[XP/W7] Windows 7 Deployment

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een projectje en ik kom er niet helemaal uit.

De bedoeling is om op hp laptops (hp probook 5310m) windows 7 te installeren d.m.v. een image.
Ik heb de windows installatie als sysprep gemaakt zodat ik deze op meerdere computers kan gebruiken.

Nu kan ik dus een ghost image maken met hirens boot cd, maar dit gaat zo eenvoudig op deze laptop omdat hij geen cd rom speler heeft.
Met veel gedoe is het mogelijk om de ghost image op andere pc's te zetten. maar mijn probleem is dat je te veel handelingen moet doen om de pc werkend te krijgen, wat niet fijn is als je grote aantallen moet installeren.

Nu ben ik dus eigenlijk opzoek naar een oplossing waarbij ik bijv. de hardeschijf uit de laptop kan halen, de hardeschijf aan een computer kan aansluiten en als volgt de hardeschijf naar een image wegschrijven incl. partities en op die zelfde manier het op de andere hardeschijven wegschrijven. dus zegmaar ghosten, maar dan vanuit windows xp.
Natuurlijk kan dit een omslachtige methode zijn, heeft iemand een goed advies voor mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ga eerst eens zoeken op Windows 7 Deployment en kijk een keer rond op Technet ?

Lijkt me een heel erg voor de hand liggende eerste stap die je neemt vóór je een topic opent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.