Sony Vaio vgn-fs315e reinstall

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 08:41
Afgelopen week heb ik de Sony Vaio vgn-fs315e van mijn vriendin geformat en weer opnieuw gesintalleerd. De laptop werkt nu prima maar er zijn toch een paar kleine probleemjes waar ik neit helemaal uitkom.

- De fn-toetsen werken niet (er dus ook geen mogelijk om het geuild harder/zahter te zetten of de brightness te veranderen met het keyboard)
- De toetsen van het keyboard komen niet geheel overeen met de karakters die weergegevn worden.

Nu heb ik al alle drivers van de vaio site gehaald en die geinstalleerd (wat trouwens niet helkemaal soepel ging), maar dit hielp niks. Ook door middel van google ben ik op verschillende sites en verschillende drivers gekomen, maar deze werkten ook allemaal niet. Heeft er iemand toevallig een idee hoe ik dit kan oplossen of heeft iemand hier ervaring mee?

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
eenmalige bump... niemand ervaingen hiermee?

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Waarschijnlijk zal je nog wat software voor je toetsen nodig hebben, zoek even het internet af. Alle laptops hebben daar software voor nodig.

Verder, welke toetsen komen niet overeen? Niet toevallig numlock aan waardoor de [Y] een 4 geeft? Kijk anders in je taalinstellingen en zet die op US-International.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 11-01-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
Mjah het probleem is dus dat ik al op heel veel plekken ben gekomen maar nog geen goede oplossing heb gevonden qua software dus vandaar via tweakers.

Euhmm de '@' komt bijvoorbeeld niet overeen. Die zit nu gewoon onder shift '2' en daar is een aparte toets voor op het toietsenbord. Zo zijn er nog ene paar toetsen, maar ik heb momenteel de laptop niet bij de hand.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Multensor schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:24:
Mjah het probleem is dus dat ik al op heel veel plekken ben gekomen maar nog geen goede oplossing heb gevonden qua software dus vandaar via tweakers.

Euhmm de '@' komt bijvoorbeeld niet overeen. Die zit nu gewoon onder shift '2' en daar is een aparte toets voor op het toietsenbord. Zo zijn er nog ene paar toetsen, maar ik heb momenteel de laptop niet bij de hand.
Grote kans dat je toetsenbord op Nederlands is ingesteld ipv US-International. Kijk eens in je configuratiescherm. Verder, gooi die taalbalk uit je taakbalk en verwijder de optie voor een Nederlands toetsenbord. Altijd zoveel gezeik eme als je per ongeluk op Ctrl+Shift drukt....

Kijk verder op je CD of je eventuele software kan vinden. Van Asus weet ik bv wel dat je ATK0100 nodig hebt voor de Fn keys, maar Sony zal misschein wel een ander programma gebruiken, al heb ik eens een Toshiba gezien die ook ATK0100 gebruikte.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 11-01-2008 11:36 ]