[Feedback] CSL FAQ / Beleid

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-07 16:19
vooruit denkend naar de volgende BBG : is het basis systeem niet in mATX aan te bieden?
Een simpel basissysteem in een kleinere verpakking. En dan kan er een strik om voor Sinterklaas...

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

beascob schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:58:
vooruit denkend naar de volgende BBG : is het basis systeem niet in mATX aan te bieden?
Een simpel basissysteem in een kleinere verpakking. En dan kan er een strik om voor Sinterklaas...
Zonder er verder inhoudelijk op in te gaan, ATX of µATX is zo'n klein verschil. Vrijwel iedere retailplank die je in ATX kan krijgen heeft wel een µATX-broertje met (nagenoeg) dezelfde specs. En kasten, tja, veel kasten hebben ook een µATX in het assortiment zitten.

Dus een BBG met een keertje een µATX is best leuk, maar mocht die er niet direct zijn dan heb je met een BBG toch genoeg houvast om een µATX samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RoD schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:36:
Ik vraag toch maar weer eens aandacht voor Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
Niemand leest de topicstart + waarschuwing lijkt het wel.. het overgrote deel van de posts is van een GoT-onwaardig niveau.
Als het topic niet dichtgesmeten wordt, lijkt mij in ieder geval dat het topic anders opgezet moet worden. Het lijkt wel een beetje een "smijt-hier-je-systeem-neer-en-wacht-op-advies-topic"..
Even een schopje voor dit onderwerp. Ik vroeg me af wat de CSL-mods hierop te zeggen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07 10:27

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Ik heb de eerste keer dat het upgradetopic ter sprake kwam gedacht over een upgrade howto. Hier heb ik verschillende opzetjes van gemaakt maar steeds bleek dat het erg lastig was om een effectieve howto te schrijven. Er zijn een paar zaken die voor de Tweaker vrij eenvoudig zijn, die zien meteen wat er geupgraded moet worden aan een systeem om het apparaat voor doeleind x weer up to date te maken. Die hebben geen howto nodig :).
Voor de non-Tweaker (die hier eigenlijk niet thuishoort) is dit lastiger en het is erg lastig om voor die doelgroep een howto te schrijven. De howto zal langdradig worden en eigenlijk ver onder het niveau zitten dat wij hier op GoT hanteren.

Wat mij betreft gaat het upgradetopic simpelweg op slot, wel zou het wenselijk zijn om iets in de FAQ toe te wijzen aan upgraden. De vraag is enkel, wat en hoe?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 22:23
Ik wil graag nog eens melden dat ik mij eerder erger aan copy-paste (als dat al gedaan wordt) van Notebook X en Notebook Y dan aan een tweaker die zijn eigen onderdelen uitzoekt, raad en daad vraagt.
Helemaal als je ziet hoe ontzettend saai notebookvragen zijn. Wat heeft het nu voor zin om te vragen naar een desktopreplacement van €1500,- als je dit ook in de pricewatch of google kunt vinden.
Juist specifieke vragen over pc-onderdelen leren mij meer. Maar aangezien het niet de bedoeling is dat tweakers een fijne gemeenschap blijft in plaats van een pronkplaatsje voor mensen die willen laten zien hoe ontzettend lekker veel ze weten zal dit wel niet terugkomen.

Ik bedoel, wie herkent dit soort topics niet:

--- Ben op zoek naar een laptop voor school.
--- Budget is 600-700 euro.
--- Wie heeft er goede ervaringen met dit merk? Moet ik dan de dure of de minder dure nemen.
--- Ik ga er alleen een beetje word en internet op doen.
--- blabla...

Slaapverwekkend tegenwoordig, die CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zanthr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:25:
Ik wil graag nog eens melden dat ik mij eerder erger aan copy-paste (als dat al gedaan wordt) van Notebook X en Notebook Y dan aan een tweaker die zijn eigen onderdelen uitzoekt, raad en daad vraagt.
Helemaal als je ziet hoe ontzettend saai notebookvragen zijn. Wat heeft het nu voor zin om te vragen naar een desktopreplacement van €1500,- als je dit ook in de pricewatch of google kunt vinden.
Juist specifieke vragen over pc-onderdelen leren mij meer. Maar aangezien het niet de bedoeling is dat tweakers een fijne gemeenschap blijft in plaats van een pronkplaatsje voor mensen die willen laten zien hoe ontzettend lekker veel ze weten zal dit wel niet terugkomen.

Ik bedoel, wie herkent dit soort topics niet:

--- Ben op zoek naar een laptop voor school.
--- Budget is 600-700 euro.
--- Wie heeft er goede ervaringen met dit merk? Moet ik dan de dure of de minder dure nemen.
--- Ik ga er alleen een beetje word en internet op doen.
--- blabla...

Slaapverwekkend tegenwoordig, die CSL.
Gewoon Topicreport doen en melden. Ze zijn niet toegestaan, en worden normaal ook gesloten

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Gewoon alle laptops verbieden en alleen maar desktop pc's toestaan :)

Even serieus, ik vind dat de meeste topics over laptops alléén interessant zijn voor eigenaars van dezelfde laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thandor schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:55:
Wat mij betreft gaat het upgradetopic simpelweg op slot, wel zou het wenselijk zijn om iets in de FAQ toe te wijzen aan upgraden. De vraag is enkel, wat en hoe?
Een echte howto is toch niet nodig? Net als met taxaties, gewoon verwijzen naar de eerdere upgrade-topics, en ze direct op slot gooien. Van de laatste weken in het huidige upgradetopic zijn er maar een paar echte vragen geweest, en de rest meestal luie "wat moet ik kopen" requests.

Wat mij betreft mag het dus ook op slot. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zanthr schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:47:
Gewoon alle laptops verbieden en alleen maar desktop pc's toestaan :)

Even serieus, ik vind dat de meeste topics over laptops alléén interessant zijn voor eigenaars van dezelfde laptops.
Die laptoptopics zijn nog best wel nuttig. Ik heb mijn MSI Megabook s271 gekocht na het lezen van de s2xx topics, en dat zal voor meer mensen gelden. Er is een verschil tussen ervaringentopics, en de luie requests van mensen die een laptop willen kopen zonder zich erin te verdiepen. De eerste categorie heeft nog nut, de tweede is GoT onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:47:
[...]

Een echte howto is toch niet nodig? Net als met taxaties, gewoon verwijzen naar de eerdere upgrade-topics, en ze direct op slot gooien. Van de laatste weken in het huidige upgradetopic zijn er maar een paar echte vragen geweest, en de rest meestal luie "wat moet ik kopen" requests.

Wat mij betreft mag het dus ook op slot. :)
Inderdaad. Misschien nog een kort lijstje met "puntjes van aandacht". Natuurlijk budget, maar ook het bepalen van de bottleneck en de upgradability van je hardware en de toekomstperspectieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

gambieter schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:49:
[...]

Die laptoptopics zijn nog best wel nuttig. Ik heb mijn MSI Megabook s271 gekocht na het lezen van de s2xx topics, en dat zal voor meer mensen gelden. Er is een verschil tussen ervaringentopics, en de luie requests van mensen die een laptop willen kopen zonder zich erin te verdiepen. De eerste categorie heeft nog nut, de tweede is GoT onwaardig.
En hoe bepaal je dan wat wel GoT waardig is of niet?

Een beginnende tweaker die graag meningen wil hebben over zijn keuzes of ervaren tweakers die eindeloos "ouwehoeren" over een compleet systeem of laptop waarvan je eigenlijk zelf moet kunnen weten of deze bij je past of niet. ( dit wordt immers verwacht van het "Tweaker Niveau" )

Ik vind het nogal omslachtig dat mensen zich zo achterlijk druk en boos kunnen maken omdat iemand er niet zo goed als jij in ben, als je er druk over maakt kijk er dan niet naar.
Het beste is nog om net zoals het upgrade topic deze mensen één topic of sub-fora te geven, zo veroorzaken ze geen "overlast" aan de geirriteerde mensen en vervuilen ze niet GoT met eideloze topics.

Maar dan heb ik het natuurlijk wel over beginnende tweakers die netjes hebben door gelezen en daarop gewoon inzicht willen hebben van iemand met een grotere kennis over zaken. Een stukje socialiteit en elkaar als tweakers helpen is van mij geen kwaad bewust.

Waar maak je de scheiding tussen "Goede" en "Slechte" topics of posts? Als er een duidelijke ingave is van de poster en dat hij duidelijk al zijn keuzes en gedachtes goed verklaart en ook verklaart waarom of waarvoor hij iets wil doen, dan is er toch niets mis om hem / haar een zet in de goede richting te geven? Ik ben er dan voor om de "beginnende tweaker" daarom ook een eigen topic te geven of eigen sub-fora, hiermee doen ze mensen niet lastig, halen ze niet het "niveau imago" omlaag in desbetreffende sub-fora en kweek je ook nog eens nieuwe hardware fanaten die ook zijn bijdrage aan tweakers zult leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SniperFox schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:23:
[...]
Het beste is nog om net zoals het upgrade topic deze mensen één topic of sub-fora te geven, zo veroorzaken ze geen "overlast" aan de geirriteerde mensen en vervuilen ze niet GoT met eideloze topics.
Voor beginnende tweakers zijn er ook andere forums (computeridee forum, beginnersweb). GoT is bedoeld voor een wat hoger niveau, en topics van het type "welke moet ik kopen" tonen gebrek aan inzet. Ga eerst zoeken. De lat ligt hoog, zodat alleen mensen die voldoende inzet tonen of hebben getoond hier komen.
Maar dan heb ik het natuurlijk wel over beginnende tweakers die netjes hebben door gelezen en daarop gewoon inzicht willen hebben van iemand met een grotere kennis over zaken. Een stukje socialiteit en elkaar als tweakers helpen is van mij geen kwaad bewust.
Er is geen enkele noodzaak om iedereen op GoT te hebben. Een professionele voetbalclub hoeft ook geen faciliteiten voor minder begaafde/getrainde spelers te hebben.
Waar maak je de scheiding tussen "Goede" en "Slechte" topics of posts? Als er een duidelijke ingave is van de poster en dat hij duidelijk al zijn keuzes en gedachtes goed verklaart en ook verklaart waarom of waarvoor hij iets wil doen, dan is er toch niets mis om hem / haar een zet in de goede richting te geven? Ik ben er dan voor om de "beginnende tweaker" daarom ook een eigen topic te geven of eigen sub-fora, hiermee doen ze mensen niet lastig, halen ze niet het "niveau imago" omlaag in desbetreffende sub-fora en kweek je ook nog eens nieuwe hardware fanaten die ook zijn bijdrage aan tweakers zult leveren.
De meeste van die boodschappenlijstjesposters dragen niets bij, die komen hun advies halen en blijven daarna weg.

En voor je denkt dat dit arrogantie is: ik help ook mensen op het computeridee forum. Maar GoT is een aantrekkelijk forum door het hogere niveau, en dat moeten we zo zien te houden. Lees svp dit topic helemaal door, want de meeste van je punten zijn allang behandeld.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 10-10-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik erger mij eerder aan die domme replies van 'ZIE FAQ CLS NIEUWE BELEID BLABLA' en verder alleen maar zegt 'dit is tweakers onwaardig'. Zelf bepalen wat 'tweakers onwaardig' is, terwijl jezelf niet eens de faq's leest. Als je geen mod ben hoef je ook niet zo te gaan gedragen vind ik zelf. En ja, af en toe zijn sommige topics té dom voor woorden. Dan mag je het best zeggen, maar niet in zoveel mogelijk topics please.
Reageren in topics die niet conform de eisen zijn

Het kan voorkomen dat iemand een topic opent terwijl deze volgens de regels hierboven eigenlijk niet geplaatst had mogen worden. In dat geval is het wenselijk om simpelweg niet te reageren, maar een topic report aan te maken. Dan kunnen wij direct zien dat er iets loos is met het topic.
Bron: CSL Beleid

En gambieter, hoe weet jij dat men advies komt halen en daarna weg gaat? Om simpelweg een slot op een topic te zetten, haken ze idd af. Ik begon ook eerst advies vragen, daarna werd het pas interresanter om topics te lezen en mee te praten.

[ Voor 13% gewijzigd door BoyzNDaHood op 10-10-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BoyzNDaHood schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:41:
Ik erger mij eerder aan die domme replies van 'ZIE FAQ CLS NIEUWE BELEID BLABLA' en verder alleen maar zegt 'dit is tweakers onwaardig'. Zelf bepalen wat 'tweakers onwaardig' is, terwijl jezelf niet eens de faq's leest. Als je geen mod ben hoef je ook niet zo te gaan gedragen vind ik zelf. En ja, af en toe zijn sommige topics té dom voor woorden. Dan mag je het best zeggen, maar niet in zoveel mogelijk topics please.
Geloof me, er zijn nog zat topics van dat niveau waar ik me wel inhou en alleen een TR maak. Want je onderschat duidelijk hoeveel van die boodschappenlijstjes er langs komen, zonder enige inzet. En door die mensen advies te geven houd je die topics in stand.
En gambieter, hoe weet jij dat men advies komt halen en daarna weg gaat? Om simpelweg een slot op een topic te zetten, haken ze idd af. Ik begon ook eerst advies vragen, daarna werd het pas interresanter om topics te lezen en mee te praten.
Kijk maar eens bij de TS'en van die topics. Meestal 1-5 posts, of al 2-3 jaar niet meer geweest en ze komen weer eens shoppen. Moet je voor die enkeling die wel gaat bijdragen al die zwakke topics toestaan? De reputatie van GoT is juist gebaseerd op het feit dat men hier hoge eisen stelt (op CID waarschuwden ze er zelfs voor), en dat is imo goed.

Help iemand en hij krijgt zijn zin zonder iets te leren. Help iemand door deze te dwingen zijn niveau te verhogen via zelf aan de slag gaan, en hij leert iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Voor de gein heb ik even op andere forums gekeken zoals die van computeridee. Het zou toch treurig voor me zijn als ik daar mijn nieuwe pc wilde laten checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zanthr schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:57:
Voor de gein heb ik even op andere forums gekeken zoals die van computeridee. Het zou toch treurig voor me zijn als ik daar mijn nieuwe pc wilde laten checken...
Want daar zitten geen mensen die kennis van zaken zouden kunnen hebben? Als je echt zo arrogant bent kan je natuurlijk prima terecht op het forum van een online shop - die hebben baat bij dat soort vragen, ze helpen je en verkopen wat.

Edit: om toch constructief en pro-GOT te blijven, persoonlijk vind ik alle topics de moeite waard zolang iemand maar duidelijk gepaste moeite heeft gedaan om tot een conclusie te komen. Een beginnende Tweaker is ook een Tweaker, en ooit waren we allemaal beginners :+

CSL zou de enigzins onzekere beginnende Tweaker (dus niet beginnende computer gebruiker) prima moeten kunnen helpen, en niet uitgaan van de mening van een aantal die-hard Tweakers. Je kan ook gewoon een topic niet aanklikken natuurlijk, voor een doorgewinterde internet gebruiker toch zeker geen moeite ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Blue-eagle op 17-10-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blue-eagle schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:10:
[...]
Edit: om toch constructief en pro-GOT te blijven, persoonlijk vind ik alle topics de moeite waard zolang iemand maar duidelijk gepaste moeite heeft gedaan om tot een conclusie te komen. Een beginnende Tweaker is ook een Tweaker, en ooit waren we allemaal beginners :+
Wat is gepaste moeite? Even een Q6600, Asus P5K en GEIL RAM bij elkaar zoeken (zomaar wat componenten)? Die boodschappenlijstjes zijn nu eenmaal weinig moeite, en daar hebben we de BBGs voor.
CSL zou de enigzins onzekere beginnende Tweaker (dus niet beginnende computer gebruiker) prima moeten kunnen helpen, en niet uitgaan van de mening van een aantal die-hard Tweakers. Je kan ook gewoon een topic niet aanklikken natuurlijk, voor een doorgewinterde internet gebruiker toch zeker geen moeite ;)
De reputatie van GoT als een van de betere computerfora (the best natuurlijk ;) ) komt door het hoge niveau van de techtopics. Dat moet je niet ongedaan gaan maken door newbietopics van matige kwaliteit en inzet te gaan toelaten :) . De boodschappenlijstjes zijn allemaal onnodig als je benchmarks, reviews en QVL-lijsten zelf opzoekt.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 17-10-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 22:58

Madrox

Oh, Pharaoh!

gambieter schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:35:
[...]

De boodschappenlijstjes zijn allemaal onnodig als je benchmarks, reviews en QVL-lijsten zelf opzoekt.
Waar en niet waar. Zo kocht ik op basis van reviews een Asus A8R-MVP, wat volgens vele sites een prima moederbord was. Om er later via de forums (en late reviews) achter te komen dat dit bord nogal wat kuren vertoont. Waar ik zelf dus ook last van had :X

Kuren, die vaak pas later aan het licht komen; ruim na de eerste reviews. Daarom kan je ook op reviews alleen niet blindvaren; ervaringen topics zijn minstens zo belangrijk zoniet belangrijker.
Dat is ook wat ik te weinig zie, ook op GOT. Ervaringen, postieve en negatieve. Ze zijn er wel, maar je moet er vaak goed naar zoeken. Een beknopt overzicht van zo'n produkt, incl. de sterke en zwakke punten zou het een stuk overzichtelijker op maken. Dit gebeurt deels al, maar naar mijn smaak nog te weinig en meestal zie je dat alleen bij de meest populaire produkten.

Misschien is het een idee, om een soort "format" voor dit soort topics in het leven te roepen. Zoals bijv. bij moederborden; een overzicht van de plus en minpunten en dingen waar je rekening mee moet houden. Iets, waar de gebruikers zelf hun bijdrage kunnen leveren.

Nu heb ik een Asus A8N SLI Premium, waar vele goede dingen over geschreven zijn. Maar nergens lees ik dat het bios 50 seconden nodig heeft om voorbij de POST te komen :X
Wat ik persoonlijk een behoorlijk minpunt vind. Dit, terwijl de SIL-sata controller gewoon disabled is en de chipset RAID ook uit is. Dit soort info vind ik te weinig terug in de startpost van zo'n ervaringen topic; je moet er vaak gericht naar zoeken en dat is jammer.

ps: Leuk voorbeeld is het topic "Asus P5WD2 series ervaringen".

De inleiding is redelijk, maar de echte feiten waar je naar zoekt staan er niet. die komen pas in de posts daarna. Je bent dus wel verplicht om alle pagina's na te pluizen om werkelijk alle in's en out's te weten te komen. Wat ik hier mis is een bijgewerkte start-post, met die cruciale info. Dat is waar ik op doel, de info is er wel maar je moet het altijd bij elkaar sprokkelen. Mijn inziens een punt wat voor verbetering vatbaat is.

[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3 is dan een goed voorbeeld; dat zou je vaker willen zien. Helaas vind je dit niet waar je het zou verwachten, het is een moederbord en je mag het toch verwachten in Moederborde, Processors en Geheugen. Maar nee, het is overklok-vriendelijk moederbord (moet je ook maar weten) en dus staat het in Tweaking, Cooling.....

Alle moederbord ervaringen zouden eigenlijk in hetzelfde forum thuishoren, niet versnippert zoals nu gebeurt. Dan zie je snel genoeg of een moederbord OC waardig is of niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 20-10-2007 00:26 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Madrox schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:06:
[...]

Misschien is het een idee, om een soort "format" voor dit soort topics in het leven te roepen. Zoals bijv. bij moederborden; een overzicht van de plus en minpunten en dingen waar je rekening mee moet houden. Iets, waar de gebruikers zelf hun bijdrage kunnen leveren.
Wat jij bedoelt is dus gewoon de http://tweakers.net/productreview/manager productreviews.

[ Voor 46% gewijzigd door TERW_DAN op 20-10-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nee, da's gewoon een mini-review geschreven door 1 persoon. En dan meerdere onder elkaar. Leuk, maar niet wat ik bedoel. Het forum is juist bedoelt om ervaringen uit te wisselen. Daar kan je die "single user" ervaringen samenbundelen in een mooie startpost. Dat Gigabyte P35 topic is precies zoals ik dat bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Madrox schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:29:
[...]

Nee, da's gewoon een mini-review geschreven door 1 persoon. En dan meerdere onder elkaar. Leuk, maar niet wat ik bedoel. Het forum is juist bedoelt om ervaringen uit te wisselen. Daar kan je die "single user" ervaringen samenbundelen in een mooie startpost. Dat Gigabyte P35 topic is precies zoals ik dat bedoel.
Dat hebben we al, maar dat hoort niet in CSL. Moederborden horen in PMG, tesamen met geheugen en processoren. Daar moet je dan ook je ervaringen weghalen, hier gaat het alleen om het samenstellen van de systemen (BBG's) kant en klare pc's (van bijvoorbeeld de Lidl) en laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RoD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:39:
[...]

Dat hebben we al, maar dat hoort niet in CSL. Moederborden horen in PMG, tesamen met geheugen en processoren. Daar moet je dan ook je ervaringen weghalen, hier gaat het alleen om het samenstellen van de systemen (BBG's) kant en klare pc's (van bijvoorbeeld de Lidl) en laptops.
Dat bedoel ik dus, dat Gigabyte P35 topic staat NIET in de PMG, waar wel in het Tweaking forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie het. Maar wat heeft dit met CSL te maken? Lijkt me iets wat je aan de modjes van PMG/TCA moet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Madrox schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:16:
[...]
Dat bedoel ik dus, dat Gigabyte P35 topic staat NIET in de PMG, waar wel in het Tweaking forum.
Inderdaad irrelevant voor CSL. En wil je dat voor elk moederbord gaan hebben, en voor elke combinatie van hardware? Pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

gambieter schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:04:
[...]

Inderdaad irrelevant voor CSL. En wil je dat voor elk moederbord gaan hebben, en voor elke combinatie van hardware? Pfff.
Ja, het is idd offtopic gegaan, excuus hiervoor. Nee, maar bijv. voor een moederbord serie. Over combinaties heb ik het niet gehad. Maar neem bijv. enkele notebook ervaringen hier, de startpost lijkt soms meer op een produkt advertentie dan een tweakerwaardige inleiding.

We dwaalden af toen iemand begon over reviews, wat op zich leuke info is maar zeker niet altijd zaligmakend. De info die je wel verder helpt, vind je hier wel, maar helaas vaak niet in de startpost maar ergens tussen die twintig+ pagina's.

[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 20-10-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De startpost wordt gemaakt door de TS en is er meestal alleen dankzij een probleem dat deze heeft.

Je kunt niet van iemand verlangen om een startpost bij te werken als er nuttige (en wie bepaalt wat nuttig is?) wordt gepost.

Juist het lezen van álle reacties maakt je een stuk wijzer waardoor je snel zinnige en onzinnige reacties zult gaan herkennen.

Achteraf bemerken dat het door jou gekochte product niet vlekkeloos werkt en dat dit iets structureels is dat bij type XYZ voorkomt kán er op duiden dat je je niet goed hebt georiënteerd. Dat is geen probleem van het forum maar een tekortkoming die bij jezelf ligt.

Vóór de koop moet je zoeken en lezen. Niet alleen reviews maar juist en vooral gebruikerservaringen. Op dit forum vindt je meestal juist de problemen met een product en dat is de prima bron om zelf de minpunten te zoeken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sommige dingen zoals bijv. wat langere opstarttijden zijn vaak amper zoniet helemaal niet te vinden. Daar kan iedereen tegen aan lopen. Zeggen dat iemand zijn huiswerk niet goed gedaan heeft, vind ik dan ook wat kort door de bocht.

Nuttig zijn bijvoorbeeld dingen waar je rekening mee kan houden. Kijk een naar dat Gigabyte topic, daar staan zeer nuttige "known issues". Verder is het ook de vraag hoeveel tijd je wil en/of kan steken in je onderzoek; niet iedereen heeft wekenlang de tijd om iets uit te pluizen.
Vóór de koop moet je zoeken en lezen. Niet alleen reviews maar juist en vooral gebruikerservaringen. Op dit forum vindt je meestal juist de problemen met een product en dat is de prima bron om zelf de minpunten te zoeken.
Zoeken op "a8n sli premium post" levert bijv. legio topics op, maar nergens gaat het over de snelheid waarmee het bios de post doet. Sommige zaken vind je gewoonweg niet. Misschien vinden ze het wel normaal, 50 seconden voor een post proces, dat er daarom geen aandacht op gericht is. Het moederbord werkt verder uitstekend, dus wat dat aangaat ben ik zeer tevreden.

Maar als je als tweaker zijnde, vaak met het bios en/of hardware bezig bent, gaan die 50 secs snel irriteren.

[ Voor 79% gewijzigd door Madrox op 21-10-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat heeft dit nou met CSL te maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sorry, niets (meer) 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Thandor schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:55:

En wanneer gaat het topic dicht? Wanneer het vol is? Imo mag het nu ook wel dichtgegooid worden. Er komt geen enkele vraag meer voorbij die GoT-waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Madrox schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:39:
Nuttig zijn bijvoorbeeld dingen waar je rekening mee kan houden. Kijk een naar dat Gigabyte topic, daar staan zeer nuttige "known issues". Verder is het ook de vraag hoeveel tijd je wil en/of kan steken in je onderzoek; niet iedereen heeft wekenlang de tijd om iets uit te pluizen.
En die mensen kunnen hun pc het beste bij Dell.nl bestellen of bij de computer toko op de hoek halen. Vergeet niet dat we tweakers zijn.
RoD schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:36:
[...]

En wanneer gaat het topic dicht? Wanneer het vol is? Imo mag het nu ook wel dichtgegooid worden. Er komt geen enkele vraag meer voorbij die GoT-waardig is.
precies, de laatste keer dat ik het topic doornam kwam het op mij over als een verzamelplek van boodschappenlijstjes :+
Een mooi slotje zou imho niet misstaan.

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 24-10-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tegenwoordig wordt het topic ook steeds vaker misbruikt voor losse vraagjes over geheugen, processors of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:36:
[...]

Is dat topic nog niet dicht dan? ;).

Hier en daar moeten nog wel wat dingen bijgewerkt worden aan de FAQ en de notebook FAQ. Deze laatste is ook nog niet helemaal compleet, niet alle informatie staat erin.

[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 24-10-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Is het trouwens niet beter om het forum te sluiten?
Dan weten we zeker dat er geen onzinnige draadjes meer geopend worden en onzinnige vragen gesteld worden.
Het ei van columbus...

Feit is dat 100% van de mensen die zich echt tweaker mogen noemen begonnen zijn als amateur die nauwelijks wisten hoe de pc aan moest. Juist door veel te lezen, waaronder veel op internet, hebben die mensen veel bijgeleerd. Dit in combi met veel uitproberen op/met hun pc heeft er toe geleid dat ze nu zoveel weten.
Mensen die alles weten hoeven niet op GoT te kijken. Die weten namelijk alles al.

Op het moment dat jullie alle nieuwe mensen wegjagen naar andere fora (er zijn er genoeg) zullen er dus op een gegeven moment steeds minder nieuwe mensen op GoT komen. Inderdaad ook de mensen zonder kennis blijven weg, maar ook de mensen welke op een gegeven moment wel veel kennis hebben. (de beginnelingen, die snel willen leren).
Gevolg is dat GoT het forum wordt voor de oude garde. Een garde die langzaamaan steeds kleiner zal worden. Logischerwijs stoppen veel mensen op een gegeven moment om de een of andere reden. Normaal zal die plaats ingenomen worden door nieuwe mensen, maar als deze stelselmatig worden weggejaagd naar andere fora....

Vergelijk het eens met een sportclub. Daar zijn de spelertjes uit E1 ook niet zo goed als de spelers uit het 1e. Maar als mensen op een sportclub pas welkom zijn als ze het niveau hebben van het 1e, dan overleeft geen enkele sportclub.

Maar goed... Mijn mening doet er verder niet toe, ik wilde hem enkelt maar even geven. Doe ermee wat jullie willen. Dat zal waarschijnlijk weinig goeds zijn, maar misschien denk ik wel te negatief...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:43:
Feit is dat 100% van de mensen die zich echt tweaker mogen noemen begonnen zijn als amateur die nauwelijks wisten hoe de pc aan moest. Juist door veel te lezen, waaronder veel op internet, hebben die mensen veel bijgeleerd. Dit in combi met veel uitproberen op/met hun pc heeft er toe geleid dat ze nu zoveel weten.
Mensen die alles weten hoeven niet op GoT te kijken. Die weten namelijk alles al.
Dat zie je verkeerd. Het gaat op GoT om mensen die een bovengemiddelde interesse hebben in computers en alles wat daarmee te maken heeft zodat er op niveau discussies kunnen worden gevoerd. En daar horen dit soort beginnersvragen niet thuis.

Dat zou hetzelfde zijn als bij de miljonairsclub willen, terwijl je maar 20K per jaar verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Terw_Dan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:58:
[...]

Dat zie je verkeerd. Het gaat op GoT om mensen die een bovengemiddelde interesse hebben in computers en alles wat daarmee te maken heeft zodat er op niveau discussies kunnen worden gevoerd. En daar horen dit soort beginnersvragen niet thuis.

Dat zou hetzelfde zijn als bij de miljonairsclub willen, terwijl je maar 20K per jaar verdient.
Tja, het feit dat mensen zoals jij jezelf beter vindt dan anderen, zegt mij wel hoe tweakers denken.
Maar goed, dat is dan ook de reden dat ik zo min mogelijk op GoT reageer. Elke keer dat ik weer een poging waag om een tijdje wat te lezen, dan ga ik me weer ergeren aan het hooghartige publiek alhier... "Wij zijn slim, anderen zijn dom, wij wensen geen berichten van domme mensen tegen te komen". Dit is nu precies een levenhouding waar ik de schurft aan heb.

Maar goed ik ben weer een tijdje genezen van GoT.... (hopelijk houd ik het nu eens vol om het normale forumdeel te negeren...)
Veel plezer verder op jullie 'kijk ons eens slim zijn'-forum....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Naast een HOWTO voor desktop PC's is er ook een FAQ geschreven welke zich enkel richt op notebooks. Deze is [url=http://hier]hier[/url] te vinden.
De link (hier) werkt niet ;)
Quacka schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Tja, het feit dat mensen zoals jij jezelf beter vindt dan anderen, zegt mij wel hoe tweakers denken.
Maar goed, dat is dan ook de reden dat ik zo min mogelijk op GoT reageer. Elke keer dat ik weer een poging waag om een tijdje wat te lezen, dan ga ik me weer ergeren aan het hooghartige publiek alhier... "Wij zijn slim, anderen zijn dom, wij wensen geen berichten van domme mensen tegen te komen". Dit is nu precies een levenhouding waar ik de schurft aan heb.

Maar goed ik ben weer een tijdje genezen van GoT.... (hopelijk houd ik het nu eens vol om het normale forumdeel te negeren...)
lol :X Terw_Dan is gigantisch behulpzaam, hoezo zou hij dan zich beter voelen als de rest. Dit is gewoon lullen in de ruimte wat je doet. Maar goed, zoals jij je zelf in de schijnwerpers zet interesseert me verder geen donder, alleen weet wel wat je zegt en onderbouw het eens goed ;) Dat is pas een kunst.

[ Voor 69% gewijzigd door Outerspace op 25-10-2007 13:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Quacka schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Ik heb het nooit over dom of slim gehad, dat is ook totaal niet aan de orde. Het gaat om de moeite die iemand steekt in zijn post.

En dat je zegt dat ik me beter voel dan anderen vat ik op als een persoonlijke belediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Terw_Dan schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:15:
[...]

En die mensen kunnen hun pc het beste bij Dell.nl bestellen of bij de computer toko op de hoek halen. Vergeet niet dat we tweakers zijn.
Ow, dus dat is jouw definitie van tweaker ?

Een Tweaker weet dus alles al van pc's, en zoekt en leest zich suf in de forums. Enige structuur in de informatie is ten strengste verboden. Nouja, ik heb dan wel geen Dell maar als dat zo is ben ik zeer waarschijnlijk geen Tweaker; ik voldoe niet aan jouw criteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Madrox schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:10:
[...]

Ow, dus dat is jouw definitie van tweaker ?
Een tweaker is iemand die moeite wil doen als hij een keer een nieuwe pc wil kopen. Iemand die dat per definitie dus niet wil doen is geen tweaker in mijn ogen, iig niet de doelgroep die GoT heeft. Op GoT worden mensen geholpen die zichzelf weten te helpen. De mensen die geen moeite doen en hier hun vraag maar neerflikkeren worden dus niet geholpen, daar is de hele got policy op geschreven.

En als ik even in jouw posthistory kijk vraag ik me af waarom ik jou geen tweaker zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het topic begint zo wel een beetje in herhaling te vallen hoor. Dit soort discussies zijn al een aantal keer voorbijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Terw_Dan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:39:
[...]

Een tweaker is iemand die moeite wil doen als hij een keer een nieuwe pc wil kopen. Iemand die dat per definitie dus niet wil doen is geen tweaker in mijn ogen, iig niet de doelgroep die GoT heeft. Op GoT worden mensen geholpen die zichzelf weten te helpen. De mensen die geen moeite doen en hier hun vraag maar neerflikkeren worden dus niet geholpen, daar is de hele got policy op geschreven.

En als ik even in jouw posthistory kijk vraag ik me af waarom ik jou geen tweaker zou vinden.
Dus als je gaat upgraden naar een AGP/PCIe moederbord omdat je al je onderdelen wilt behouden ben je geen tweakers, want je koopt geen nieuw systeem ;)

http://gathering.tweakers...ist_messages/1254699/last

Topics zoals bovenstaande komen nu eindeloos voor op CSL. Ik blijf erbij dat mensen die uitgebreide! boodschappenlijstjes plaatsen (dus wel een overzicht, maar specifieke vragen erover) gewoon hun ding mogen doen hier... Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TR plaatsen, heb ik al eerder gedaan. Dan gaat het echt wel dicht.

Al moet ik zeggen dat een beetje uitbreiding van modkracht geen overbodige luxe blijkt, nu zie je dat er een rits topics 1x per dag wordt dichtgegooid. Twee of drie keer per dag opruimen zou geen overbodige luxe zijn :)
Ik blijf erbij dat mensen die uitgebreide! boodschappenlijstjes plaatsen (dus wel een overzicht, maar specifieke vragen erover) gewoon hun ding mogen doen hier... Maar helaas.
Dit is een gepasseerd station, en zinloos om weer op te blijven rakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zanthr schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:15:
[...]
Dus als je gaat upgraden naar een AGP/PCIe moederbord omdat je al je onderdelen wilt behouden ben je geen tweakers, want je koopt geen nieuw systeem ;)
Dat is niet wat ik gezegd heb en al helemaal niet bedoelt hebt, dus vraag me af hoe je daarbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Terw_Dan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:39:
[...]

Het was ook maar een retorieke opmerking ;)

Je kan het evengoed omdraaien; Tweakers hier zouden ook moeite kunnen doen om informatie toegankelijker te maken en/of te bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En dat doet men niet? FAQ's enzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoD schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 02:43:
met ^^

De nieuwe CSL FAQ is erg behulpzaam opgesteld, alles staat stap voor stap uitgelegd, dus daarmee moet het prima in orde komen. Alleen moeten mensen dan wel de FAQs gaan lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En voor het lezen van de FAQ's: ook die zijn gebundeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Dat is inderdaad een net overzicht. De links naar de CSL FAQ en het CSL beleid zijn helaas wel outdated, dit wordt binnenkort aangepast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Door de nieuwe beleid verminder je misschien wel de ergenis van bepaalde forumbezoekers die irriteren aan allerlei topics (noobtopics met boodschappenlijsten, maar ook goed onderbouwde blijkt). Maar wat voor de mensen die het wel leuk vonden om anderen te helpen of zelf af en toe een vraag te stellen (waar wél moeite in gestoken is)?

De 1e groep forumbezoekers (de zogenaamde 'echte tweaker') kunnen het toch simpelweg negeren? Je verliest er niks mee, dus ik zie het probleem niet? De 2e groep heeft volgens mij geen echte 'goede' oplossing voor hun probleem? Ja, naar computeridee.nl gaan, maar willen ze dat? Daar vind je toch een heel andere doelgroep en reacties.

En voor de MOD's, ik begrijp dat al die topics sluiten veel moeite kost. Maar heb je daar zelf niet (vrijwillig?) voor gekozen? En de 'niveau' wordt omlaag gehaald door de vele 'boodschappenlijstjes' wordt gezegt. Maar die waren hiervoor ook verboden, en worden (net als nu) gewoon simpelweg gesloten. Dus ik snap niet waarom het de niveau omlaag haalt? Het gebeurde eerst, het gebeurt nu nog steeds. Enige wat nu 'extra' is, is dat de topics (mét moeite gemaakt, en zeker geen lage niveau) ook worden gesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door BoyzNDaHood op 03-11-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BoyzNDaHood schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:49:
Door de nieuwe beleid verminder je misschien wel de ergenis van bepaalde forumbezoekers die irriteren aan allerlei topics (noobtopics met boodschappenlijsten, maar ook goed onderbouwde blijkt). Maar wat voor de mensen die het wel leuk vonden om anderen te helpen of zelf af en toe een vraag te stellen (waar wél moeite in gestoken is)?

De 1e groep forumbezoekers (de zogenaamde 'echte tweaker') kunnen het toch simpelweg negeren? Je verliest er niks mee, dus ik zie het probleem niet? De 2e groep heeft volgens mij geen echte 'goede' oplossing voor hun probleem? Ja, naar computeridee.nl gaan, maar willen ze dat? Daar vind je toch een heel andere doelgroep en reacties.

En voor de MOD's, ik begrijp dat al die topics sluiten veel moeite kost. Maar heb je daar zelf niet (vrijwillig?) voor gekozen? En de 'niveau' wordt omlaag gehaald door de vele 'boodschappenlijstjes' wordt gezegt. Maar die waren hiervoor ook verboden, en worden (net als nu) gewoon simpelweg gesloten. Dus ik snap niet waarom het de niveau omlaag haalt? Het gebeurde eerst, het gebeurt nu nog steeds. Enige wat nu 'extra' is, is dat de topics (mét moeite gemaakt, en zeker geen lage niveau) ook worden gesloten.
Door dit soort topics toe te laten verlies je er zeker wel wat mee, de helpdeksusers zullen hier wee rlangskomen, waardoor er veel mensen op het forum rondhangen die een beetje hun vraagjes lopen te spammen zonder zelf een beetje positieve input te hebben. En daarmee haal je de kwaliteit van het hele forum uiteindelijk mee naar beneden.

En als mensen behulpzaam willen zijn kan dat prima in de vele andere topics of op andere fora waar ze dit soort dignen wel toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

RoD schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 02:43:
Ja, maar dat is niet waar ik op doel. ik doel vooral op die topics, waar 100+ pagina's zijn. Zou toch geweldig zijn, als iemand eens de Startpost up-to-date maakt met de nieuwtjes/wetenswaardigheden die tussen die honderden post zit "verscholen".

Niet zozeer om we luie tweakers zijn, maar vooral om het toegankelijker te maken.
Misschien ligt het aan mij, maar ik haak bij pagina 12 af; misschien ben ik niet de enige.

(oops, dit is pagina 12 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Madrox schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:03:
[...]

Ja, maar dat is niet waar ik op doel. ik doel vooral op die topics, waar 100+ pagina's zijn. Zou toch geweldig zijn, als iemand eens de Startpost up-to-date maakt met de nieuwtjes/wetenswaardigheden die tussen die honderden post zit "verscholen".

Niet zozeer om we luie tweakers zijn, maar vooral om het toegankelijker te maken.
Misschien ligt het aan mij, maar ik haak bij pagina 12 af; misschien ben ik niet de enige.

(oops, dit is pagina 12 :+ )
Ik kan natuurlijk niet voor alle posters van grote topics spreken, maar de paar grote topics die ik heb geopend probeerde ik altijd wel up to date te houden voor zover dat relevant was (in de startpost). Op die manier heb je met de startpost gelijk wat nuttigs.
Maar dat is voornamelijk een taak van degene die het topic hebben gestart en niet zozeer van de modjes. Daarbij, als dingen echt generiek interessant zijn komen ze wel in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Laatst online: 08-07 15:50
Hallo Tweakers,

Het zit mij niet lekker dat mijn topic op slot is gegaan in CSL omdat ik advies (kan gelezen worden als ervaring) vroeg over een door mij samengestelde thuis server. ([Thuisserver] Budget €400. Servertje voor alles.) Daarom de volgende feedback.
Voor deze categorieën geldt dat men gebruik dient te maken van de geschreven Best Buy Guides, te vinden bovenaan de topiclijst.
Ik zie nergens guides, laat staan verwijzingen in de FAQ, voor/over (thuis) servers. Ik heb besloten om het hier te posten ipv van een modje te mailen omdat het over alle (thuis) server gerelateerde topics in CSL gaat. Natuurlijk moet je ergens een streep trekken, maar als je een streep trekt, trek hem dan goed en duidelijk.

Ik heb zoveel mogelijk uit de BBG's gehaald. Maar aangezien ik GEEN ervaring met Thuisserver heb besloot ik om hier om advies te vragen omdat ik niet echt een goed mobo kon vinden. En omdat ik toch bezig was besloot ik gelijk mijn hele samengestelde server erbij te betrekken.
Het gamesysteem; [check]
Het basissysteem (standaard PC voor o.a. internetten, textverwerken); [check]
Het multimediasysteem; [check]
Een (3D) workstation; [check]
De desktop, thuis, werk of studenten laptop; [check]
Een reguliere server en/of thuisserver; <- geen BBG's
Zie mijn gequote tekst. Genoeg BBG's over de andere systemen, maar niks over (thuis)servers. Erg jammer. Ik vind het erg jammer dat er van uitgegaan wordt dat iedereen overal maar wat van af weet. Nee, zo makkelijk is dat niet een BBG pakken en die als basis gebruiken voor iets totaal anders. Daarom had ik hier mijn topic ook achtergelaten. Jammer.

Ik zou eigenlijk versoepeling van de regels of duidelijke regels willen zien. Persoonlijk vind ik dat dit soort topics toegestaan mogen worden mits ze goed onderbouwd zijn. En zolang je kan zien dat de TS er (veel) tijd en werk heeft in gestoken.

Groetjes,

Brian

[ Voor 3% gewijzigd door Brian op 17-11-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Brian schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:10:
Hallo Tweakers,

Ik zie nergens guides, laat staan verwijzingen in de FAQ, voor/over (thuis) servers. Ik heb besloten om het hier te posten ipv van een modje te mailen omdat het over alle (thuis) server gerelateerde topics in CSL gaat. Natuurlijk moet je ergens een streep trekken, maar als je een streep trekt, trek hem dan goed en duidelijk.
Het beleid is dat boodschappenlijstjes niet meer gewenst zijn in CSL, ongeacht wat het doel is van de configuratie. Er is voor gekozen geen enkel systeem meer toe te laten.
Ik heb zoveel mogelijk uit de BBG's gehaald. Maar aangezien ik GEEN ervaring met Thuisserver heb besloot ik om hier om advies te vragen omdat ik niet echt een goed mobo kon vinden. En omdat ik toch bezig was besloot ik gelijk mijn hele samengestelde server erbij te betrekken.
Het bouwen van een thuisservertje is natuurlijk niets anders dan het bouwen van een willekeurig andere pc, al zul je misschien wat andere onderdelen pakken. Immers, je hebt geen 8800GT nodig in een bak waar je nooit op gaat gamen.
Zie mijn gequote tekst. Genoeg BBG's over de andere systemen, maar niks over (thuis)servers. Erg jammer. Ik vind het erg jammer dat er van uitgegaan wordt dat iedereen overal maar wat van af weet. Nee, zo makkelijk is dat niet een BBG pakken en die als basis gebruiken voor iets totaal anders. Daarom had ik hier mijn topic ook achtergelaten. Jammer.
De BBGs dienen als basis voor je systeem, je kunt precies die config kopen, maar je kunt er ook dingen aan toe voegen of weglaten naar je eigen smaak.

Vraag je gewoon simpelweg af wat je er mee wilt doen. Wat gaat het doel worden van je thuisserverbak en wat heb ik daarvoor nodig. Als je dat weet kun je kijken op welke punten de BBG daaraan voldoet en op welke punten je iets anders wilt hebben.
Ik zou eigenlijk versoepeling van de regels of duidelijke regels willen zien. Persoonlijk vind ik dat dit soort topics toegestaan mogen worden mits ze goed onderbouwd zijn. En zolang je kan zien dat de TS er (veel) tijd en werk heeft in gestoken.
Versoepeling van de regels zal er denk ik niet komen (maar goed, ik ben natuurlijk geen modje). Het beleid is zorgvuldig opgesteld met het idee dat iedere tweaker zijn eigen keuzes kan maken op het moment dat hij/zij gezocht heeft.

Zit je met specifieke vragen over het mobo, videokaart, storage dan kun je respectievelijk in PMG, VB of OM terecht met je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brian schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:10:
Die streep is toch vrij duidelijk? Geen boodschappenlijstjes, voor geen enkel systeem.

Daarbij is een thuisserver een gewone PC, en wordt het een server door de software die je erop zet en het gebruik dat je ervan maakt. Elke PC kan als thuisserver dienen, ik heb er zelf een oude PIII-733 MHz voor staan die Windows Server en Exchange draait.

Om nu te gaan verwachten dat er een BBG voor elk type computer komt, dan blijf je bezig. Uiteindelijk is het gewoon het zoeken van reviews en benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:10

MsG

Forumzwerver

Uiteraard houd je altijd de luiere mensen met hun copy paste boodschappenlijstjes. Toch vind ik deze wijziging jammer. Want alvorens je een dure aankoop doet, van zelf samengestelde spullen, wil je gewoon nog een soort laatste check, dat je zeker weet dat je goed zit, en niet toevallig 1 dom foutje hebt gemaakt, of net even iets hoort van een medetweaker dat je beter sus en zo kan kopen ipv de huidige configuratie. Nu moet je maar afwachten of het een goede aankoop was.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben ik het niet mee eens. Dan heb je gewoon niet voldoende research gedaan. Maargoed, dit argument is al tig keer voorbijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

RoD schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:00:
Ben ik het niet mee eens. Dan heb je gewoon niet voldoende research gedaan. Maargoed, dit argument is al tig keer voorbijgekomen.
Sommige dingen vind je niet zomaar terug in een review, daar moet je achterkomen als het wel daadwerkelijk goed werkt. Is het dan zomaar erg om een topic te openen, juist als er nog geen ervaringen beschikbaar zijn? ;)

Ik denk dat daar juist de vork in de steel zit. Tuurlijk ben ik het eens dat bijna alles wel te vinden is en dat men werk moet verzetten om een topic te kunnen open, maar niet alles valt terug te vinden en daarom zou een topic wel geopend kunnen worden (mits goed onderbouwd uiteraard).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:10

MsG

Forumzwerver

Inderdaad, dat is precies mijn punt. Dat je de topics sluit van de copy paste mensen ok. Maar als iemand uitgebreid research heeft gedaan en tot de conclusie is gekomen tot systeem X, en hij gewoon nog even wat ervaringen wil horen, of conflicterende dingen, of bijvoorbeeld wachttijden van bepaalde niet goed te krijgen hardware oid, kan dat nu dus niet meer.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
En als we een aantal topics wel toestaan (diegene mét research e.d.) dan zijn we precies op de plek waar we vorig jaar ook waren (en lees de boekwerken aan klaagtopics en ideeën maar door) en heb ik waarschijnlijk liever weer een zwarte nickname :).

Het 'keuren' van dergelijke topics is meer dan dikke ellende. Laat staan de bergen e-mails en commentaar die je krijgt omdat de topicstarter het altijd beter weet en het topic volgens hem/haar wel voldeed. Met de situatie zoals nu mag het gewoon niet meer, punt uit. Geen puntjes waar het wél of niet aan moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar staat natuurlijk wel een beetje stom dat je op Tweakers niet dit soort vragen mag stellen aangezien dit forum juist de PC insteek heeft. 8)7

Waarom niet 1 groot topic over wat ik wil kopen. Rest wordt nog steeds meteen gesloten en een hoop tweakers weer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MsG schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:17:
Inderdaad, dat is precies mijn punt. Dat je de topics sluit van de copy paste mensen ok. Maar als iemand uitgebreid research heeft gedaan en tot de conclusie is gekomen tot systeem X, en hij gewoon nog even wat ervaringen wil horen, of conflicterende dingen, of bijvoorbeeld wachttijden van bepaalde niet goed te krijgen hardware oid, kan dat nu dus niet meer.
Voor ervaringen zijn er zat reviews te vinden, zijn die er niet, dan is de kans groot dat niemand op GoT er wel ervaringen mee heeft. Zeker nu t.net de productreviews heeft is daar zat te vinden wat door gotters wordt gekocht.

voor wachttijden kun je toch prima bij de winkel terecht, zij kunnen je de meest accurate info erover geven.

En voor wat betreft compatibility issues kun je toch prima een topic openen, miets je het in het juiste subforum doet.
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:36:
Ja maar staat natuurlijk wel een beetje stom dat je op Tweakers niet dit soort vragen mag stellen aangezien dit forum juist de PC insteek heeft. 8)7
Mwah, ik denk dat je dan iets anders denkt over de doelgroep dan wat eigenlijk de insteek is.
Waarom niet 1 groot topic over wat ik wil kopen. Rest wordt nog steeds meteen gesloten en een hoop tweakers weer tevreden.
Omdat je dan 1 verzamelplek krijgt van onzin dat echt totaal niet gotwaardig is. Discussiewaarde is er namelijk niet en het wordt gewoon een opsomtopic

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 03-12-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Outerspace schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:04:
[...]

Sommige dingen vind je niet zomaar terug in een review, daar moet je achterkomen als het wel daadwerkelijk goed werkt. Is het dan zomaar erg om een topic te openen, juist als er nog geen ervaringen beschikbaar zijn? ;)

Ik denk dat daar juist de vork in de steel zit. Tuurlijk ben ik het eens dat bijna alles wel te vinden is en dat men werk moet verzetten om een topic te kunnen open, maar niet alles valt terug te vinden en daarom zou een topic wel geopend kunnen worden (mits goed onderbouwd uiteraard).
Voor componenten bestaat vaak een ervaringentopic op GoT. Daar zul je compatibiliteitsissues ook wel tegenkomen, als deze er al zijn.
En hoe vaak zijn er nou compatibiliteitsissues? Met geheugen komt het wel voor, maar daarvoor heb je de QVL. Voor de processor, videokaart, harde schijf, en dat soort dingen heb je dat bijna niet (of zeg ik nu iets heel raars?). En mocht er dan wel eens zo'n geval voorkomen, dan is het ook zeer waarschijnlijk dat het op GoT te vinden is, zoals bijvoorbeeld met Maxtor een tijd terug.
Als je ervaringen met een specifiek onderdeel bedoelt, bijvoorbeeld iets wat net uit is, dan zou ik eerder de informatie zoeken in een van de hardwaresubfora, of eventueel daar een ervaringentopic te openen.

Ik vind het onzinnig om een topic te openen over je configuratie. Ik stel zelf ook de nodige systemen samen, en dat gaat me prima af. En het is echt niet zo dat ik een geweldige hardwarekennis heb.

Lijkt me niet zinvol. Kijk maar eens naar hoe het het upgradetopic is vergaan. En waarom een groot topic over wat "ik" wil kopen...

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 03-12-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Nog even een reactie op de BBG's:
Welke OS gaat er gebruikt worden? Probleem is dat als men 4GB aan geheugen koopt maar 3,2GB effectief gebruikt wordt in XP maar die 4GB wordt wel in Vista goed verbruikt.

Heeft allemaal met elkaar te maken, dus lijkt het me niet geheel onverstandig om het eigenlijk mee te nemen in de configuratie. Dat men vaak een versie van XP of Vista op CD heeft liggen staat hier een beetje buiten kijf lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-07 20:38

BTU_Natas

Superior dutchie

Hmm, ik vraag me af of je het omgekeerd wel mag doen?

Bijv.: Ik heb net een pc voor me vriendin gekocht allemaal zelfbouw natuurlijk.. flinke overclock, en met een beperkt budget.

Ik weet dat het dan veel op "post je nieuwe sys spekjes" gaat lijken. Maar het kan leerzaam zijn mits uitgebreid beargumenteerd.

We blijven met zijn allen mensen, en er worden gewoon fouten gemaakt in het uitzoeken van hardware wat mits het goed uitgezocht was misschien niet zou zijn gebeurd, maar als je alles vantevoren weet is rijk worden niet moeilijk ;)

Op deze manier laat je de gebruikers elke mogelijke BBG maken die je maar kan bedenken. Al lijkt het mij in deze wel handig om een soort voorbeeld topic te hanteren en dat deze topics alleen mogen als ze aan de voorwaarden voldoen die in het voorbeeld topic staan, dit om orde te houden en het gewenste effect te bereiken.

Uw mening graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BTU_Natas schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:57:
Hmm, ik vraag me af of je het omgekeerd wel mag doen?
Bijv.: Ik heb net een pc voor me vriendin gekocht allemaal zelfbouw natuurlijk.. flinke overclock, en met een beperkt budget.

Ik weet dat het dan veel op "post je nieuwe sys spekjes" gaat lijken. Maar het kan leerzaam zijn mits uitgebreid beargumenteerd.
Patser-topics? ;)
We blijven met zijn allen mensen, en er worden gewoon fouten gemaakt in het uitzoeken van hardware wat mits het goed uitgezocht was misschien niet zou zijn gebeurd, maar als je alles vantevoren weet is rijk worden niet moeilijk ;)

Op deze manier laat je de gebruikers elke mogelijke BBG maken die je maar kan bedenken. Al lijkt het mij in deze wel handig om een soort voorbeeld topic te hanteren en dat deze topics alleen mogen als ze aan de voorwaarden voldoen die in het voorbeeld topic staan, dit om orde te houden en het gewenste effect te bereiken.

Uw mening graag.
Dan zullen er mensen zijn die net doen alsof ze iets gekocht hebben, en dan vragen waar ze het nog kunnen verbeteren. Dus mij lijkt het niets :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgens mij krijg je dan mensen die zogenaamd een pc hebben gekocht en eigenlijk alleen maar een boodschappenlijstje neerzetten. Denk niet dat dat veel beter is ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vraag me ook af wat de discussiewaarde van zo'n topic is. Verbeterpunten aangeven? Zinloos, want het is al gekocht. Wat is dan verder het nut van zo'n topic? Waar wil je het precies over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En wil je patsen met je specs dan heb je daar alsnog je signature voor. (of de specspage op t.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 29-07 15:53
Ik denk dat Freaky Revolt hier wel een puntje heeft opzich, maar ik begrijp ook de ergenis van de mods, en de onhoudbaarheid als "goed beargumenteerde topics" wel mogen. Wat is goed in die context.

Ik heb toevallig net zelf een "boodschappenlijstje topic" geopend, goed beargumenteerd dat wel. maar had de nieuwe policy nog niet gezien. (ik heb nu netjes mezelf het handje gegeven, eens of niet eens zijn met de policy rechtvaardigt nog niet er tegen in gaan).

Ik mis wel heel erg die 2e check waar ook boven mij over gepraat wordt. Je wilt als je goed geld uit geeft gewoon zeker weten dat je overal aan hebt gedacht, en de goede keuzes hebt gemaakt. Zo is mijn keuze voor een AMD Phenom en een AMD HD3870 ipv een Intel C2D en een Nv 8800GT op zijn minst interessant te noemen als je het huidige nieuws gevolgd heb, maar toch beargumenteerbaar denk ik.

Maar juist omdat je tegen de stroom ingaat wil je dan graag extra feedback.

Hmm lastig dit, ik zou zelf ook geen goede oplossing vinden, voorlopig is het dus maar mee gaan met het beleid.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien zinvol om een extra paragraaf toe te voegen aan de CSL FAQ? Het valt me namelijk op dat er in CSL een grote stroom aan vragen over XP drivers komt voor downgrade van Vista, vooral sATA harddisk is een standaard vraag.

Deze vragen duiken trouwens ook op in WOS, OM etc, het blijft blijkbaar moeilijk om de zoekfunctie eerst te gebruiken.

Paar voorbeelden:
ASUS F3sc met SATA drivers voor XP
Driver Problemen met bto 15v125+ HDMI
Acer Aspire 5310 Wlan Probleem
Sony Vaio vgn-fs315e reinstall
maar er zijn er nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik weet dat het normaal niet mag maar toch het is zo moeilijk kiezen en daarom zou ik een topic willen openen met de vraag welke is nu de beste qua prijs prestatie en qua uiterlijk de ASUS G2S of de MSI GX700P ik heb op coretweakers al wat gelezen maar toch is het zeer moeilijk om alleen daaruit je keuze te maken.

graag advies van de moderatoren of het nu mag of niet >:)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Het CSL Beleid is meer dan duidelijk genoeg over 'welke moet ik nemen?'. Overigens is uiterlijk een persoonlijke keuze, ik denk dat ik de groene het mooiste vind maar misschien vindt Pietje de rode wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

weet ik wel maar het gaat hem dan ook over de ervaringen met de laptops he qua prestaties enzo :)

edit: ik wil gewoon weten wat het beste voor me is :P en daar kunnen de mensen van tweakers me toch wel bij helpen zeker :)

[ Voor 39% gewijzigd door pm1 op 19-01-2008 15:40 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pm1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:39:
edit: ik wil gewoon weten wat het beste voor me is :P en daar kunnen de mensen van tweakers me toch wel bij helpen zeker :)
Nee, dat is toch een keuze die je helemaal zelf moet maken, juist omdat het iets is dat je makkelijk zelf uit kunt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Los daarvan vind ik het ook maar een vreemde gedachte dat andere mensen moeten bepalen wat goed voor jou is :) Als het gaat om prestaties dan kun je vast wel benchmarks en reviews vinden van de specifieke onderdelen, of wellicht zelfs reviews van beide laptops in z'n geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

RoD schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:55:
Los daarvan vind ik het ook maar een vreemde gedachte dat andere mensen moeten bepalen wat goed voor jou is :) Als het gaat om prestaties dan kun je vast wel benchmarks en reviews vinden van de specifieke onderdelen, of wellicht zelfs reviews van beide laptops in z'n geheel.
ik heb ook benchmark resultaten van beide laptops gevonden op core tweakers maar de resultaten liggen zo dicht bij elkaar dat het er alleen maar moeilijker op wordt om te kiezen daarom vraag ik wat advies snapje :) met ervaringen enzo

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pm1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:34:
[...]
ik heb ook benchmark resultaten van beide laptops gevonden op core tweakers maar de resultaten liggen zo dicht bij elkaar dat het er alleen maar moeilijker op wordt om te kiezen daarom vraag ik wat advies snapje :) met ervaringen enzo
Dan pak je toch de oudste computer ter wereld om je te assisteren? Kop, de ene, munt, de andere. In het leven moet je altijd zelf beslissingen nemen: aardbeienvla of perzikenvla? Allebei lekker, goede reviews, en ongeveer evenveel energie- en (on)gezondheidswaarde. Moeilijk moeilijk ;) .

Zoek reviews, ga kijken in winkels waar ze de laptops hebben, en maak een keuze. Het is jouw geld :) . Ik vind perzikenyoghurt lekkerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

je hebt gelijk maar de shops vinden waar ze op display staan is soms niet gemakkelijk veel winkels nemen niet veel stock meer om het aan de goedkoopste prijs te kunnen aanbieden.

ik heb even gekeken om laptops4u en daar wordt het mij nogal ingewikkeld het zijn soms maar zeer kleine variaties maar het maakt alles wel zeer verwarrend :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pm1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:38:
je hebt gelijk maar de shops vinden waar ze op display staan is soms niet gemakkelijk veel winkels nemen niet veel stock meer om het aan de goedkoopste prijs te kunnen aanbieden.

ik heb even gekeken om laptops4u en daar wordt het mij nogal ingewikkeld het zijn soms maar zeer kleine variaties maar het maakt alles wel zeer verwarrend :(
Dan wordt het of meer tijd en inzet, of kop/munt beslissing. Beiden kan je zelf :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pm1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:38:

Dan koop je de goedkoopste :)
Natuurlijk is het soms lastig om keuzes te maken, maar goed, dat zul je toch zelf moeten doen. En hoe meer je er van weet, hoe duidelijker de keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

:9 gisteren de kop of munt methode toegepast het wordt de G2S >:)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verkeerde keus. :)

Zonder gekheid. Je eigen keus is altijd de beste al zeggen er 1.000 dat het de verkeerde is. Veel plezier ermee.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

:( }:| :| moest mijn topic "ervaringen met de MSI GX600 ..." nu echt op slot :| }:| :(

ik vind dit onrechtvaardig, haal dat ene stukje eruit en dan is het toch ook een gewoon topic zoals ervaringen met de bv: Toshiba satelite pro 200

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Door de verpakking te veranderen, verandert de inhoud cq. het doel niet hoor.

Daarnaast, maar dat terzijde en offtopic, zinnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Een smilie is daar geen vervanger voor en gebruik van erg veel smilies is storend en ook niet de bedoeling.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

@Thandor

zou ik een nieuw topic mogen openen ik beloof dat ik die laatste zin eruit haal en het objectief behandel.
ik zal dan ineens ook een topic openen over de G2S (als er niet al een over is) zo kan ik de meningen vergelijken.

is dat dan beter :?

ik zal een openingstopic maken zoals de andere :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pm1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:44:
@Thandor
zou ik een nieuw topic mogen openen ik beloof dat ik die laatste zin eruit haal en het objectief behandel.
ik zal dan ineens ook een topic openen over de G2S (als er niet al een over is) zo kan ik de meningen vergelijken.
is dat dan beter :?
ik zal een openingstopic maken zoals de andere :)
Het doel blijft toch hetzelfde :) ? [Ervaringen] topics zijn voor mensen die ervaringen hebben, niet voor mensen die naar ervaringen vissen. Het blijft een "welke moet ik kopen"-topic dat je wilt maken omdat je zelf geen beslissing wil/durft te nemen ;) .

Misschien kan je beter met Thandor DM'en, dan heb je er geen stoorzenders tussen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 22-01-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

gambieter schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:16:
[...]

Het doel blijft toch hetzelfde :) ? [Ervaringen] topics zijn voor mensen die ervaringen hebben, niet voor mensen die naar ervaringen vissen. Het blijft een "welke moet ik kopen"-topic dat je wilt maken omdat je zelf geen beslissing wil/durft te nemen ;) .

Misschien kan je beter met Thandor DM'en, dan heb je er geen stoorzenders tussen ;)
Maakt niet uit of er nu stoorzender tussen zitten of niet ;) ik wou even weten of het beter was. :)

Je hebt gelijk ervaringen topics moeten door mensen die het product bezitten geopend worden maar daarmee ben ik nog geen stap verder he. :+

Benchmarks, reviews,... ik heb al een stuk of 20 sites gedaan en per site verandert m'n keuze :D
Daarom ook de ervaringen topic, als ik hoor dat er regelmatig problemen zijn kan ik onmiddelijk m'n beslissing bijsturen en de (voor mij) juiste keuze maken.

Snapje? En aangezien er geen ervaringen topics zijn over beide notebooks ...

[ Voor 0% gewijzigd door pm1 op 22-01-2008 15:42 . Reden: hoofdletters ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pm1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:41:
[...]
Benchmarks, reviews,... ik heb al een stuk of 20 sites gedaan en per site verandert m'n keuze :D
En dan moet je gewoon een beslissing nemen, je kan eeuwig twijfelen maar dat is zinloos. Gewoon kiezen, daar is geen topic voor nodig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

pm1 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:41:
[...]
Daarom ook de ervaringen topic, als ik hoor dat er regelmatig problemen zijn kan ik onmiddelijk m'n beslissing bijsturen en de (voor mij) juiste keuze maken.

Snapje? En aangezien er geen ervaringen topics zijn over beide notebooks ...
Dan zou dit toch kunnen betekenen dat die ervaring er niet is? Daarnaast zullen ervaringen, mochten die er wél zouden blijken te zijn, evenzo verschillend zijn als de 20 reviews die je zegt te hebben gelezen. M.a.w. zelfs dan zou volgens mij jouw twijfel blijven bestaan.

Ik ben van mening dat het je nu voldoende duidelijk zou moeten zijn en dat "doorzeuren" je sowieso niet verder gaat helpen. Je doel was een keuze te kunnen maken, maar daar draagt deze discussie niets positiefs aan bij.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
pm1, ik sluit mij volledig aan bij gambieter en Guardian Angel. De zogenaamde Ervaringen topics worden doorgaans gestart door diegene die daadwerkelijk iets over die laptop kunnen vertellen. Dit geldt overigens niet voor iedere laptop, meestal voor de meest interessante modellen. Een topic zoals jij gemaakt had is eigenlijk niets meer dan een 'welke moet ik nemen?'-topic met een '[Ervaringen]'-tag in de titel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hoi,

Ik vind de strenge regels die op tweakers nu gelden ook wel jammer...

Er is toch nog zoiets als recht op vrije meningsuiting in Nederland.
Of niet (meer) soms :P

Bedoeling van het internet en forum lijkt me dat mensen "ervaringen" met elkaar kunnen delen. Of dit nu over de kleur van een pc, dan wel de prestaties gaat, maakt toch niet uit ?

Als je daar een lijn begint in te trekken, waar eindigt dit dan ? In een concentratiekamp. Omdat je bruine ogen hebt en geen 1m 80 groot bent ? Ik vind dat een nogal gevaarlijke piste...

Laat de mensen vrij om te zeggen en vragen aan anderen wat ze willen hier. We worden al genoeg betutteld door onze overheid, moraalridders, etc...

Wat voor mij wel kan, is threads beter gaan indelen. Zo kun je bv een babbelhoekje maken waar er gerookt mag worden. En eentje waar dit verboden is. Dat we dan niet langer samen in één kamer kunnen zitten, vind ik dan alvast minder erg. Dan dat ik nergens meer mag gaan zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ervaring threads die zijn er wel, waar jij op doelt is waarschijnlijk het samenstellen van systemen. Van tweakers word vewacht dat zij dit zelf kunnen doen. Dit is namelijk niet steljepchiersamen.net. Ga dan bijvoorbeeld naar bouweenpc.nl.

En je bedient je nog al van een vals argument, die verder ook nog al overdreven is. (Vrijheid van menings uiting, anders is het maar een consentratie camp)
Wikipedia: Slippery slope

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hoi,

Tuurlijk is mijn argument wat overdreven. Zo erg als in een concentratiekamp is het hier nog niet. Maar wat niet is, kan altijd worden.. :P

Ik heb het gewoon moeilijk met censuur. Laat de mensen vragen, schrijven, zeggen, etc wat ze hier willen. Ik zou dat allemaal niet gaan beknotten. Doel van het internet is dat mensen (en meningen, ervaringen) elkaar hier kunnen vinden.

Als moderator kun je de structuur gaan vastleggen. Bv post alles over hardware hier, over software daar. Om het wat overzichtelijker te houden. Maar verder zou ik inhoudelijk niet teveel gaan ingrijpen.

Laat de mensen vertellen wat ze willen vertellen..
Geef ze die kans.

[ Voor 3% gewijzigd door Gent32m op 17-03-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gent32m schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:24:
Tuurlijk is mijn argument wat overdreven. Zo erg als in een concentratiekamp is het hier nog niet. Maar wat niet is, kan altijd worden.. :P
Dus omdat jij alles op een presenteerblaadje wilt krijgen, is het censuur? Vreemde redenering.
Ik heb het gewoon moeilijk met censuur. Laat de mensen vragen, schrijven, zeggen, etc wat ze hier willen. Ik zou dat allemaal niet gaan beknotten. Doel van het internet is dat mensen (en meningen, ervaringen) elkaar hier kunnen vinden.
Daar zijn zat andere forums voor, waar de kwaliteitseisen lager liggen. Ga eens bij helmpij.nl of beginnersweb.nl kijken, daar wordt de beginner of luie gebruiker sneller geholpen. GoT is echter geen helpdesk. Lees maar eens door waar GoT wel en niet voor is, zoals in Het algemeen beleid staat. Een van de stukjes uit die FAQ is:
GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Geen censuur dus, maar gewoon kwaliteitseisen.
Laat de mensen vertellen wat ze willen vertellen..
Geef ze die kans.
Liever niet, dan krijg je Idols- en X-factor niveau.

Maar wat is nu eigenlijk je probleem? Dat je topic niet voldeed aan het CSL Beleid, en dus op slot ging? Dan kun je beter Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! doorkijken en contact opnemen met de moderator :) .

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 17-03-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als moderator kun je de structuur gaan vastleggen. Bv post alles over hardware hier, over software daar. Om het wat overzichtelijker te houden. Maar verder zou ik inhoudelijk niet teveel gaan ingrijpen.
Maar het is juist gebleken dat je inhoudelijk wel flink moet ingrijpen, anders wordt het een zooitje. En de structuur is er natuurlijk, alleen die verwijst de basic dingen naar andere sites dan GoT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En in CSL zijn al helemaal strenge eisen nodig. Tot een paar maanden terug dumpte jan en alleman hier zijn boodschappenlijstje met de vraag "is dit goed of kan het beter?". Het verschil tussen een tweaker en een "gewone" computeraar is dat een tweaker deze dingen zelf uitzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hoi,

Mijn topic is gesloten. Maar dat is niet zo erg. Ik was zelf van plan om het te sluiten. Maar dan geef ik liever door aan een mod of die voor mij het wilt sluiten. Dan dat een mod het zomaar sluit (zonder mijn toestemming daarvoor te vragen). Kun je je ergens de vraag stellen wiens topic het eigenlijk was. Van mij of van de mod ?

Ook hier zou ik het beheer in handen van de gebruiker laten. Net zoals wij onze eigen teksten kunnen verwijderen/aanpassen. Vind ik ook dat we zouden moeten kunnen beslissen of onze topic al dan niet op slot mag (doordat onze vraag werd beantwoord of niet meer van toepassing is)

Voor mij liever zo, dan dat één of andere 'internet politie-agent' plots beslist dat ik hier uit mijn woning mag vertrekken. Nog voor ik me kunnen verdedigen heb...

En dan heel dit kwaliteitsgedoe. Waarom maken jullie daar een OF OF verhaal van. En geen EN EN ? Waarom kunnen beide soort topics niet naast elkaar bestaan (op tweakers). Dus zowel de hoogstaande gesprekken (van meer gevorderde gebruikers). Als vragen van simpelere mensen (die nog niet zoveel kaas van IT gegeten hebben). Deze gevorderde gebruikers kunnen dan (als ze zin hebben) altijd deze meer simpele mensen helpen met hun IT advies. Dat zal zeker op prijs gesteld worden. Al hoeft het niet natuurlijk. één ieder blijft altijd vrij de ander te helpen of niet.

Waarmee ik maar wil zeggen, dat je hiermee uiteindelijk hetzelfde bereikt/vrijwaart. Maar dan wel in een meer verdraagzame context. Met meer respect voor de gebruiker (hetzij beginner of expert). En met meer bevoegdheden ook (zoals bv het kunnen modereren van je eigen topic).

Enfin, laat me nog even doorschrijven en we hebben totaal geen mods meer nodig.
Tenzij voor de zeer zware gevallen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Tot een paar maanden terug dumpte jan en alleman hier zijn boodschappenlijstje met de vraag "is dit goed of kan het beter?".
En wat is daar eigenlijk mis mee ?

Gebrek aan gigabytes op de tweaker-server ofzo ? Dat men dergelijke vragen niet meer kan bewaren ?

Al dit soort vragen kun je toch gemakkelijk in een aparte "kamer" onderbrengen ?
Kwestie van een goede titel ervoor te vinden en de mensen naar deze kamer adequaat te begeleiden.
Ipv ze totaal de ruimte te verbieden.

Ergens ruikt dit ook een beetje naar apartheid (vind ik). De slimme mensen die moeten maar samen gaan hokken. En de minder slimme mensen, ergens anders. Dat hoeft toch allemaal niet ? We kunnen toch gerust van elkaar leren..

[ Voor 8% gewijzigd door Gent32m op 17-03-2008 15:06 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste