Hoofdcategorieën
Topicacties

FGS feedback topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last

Reageer Nieuw Topic
Wait...what?

quote:
DexterBelgium schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:05:
[...]

Ik had persoonlijk, uit de testcase geliefden, eerder die andere foto, waarbij de dame de toeschouwer aankijkt, genomen. Zou je (als je tijd hebt) even de redenering achter het kiezen van deze foto kunnen geven? Kwestie van bij te leren wáár "hét" nu juist in zit ;)
ik zat er al aan te denken om bij de volgende hotshots (die ik hopelijk morgen neer kan zetten) mijn keuzes toe te lichten.
Althans, ik ga het proberen. Soms vind ik een foto gewoon mooi zonder dat ik echt kan bedenken waarom.

Some people are like slinky's
utterly useless, but still great fun if one of them takes a tumble down the stairs...

Wait...what?

over de hotshots: die laten nog heel even op zich wachten.
Krijg deze week een nieuwe vloer in m'n huis en het is hier nogal hectisch en chaotisch.
Excuses voor het ongemak.

utterly useless, but still great fun if one of them takes a tumble down the stairs...

Wait...what?

even naar aanleiding van: rvanleeuw. in "[Testcase] Mercedes-Benz C350 Avantgarde"

over het hoe en waarom van het aanpassen van Showcase naar Testcase topics:
quote:
rvanleeuw. schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:08:
Als TS daar voor kiest, dat moet ie zelf dan maar weten .. maar ik blijf me afvragen
hoe je dat dan toepast?
aangezien ik een eventuele discussie niet in dat topic wilde starten:
dat zelf weten gaat wel op, maar er zitten grenzen aan
Als iemand hier een showcase genaamd "Mijn vakantie" met 12 verschrikkelijk doodgeflitste foto's van de verschillende etentje in de verschillende verschrikkelijk themarestaurants neerzet (kan uiteraard ook interessant zijn, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel) dan vind ik dat geen kwestie van zelf weten. Dan voldoet het gewoon niet aan de kwaliteitseisen zoals die in de FAQ FGS staan en wordt het een testcase.

bij het topic van ChrisW ligt dat wat moeilijker aangezien hier behoorlijk veel kwaliteit in zit. Maar je ziet zelf dat er door het topic heen toch nog best wel wat op en aanmerkingen zijn.
Bovendien hebben we ook nog TR's over het showcasewaardig zijn en dat neem ik dan ook mee in m'n beslissing. En op het moment dat er genoeg mensen zijn die vinden dat ik het helemaal verkeerd zie (dat kan) en dit toch echt WEL showcase materiaal is dan kun je dat ook via een TR laten weten.
Andersom gebeurt het overigens ook: testcases waarbij mensen vinden dat het Showcase materiaal is.

Hopelijk heb ik e.e.a wat verduidelijkt.

Misschien zeg ik domme dingen, maar waarom maken we het onderscheid precies? Iemand kan prachtige foto's nemen (in zijn opinie en die van anderen) maar ik kan het niets vinden. Voor mij is het dan geen showcase, ook al staat het er wel boven. Laat iedereen lekker zelf uitmaken wat hij/zij van andermans foto's vind. Als je het zelf heel goed vind, dan kan je wél om zwaarder commentaar vragen natuurlijk.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

* RedXraD trekt GeleKubus even aan zijn mouw...

YellowCube in "FGS feedback topic"

Of is het nog steeds hectiek galore in huize YC? ;)

Wait...what?

* YellowCube doet z'n mouw weer goed.
min of meer.
Verder ben ik tijd aan het steken in dit hier:
http://www.junghan.pe.kr/attach/1/1098218963.jpg

moet toch ergens laten weten dat ik 'm hier thuis heb staan :P

Ik knikker ze samen met de HS van april in het HS topic.

Camitariër

Leuk speelgoed, hoorde al dat je hem had... Vewwy nice :)

:) maarrrr, succes met uitzoeken dan maar ;)

quote:
breinonline schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:30:
De contest-site waar ik wilde stemmen, geeft na elke keer cijfer geven, commentaar invullen en op opslaan drukken een foutmelding:

[...]

Hij slaat het schijnbaar wel op, maar het is een knap irritante melding iedere keer.
Idem en ook het voten op een reeks foto's werkt nog steeds niet.

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 12 september 2001

Ach het went, want het was de vorige maanden ook al zo. :P

* Oxi stemt wel wanneer het goed werkt.

Afstoppen is voor paupers

prutser 1e klasse
Reg. datum: 29 november 2000

Ik weet even niet zeker of dit niet in een TR moet, maar dat hoor ik wel...

Komt er eigenlijk nog een topic Foto-opdracht week 18 - ?. Er worden nu ook nog foto's in het topic voor WK17 geplaatst.

Overigens vraag ik me af of Zoeff de enige van de FG modjes is die de weekopdrachten bedenkt, aangezien hij niet meer ingelogd is sinds afgelopen vrijdag. (Niet dat mijn leven er van af hangt, maar toch..)

The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair.

Acties: [view][quote]

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Hij is gelukkig niet de enige die de weekopdrachten bedenkt (we bedenken ze allemaal samen, al dan niet met userinput), maar wel normaal degene die de taak van het starten van de WO heeft. Gezien hij nu met vakantie is, is hij sinds afgelopen vrijdag niet ingelogd ;). En gister was er nog geen weekopdracht vanwege... juistem :) Vandaag komt er dus een nieuwe weekopdracht, met enige vertraging :)
prutser 1e klasse
Reg. datum: 29 november 2000

quote:
Remy schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:11:
Hij is gelukkig niet de enige die de weekopdrachten bedenkt (we bedenken ze allemaal samen, al dan niet met userinput), maar wel normaal degene die de taak van het starten van de WO heeft. Gezien hij nu met vakantie is, is hij sinds afgelopen vrijdag niet ingelogd ;). En gister was er nog geen weekopdracht vanwege... juistem :) Vandaag komt er dus een nieuwe weekopdracht, met enige vertraging :)
Ow gelukkig, was al bang dattie onder een bus lag.. Is op vakantie toch een stuk prettiger :)

Ik ben benieuwd wat deze week weer zal brengen..

The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair.

Wait...what?

geheel in de stijl van 5 mei.

Wait...what?

Goed...de nieuwe Hotshots staan er.
Wegens drukte maar 10 stuks uit de laatste 2 maanden. Zoals ik het HS topic ook al gezegd heb, mocht je een vraag hebben over mijn keuze(s) dan hoor ik dat graag en zal ik proberen e.e.a toe te lichten.
Nomineer er ook vooral op los, dat maakt het voor makkelijker en minder tijdrovend.
:)

YellowCube wijzigde dit bericht 02-05-2007 15:51 (10%)

a.k.a. Martijn

nieuwe hotshots zijn erg mooi, prima keuze voor het grootste gedeelte :)

Om Lateef even voor te zijn. Crashcat had een foto in Solo showcase gezet, maar die is veranderd in een linkje. Hij zou niet goed genoeg geweest zijn.
Ik vind die foto dus wel wat hebben en hoewel het zeker niet de beste showcase foto is, is het ook niet de minste die je op de laatste pagina ziet staan. Die vlaggetjes / tafeltennisser vind ik een stuk(!) minder. Lateef gaf het al in dat topic aan, maar het hoort (zoals redxrad al zei) in dit topic.
Ik verwacht dat hij zelf ook nog wel reageert hier, maar ik geef dus aan dat ik het wel met hem eens ben.
Ik vind de laatste pagina van het showcase topic qua niveau niet boven het testcase topic uitstijgen (de uitzonderingen daar gelaten). En het gaat idd niet alleen om de foto van Crashcat.
Camitariër

Ik ben het met nomad en lateef in die zin eens, dat er meer foto's wegge-edit hadden mochten worden. Maar Crashcat zijn foto verdient het imho net zo hard als bijvoorbeeld de vlaggetjes of de foto van fooker. Van de tafeltennisser kan ik nog wel begrijpen dat die in showcase terecht kwam, hij had in het solo testcase topic immers flink wat complimenterende kritiek gehad.

Het probleem is volgens mij ook deels dat soms het showcase topic als een test-case topic gezien wordt, omdat het testcase topic op dat moment dan net even wat verder afgezakt is. In zekere zin heb ik zelfs het idee dat Bits! zijn foto (welke imho wél showcasewaardig is, laat daar geen twijfel over bestaan) ook eigenlijk als een testcase-foto bedoeld was, gezien de "no comments?" post.

Ik vind trouwens de solo show/testcase topics trouwens best wel topics om stucky te zijn, of een ander kleurtje te krijgen oid, zodat ze net wat meer in het oog springen, al hoop ik dat dat dan niet alleen resulteert in meer foto's, maar ook in meer comment :)

Wait...what?

point taken.
Heb Floris even geattendeerd op bovenstaande.

Camitariër

Als aanvulling op mijn post: wellicht is het wel zo netjes (en gebruikelijk? :? :P ) dat er na een aantal van die mod-breaks ook in een post van betreffende mod nog even wordt verteld wáárom de posts aangepast zijn. Dat de foto's niet showcasewaardig zijn was duidelijk, maar misschien wel een idee om dan ook wat foto's aan te halen die wél de bedoeling zijn oid :)

Acties: [view][quote]

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Die foto's aanhalen die wel de bedoeling zijn - dat staat al in de topicstart voor een deel hè, en ook in de FGS policy mbt de solo vereisten: zie hier :) Als iedereen gewoon even de FGS policy doorneemt, weet ook iedereen waar hij/zij aan toe is mbt de verwachtingen qua kwaliteit van de foto's :)
Camitariër

quote:
Remy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:11:
Die foto's aanhalen die wel de bedoeling zijn - dat staat al in de topicstart voor een deel hè, en ook in de FGS policy mbt de solo vereisten: zie hier :) Als iedereen gewoon even de FGS policy doorneemt, weet ook iedereen waar hij/zij aan toe is mbt de verwachtingen qua kwaliteit van de foto's :)
Maar áls er dan posts ge-edit moeten worden is het toch kleine moeite om dáár even naar te verwijzen? ;) Want het is, door niet-lezen, niet-begrijpen or whatsoever dan dus kennelijk toch niet overgekomen. Een kleine post met datgeen wat jij nou net zegt is eigenlijk al voldoende :P

Reg. datum: 10 maart 2005

omdat ik toch een beetje deze discussie ben gestart, ga ik hier maar verder.
quote:
RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:56:Maar Crashcat zijn foto verdient het imho net zo hard als bijvoorbeeld de vlaggetjes of de foto van fooker.
daar ben ik het niet mee eens. in tegendeel zelfs. naar mate ik meer naar de foto van Crashcat kijk, hoe beter ik hem vind worden. Ja, natuurlijk zijn er nog genoeg punten die verbeterd kunnen worden, maar in de context van dit forum, vind ik het zeker een showcase-waardige foto. Naast dat ik vind dat wanneer deze foto niet showcase-waardig zou zijn er véél meer foto's verwijderd zou moeten worden zou ik graag willen weten waarom 'wij' vinden dat de foto van Crashcat niet wat heeft...

Camitariër

'wat' hebben en showcasewaardig zijn, zijn twee dingen. Er mist imho gewoon e.e.a. aan, de foto doet mij absoluut niets. Nou zijn dat meningen, maar juist als een foto zulke verdeelde gevoelens oproept, en de poster zelf al:"by no means pretty" zegt, moet je je toch afvragen of zoiets niet veel beter in solo test-case staat.

Natuurlijk is er geen harde streep te trekken wanneer een foto test of showcase is, als dat zou kunnen zou fotografie namelijk 'bevangen' kunnen worden in diezelfde regels, maar als je het mij vraagt, en kennelijk de FG-mods (of iig Floor) ook, hoort de foto er gewoon niet. Er mist iets teveel techniek in de foto om de meningen dat hij wél in solo showcase zou horen, te onderbouwen.

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
RedXraD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:39:
maar juist als een foto zulke verdeelde gevoelens oproept
deze foto roept iig nog gevoelens op. dat alleen al zou een reden kunnen zijn om hem showcase-waardig te vinden...
quote:
en de poster zelf al:"by no means pretty"
moet een foto dan "pretty" zijn?
quote:
Er mist iets teveel techniek in de foto om de meningen dat hij wél in solo showcase zou horen, te onderbouwen.
en ik vind het in aanleg (één van) de beste foto('s) van het huidige solo showcase topic. dat er dan wat techniek mist, vind ik niet zo belangrijk. techniek kan (bijna) iedereen leren...

------?--------

Ik ga eigenlijk wel mee met lateef. Qua techniek en esthetiek misschien niet helemaal geweldig maar wel een mooie symboliek. In eerste instantie bekeek ik hem maar vluchtig maar toen ik hem later nog een keer zag ben ik toch blijven hangen.

De foto straalt droefheid uit en de geborgen sfeer die normaal in huis heerst is hier afwezig. De tegenstelling binnen vs. buiten aangevuld met de twee bomen (binnen nep en gemanipuleerd, buiten echt) en het weer (binnen nep en winters, buiten echt en herfstig) versterkt de symboliek en het droevige voor mij.
Geen geborgenheid binnen en geen ontsnapping hieraan door naar buiten te staren.

Droevig plaatje voor mij maar iig roept het wel deze emotie op en hierin ga ik mee met lateef: veel foto's in dit topic hebben dit niet en zijn hooguit esthetisch of technisch aardig. Ik zie liever het eerste.

Ik vind het niet één van de beste foto's in dit topic maar dit punt mag best wel zwaarder wegen als je dan toch selecteert op showcasewaardigheid. Sterker nog: voor mij mag het zwaarder wegen dan techniek of esthetiek.
Wat wel lastig is is het feit dat dit een zeer subjectieve waarde is die bijna niet te bediscussiëren valt en verschilt van persoon tot persoon.

website - 'Time is the essence of all photography' - Jeanloup Sieff -

Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: