Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 134.351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorry hoor MueR maar ik vind dat je in dit geval echt enorm overtrokken reageert op de opmerking van Hydra waar ik totaal geen kwaad in zie, en die bovendien aangezwengeld werd door de woordkeuze van BtM. Lighten up, dude :)

.edit:
MueR schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:27:
Je bedoelt dat het wel wenselijk is dat 90% van de posts tegenwoordig in de CC worden gemaakt? Dat vind ik niet wenselijk nee.
Dat is een arbitraire en nutteloze klassificatie zonder meer informatie. Waar het vooral om draait is dat het aantal posts in overige topics gedeeld door het aantal devschuur bezoekers ongeveer gelijk blijft. Als er 9x zoveel wordt gepost in CC boeit dat dan verder niet, maar krijg je toch het door jou genoemde percentage.

En mocht er inderdaad een stuk minder worden gepost in PRG, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat komt door de coffee corner, want ik zie maar relatief weinig topicwaardige discussies langskomen. Tenzij je gesloten topics ook gewoon doodleuk meetelt natuurlijk :)

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 17:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:38:
[...]

Ik weet niet of ik het triest moet vinden of grappig. SEA is al afgestorven, PRG gaat die kant ook op, en je wil serieus de enige reden dat een paar mensen met inhoudelijke kennis daar nog komen ook op slot gooien?
* whoami vindt al jaren dat SEA & PRG opnieuw moeten gemerged worden.

De afsplitsing SEA / PRG was het proberen waard, maar het bewijs is imho al lang geleverd dat die afsplitsing niet werkt.
Er kwamen best wel interessante topics in SEA, maar de kwantiteit was zodanig laag dat dat forum vrijwel nooit gechecked werd.

[ Voor 10% gewijzigd door whoami op 20-09-2012 17:48 ]

https://fgheysels.github.io/

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:38:
En mocht er inderdaad een stuk minder worden gepost in PRG, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat komt door de coffee corner, want ik zie maar relatief weinig topicwaardige discussies langskomen. Tenzij je gesloten topics ook gewoon doodleuk meetelt natuurlijk :)
Ik vond onze discussie best topicwaardig hoor ;)
whoami schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:42:
De afsplitsing SEA / PRG was het proberen waard, maar het bewijs is imho al lang geleverd dat die afsplitsing niet werkt.
Wederom symptoombestrijding. Het maakt geen fluit uit in hoeveel subforums je een onderdeel splitst. Het gaat erom om genoeg bezoekers en geinteresseerde mensen te krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 17:44 ]

https://niels.nu

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:36:
Zaken zijn nu toch compleet onvindbaar met die brakke search. En als ik problemen google kom ik toch nooit op tweakers.net uit.
Non-argument.
Dat is een symptoom, niet een oorzaak. Wat ik al aangaf: als ik een probleem heb over softwaredevelopment post ik dat echt niet tweakers.net: de populatie professionals is extreem laag. Je trekt dan ook geen professionals aan.
Je trekt ook geen professionals aan als er geen topics zijn om op te reageren. Als vrijwel alles in de CC gedaan wordt is dat ook niet prettig werken.
En de af en toe behoorlijk betuttelende manier van modereren werkt daar ook niet echt aan mee. Ik ben zelf jaren terug (meer dan 10 jaar) moderator op scholieren.com geweest en daar ging het er op dezelfde manier aan toe. Als ik dan hier aangesproken wordt alsof ik een scholiertje ben dan krijg ik niet echt het idee serieus genomen te worden.
Jij hebt al lang bepaald dat wij je niet serieus nemen. Dat blijkt met elke keer dat je opmerkingen op moderatie hebt. En dat komt voor een deel door:
En dat is nu precies de reden waarom dit forum geen succes gaat worden. Je wordt gewoon niet serieus genomen als 'gewone' gebruiker.
Wij hebben overlegd als moderators en zijn tot de conclusie gekomen dat dit de beste manier van werken is. Jij bent het daar niet mee eens. Daardoor nemen we de gebruikers niet serieus? Je bedoelt dat we jouw mening niet delen. Dat is anders..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Hydra
Heus wel!
Je trekt ook geen professionals aan als er geen topics zijn om op te reageren. Als vrijwel alles in de CC gedaan wordt is dat ook niet prettig werken.
Je gaat geen topic creeren door vragen te verbieden in de CC. Als ik een kleine vraag heb die ik niet topic-waardig vindt en hem daarom niet in CC stel ga ik er echt geen topic van maken omdat jij me dat opdraagt. Dan zoek ik wel wat harder op stackoverflow e.d.
Jij hebt al lang bepaald dat wij je niet serieus nemen. Dat blijkt met elke keer dat je opmerkingen op moderatie hebt. En dat komt voor een deel door:
"Elke keer"

Nou nou nou, je moet ook niet overdrijven. "Elke keer" dat ik op reageer op jullie moderatiebeleid komt gewoon eigenlijk iedere keer op hetzelfde neer: ik vind dat jullie gewoon te up-tight reageren en modereren. Ik kom nog uit de goeie oude Usenet tijd waar gewoon geen enkele vorm van moderatie was, en dat werkte gewoon prima. Als iemand echt als een klootzak tewerk ging kwam 'ie in ieders ignore list terecht. Oftewel: *plonk*

Dat het in ieder geval wat betreft PRG niks uithaalt zou wel duidelijk moeten zijn zolangzamerhand.
Wij hebben overlegd als moderators en zijn tot de conclusie gekomen dat dit de beste manier van werken is. Jij bent het daar niet mee eens. Daardoor nemen we de gebruikers niet serieus? Je bedoelt dat we jouw mening niet delen. Dat is anders..
Het ging vooral om je taalgebruik. Je komt sowieso wat bozig over, ook om een doodsimpel geintje dat ik maakte om de wat kromme verwoording van je collega. Je stelt hier min of meer dat jullie vooraf al besloten hebben welke koers te varen terwijl de passagiers nog uit proberen te leggen dat er een ijsberg aankomt. Als mod is je taak, vind ik, ook gewoon die klachten aanhoren en dan gewoon op een normale toon uitleggen waar je het wel en niet mee eens bent.

Jij komt over alsof je me gewoon absoluut niet mag. Tja. Mag hoor, maar dan post je als persoon en niet als moderator.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:43:
Ik vond onze discussie best topicwaardig hoor ;)
:P
Wederom symptoombestrijding. Het maakt geen fluit uit in hoeveel subforums je een onderdeel splitst. Het gaat erom om genoeg bezoekers en geinteresseerde mensen te krijgen.
Niet mee eens, want het maakt weldegelijk uit hoe gevulgd een topiclijst is. 1 subforum met 100 threads werkt beter dan 20 subforums met 5 threads elk. Het geeft meer idee van leven en daardoor zullen mensen sneller geneigd zijn te blijven.

De insteek met SEA destijds was om professionals een eigen plek te geven zodat hun serieuzere design en architectorische problemen niet worden ongergesneeuwd met de zoveelste "[PHP] if werkt niet" en "[C] getal omzetten naar hex" oid. Het heeft niet heel goed uitgepakt, want het subforum bleef grotendeels leeg. Veel van de topics die er geopend worden hoorden er eigenlijk niet eens thuis. Het is op zich ook niet zo heel raar, want hoeveel van dat soort topics verwacht je nu eigenlijk? Maar het was het proberen waard.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 17:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:52:
Niet mee eens, want het maakt weldegelijk uit hoe gevulgd een topiclijst is. 1 subforum met 100 threads werkt beter dan 20 subforums met 5 threads elk. Het geeft meer idee van leven en daardoor zullen mensen sneller geneigd zijn te blijven.
Ik stelde het ook wat gechargeerd hoor, ben het ook wel met je eens.
De insteek met SEA destijds was om professionals een eigen plek te geven zodat hun serieuzere design en architectorische problemen niet worden ongergesneeuwd met de zoveelste "[PHP] if werkt niet" en "[C] getal omzetten naar hex" oid. Het heeft niet heel goed uitgepakt, want het subforum bleef grotendeels leeg. Veel van de topics die er geopend worden hoorden er eigenlijk niet eens thuis.
Het is ook een beetje een kip-ei verhaal. De meeste van m'n (dev) collega's kennen tweakers ook wel maar komen hier vooral voor hardware advies e.d.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om een einde te maken aan SEA. We zullen het in het weekend eens doorspreken. :)

Hydra: die collega's van jou, weet je zo waarom ze vooral voor hardwarevragen hier komen en niet voor developmentvragen? Als we weten waarom mensen wegblijven kunnen we er misschien wat aan doen. Kunnen we tegen die tijd gelijk ook wat minder fel zijn op een vraagje in de CC van tijd tot tijd. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Dus omdat er te weinig bezoekers komen naar het "Programming"-forum, mogen er geen vragen gesteld worden in de CC? :9

Ik zelf kom de laatste tijd eigenlijk alleen maar in de CC, dit omdat het tussen het werken door leuk is voor wat afleiding. Dan ga ik me niet inlezen in iemands probleem en al helemaal niet aan een oplossing denken. Als er kleine vragen voorbij komen, geven mensen er antwoord op als ze dat zo weten.

Als je mensen die kleine vragen niet laat stellen (wat ik persoonlijk een beetje kinderachtig vind soms), krijg je echt niet opeens meer topics. Mensen die serieuze vraagstukken hebben komen hiervoor niet op Tweakers, maar gaan naar Stackoverflow. Daar zitten veel meer mensen die er op uit zijn om mensen te helpen én de kennis daarvoor hebben.

De CC is het enige wat nog een beetje leeft, als je daar "zero-tolerance" van maakt, zoals ik een modje vandaag heb zien schrijven, dan sterft /14 alleen nog verder af. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:47:
Dus omdat er te weinig bezoekers komen naar het "Programming"-forum, mogen er geen vragen gesteld worden in de CC? :9

Ik zelf kom de laatste tijd eigenlijk alleen maar in de CC, dit omdat het tussen het werken door leuk is voor wat afleiding. Dan ga ik me niet inlezen in iemands probleem en al helemaal niet aan een oplossing denken. Als er kleine vragen voorbij komen, geven mensen er antwoord op als ze dat zo weten.

Als je mensen die kleine vragen niet laat stellen (wat ik persoonlijk een beetje kinderachtig vind soms), krijg je echt niet opeens meer topics. Mensen die serieuze vraagstukken hebben komen hiervoor niet op Tweakers, maar gaan naar Stackoverflow. Daar zitten veel meer mensen die er op uit zijn om mensen te helpen én de kennis daarvoor hebben.

De CC is het enige wat nog een beetje leeft, als je daar "zero-tolerance" van maakt, zoals ik een modje vandaag heb zien schrijven, dan sterft /14 alleen nog verder af. ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kom zelf in de CC omdat het gewoon ontspannend is. Je leest waar men mee bezig is. Ik leer er ook een hele hoop van bij. Zo heb ik hier voor het eerst van CodeIgniter gehoord (iemand zei dat dit een enorme verademing was) en heb dat dan maar meteen is opgezocht, en inderdaad ...

Voor de rest: in de Devschuuur komen er nog een hele hoop andere onderwerpen aan bod dan enkel en alleen development. Zie bijvoorbeeld maar de drugdiscussie van daarnet.

Ik ben trouwens een user die vooral post in topics waar ik eerder in heb gelezen, ga niet zo vaak kijken of er nieuwe topics zijn bijgekomen. Hier in /14 valt dit meestal toch wat tegen. Veel te simpele vragen die met een beetje Google-werk niet eens gesteld moesten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 18:55 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Ik leer juist het meeste uit de CC. Ik vind de vragen die daar gesteld worden juist erg interessant. De CC is een redelijk klein clubje met behoorlijk ervaren programmeurs. Juist daardoor zijn de discussies die voortvloeien uit de (verboden) vragen juist extra interessant en gaan ze vaak ook samen met gedegen referenties.
Ik vind het een stuk leuker om te lezen dan een beginnersvraag in een PRG/SEA subforum. Al zijn we allemaal als nitwit begonnen, ik denk dat je met de CC, de vragen en de bijbehorende discussies een van de weinige redenen hebt waarom ik nog in de PRG kom.
Soms zie ik (bij toeval) nog een interessant topic voorbijkomen in de lijst, maar vaak niet (meer).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:53:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kom zelf in de CC omdat het gewoon ontspannend is. Je leest waar men mee bezig is. Ik leer er ook een hele hoop van bij. Zo heb ik hier voor het eerst van CodeIgniter gehoord (iemand zei dat dit een enorme verademing was) en heb dat dan maar meteen is opgezocht, en inderdaad ...

Voor de rest: in de Devschuuur komen er nog een hele hoop andere onderwerpen aan bod dan enkel en alleen development. Zie bijvoorbeeld maar de drugdiscussie van daarnet.

Ik ben trouwens een user die vooral post in topics waar ik eerder in heb gelezen, ga niet zo vaak kijken of er nieuwe topics zijn bijgekomen. Hier in /14 valt dit meestal toch wat tegen. Veel te simpele vragen die met een beetje Google-werk niet eens gesteld moesten worden.
Nou kan je van die drugsdiscussie zeggen: Hij hoort niet in de CC. In principe klopt dat helemaal, maar als er een apart topic voor aangemaakt zou zijn, dan was dat nooit van de grond af gekomen. Nu duurt dat eventjes, iedereen geeft z'n mening er over, en dan is het ook wel weer een keer klaar. Daar is helemaal geen modje voor nodig.

Zulke dingen zijn juist de reden dat mensen naar de CC komen. Soms gerelateerd aan programmeren en soms totaal niet, maar dat is nou net de charme van de CC. Haal dat weg, maak er "zero-tolerance" van en je hebt weer een forum-onderdeel dat gesloten kan worden! ;)
Matis schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:02:
Soms zie ik (bij toeval) nog een interessant topic voorbijkomen in de lijst, maar vaak niet (meer).
Ik moet zeggen dat het eerder wel zo was dat er veel interessante dingen tussen staan, dat was wel in een periode dat mijn kennisniveau een stuk lager lag, dus misschien dat het daar aan ligt. Maar áls ik nu nog wat tegenkom, is dat omdat ik net in de CC gekeken heb. :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 19:06 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh, het zero tolerance slaat niet op het offtopic gebeuren in de CC, daar is de CC nu juist voor bedoeld. Maar gehelpdesk willen we op het forum in algemeen, en de CC in het bijzonder voorkomen. Dus als je een vraag wilt stellen en je hebt er zelf iets meer werk in gestoken dan "hey, dit is mijn code en het is stuk" dan kan je gewoon een nieuw topic openen.

Edit: En even ter volledigheid: Als je dus niet "zoveel" werk er in hebt gestoken dan open je en geen nieuw topic en stel je de vraag ook niet in de Coffe Corner ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Creepy op 20-09-2012 20:19 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
Dus, als ik het zo lees, dan doeken we maar beter meteen de Devschuur (of PRG / SEA toch) gewoon op, ipv het te laten doodbloeden.

• Creepy

Creepy

Strak plan, dan verplaatsen we de Coffee Corner naar de HK :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:27:
Is de strengheid van moderatie toegenomen, of de frequentie waarmee mensen toch even snel een vraagje dumpen omdat ze dan minder uitgebreid moeite denken te hoeven doen dan bij het openen van een topic? (Oprechte vraag, ik zou het niet weten. :P)
"Vroeger, toen het leven nog goed was" werden er bijvoorbeeld wel eens dingen afgesplitst: ;)
[CSS] Vert. centreren in parent element zonder vaste hoogte?
Bug-Tracking database design

Ik ben ook een voorstander van draadjes afsplitsen als er misschien een topic inzit, bijv. Hydra in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2" was zo'n afsplitspunt geweest, misschien ook de drugsdiscusie van vandaag (maar waarheen dan?), enz..

Als iemand een vraagje tussendoor post, tsja, ach, boeiend :p Ik kom tegenwoordig op stack overflow bijvoorbeeld opeens ook vragen tegen die dicht zijn gegooid terwijl ik met dezelfde vraag zit. Juist de meest 'domme' of subjectieve vragen zijn soms het interessantst, SO is dat inmiddels ook een beetje aan het kwijtraken.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Kort door de bocht: ik heb weinig behoefte om aan de lopende band posts af te splitsen (wat een rotkarwei is) alleen omdat mensen te lam zijn om even een nieuw topic te openen in plaats van hun vraag in de CC te dumpen. ;) Als het een discussie is die zichzelf ontwikkelt uit een willekeurige opmerking heb ik er totaal geen moeite mee, maar we zijn hier niet om gebruikers te faciliteren in het omzeilen van de quickstart door ze eerste een vraag die daar niet aan voldoet in de CC te laten stellen en vervolgens alles af te splitsen naar een los topic als het eenmaal momentum heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou dan geef je mij maar CC topic-afsplits-rechten :P
maar we zijn hier niet om gebruikers te faciliteren in het omzeilen van de quickstart
Hier ben ik het helemaal mee eens, maar ik heb het idee dat de tendens van de laatste tijd was dat als er een discussie ontstond met teveel devschuur-specifieke inhoud dat ie dan werd afgekapt.

[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik vind het toch een lastig onderwerp. Ik snap dat de mods (en T.net) het liefst alle vragen netjes in een los topic hebben, maar ik vind het wel jammer dat ook kleine vragen niet in de CC kunnen.

Vaak als ik een kleine vraag heb, vind ik dat a) geen topic waard, b) heb ik geen zin om er een hele topicstart voor te schrijven of c) heb ik geen zin in een topic omdat 75% van de reacties nutteloos zijn. Betekend dat ik die vraag dus tegenwoordig maar niet meer stel. Mijn gevoel (en de reacties hier) zegt me dat meer "meubelstukken" dat hebben.

Het klinkt misschien elitair of hard, maar het gemiddelde niveau van de topics en reacties in /13 is in mijn ogen laag. De afgelopen tijd heb ik erg veel topics gezien die met 1 Google zoekopdracht opgelost konden worden. Of mensen die een betere oplossing van een professional gewoon niet gebruiken zonder goede reden.

Ik heb helemaal geen zin meer om, wanneer ik een topic open of reageer op iemand anders, vervolgens dubbel zo veel tijd kwijt te zijn aan het verdedigen van mijn posts. Een discussie vind ik alleen maar leuk, mits de tegenpartij ook met goede argumenten komt. Dat is laatste tijd steeds minder.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NMe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:13:
Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om een einde te maken aan SEA. We zullen het in het weekend eens doorspreken. :)

Hydra: die collega's van jou, weet je zo waarom ze vooral voor hardwarevragen hier komen en niet voor developmentvragen? Als we weten waarom mensen wegblijven kunnen we er misschien wat aan doen. Kunnen we tegen die tijd gelijk ook wat minder fel zijn op een vraagje in de CC van tijd tot tijd. :P
Wat ik al aangaf, het is een kip-ei verhaal. Er zitten maar enkele 'professionals' en die zijn ook nog eens uitgespreid over een flink aantal verschillende soorten vakgebieden. Als ik issues heb met een webservice die ik aan 't bouwen ben dan is de kans dat ik met hard zoeken een oplossing vindt gewoon veel groter dan wanneer ik die vraag op tweakers stel.

Het nieuws gaat ook vooral over hardware, tweakers is gewoon vooral een hobby / 'hardware' site en niet te vergelijken met een computable kwa inhoud bijvoorbeeld. Niet als het gaat om software development en alles daaromheen. Je reviewt vooral de nieuwste gadgets en games, dat past niet in een site voor professionals. Ik kom zelf ook meer voor het tijdsverdrijf hier dan voor de inhoud, daarvoor lees ik liever bijvoorbeeld computable.

Waar het bij jullie, vind ik, volledig mank op gaat is het "tegen die tijd" denken. Jullie moeten niet "tegen die tijd" op houden te strikt te modereren, dat moet NU stoppen. Het probleem dat er vrijwel geen professionals komen in de devschuur ga je niet in een jaar oplossen, misschien wel nooit (de focus van tweakers heeft daar nooit gelegen). Maar jullie moderatiebeleid, waarbij jullie de gebruikers als kleine kinderen benaderen, leidt er mede toe dat die paar professionals die nog zin hebben vragen van gebruikers te beantwoorden er op een gegeven moment de brui aan gaan geven.
OkkE schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:20:
Ik heb helemaal geen zin meer om, wanneer ik een topic open of reageer op iemand anders, vervolgens dubbel zo veel tijd kwijt te zijn aan het verdedigen van mijn posts. Een discussie vind ik alleen maar leuk, mits de tegenpartij ook met goede argumenten komt. Dat is laatste tijd steeds minder.
En als er dan een keer een leuke verhitte discussie is, komt er weer een mod langs die bang wordt van mensen die het heel erg met elkaar oneens zijn.
NMe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:01:
Kort door de bocht: ik heb weinig behoefte om aan de lopende band posts af te splitsen (wat een rotkarwei is) alleen omdat mensen te lam zijn om even een nieuw topic te openen in plaats van hun vraag in de CC te dumpen. ;) Als het een discussie is die zichzelf ontwikkelt uit een willekeurige opmerking heb ik er totaal geen moeite mee, maar we zijn hier niet om gebruikers te faciliteren in het omzeilen van de quickstart door ze eerste een vraag die daar niet aan voldoet in de CC te laten stellen en vervolgens alles af te splitsen naar een los topic als het eenmaal momentum heeft.
Doe het dan niet! Niemand behalve mods hebben er kennelijk last van! Zoals Okke ook al aangaf: de meeste van dat soort kleine vragen zijn gewoon niet topic waardig. Het zijn gewoon kleine opiniepeilingen. Als ik een vraag stel of ik beter Glassfish of toch Tomcat kan gebruiken is dat absoluut geen topic-waardige vraag. Misschien krijg ik antwoord, misschien wel niet, en als ik een antwoord krijg is dat vooral omdat ik dan net die ene persoon gevonden heb die er ook wat van weet en daar ff via PM ofzo over kan bomen.

Het is gewoon vervelend dat jullie voor ons, ook gewoon volwassen mensen, gaan lopen bedenken of een simpel vraagje in een apart topic moet. Gebruikers kunnen volgens mij zelf ook wel een topic aanmaken als blijkt dat er toch een discussie uit volgt.
pedorus schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:12:
Ik ben ook een voorstander van draadjes afsplitsen als er misschien een topic inzit, bijv. Hydra in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2" was zo'n afsplitspunt geweest, misschien ook de drugsdiscusie van vandaag (maar waarheen dan?), enz..
Helaas is de persoon waarop ik reageerde weer een typisch voorbeeld van waarom het niveau zo laag is. Domme dingen roepen en als ik dan vraag om dergelijke wilde uitspraken te onderbouwen speel ik op de man. Uhuh :)

[ Voor 41% gewijzigd door Hydra op 21-09-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
^^ met Hydra.
Ik vind ook dat er binnen dat topic veel te strak gereageerd wordt; om de haverklap een topicwarning omdat er iemand een technische vraag stelt is overdreven.
Simpele vraagjes, al goed & wel, en als zo'n vraag dan toch eens uitvloeit in een interessant iets, kan dit altijd nog afgesplitst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me zojuist af waarom ik eigenlijk niet in andere topic kijk. Dus ik klik even de paar bovenste aan:

[php] json_encode en euroteken - UTF8-probleempje, dat moet toch te googlen zijn?
Nieuwe site in aanbouw - "Hoe moet ik een website maken?"
[Delphi] update routine - Gaat over het uitlezen van een .ini-bestand...
VB 2010: resultaat query naar variable - Heeft antwoord gevonden na googlen

Ah, ik weet het weer! :9

Daar kijk ik niet snel weer, en ik zal vast niet de enige zijn. PRG is niet meer wat het (voor mij) geweest is, helaas... Maar daar gaat het al dan niet stellen van wat kleine vraagjes in de CC écht geen verandering in brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb even geen tijd om in detail in te gaan op alle posts hierboven omdat ik zo weg moet, maar ik wilde hier even op reageren:
.oisyn schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:07:
Nou dan geef je mij maar CC topic-afsplits-rechten :P
:D Pas op wat je vraagt. :+
Hier ben ik het helemaal mee eens, maar ik heb het idee dat de tendens van de laatste tijd was dat als er een discussie ontstond met teveel devschuur-specifieke inhoud dat ie dan werd afgekapt.
IMO is dat inderdaad ook niet wenselijk, als dat inderdaad de tendens is. Nogmaals: ik kom helaas zelf te weinig in de CC om dat soort trends echt te constateren. Wat mij betreft mogen discussies over dat soort dingen wel, mits ze ook echt als discussie beginnen en niet als een vraag die ook in een eigen topic had gekund. Ik zal kijken of we de komende tijd de neuzen wat meer één kant op kunnen krijgen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stiekem was ik best een beetje serieus. Ik mis vrij weinig posts in CC en kan best zo nu en dan een discussie afsplitsen, als dat gewenst is en als moderators er niet teveel tijd aan willen besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ten eerste alvast mijn excuses; ik ga niet reageren op ieder z'n afzonderlijke punt omdat ze veelal overlappen met de quotes waar ik wel op reageer :)
Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:18:
[...]

Tja, dat kan niet he, dat een gewone gebruiker zich op het zelfde niveau waant als de 'elite' (de mods) ;)
Ik nam het eerst aan als grapje, maar dan zie ik nog geen post verder van jou dit staan:
Helaas is er bij de mods een beetje ingesleten dat je boven de gebruikers staat, terwijl het eigenlijk omgekeerd is.
:N
Ik ben het met wat hierboven staat absoluut niet eens. Een TR is m.i. voor een situatie die echt niet door de beugel kan, een topic dat op de verkeerde plek staat of overduidelijk niet de benodigde kwaliteit heeft (zoals veel topics in PRG). In een topic als de CC moet je het gewoon een beetje los kunnen laten, die ad-hoc discussies maken het juist interessant. Hoe strakker je het reguleert hoe meer het doodgeslagen wordt, en bovendien heb je er alleen maar meer werk aan.
Echt, misschien ligt het aan mij, maar ik zeg toch nergens dat ad-hoc discussies niet kunnen / mogen?
Natuurlijk horen vragen in princiepe gewoon in het desbetreffende topic. Maar een simpele frustratievraag als "Godver waarom compiled Eclipse die meuk met de verkeerde classversie" daar mag me dunkt prima een antwoord op gegeven worden.
En wanneer zijn die specifieke posts dan weggejorist of gedeleted?
Door zo strak te moderen jaag je alleen maar mensen weg, en als je ziet hoe het volume in de devschuur nu is, lijkt me dat niet wenselijk.
Oftewel: ik hang de meer liberale visie aan; modden alleen als het echt nodig is, en niet preventief strikt op de regeltjes hangen.
Ik heb een beetje het gevoel dat je achteraf vanaf een zijlijn staat mee te praten, want je komt niet met concrete zaken (je mag gerust je eigen post aanhalen die een keer eerder is gemodbreakt ;))
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:22:
[...]

De regel geldt al vanaf het begin ja, maar in het begin werd er minder streng mee omgesprongen. Of dat dan nu ook noodzakelijk is laat ik even in het midden, maar de moderatie (en wat ik ervan heb meegekregen die van jou in het bijzonder) is weldegelijk iets strenger geworden :).
Voor mijn gevoel (en daar zijn meerdere ijkpunten voor geweest) worden er steeds vaker vragen gedropt die eigenlijk in een apart topic horen.
[...]

Eens met bovenstaande reactie van Hydra (wow, nee echt? Kan dat? Ja, dat kan :P). Er kan best wat zelfgeregulierd worden, en een reactie in de trant van "dat willen we hier liever niet zien" moet imho gewoon kunnen. Heeft geen drol met elitair gedrag te maken, maar gewoon het feit dat iedereen zijn steentje bijdraagt. Dat is mijns inziens niet bevoorrecht aan de personen die een rood kleurtje hebben.
Ik heb niet gezegd in mijn stuk prose :P dat het een probleem is in de coffee corner. Als jullie ook in de andere grote topics komen (in andere subfora), dan zie je dat die "meubelstukken" al een heel stuk meer elitair zijn gaan gedragen waardoor andere gebruikers zich niet thuisvoel(d)en of zelfs werden weggepest.
Let wel, er zit natuurlijk een verschil tussen ergens iets van zeggen en wannabe modgedrag.
Klopt :P Volgens mij kan ik zelfs zoeken in je modtijd op posts die je hebt gemodbreakt vanwege wannabe modgedrag :+
.oisyn schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:07:

Heb je daar nog een idee waar die onderwerpen over gingen?

Laat ik anders een concreet voorbeeld geven. Eerder begon er een discussie over een specifieke monitor. Die heb ik weggehaald. De discussie over drugs vind ik een typische ad-hoc discussie die wat mij betreft gewoon mag blijven staan. Ging de monitor-vraag over: welke monitor gebruik je het liefst voor devven / designen, dan had ik de discussie ook gewoon laten staan. Maar nogmaals, een vraag over een specifieke monitor en dan vervolgens linkjes naar de PW en alternatieven, dat hoort gewoon niet in dit uitlaatklep-topic :)
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:04:
[...]

Nou kan je van die drugsdiscussie zeggen: Hij hoort niet in de CC. In principe klopt dat helemaal, maar als er een apart topic voor aangemaakt zou zijn, dan was dat nooit van de grond af gekomen. Nu duurt dat eventjes, iedereen geeft z'n mening er over, en dan is het ook wel weer een keer klaar. Daar is helemaal geen modje voor nodig.
Wie heeft gezegd dat daar wel een mod voor nodig was? Is er ook ingegrepen in die discussie dan?
Zulke dingen zijn juist de reden dat mensen naar de CC komen. Soms gerelateerd aan programmeren en soms totaal niet, maar dat is nou net de charme van de CC. Haal dat weg, maak er "zero-tolerance" van en je hebt weer een forum-onderdeel dat gesloten kan worden! ;)
Volgens mij heb je de kreet zero-tolerance niet begrepen en relateer je het aan onderdelen die niet van toepassing zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 21-09-2012 14:14 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
BtM909 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:11:
Ik nam het eerst aan als grapje, maar dan zie ik nog geen post verder van jou dit staan:
:N
Het gaat me gewoon om de toon die aangeslagen wordt. Zo van "je hebt het er maar mee te doen". En die reactie sloeg ook op de naar mijn mening volledig overtrokken reactie van Muer op een geintje dat ik maakte.

En ik meen het wel: ik ben zelf zoals ik aangaf mod geweest op een ander forum en ik vind dat een "ik sta boven de gewone gebruiker" houding daar niet bij houdt. Helaas is dat wel iets wat er bij veel mods inslijt, gewoon omdat veel gebruikers een soort natuurlijk ontzag hebben voor iemand met modrechten.

Nu moet je het niet zwart-wit zien in dat ik vind dat jullie het slecht doen of een stelletje nazi's zijn ofzo, helemaal niet. Ik vind juist dat de mods het op GoT in verhouding tot veel andere fora heel goed doen.
Echt, misschien ligt het aan mij, maar ik zeg toch nergens dat ad-hoc discussies niet kunnen / mogen?
Het ging over simpele techvragen / antwoorden en de laatste tijd mochten die absoluut niet.
En wanneer zijn die specifieke posts dan weggejorist of gedeleted?
Het gaat niet om specifieke voorbeelden. Dat waren ook gefabriceerde voorbeelden om duidelijk te maken wat voor mij als een simpele vraag zou gelden.
Ik heb een beetje het gevoel dat je achteraf vanaf een zijlijn staat mee te praten, want je komt niet met concrete zaken (je mag gerust je eigen post aanhalen die een keer eerder is gemodbreakt ;))
Ik ga de laatste paar "Gij zult geen dev vragen stellen in CC" modbreaks niet voor je opzoeken, maar je weet best dat die er zijn. Ik vind het "zijlijn" verhaal een beetje jammer overigens, ik heb het over jullie beleid, dat is per definitie niet iets concreets. Het gaat me erom dat jullie mensen niet zo kort hoeven te houden als jullie denken.
Voor mijn gevoel (en daar zijn meerdere ijkpunten voor geweest) worden er steeds vaker vragen gedropt die eigenlijk in een apart topic horen.
Jullie worden danook heb ik het idee steeds strikter wat betreft of een vraag in een apart topic hoort. Er is echt geen enkele reden dat een simpele vraag niet in CC zou kunnen. Het schaad helemaal niemand als daar geen apart topic over aangemaakt wordt.
Ik heb niet gezegd in mijn stuk prose :P dat het een probleem is in de coffee corner. Als jullie ook in de andere grote topics komen (in andere subfora), dan zie je dat die "meubelstukken" al een heel stuk meer elitair zijn gaan gedragen waardoor andere gebruikers zich niet thuisvoel(d)en of zelfs werden weggepest.
Het gaat hier over CC. Als je als mod helemaal los wil gaan op een stel kleuters dan verwijs ik je graag naar de artikelen over Apple op de frontpage, maar in CC komen toch vooral behoorlijk volwassen mensen.
Laat ik anders een concreet voorbeeld geven. Eerder begon er een discussie over een specifieke monitor. Die heb ik weggehaald. De discussie over drugs vind ik een typische ad-hoc discussie die wat mij betreft gewoon mag blijven staan. Ging de monitor-vraag over: welke monitor gebruik je het liefst voor devven / designen, dan had ik de discussie ook gewoon laten staan. Maar nogmaals, een vraag over een specifieke monitor en dan vervolgens linkjes naar de PW en alternatieven, dat hoort gewoon niet in dit uitlaatklep-topic :)
Dat je die weggehaald hebt vond ik al volledig onnodig. Iemand stelt een vraag over een monitor, boeiend? Dat had zich waarschijnlijk ontwikkeld in een discussiedraadje over monitoren, ontwikkelomgevingen en wat er allemaal op je bureau staat, maar alle mogelijkheden daarin sla je op voorhand dood op die manier. Wat boeit het als iemand in zo'n topic een keer een dergelijke vraag stelt?

Modden is ingrijpen om te voorkomen dat dingen echt mislopen. Je moet niet steeds strenger arbitraire regels na gaan leven omdat er verder verdomd weinig te modden valt op dat forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eens met Hydra over de monitoren-vraag, dat vind ik een mooi voorbeeld van iets wat nou mijns inziens wel had gekund in CC. Vergelijkbaar daaraan is de toetsenbordendiscussie, die is ook al 5x teruggekomen maar die is nooit gemodbreakt.

Dat je de discussie wel had toegestaan als de vraag ging om wat een goede devmonitor was vind ik helemaal arbitrair. Aan de ene kant mag je dus wel discussies houden over drugs (want: uitlaatklep), maar geen specifieke dev-vragen stellen (want: apart topic), en niet discussieren over monitoren (want: ik heb eigenlijk geen idee waarom niet), maar weer wel als de monitoren-discussie dev-gerelateerd was (want: dev-gerelateerd). Snap jij het nog? 7(8)7

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Precies. Oftewel: laat het lekker z'n gang gaan en grijp in als het echt misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:24:
[...]
Het gaat me gewoon om de toon die aangeslagen wordt. Zo van "je hebt het er maar mee te doen". En die reactie sloeg ook op de naar mijn mening volledig overtrokken reactie van Muer op een geintje dat ik maakte.
Sorry maar dat is een drogreden... Jij beweert ook dat MueR jou persoonlijk niet mag en vanuit die context reageer je overtrokken met sneren. "Het gaat me gewoon om de toon die aangeslagen wordt" ;)
En ik meen het wel: ik ben zelf zoals ik aangaf mod geweest op een ander forum en ik vind dat een "ik sta boven de gewone gebruiker" houding daar niet bij houdt. Helaas is dat wel iets wat er bij veel mods inslijt, gewoon omdat veel gebruikers een soort natuurlijk ontzag hebben voor iemand met modrechten.

Nu moet je het niet zwart-wit zien in dat ik vind dat jullie het slecht doen of een stelletje nazi's zijn ofzo, helemaal niet. Ik vind juist dat de mods het op GoT in verhouding tot veel andere fora heel goed doen.
Ik moet het niet zwart-wit zien, je doet uitspraken over mods met houdingen die zich boven gebruikers begeven? Ik vraag je nog een keer concreet te zijn over ons als mods of dit soort uitspraken achterwegen te laten. Ik hou toch ook geen verhaal over elitaire users die maar rondliepen op een DJ forum wat ik heb opgericht? ;)
Het ging over simpele techvragen / antwoorden en de laatste tijd mochten die absoluut niet.
De simpele vragen die beginnen met " Even een vraagje hier omdat ik het niet nodig vind hier een topic over te openen :-)"

Moet ik dat nu opvatten dat jij gaat bepalen wat wel / niet in dit topic hoort? Ga eens een keer hier op in ipv in 't algemeen en luchtledige statements te poneren.
Het gaat niet om specifieke voorbeelden. Dat waren ook gefabriceerde voorbeelden om duidelijk te maken wat voor mij als een simpele vraag zou gelden.
Dan wordt het zo een gefabriceerde discussie waar we op dit moment weinig aan kunnen toevoegen.
[...]

Ik ga de laatste paar "Gij zult geen dev vragen stellen in CC" modbreaks niet voor je opzoeken, maar je weet best dat die er zijn. Ik vind het "zijlijn" verhaal een beetje jammer overigens, ik heb het over jullie beleid, dat is per definitie niet iets concreets. Het gaat me erom dat jullie mensen niet zo kort hoeven te houden als jullie denken.
Weet jij nog om wat voor vragen dat gingen? Met zijlijn bedoel ik dat je nu ineens maar hier en eerder in het coffee corner topic je commentaar spuit (van 't werkwoord spuien) omdat je drie (hypotetische) modbreaks hebt gezien.
Jullie worden danook heb ik het idee steeds strikter wat betreft of een vraag in een apart topic hoort. Er is echt geen enkele reden dat een simpele vraag niet in CC zou kunnen. Het schaad helemaal niemand als daar geen apart topic over aangemaakt wordt.
Die fameuze quote die ik van jou eerder heb aangehaald, kwam uit 2009/2010... Blijkbaar was het jou toen al duidelijk wat wel / niet in een apart topic hoort. Ik zeg niet dat we moeten blijven hangen in 't verleden, maar we hebben al meerdere malen meerdere redenen gegeven waarom we eigenlijk (ook GoT breed) geen grote vraagtopics willen hebben.
Het gaat hier over CC. Als je als mod helemaal los wil gaan op een stel kleuters dan verwijs ik je graag naar de artikelen over Apple op de frontpage, maar in CC komen toch vooral behoorlijk volwassen mensen.
Er komen in de coffee corners meerdere gebruikers die jonger zijn dan 18. Of ze ouder zijn dan 6 zou ik niet direct kunnen verifiëren. Als je wat serieuzer bent in je uitspraken, dan wil ik er best op in gaan.
Dat je die weggehaald hebt vond ik al volledig onnodig. Iemand stelt een vraag over een monitor, boeiend? Dat had zich waarschijnlijk ontwikkeld in een discussiedraadje over monitoren, ontwikkelomgevingen en wat er allemaal op je bureau staat, maar alle mogelijkheden daarin sla je op voorhand dood op die manier. Wat boeit het als iemand in zo'n topic een keer een dergelijke vraag stelt?
Volgens mij hebben we al uitgelegd wat er gebeurt met het topic als we het helemaal moderator-vrij laten verlopen :)

Ik heb volgens mij ook uitgelegd, inclusief een voorbeeld nota bene, waarom die vraag wel is weggehaald en een andere vraagstelling (met wellicht exact dezelfde doelstelling) wel zou worden toegelaten. Als er geen enkele discussie met enige binding met de devschuur mag plaatsvinden, dan mag je je laatste quote (zie hieronder) nogmaals herhalen.
Modden is ingrijpen om te voorkomen dat dingen echt mislopen. Je moet niet steeds strenger arbitraire regels na gaan leven omdat er verder verdomd weinig te modden valt op dat forum ;)
Bedankt voor het geven van inzichten in de werkzaamheden die we wel / niet hebben :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:31:
Dat je de discussie wel had toegestaan als de vraag ging om wat een goede devmonitor was vind ik helemaal arbitrair. Aan de ene kant mag je dus wel discussies houden over drugs (want: uitlaatklep), maar geen specifieke dev-vragen stellen (want: apart topic), en niet discussieren over monitoren (want: ik heb eigenlijk geen idee waarom niet), maar weer wel als de monitoren-discussie dev-gerelateerd was (want: dev-gerelateerd). Snap jij het nog? 7(8)7
Ik heb de regel niet in 't leven geroepen dat je niks dev-gerelateerd mag posten? En je snapt serieus de verschillen niet tussen wat wel / niet mag in dat topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BtM909, ik hoop dat je snapt dat was ik post als opbouwende kritiek bedoeld is, en niet om jullie af te zeiken ofzo. Ik vind dat je je erg defensief opstelt en de dingen die ik zeg zo negatief mogelijk uit lijkt te leggen. Ik ben daarom wel klaar met deze discussie. Ik denk dat de toekomst van PRG ons ieder aan het hart gaat, ik heb mijn visie als gewone gebruiker daar zoveel mogelijk beargumenteerd voor gegeven, en daarmee moet je zelf maar zien wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:49:
[...]

Ik heb de regel niet in 't leven geroepen dat je niks dev-gerelateerd mag posten?
Die zul jij vast niet in het leven geroepen hebben nee, maar dat is de regel uit de topicwarning. Dingen die in een apart topic kunnen dus.
En je snapt serieus de verschillen niet tussen wat wel / niet mag in dat topic?
Ik probeer de regels te begrijpen aan de hand van de moderaties die in het verleden zijn gedaan, maar daar heb ik blijkbaar wat moeite mee. Wat is het verschil tussen een discussie over monitoren en die over drugs? Beide zijn niet dev-gerelateerd. En waarom mag een discussie over toetsenborden dan wel? Je doet nu net alsof de regels zo simpel zijn. Leg ze maar uit dan, wellicht is het dan in één keer duidelijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

BtM909 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:46:
Weet jij nog om wat voor vragen dat gingen? Met zijlijn bedoel ik dat je nu ineens maar hier en eerder in het coffee corner topic je commentaar spuit (van 't werkwoord spuien) omdat je drie (hypotetische) modbreaks hebt gezien.
Om even een voorbeeld van mijzelf te geven van niet zo lang geleden:
OkkE schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:03:

Stiekum toch een n00b vraag stellen hier:

code:
1
2
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domeinA.nl$ [NC]
RewriteRule (.*) http://domeinB.nl/A/

Is dit een acceptabele manier om alles van "domeinA.nl" (zelfde regel nogmaals met www.) uit te laten komen op domeinB.nl/A/ ?
Ik snap goed dat hier een [mbr] voor geplaatst werd, want het staat inderdaad in de topic warning, maar ik vond dit geen topic waard. Ik wilde "even snel" weten of dit misschien (erge) negatieve gevolgen zou hebben. In mijn ogen past deze vraag best in de CC.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:55:
[...]

Die zul jij vast niet in het leven geroepen hebben nee, maar dat is de regel uit de topicwarning. Dingen die in een apart topic kunnen dus.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Dat is de waarschuwing. Praten we wel over dezelfde waarschuwing?
Ik probeer de regels te begrijpen aan de hand van de moderaties die in het verleden zijn gedaan, maar daar heb ik blijkbaar wat moeite mee. Wat is het verschil tussen een discussie over monitoren en die over drugs? Beide zijn niet dev-gerelateerd. En waarom mag een discussie over toetsenborden dan wel? Je doet nu net alsof de regels zo simpel zijn. Leg ze maar uit dan, wellicht is het dan in één keer duidelijk :)
Je mag overal ad-hoc over discussieren, zonder dat het een vraagbaak wordt. Ik heb twee voorbeelden gegeven over monitoren waarbij de ene wel en de ander niet mag.
OkkE schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:03:

Stiekum toch een n00b vraag stellen hier:
code:
1
2
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domeinA.nl$ [NC]
RewriteRule (.*) http://domeinB.nl/A/

Is dit een acceptabele manier om alles van "domeinA.nl" (zelfde regel nogmaals met www.) uit te laten komen op domeinB.nl/A/ ?
@.oisyn, vind jij dat deze vraag wel of niet in de Coffee Corner hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:52:
BtM909, ik hoop dat je snapt dat was ik post als opbouwende kritiek bedoeld is, en niet om jullie af te zeiken ofzo. Ik vind dat je je erg defensief opstelt en de dingen die ik zeg zo negatief mogelijk uit lijkt te leggen.
Ik waardeer je opbouwende kritiek; ik vind het alleen jammer dat het ongefundeerd is. Jij geeft aan dat ik me zo negatief mogelijk opstel (ik vind het reuze meevallen), maar ik gebruik exact dezelfde discussietechniek als jij :)
Ik ben daarom wel klaar met deze discussie. Ik denk dat de toekomst van PRG ons ieder aan het hart gaat, ik heb mijn visie als gewone gebruiker daar zoveel mogelijk beargumenteerd voor gegeven, en daarmee moet je zelf maar zien wat je doet.
Jammer dat je dus niet op de aangehaalde punten ingaat en het zo laat eindigen. Typisch overigens en ik ga je wel helpen herinneren aan deze post als je straks toch weer je commentaar spuit (wederom van 't werkwoord spuien :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:00:
[...]

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Dat is de waarschuwing. Praten we wel over dezelfde waarschuwing?
Nee, in mijn hoofd was ie specifieker maar hij is dus vrij generiek. Maar goed, waarom mag je dan wel vragen "welke monitor is geschikt voor dev-werk"? Is dat geen vraagbaak-vraag?
Of ie er "hoort" is niet interessant. Interessant is of je 'm toe wilt staan. Wat mij betreft mag er best wat luchtiger mee omgesprongen worden.

En ik heb zat van dat soort vraagjes gesteld in CC. Ík ben daar nooit op gemodbreakt. Extra privileges voor een ex-admin? :P

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BtM909 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:03:
Jammer dat je dus niet op de aangehaalde punten ingaat en het zo laat eindigen. Typisch overigens en ik ga je wel helpen herinneren aan deze post als je straks toch weer je commentaar spuit (wederom van 't werkwoord spuien :)).
Het heeft geen zin als jij het als een discussie ziet die je moet winnen met 'discussietechniekjes'. Nu maak je er een debat-om-het-debat van, en daar heb ik geen enkele behoefte aan. Je geeft geen enkele indicatie dat wat ik aandraag in overweging genomen hebt, je verdedigt alleen maar het beleid. Dat het beleid nu zo is is duidelijk, het punt is dat wij het er niet mee eens zijn en dat hier te kennen geven. Daarop zijn twee antwoorden mogelijk: "we nemen jullie kritiek in overweging en gaan het beleid heroverwegen" en "suck it, je past je maar aan". Laat ik het zo zeggen: ik heb in jouw reacties tot nu toe helemaal niks van het eerste gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:04:
[...]

Nee, in mijn hoofd was ie specifieker maar hij is dus vrij generiek. Maar goed, waarom mag je dan wel vragen "welke monitor is geschikt voor dev-werk"? Is dat geen vraagbaak-vraag?
Ik vind van wel. Dat was overigens ook niet mijn voorbeeld (dus wellicht daardoor de verwarring). Ik zei, er is ruimte voor vragen zoals:
"Ging de monitor-vraag over: welke monitor gebruik je het liefst voor devven / designen, dan had ik de discussie ook gewoon laten staan. "
Of ie er "hoort" is niet interessant. Interessant is of je 'm toe wilt staan. Wat mij betreft mag er best wat luchtiger mee omgesprongen worden.
Tuurlijk is "horen" wel interessant. Er is een uitlaatkleptopic gemaakt net zoals de diverse topics in A61 (laten we maar niet gaan beginnen over wat ik van de posts daar vind ;)). Een vraag als aangehaald door OkkE hoort gewoon in Serversoftware en Windows Servers waar het bestaansrecht heeft (volgens mij loopt dat subforum goed, dus we hoeven niet perse topics te pushen zoals men denkt over SEA), de doorzoekbaarheid vergroot, eventueel meer specialisten zitten, etc. etc.

Wat ik wil voorkomen (en dat is gebaseerd op ervaringen in andere subfora): de Coffee Corner moet niet de uitstraling krijgen van ik kan snel m'n vraag droppen, want ik krijg toch wel antwoord. Het voorkomt dat de interessante discussies in het juiste subforum plaatsvinden; dat nieuwe aanwas hun problemen gewoon in dat topic droppen (kopieergedrag is heel normaal bij nieuwe gebruikers) en dat het van kwaad tot erger gaat.

edit:
En ik heb zat van dat soort vraagjes gesteld in CC. Ík ben daar nooit op gemodbreakt. Extra privileges voor een ex-admin?
Ik heb altijd begrepen dat je nog steeds macht hebt... Ik durf je posts ook niet aan te passen :+

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 21-09-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:08:
[...]
Het heeft geen zin als jij het als een discussie ziet die je moet winnen met 'discussietechniekjes'. Nu maak je er een debat-om-het-debat van, en daar heb ik geen enkele behoefte aan. Je geeft geen enkele indicatie dat wat ik aandraag in overweging genomen hebt, je verdedigt alleen maar het beleid. Dat het beleid nu zo is is duidelijk, het punt is dat wij het er niet mee eens zijn en dat hier te kennen geven. Daarop zijn twee antwoorden mogelijk: "we nemen jullie kritiek in overweging en gaan het beleid heroverwegen" en "suck it, je past je maar aan". Laat ik het zo zeggen: ik heb in jouw reacties tot nu toe helemaal niks van het eerste gezien.
Ik ga niet eens meer in op je punten. Blijkbaar doe je het ook niet.
Ik ben daarom wel klaar met deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[...]

Waarom niet ? Waarom zou je het bij voorbaat al afkappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:32
Ik ben .oisyn wel niet, maar ik wil hier ook even op reageren. De vraag van Okke lijkt me wel een vraag die in CC gesteld kan worden. het is een kleine, specifieke vraag die kort beantwoord kan worden. Het is verder niet echt relevant voor andere mensen dus is het niet erg dat het niet in een apart vindbaar topic staat. Het is een soort sanity check: "Ik heb deze oplossing bedacht voor dit probleem, lijkt dat een beetje correct?".

Als de vraag eerder was "Hoe zouden jullie dit probleem oplossen?" dan is een apart topic wel handiger omdat je dan veel sneller een discussie met verschillende oplossing zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BtM909 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:13:
Ik ga niet eens meer in op je punten. Blijkbaar doe je het ook niet.
Dat is gewoon niet zo, je probeert er nu gewoon makkelijk vanaf te komen.

Ik zeg in grote lijnen gewoon hetzelfde als wat Oisyn zegt, alleen jij gaat heel specifiek in op een aantal randzaken en gaat ook door over dat ik aangeef dat ik vind dat jullie je boven de gebruikers stellen. Wat is er zo erg aan dat ik aangeef dat het op mij zo overkomt? Je reageert daar gewoon nogal negatief op. Waarom niet gewoon "goh, het is niet de bedoeling zo over te komen"?

Ik bedoel, een tekst als dit: "Er komen in de coffee corners meerdere gebruikers die jonger zijn dan 18. Of ze ouder zijn dan 6 zou ik niet direct kunnen verifiëren. Als je wat serieuzer bent in je uitspraken, dan wil ik er best op in gaan."

Dan mis je of gewoon het punt compleet (dat is gewoon dat de meeste mensen in CC gewoon volwassen zijn en het zich daarom best aardig zelf reguleert) of je zit opzettelijk te jennen. Hoezo was dat geen serieuze uitspraak, omdat ik een hyperbool ("kleuters") gebruik? Ik weet gewoon zeker dat jij best snapt dat het een hyperbool is dus ik begrijp gewoon niet waarom je niet op de inhoud ingaat?

Door dat soort uitspraken voel ik me als gebruiker door een mod, die ik probeer aan te geven waarom het modbeleid prima wat losser kan, gewoon niet serieus genomen. Begrijp je dat, of niet?

[ Voor 187% gewijzigd door Hydra op 21-09-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Otherside1982 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:18:
[...]

Ik ben .oisyn wel niet, maar ik wil hier ook even op reageren. De vraag van Okke lijkt me wel een vraag die in CC gesteld kan worden. het is een kleine, specifieke vraag die kort beantwoord kan worden. Het is verder niet echt relevant voor andere mensen dus is het niet erg dat het niet in een apart vindbaar topic staat. Het is een soort sanity check: "Ik heb deze oplossing bedacht voor dit probleem, lijkt dat een beetje correct?".

Als de vraag eerder was "Hoe zouden jullie dit probleem oplossen?" dan is een apart topic wel handiger omdat je dan veel sneller een discussie met verschillende oplossing zal krijgen.
Dit was inderdaad wel mijn insteek. Misschien dat ik de [mbr] ook wel zelf in de hand heb gewerkt door de eerste zin "stiekem toch ...", maar dat was mijn (mislukte?) manier van duidelijk maken dat het inderdaad een sanity check was; mijn collega die dat normaal doet was er die dag niet.

Hier even op door gaan; was in mijn geval een nieuw topic met precies de zelfde inhoud voldoende geweest? Ik vind 'm namelijk zelf te mager voor een los topic, maar juist omdat ik eigenlijk alleen een "ja" of "nee" antwoord verwachtte, vond ik een complete uitleg (nodig voor nieuw topic) overbodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
OkkE schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:25:
Hier even op door gaan; was in mijn geval een nieuw topic met precies de zelfde inhoud voldoende geweest? Ik vind 'm namelijk zelf te mager voor een los topic, maar juist omdat ik eigenlijk alleen een "ja" of "nee" antwoord verwachtte, vond ik een complete uitleg (nodig voor nieuw topic) overbodig. :)
Ik vind dat nu een heel goed voorbeeld van een vraag die gewoon zou moeten kunnen, juist omdat hij te simpel/mager is voor een apart topic en het gewoon een simpele ja/nee vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

whoami schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:14:
[...]

Waarom niet ? Waarom zou je het bij voorbaat al afkappen ?
Nu zijn het regulars die het topic af en toe gebruiken als vraagdump blijkbaar. Straks gaan nieuwe users dat ook doen en dan zijn we weer terug bij o.a. Het algemeen beleid #quickstart. Dat zou dan ineens allemaal niet meer gelden alleen omdat het in de CC staat?

Het idee van het forum is nu juist om geen "ff snel een antwoordje scoren" mentaliteit te hebben. Waarom zou dat in de CC anders zijn?
Hydra schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:26:
[...]

Ik vind dat nu een heel goed voorbeeld van een vraag die gewoon zou moeten kunnen, juist omdat hij te simpel/mager is voor een apart topic en het gewoon een simpele ja/nee vraag is.
Als dit blijkbaar wel in de CC kan en mag van jou, waarom dan niet GoT wide? Waarom is dat verschillend? En als je antwoord "maar GoT wide moet dit ook allemaal kunnen" dan is de discussie hier totaal irrelevant en kan je je beter richten op algemeen beleid die GoT wide geldt.

[ Voor 32% gewijzigd door Creepy op 24-09-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar dan verlies je uit het oog waarom die regels er zijn. En dat is niet omdat "we willen het gewoon niet hebben, basta", maar dat is omdat het forum anders verzandt in een wildgroei van domme topics waarin niemand nog moeite doet (wat weer tot gevolg heeft dat het forum vooral begint te lijken op een helpdesk en de interessante topics derhalve achterwege blijven, etc, nou ja dat hoef ik jou niet uit te leggen natuurlijk)

Als je het in CC (in beperkte mate) toestaat dan blijft de topiclijst gewoon zoals we 'm willen hebben. Daarnaast ligt de drempel voor nieuwkomers om in een 17.000+ posts tellende topic te posten vrij hoog, en mocht iemand dan toch CC heel vaak gebruiken voor zijn eigen gewin dan kan ie daar gewoon op worden aangesproken. Waarmee ik expliciet dus wel wil zeggen dat het geen vrijbrief is om continu al je vraagjes in CC te dumpen. Maar af en toe een vraagje moet imho gewoon best kunnen.

