Welkom bij deeltje 19!! Ik neem maar de vrijheid voor dit topic aangezien niemand anders dit doet... als dit niet de gewenste manier is hoor ik dit nog wel, maar ik ga d'r vanuit dat alles wel snor zit, happy posting!!
Digitale camera foto's
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Camera's van GoTters
Op user gesorteerd Op camera gesorteerd
In de vorige topics waren er wat 'klachten' over plaatjes die te groot waren om te laden of de layout opfuckten. Ook al heb je kabel liggen dan kan het nog heel irritant zijn als het plaatje van een trage server af moet komen.
Resizen kan heel makkelijk met Irfan View, hier en hier te downloaden.
Ram op ctrl-r en je kan resizen.
Een maximale breedte van 640 pixels lijkt me een mooie richtlijn.
Ook kan je nog een beetje spelen met de jpeg compressie, in Irfan View op 85 ziet er meestal wel goed uit. In Photoshop kan je met save for web meteen zien of een plaatje nog mooi is.
Wil je toch perse de full size versie van je foto laten zien dan MOET je dat doen met een zgn. thumbnail of een simpele link. Maak een klein plaatje en link die naar de originele op de volgende wijze :
[norml]

[/]
Let er ook op dat je niet teveel foto's achter elkaar in 1 post plaatst, verspreid het desnoods over meerdere posts. Houd een maximum van 10 foto's per post aan.
Dit topic is niet bedoeld voor vakantiefoto's en dat soort dingen, maar om te laten zien wat je digicam kan of om 'truukjes' te laten zien (scherpte, belichting enzo).
Wat hier boven staat hoeft trouwens niet, het zijn alleen richtlijnen maar het zou fijn zijn als iedereen zich er een beetje aan houdt.
Digitale camera foto's
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Deel 12
Deel 13
Deel 14
Deel 15
Deel 16
Deel 17
Deel 18
Camera's van GoTters
Op user gesorteerd Op camera gesorteerd
In de vorige topics waren er wat 'klachten' over plaatjes die te groot waren om te laden of de layout opfuckten. Ook al heb je kabel liggen dan kan het nog heel irritant zijn als het plaatje van een trage server af moet komen.
Resizen kan heel makkelijk met Irfan View, hier en hier te downloaden.
Ram op ctrl-r en je kan resizen.
Een maximale breedte van 640 pixels lijkt me een mooie richtlijn.
Ook kan je nog een beetje spelen met de jpeg compressie, in Irfan View op 85 ziet er meestal wel goed uit. In Photoshop kan je met save for web meteen zien of een plaatje nog mooi is.
Wil je toch perse de full size versie van je foto laten zien dan MOET je dat doen met een zgn. thumbnail of een simpele link. Maak een klein plaatje en link die naar de originele op de volgende wijze :
[norml]

[/]
Let er ook op dat je niet teveel foto's achter elkaar in 1 post plaatst, verspreid het desnoods over meerdere posts. Houd een maximum van 10 foto's per post aan.
Je hoeft niet elke dag je foto's hier te posten. Wees selectief, geef anderen ook de kans om wat te laten zien en opbouwende kritiek wordt altijd zeer op prijs gesteld |
Dit topic is niet bedoeld voor vakantiefoto's en dat soort dingen, maar om te laten zien wat je digicam kan of om 'truukjes' te laten zien (scherpte, belichting enzo).
Wat hier boven staat hoeft trouwens niet, het zijn alleen richtlijnen maar het zou fijn zijn als iedereen zich er een beetje aan houdt.
samenvattend • Resizen is not an option, it's a must! • Grote/ originele foto's enkel met een link. • Max. 10 foto's per post. |