[Powershell] tijdens het script getallen invoeren in array

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
Hallo medetweakers,

Ik ben op dit moment bezig met mijzelf te orrienteren op Powershell, ik heb verder vrijwel tot geen programmeer ervaring.
Wat ik wil gaan doen; een script waarmee de gebruiker een willekeurig aantal getallen moet invoeren en dat er over die getallen een gemiddelde berekend wordt.

Ik wilde dit als volgt oplossen in mijn script:
-Vraag de gebruiker om het aantal getallen (niet het daadwerkelijke) waar die uiteindelijk het gemiddelde over wil berekenen, maximaal 10.
-Op basis van de invoer in de eerst loop moet er een x aantal getallen in worden gevoerd(dit wilde ik doen in een array), maar hier loop ik dus op stuk; ik krijg het niet voor elkaar.
-Daarna zou uit die array een gemiddelde moeten worden berekend; dit moet mij wel lukken.

Tot nu toe heb ik deze code;

Clear-Host
$array= @()
$aantal=
Clear-Host
Write-Host "`n`nHallo!!"
while($aantal -notmatch "^([1-9]|[1][0])$") {
$aantal = Read-Host "Geef het aantal op dat u wilt berekenen"
if ($aantal -notmatch "^([1-9]|[1][0])$") {
Write-Host "incorrecte input"
}
}
Clear-Host
if($array -ne $aantal){
$array = @(Read-Host "Geef een getal op")}

Zou iemand mij alsjeblieft hiermee willen helpen, enkel om het voor mekaar te krijgen dat op basis van de eerste input het x aantal getallen gevraagd wordt voor input en in de array terecht komt.

Met vriendelijke groet,

Bart

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
Ik zie in je post nergens terugkomen wat je nu precies vraagt, dus ik ga ervanuit dat het ergens niet lukt. Wat gaat er fout en waar/wanneer?

[ Voor 18% gewijzigd door Mint op 11-12-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ik denk dat je met http://stackoverflow.com/...ic-input-array-powershell een heel eind moet komen.
Hier staat namelijk het exacte antwoord op jouw vraag.onderaan.
Je moet gebruik maken van een loop http://www.powershellpro....uction/logic-using-loops/

[ Voor 27% gewijzigd door Vaan Banaan op 12-12-2012 13:21 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
Sorry voor de erg late reactie, maar die link gaf inderdaad antwoord op mijn vraag ontzettend bedankt voor de reactie! _/-\o_

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT