[Windows 7] Error 1935 voorkomt installatie programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
[Windows 7, i5 760, gtx460, 4GB]

Ik krijg op dit moment een aantal programma's niet geinstalleerd. (Allerlei verschillende o.a. Adobe Lightroom)
Ik krijg constant error 1935 voorgeschoteld met HRESULT: 0x80070308.
Ik heb al behoorlijk mijn best gedaan om het zelf op te lossen maar kom er niet uit.

Wat heb ik al geprobeerd:
.NET verwijderen, met de tool van Microsoft (dotnetfx_cleanup_tool)
Vervolgens heb ik "dotNetFx40_Full_x86_x64.exe" geinstalleerd, wat zonder problemen gaat.
Daarnaast heb ik de C:/Windows/SoftwareDistribution leeg gemaakt.
Ik heb met CCleaner het register automatisch opgeruimd.
Verschillende malen opnieuw gestart.
De ResidentShield van mijn AVG Anti-Virus Business Edition uitgezet.
Ik run alles als administrator.
PendingXmlIdentifier uit registerverwijderd (Local_machine\components)
Computer gescand met HitmanPro

Ik kan me niet herinneren sinds wanneer het precies speelt. Twee week geleden denk ik voor het eerst, maar dacht toen dat het te installere programma lag, maar afgelopen week probeerde ik weer dingen te installeren maar toen bleef dezelfde fout maar bestaan. Hiervoor heeft alles prima gewerkt gedurende ruim een maand.

Ik heb op tientallen sites gekeken, met mogelijke oplossingen, maar niets heeft tot nu toe gewerkt.

Als er meer info nodig is dan hoor ik dat graag. Ik zou iig graag ook dingen willen uitsluiten, dus als er tips op dat gebied zijn...

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

[edit 1]
Ik merk nu ook net dat SolidWorks het niet meer doet, waarschijnlijk is daarvan een belangrijk bestand verwijderd... Help....

[edit 2]
Windows Update werkt ook niet. Alleen de updates(fixes) van .NET 4 werden wel uitgevoerd, de andere 20 ofzo niet. (Misschien ligt dat aan het feit dat mijn windows 'niet netjes' is geactiveerd)

[ Voor 24% gewijzigd door mbr01 op 20-12-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je niet gewoon een virus te pakken ofzo dan? Wellicht even een online scan er over heen gooien. Wat bedoel je trouwens met windows is 'niet netjes' geactiveerd? Is het een versie die je uit minder legale bron verkregen hebt? Dan zou het natuurlijk zomaar kunnen dat er in die versie iets meer 'software' zit dan jij hoopt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Heb je alleen .NET Framework 4.0 geinstalleerd? Of ook de oudere .NET versies?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Bedankt voor jullie reacties. Hier nieuwe informatie.

Spybot scan gedaan --> 5 Cookies, niets bijzonders dus.
AVG volledige virusscan --> Niets
Hitman Pro 3.5 --> 27 Cokies, niets bijzonders dus.

Heb verder ook niet echt aanwijzing op virussen opgemerkt, dus denk dat we dit kunnen uitsluiten, tenzij er nog een belangrijke scan is die ik volgens jullie zou moeten doen.

Mijn Windows 7 is niet legaal idd. Maar het installeren van programma's heeft altijd prima gewerkt, tot voorkort dus... Ik heb trouwens voor de duidelijkheid Windows 7 Ultimate x64

Ik heb nu alleen .NET4 geinstalleerd. Maar over windows 7 en .NET cleaner tool lees ik ook het volgende:
On Windows 7, it will allow you to remove the .NET Framework 1.0, 1.1 and 4 if they are installed. It will not remove the .NET Framework 2.0, 3.0 or 3.5 though because those are installed as a part of the OS and there are other OS components that depend on them.
Met deze tool kan ik checken welke versie van .NET allemaal zijn geinstalleerd. Dit blijken de volgende te zijn:

.NET Framework 1.0 is not installed
.NET Framework 1.1 is not installed
.NET Framework 2.0 SP2 is installed
.NET Framework 3.0 SP2 is installed
.NET Framework 3.5 SP1 is installed

Ik denk dat deze tool niet checked op .NET4, maar die kan ik zien op de lijst van programma's in windows.

Hoewel, deze tool geeft ook aan dat .NET niet is geinstalleerd, terwijl deze dat wel zou moeten detecteren...
Misschien dat er dan toch iets niet goed zit.

Is het de bedoeling dat ik versie 1.0 en 1.1 beiden ook los installeer eerst? En dan versie 4?

[ Voor 3% gewijzigd door mbr01 op 21-12-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Kijk hier eens en probeer de eerste link; waarschijnlijk is je Windows niet lekker óf was de installatie media corrupt, gebruik je een officiele versie van Windows 7? Kun je eens een installatie proberen op een andere schijf? Dan kun je in ieder geval je huidige installatie uitsluiten, het zou mooi zijn als je dit kunt doen met een originele install DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
EoG schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:29:
Kijk hier eens en probeer de eerste link; waarschijnlijk is je Windows niet lekker óf was de installatie media corrupt, gebruik je een officiele versie van Windows 7? Kun je eens een installatie proberen op een andere schijf? Dan kun je in ieder geval je huidige installatie uitsluiten, het zou mooi zijn als je dit kunt doen met een originele install DVD
Ik lees nu het linkje door dat je noemt. Maar dat gaat over de Master Boot Record die gerepareerd moet worden als je windows niet meer wil opstarten. Is dat de oplossing voor mijn probleem denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Als ik het goed heb, heb je dotnet 2.0 wel nodig. Daar draait volgens mij je updater op. Dotnet is niet backwards compatible. Als appl op dotnet 2.0 draaien, hebben ze deze wel nodig en kunnen ze dat niet met 4.0 oplossen.
Oeps, nie goed gelezen......

Update: Nee, je heb 1.0 en 1,1 niet meer nodig. Deze heb ik ook niet op m,n systeem geinstalleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door marquis op 21-12-2010 14:51 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Heb zojuist wel 1.1 met SP1 geinstalleerd, en vervolgens weer .NET4.
De .NET-checkers geven wel aan dat ".NET Framework 1.1 SP1 is installed"
Maar de poster hierboven zegt dat dat niet eens persee nodig is. (Kreeg ook "known issues" voorgeschoteld mbt tot de IIS versie op mijn PC bij de 1.1 installatie, maar gewoon door geklikt.)

Wel gek dat die programma's niet aangeven dat 4.0 is geinstalleerd. Net ff gecheked op een andere PC en daar wordt ie ook niet aangegeven. Ik neig nu bijna tot de conclusie dat .NET wel goed geinstalleerd is...

Net weer gechecked met het installeren van een programma, maar het werkt nog steeds niet, nog steeds error1935

Waar zou ik nog meer kunnen zoeken? Kan het iets te maken hebben met Microsoft Visual C++ Die heb ik ook allemaal verwijderd 2005 en 2008 , stuk of 6 verschillende totaal. (Stond op een andere webiste tijdens mijn eerdere zoektocht naar het probleem).

(Ik heb overigens geen visual studio op mkijn opc staan, geen idee of dat iets te maken heeft met Microsoft Visual C++, maar ik noem het maar even)

EDIT:
Zojuist geprobeerd om Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x64) te installeren, maar dat lukt ook niet. Krijg weer dezelfde error. Heb het idee dat deze nodig zijn voor SolidWorks.

[ Voor 12% gewijzigd door mbr01 op 21-12-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

mbr01 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:40:
[...]

Ik lees nu het linkje door dat je noemt. Maar dat gaat over de Master Boot Record die gerepareerd moet worden als je windows niet meer wil opstarten. Is dat de oplossing voor mijn probleem denk je?
Excuus, bedoelde deze:

http://social.technet.mic...d7-4e83-8340-b49f44481ac9

Zou je ook antwoord kunnen geven op de andere vragen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door EoG op 21-12-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
.NET 4.0 is niets meer dan .NET 2.0 met extra dingen. Net zoals .NET 3 of 3.5 dat ook is.
Ik betwijfel dat deze problemen komen door .NET.
Klinkt misschien te makkelijk, maar heb je al system restore geprobeert?

edit:

Wat staat er in je eventlogs?

[ Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 21-12-2010 16:29 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Uit de link van EoG (was zelf trouwens ook al eens op deze site terecht gekomen)
I suggest trying the following methods to troubleshoot the issue:

Method 1: System File Checker
====================
1. Click start, click All Programs, click Accessories. Right-click Command Prompt and click Run as

administrator.
2. Type "SFC /Scannow" (without quotation marks) in the "Open" box, and click "OK".
Verification 100% Complete, Windows Recources Protection did nog find any integrety violations.
Method 2 Verify the DCOM Permissions
========================
1. Log on an account with administrator privileges.
2. Click Start, type dcomcnfg, and then press Enter.
3. Expand Component Services and Computers, right click My Computer and select Properties.
4. On the Default properties tab:
5. In the Default Authentication Level list, click Connect.
6. In the Default Impersonation Level list, click Identify, and then click OK.
Was reeds in orde.
Method 3 Give Full Control Permission to the SYSTEM Account
=======================================
1. Start Windows Explorer, right-click the computer’s root hard drive, and then click Properties.
2. Click the Security tab, and then click Edit.
3. In the Group or user names box, click the SYSTEM account.
4. Under Allow, make sure the Full Control checkbox is checked , and then click OK.
Was reeds in orde.
Method 4 Verify the Registry Permissions
==========================
1. Click Start, type Regedt32 and then press Enter.
2. Select HKEY_CLASSES_ROOT, on the Edit menu, click Permissions.
3. Verify that the SYSTEM account has been added and that it has Full control. If it does not, add the

SYSTEM account with Full control.
4. Please use the same method to give Full control permission to the following registry keys:

HKEY_CURRENT_USER
HKEY_LOCAL_MACHINE
HKEY_USERS
HKEY_CURRENT_CONFIG
Was reeds in orde.
Method 5 Verify the Windows Installer service properties
===================================
1. Open the Service control panel by searching for services.msc on the Start Menu.
2. Right-click on Windows Installer and then select Properties.
3. Verify that the service is set to Manual Startup type and that the path to the executable is c:\Windows

\system32\msiexec /V. (I am assuming C is your system drive)
4. Verify that the service is set to Log on as the Local System account on the Log On tab.
Was reeds in orde.
Method 6 Import the Windows Installer registry key
============================
1. Choose “Receive Files from Microsoft” on the following site:
https://sftus.one.microso...33-4ef9-bbb0-40550f9902f6
2. Copy and paste the following password and then click Go.
]aroQ7MK#[aouS
3. Download the Msiserver.reg file.
4. Double-click this file and click Yes to import the registry key.
Password werkt niet helaas, dus kan dit niet testen.

Vervolgens wordt er voorgesteld om windows met een nieuwe disk opnieuw te installeren. Dit levert de oplossing voor die persoon.

Maar bij hem ging het er wel om dat hij met een verse install niet in staat was om programma's te installeren. Ik heb al een hele lading programma's geinstalleerd totdat het probleem 'opeens' bestond (ik weet dus niet de directe aanleiding)

En om je vragen ff te beantwoorden:
waarschijnlijk is je Windows niet lekker óf was de installatie media corrupt, gebruik je een officiele versie van Windows 7?
Nee. (Zijn wel twee andere PC's mee geinstalleerd die prima lijken te werken)
Kun je eens een installatie proberen op een andere schijf? Dan kun je in ieder geval je huidige installatie uitsluiten, het zou mooi zijn als je dit kunt doen met een originele install DVD
Dit probeer ik juist te voorkomen, en reinstall. Op de andere PC's werkte ze wel iig. En zoals hierboven dus gemeld, helaas geen originele DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Meekoh schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:23:
[...]

.NET 4.0 is niets meer dan .NET 2.0 met extra dingen. Net zoals .NET 3 of 3.5 dat ook is.
Ik betwijfel dat deze problemen komen door .NET.
Klinkt misschien te makkelijk, maar heb je al system restore geprobeert?
Ik heb system restore niet aan staan, dus dat zal helaas niet gaan.

EDIT1
Zojuist een zogenaamde clean boot gedaan (alleen noodzakelijke drivers en sevies worden geladen), maar ok dit hielp niet.

Ook een andere oplossing die ik een paar keer tegen wkam had geen uitwerking:
1. Command Prompt --> Run as Administrator
2. fsutil resource setautoreset true C:\
3. Restart your PC
Ik heb de foutcode nog even opgezocht:
HDRESULT: 0x80070308
Description: The client of a component requested an
operation which is not valid given the state of
the component instance.
#define: ERROR_REQUEST_OUT_OF_SEQUENCE

EDIT2
Nog even een checkdisk gedaan, en dat lijkt me ook allemaal normaal.
The type of the file system is NTFS.
Volume label is SSD.

WARNING! F parameter not specified.
Running CHKDSK in read-only mode.

CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)...
337408 file records processed.
File verification completed.
180 large file records processed.
0 bad file records processed.
2 EA records processed.
57 reparse records processed.
CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)...
409044 index entries processed.
Index verification completed.
0 unindexed files scanned.
0 unindexed files recovered.
CHKDSK is verifying security descriptors (stage 3 of 3)...
337408 file SDs/SIDs processed.
Security descriptor verification completed.
35819 data files processed.
CHKDSK is verifying Usn Journal...
37512512 USN bytes processed.
Usn Journal verification completed.
Windows has checked the file system and found no problems.

58510335 KB total disk space.
50942164 KB in 293416 files.
137476 KB in 35820 indexes.
0 KB in bad sectors.
442619 KB in use by the system.
65536 KB occupied by the log file.
6988076 KB available on disk.

4096 bytes in each allocation unit.
14627583 total allocation units on disk.
1747019 allocation units available on disk.
Verder nog deze geprobeerd:
- In the the /windows/system32 directory you'll find a file named 'mscoree.dll'
- rename mscoree.dll to mscoreebak.dll
- install OpenOffice
- rename mscoreebak.dll to mscoree.dll
.. Wederom niets.

Ook deze werkt niet:
Weird error 1935 message in Windows 7, Solution is RegistrySizeLimit registry entry!
RegistrySizeLimit;
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control
Key: RegistrySizeLimit
Type: REG_DWORD
Value: 0xffffffff (4294967295)
Ook deze levert niets op. Dis is een of andere update van microsoft, installeren ging wel goed. Ook ging veilloos door de Genuine Advatnge Check...
De log die ik na diende te kijken was C:\Windows\Logs\CBS\CheckSUR.log
=================================
Checking System Update Readiness.
Binary Version 6.1.7600.20822
Package Version 10.0
2010-12-21 17:27

Checking Windows Servicing Packages
Checking Package Manifests and Catalogs
Checking Package Watchlist
Checking Component Watchlist
Checking Packages
Checking Component Store
Summary:
Seconds executed: 56
No errors detected
Lijkt me ook prima dus.

Ik begin die methodes allemaal een beetje zat te worden. Is er niet een manier om alles iets gestructureerder te bekijken? Zodat ik beter kan bepalen waar het mis gaat.

[ Voor 101% gewijzigd door mbr01 op 21-12-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Ik kan hier heel kort over zijn. Je hebt een niet-legale versie van Windows en hebt 'vage' problemen. Helaas pindakaas, maar daarvoor moet je niet op GoT zijn.

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.