MySQL data tonen in een CMS pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:05
Ik ben onlangs gevraagd om een website te maken met een pagina waarin een tabel getoond wordt. De bedoeling is om gegevens in de tabel te plaatsen en als je op een row klikt, dat je dan meer informatie ziet over het item. Ook is de wens om een Google Maps pagina te tonen waarin de items opgenomen zijn en dat je een view ziet op een bepaalde categorie. Ongeveer zoals op http://www.marching.be getoond wordt.

Tevens moet het mogelijk zijn om comments toe te laten voegen en dat deze ook op basis van een categorie selectie gerangschikt worden.

Mijn hmtl en CSS kennis is redelijk en heb eerder andere Joomla websites gemaakt. Ik ben wel een beetje op weg gekomen door gebruik te maken met Joomla en Fabrik, maar ik zoek eigenlijk iets wat qua styling beter is en gemakkelijker te configureren is. Mijn php kennis is wel erg beperkt.

Hebben jullie een beter idee hebben hoe zoiets te bouwen is? Met WordPress zou dit eventueel ook kunnen, maar ik kon geen geschikte plugin vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door _Uploader_ op 12-12-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet waarom je hier in hemelsnaam over Wordpress en plugins begint; dit is met een paar regels jQuery (of Mootools, prototype, vanilla JS of whatever-floats-your-boat) te bouwen (en dan ook nog eens progressively enhanced). (Voorbeeldje met Google maps; in dit geval wat minder progressively enhanced maar dat is een paar tekens extra programmeerwerk)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 12-12-2012 16:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
Bedankt voor de snelle reactie en leerzaam voorbeeld. Echter (misschien heb ik dat vergeten te melden) dat meerdere gebruikers op een simpele manier de de data in moeten kunnen voeren door eerst in te loggen op de website.

Data kan bestaan uit; Titel, omschrijving, locatie, naam, geuploade afbeeldingen, categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...en je verwacht nu van ons...? Je bent bekend met Kan iemand even...? en/of scriptrequests?

In de Devschuur hebben we 't over zélf bouwen / maken / programmeren; als je op zoek bent naar een kant-en-klare oplossing/plugin/CMS dan verwijs ik je door naar Google. Zo niet, dan verneem ik graag (per onze Quickstart) wat je al hebt, wat je geprobeerd hebt, wat er niet werkt(e), wat je gezocht hebt etc. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 12-12-2012 16:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
RobIII schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:18:
...en je verwacht nu van ons...? Je bent bekend met Kan iemand even...? en/of scriptrequests?
Niet dat jullie alles voorkauwen, maar het zou kunnen dat iemand dit al eens heeft gemaakt en ideeën heeft bv welk CMS systeem te gebruiken e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mja, nee, sorry. Je vraag is wel heul breed en 't antwoord is: zo'n beetje élk CMS (met, waar nodig, wat (al dan niet custom of via plugins) aanpassingen). Tenzij je van plan bent zélf aan de slag te gaan, en dat zie ik nog steeds niet terug in je posts, houdt 't hier dus helaas op.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.