We zijn verder natuurlijk gewoon afhankelijk van de zin om te fotograferen, je kan moeilijk mensen dwingen om showcases te plaatsen
We zijn verder natuurlijk gewoon afhankelijk van de zin om te fotograferen, je kan moeilijk mensen dwingen om showcases te plaatsen
Maar ook dat is al sinds het begin zo. Het is een tijdje beter gegaan maar de meeste mensen kijken niet naar andere foto's en dumpen inderdaad hun eigen foto. Ik post nu ook alleen commentaar in zeldzame gevallen, iedereen die alleen dumpt krijgt ook geen commentaar.quote:BBE schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:39:
Ik heb het idee dat er de laatste tijd uberhaupt nauwelijks meer tips en reacties op foto's worden gegeven. Het is meer een soort dump-je-foto show geworden (getuige ook de moeite die mensen nemen om een foto in bijvoorbeeld een normaal formaat te presenteren).
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Niet verplichten dus maar gewoon even aanzetten tot goed gedragquote:Saga_Envi schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:40:
dat het wel zo netjes is
Een goede mentaliteit kan aangeleerd worden.
eensch, onder de oude garde (en uit dit topic) zijn vele 'manieren' wel bekend maar het is niet te betuttelend om mensen te verzoeken (niet alles hoeft een regel te zijn maar verwachtingen vermelden is eigenlijk ook wel zo zo gemanierd). Gewoon mensen even met de neus in de juiste richting zetten kan al kleine wonderen verrichten.quote:simon schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:57:
Goede mentaliteit aanleren is een van de moeilijkste dingen, makkelijker is 't om het systeem logisch te houden zodat men het automatisch goed doet.
Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Reg. datum: 02 april 2004
-Mensen posten gewoon hun foto's en geven geen commentaar, niet expres, maar ze doen het niet.
=Een simpele herinnering bij elke pagina (topic 'waarschuwing') zou al veel doen, het is in elk geval het proberen waard. (dus gewoon bij de topic waarschuwing bijv. neerzetten: Wel zo gepast om even op je voorganger(s) te reageren.
-2de probleem is dat de trouwe en goede FGSers niet/weinig posten (en vooral geen case's, show/test, meer maken)
=Dit is niet zo makkelijk te verhelpen denk ik. Wat al gezegt word: dit seizoen gebeurd er gewoon niet zoveel, maar in een paar maanden is dat veranderd. Dus wie weet: De tijd doet wonderen?
foto's waarvan je gaat lachen
ook vind ik dat je niet perse aan de "showcase" waardige eisen hoeft te voldoen, dus perfecte belichting, compositie, scherpte etc.
als je er een lach van op je gezicht krijgt, dan voldoet de foto perfect
en misschien 2 weken de tijd ipv 1
Nikon D40 | Nikkor 12-24mm f/4G & 18-200mm f/3.5-5.6G beide met Hoya HMC Pro 1 UV filter | Panasonic DMC-TZ3 + UWA | Waar blijft die D90? -> Eindelijk!!! (nu alleen nog geld...)
Hot Shots! - Laatste update: 12 mei 2008
Wonko the Sane.
Hebben de Mods de week opdracht nu helemaal naast zich neergelegd?
Of komt die later vandaag?
Y'know those idiot teenagers who show up late on Halloween with no costume demanding free candy?
Yeah. That's pretty much the internet now. (Marlin Mann)
Mooie selectie. Een aantal foto's had ik nog helemaal niet gezienquote:YellowCube schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:54:
veel later dan normaal.
Hot Shots! - Laatste update: 12 mei 2008
En daarbij gelijk op Firefox3 te wijzen die kleurenmanagement ondersteunt! \o/ Kan voor veel mensen hier handig zijn, er zijn er nogal wat met een Spyder of iets dergelijksquote:Roelant schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:04:
Ik zie de laatste tijd toch met enige regelmaat mensen foto's in aRGB posten. Misschien een idee om daar (aRGB vs. sRGB) kort iets over in de FAQ op te nemen?
Goed plan Roelant, gaan we zeker doen: moet nog even kijken of dat in de algemene FAQ komt of voor in FGW, gezien kleurprofielen weliswaar al bij het maken van foto's een punt zijn, maar wel ook van belang zijn bij je gehele workflow.quote:Roelant schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:04:
Ik zie de laatste tijd toch met enige regelmaat mensen foto's in aRGB posten. Misschien een idee om daar (aRGB vs. sRGB) kort iets over in de FAQ op te nemen?
neo: heb ik gemerkt ja, erg mooi dat: zal ik er ook in meenemen
Jullie zijn je er van bewust dat je de waarschuwing die je ziet, bovenin je scherm, bij het aanmaken van een nieuw topic, per subforum specifiek kan invullen?
Sinds ik in het buitenland zit, evenoed wel ter beschikking van flitsend snel internet, het toch vaker voor komt dat de in NL gehoste foto's soms wat langzaam binnen komen. Door het structureel vergeten te gebruiken van de 'check images' functionaliteit raak ik dus af en toe helemaal de weg kwijt in een topic.
Aangezien default uitvoer van de 'check images' al 162 keer is voorgesteld, maar denk pas komt als pasen en piksteren op 1 dag vallen, kan iemand dan iig die waarschuwing bij een nieuw topic even (laten) aanpassen?
Hoeven eigenlijk maar 2 regels in (liefst in font grootte 30pt oid
- foto's niet breder dan 600px
- gebruik 'check images'
Dank voor uw aandacht
Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich
* neographikal verder eens is
Link naar fok
Wonko the Sane.
Leuk dat je weer de moeite hebt genomen om er een aantal neer te zetten
In de FAQ en andere "inleidende" posts (die met blauw icoontjes) hier in FGS kon ik er niets over vinden, maar is het een idee om mensen te "vragen" (subtiele hint geven bij het posten van een showcase?) om foto's met exif te posten? Ook in geresizede plaatjes zou dat volgens mij geen probleem moeten zijn.