Gathering of Tweakers

Quicksearch
Officieel moto fan :)

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:01:
Van mij hoeft het regelmatig kleurtjes gebruiken in een post, of het veranderen van de fontgrootte in een post niet echt.

Maar dan mag het gebruiken van kleurtjes in een begroeting door jou wel - maar als het een begroeting wordt, en ook de link naar het oplossing mag het bijvoorbeeld niet meer? :)

quote:
Ik hou me bij de gedachte dat als je een nieuwe gebruiker éénmalig begroet in het rood, dat dit niet storend is. Daarnaast staat er nog de verdere reactie in het zwart. Hieruit kun je afleiden dat inderdaad het rode als 'opvallen' is bedoeld en in de context van een begroeting is daar i.m.o. niets mis mee, integendeel.
Zoals ik hierboven aangeef ga je dus met een beetje pech de situatie hebben dat drie mensen gaan 'begroeten'. Of 4, of 25 mensen dat gaan doen. Wanneer mag je dat nog doen en wanneer niet? Waarom zou begroeten wel mogen, maar zou: http://support.microsoft.com/kb/328193 niet mogen? etc ;) Op GoT is het nou eenmaal zo dat als we "A" toestaan, we straks ook "B" gaan zien en niet veel later zitten we op "Z".
quote:
JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:05:
Natuurlijk worden die vormen als storend ervaren. En natuurlijk moet het voor een groot deel aankomen op gezond verstand, maar enige richtlijnen lijken me toch handig.

"De FAQ" is al te groot en te zwaar - ik zie er persoonlijk niets in om ook dit soort futiliteiten (die eigenlijk heel goed afgedekt worden door de andere zaken) ook nog eens in de FAQ te laten zetten :)

quote:
SecondChoice schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:38:
Ikzelf zou een opgemaakte post (specifiek één met kleurtjes) als storend ervaren wanneer:
• het geen enkel nut heeft, bv. willekeurig je tekst in rood of groen beginnen typen wanneer het je zelf uitkomt
Maar wat is het verschil met "je zelf uitkomen" en "begroeten" ? Volgens mij is dat toch hetzelfde? :P

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

quote:
spacecom schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:15:
Jezus, wat 'n onverdraagzaam clubje is 't hier toch.
Je bedoelt met 'hier' dus Windows Operating Systems aangezien je het in een topic post dat specifiek gaat over Windows Operating Systems. Ik vermoed echter dat jouw onvrede meer voortkomt uit een ander forum onderdeel :)

Over de inhoud van je post - probeer wat concreter te maken. Wanneer is welke WOS-post van je verwijderd en waarom ben je het daar niet mee eens? Daar is dit topic voor: Om specifieke WOS moderaties te bespreken :)

quote:
elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:17:
[...]
"De FAQ" is al te groot en te zwaar - ik zie er persoonlijk niets in om ook dit soort futiliteiten (die eigenlijk heel goed afgedekt worden door de andere zaken) ook nog eens in de FAQ te laten zetten :)

Vind je het dan geen futiliteit om als moderator je druk te maken over een kleurtje? Als je je nu eens druk maakt over nuttiger dingen zoals stompzinnige reacties die nergens op slaan, verkeerde topicstarts en verkeerd gebruik van de nederlandse taal?

Ik erger me bijv. naar over het regelmatig ontbreken van een spatie na de eindtag in een topictitel. Dát heeft aandacht nodig want als je nadenkt is zoeken op ]Systeemherstel nutteloos

Aan mijn 12.000 postings mankeerde in 99,9% van de gevallen totaal niets en dan is gemekker over een eenmalig gebruikt kleurtje echt ontzettend kinderachtig.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 20:29 (3%)

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:27:
[...]

Vind je het dan geen futiliteit om als moderator je druk te maken over een kleurtje? Als je je nu eens druk maakt over nuttiger dingen zoals stompzinnige reacties die nergens op slaan, verkeerde topicstarts en verkeerd gebruik van de nederlandse taal?
Je mist gewoon het punt :) Als we jou niet hadden gevraagd om kleurtjes in niet-nuttige gevallen niet gebruiken; hoe kunnen we andere users dan vragen om datzelfde niet te doen? Het punt is dat we niet willen dat mensen kleurtjes gaan gebruiken in hun posts, waar dat niet nodig is. In 99,99% van de posts is dat het geval. Vandaar dat jij een PM krijg met hetzelfde verzoek. Vind je dat onlogisch / onbegrijpelijk?
quote:
Aan mijn 12.000 postings mankeerde in 99,9% van de gevallen totaal niets en dan is gemekker over een eenmalig gebruikt kleurtje echt ontzettend kinderachtig.
Dat zijn getallen die je niet kan blijven noemen; iedere keer als jij wordt aangesproken op je posts. Sterker nog; ik kan je zelfs vertellen dat die 99,99% niet klopt (11991 / 100 * 0,01 is namelijk ongeveer 2 berichten waar iets niet aan zou kloppen) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

quote:
Spider.007 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:38:
[...]
Je mist gewoon het punt :) Als we jou niet hadden gevraagd om kleurtjes in niet-nuttige gevallen niet gebruiken; hoe kunnen we andere users dan vragen om datzelfde niet te doen?
Als eerste een nnieuwe gebruiker begroeten is niet nuttig? Vind je het erg als ik dat niet begrijp? Het is wel zo netjes zoiets te doen. En omdat jullie het nalieten deed ik dat.... met een vrolijk kleurtje.
quote:
Dat zijn getallen die je niet kan blijven noemen; iedere keer als jij wordt aangesproken op je posts. Sterker nog; ik kan je zelfs vertellen dat die 99,99% niet klopt (11991 / 100 * 0,01 is namelijk ongeveer 2 berichten waar iets niet aan zou kloppen) :)
Dan maak je er 99% van toch? Je zit hierover net zo over te mierenneuken als over een kleurtje.

WOS is het enige forum waar ik op het eenmalig gebruik van een vriendelijk bedoeld kleurtje ben aangesproken.

Aangezien ik dat al doe, ik ga mezelf herhalen, zolang ik me kan herinneren, is er voldoende gelegenheid geweest om er iets van te zeggen.

Het staat NIET in de FAQ en valt NIET onder een van de genoemde regels die er uit nood maar zomaar bij worden gehaald.

Kortom, gezeur om niets. Besteed je tijd nuttig dan kan ik tenminste doorgaan met iemand te helpen in plaats van dit kinderachtige gedoe aanhangig te maken.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 21:00 (47%)

rust in vrede mijn lieve vader

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:13:
Begroeten van een nieuwe gebruiker op dit forum is wel degelijk functioneel. Ik vind het niet meer dan normaal als iemand die als vreemde binnenkomt vriendelijk wordt welkom geheten.
Ja, helemaal mee eens. Toch kan dat onmogelijk gelden als categorisch imperatief. Om een ander voorbeeld te noemen: velen zullen het als niet meer dan normaal beschouwen om een post te beeindigen met 'groeten, xxxx'. Desondanks is er in de policy opgenomen dat we dat liever niet zien.
quote:
Dan had men eens wat eerder moeten opletten. Ik doe dit al zo lang als ik me kan herinneren. :)

't is niet goed of het deugt niet. Als ik zou reageren op alles wat me opvalt dan kun je er gif op innemen dat LA volloopt met 'waarom zeiken jullie zo'. Om terug te komen op het 'greetz' verhaal: als ik een keer ergens groetjes onder zie reageer ik meestal niet. Valt het me op dat een gebruiker dat stelselmatig doet dan wijdt ik er een regeltje of een pm'je aan.
Of je er nu een kleurtje aan geeft of niet is echt geen halszaak. Het zou mij waarschijnlijk niet eens opvallen. Blijkbaar viel Ele het wel op, heeft hij die kleurtags weggehaald en je een verklarend berichtje gestuurd, waarin hij ook nog eens netjes beargumenteerd waarom hij kleurgebruik bvk beperkt houdt. I.m.h.o. valt dat ruim binnen de bevoegdheden en taken van een moderator en is het ook niet zo bedreigend voor het forum als geheel als het ene subforum daar net wat losser mee omgaat dan de andere. Ik moet er ook niet aan denken dat dit soort details opgenomen gaan worden in de policy of faq. Ten eerste zouden ze onleesbaar lang worden, ten tweede gaat het voorbij aan het feit dat iedere moderator zijn -of haar- eigen stijl en inbreng heeft.

Dat verklaart misschien ook 'liever niet' ipv 'mag niet'. 'Iemand in kleur welkom heten is verboden' getuigt van despotisme en regelzucht en zou je meteen verleiden tot de wedervraag 'en waar staat dat?'. Liever niet geeft veel beter aan waar het om gaat: het is geen ramp, het is geen waarschuwing, maar zou je de kleurtags alleen willen gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn?

edit:
Ik moet echt wat vaker op F5 drukken:

Dat het gemekker om niks is kan ik ook wel met je eens zijn. Het staat ook niet in de FAQ, daar heb je ook gelijk in, en als je de faq/policy letterlijk leest kun je nog betogen dat het ook niet onder een andere regel valt. Het valt alleen wel onder de taken van een moderator: dat te doen wat nodig is om het forum prettig te houden. Ik begrijp ook dat je het met de crew eens ben dat overvloedige opmaak van posts niet wenselijk is. Elevator vond het in dit geval overbodig kleurgebruik en maakte er een (imho als ik erover nadenk, terechte) opmerking over. Wat is nu je punt. Dat je daar een andere mening over hebt, dat je er niet veel eerder op gewezen bent of dat er teveel andere zaken ongemodereerd blijven of ben je gewoon boos om een tamelijk vriendelijke pushmessage?

Lustucru wijzigde dit bericht 05-02-2006 21:18 (16%)

Goed, dan trek ik me van liever niet, liever niets aan. Naar mijn normen en waarden/maatstaven is het een vorm van beleefdheid die je als gebruiker op geen enkele andere manier hier kunt uitdrukken.

Ik ga dan ook niet in op dit verzoek.
ye olde farte

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:03:

Way to go.

Nee, das verstandig. Nu ga je het afdwingen dat het keihard gehandhaafd moet worden, heb je nou je zin?

Waar staat dat je niet "welkom op $forum" mag zeggen?
Nergens toch?
Het wordt alleen (nota bene per PM zodat het alleen voor jou bedoeld en te zien is) gevraagd om dat dan niet met een kleurtje te willen doen.

Je gooit het hier zelf nu en plein publique neer alsof jou een groot onrecht aangedaan wordt, nou, sorry hoor...

alt-92 wijzigde dit bericht 05-02-2006 21:12 (38%)

Acties: [view][quote]

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

quote:
[...] "De FAQ" is al te groot en te zwaar - ik zie er persoonlijk niets in om ook dit soort futiliteiten (die eigenlijk heel goed afgedekt worden door de andere zaken) ook nog eens in de FAQ te laten zetten :)
Wie zei dat het in een FAQ moet :? . Misschien is een richtlijn wel een verkeerde term, maar dat er "ergens" een soort van duidelijkheid over geschept wordt leek me handig.

Bovendien, het toevoegen van iets als "Gebruik van kleurtjes waar dit nodig is.", of wat dan ook als richting wordt aangegeven, aan Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done lijkt me nou ook niet echt problematisch.

Misschien neig ik teveel naar overregulatie, en misschien moet er met zoiets en bijbehorende handhaving ook maar gewacht worden of / tot GoT in een kerstboom achtige sfeer belandt. Dat heeft een beetje te maken met wat je verwacht m.b.t. het gedrag van de gebruikers in deze...
rust in vrede mijn lieve vader

quote:
Goed, dan trek ik me van liever niet, liever niets aan. Naar mijn normen en waarden/maatstaven is het een vorm van beleefdheid die je als gebruiker op geen enkele andere manier hier kunt uitdrukken.
Het is uberhandig om op de hoogte te zijn van de normen en waarden van je gesprekspartner c.q. van het forum dat je bezoekt c.q. van de dienstdoende moderator. :)
quote:
Ah, daar voorziet de faq gelukkig wel in:
quote:

Rood = GoT-Crew.
Dit zijn de crewmembers van GoT. Dus de modjes en admins en dergelijke. Dit zijn de mensen die het forum draaiende houden en waarvan het handig is dat je hun adviezen opvolgt.
Vriendelijke verzoeken zijn niet vrijblijvend.

quote:
[...]

Maar wat is het verschil met "je zelf uitkomen" en "begroeten" ? Volgens mij is dat toch hetzelfde? :P

Misschien wat slecht verwoord, maar met het eerste bedoelde ik dus je eigen post opmaken zonder dat de inhoud ervan echt een boodschap uitdraagt.
Met andere woorden, als je (offtopic) reply alleen maar uit gebakken lucht bestaat, heeft het geen zin om hem in een opvallende kleur te zetten zodat je toch maar even de aandacht gekregen hebt of je post meer waard lijkt dan hij werkelijk is 8)7
Dat is dus iets totaal anders dan nieuwkomers begroeten, wat wel nuttig blijkt :)

SecondChoice wijzigde dit bericht 05-02-2006 21:54 (5%)

Einde bericht ^^

quote:
Niesje schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:39:
[...]
Vriendelijke verzoeken zijn niet vrijblijvend.

Zo kun je als crew overal een eind aan maken.

Ik hou het bij mijn mening dat een eenmalige allereerste begroeting, in het rood gedaan, van een gebruiker die net zijn eerste stap op GoT zet bijzonder vriendelijk is en daarom best mag opvallen. Ik mag hopen dat de reactie van de WOS-crew niet voor de rest van het forum gaan gelden.

Is het wél geoorloofd als ik >>> :w welkom op GoT <<< zou gebruiken? (Ofschoon ik dat méér ongewenst vind dan een kleurtje?

Guardian Angel wijzigde dit bericht 05-02-2006 21:59 (18%)

ye olde farte

Waarom moet die eenmalige allereerste begroeting zo nodig opvallen?

Door: -NMe- Admin Devschuur®
Watching you I am.

quote:

Oh, dus het is gewoon onbeleefd om welkom te zeggen zonder kleurtje? Nee, dat is logisch, dat ik dat niet eerder zag!
/sarcasme

quote:

Wat is er nu in godsnaam op tegen om iemand welkom te heten zonder rood kleurtje? Wat is het praktische nut om het mèt kleur te doen? Er wordt gewoon heel vriendelijk gevraagd of je het in het vervolg gewoon zwart wil laten, en vervolgens komt deze hele discussie eruit, waarin je constant naar de crew gooit dat we zitten te emmeren om zoiets simpels als een kleurtje, terwijl de zaak eigenlijk wat de crew betreft net zo makkelijk afgedaan had kunnen zijn nadat die PM na je verstuurd werd. Je emmert hier dus zelf net zo hard over door, terwijl het maar zoiets simpels als een kleurtje is. :?

Er is hier nou al een paar keer gezegd dat de reden dat die kleur onwenselijk is is dat er gewoon ergens een lijn getrokken moet worden, en we op deze manier straks niet naar onze oren gesmeten krijgen dat "Guardian Angel het ook doet!". Op het moment proberen we gewoon die lijn te trekken, zodat het bij erger misbruik bij iemand anders niet lijkt alsof we maar wat doen.

Doet het de boodschap in kracht af als je iemand welkom heet in het zwart? Het wordt zo ook echt wel gelezen hoor, en ik zie geen enkele andere reden waarom je iets in kleur zou willen zeggen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

quote:
-NMe- schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:04:
[...]
Oh, dus het is gewoon onbeleefd om welkom te zeggen zonder kleurtje? Nee, dat is logisch, dat ik dat niet eerder zag!
/sarcasme

Dat zeg ik niet m'n waarde. :)

Ik zeg dat het éénmalig gebruiken van de kleur iets benadrukt, in dit geval het beleefd welkom heten.
Reg. datum: 10 augustus 2001

Nu al bijna 3 pagina's vol over wel of niet mogen begroeten met een kleurtje... :X
Aan de ene kant snap ik dat kleurtjes in een begroeting helemaal niet nodig zijn, maar aan de andere kant, zolang het geen overmatig gebruik is (dus geen "WELKOM OP GoT!!!"), waarom er zo'n probleem van maken?

In mijn ogen hoeft een begroeting ook helemaal niet met kleurtjes want zo belangrijk is het niet, maar als Guardian Angel er zoveel waarde aan hecht, gun hem dat dan. Zolang het een nette 'maar vooral, welkom op GoT' (oid) is heb ik er in ieder geval totaal geen problemen mee.

quote:
Guardian Angel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:27:
Vind je het dan geen futiliteit om als moderator je druk te maken over een kleurtje?

Nou ik maak me er dan ook niet specifiek druk om, ik heb jouw post eventjes aangepast en jou een vriendelijk berichtje gestuurd met daarin de uitleg over het wat en waarom :)

quote:
Als je je nu eens druk maakt over nuttiger dingen zoals stompzinnige reacties die nergens op slaan, verkeerde topicstarts en verkeerd gebruik van de nederlandse taal?
Op het laatste na (verkeerd gebruik van Nederlands is iets waar ik niet achter sta om te corrigeren) gebeurt dat volgens mij ook genoeg in Windows Operating Systems :)

Uiteraard staat ook het in dit geval je vrij om dit topic te gebruiken om specifieke zaken die je graag anders wilt zien aan de kaak te stellen (ook ontbrekende moderaties in jouw ogen is het niet eens zijn met een moderator) :)

quote:
Ik erger me bijv. naar over het regelmatig ontbreken van een spatie na de eindtag in een topictitel. Dát heeft aandacht nodig want als je nadenkt is zoeken op ]Systeemherstel nutteloos

Dat wordt ook - mits er plek is in de topic titel - gewoon gecorrigeerd was in de meeste gevallen :)

quote:

Ik denk dat ik duidelijk genoeg gecommuniceerd heb - ik ga er dan ook geen wellus / nietus spelletje van maken. Ik hoop dat je zelf ook niet die weg kiest :)

quote:
JHS schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:37:
Wie zei dat het in een FAQ moet :? . Misschien is een richtlijn wel een verkeerde term, maar dat er "ergens" een soort van duidelijkheid over geschept wordt leek me handig.

Een FAQ is op GoT toch 'de' plek om regels vast te leggen - als je dus wilt dat het echt officieel als richtlijn wordt gesteld is de enige manier dit opnemen in de FAQ. Persoonlijk ben ik van mening dat die al te groot is zoals hij nu is - ik denk niet dat we die dus verder moeten aanvullen met hele specifieke regeltjes :)

quote:
SecondChoice schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:53:
Dat is dus iets totaal anders dan nieuwkomers begroeten, wat wel nuttig blijkt :)

Misschien is dat wel nuttig - maar is het meer inhoudelijke stuk eigenlijk niet nuttiger? Misschien moet je dan dus juist wel "Welkom" in het zwart zetten en de rest van je post in het rood? :P

Ik dnek verder dat alles er wel over gezegd is. Deze actie komt overigens nadat er door een collega WOS moderator enkele dagen geleden over dit sootr kleurgebruik een topic is geweest waarin we hebben besloten mensen hier vriendelijk te verzoeken een beetje op te letten, bij deze dus :)

Aangevuld met een zinnige opmerking of een goede tip is het toch een warm welkom? Zoniet is het in elk geval vriendelijker als RTFM. :)

Maar ik krijg niet vaak de kans crewleden blij te maken en alleen om deze reden zal ik in WOS niemand meer in het rood, groen of blauw begroeten. Ik plaats daar dan wel het advies achteraan om bij een PM wat duidelijker te zijn dan "dat maakt een post te veel schreeuwerig en voegt weinig toe aan de boodschap zelf" want dat slaat nergens op.

Kan ik nu normaal met mijn hobby verdergaan?
quote:
elevator schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:33:
[...]

Misschien is dat wel nuttig - maar is het meer inhoudelijke stuk eigenlijk niet nuttiger? Misschien moet je dan dus juist wel "Welkom" in het zwart zetten en de rest van je post in het rood? :P

Waarom niet omgekeerd? Waarom net rood? Mogen we dan zelf nog niet kiezen :9
Ik kijk alvast uit naar "de volgende React" ;)
als die nu nog wel zal komen...

SecondChoice wijzigde dit bericht 05-02-2006 22:44 (9%)

Einde bericht ^^

\o/ momania \o/

Kleurtjes zijn GE!L

ele :w

Han wijzigde dit bericht 05-02-2006 23:56 (23%)

Voor F_J_K

zeg, toch nog een vraag...

Wat moet ik nu met kleine vragen betreffende -in mijn geval- MCE...???

Ik wil weten of en hoe de layout van muziekbestanden aan te passen is... In mijn ogen dus echt geen topic waard, maar in het tips en tricks topic en het configuratie topic mag ik het ook niet kwijt...
Und jetzt?

www.carina-avensisclub.nl

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

Als je er zelf helemaal niet uit komt en er ook niets over kan vinden op de bekende plaatsen, zie ik er eigenlijk geen kwaad in om gewoon een los topic te openen met alle relevante info in de topicstart. Een vraagje is in beginsel imho alleen te klein als het antwoord er zelf op kan worden gegeven :)

Disclaimer, ik ben geen WOS mod en die laatste zin zeg ik even als gebruiker, is geen algemeen geldend principe :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

Een los topic openen is inderdaad het handigste - zomaar je post in een groot topic posten terwijl je weet dat dat niet de bedoeling is, is niet handig :)

\o/ momania \o/

quote:
MikeyMan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:52:
Ik wil weten of en hoe de layout van muziekbestanden aan te passen is... In mijn ogen dus echt geen topic waard

Waarom vind je dat geen topic waar dan? :)

Als je goed hebt gezocht en je komt er alsnog niet uit, dan kun je prima een topic openen met die vraag. Als je duidelijk aangeeft waar je hebt gezocht en wat je al allemaal zelf hebt geprobeert, kan het nooit een probleem zijn. Niet bang zijn om een topic te openen :)

Voor F_J_K

Nee, maar dan wordt het dus de vraag:

"kun je de layout van de muziekbestanden in MCE wijzigen"

en de enige nuttige post wordt dan:

"ja, dat moet zo..." of "nee"...

Tsjah... Vond ik het niet waard...

Maargoed, zal morgen eens mijn creatieve geest de vrije loop laten...

www.carina-avensisclub.nl

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws