[W2k3] wachtwoorden, beveiliging tegen hacken

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:37
hoe is wondows 2003 server beveiligd tegen inbraak dmv bruteforce attacks?

wachtwoorden van 6 tekens kun je dmv bruteforce eigenlijk al kraken als dat zou moeten. maar hoe reageert een windows 2003 server op zon attack. en hoe lang zou zon attack dan duren?

als je gebruikers zelf wachtwoorden laat kiezen van 6 tekens, met het liefst 2 cijfers, dan heb je 36 tekens ^6, en dat is niet bijzonder veel.

als je in dat geval ook ng met dictionaries zou werken, dan zou je al helemaal snel binnen zijn?

we hebben nu wachtwoorden van 8 tekens met minimaal 1 cijfer. na de overname is dit beleid dus slechts 6 tekens met liefst 2 cijfers ( dus niet eens verplicht). en gebruikers worden over een tijdje automatisch gevraagd hun wachtwoord volgens de nieuwe regels te wijzigen. de "moeite"die het bedenken van een wachtwoord met zich meebrengt doet mij geloven dat gebruikers straks allemaal alleen nog zwakke wachtwoorden zullen hebben.

maak ik me druk om niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

engelbertus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:01:
hoe is windows 2003 server beveiligd tegen inbraak dmv bruteforce attacks?
Net zo goed of slecht als jij dat instelt.
Verdiep je in Server Hardening, ga een aantal 'best practices' nalezen, en pas daarna je opgedane kennis toe op jouw situatie.

Maar zoals je nu je vraag stelt is geen antwoord op te geven want teveel variabelen.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 23-03-2011 16:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.