RoD schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:16:
Tsja, GoT is een forumstructuur, en de FP is een reactiestructuur op een bepaald artikel. Dat is natuurlijk wat anders, en heeft zich anders ontwikkeld. We hebben op de FP ook een moderatiesysteem, wat we niet op het forum hebben.
Ik ben het wel met je eens dat grote topics vaak niet overzichtelijk zijn. Helaas komen ze nog wel vaak voor, en is scheiden in veel gevallen ook niet altijd even makkelijk. Het ideale zou zijn als er geen grote topics zouden bestaan, en alle aparte onderdelen van een bepaald onderwerp in aparte topics stond, zodat het allemaal goed terug te vinden zou zijn. Aangezien dat soms moeilijk is te bewerkstelligen, zie ik er wel wat in om vanaf een centraal punt (het grote topic) de boel op te splitsen naar onderwerp. Het threaded-systeem zoals jij beschrijft lijkt me dan weer niet echt handig, maar je zou wel kunnen denken aan een groot topic met daarin vele subtopics. Geen idee of dat te realiseren is, of in welke vorm dat handig zou zijn, maar er zit wel wat in.
Eens. Losse topics zoals honderden boodschappentopics in de CSL zijn ook niet alles. In de grote meute topics die we nu hebben blijft alles vrij overzihtelijk en zijn snel vergelijkbare configs voor zowel de samenstellers als de mensen die het goedkeuren snel terug te pakken. In losse topic is het hoe dan ook not done.
Aangezien Hooglander1 mijn ideeënbuks gestolen heeft

:
* GENETX sleurt het brainstormkanon uit de schuur en steekt hem af
:
Of het er ooit gaat komen weet ik niet en het zal ook wel lastig te implementeren zijn. Hoe dan ook, ideeën delen is nooit verkeerd geweest.
Threaded zoals op de frontpage lijkt me idd niet een goed idee. Nieuwe posts zijn lastig te vinden en daarmee wordt ook het modereren lastiger zoals de KARMAKEIZER (

) al aangaf.
In het idee van RoD zie ik wel wat. Al wil ik het geen subtopics noemen, maar eerder gewoon tags. Een tag toevoegen aan je post. Dit zouden dingen kunnen zijn als FAQ, Tutorial, Nieuws, Drivers, Software, Hardware, Ervaring etc etc. Zeker in de grote [Ervaringen]-topics kan dit handig zijn in combinatie met een zoekopdracht. Een nieuw type notebook in een bepaalde serie, een driver update, een geslaagde upgrade van het geheugen. Allemaal makkelijk terug te vinden door op een tag te sorteren. Dan zou je alleen die posts laten zien in plaats van alle posts. Daarmee kunnen herhalingen van basis vraagjes ook worden tegengewerkt.
Stel, ik wil weten of er ergens drivers voor mijn F3Sc laptop zijn. Selecteer op de tag "Drivers" en zoek verder op "Windows 7" in het Asus F3 ervaringtopic. Et voila een lijstje met alle posts op dit onderwerp, doeltreffend naar voren gehaald.
Dit zou je ook op posts kunnen toepassen. Bij een quote, of selecteren oid, een id meegeven van de posts waarna de reply refereert. Als iemand een vraagje heeft dan kan deze met een knopje ofzo alle posts er uit filteren die er aan zijn "gekoppeld", maar ook de posts die daar weer aan zijn gekoppeld, etc etc.
Daarmee verander je niet aan de normale manier van posten. Maar in grote topics is het een tool om informatie makkelijker te vinden. Vergeet niet dat GoT ontzettend groot is en allemaal losse topics ook niet altijd makkelijk terug te vinden zijn. Bepaalde ervaringen zijn zo makkelijk te filteren. Wil je weten heo lang de accu meegaat? Filter op tag="Ervaringen" zoekwoord="accu".
* GENETX bergt het brainstormkanon weer op en zet hem achter slot en grendel
@ Hieronder, kan hem nergens vinden. Heb nog geen tags dus tag=hardware, zoekwoord="ideeënbuks" wil niet in deze rotzooi
[
Voor 7% gewijzigd door
GENETX op 28-05-2009 15:54
]