Hoofdcategorieën
Topicacties

[Feedback] CSL FAQ / Beleid

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

Reageer Nieuw Topic
is Engelandvaarder!
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
Alunno schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:42:
[...]
Probeer eens ook verder te kijken en naar mijn reacties over dit onderwerp te kijken (ook op GA's topic), Naast mijn dagelijkse werkzaamheden ben ik ook hier actief (waar naar mijn gevoel meer energie.in zit dan Garfield & Stripheld). Je weet inm. dat ik hier een genuanceerd beeld over heb en dat mijn "research" vrijwel geen enkel ander TS overblijft op CSL dan een comment op een BBG, of over een tweakeronwaardige comment over het kleurtje van je nieuwe laptop. Heb je uberhaupt Luuk1983's topic-link aangeklikt, bijvoorbeeld? Met de nieuwe policy (en er staat nog meer te wachten...) is dit het eerste dat een slotje krijgt! Ik steek hier genoeg energie in hoor, ook als newbie (vraag me niet waarom, het heeft te maken met DM contact met verschillende GoTers).

Kortom: back to the content please!!!

[Edit: Ik quote jou o.a. en heb op 2 topics heel wat lappen tekst staan hierover... serieuze tekst. Je kunt het laten - ook goed - maar als je toch zo nodig moet reageren, doe dat dan inhoudelijk en niet met 2 regeltjes en een miniem stukje quote aub]

Over zelfredzaamheid gesproken...
De quote was verkeerd, er had een stukkie van tikkietrugjaap moeten staan. Excuses, iets te gehaast gequote net voor we weggingen naar een restaurantje. :D Dat je naast je andere werkzaamheden hier actief bent is echter totaal offtopic, dat doet deze bioloog ook.

Ik probeer echter wel duidelijk te maken dat er nu onnodig een hoop stof opwaait zonder eerst af te wachten wat het effect van de nieuwe policy is. Als het de boodschappenlijstjesposters wegjaagt, so be it en dat is helemaal niet erg imo.

Google is not the world!
Reg. datum: 29 september 2006

EDIT: @gambieter,

Mijn excuses voor mijn overhaaste reactie :) !

Btw: de opmerking over mijn overige werkzaamheden was gericht aan de mods die hier vrijwillig hun werk doen, maar naar mijn gevoel zo nu en dan met 2 maten meten (t.a.v. laptops/probleemvragen t.o.v. systeem-requests).
quote:
tikkietrugjaap schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:18:

[...]

Sorry als ik tot nu toe niet gereageerd heb op jouw posts maar ik heb het idee dat jij en ik niet echt een meningsverschil hebben. We pleiten allebei voor een apart deel voor dit soort topics. We vinden allebei dat Google niet het digitale equivalent van 42 is. Waar zou ik dan precies op moeten reageren als ik vragen mag?
Ach so, in dat geval is het uitblijven van een reactie idd. niet meer dan logisch. Ik voel me hier alleen als relatieve newbie nogal een roepende in de woestijn (misschien gewoon een kwestie van persoonlijke onzekerheid, of gewoon een stukje ongeduld). We zijn het idd. op dit vlak grote delen met elkaar eens.
quote:
Terw_Dan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:27:

[...]

Imho zeer foute gedachte. GoT moet zich niet aanpassen aan de users als het op niveau komt, users moeten hun best doen om een GoTwaardig niveau te krijgen. Als we hier een laag niveau gaan toelaten (al dan niet in een klein deel van het forum) dan wordt de sfeer er niet beter op, gezien die mensen zich niet zullen houden aan enkel CSL, maar ook in de vele andere fora gaan spammen. En als je op die manier tig topics per dag tegenkomt is het gewoon niet leuk meer.
Mee eens... en mee oneens! Welke fora bedoel je dan? Het zal toch niet in Devschuur of Softe Goederen nu al raak zijn? ...Oh nee, de Tweaking fora worden nu ook al overspoeld met talloze gamesysteem aanschaf-requests!!!

Om mezelf maar eens af te kappen (jullie gaan veel te snel :) ), stel ik nogmaals de vraag welke vraagstelling/request onder het huidige beleid nog terecht is, zonder dat het hierbij om een laptop is. Ik hoop dat jullie daarbij de moeite nemen om mijn vorige lap tekst door te lezen, waarin ik de nieuwe policies omtrend CSL hierover doorneem.

@GA,

Om het niveau van deze post GoT waardig te houden: Welke Sony Vaio CR11 vind jij nu het mooist? De roze, rode, witte of de blauwe?

...Ik mis nog steeds die knipoog smiley :)

Alunno wijzigde dit bericht 16-07-2007 22:32 (6%)

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
D-e-n schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:18:
Maar ik bespeur bij een enkeling (en dan heb ik het niet eens over specifiek dit topic) wel eens wat hautain gedrag wat me soms ook wel tegen de borst stuit. Dan zie ik antwoorden in de trant van "domme vraag" of "als je dat niet weet......" Ik snap best wel dat je op een forum als dit een bepaald niveau wilt handhaven. Maar is het niet zo dat elk nieuw forum levend blijft bij de aanwas van vers bloed? Wat je interesse ook is, kennis vergaren is een proces. Een proces waarin wel eens vragen worden gesteld en fouten worden gemaakt.
Het is ook niet zozeer dat een Tweaker alle mogelijke hardwarekennis moet bezitten. Het gaat meer om de mentaliteit. Open je een topic over "of onderdeel X in je nieuwe pc goed is of niet" of zoek je zelf naar vergelijkende benchmarks en reviews en trek je daar je conclusies uit?
Ik heb zelf helemaal niet zoveel pure kennis van hardware, maar als ik een systeempje samen moet stellen dan draai ik daar mijn hand niet voor om, en heb ik echt geen hulp van een mede-GoT'er nodig, ik kan zelf wel beslissen. En moeilijk is dat zeker niet. Beetje spelen met de search, een beetje moeite doen om de informatie te vinden die je zoekt, een beetje inzet om jezelf wat in te lezen, en je moet er toch uit kunnen komen.
quote:
Het lijkt me zeker in het belang van dit forum en in het belang van de IT in het algemeen (zullen we maar even dramatisch zeggen ;) ) dat mensen die moeite doen om zich ergens in te verdiepen ook wel eens een handje op weg worden geholpen. Wie weet kan men dan later anderen weer helpen. In het algemeen zou ik willen zeggen: het stimuleren van mensen om op een iets hoger niveau te komen lijkt me op de lange termijn beter dan ze helemaal weg te saneren.
We hebben op GoT dan ook een boel behulpzame FAQ's waar de beginnelingen uitstekend terecht kunnen als beginnend Tweaker zijnde.
quote:
p.s.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het altijd goed is voor mijn ego wanneer ik mensen op weg kan helpen met een probleem of een tip voor een bepaald produkt kan geven. Maar dat terzijde :D
Ik vind het ook zeker leuk om met mensen mee te denken of over een systeem te discussiëren. Als er echter weer eens een topic komt met een standaardsetup en dezelfde typische vragen dan wordt ik daar een beetje moe van.

quote:
Alunno schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:26:
[...]
@GA,

Om het niveau van deze post GoT waardig te houden: Welke Sony Vaio CR11 vind jij nu het mooist? De roze, rode, witte of de blauwe?

...Ik mis nog steeds die knipoog smiley :)
Wat is een Sony Vaio CR11? ;)

Oh, kijk nou eens, een knipoogsmiley.

Net zoals RoD heb ik er veel plezier in om iemand te helpen met het samenstellen van een systeem maar binnen een bepaalde grens en onder voorwaarden.

Alsjeblieft, vraag me niet of je een E6600 of een E6750 moet kopen. Daar zit zo weinig verschil tussen en waarom moet je in al die topics wéér over het prijsverschil (vooral letten op 22 juli !!!!!!!!!! ) en OC discussieren?

De alsmaar gemaakte opmerking: "ik wil er mee gaan overklokken". Wauw interessant hoor. Niet zelfstandig een PC kunnen samenstellen maar wel "ik wil er mee gaan overklokken" dat belooft nog wat topics.

Genoeg over het oude CSL

Dit zou een voortzetting kunnen worden van mijn LA-topic maar dat is nu niet (meer) de bedoeling lijkt me.

Het heeft bijna een jaar geduurd eer ook de crew tot de conclusie kwam dat CSL afgleed tot een niveau van niks en de discussiewaarde er nauwelijks was.

Hoe nu verder is afwachten en dat hangt voor een groot deel af van de gebruikers. Ik heb nog geen idee, het is allemaal kersvers en vandaar dat ik liever eigenlijk afwacht tot ik er iets zinnigs over kan zeggen. Na 3 dagen is het voor mij nog niet duidelijk.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 16-07-2007 22:44 (59%)

Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl

Reg. datum: 12 juli 2005

quote:
Terw_Dan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:02:Wat is daar krom aan. Als je n00bs toe laat op 1 deel van je forum kun je ervanuit gaan dat ze ook op andere delen van het forum terecht komen.
Even reageren op mijn favoriete deel van je post.
Dus jij denkt dat als je noobs niet toe laat op één deel van het forum dat ze dan helemaal niet komen?
quote:
RoD schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:07:
[...]

Imo typisch een topic die van een te laag niveau is.

Je eerste vraag is een algemene "wat moet ik nemen/wat is goed" vraag. Bij je tweede vraag vraag je naar ervaringen van alle producten die je geselecteerd hebt, waar denk je dat de rest van GoT voor is? Derde vraag is simpelweg naar vergelijkende benchmarks te kijken (die je met gemak kunt vinden) en reviews te lezen. Zelfde geldt voor je 4e vraag.

Ik denk persoonlijk dat "men" hier op GoT een hoger niveau verwacht dan wat jij een acceptabel niveau vindt.
Ik denk dat als jij het idee krijgt dat ik naar benchmark resultaten vraag met mijn derde vraag, je iets beter moet lezen. Ik zeg dat ik door de reviews het bos niet meer zie maar ik vraag uiteindelijk naar de kwaliteit van de schijven. Hebben mensen goede of slechte ervaringen, zoals ik met ondertussen vier Maxtors, met bepaalde merken.
quote:
[...]

De specifieke ervaringen die jij vraagt kunnen gevonden worden in andere subfora hier op GoT. Ik zie de link met een compleet systeem eigenlijk niet.
Ik zou natuurlijk alle duizenden posts kunnen doorspitten om te kijken of iemand ooit iets heeft gezegd dat hij zeer slechte ervaringen heeft gehad met een bepaald product, mocht ik dat niet vinden dan kan ik natuurlijk in elk subforum die vraag gaan stellen. Dat lijkt mij inderdaad een beter idee dan het gewoon te vragen over een specifiek product.
quote:
[...]

Een laptop is een enkel "onderdeel" (aannemende dat de configuratie vaststaat)

Uberhaubt zouden jou vragen _mijns inziens_ ook op de rest van de subfora niet toegelaten worden.
Wederom, ik denk dat jou insteek qua niveau te laag ligt.
Een laptop is inderdaad een enkel onderdeel en wanneer er een Asus met zo goed als dezelfde specs verschijnt als een Dell waar al een topic over bestaat dan mag dat natuurlijk wel aangezien een laptop een enkel onderdeel is.
Een laptop bestaat toch ook uit een mobo, cpu, gpu, geheugen en dergelijke? Dan vraag je in principe toch ook naar ervaringen met die hardware? Het enige verschil is dat de laptop vaak voorgebouwde pakketten zijn (wat opgelost kan worden door een andere versie van de laptop te kiezen mocht hij niet voldoen aan de wensen).

Als jij vindt dat mijn vragen niet toegelaten moeten worden op de subfora dan vind ik dat een nogal duidelijke uiting van elitair gedrag. Alleen de mensen die 24/7 met hardware bezig zijn en er dus veel van weten mogen hun mond open trekken, de mensen met mindere kennis moet hun waffel houden en maar zien hoe ze aan info komen.

PS het bezittelijk voornaamwoord jouw spel je met een W aan het einde. Niet persoonlijk opvatten en een foutje is zo gemaakt maar ik zie je al een flink aantal posts die fout maken dus ik dacht ik corrigeer je even.

Prima.

Google is not the world!

quote:
Guardian Angel schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:31:
[...]

Wat is een Sony Vaio CR11? ;)

Oh, kijk nou eens, een knipoogsmiley.
Ach, je zou 'em bijna missen, dat streepje in die linkeroog. 'k Ben van een ander forum een echt vette knipoog gewend, vandaar!

Ehm... nu weet ik ff niet hoe ik je terugvraag moet opvatten vanwege die knipoog, dus ik geef daar maar gewoon serieus antwoord op GA.

Die CR11 is dus een laptop en een CSL waardig ervarings-TS, waar 80 a 90% van dit CSL forum uit gaat moeten bestaan (zie Thandor's "Wat is toegestaan" in Wat is er nu anders in CSL? en mijn bovenstaande remarks daarover in die lap tekst van mij ergens hierboven of op de vorige pagina).

Btw: Ik vraag me af of je op zo'n CR11 goed zou kunnen gamen ;) ! [Edit: m'n ogen zijn behoorlijk rampzalig, kan niet zien of ik de juiste smiley te pakken heb... dit zonder knipoog]

Edit comment op jouw aanvulling: Je weet dat een ieder je gelijk moet geven over die nodeloze E6600/6750, 8800GTS/GTX, etc. gamesystemen. Waar ik wel bang voor ben is dat de baby
met het badwater weg gegooid wordt. Je leest het duidelijk in de nieuwe policy: discussieren over laptop(modellen)/'s of BBG's..!

[Edit: vechten met typo's/opmaak]

Alunno wijzigde dit bericht 16-07-2007 23:02 (108%)

Reg. datum: 12 juli 2005

Ik heb overigens besloten om mij terug te trekken uit deze discussie. Ik had de CSL "is dit goed topics" alleen nodig als laatste check voordat ik mijn geld uit ging geven maar aangezien dat niet gewenst is door blijkbaar een meerderheid van zowel de bezoekers als de moderators is het misschien beter als ik mij daarbij neerleg. Democratie heeft ook zijn nadelen zeg ik altijd maar.
Mensen, doe met de CSL wat jullie willen, mij zal je er niet meer over horen klagen.

Prima.

Ik was even niet serieus. :)

Ik meng me maar zelden in laptops-topics. Ik heb zo'n ding en het is handig voor in de vakantie en daar houdt het voor mij dan ook direct op. Natuurlijk volg ik het e.e.a. wel want stel je voor dat ik ooit een nieuwe wil kopen, dan moet ik wél weten wat er gaande is. Eigenlijk is dat nu hetgeen ook anderen zouden moeten doen.

Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl

Door: Terw_Dan
Moderator PMG/OM/Reviewer
Knuffelkubus O+

quote:
tikkietrugjaap schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:33:
[...]

Even reageren op mijn favoriete deel van je post.
Dus jij denkt dat als je noobs niet toe laat op één deel van het forum dat ze dan helemaal niet komen?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je n00bs hun gang laat gaan op het ene deel van het forum, de drempel lager is om het ook elders te gaan doen, immers ze verwachten dat dit het niveau is van GoT en verwachten dus ook het buiten CSL te kunnen doen. Op het moment dat er een n00btopic is, en het wordt op slot gegooid dan gaat de user of weg, omdat hij het niveau te hoog vind (en gaat dus niet meer posten in andere fora), hij probeert het gewoon nog een keer, en wordt op den duur gebanned als hij z'n postgedrag niet verbeterd of hij gaat werken aan z'n postgedrag en wordt een gewaardeerd lid van de community.

Atomen bestaan uit ruimteschepen

Google is not the world!

quote:
Terw_Dan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:52:
[...]

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat als je n00bs hun gang laat gaan op het ene deel van het forum, de drempel lager is om het ook elders te gaan doen, immers ze verwachten dat dit het niveau is van GoT en verwachten dus ook het buiten CSL te kunnen doen.

[...]
Ik vroeg het je al eerder, maar dan op een ironische toon. Laat ik het je nu serieus vragen zonder retorisch te worden (ey, misschien kom je met wat goede voorbeelden, behalve "Welke voeding heb ik nodig?" in OH): Welk (sub)forum bedoel je?

Zelf denk ik dat de BBG's in CSL de pineut zijn namelijk. Niet in de vorm van een TS, maar d.m.v. een comment. Ben er gisteren al 1 tegen gekomen.

quote:
tikkietrugjaap schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:33:
Ik denk dat als jij het idee krijgt dat ik naar benchmark resultaten vraag met mijn derde vraag, je iets beter moet lezen. Ik zeg dat ik door de reviews het bos niet meer zie maar ik vraag uiteindelijk naar de kwaliteit van de schijven. Hebben mensen goede of slechte ervaringen, zoals ik met ondertussen vier Maxtors, met bepaalde merken.
Benchmarks + reviews, zoals je kunt lezen ;) In ieder geval is zoiets op zijn plaats in OM. Ik vraag me af wat je dan doet als je door de bomen het bos niet meer kan zien. Je kan uit de benchmarks aflezen welke schijven het beste presteren, en als je dan van de schijven die aan jou eisen voldoen reviews opzoekt (Google, OM, productsurvey, enz) kun je simpelweg de beste schijf eruit pikken. Van 10000 schijven 10000 reviews gaan zoeken schiet natuurlijk niet op.

Bovendien. Mocht er echt niks te vinden zijn... is het natuurlijk altijd mogelijk een topic te openen wat bedoelt is voor ervaringen. Dat wordt ook zeker wel gedaan. In ieder geval is het niet CSL-specifiek.
quote:
Ik zou natuurlijk alle duizenden posts kunnen doorspitten om te kijken of iemand ooit iets heeft gezegd dat hij zeer slechte ervaringen heeft gehad met een bepaald product, mocht ik dat niet vinden dan kan ik natuurlijk in elk subforum die vraag gaan stellen. Dat lijkt mij inderdaad een beter idee dan het gewoon te vragen over een specifiek product.
Het is weinig zinvol om specifiek op zoek te gaan naar negatieve ervaringen. Er zal altijd een negatieve klank tussenzitten. Er kan altijd een maandagmorgenproduct tussenzitten.
quote:
Een laptop is inderdaad een enkel onderdeel en wanneer er een Asus met zo goed als dezelfde specs verschijnt als een Dell waar al een topic over bestaat dan mag dat natuurlijk wel aangezien een laptop een enkel onderdeel is.
Een laptop bestaat toch ook uit een mobo, cpu, gpu, geheugen en dergelijke? Dan vraag je in principe toch ook naar ervaringen met die hardware? Het enige verschil is dat de laptop vaak voorgebouwde pakketten zijn (wat opgelost kan worden door een andere versie van de laptop te kiezen mocht hij niet voldoen aan de wensen).
De combinatie van de hardware + de kwaliteit is natuurlijk voldoende discussiemateriaal. Net zoals je over de kwaliteit van een individueel stuk hardware kunt discussiëren, echter daar zijn dus andere subfora voor.
quote:
Als jij vindt dat mijn vragen niet toegelaten moeten worden op de subfora dan vind ik dat een nogal duidelijke uiting van elitair gedrag. Alleen de mensen die 24/7 met hardware bezig zijn en er dus veel van weten mogen hun mond open trekken, de mensen met mindere kennis moet hun waffel houden en maar zien hoe ze aan info komen.
Elitair gedrag? Zo bedoel ik het zeker niet. Ik vind het alleen vrij onzinnig om dit soort vragen te stellen terwijl (jou vragen als voorbeeld nemende) de antwoorden zeer gemakkelijk te vinden zijn. Bovendien is het niet alleen mijn mening maar ook -zoals je kunt zien- het GoT-beleid.
quote:
PS het bezittelijk voornaamwoord jouw spel je met een W aan het einde. Niet persoonlijk opvatten en een foutje is zo gemaakt maar ik zie je al een flink aantal posts die fout maken dus ik dacht ik corrigeer je even.
Daar heb je wel gelijk in ja :$

Google is not the world!

Waarom vind ik relatief weinig recente Pricewatch productreviews op T.net welke behulpzaam zouden kunnen zijn voor nOOb's van deskundigen en waarom wordt daar niet, of nauwelijks naar verwezen op GoT?

Iemand daar een comment over?

Knuffelkubus O+

quote:
Alunno schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:19:
Waarom vind ik relatief weinig recente Pricewatch productreviews op T.net welke behulpzaam zouden kunnen zijn voor nOOb's van deskundigen en waarom wordt daar niet, of nauwelijks naar verwezen op GoT?

Iemand daar een comment over?
Die productreviews worden door users gemaakt en als er geen review staat dan heeft ook nog niemand het gekocht, of niemand vind het de moeite waard het te reviewen.
Maar wat natuurlijk op het forum geldt, geldt op de FP ook, je haalt eruit wat je erin stopt. Dus begin zelf met reviews schrijven. Naarmate er meer inzitten zullen er meer mensen reviews gaan bekijken en ook weer zelf schrijven.

Google is not the world!

quote:
Terw_Dan schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:43:
[...]

Die productreviews worden door users gemaakt en als er geen review staat dan heeft ook nog niemand het gekocht, of niemand vind het de moeite waard het te reviewen.
Dat eerste bedoel ik: je ( "je" in algemene zin, niet jij Terw_Dan :) ) hebt een nieuw moederbord, graka of whatever en je gaat bechen, luisteren, tempen, etc. Je checkt of je iets goeds in huis hebt gehaald en je trekt je conclusie. Vervolgens ga je naar GoT en je gaat klagen over al die newbies die geen enkele moeite nemen om zelf iets uit te zoeken...

"...als er geen review staat dan heeft ook nog niemand het gekocht, of niemand vind het de moeite waard het te reviewen". :? ...dat geloof je zelf toch niet, Terw_Dan?!

Dus er zijn maar 2 mensen op T.net/GoT die een GA 965P-DS3 hebben aangeschaft..?!!!
pricewatch: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Btw: Ik klooi met ouwe meuk (ieder z'n hobby :) ), vandaar dat je geen review van mij terug kan vinden...

Alunno wijzigde dit bericht 17-07-2007 00:11 (14%)

quote:
Alunno schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:06:
[...]

Dat eerste bedoel ik: je ( "je" in algemene zin, niet jij Terw_Dan :) ) hebt een nieuw moederbord, graka of whatever en je gaat bechen, luisteren, tempen, etc. Je checkt of je iets goeds in huis hebt gehaald en je trekt je conclusie. Vervolgens ga je naar GoT en je gaat klagen over al die newbies die geen enkele moeite nemen om zelf iets uit te zoeken...
Ik vind dit maar een beetje een rare gedachtengang, om eerlijk te zijn. Wat heeft het met elkaar te maken?

Google is not the world!

quote:
RoD schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:08:
[...]

Ik vind dit maar een beetje een rare gedachtengang, om eerlijk te zijn. Wat heeft het met elkaar te maken?
Simpel RoD: Je plaatst een TS in CSL omdat je van ervaren gebruikers commentaar wil hebben op jouw boodschappenlijstje. Als het goed is heb je reviews gelezen, specs doorgenomen, etc. ... nu wat persoonlijke ervaringen. "RoD jij hebt toch mobo zus en zo? Die wil ik net gaan kopen, hoe bevalt ie?" Antwoord: "Kijk maar bij mijn productreview, daar heb ik alles gemeld wat er over dat ding te melden valt".

Ben je nog wel wakker RoD? ;) (Heb de knipoog smiley gevonden hoor!)

(Zie overigens mijn Edit vorige post: Hoeveel mensen wilden die 965P DS3 niet aanschaffen op CSL en er waren maar 2 tweakers die hier wat algemene informatie over konden geven :? Nee, idd niet de moeite Terw_Dan en RoD. Bij systeemconfig vragen uit mijn omgeving gebruik ik de T.net user productreviews als zoekbron,,, armoe troef. Wil je nOOb's van GoT vandaan houden: geef ze algemene info buiten de (beperkte) BBG :) )

quote:
Alunno schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:22:
[...]

Simpel RoD: Je plaatst een TS in CSL omdat je van ervaren gebruikers commentaar wil hebben op jouw boodschappenlijstje. Als het goed is heb je reviews gelezen, specs doorgenomen, etc. ... nu wat persoonlijke ervaringen. "RoD jij hebt toch mobo zus en zo? Die wil ik net gaan kopen, hoe bevalt ie?" Antwoord: "Kijk maar bij mijn productreview, daar heb ik alles gemeld wat er over dat ding te melden valt".
Ik snap de gedachtengang, maar niet wat deze met CSL te maken heeft. Ervaringen met mobo's vind je in PMG. CSL behoor je juist te gebruiken voor systeemspecifieke vragen. Ervaringen met mobo X behoor je te hebben gevonden voordat je je boodschappenlijstje aan je medetweakers tentoonstelt.

Het is wel zo dat wanneer je enige bron van informatie de productsurvey moest zijn je beroerd af was. Gelukkig zijn er veel meer bronnen op internet :)
quote:
Ben je nog wel wakker RoD? ;)
Jazeker :)
quote:
(Heb de knipoog smiley gevonden hoor!)
Gefeliciteerd :)
quote:
(Zie overigens mijn Edit vorige post: Hoeveel mensen wilden die 965P DS3 niet aanschaffen op CSL en er waren maar 2 tweakers die hier wat algemene informatie over konden geven :? Nee, idd niet de moeite Terw_Dan en RoD. Bij systeemconfig vragen uit mijn omgeving gebruik ik de T.net user productreviews als zoekbron,,, armoe troef. Wil je nOOb's van GoT vandaan houden: geef ze algemene info buiten de (beperkte) BBG :) )
Je moet dan ook niet de productsurvey als je enige bron gebruiken :)

Google is not the world!

Flauw hoor RoD, ik zeg toch duidelijk: "Als het goed is heb je reviews gelezen, specs doorgenomen...". Gaan we vliegen afvangen?

Die gevonden knipoog smiley heeft te maken met een oogziekte waarbij ik langzaam blind wordt (vandaar mijn vele typo's en edits). [Ik zie al slecht en de eerste die roept dat ik dan maar een braille toetsenbord moet aanschaffen of beter moet leren om "blind" te typen... :( ]

Anyway, wat ik wil zeggen is dat de userreviews best wat vaker gepost mogen worden. Zelf heb ik bij one-time-posters op CSL hierop aangedrongen dat als zij tot aanschaf zijn overgegaan GoT niet moeten vergeten en anderen moeten proberen behulpzaam te zijn (om daarna stilletjes een TR aan te maken). Hoe zit dat als zelfs de oude rotten hiervoor de moeite niet willen nemen?

[Edit: ik bedoel natuurlijk "muggeziften", da heb niets met mijn oogjes te maken. Iets wat je sowieso niet kon weten. Het kwam alleen wat pijnlijk over, vandaar]

Alunno wijzigde dit bericht 17-07-2007 00:57 (9%)

quote:
Alunno schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:51:

Anyway, wat ik wil zeggen is dat de userreviews best wat vaker gepost mogen worden. Zelf heb ik bij one-time-posters op CSL hierop aangedrongen dat als zij tot aanschaf zijn overgegaan GoT niet moeten vergeten en anderen moeten proberen behulpzaam te zijn (om daarna stilletjes een TR aan te maken). Hoe zit dat als zelfs de oude rotten hiervoor de moeite niet willen nemen?
Dat mag inderdaad. Het wordt me nu trouwens ook pas duidelijk dat dat je punt is. Echter, het heeft weinig met het CSL-beleid te maken...
offtopic:
Overigens ben ik het geheel met je eens. Het is jammer dat de PS zo weinig benut wordt, en opzich zou daar ook wel wat meer aandacht voor mogen komen.

RoD wijzigde dit bericht 17-07-2007 01:10 (12%)

Knuffelkubus O+

quote:
Alunno schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:06:

"...als er geen review staat dan heeft ook nog niemand het gekocht, of niemand vind het de moeite waard het te reviewen". :? ...dat geloof je zelf toch niet, Terw_Dan?!

Dus er zijn maar 2 mensen op T.net/GoT die een GA 965P-DS3 hebben aangeschaft..?!!!
pricewatch: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Ik zeg niet dat maar 2 mensen het gekocht hebben, ik zeg dat maar 2 mensen het de moeite vonden er een review over te schrijven. Als er een product is dat veel verkocht is, maar het staat niet in de productreview, dan kun je er vanuit gaan dat er vast tweakers zijn die het ding hebben, maar dat er gewoon geen tweaker zin heeft er een review van te bouwen.
quote:
Btw: Ik klooi met ouwe meuk (ieder z'n hobby :) ), vandaar dat je geen review van mij terug kan vinden...
idem hiero, oude meuk is veel leuker dan nieuw spul. Vandaar dat ik zelf ook maar 1 review heb geschreven ;)

zhé germans
Reg. datum: 02 september 2002

omdat we willen dat iedereen zijn zegje doet en het topic makkelijk kan vinden, is het vanaf nu een stucky :)

specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'

Reg. datum: 05 juli 2006

Wat ik dan wel weer opmerkelijk vind dat de redacteuren wél naar Feedback vragen op hun gemaakte BBG's en daarbij geen enkele onderbouwing of wat dan ook. Zo'n topic van een user zou meteen dicht gegaan zijn.

En zij kunnen toch ook een systeem samenstellen aan de hand van reviews?

Knuffelkubus O+

quote:
hello_moto schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:53:
Wat ik dan wel weer opmerkelijk vind dat de redacteuren wél naar Feedback vragen op hun gemaakte BBG's en daarbij geen enkele onderbouwing of wat dan ook. Zo'n topic van een user zou meteen dicht gegaan zijn.

En zij kunnen toch ook een systeem samenstellen aan de hand van reviews?
Nu draai je dingen om. Die BBGs zijn er juist om mensen de ruimte te geven voor feedback en ze te helpen bij het maken van een keuze voor een systeem.

Reg. datum: 05 juli 2006

quote:
Terw_Dan schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 10:56:
[...]

Nu draai je dingen om. Die BBGs zijn er juist om mensen de ruimte te geven voor feedback en ze te helpen bij het maken van een keuze voor een systeem.
Volgens mij wordt er altijd een topic geopend voor vragen van redacteuren die feedback vragen, waarbij er weinig onderbouwing bij zat. Als iemand een vraag had ''moest hij daar maar een topic over opnenen''.

zhé germans
Reg. datum: 02 september 2002

Dat is mijn inziens de omgekeerde wereld ;)

De BBG's worden samengesteld met de hulp van tweakers, om zodoende een zo goed mogelijk systeem te creëren. Deze komen dan ook op de frontpage te staan als afspiegeling van wat de redacteuren én GoT op dat moment een gebalanceerd systeem vinden.

Dit is dus een service van t.net voor de bezoekers van de frontpage en is iets waar we de gotters in mogen participeren :)

specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: