Acer Aspire 5310 Wlan Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.946 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai allemaal,,
ik heb een acer aspire 5310.. Maar daar zat vista op, wat ik heb verwijderd en xp er daarna opgezet..
dit is allemaal wel goed gegaan,, maar toen begon het geklungel met de drivers .. 8)7 Ik heb veel drivers geprobeerd maar mijn notebook geeft aan: Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Wat kan ik nog proberen,, heeft iemand enig idee??
groeten niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Mogelijk een tooltje van Acer dat nodig is om de schakelaar om WLAN aan en uit te zetten nog niet geinstalleerd? Probeer verder te zoeken, deze laptop is de afgelopen weken al 2x voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Je kunt ook gewoon naar de support site van de Acer Aspire 5310 surfen en even kijken welke drivers en voor Vista geladen worden..

Als je de namen en dergelijke weet kun je natuurlijk ook binnen no-time de drivers voor XP vinden 8)7, zo moeilijk is die oplossing toch echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jha,, maar ik heb al zo'n tooltje voor de schakelaar voor WLAN geinstalleerd,,
hij geeft wel aan: Draadloze LAN toegestaan.
En als ik een driver installeer, ga ik naar Conf.scherm -> Broadcom Wireless Utility, maar daar zegt ie: geen adapters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien helpt het als ik dan een klepje onder mijn laptop openmaak, en kijk wat ik dr in heb..?
Welk klepje moet ik daar opendraaien..?

Verwijderd

Omdat dit nog de enige niet-gesloten topic over de Acer Aspire 5310 is:

Mijn Acer Aspire lijkt problemen te hebben met USB apparaten (in Vista). Drivers zijn up to date en werken properly. Toch vallen sommige USB apparaten uit of doen ze het helemaal niet. Het lijkt alsof sommige USB poorten beter werken dan anderen, maar dit is niet altijd zo: elke USB poort (in totaal 4) werkt soms wel en soms niet. Op sommige poorten vallen de apparaten soms ineens uit en daarna weer ineens aan. Sommige apparaten werken juist 100% goed.

Voorbeelden:
- Mijn Dell toetsenbord licht 1 keer op voordat hij het niet meer doet / of krijgt alleen stroom maar reageert niet (hangt blijkbaar af van welke poort je gebruikt.
- Mijn optische muis valt constant uit en weer aan. Soms werkt hij weer nadat ik wat met het kabeltje rommel (waardoor ik altijd heb gedacht dat de muis kapot is, omdat hij hetzelfde gedrag vertoont op mn desktop pc)
- Mijn gewone muis werkt WEL 100%.

Hierdoor wordt ik constant op het verkeerde been gezet, omdat ik eerst dacht dat het aan de apparaten lag; daarna pas kreeg ik het idee dat het ook een driver probleem kan zijn (hoewel "up to date" en "properly working") of misschien dat het een productieprobleem is.

Eerder heb ik dit probleem besproken in het gesloten topic:
"Dell toetsenbord werkt niet op laptop?"
Dell toetsenbord werkt niet op laptop?

Helaas ben ik nog niemand tegengekomen die ditzelfde probleem heeft met de Aspire 5310.

Kan iemand mij vertellen of ik moet denken aan een productiefout of dat het op 1 of andere manier het gevolg is van usb driver problemen? (Ps, de apparaten die ik aangesloten heb zijn gewoon plug en play)

De support site van Acer 5310 is: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5310.html

Is "02.Storage Driver-Intel V7.5.0.1017 for Vista(WHQL)" de bijbehorende driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 23:07
@Niek B-Ball:

1. Welke drivers heb je allemaal geprobeerd?
2. En wat gaven die aan?
3. Welke tool heb je geinstalleerd? (Incl versie aub)

@y_noble:

Herinstallatie benodigt.
Heb dit probleem vaker gelezen, uiteindelijk kwam het erop neer dat er een herinstallatie gedaan moet worden.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Pagina: 1