quote:
Ja, helemaal mee eens. Toch kan dat onmogelijk gelden als categorisch imperatief. Om een ander voorbeeld te noemen: velen zullen het als niet meer dan normaal beschouwen om een post te beeindigen met 'groeten, xxxx'. Desondanks is er in de policy opgenomen dat we dat liever niet zien.
quote:
Dan had men eens wat eerder moeten opletten. Ik doe dit al zo lang als ik me kan herinneren.

't is niet goed of het deugt niet. Als ik zou reageren op alles wat me opvalt dan kun je er gif op innemen dat LA volloopt met 'waarom zeiken jullie zo'. Om terug te komen op het 'greetz' verhaal: als ik een keer ergens groetjes onder zie reageer ik meestal niet. Valt het me op dat een gebruiker dat stelselmatig doet dan wijdt ik er een regeltje of een pm'je aan.
Of je er nu een kleurtje aan geeft of niet is echt geen halszaak. Het zou mij waarschijnlijk niet eens opvallen. Blijkbaar viel Ele het wel op, heeft hij die kleurtags weggehaald en je een verklarend berichtje gestuurd, waarin hij ook nog eens netjes beargumenteerd waarom hij kleurgebruik bvk beperkt houdt. I.m.h.o. valt dat ruim binnen de bevoegdheden en taken van een moderator en is het ook niet zo bedreigend voor het forum als geheel als het ene subforum daar net wat losser mee omgaat dan de andere. Ik moet er ook niet aan denken dat dit soort details opgenomen gaan worden in de policy of faq. Ten eerste zouden ze onleesbaar lang worden, ten tweede gaat het voorbij aan het feit dat iedere moderator zijn -of haar- eigen stijl en inbreng heeft.
Dat verklaart misschien ook 'liever niet' ipv 'mag niet'. 'Iemand in kleur welkom heten is verboden' getuigt van despotisme en regelzucht en zou je meteen verleiden tot de wedervraag 'en waar staat dat?'. Liever niet geeft veel beter aan waar het om gaat: het is geen ramp, het is geen waarschuwing, maar zou je de kleurtags alleen willen gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn?
edit:
Ik moet echt wat vaker op F5 drukken:
Dat het gemekker om niks is kan ik ook wel met je eens zijn. Het staat ook niet in de FAQ, daar heb je ook gelijk in, en als je de faq/policy letterlijk leest kun je nog betogen dat het ook niet onder een andere regel valt. Het valt alleen wel onder de taken van een moderator: dat te doen wat nodig is om het forum prettig te houden. Ik begrijp ook dat je het met de crew eens ben dat overvloedige opmaak van posts niet wenselijk is. Elevator vond het in dit geval overbodig kleurgebruik en maakte er een (imho als ik erover nadenk, terechte) opmerking over. Wat is nu je punt. Dat je daar een andere mening over hebt, dat je er niet veel eerder op gewezen bent of dat er teveel andere zaken ongemodereerd blijven of ben je gewoon boos om een tamelijk vriendelijke pushmessage?
Lustucru wijzigde dit bericht 05-02-2006 21:18 (16%)