Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vandaag @ kraagjes.nl:

Met simon. Ik begrijp dat iedereen op GoT nou eenmaal een wat meer technische kijk op dingen heeft, maar bij show- en testcases gaat het toch echt op de eerste plaats om de foto's zelf. Als je vervolgens echt nieuwsgierig bent naar de EXIF kan je die altijd uit de foto halen als de data daar nog in zit (zijn leuke plugins voor Firefox voor). Bevat de foto geen EXIF informatie meer dan heeft de poster die waarschijnlijk met opzet achterwege gelaten en kan je er eventueel nog wel naar informeren in het topic zelf.

Verplicht stellen of hinten om de EXIF informatie bij een foto te posten vind ik wel wat ver gaan ;)
Ik heb het verkeerd verwoord zie ik. Een paar van de test- of showcases die ik heb bekeken hadden foto's zonder exif data erin. Of ze met opzet eruit zijn gehaald? Ik denk het zelf niet, maar het is zo'n kleine moeite om ze erin te laten zitten en het helpt, denk ik, wel wat mensen om bepaalde foto's beter te begrijpen.

Dus: ik bedoelde niet mensen "verplichten" om exif data te posten, maar om mensen aan te sporen om het erin te laten zitten zodat er beter kan worden gekeken naar de test- en showcases.

Meer als "good practice" dan als verplichten, dus.

Niky wijzigde dit bericht 05-07-2008 23:07 (5%)

Website | Flickr
D40 // Nikkor 18-70 // Simga 70-200 // Sigma 70-300 MACRO // SB600

Maar wat leer je nu van de exif? Compositie of een moment is veel belangrijker dan de technische informatie van een foto. Dus ga eens wat boeken lezen over fotografie en natuurlijk veel plaatjes kijken. :)

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky - flickr resize voor foto's, vanwege de breedte van het forum

quote:
momania schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:26:
Zeg foto moderators O+

Jullie zijn je er van bewust dat je de waarschuwing die je ziet, bovenin je scherm, bij het aanmaken van een nieuw topic, per subforum specifiek kan invullen?

Sinds ik in het buitenland zit, evenoed wel ter beschikking van flitsend snel internet, het toch vaker voor komt dat de in NL gehoste foto's soms wat langzaam binnen komen. Door het structureel vergeten te gebruiken van de 'check images' functionaliteit raak ik dus af en toe helemaal de weg kwijt in een topic.

Aangezien default uitvoer van de 'check images' al 162 keer is voorgesteld, maar denk pas komt als pasen en piksteren op 1 dag vallen, kan iemand dan iig die waarschuwing bij een nieuw topic even (laten) aanpassen?

Hoeven eigenlijk maar 2 regels in (liefst in font grootte 30pt oid :+):
- foto's niet breder dan 600px
- gebruik 'check images'

Dank voor uw aandacht :*
Nou? :)

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich

Vragen om exif uit foto's vind ik zelf niet interresant, ik let er eigenlijk ook nooit op of het er in zit of niet. Enige manier dat het me soms opvalt is dat op Flickr er nog bij staat met welke camera het gemaakt is.
Je kunt zelf uit de foto al ontleden hoe de foto gemaakt is, en dat is nog leuker ook.
Let op scherptediepte, sluitertijd, waar en hoe en of er flitsers gebruikt zijn etc. etc. :) Als je bewust dat soort dingen ontleed, dan leer je er ook nog eens meer van.

Nikon: D3; D50
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8

Dat fav's topic hiero, is dat niet nodeloos verouderd? Vooral de showcases erin..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws