Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:24:
[...]
Het gaat me gewoon om de toon die aangeslagen wordt. Zo van "je hebt het er maar mee te doen". En die reactie sloeg ook op de naar mijn mening volledig overtrokken reactie van Muer op een geintje dat ik maakte.
Sorry maar dat is een drogreden... Jij beweert ook dat MueR jou persoonlijk niet mag en vanuit die context reageer je overtrokken met sneren. "Het gaat me gewoon om de toon die aangeslagen wordt"

En ik meen het wel: ik ben zelf zoals ik aangaf mod geweest op een ander forum en ik vind dat een "ik sta boven de gewone gebruiker" houding daar niet bij houdt. Helaas is dat wel iets wat er bij veel mods inslijt, gewoon omdat veel gebruikers een soort natuurlijk ontzag hebben voor iemand met modrechten.
Nu moet je het niet zwart-wit zien in dat ik vind dat jullie het slecht doen of een stelletje nazi's zijn ofzo, helemaal niet. Ik vind juist dat de mods het op GoT in verhouding tot veel andere fora heel goed doen.
Ik moet het niet zwart-wit zien, je doet uitspraken over mods met houdingen die zich boven gebruikers begeven? Ik vraag je nog een keer concreet te zijn over ons als mods of dit soort uitspraken achterwegen te laten. Ik hou toch ook geen verhaal over elitaire users die maar rondliepen op een DJ forum wat ik heb opgericht?

Het ging over simpele techvragen / antwoorden en de laatste tijd mochten die absoluut niet.
De simpele vragen die beginnen met " Even een vraagje hier omdat ik het niet nodig vind hier een topic over te openen :-)"
Moet ik dat nu opvatten dat
jij gaat bepalen wat wel / niet in dit topic hoort? Ga eens een keer hier op in ipv in 't algemeen en luchtledige statements te poneren.
Het gaat niet om specifieke voorbeelden. Dat waren ook gefabriceerde voorbeelden om duidelijk te maken wat voor mij als een simpele vraag zou gelden.
Dan wordt het zo een gefabriceerde discussie waar we op dit moment weinig aan kunnen toevoegen.
[...]
Ik ga de laatste paar "Gij zult geen dev vragen stellen in CC" modbreaks niet voor je opzoeken, maar je weet best dat die er zijn. Ik vind het "zijlijn" verhaal een beetje jammer overigens, ik heb het over jullie beleid, dat is per definitie niet iets concreets. Het gaat me erom dat jullie mensen niet zo kort hoeven te houden als jullie denken.
Weet jij nog om wat voor vragen dat gingen? Met zijlijn bedoel ik dat je nu ineens maar hier en eerder in het coffee corner topic je commentaar spuit (van 't werkwoord spuien) omdat je drie (hypotetische) modbreaks hebt gezien.
Jullie worden danook heb ik het idee steeds strikter wat betreft of een vraag in een apart topic hoort. Er is echt geen enkele reden dat een simpele vraag niet in CC zou kunnen. Het schaad helemaal niemand als daar geen apart topic over aangemaakt wordt.
Die fameuze quote die ik van jou eerder heb aangehaald, kwam uit 2009/2010... Blijkbaar was het jou toen al duidelijk wat wel / niet in een apart topic hoort. Ik zeg niet dat we moeten blijven hangen in 't verleden, maar we hebben al meerdere malen meerdere redenen gegeven waarom we eigenlijk (ook GoT breed) geen grote vraagtopics willen hebben.
Het gaat hier over CC. Als je als mod helemaal los wil gaan op een stel kleuters dan verwijs ik je graag naar de artikelen over Apple op de frontpage, maar in CC komen toch vooral behoorlijk volwassen mensen.
Er komen in de coffee corners meerdere gebruikers die jonger zijn dan 18. Of ze ouder zijn dan 6 zou ik niet direct kunnen verifiëren. Als je wat serieuzer bent in je uitspraken, dan wil ik er best op in gaan.
Dat je die weggehaald hebt vond ik al volledig onnodig. Iemand stelt een vraag over een monitor, boeiend? Dat had zich waarschijnlijk ontwikkeld in een discussiedraadje over monitoren, ontwikkelomgevingen en wat er allemaal op je bureau staat, maar alle mogelijkheden daarin sla je op voorhand dood op die manier. Wat boeit het als iemand in zo'n topic een keer een dergelijke vraag stelt?
Volgens mij hebben we al uitgelegd wat er gebeurt met het topic als we het helemaal moderator-vrij laten verlopen
Ik heb volgens mij ook uitgelegd, inclusief een voorbeeld nota bene, waarom die vraag wel is weggehaald en een andere vraagstelling (met wellicht exact dezelfde doelstelling) wel zou worden toegelaten. Als er geen enkele discussie met enige binding met de devschuur mag plaatsvinden, dan mag je je laatste quote (zie hieronder) nogmaals herhalen.
Modden is ingrijpen om te voorkomen dat dingen echt mislopen. Je moet niet steeds strenger arbitraire regels na gaan leven omdat er verder verdomd weinig te modden valt op dat forum

Bedankt voor het geven van inzichten in de werkzaamheden die we wel / niet hebben