ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Hahaalt-92 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:41:
Ok![]()
Hopelijk zie je ook dat sommige van die domme regeltjes ook wel degelijk een nut hebben zo nu en dan
In dit geval eigenlijk niet. Het was nooit bij mij op gekomen dat het daarmee te maken had dus had ik het nooit vermeld. Het is dat iemand er specifiek naar vroeg (Acer Aspire 5315 met BIOS update) dat ik er achter kwam maar anders had ik het nooit daar gezocht. Het internet staat er ook niet echt vol mee en op tweakers wordt het verder ook niet besproken, vandaar dat ik er van uit mag gaan dat deze kenis niet bij veel mensen aanwezig is. Kijk normaal gesproken kan ik wel begrijpen waarom je het zou willen maar in dit geval is het net andersom. Het is dat ik aan het einde van mijn latijn ben en niet weet waar ik het probleem verder zou moeten zoeken en dus ook niet weet hoe ik het moet omschrijven.
In dit geval is het juist zo dat een wilde gooi een bevredigend resultaat oplevert.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 01:23 ]
Dit had je bijvoorbeeld ook met een Windows 2003 of XP install kunnen overkomen aangezien de gewijzigde DeviceIDs al genoeg kunnen zijn om de hash voor je activatie te wijzigen.
Maar goed, dat zijn nou eenmaal dingen die er wel eens bij inschieten als je het echt niet meer ziet zitten
[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 26-11-2010 08:55 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Uuum nee. De DEV en VEN ID's blijven hetzelfde. Ik denk dat jij het probleem eigenlijk niet helemaal begrijpt. Het probleem is niet de hardware of de drivers maar een zeldzame fout in het activerings proces. Normaal gesproken zou een driver update geen heractivering moeten triggeren maar dat doet het in dit geval wel. Dit samen met het feit dat de heractiverings popup niet meteen maar na een tijdje op komt is die link niet meteen gelegd. Ik kan natuurlijk in de wilde weg van alles beschrijven maar als je niet weet wat het specifiek probleem is dan heeft dat geen zin. Tevens had een Google search of een T.net search ook niet echt veel opgeleverd. Het probleem staat maar op een enkele site beschreven en tenzij je heel specifiek gaat zoeken (dus weet wat het probleem is) levert je search query niks op.alt-92 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:52:
Nou, ik bedoel meer dat wanneer je had aangegeven welke stappen je doorgelopen had, dat dit probleem dan gauwer een lichtje doet branden bij iemand
Dit had je bijvoorbeeld ook met een Windows 2003 of XP install kunnen overkomen aangezien de gewijzigde DeviceIDs al genoeg kunnen zijn om de hash voor je activatie te wijzigen.
Maar goed, dat zijn nou eenmaal dingen die er wel eens bij inschieten als je het echt niet meer ziet zitten
Dit is echt zo'n specifiek uitzonderingsgeval wat moeilijk te omschrijven is en je juist iemand tegen moet komen welke hetzelfde probleem heeft gehad en het herkent. Vandaar dat de UTFS reactie van de mod eigenlijk veelte vroeg is vanwege het feit dat er geen T.net gebruikers zijn die het probleem hebben gehad of erover hebben gepost.
Ik blijf bij mijn standpunten dat een UTFS reactie alleen gegeven mag worden als je zeker weet dat het specifieke onderwerp al een keer eerder is behandelt. Als dat niet zo is dan moet een thread het voordeel van de twijfel krijgen.
In dit geval kan men niet doen aan symptoom omschrijving omdat het een zeer sporadische en willekeurig iets is en tevens kan men niet een specifiek vraag stellen omdat het een zeldzaam fenomeen is. Dan vindt ik mijn post en mijn vraagstelling (en dat is blijkbaar een punt waar iedereen overeen kijkt, de vraagstelling) correct. Ik ben gewoon onderzoek aan het doen naar eventueel dingen die ik over het hoofd heb gezien met het activerings proces. Dat ik niet opzoek ben naar een oplossing maar eigenlijk naar het probleem kan men ook zeer makkelijk direct en indirect uit de vraagstelling halen.
De bottomline is imo nog wel dat alles wat je hierboven aan toelichting schrijft makkelijk in de startpost had gekund. Met alle kennis die je later bijlevert zou er geen slotje gekomen zijn, maar de TS zoals die er staat kán alleen maar leiden tot een waslijst aan 'heb je dit geprobeerd', 'je kunt dit proberen' etc. etc.of een lucky shot. Er is géén voordeel van de twijfel: we moeten afgaan op wat je opschrijft, niet op wat we allemaal kunnen bedenken wat je weglaat. Dan gaat er geen een draad meer op slot en je mag van me aannemen dat het moderatiebeleid niet zomaar uit de lucht is komen vallen. Ook als ik het tegen de beleid van t.net houd is het slotje terecht.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Verwijderd
Ik heb een vraag/opmerking over het topic: [Vista/Win7] in Windows Clients. Dit topic is gesloten door TheVMaster.
Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor de titel van het topic. Ik zag zelf direct dat die niet correct was, alleen kon ik die, voor zover ik kon zien, niet aanpassen.
Ik ben al een tijdje lid van dit forum en zit elke dag een tijdje te lezen. Alleen post ik niet zoveel, omdat ik overal uitkom, tot nu toe. Alleen kom ik dus niet het probleem van het topic. Voor mij is het vanzelfsprekend dat je eerst zelf op onderzoek uitgaat. Daar had ik niet vanuit moeten gaan. Ik heb echter ongeveer alle google pagina's en alle resultaten van de zoekfunctie doorgelezen. Maar die antwoorden waren ongeveer hetzelfde. En dat was niet de oplossing van het probleem.
Het is begrijpelijk dat het topic is gesloten. Toch wil ik vragen het weer te openen.
Mvg,
Koen
Het klopt inderdaad dat je de titel niet kunt aanpassen. Hiervoor kun je de volgende keer een TR (=Topic report) aanmaken via deVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:35:
Goede middag,
Ik heb een vraag/opmerking over het topic: [Vista/Win7] in Windows Clients. Dit topic is gesloten door TheVMaster.
Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden voor de titel van het topic. Ik zag zelf direct dat die niet correct was, alleen kon ik die, voor zover ik kon zien, niet aanpassen.
Ik ben al een tijdje lid van dit forum en zit elke dag een tijdje te lezen. Alleen post ik niet zoveel, omdat ik overal uitkom, tot nu toe. Alleen kom ik dus niet het probleem van het topic. Voor mij is het vanzelfsprekend dat je eerst zelf op onderzoek uitgaat. Daar had ik niet vanuit moeten gaan. Ik heb echter ongeveer alle google pagina's en alle resultaten van de zoekfunctie doorgelezen. Maar die antwoorden waren ongeveer hetzelfde. En dat was niet de oplossing van het probleem.
Het is begrijpelijk dat het topic is gesloten. Toch wil ik vragen het weer te openen.
Mvg,
Koen

Heb je de Google-link die ik in mijn post had staan nog bekeken dan? Volgens mij is dat ongeveer toch een vergelijkbaar probleem?
Verwijderd
Ik heb ook die google pagina's gelezen. Het probleem is, als ik hier er nog 1x op het onderwerp in mag gaan, dat er blijkbaar een TrustedInstaller is, die als enige de rechten heeft voor de speciale machtigingen. Hoe ik de eigenaar en rechten voor mezelf ook instel. Elke keer als ik wil verwijderen/formatteren, op welke manier dan ook, krijg ik een error dat ik geen toegang krijg/heb.
Wat ik dus al heb geprobeerd:
- machtigingen goed instellen
- formatteren
- verwijderen
- Recoverydisc
- systeembeheer : Vista wel verwijderd uit msconfig-->OS(alleen windows7 nu), maar Vista mappen staan nog steeds op de schijf, terwijl vista wel is verschenen uit de DualBoot.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:06:
Oke, bedankt voor de tip.
Ik heb ook die google pagina's gelezen. Het probleem is, als ik hier er nog 1x op het onderwerp in mag gaan, dat er blijkbaar een TrustedInstaller is, die als enige de rechten heeft voor de speciale machtigingen. Hoe ik de eigenaar en rechten voor mezelf ook instel. Elke keer als ik wil verwijderen/formatteren, op welke manier dan ook, krijg ik een error dat ik geen toegang krijg/heb.
Wat ik dus al heb geprobeerd:
- machtigingen goed instellen
- formatteren
- verwijderen
- Recoverydisc
- systeembeheer : Vista wel verwijderd uit msconfig-->OS(alleen windows7 nu), maar Vista mappen staan nog steeds op de schijf, terwijl vista wel is verschenen uit de DualBoot.
Verwijderd
Kom op zeg. Dat is geen moderatie, dat is gewoon censuur. Waarom? Omdat het alsnog aan mij is om te bepalen hoe ik Microsoft wens te noemen. En als je het daar als moderator niet mee eens bent heb je het maar gewoon domweg te slikken.
Of mij dit in een DM te vertellen, dan is mijn antwoord vervolgens: Oh, werkt het zo, hier op Tweakers.net? De groeten, mensen!
Laat staan dat mijn uiting extreem onschuldig was. Het is werkelijk zo common om in het geval van Microsoft te S te vervangen door een dollarteken. Echt hoor. Gaan we daar nu een punt van maken, dat ik het lef heb om te insinueren dat Steve Ballmer een op geld beluste schobbejak is?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 17:23 ]
Verwijderd
M$, Windhoos, e.d.Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pros en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
De regels op dit forum worden door de beheerders bepaald, niet door jou. Als jij het daar niet mee eens bent dan ben je vrij om weg te blijven, of de regels maar gewoon 'domweg' te slikken.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:21:
Verwijderd in "ik wil de oude msn"
Kom op zeg. Dat is geen moderatie, dat is gewoon censuur. Waarom? Omdat het alsnog aan mij is om te bepalen hoe ik Microsoft wens te noemen. En als je het daar als moderator niet mee eens bent heb je het maar gewoon domweg te slikken.
The devil is in the details.
Bij censuur was het hele bericht niet leesbaar geweest.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:21:
Verwijderd in "ik wil de oude msn"
Kom op zeg. Dat is geen moderatie, dat is gewoon censuur.
Ik vind het vooral kleuterspeeltuingedrag.Het is werkelijk zo common om in het geval van Microsoft te S te vervangen door een dollarteken.
En met ons nog meer mensen, vandaar dat we hebben besloten om de bovenstaande passage op te nemen in de huisregeltjes, de paar mensen die denken lollig te doen daarmee zijn een verre minderheid ten opzichte van de gebruikers die het niet op prijs stellen.
Ik had een vraag geplaatst over Outlook Expres bij Client Software algemeen.
Deze is toen door een moderator verplaatst naar Office Suites en -software. Het streepje voor "software" betekent dat hier Office aangehaald moet worden dus -software mag vertaalt worden in Office software.
Met de verplaatsing heb ik geen probleem, maar ik vraag me af waarom.
Want Outlook Express hoort per definitie bij Windows 95/98/ME/2000 en XP en is geen onderdeel van Office en hoort daardoor dus feitelijk niet in de Office Suites sectie.
Oke, de naam Outlook Express lijkt op Outlook (wat wel bij Office hoort), dat zou een reden kunnen zijn.
Lijken op is echter niet hetzelfde.
Vandaar dus dat meteen ook de vraag rijst, of nu alle email programma's in deze sectie moeten? Dus Eudora, Windows Mail, Thunderbird, etc.? Of komen die wel bij client software.
En als die er wel in komen, waarom OE dan niet?
Nogmaals, puur uit interesse.
Greetings, Black Tiger
En zoals je al aangeeft, sommige mensen kunnen zelf nog niet eens het verschil maken tussen Outlook Express en Outlook proper (ga maar eens wat 'hoe kan ik mijn mailbestanden terugvinden' topics nalezen) dus vanuit dat oogpunt bekeken is het niet eens zo'n rare beslissing
[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 18-12-2010 16:00 ]
Ik zal maar even per reactie van de moderater (TheVMaster) reageren waarom ik het niet eens ben met de sluiting van dit topic.
Ik zie niet helemaal in wat een niet-legale versie van windows precies hier mee te maken heeft. Ja, ik weet dat daar wel eens rare dingen in gestopt worden, maar ik heb enkele weken zonder problemen met windows gedraaid, en kon alles veiloos installeren, absoluut geen problemen. (Ook op de andere twee pc's werken de versie naar behoren.) Sinds kort heb ik het betreffende probleem wat de modereter beschrijft als 'vaag'. Daar ben ik het ook niet mee eens. Dit probleem (zie google) komt regelmatig voor,ook op legale versies, en blijkt nogal een overkoepelende foutmelding te zijn, met als gevolg dat er een hele waslijst aan verschillende oplossingen wordt aangedragen op internet. Het is dus lastig om uit te zoeken welke op mij van toepassing is. Ik heb hiervan bovendien zelf al velen uitgeprobeerd.Ik kan hier heel kort over zijn. Je hebt een niet-legale versie van Windows en hebt 'vage' problemen. Helaas pindakaas, maar daarvoor moet je niet op GoT zijn.
In deze regels lees ik: Probeer het eerst zelf op te lossen. Dat heb ik dus zeer zeker geprobeerd, ben ruim twee volledige dagen bezig geweest, heb tientalle websites bekeken en de nodig dinge geprobeerd. Dit staat ook letterlijk vermeld in de topicstart.Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.
Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt. Ik heb zelfs een lijstje geplaatst.
Geef de inhoud van een topic aandacht.Ok, de opmaak zou wat beter kunnen, maar inhoudelijk heb ik alles wat ik van het probleem kon achterhalen wel in openingspost gezet.
Verder lijkt me de titel duidelijk, en staat het topic in het juiste forum.
Verder nog uit de algmene regels:
• Geen criminele praktijken. (Denk niet dat een criminele praktijk is)
• Geen licentie- of copyright-schendingen zoals links naar warez, cracks, MP3's en divx. (Ik heb geen links gezet naar illegale content.En verder vraag ik ook niet naar hoe ik mijn licentie of copyrigtht kan schenden; dit staat buiten het probleem.)
Dit heb ik hierboven ook al gemeld, ik wel degelijk voldoende tijd in het probleem gestoken voordat ik dit poste op GoT. En die opmerking over de helpdesk, vind ik ook een beetje raar. Wat mag je wel vragen dan, wat niet onder 'helpdesk' wordt geschaard, want daar komt bijna elk topic op neer.Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...
Verder leg ik nogmaals in het topic duidelijk uit wat mijn probleem is, en doe mijn best om netjes en volledig te reageren op de andere gebruikers.
Ik snap het probleem dus niet echt. Als het echt om het feit gaat dat mijn windows niet legaal is, zet dat er dan neer en niet de rest van die opmerkingen. Ik ben benieuwd naar jullie reactie, want ik ben op zijn minst teleurgesteld.
Edit:
Betekent "Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt", dat ik een nieuw topic aan dien te maken over dit zelfde probleem die wel aan de voorwaarden voldoet? Of is dit voor toekomstige problemen?
[ Voor 9% gewijzigd door mbr01 op 22-12-2010 01:22 ]
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Verwijderd
alt-92 schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:44:
Ik vind het vooral kleuterspeeltuingedrag.

Ten eerste; willen jullie ophouden met die standaard reacties dan, want die schieten nu bij mij, maar ook bij vele andere posters hier, onnodig in het verkeerde keelgat. Met alleen die opmerking hierboven was ik al meer tevreden geweest.iisschots schreef op woensdag 22 december 2010 @ 01:23:
Het is heel simpel. Wij bieden geen hulp bij niet legale software. Daarom is je topic gesloten.
Maar wat als ik vamiddag een key koop, mag het dan weer open?
E dit is dan ook de laatste keer dat ik vertel, wat voor licentie ik heb.
Als jij en ook "de andere posters" (die zich blijkbaar niet aan de regels kunnen houden) zich gewoon aan de regels houden dan zouden die 'standaard' reacties helemaal niet nodig zijn. Je hebt een illegale versie, er staat duidelijk in de voorwaarden dat je dan niet op 'hulp' hoeft te rekenen...tja..hoe duidelijk moeten we zijn?mbr01 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:20:
[...]
Ten eerste; willen jullie ophouden met die standaard reacties dan, want die schieten nu bij mij, maar ook bij vele andere posters hier, onnodig in het verkeerde keelgat. Met alleen die opmerking hierboven was ik al meer tevreden geweest.
Maar wat als ik vamiddag een key koop, mag het dan weer open?
E dit is dan ook de laatste keer dat ik vertel, wat voor licentie ik heb.
En dit standaard reactie met dat het hier geen Helpdesk is staat dat helemaal buiten. Totaal overbodig.
[ Voor 57% gewijzigd door mbr01 op 22-12-2010 14:47 ]
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt. Buiten dat het ons problemen gaat opleveren bij de diverse controlerende instanties willen we vooral niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nog wat. Het volgende willen wij dan ook niet op GoT zien:
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hoewel, als ik het nog eens lees staat er eigenlijk dat ik niet mag vragen over hoe ik aan een licentie kom. En dat doe ik helemaal niet. En ik ben van mening dat mijn probleem niet ligt by het 'type' licentie dat ik heb.
Dan zal ik volgende keer maar geen woord zeggen over mijn licenties.
Maaruh mag ik een nieuw topic openen? Ik ben alweer een hele dag bezig met het oplossen, maar kom niet echt verder.
[ Voor 31% gewijzigd door mbr01 op 22-12-2010 15:09 ]
Ookal is de titel van de topic verkeerd imo....
Ik heb dit probleem nog kunnen oplossen maar vind het jammer dat het ineens gesloten was omdat er een link was geplaatst naar een massa topic op over PSU's en dat ik daar wel mijn antwoord zou vinden
Welke hoeveelheid Watt PSU heb ik nodig?
Dit was mijn topic
Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT
Als je de eerste post van dit topic (Oneens met de actie van een moderator? Post het hier) nog eens nakijkt zie je wel dat we met jouw vraag niet zo heel veel kunnen
The devil is in the details.

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT
Verwijderd
Omdat dit soort onzinellende vrijwel uitsluitend voorkomt bij mensen met hekwerkversies van Windows, geef ik je nu alvast de garantie dat binnen het eerste dozijn posts iemand vraagt "is deze versie wel legaal?" met onderbouwing waarom hij denkt van niet.mbr01 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:06:
Dankje Matis. Hier staat het inderdaad letterlijk. Wel ver weg gestopt, maar goed, het moet ergens staan.
Hoewel, als ik het nog eens lees staat er eigenlijk dat ik niet mag vragen over hoe ik aan een licentie kom. En dat doe ik helemaal niet. En ik ben van mening dat mijn probleem niet ligt by het 'type' licentie dat ik heb.
Dan zal ik volgende keer maar geen woord zeggen over mijn licenties.
Maaruh mag ik een nieuw topic openen? Ik ben alweer een hele dag bezig met het oplossen, maar kom niet echt verder.
Een klik op je post historie geeft daar het antwoord op en dan ga je vermoedelijk dat slot weer zien. Er is een reden dat mensen dat vragen: als jij de moeite niet wilt nemen om een normale versie te bemachtigen, hebben de meeste mensen op dit forum geen zin om dat diep ingebakken virus voor je te gaan zoeken.
Koop gewoon windows. Als je de retail prijs niet kunt betalen ben je student, en daar zijn studenten licenties voor. Ben je van het gezeik af én kun je op een beetje hulp rekenen
Prachtige onderbouwing. In de speeltuin geleerd?
Maar goed. Ik heb mijn PC inmiddels maar opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer prima.
Ik ben inderdaad student en heb al rondgekeken naar studentlicenties, maar ik kan alleen maar upgrades vinden (surfspot), waarvoor je dus eerst een andere officiele versie nodig hebt. (via surfspot etc.)
Dus mocht jij kunnen aanwijzen waar ik een studentlicentie kan krijgen, graag, een paar tientjes kan ik echt wel missen hoor.
Harstikke bedankt iig.
Als je even goed zoekt dan zul je zien dat je de surfspot 'upgrade' versies ook kunt gebruiken voor een nieuw te installeren pc. Paul Thurrott legt precies uit hoe dat moet.mbr01 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:18:
Deze fout komt voor alle duidelijkheid op een heel aantal fora terug (allerlei programma's, ook op microsft fora etc.), en net zog oed bij mensen die net een verse install doen van hun net nieuw aangeschafte licentie.
Maar goed. Ik heb mijn PC inmiddels maar opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer prima.
Ik ben inderdaad student en heb al rondgekeken naar studentlicenties, maar ik kan alleen maar upgrades vinden (surfspot), waarvoor je dus eerst een andere officiele versie nodig hebt. (via surfspot etc.)
Dus mocht jij kunnen aanwijzen waar ik een studentlicentie kan krijgen, graag, een paar tientjes kan ik echt wel missen hoor.
Harstikke bedankt iig.
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 23-12-2010 01:11 ]
Verwijderd
Mijn punt is maar weer eens gemaakt. Dank je wel.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:04:
Prachtige onderbouwing. In de speeltuin geleerd?
Ik vind het een beetje kortzichtig om zo me topic te sluiten, is mijn vraag wel gelezen?
ik verwacht wel een beetje goede onderbouwing hier op tweakers, ghosten vanuit windows staat anyways niet op technet...
Oh ja, die is zeker wel gelezen.Psycho_Mantis schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:26:
Bedankt alt-92 voor je actie op \[XP/W7] Windows 7 Deployment
Ik vind het een beetje kortzichtig om zo me topic te sluiten, is mijn vraag wel gelezen?
Wij verwachten hier op tweakers dat je zelf eerst gaat zoeken naar een passende oplossing.ik verwacht wel een beetje goede onderbouwing hier op tweakers, ghosten vanuit windows staat anyways niet op technet...
Er is méér dan Ghost op de wereld, dus ga je ook naar andere (standaard door de leverancier ondersteunde en uitgebreid gedocumenteerde) uitrolmanieren kijken.
Kortzichtig is als je je blind blijft staren op Ghost en niet verder kijkt/zoekt.
Je krijgt dus wel degelijk een goed advies (en dat is je vraag tenslotte).
[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2010 11:35 ]
Kerstbonus: Windows 7 deploymentPsycho_Mantis schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:26:
Bedankt alt-92 voor je actie op \[XP/W7] Windows 7 Deployment
[...]staat anyways niet op technet...
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Mijn vraag word niet beantwoord op technet, daarom heb ik het topic geopend.
Ik beschik niet over een netwerk met domein in me project, laat staan een server.
Daarom vraag ik advies of er een programma bestaat waarmee ik vanuit windows een externe hardeschijf kan ghosten incl partities. ik heb daar niets over kunnen vinden op google, technet ect.
dat er uit de titel van de topic al een simpele conclusie getrokken word die nergens op slaat...
@alt-92
Natuurlijk bestaat er meer dan alleen ghost. er zijn tientallen andere manieren om besturings systemen te installeren.
En noem je dit advies? ik noem dit gewoon op slot gooien en zoek het zelf maar uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Psycho_Mantis op 29-12-2010 13:47 ]
De bovenstaande strategie zou volgens mij prima aan kunnen sluiten bij wat jij wilt. Misschien hier en daar wat modificaties (omdat de laptops geen cd/dvd speler hebben), maar ik zie er gezien jouw verhaal geen problemen in.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Bedankt voor je behulpzame link, ik zal het eens goed doornemen en uit proberenCloud schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:58:
Met het risico om hier te technisch te worden, vind ik toch op Technet dit artikel: High Touch with Standard Image (en dat was maar twee clicks verwijderd van de link van Lustucru). Je kunt dan wel zeggen 'mijn vraag wordt niet beantwoord op Technet', maar geef dan op z'n minst aan waarom niet. Want er staan heel wat mogelijke strategieën op Technet.Jouw specifieke vraag wordt er vast niet letterlijk beantwoord, maar de oplossing voor jouw probleem is er vast wel te vinden.
De bovenstaande strategie zou volgens mij prima aan kunnen sluiten bij wat jij wilt. Misschien hier en daar wat modificaties (omdat de laptops geen cd/dvd speler hebben), maar ik zie er gezien jouw verhaal geen problemen in.
het lijkt de oplossing waar ik naar opzoek ben
Als je meer aandacht had besteed aan wat we in Het algemeen beleid vooronderzoek noemen en dat in je topicstart zou hebben gezet, dan had je meer kans gehad dat je topic opengebleven wasPsycho_Mantis schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:43:
ik noem dit gewoon op slot gooien en zoek het zelf maar uit.
Kijkend naar de kern van je vraag komt het neer op 'hoe rol ik Win7 uit' en zonder dat jij in je startpost aangeeft waar je zelf op gezocht hebt en/of wat jouw vereisten zijn qua netwerk kan ik op dat moment alleen maar concluderen dat je topic niet voldoet aan die bovenstaande beperkte eisen.
Dus nee, niet zoek het zelf maar uit, maar eerder - zoek nou eerst eens zoals we van iedereen hier verwachten naar mogelijkheden die er zijn?
je ziet het verkeerd, de vraag is (afgekort): Ik wil ghosten vanuit windows, kan dat? bestaat dat?, zo niet heeft iemand een beter idee?alt-92 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:47:
[...]
Als je meer aandacht had besteed aan wat we in Het algemeen beleid vooronderzoek noemen en dat in je topicstart zou hebben gezet, dan had je meer kans gehad dat je topic opengebleven was
Kijkend naar de kern van je vraag komt het neer op 'hoe rol ik Win7 uit' en zonder dat jij in je startpost aangeeft waar je zelf op gezocht hebt en/of wat jouw vereisten zijn qua netwerk kan ik op dat moment alleen maar concluderen dat je topic niet voldoet aan die bovenstaande beperkte eisen.
Dus nee, niet zoek het zelf maar uit, maar eerder - zoek nou eerst eens zoals we van iedereen hier verwachten naar mogelijkheden die er zijn?
Als iemand geen uitgebreide omschrijving geeft met al zijn onderzoeken, wilt niet zeggen dat dat niet gebeurd is. Ik ben al uren bezig geweest met dingen lezen over Ris images, HDD clone software. maar het was allemaal niet niet wat ik zocht.
Iedereen ziet hier wel eens een optie over het hoofd en is al uren, dagen of zelfs weken mee bezig.
Toch staat er in me topic wat ik geprobeerd heb, en wat niet beviel. Dus ik snap niet waar jij die conclusie vandaan haalt.
Dat ik niet het zelfde vind als cloud op technet, is alleen omdat het begrip High Touch with Standard Image voor mij niets zeggend is. op zo link druk je dan ook niet zo snel op.
Ik hoop dat je me frustratie kan begrijpen, en ik zal in het vervolg wel proberen een nog uitgebreidere omschrijving te geven om dit soort gevallen te voorkomen.
Pak de manual van je Ghost versie naar keuze en daar staat het al in, of de support site van Symantec.Psycho_Mantis schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:47:
je ziet het verkeerd, de vraag is (afgekort): Ik wil ghosten vanuit windows, kan dat? bestaat dat?
Zie ik dat dan verkeerd?
Los daarvan : Wat jij wil is een OS uitrollen.
Dit is de tweede zin van je topicstart:
Dan ga je niet uit van één oplossing (ghost) maar kijk je naar álle opties en kies je de voor jouw situatie meest toepasselijke uit.De bedoeling is om op hp laptops (hp probook 5310m) windows 7 te installeren d.m.v. een image.
Ik snap het wel, maar je ziet hopelijk ook wel dat als je met zelfs het zoeken via jouw letterlijke topictitel met een paar klikken verder al een oplossing tegenkomt... dat wij als mods dan enigszins mogen twijfelen aan je topicvoorbereiding toch?Dat ik niet het zelfde vind als cloud op technet, is alleen omdat het begrip High Touch with Standard Image voor mij niets zeggend is. op zo link druk je dan ook niet zo snel op.
Ik hoop dat je me frustratie kan begrijpen, en ik zal in het vervolg wel proberen een nog uitgebreidere omschrijving te geven om dit soort gevallen te voorkomen.
[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2010 17:05 ]
Ik wil alleen terug kijken welke input verantwoordelijk is voor gesignaleerde toetsaanslagen dan kan ik daar JUIST mee naar mijn ICT-afdeling, want zoals aangegeven krijg ik nu dus zo'n lekkere dooddoener (herstarten, wat jammer genoeg ook nog daadwerkelijk een aantal dagen werkt: daardoor valt demonstreren soms niet mee).
Hoewel het eigenlijk binnen het topic van je hoort (maar deze is al gesloten). Indien er externe input zou zijn (gehacked, via internet/netwerk) .... probeer eens of hetzelfde zich voordoet als je alle netwerkverbindingen disabled.dimi_v schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:15:
ik vind het jammer dat je suggereert dat mijn topic titel vage software zou vragen. Mocht ik een verkeerde term hebben gebruikt om gewoon even simpel en vooral veilig (dus makkelijk te verwijderen, niks geheims aan) programma te zoeken dan had ik graag een passend alternatief aangeboden gekregen.
Ik wil alleen terug kijken welke input verantwoordelijk is voor gesignaleerde toetsaanslagen dan kan ik daar JUIST mee naar mijn ICT-afdeling, want zoals aangegeven krijg ik nu dus zo'n lekkere dooddoener (herstarten, wat jammer genoeg ook nog daadwerkelijk een aantal dagen werkt: daardoor valt demonstreren soms niet mee).
Mipje in "Hulp nodig met WinDbg"
Begrijp wel waarom.
Wil hem wel graag opnieuw openen, alleen even advies nodig waar ik hem het dan beste kan plaatsen?
*overigens zal ik het gevraagde door desbetreffende mijn topic sluitende mod uiteraard bijvoegen.
alvast bedankt!
Signature
De reactie van de MOD:
"Voordat je een topic opent verwachten we dat je dat al gedaan hebt. Er staat hier in het forum en in de FAQ genoeg topics over virusscanners an gratis alternatieven. Je topic voldoet niet aan Het algemeen beleid en gaat daarom op slot."
Allereerst heb ik gezocht op GOT. Ik heb Google gebruikt en natuurlijk weet ik dat er genoeg topics zijn over mijn onderwerp zijn. Toch kon ik niks vinden over "Norman voor zakelijk gebruik" en vandaar ook de keus van het onderwerp. Ik krijg vervolgens reacties van mede tweakers over virusscanners van voor thuisgebruik met een linkje van het topic. Heel handig natuurlijk, maar ik vraag het specifiek voor zakelijke gebruik.
Misschien zijn er meerdere mensen die het zakelijk gebruiken of misschien zijn er mensen die een hele andere, misschien zelfs wel gratis maar toch goede, antivirussoftware gebruiken en deze ervaringen willen delen.
Ik begrijp dan ook niet heel goed waarom het gesloten is.
Automatiseren kun je leren
Verwijderd
Nee, je vraagt of er goede gratis alternatieven zijn. Daar kun je letterlijk duizenden artikels over vinden op internet, waar verschillende antivirus oplossingen vergeleken. Je geeft nergens aan wat je gezocht hebt, wat je al voor voorwerk hebt gedaan etcetera.Steeefie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:02:
Allereerst heb ik gezocht op GOT. Ik heb Google gebruikt en natuurlijk weet ik dat er genoeg topics zijn over mijn onderwerp zijn. Toch kon ik niks vinden over "Norman voor zakelijk gebruik" en vandaar ook de keus van het onderwerp. Ik krijg vervolgens reacties van mede tweakers over virusscanners van voor thuisgebruik met een linkje van het topic. Heel handig natuurlijk, maar ik vraag het specifiek voor zakelijke gebruik.
Die zijn er zeker, en die vind je per duizend met google.Misschien zijn er meerdere mensen die het zakelijk gebruiken of misschien zijn er mensen die een hele andere, misschien zelfs wel gratis maar toch goede, antivirussoftware gebruiken en deze ervaringen willen delen.
Ik wel.Ik begrijp dan ook niet heel goed waarom het gesloten is.
edit:
Nee, ik denk niet dat hij daar moet eigenlijk.
Kijk jullie missen het punt een beetje, miss dat ik het niet goed toegelicht heb.
Ik heb hulp nodig in how to use WinDbg, het gaat niet om het spel.
Ik beschik niet over de kennis om een dergelijk errorlog te begrijpen en winDbg te gebruiken om het op te kunnen lossen.
Overigens zit de fout niet in het spel maar ergens in mijn pc. hardware/ software matig.
[ Voor 94% gewijzigd door Mipje op 10-01-2011 15:46 ]
Ik denk dat het problem is dat waar jij een productnaam ziet, Mantis een werkwoord ziet. Voor hem is het woord ghosten wat voor jou klonen is. Noem het woordvervuiling of iets dergelijks. Waarschijnlijk ook de reden dat z'n Google search niet goed lukte.
[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 10-01-2011 16:37 ]
Liege, liege, liegebeest!
Ik werd net door een collega op het topic gewezen en heb daarom even hier de vraag gesteld;)!iisschots schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:26:
Je hebt me vandaag een DM gestuurd maar aangezien ik @ work ben tot vannavond nog niet de tijd om te reageren. Gun me aub wat tijd
Automatiseren kun je leren
Wanneer je hier op GoT een topic post verwachten we dat je eerst zelf zaken uitzoekt op google maar ook op GoT zelf. (zie: Het algemeen beleid #quickstart ) Dat is iets wat jij niet hebt gedaan. Dat is de reden dat hij op slot is gegaan.
In het forum is er een stucky topic: [Virusscanners] Discussietopic deel 4 Daarnaast staat in de BV FAQ dit topic: Gratis beveiligingssoftware voor thuis. Ook op google is veel over gratis virusscanners te vinden.
Ik las een oud topic van mijzelf terug, is al opgelost maar de mod denkt dat het hier gaat over een illegaal stukje software wat niet zo is. Het gaat hier om een studenten versie van Windows 7, gedownload van surfspot.
Had je het meteen in de TS gezet dan was het topic wrsch. langer opengebleven.
Wizzing schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:09:
[Win 7SL] Systeem volume letter wijzigen
Ik las een oud topic van mijzelf terug, is al opgelost maar de mod denkt dat het hier gaat over een illegaal stukje software wat niet zo is. Het gaat hier om een studenten versie van Windows 7, gedownload van surfspot.

[ Voor 95% gewijzigd door Hanterp op 10-02-2011 10:31 ]
Ik postte gisteren in de NOS kroeg een berichtje waarin ik een Sun Ultra 5 workstation gratis aanbood aan iedereen die geinteresseerd was. Ik heb al eens eerder wat non-Windows workstations aangeboden in de NOS kroeg, daar had ik toen toestemming voor gevraagd aan en gekregen van blaataaps (PM discussie). Ik vind het dan ook een beetje vreemd dat mijn post van gisteren is weggeedit.
Ik had het misschien opnieuw kunnen vragen voor de Ultra5, maar dat leek me niet nodig. De strekking van blaataaps' PM was duidelijk, en het gaat hier - net als eerder - om een machine die specifiek interessant kan zijn voor NOSsers die gratis (dus niet voor eigen gewin) aangeboden wordt.
Ik hoop dan ook dat mijn post in ere hersteld mag worden
in ieder geval excuses voor het gebrek aan consistentie.
Er is een wisseling van de wacht, ik neem het stokje over van Blaataaps. Ik was niet op de hoogte van een aparte afspraak tussen jou en Blaataaps, en ik heb geen toegang tot jullie PMs.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik je uit mezelf zou hebben weggemod, maar ik ontving een klacht over je post.
In overweging nemende dat:
- het volgens de regels niet is toegestaan
- iemand anders er last van heeft
- je aanbieding niet bijzonder uniek is
- ik een nieuwe moderator ben
- ik de tekst heb gedelete
heb ik besloten je post niet terug te zetten.
Ik zal een andere moderator om een 2nd opinion vragen. Als hij een andere mening heeft zal ik per DM contact met je opnemen.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ahja, ik zie het, welkomCAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:52:
Er is een wisseling van de wacht, ik neem het stokje over van Blaataaps.
Nouja, blaataaps gaf toen aan dat hij had overlegd met zijn collega's, dus het was op zich geen afspraak tussen blaataaps en mij persoonlijk. Maargoed, ik snap dat het dan logisch is dat jij daar niks van weet.Ik was niet op de hoogte van een aparte afspraak tussen jou en Blaataaps, en ik heb geen toegang tot jullie PMs.
Oh, dat had ik niet verwacht. Kun je iets inhoudelijks over die klacht zeggen?Eerlijk gezegd weet ik niet of ik je uit mezelf zou hebben weggemod, maar ik ontving een klacht over je post.
Hoe bedoel je dat?alt-92 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:42:
Uiteraard is een V&A link altijd nog een optie.
[ Voor 10% gewijzigd door deadinspace op 22-03-2011 21:08 ]
Ik neem aan dat dit gaat over mijn TR.deadinspace schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:05:
Oh, dat had ik niet verwacht. Kun je iets inhoudelijks over die klacht zeggen?
Wat mij betreft horen V&A-linkjes niet op het forum thuis. In de NOS-kroeg staat ie niet echt in de weg, maar anderen zouden het als vrijbrief kunnen beschouwen om ze elders in andere topics ook te gaan posten, waar ze dan wel in de weg staan. Om dezelfde reden verwijder ik ook altijd dergelijke linkjes uit reacties op nieuwsitems op de frontpage, ik wil gewoon geen link-spam.
Dat is inderdaad wel een prima optie.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:24:
[...]
Je V&A advertentielink in je signature plaatsen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
wat waarschijnlijk ook vanwege het hogere gehalte aan users met cluebat en oudgedienden in NOS wat meer getolereerd wordt...hence de 'afspraak'.Dirk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:28:
Wat mij betreft horen V&A-linkjes niet op het forum thuis. In de NOS-kroeg staat ie niet echt in de weg
Mja, dan kan ik alsnog 'tjek mun sig' roepen, heb ik indirect een linkspamactieDat is inderdaad wel een prima optie.
Gooi het balletje even op tussen de SG hoofdgroep mods zou ik zeggen.
Verwijderd
Wellicht spreek ik voor mijn beurt, maar was/is dit niet het algemene beleid wbt A&V?alt-92 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 01:22:...
...
Mja, dan kan ik alsnog 'tjek mun sig' roepen, heb ik indirect een linkspamactie![]()
Gooi het balletje even op tussen de SG hoofdgroep mods zou ik zeggen.
Dat topic werd gesloten, en er werd voorgesteld dat ik zelf ging uitzoeken hoe ik dat beter kon doen.
Dat was echter niet mijn vraag. bovendien is het op mijn werk niet mijn taak, en ligt het niet in binnen mijn mogelijkheden om er iets aan te doen.
Ik ben dus bezorgd over of 6 tekens niet te kort is voor een bruteforce attack, (6 tekens is een zwak wachtwoord, 8 is acceptabel)
Als een server nu bij een bruteforce aanval al in de ankers gaat maak ik me druk om niks. Als dat niet zo is, ligt het wel binnen mijn taken om daar de verantwoordelijke personen een mededeling over te doen. dus vandaar.
[ Voor 5% gewijzigd door engelbertus op 23-03-2011 17:50 ]
En dat is dus niet per definitie zo, vandaar dat ik zeg dat je er beter aan doet om wat meer achtergrondinfo tot je te nemen.engelbertus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:49:
Ik ben dus bezorgd over of 6 tekens niet te kort is voor een bruteforce attack, (6 tekens is een zwak wachtwoord, 8 is acceptabel)
een complex alfanumeriek password van 6 characters inclusief hoofdletters en vreemde tekens is anders dan een simpel non-complex 8 character password (bijvoorbeeld 'password').
En dan hebben we het nog niet over account lockout duration en dergelijke.
Dus nee, met jouw verhaal kan je niks beginnen zonder achtergrond want het is veel te vaag en algemeen.
(En je topic was wellicht nog beter in B&V op z'n plek geweest, maar dan geldt evengoed nog de voorwaarde dat er wel wat meer effort in gestoken mag worden
[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 23-03-2011 19:57 ]
Je weet hier tegenwoordig niet meer wat je moet typen of der gaat 'een slotje op'.
Is de laatste keer geweest dat ik hier een vraag gesteld heb op dit forum.
Je mag begot al niet meer iemand zn mening vragen of je hebt niet genoeg moeite gedaan. DJEEES man.
Altijd wel een reden. 2x iets gepost, 2x gesloten.
Wis deze post nu ook maar zodat niemand em kan lezen... en terwijl ge toch bezig zijt. Delete account ook maar, heeft geen zin om een account te hebben als om de 5 voet 'slotje derop' gaat.
Een misnoegde <tweaker>
Omdat je in alle haast en opgekropte frustratie over een gesloten topic vergeet te zeggen wat je bedoelt:
Het gaat om Meest geschikte windows versie toch?
In essentie een 'wat moet ik kiezen' topic, niet echt bijster discussiewaardig als je zelf geen requirements kan opgeven.
Vandaar dat ik ook een aantal suggesties meegeef die je ondanks dat je topic dicht is toch verder kunnen helpen met kiezen.
wat betreft de rest van je verhaal:
Gezien je posthistorie http://gathering.tweakers...find/poster/140012/topics > overdrijf je nu niet een beetje boel?
het is niet voor niks dat we vroegr 8 met verplicht 2 cijfers/leestekens hadden.
maar goed. je sluit het topic, omdat je te weinig info zou hebben. op zich is dat niet waar, ik vroeg niet naar oplossingen, maar naar wat een server normaal gesproken doet.
mijn vermoeden is dat er standaard helemaal niet "ïntelligent" met zoiets wordt omgegaan door een server,
en dat de nieuwe regels dus eigenlijk een onveilige situatie oplevert. er zijn geen
als je medewerkers zelf een wachtwoord laat kiezen kun je alle voorwaarden opgeven waaraan een wachtwoord moet voldoen om een sterk wachtwoord te krijgen, anders accepteert de server het niet. 6 letters is nauwelijks een "voorwaarde" te noemen. ( want immers, "waarvan het liefst 2 cijfers" is geen voorwaarde.)
[ Voor 5% gewijzigd door engelbertus op 23-03-2011 21:36 ]
Maar 't is toch... je hoopt na een zware dag eens wat te hobby-en. En dan kom je zo iets tegen.
Voor alle duidelijkheid:
Wie draait wat en is hij daar tevreden over?
Die server doet normaal gesproken met een bad password attempt wat jij aangeeft dat ie doen moet.engelbertus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:31:
ik vroeg niet naar oplossingen, maar naar wat een server normaal gesproken doet.
Ongeacht password complexity.
Dat zijn twee verschillende dingen namelijk.
Dat vermoeden kun je zelf ontkrachten of bevestigen door uit te (laten) zoeken wat de account lockout policy is in jouw geval.mijn vermoeden is dat er standaard helemaal niet "ïntelligent" met zoiets wordt omgegaan door een server,
en dat de nieuwe regels dus eigenlijk een onveilige situatie oplevert.
Uiteraard moet je dan wel het verschil kennen tussen een account lockout policy en een password (complexity) policy - dus ga je de Technet documentatie nakijken.
Kom ik toch weer op het stuk 'Pas de handleiding voor je product toe op jouw situatie' terecht - jij vertelt niet wat de situatie is, dus valt er geen antwoord te geven op je vraag want de parameters zijn er niet.
Kortom: zoek dat eens op, ga nog eens kijken wat de huidige settings zijn en stel je vraag - met meename van 'hoe je het kan instellen en hoe het staat' - nog eens in Beveiliging & Virussen bijvoorbeeld.
[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 23-03-2011 21:51 ]
als mijn vermoeden dus klopt weet ik ook bijna zeker dat dat bij ons op het bedrijf exact zo is ingesteld.
dan kom ik er dus op terecht dat het nieuwe beleid de boel bverslechtert ipv verbetert.
maar als bijvoorbeeld na 3 pogingen een wachttijd ingaat, na 10 pogingen een dag wachttijd of wat dan ook dan is 6 tekens bijna net zo veilig als 8. en hoef ik geen vragen te stellen over het beleid.
wordt er standaard niks gedaan aan e.o.a. attack detectie, dan moeten we ons zorgen gaan maken en moeten de hoge heren zelf maar uitvechten wat voor oplossingen er moeten worden bedacht.
ik vind het dan ook jammer dat je het topic ook hebt gesloten, je melding daar was op zich al genoeg info om mee verder te kunnen. en een en ander aan te vullen of wat dan ook. deze "discussie" had verder ook wel in mijn originele topic gepast, en dan waren er misschien nog andere mensen geweest met hun kijk op de zaak.
ik waardeer natuurlijk wel zeer dat je probeert om van mij een expert in server beveiliging te maken, maar dat is voor mij nu even te veel van het goede. in het originele topic zou het een waardevolle toevoeging kunnen zijn op mijn oorspronkelijke post, maar in dit topic begint het een beetje "uit hettopic" te lopen.
Ook goed, maar dan vraag ik me toch af wat jouw rol in dit verhaal nu isengelbertus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:47:
ik waardeer natuurlijk wel zeer dat je probeert om van mij een expert in server beveiliging te maken, maar dat is voor mij nu even te veel van het goede.
Zo'n "beleidmaatregel als voorgesteld + "ervaringen uit het verleden " eeeuhm. geven me niet het gevoel dat e.e.a er nu beter op wordt, terwijl dat wel hun bedoeling is.
het is dus ook een beetje dat ik het erg "zielig"voor mezelf vind dat de dingen die ik dan wel goed had geregeld, nu slechter geregeld zouden gaan worden ("het had zo mooi kunnen zijn")
Leef je uit, zou ik zeggen
Dat is dan je echte probleem, dat moet je niet technisch willen oplossen.engelbertus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:33:
helaas gebeurt dat niet genoeg of niet goed (communiceren)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat je met die input binnen je bedrijf naar je management toe gaat is een mogelijkheid die je dan zelf moet afwegen - maar da's een ander verhaal.
Maar mijn allereerste punt was: als er standaard niks gebeurt tegen een bruteforce attack, dan is een zwak wachtwoord van 6 tekens (in de praktijk letters) zeer onvoldoende. als er "iets" is tegen zo'n attack, dan "valt het nog mee". en hoef ik geen "overdreven" reactie te doen binnen ons bedrijf, omdat dat een goeie communicatie eerder in de weg staat dan dat je er iets me ebereikt. daarom vond ik het jammer dat verdere discussie of reactie in mijn topic niet meer mogelijk was. het topic had ook open gelaten kunnen worden, of verplaats met een verzoek om verduidelijking van "mijn rol"
inmiddels is het me wel duidelijk, en probeer ik voor elkaar te krijgen dat er hier eens naar wordt gekeken door de personen die dat wel kunnen binnen het bedrijf.
[ Voor 11% gewijzigd door engelbertus op 24-03-2011 18:27 ]
Ugh... ik heb nu al een paar keer aangegeven dat je wat mij betreft prima alsnog een topic kan openen (met iets meer achtergrondinfo - en da's geen rare vraag met de topic-policies in het achterhoofd) in bijvoorbeeld B&V..engelbertus schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:24:
daarom vond ik het jammer dat verdere discussie of reactie in mijn topic niet meer mogelijk was. het topic had ook open gelaten kunnen worden, of verplaats met een verzoek om verduidelijking van "mijn rol"
Kan zijn dat het kwartje niet wil vallen maar je volhardt nogal in toch nog hier de discussie door te willen voeren
Ok, hopelijk met bevorderlijke resultaten voor je gemoedsrustinmiddels is het me wel duidelijk, en probeer ik voor elkaar te krijgen dat er hier eens naar wordt gekeken door de personen die dat wel kunnen binnen het bedrijf.
Zo onzinnig was mijn vraag niet, en ik ben er nog niet klaar mee.
Heb Capslock2000 ook ff berichtje gestuurd
[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 30-03-2011 14:48 ]
[ Voor 6% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 30-03-2011 15:45 ]
Signature
pasta schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:34:
Wie heeft hem knopjes gegeven? Hij kan er duidelijk nog niet mee omgaan.
TheVMaster schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:48:
Het lijkt er inderdaad op dat het niet de bedoeling was het topic te sluiten, dat is mij namelijk ook wel eens gebeurt.
Ah, en wanneer was JIJ bierslaaf? Want zo te horen gebeurt het jou ook wel eensGeen idee eigenlijk......maar we hebben wel een bier-slaaf gevonden voor MoaM 2011
Ach jeetje, heb ik net per ongeluk ongemerkt op het ban-een-crewlid knopje gedrukt.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:32:
Excuus, ik heb blijkbaar ongemerkt het afsluitknopje gebruikt.
Daar gaat het bier....Lustucru schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:57:
[...]
Ach jeetje, heb ik net per ongeluk ongemerkt op het ban-een-crewlid knopje gedrukt.
Ik zal het stokje wel overnemen
[ Voor 3% gewijzigd door The Great HooD op 02-04-2011 12:58 ]
Vroeger heb ik partities gemaakt, maar dit ging toen helemaal fout...
Via google is er van alles te vinden over het maken van partities en het maken van een dualboot. Zoals aangegeven in je topic lees ik nergens terug wat je zelf al uitgezocht of geprobeerd hebt, alleen dat het een keer mislukt is. En waarom het mislukt is kan ik ook nergens uithalen. Het is je al een aantal keer overkomen dat je topics gesloten zijn om diverse redenen. Je bent van harte welkom om een topic te openen op het moment dat je ergens een probleem mee hebt, maar zorg ervoor dat je voldoet aan een aantal richtlijnen:Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:17:
Ik vroeg hoe ik partities moest maken, maar dan wordt er meer eigen inzet verwacht..
Vroeger heb ik partities gemaakt, maar dit ging toen helemaal fout...
Voordat je een topic opent
De openingspost
De openingspost
Over je eerste topic: dan zoek je op multiboot en lees je een paar dozijn bladzijden aan tips, howto's en handleidingen. Bij dergelijke 'niet-standaard' inrichtingen (in deze virtualisatietijden dan, "vroegah" was een multi-boot Nx Win2kSvr+ Mx Linux standaard voor mijn testservers, tot ik begin deze eeuw virtualisatie ontdekte dan). Zonder te weten hoe en wat wil je zoiets niet doen. En zodra je de theorie kent, wil je in de topicstart (zie de diverse links hier) even aangeven wat je al hebt gedaan. Dan hoeven de mensen die de tijd nemen je te helpen die opties niet meer te noemen. Sneller voor jou, sneller voor hen/ons.
Maar goed, ondertussen bleek al dat de hardware niet lekker is. Dan wil je dat eerst oplossen, grote kans dat enige crash (ook) daar mee te maken heeft. Lees natuurlijk eerst dan relevante handleidingen en howto's over die hardwarediagnose.
En toen zag ik Alexxxxxxxxxx in "PC reset automatisch", een dergelijke topicstart zou prima voldoen
Los dat eerst op.
[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 12-04-2011 15:29 . Reden: typo ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik denk ook dat het in jouw geval handiger is om af en toe eens 30 tellen na te denken voordat je een topic aanmaakt en/of een post doet.
De indruk die je overbrengt is dat je érg ongeduldig - bijna ongedurig - bent en dat werkt nu niet bepaald in je voordeel.
Wat F_J_K zegt klopt.
Besteedt meer tijd aan je posts, stop er voldoende relevante informatie in en bedwing die behoefte om a la minute antwoord te hebben, dat maakt het verblijf hier op GoT een stuk aangenamer
Sharepoint verbindt niet met database
Ik ben bezig met te posten en voordat ik hier de tijd voor krijg, sluit je hem?
Kan de topic weer open, dan zal ik aanvullende informatie toevoegen.
Ik hoop gewoon dat iemand een goede tip heeft die mij verder opweg kan helpen...
Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500
Ik heb in je topic aangegeven wat de reden was. Je hebt een log met foutmeldingen en je vraagt hoe het opgelost moet worden. Ik zie nergens wat je zelf geprobeerd hebt en het is zo zonde van de tijd en energie van mensen die je willen helpen als zij dingen gaan roepen die je allang geprobeerd hebt. En daarnaast zijn wij dus geen helpdesk die problemen voor je oplost zonder dat je er zelf wat voor doetMeijuh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:49:
Waarom wordt mijn topic gesloten?
Sharepoint verbindt niet met database
Ik ben bezig met te posten en voordat ik hier de tijd voor krijg, sluit je hem?
Kan de topic weer open, dan zal ik aanvullende informatie toevoegen.
Ik hoop gewoon dat iemand een goede tip heeft die mij verder opweg kan helpen...