Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?
Maar verder is het eigenlijk niet de bedoeling om dit soort dingen hier in de coffee corner te gaan behandelen. Als je een iets uitgebreidere post typt, kun je natuurlijk perfect in SEA een topic openen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[ Voor 54% gewijzigd door CodeCaster op 16-12-2009 10:41 ]
Ik zou een tabel issue maken met een column die het type van de issue aangeeft (geen boolean, maar een enum waarmee je kan zeggen of het een bug, feature-request, etc... is).CodeCaster schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:11:
@Woy: een feature is natuurlijk ook een bugVandaar ook het (boolean) veld bug bij de features. Maar laat maar zitten dan, het is mijn project niet en ik geloof het verder wel. Het was zelfs een opdracht voor twee MBO'ers die hij onder zich heeft, en dat ontwerp ziet er toch uit ...
https://fgheysels.github.io/
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Interessant punt, bedanktD-Raven schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:10:
In dit model MOET een Feature een Version referentie hebben wil het onder een project ingedeeld kunnen worden. Wat je vaak ziet bij het creeeren van nieuwe features in zo'n systeem als deze is dat het wellicht nog niet helemaal duidelijk is voor welke versie deze uitgeleverd gaat worden enzo. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Issue is inderdaad generieker dan feature, en een enum biedt meer mogelijkheden dan een boolean.whoami schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:16:
[...]
Ik zou een tabel issue maken met een column die het type van de issue aangeeft (geen boolean, maar een enum waarmee je kan zeggen of het een bug, feature-request, etc... is).
Uiteraard. Vergeten over te nemen, ik heb me gebaseerd op het oorspronkelijke ontwerp, waar ook enkel bij de gebruikerstabel een deleted-veld was geplaatst.Woy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:29:
Ik zie bij je user tabel ook een field "deleted". Waarom heb je die alleen in je User tabel? Kunnen andere dingen niet verwijderd worden?
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 16-12-2009 10:41 ]
Misschien is dat omdat je een user enkel 'logisch' kunt verwijderen, zodat het uitgevoerde werk / reports van een user niet mee verwijderd worden, en kan je de andere dingen wel 'hard' verwijderen ?Woy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:29:
Ik zie bij je user tabel ook een field "deleted". Waarom heb je die alleen in je User tabel? Kunnen andere dingen niet verwijderd worden?
Wanneer een issue onterecht blijkt, of een aantal werk-uren foutief zijn ingevoerd moeten deze toch op de één of andere manier onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Uiteindelijk wil je deze zaken, hoewel niet meer bruikbaar, wel bewaren lijkt me?whoami schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:44:
[...]
Misschien is dat omdat je een user enkel 'logisch' kunt verwijderen, zodat het uitgevoerde werk / reports van een user niet mee verwijderd worden, en kan je de andere dingen wel 'hard' verwijderen ?
Waarom ? Of je dat wilt of niet, hangt af van de requirements.CodeCaster schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:57:
[...]
Wanneer een issue onterecht blijkt, of een aantal werk-uren foutief zijn ingevoerd moeten deze toch op de één of andere manier onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Uiteindelijk wil je deze zaken, hoewel niet meer bruikbaar, wel bewaren lijkt me?
Maar voor allebei de mogelijkheden (deleted-veld of hard verwijderen) is wel wat te zeggen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 16-12-2009 23:32 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
EDIT: Ah, ik zie dat Whoami er eigenlijk al antwoord op geeft, laat mijn vraag dus maar zitten.
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 16-12-2009 23:39 ]
Overkill voor de wensenHerko_ter_Horst schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:56:
Kijk eens naar bestaande issuetrackingsystemen (Trac, Jira, Bugzilla) en welke mogelijkheden die bieden. Vaak zie je de database- c.q. opslagstructuur wel redelijke terug in de interface.
@RobIII: ziet er ... uitgebreid uit.
En dan alle projecten die 'ie aanmaakte, alle bugs die 'ie filede en alle uren die 'ie werkte ook weggooien?GJtje schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:37:
Waarom zou je bij een user tabel eigenlijk een veld deleted toe willen voegen? Gooi diegene dan gewoon uit de tabel, is die ook deleted.Of hernoem dan die deleted naar ban of zo, dat lijkt mij dan weer logischer.
[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 16-12-2009 23:50 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
/offtopic.