Norman voor zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Mede Tweakers,

Een vraag die mij gesteld werd en waarop ik geen duidelijk antwoord kan geven. Ik denk, laat ik het eens aan mensen vragen die meer ervaring hebben.

De vraag:
"Op dit moment ligt er een periode van 3 jaar achter de rug dat er voor zakelijk gebruik Norman Antivirus is gebruikt. Inmiddels is er vanuit Norman de vraag gekomen of dit abonnement met weer eens 3 jaar verlengt moet worden.

Opzich is Norman altijd een prima pakket geweest met soms de nodige (vaak kleine) problemen. De mensen die het gebruiken, gebruiken dit op een pc die staat op een klein kantoortje (bedrijfje). Er worden op de computer algemene taken uitgevoerd zoals online betalingen, belastingdienst, tekstverwerker, mail en andere aanverwante onderdelen en moet dus wel redelijk beveiligd zijn . De mensen die werken op dit kantoor zijn niet volledig thuis in de computer en internet wereld en vragen dus regelmatig om hulp.

3 jaar geleden hebben ze dit pakket aangeschaft bij een lokale computershop en heeft altijd redelijk dienst gedaan. De vraag die nu opdoet en die ik dus niet volledig kan beantwoorden: "moet je nog betalen voor antivirussoftware of zijn er genoeg alternatieven op de markt die gelijkwaardig zijn?"

Misschien dat jullie mij meer kunnen vertellen. Misschien handig om te weten, er moet voor 16 januari telefonische gereageerd worden.

Ik hoop op een reactie,

Steeefie.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat heb je zelf al gevonden? Over welk OS hebben we het waar het op geinstalleerd moet worden? Is er mogelijkheid tot centrale controle of moet het losse client-software zijn?

Google eens "free anti virus" en je bent al 9 dagen verder met lezen.

Gratis beveiligingssoftware voor thuis is ook wel interessant misschien?

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2011 22:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is genoeg op de markt wat gratis is, zoals AVG Free of Avira, zelfs Microsoft heeft een gratis pakket. Echter je mag ze lang niet altijd commercieel gebruiken, zo is die van Microsoft beperkt tot 10 commerciële licenties. Geen idee of dat bij de rest ook zo is.
Je moet gewoon de licentiestructuur doornemen, dan zie je dat snel genoeg. Wat betreft effectiviteit, daarvoor kan je genoeg reviews vinden, daar komen gratis versies ook vaak goed uit.
Echter, gratis is geen support, dus bedenk wel goed of dat nodig is of niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
@MAX3400: Heb er al even naar gezocht natuurlijk en ook de zoekfunctie van GOT gebruikt. Morgen zal ik je topics even doornemen. Bedankt alvast.

@Tsurany: Goede tips, bedankt. Ga er morgen mee aan de slag.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379085

Wat ook een intressant punt is om te kijken naar betrouwbaarheid van de producten.

hoevaak ontstaan er kritieke problemen, false positives die een systeem onderuit trekken.
hoevaak komen er updates vrij..
wat is de kwaliteit van de scan engine
hoe is de ondersteuning.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 379085 op 09-01-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Voordat je een topic opent verwachten we dat je dat al gedaan hebt. Er staat hier in het forum en in de FAQ genoeg topics over virusscanners an gratis alternatieven. Je topic voldoet niet aan Het algemeen beleid en gaat daarom op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.