Bijkoment voordeel is dat simpele vraagjes kunnen uitlopen in een interessante discussie. Nu worden dergelijke vraagjes al direct de kop ingedrukt (ook buiten CC uiteraard) en dus ontstaan ze nooit.

En, nogmaals, mocht er vraag zijn naar een CC-opsplits-hoer dan houd ik me aanbevolen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 19-09 10:08

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:34:
Maar dan verlies je uit het oog waarom die regels er zijn. En dat is niet omdat "we willen het gewoon niet hebben, basta", maar dat is omdat het forum anders verzandt in een wildgroei van domme topics waarin niemand nog moeite doet (wat weer tot gevolg heeft dat het forum vooral begint te lijken op een helpdesk en de interessante topics derhalve achterwege blijven, etc, nou ja dat hoef ik jou niet uit te leggen natuurlijk)

Als je het in CC (in beperkte mate) toestaat dan blijft de topiclijst gewoon zoals we 'm willen hebben. Daarnaast ligt de drempel voor nieuwkomers om in een 17.000+ posts tellende topic te posten vrij hoog, en mocht iemand dan toch CC heel vaak gebruiken voor zijn eigen gewin dan kan ie daar gewoon op worden aangesproken. Waarmee ik expliciet dus wel wil zeggen dat het geen vrijbrief is om continu al je vraagjes in CC te dumpen. Maar af en toe een vraagje moet imho gewoon best kunnen.

Bijkoment voordeel is dat simpele vraagjes kunnen uitlopen in een interessante discussie. Nu worden dergelijke vraagjes al direct de kop ingedrukt (ook buiten CC uiteraard) en dus ontstaan ze nooit.

En, nogmaals, mocht er vraag zijn naar een CC-opsplits-hoer dan houd ik me aanbevolen ;)
Ik heb de discussie even niet meegemaakt omdat ik op vakantie was, dus ik ben er even snel doorheen gebladerd voor een globaal beeld.
Ik denk dat wat .oisyn hierboven zegt e.e.a. goed samenvat en op die manier wel prima zou werken. Kost misschien iets meer werk voor de mods om het CC topic binnen de perken te houden, maar komt de sfeer wel ten goede. En met een beetje 'sociale controle' van de meubelstukken zal het extra werk ook reuze meevallen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

En toch viel mij o.a. op dat er wat "nieuwkomers" waren die voor hun eerste vraag maar direct de CC in doken "omdat ze het geen topic waard vonden". Als dat idee er bij nieuwkomers er direct is gaan ze dus nooit een gewoon topic maken omdat ze in de CC direct antwoord krijgen en verliezen we uiteindelijk de interesse van de regulars omdat ze "weer" de simpele zsoekvraagjes aan het beantwoorden zijn. Juist daarom zijn die regels er. Dus ik heb niet het idee dat ik uit het oog verlies waarom die regels er zijn

Dat is o.a. aanleiding geweest om er wat strakker op te letten. Want als regulars dat doen, dan mogen nieuwkomers dat dus ook. Zeker in het begin hebben we hier minder op gelet. O.a. ik ben daarna wat vaker hints/opmerkingen gaan geven om toch even een nieuw topic aan te gaan maken maar de korte vraagjes werden er niet minder om. Nu proberen wat dat door wat strakker erop te letten weer wat naar beneden te krijgen. Dat we het nooit volledig gaan voorkomen maakt mij niet uit en wat mij betreft moet het ook af en toe wel eens kunnen. Maar je zag het bij een aantal mensen er al lichtelijk insluipen dat ze geen topic meer willen openen omdat ze in de CC wel direct antwoord krijgen zonder er zelf moeite te voor moeten doen. En dat willen we nu juist voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar dan kun je ook die mensen erop aanspreken ipv het voor iedereen stil te leggen. Want "dat het af en toe moet kunnen" is nu dus echt niet het geval.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb intern even een discussie geopend hierover. We komen er deze week nog even op terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cool :)

• Hydra
Beetje laat maar with stupid ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:14:
We komen er deze week nog even op terug. :)
Hint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Er is nog geen reactie geweest, maar als je een beetje gekeken hebt zijn we al wat anders gaan modden ;)

Korte samenvatting:
We gaan iets losser modden, en splitsen wat meer af. Als er iets afsplitsingswaardigs in het topic staat waarderen we het natuurlijk als daar een TR over gemaakt wordt. Het blijft overigens expliciet niet de bedoeling om het topic maar als dumpplek van kleine vraagjes te gebruiken!

Verder zijn we nog over de details bezig, dus later meer ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Woy op 03-10-2012 13:20 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 05:18
Pff, ben ik net bijgelezen, is de discussie al weer afgelopen. :+

(De details zijn nooit opgehelderd, of wel?)

[ Voor 26% gewijzigd door Soultaker op 10-10-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:07
Het gaat over het volgend topic: MySQL data tonen in een CMS pagina. Volgens mij heb ik eerder aangedragen dat ik zelf deze website zou bouwen en mijn vraag verder van informatie voorzien.
Naar mijn idee is het topic dan ook onterecht gesloten omdat mijn vraag wel 'heul' breed is, zou deze heropend kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, want je vraagt eigenlijk "hoe bouw ik een website" en dat is nou net niet waar PRG voor bedoelt is. Je titel slaat ook al helemaal niet verder op de inhoud, dus dat maakt het ook lastig om bij het onderwerp (van je titel) te blijven.

Of je hebt een concreet probleem en laat zien waar je tegenaanloopt, welke code je al hebt geprobeerd en waar jij denkt dat het aan ligt of je zoekt gewoon de juiste kennis en laat deze opdracht aan jou voorbijgaan. Joomla is extreem makkelijk te configureren en te stijlen, maar ja, een automonteur vindt het ook extreem makkelijk om een auto uit elkaar en in elkaar te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Ik snap werkelijk waar niet waarom jullie bijvoorbeel een topic zoals deze dicht moeten gooien terwijl er enkel om tips wordt gevraagd en nog niet eens om een voorgekauwt stuk code.

Wat is er nu zo moeilijk aan om mensen die een programmeertaal aan het leren zijn een zet in de goede richting te zetten? Tenslotte hebben jullie ook met (veel) moeite een programmeertaal geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
Mijn topic werd gesloten door een moderator.
Het topic in kwesite: hier

In het topic laat ik duidelijk merken dat het niet mijn intentie was om "iemand mijn klusjes" op te laten knappen.
Ik vroeg explicit om "tips", van de regel over het plakken van code was ik nog niet op de hoogte.
Mijn probleem betrof ook de complete code, er werd ook op antwoord van mijn vraag, om de code gevraagd (de relevante code was eigenlijk het complete script).

Is de regel zo dat ik niet een compleet script mag meesturen? , wanneer dit het geval is weet ik ook direct waar ik aan toe ben en zal ik dit dus geen tweede keer proberen.

Wat ik wel betreur is dat ik enkel een taal aan het leren ben i.v.m. de lessen die ik op school volg , ik wil ook geen voorgekauwde code daar leer ik NIETS van.
Maar een duwtje in de juiste richting zou mij erg veel frustratie hebben bespaard.

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou moet ik zeggen dat ik het slotje van de moderator in dit geval wel een beetje flauw vindt. Klopt, het is idd niet de bedoeling dat je de hele code post, maar als je wel de moeite doet om je situatie goed uit te leggen en iemand vraagt de code te posten die je al hebt (dat impliceert dus *alles*), dan kun je het de TS nauwelijks kwalijk nemen dat ie dat dan ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je topic is sowieso wel een beetje onduidelijk over het echte probleem waar je tegen aan loopt dat kun je merken aan de vragen om wat concreter te zijn. Wat dat betreft voldoet je topic dus niet helemaal aan de eisen die wij aan een topic stellen. Op zich leg je wel netjes uit wat je probeert te doen, maar je blijft nogal vaag over het probleem waar je tegen aan loopt. Nou komt dat waarschijnlijk doordat je nog lerende bent, en dus het concept waar je naar op zoek bent nog niet kent.

Ik ben het wel eens met het feit dat het slotje een beetje kortaf is, en dat jouw post op zich een logisch gevolg van de vragen van de andere posters was.
Is de regel zo dat ik niet een compleet script mag meesturen? , wanneer dit het geval is weet ik ook direct waar ik aan toe ben en zal ik dit dus geen tweede keer proberen.
De regel is inderdaad zo dat we geen compleet script willen zien. Als je met een probleem zit zou je dat zelf al moeten reduceren tot een voorbeeld van enkele regels code. Dit is niet alleen handig voor de andere posters ( Die hebben immers sneller door wat je probleem is), maar ook voor jezelf omdat je al beter na moet denken over wat je probleem echt is. Daardoor zul je zien dat je vaak zelf al tegen een (gedeelte) van de oplossing aanloopt.

In jouw specifieke geval zou je bijvoorbeeld een stukje pseudo code kunnen schrijven om te illustreren wat je zou willen doen, maar waarvan je niet weet hoe je het in Powershell voor elkaar moet krijgen.
yournamezz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:51:
Maar een duwtje in de juiste richting zou mij erg veel frustratie hebben bespaard.
Er is in het topic overigens al wel een duwtje in de juiste richting gegeven ;)
YellowOnline schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 01:03:
Post misschien de code die je al hebt...

Wat betreft je matrix is het trefwoord "multidimensional array".
Aangezien je topic, naast de lap code, al redelijk summier is zou ik willen voorstellen dat je een nieuw topic opent, met een duidelijke beschrijving van de punten waar je tegen aan loopt, die je daarbij illustreert met kleine stukjes code om aan te geven wat je precies bedoelt.

Maak daarbij overigens ook gebruik van de [code=taal][/] tags, op die manier is het ook meteen een stuk beter leesbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door Woy op 15-01-2013 16:00 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het slotje is inderdaad een beetje kortaf. Om heel eerlijk te zijn had ik niet eens gezien dat anderen om je code vroegen. Ik zag een kleine 200 regels code in een quote blok, dat is in 99 van de 100 gevallen gewoon een code dump. Toen ik vervolgens je posthistory open trok en zag dat je eigenlijk alleen op de site komt wanneer je een probleem hebt, trok ik mijn conclusie. Ik vind het wel vreemd dat je het in [Powershell] tijdens het script getallen invoeren in array nog hebt over arrays, maar het bij je volgende probleem alweer vergeten bent.
Wat ik wel betreur is dat ik enkel een taal aan het leren ben i.v.m. de lessen die ik op school volg
Daaruit maak ik op dat je zelf geen interesse hebt in het leren van powershell, en je het alleen doet omdat het moet van school. Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat je echt moeite hebt gedaan om zelf je probleem op te lossen, want:
Ik heb zelf al lopen zoeken op het maken van een matrix binnen powershell dit zou helpen, enkel weet ik niet hoe dit moet binnen powershell en of dit sowieso wel mogelijk is.
De allereerste hit op [google=powershell matrix] gaat namelijk direct over arrays; diezelfde dingen die bij je vorige probleem de oplossing bleken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
@yournamezz: ik denk dat je in general sowieso meer en betere antwoorden krijgt als men echt het gevoel krijgt dat je goed nagedacht hebt over mogelijke oplossingen. Een "ikweethetooknietmeer" topic nodigt niet uit tot reageren omdat de persoon in kwestie meestal een uitgekauwde oplossing verwacht. Hoewel het sluiten misschien wat voorbarig was, had je door een betere topicstart (beter is niet langer, het was veel tekst met relatief weinig informatie) dit sowieso kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
@Muer
Ik ga hier verder geen "wellus-nietus" gevecht met jou houden.
Wel bewijst dit hoe snel jij een conclusie trekt over de mensen die hier een bezoek doen.
Wel klopt het dat mijn intresse niet zo bij programmeren licht maar ik wil wel mijn uiterste best doen om dit vak te halen en zeker m.b.t. Powershell zie ik de meerwaarde er wel van in om deze taal te beheersen.

Ook wanneer je in het topic kijkt zie je al dat ik flink wat vooronderzoek gedaan heb, om even je bewering tegen te spreken "dat ik er nauwelijks moeite voor heb gedaan"
Daarnaast ben ik ook nog maar 5 weken echt met programmeren bezig voor het eerst in mijn leven.

Maar nu kan ik dus de conclusie trekken: wanneer je enkel voor vragen het forum raadpleegt, ben je hier dus niet welkom?

Gebruiker Woy, wil ik wel bedanken voor de tips die die heeft gegeven, het duwtje in de rug slaat inderdaad precies op die arrays hier ben ik nu ook gewoon vrolijk mee aan de slag gegaan.
Zelf gebruik ik dit boek, hier staat niets over multidimensionale array's (om even mijn reden van komst naar dit forum te motiveren).

Ik laat het hier nu bij zitten want ik heb zelf al meer als genoeg tijd aan dit verloren, de volgende keer bedenk ik mij wel een tweede keer voordat ik op dit forum eens wat post.

Gr,

Bart

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

yournamezz schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:19:
Maar nu kan ik dus de conclusie trekken: wanneer je enkel voor vragen het forum raadpleegt, ben je hier dus niet welkom?
Dat is niet waar. Het helpt hooguit als je posthistorie niet alleen maar vol staat met eigen topics, maar ieder topic wordt in principe als nieuw bekeken.
Hydra schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:18:
"ikweethetooknietmeer" [...] beter is niet langer, het was veel tekst met relatief weinig informatie
Om een goed antwoord te krijgen, moet je een dito vraag stellen. Eigenlijk staat jouw topic vol met tekst, verdeeld over twee posts, en daarin zijn drie, vier vragen verstopt. Als je topic er als volgt had uitgezien, had je wellicht sneller en nuttiger hulp gekregen:

Ik ben een "Vier op een rij"-spel in Powershell aan het schrijven. Ik initialiseer mijn velden als volgt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
$A1 = "_"
$A2 = "_"
$A3 = "_"
[...]
$J8 = "_"
$J9 = "_"
$J10 = "_"

Een move wordt zo gedaan:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
function valid-input{
if($move -eq "A1"){$script:A1 = $player}
if($move -eq "A2"){$script:A2 = $player}
if($move -eq "A3"){$script:A3 = $player}
[...]
if($move -eq "J8"){$script:J8 = $player}
if($move -eq "J9"){$script:J9 = $player}
if($move -eq "J10"){$script:J10 = $player}

Het valideren van een move gebeurt als volgt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
function Validate-Move{

if ($move.length -eq 2) { 
    if ($move -match "[A-J][1-10]") { 
        $result = "Valid" 
    } 
    else {
        $result = "Invalid" 
    } 
}
else {
    $result = "Invalid" 
} 

if (($move -eq "A1") -and ($A1 -ne "_")) {$result = "Invalid"}
if (($move -eq "A2") -and ($A2 -ne "_")) {$result = "Invalid"}
if (($move -eq "A3") -and ($A3 -ne "_")) {$result = "Invalid"}
[...]
if (($move -eq "J8") -and ($J8 -ne "_")) {$result = "Invalid"}
if (($move -eq "J9") -and ($J9 -ne "_")) {$result = "Invalid"}
if (($move -eq "J10") -and ($J10 -ne "_")) {$result = "Invalid"}

Nu heb ik een aantal problemen:

- Het valideren van de move (if ($move -match "[A-J][1-10]")) werkt niet.
- Ik kan niet makkelijk vinden of een move een zwevend blokje tot resultaat heeft.
- Ik kan niet controleren of er vier op een rij is.

Nu denk ik dat dit allemaal makkelijker te realiseren is door een matrix te gebruiken, hoe doe ik dit in Powershell?

Maar dan nog zit je met het probleem dat er enkel staat dat het niet lukt. Of je er nu twee minuten of acht of tachtig uur aan bezig bent geweest: laat zien wat je hebt gezocht, geprobeerd en waarom dat niet lukte. Het is inderdaad misschien vreemd dat zo'n beetje iedereen die hier rondloopt ongeveer wel snapt wat je wil maar niet lijkt te willen helpen, maar zonder eigen inzet lijkt zo'n topic (en zeker met een hoop tekst en code) gewoon op "maak dit voor mij", zelfs al zet je eronder dat dat absoluut niet de bedoeling is.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 15-01-2013 16:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verplaatst vanuit \[php/sql] eigen session handler

RobIII,

Ik merk dat je door je gebrek aan basale sociale vaardigheden, je eigenwaarde probeert te compenseren door te doen alsof je het meteen beter weet zonder de code doorgelopen te hebben of uberhaupt moeite doet om het probleem van de topicstarter te begrijpen. Je valt meteen aan op andere punten die er (volgens de TS) niet zozeer toe doen. Dit had je kunnen weten als je de hele startpost had gelezen.
Dit valt me vaker op in andere topics en ik vind dit een kwalijk gebrek voor iemand die moderator is en ook nog in het doktersteam zit.

Zoals TS al aangeeft wordt de hash niet verstuurd (wat je had kunnen weten als je de hele startpost had gelezen), en is het zo te zien ook niet bedoeld als failproof mechanisme. Ik kan goed begrijpen dat de TS dit op deze manier wil doen, omdat het net wat verder gaat dan de sessie aan de useragent locken. En verder gaat dan de default PHP manier die wereldwijd wordt gebruikt.
Ik vind het dan ook getuigen van gebrek aan inlevingsvermogen om een oordeel als jouwe hier over te vellen.

Als je had gelezen wat de TS zei had je kunnen aannemen dat er geen output verzonden is, als dat zou was zou de session_start() functie naar mijn weten ook dezelfde foutmelding veroorzaken.
Ook als je wel wist waar je het over had, had je kunnen zien dat zoals TS zegt, de session write pas aan het einde van het script wordt uitgevoerd, wat de foutmelding veroorzaakt.

Om over de andere topics waar ik je in zie reageren nog maar te zwijgen.

Groet,

[ Voor 2% gewijzigd door Janoz op 25-03-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik zie hem nergens iets zeggen dat in essentie niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

NMe schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:36:
Nou, dat is niet helemaal waar. RobIII gaat wel 'de fout in' mbt de hash. Deze wordt gewoon serverside bepaald op basis van wat client informatie en verdwijnt vervolgens in de database. De hash komt nooit buiten de server en wordt dus ook niet met JS oid opgebouwd. Dat is echter pas een stuk verderop. Daarvoor is Saven al begonnen met het betichten van kortzichtige onprofessionaliteit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:36:
Hij zegt ook niks wat in essentie niet klopt; het gaat er om dat hij niet goed leest en maar gewoon wat gaat zeggen zonder eerst zorgvuldig het topic te lezen, en zeker voor iemand met een functie als die van hem vind ik dit niet adequaat gedrag. Verder mag er gerust worden ingegaan op de rest van mijn epistel i.p.v. er proberen omheen te praten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

Janoz schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:41:
[...]

Nou, dat is niet helemaal waar. RobIII gaat wel 'de fout in' mbt de hash. Deze wordt gewoon serverside bepaald op basis van wat client informatie en verdwijnt vervolgens in de database. De hash komt nooit buiten de server en wordt dus ook niet met JS oid opgebouwd. Dat is echter pas een stuk verderop. Daarvoor is Saven al begonnen met het betichten van kortzichtige onprofessionaliteit.
Ik werd getipt over dit topic door t durden, en wil hier even op inhaken.

Ik waardeer zijn (en ieders hulp) ten zeerste, maar de toon die hij aanslaat vind ik niet correct, en helemaal niet correct voor een moderator. Ik vind het bijna aanvallend.

Desalniettemin; in de code valt nergens uit op te maken dat de hash verstuurd wordt over de verbinding, maar wel dat hij serverside gehast wordt. Misschien ergerde ik mij te snel aan zijn toon omdat hij in zijn reactie wel allerlei dingen riep op een zodanige toon, terwijl het niet helemaal klopte wat hij zei.

[ Voor 17% gewijzigd door Saven op 25-03-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
[...]

Ah, ik had zo ver al niet meer gelezen omdat ik dacht dat het over dat stuk ging. 8)7
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:53:
[...]
Hij zegt ook niks wat in essentie niet klopt; het gaat er om dat hij niet goed leest en maar gewoon wat gaat zeggen zonder eerst zorgvuldig het topic te lezen, en zeker voor iemand met een functie als die van hem vind ik dit niet adequaat gedrag. Verder mag er gerust worden ingegaan op de rest van mijn epistel i.p.v. er proberen omheen te praten.
Sorry, maar iemand die hier crewlid is mag toch ook gewoon een mening hebben? Het is niet omdat we rood zijn dat we ineens geen mensen meer zijn hoor.

Afgezien van dat: ik zou met alle liefde op de rest van je epistel reageren als ik daar de tijd voor had gehad. Sowieso is Rob eerder in een positie om daarop te reageren dan ik want die weet daadwerkelijk wat er gebeurd is. Gewoon even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:17:
[mbr]Verplaatst vanuit \[php/sql] eigen session handler [/mbr]

RobIII,

Ik merk dat je door je gebrek aan basale sociale vaardigheden, je eigenwaarde probeert te compenseren door te doen alsof je het meteen beter weet zonder de code doorgelopen te hebben of uberhaupt moeite doet om het probleem van de topicstarter te begrijpen.
Ik weet niet waarom je op deze manier een post zou openen, maar constructief is het geenszins...
Zoals TS al aangeeft wordt de hash niet verstuurd (wat je had kunnen weten als je de hele startpost had gelezen), en is het zo te zien ook niet bedoeld als failproof mechanisme. Ik kan goed begrijpen dat de TS dit op deze manier wil doen, omdat het net wat verder gaat dan de sessie aan de useragent locken. En verder gaat dan de default PHP manier die wereldwijd wordt gebruikt.
Maar de hash wordt wel gebasseerd op parameters die door de browser verstuurd worden. Dus het is nog steeds security through obscurity.

Anders dan dat, ook modjes zijn mensen, en kunnen ook net als andere mensen reageren. Zolang er geen sprake is van een modbreak, of het anderzins beroepen of authoriteit, denk ik dat je ze in eerste plaats ook gewoon zo kan behandelen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Saven schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:03:
[...]

Ik werd getipt over dit topic door t durden, en wil hier even op inhaken.

Ik waardeer zijn (en ieders hulp) ten zeerste, maar de toon die hij aanslaat vind ik niet correct, en helemaal niet correct voor een moderator. Ik vind het bijna aanvallend.
Jij was degene die hem onprofessioneel noemde omdat hij een andere mening aangedaan was dan jij? In zijn eerste post was hij wel fel maar ging hij zeker niet de fatsoensnormen te buiten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

NMe schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:05:
[...]

Jij was degene die hem onprofessioneel noemde omdat hij een andere mening aangedaan was dan jij? In zijn eerste post was hij wel fel maar ging hij zeker niet de fatsoensnormen te buiten ofzo...
Als ik in correct Nederlands met allerlei dure woorden iemand beledig, beledig ik nog steeds.
Nou is het niet zo erg, maar ik vind dat een moderator niet zo fel hoeft te reageren op een keurig opgesteld topic. Ik betichtte hem dan ook zeer zeker niet van onprofessioneel gedrag omdat hij een andere mening/idee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

Dat die hash server-side bepaald wordt staat niet in de TS maar komt, zover ik zo snel zie hier pas boven water.
[edit]
Ok, ik zie nu in de code regel 32 t/m 37 (en de essentiële regel 36). Daar heb ik eerder overheen gelezen. Mede door 't gebrek aan (relevante) comments in de code, het niet duidelijk uitleggen of aanduiden van de TS (en dus maar uitgaan van 't feit dat lezers complete lappen code gaan lezen in een topic) etc. heb ik dat klaarblijkelijk gemist. My bad, mea culpa, shit happens. Ik had 't kunnen zien ja.

Voor de rest mag je in mijn post(s) lezen wat je wil; ze zijn mogelijk wat cru te interpreteren maar dat is om een punt duidelijk te maken. Ik lees dan ook niet veel anders dan anderen die 't met me eens zijn. Dat dingen zo nu en dan eens wat beroerder uit m'n strot komen komt omdat ik ook maar een mens ben en ook m'n buien heb of omdat ik loop te posten op een iPhone waar je geen hele epistels op schrijft maar to-the-point reageert.

Wat dit hele gebeuren met het DT'er zijn te maken heeft is mij een raadsel. Als ik mijn dokterspet op heb ben ik met hele andere zaken bezig dan technisch inhoudelijk reageren op een post en daar zijn mijn reacties dan ook naar. Ik heb nog nooit klachten gehad over mijn functioneren als DT'er, maar leg ze gerust bij 't DT neer >:) :P

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 25-03-2013 21:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

RobIII schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:12:
[...]

Dat die hash server-side bepaald wordt staat niet in de TS maar komt, zover ik zo snel zie hier pas boven water.
[edit]
Ok, ik zie nu in de code regel 32 t/m 37 (en de essentiële regel 36). Daar heb ik eerder overheen gelezen. Mede door 't gebrek aan (relevante) comments in de code, het niet duidelijk uitleggen of aanduiden van de TS (en dus maar uitgaan van 't feit dat lezers complete lappen code gaan lezen in een topic) etc. heb ik dat klaarblijkelijk gemist. My bad, mea culpa, shit happens. Ik had 't kunnen zien ja.

Voor de rest mag je in mijn post(s) lezen wat je wil; ze zijn mogelijk wat cru te interpreteren maar dat is om een punt duidelijk te maken. Ik lees dan ook niet veel anders dan anderen die 't met me eens zijn. Dat dingen zo nu en dan eens wat beroerder uit m'n strot komen komt omdat ik ook maar een mens ben en ook m'n buien heb of omdat ik loop te posten op een iPhone waar je geen hele epistels op schrijft maar to-the-point reageert.

Wat dit hele gebeuren met het DT'er zijn te maken heeft is mij een raadsel. Als ik mijn dokterspet op heb ben ik met hele andere zaken bezig dan technisch inhoudelijk reageren op een post en daar zijn mijn reacties dan ook naar. Ik heb nog nooit klachten gehad over mijn functioneren als DT'er, maar leg ze gerust bij 't DT neer >:) :P
dan kun je ook begrijpen als ik mn buien heb waarin ik over zulke opmerkingen val ;)

ging er inderdaad van uit dat je de code globaal had doorgenomen, maar misschien moet ik voortaan belangrijke punten uit de code duidelijker naar voren brengen. hoewel de manier waarop de fingerprint gemaakt wordt niet heel relevant was voor mijn probleem.

maar goed no hard feelings verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Saven schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:19:
...Hoewel de manier waarop de fingerprint gemaakt wordt niet heel relevant was voor mijn probleem...
Je topic had nogal een hoog 'Pounding a nail:Shoe or glass bottle?' gehalte. Veel tijd steken in iets waarvan je, gezien je topic, niet helemaal de werking begrijpt terwijl dit eigenlijk zo goed als niks bijdraagt aan extra veiligheid. Dat is waar RobIII je in zijn eerste reactie op probeert te wijzen. Het klopt dat hij niet reageert op het 'problem at hands'. Hij stelt, imho terecht, eerder je complete oplossingsrichting ter discussie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12
Zojuist met RobIII een korte discussie gehad en bij deze dus hier:
Even naar aanleiding van mijn topic in webdesign. Als ik het goed begrijp is er op GoT geen plaats voor ervaringen met en discussie over plugins voor CMS-en. Haal dan ook maar de wordpress-tag weg, als er geen plaats voor is. Ik denk dat dit toch een groot gemis is. Ik heb naar mijn idee duidelijk laten zien dat ik al verschillende dingen geprobeerd heb en gezocht heb.

Verder mag er wat mij betreft binnen devschuur minder streng gemodereerd worden. Als beginnend/sporadisch programmeur kun je heel veel lezen en nog steeds maar een beetje snappen. Juist een forum als GoT kan op dat moment op een makkelijke manier een stukje hulp bieden. Zeker ook omdat php en mysql nu meestal niet de duidelijkste foutmeldingen geven...

Vaak gaan topics al op slot, voordat iemand de tijd heeft om een zetje in de goede richting te doen. Erg jammer.
Ik heb even snel gescand in dit topic en kom toch regelmatig tegen dat er onvoldoende handvaten gegeven worden voor de beginnende programmeur. Niet iedereen is dag in dag uit hiermee bezig en heeft toch af en toe een vraag. Logischerwijs is de devschuur wel de plek voor vragen over cms-en en plugins naar mijn idee. Al zou softe goederen ook een goede plaats zijn. Maar op dit moment is er naar mijn idee geen plaats op GoT voor dergelijke vragen, terwijl een CMS juist ook voor de beginnende/sporadische gebruiker erg fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

We hebben het daar idd wel eerder over gehad (intern) en zal nog even een balletje opgooien. CMS-en en plugins / addons zijn een belangrijk onderdeel van websites en zou dus gewoon ergens moeten horen op GoT. De vraag is alleen hoe we dat willen zien en uiteraard waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik dacht dat we er ook intern al over uit waren dat algemene CMS-topics in WEB konden en vragen over plugins ontwikkelen e.d. in PRG?

Los daarvan: deze specifieke vraag was wat mij betreft ook geen topic waard nee. Je geeft te weinig informatie, zegt niet wat je bij de geprobeerde plugins specifiek mist, enz. Zie De Quickstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Plugins ontwikkelen ja, maar er is een hele grote markt aan mensen die meer aan de config-kant van plugins zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Die kunnen toch in zo'n algemeen CMS-topic dat dan weer in WEB kan? :P Sterker nog, daar staan er al een paar. :) Ik ben er geen groot fan van om spul in grote topics te dumpen maar in dit geval is er geen echte plek voor dat soort vragen en dan heb ik liever dat ze één topic "vervuilen" dan de hele subforumindex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:43
Ik vind het heel mooi om te zien dat de modjes hier zo open staan voor feedback en dat er er normale manieren wordt gesproken over het hoe en waarom van een beslissing.

Complimenten voor de modjes en de users ;)

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De discussies in de coffeecorner zijn haast niet te volgen. Er komen 100 nieuwe berichten per dag bij en discussies lopen door elkaar. Afsplitsen naar aparte topic gebeurt slechts sporadisch (bv \[C++] Reference-initialisatie d.m.v. conditional operator).

Mijn idee: kan er bij de volgende iteratie een fp-artikel van gemaakt worden met de mooie hiërarchie (en beoordelingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Welke hiërarchie bedoel je? Dat jij koffie haalt hoort gewoon zo.

Nee echt, wát bedoel je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Op de frontpage zijn reacties ingesprongen waardoor discussies makkelijker te volgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je dus telkens gaan ctrl+F-en om de nieuwe berichten te zoeken.. De boomstructuur is leuk als lezer, niet om actief mee te doen aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ah, zo. Daar zijn wel wat LD-topics over te vinden, forumwide wordt dat in ieder geval geen optie. Misschien kun je het als per-topic-verzoek inschieten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Anders misschien harder optreden tegen reacties met inhoud. Reacties met inhoud horen in eigen topics.

edit:
mrc4nl in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3" is een vraag voor hulp en start wellicht een inhoudelijke discussie. Dit hoort imho niet thuis daar.

[ Voor 48% gewijzigd door Daos op 28-05-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we voor elke rant dan maar een topic openen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daos schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:56:
Anders misschien harder optreden tegen reacties met inhoud. Reacties met inhoud horen in eigen topics.

edit:
mrc4nl in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3" is een vraag voor hulp en start wellicht een inhoudelijke discussie. Dit hoort imho niet thuis daar.
Bedankt voor het melden... Aangezien er niet echt een inhoudelijke discussie verdergaat, laat ik het nog even in 't topic. Ik merk zelf dat er langzaam weer steeds meer "ik heb een te kort vraagje, dus ik open geen topic" posts weer voorbijkomen.

Je mag daar ook een TR voor aanmaken, die zien we ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Het was alleen bedoeld als voorbeeld. Nog wat voorbeelden van vandaag:
bdalenoord in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"
Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"
Matis in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"

Ik stel voor 10 zweepslagen per persoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het waren juist de deelnemers in de Coffee Corner die dat soort posts blijkbaar niet erg vonden, dus hebben wij 't topic vrijer gelaten. Als niemand vervolgens topic reports aanmaakt voor dat soort posts, dan blijven wij er vanaf... Er is al vaker geroepen dat de CC PRG en WEB parasiteert maar zolang er geen TR's aangemaakt worden is de enige andere optie die we hebben het sluiten van het topic...

Wat betreft threaded topics: asjeblieft niet zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Godnondeju Creepy. Eerst gooi je zo'n prachtig topic dicht, zeg je dat ik een TR moet aanmaken, en als ik dat probeer krijg ik:
U heeft geen rechten om een rapportage voor dit onderwerp aan te maken.
(interne identificatie: topic::new_report::not_allowed)
JE MOEDER IS EEN BESLAGKOM JA.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:Wilt curry684 zich even melden bij de devschuur-crew..... en de grote garde meenemen voor billenkoek?

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 04-07-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Oeh lekker, /me meldt.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Help! Ik ben mijn topic over mijn zoektocht naar een goed C# boek kwijt :( Wie helpt mij even zoeken?

Even zonder gekheid. Ik had vanmiddag een topic geopend omdat ik op zoek was naar een goed C# boek, maar nu is dat topic nergens meer te bekennen. Was er iets mis mee? Waarom is het dan niet dichtgegooid maar gewoon verwijderd. En dat zonder mij even te contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
pientertje in "[Alg] Centraal boekentopic - part II"

Normaal gesproken doen we bij dat soort acties altijd een berichtje naar de topicstarter. Ik durf niet te zeggen waarom dat nu niet is gebeurd omdat ik niet weet wie de merge heeft gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ah tnx! Ik wist niet dat dat topic bestond. Dankjewel!
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.