Meest geschikte windows versie

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvesg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2021
Ik heb me een atom-gebaseerde "thin client" aangeschaft.
De FoxConn t525 met 2GB DDR2-800CL5 geheugen & 250GB sata 5400rpm 8MB cache HDD (http://www.foxconnchannel...arebones/NT525/index.html).
Het is de bedoeling om hier een usb harde schijf (1TB) aan te hangen en een dongle-key zodat ik deze kan delen over het netwerk. De software voor de dongle-key te delen heb ik al. De USB drive wordt enkel gebruikt om back-ups op te plaatsen.
Daarnaast is er nog wat zelf geschreven software om een USB device via het netwerk te controleren.
De software draait onder Windows, vandaar een Windows OS.
Welke versie is hier nu het meest geschikt voor. Uiteraard een zo licht mogelijke versie.
Het gouwe ouwe XPsp3 of Windows 7 variant met alle eyecandy uitgeschakeld?
Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt het over een nettop pc in dat geval, niet een thin client, maar goed.

Het wordt hier op GoT meer gewaardeerd als je zelf enige moeite doet om een oplossing te vinden in plaats van een betrekkelijk korte en eenvoudige vraag te dumpen.
In Windows Clients - Beleid staan al wat zaken aangegeven wat hier wel en niet thuishoort, maar voor alle zekerheid toch even de punten aanstippen waar het hier misgaat:
  • Kies een goede topic titel die je probleem omschrijft, zie Het algemeen beleid hier ook over.
  • Geef aan wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en wat je bijvoorbeeld al opgezocht hebt hierover op Google of de GoT search
Wat je als OS wil draaien kun je zelf ook al bepalen door je vereisten op een rijtje te zetten en dat naast de features van de verschillende alternatieven te zetten waarna het een kwestie van wegstrepen wordt.
Denk aan wel of geen Windows AD domain, minimum systeemvereisten en lifecycle ivm support.

Aangezien het bij deze poging duidelijk niet het geval is gaat hier ook een slotje op

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.