Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Digitale camera foto's
Deel 1 Deel 2 Deel 3 Deel 4 Deel 5 Deel 6 Deel 7 Deel 8 Deel 9 Deel 10 Deel 11 Deel 12
Deel 13 Deel 14 Deel 15
Digitale camera foto's deel 16

Camera's van GoTters
Op user gesorteerd Op camera gesorteerd

De GoT Digicontest
[rml]De Grote GoT Digifoto Contest [ April '03][/rml]
Fotosite/info

In de vorige topics waren er wat 'klachten' over plaatjes die te groot waren om te laden of de layout opfuckten. Ook al heb je kabel liggen dan kan het nog heel irritant zijn als het plaatje van een trage server af moet komen.

Resizen kan heel makkelijk met Irfan View, hier en hier te downloaden.
Ram op ctrl-r en je kan resizen.
Een maximale breedte van 640 pixels lijkt me een mooie richtlijn.

Ook kan je nog een beetje spelen met de jpeg compressie, in Irfan View op 85 ziet er meestal wel goed uit. In Photoshop kan je met save for web meteen zien of een plaatje nog mooi is.

Wil je toch perse de full size versie van je foto laten zien dan MOET je dat doen met een zgn. thumbnail of een simpele link. Maak een klein plaatje en link die naar de originele op de volgende wijze :
[norml]
Afbeeldingslocatie: http://www.kleineplaatjes.nl/kleinplaatje.jpg
[/]
Let er ook op dat je niet teveel foto's achter elkaar in 1 post plaatst, verspreid het desnoods over meerdere posts. Houd een maximum van 10 foto's per post aan.

Je hoeft niet elke dag je foto's hier te posten. Wees selectief, geef anderen ook de kans om wat te laten zien en opbouwende kritiek wordt altijd zeer op prijs gesteld :)

Dit topic is niet bedoeld voor vakantiefoto's en dat soort dingen, maar om te laten zien wat je digicam kan of om 'truukjes' te laten zien (scherpte, belichting enzo).

Wat hier boven staat hoeft trouwens niet, het zijn alleen richtlijnen maar het zou fijn zijn als iedereen zich er een beetje aan houdt.

samenvattend
• Resizen is not an option, it's a must!
• Grote/ originele foto's enkel met een link.
• Max. 10 foto's per post.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 17-05-2003 14:24 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Harry_Hammer schreef in deel 16:
dbzfan schreef op 17 May 2003 @ 13:57:
Het voordeel van een digicam is juist dat je de foto's nog kunt opfleuren. Dus ik zie het probleem niet.
Hoe ver mag je volgens jou gaan dan? Een nieuwe lucht/wolkenpartij omdat de werkelijke lucht je niet aanstaat? Delen van professionele foto's verwerken in je eigen foto's?

FireArrow's reactie hierop:

Je mag uiteraard wel met photoshop werken om je foto's op te fleuren...
Je wilt uiteindelijk dat je foto er wel mooi uitziet toch??? Je moet natuurlijk ook wel goed de foto kunnen nemen voordat je de kleuren hebt die je wilt.
Soms heb je ook nog ongewilde dingen op je foto... takjes, voorwerpen (tegen egale achtergrond)

Wij proberen allemaal steeds een zo origineel mogelijke foto te maken. Een beroeps fotograaf maakt weet ik veel hoeveel foto's (20 :? ). en daaruit kiest ie er dan 1 die perfect is... (wij doen dat ook... maar dan maken wij er iets van 3 ofzo :+)

Misschien hebben Hangloozz of Majic hier nog iets aan toe te voegen??

en wij gaan BTW echt geen delen van professionele foto's in onze eigen foto's bewerken.. (toch jongens?? 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door FireArrow op 17-05-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zeg, athlonkmf, waarom open je eigenlijk deel 17? Wanneer is een topic 'vol'? Ik doe hier maar een reply schrijven sinds je geen e-mail adres in je profiel hebt. 't Voordeel van een ouder topic langer laten lopen is wel dat de discussie beter terug leesbaar is.
Wij proberen allemaal steeds een zo origineel mogelijke foto te maken. Een beroeps fotograaf maakt weet ik veel hoeveel foto's (20 :? ). en daaruit kiest ie er dan 1 die perfect is... (wij doen dat ook... maar dan maken wij er iets van 3 ofzo :+)
Ik heb juist een 256 MB'er gekocht om meerdere fotos te maken. Op een doorsnee 'feest' avondje schiet ik er zo'n 500 waarvan er dan uiteindelijk maar 100 geplaatst worden. Zeker met digitale fotografie zou ik het niet laten om er een paar extra te schieten!

Ik denk trouwens dat een beroeps eerder 20 rolletjes schiet tijdens een sessie dan 20 stuks.

Ps. als je dan toch (zwaar) gaat PS'n doe er dan een linkje naar het origineel bij? Altijd leuk de power van PS te zien of de creativiteit van de gebruiker.

[ Voor 67% gewijzigd door twixx op 17-05-2003 14:40 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je geen photoshop mogen gebruiken?
het gaat toch om het resultaat... van mij part bouw je in een stadsfoto een compleet gebouw bij in 3D, als jij het mooi vind. Ik bedoel, het gaat toch gewoon om het plaatje dat JIJ probeert te maken, hoe je er aan komt zal mij een worst wezen, als ik het mooi vind vind ik het mooi.

Als het nu om de technische achtergrond zou gaan dan is het wat anders, maar volgens mij is het merendeel van de foto's hier niet bedoeld als technisch test-shot maar meer als 'kunst'.

Hier een simpel plaatje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.dasspiel-dasspiel.com/dump/gok/27.jpg
[edit]klikbaar voor orgineel

Hierin is dus photoshop gebruikt, commentaar over het eindresultaat is welkom :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 15:06 . Reden: orgineel erbij gelinkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 14:39:
het gaat toch om het resultaat... van mij part bouw je in een stadsfoto een compleet gebouw bij in 3D, als jij het mooi vind. Ik bedoel, het gaat toch gewoon om het plaatje dat JIJ probeert te maken, hoe je er aan komt zal mij een worst wezen, als ik het mooi vind vind ik het mooi.

Als het nu om de technische achtergrond zou gaan dan is het wat anders, maar volgens mij is het merendeel van de foto's hier niet bedoeld als technisch test-shot maar meer als 'kunst'.

[afbeelding]
Hierin is dus photoshop gebruikt, commentaar over het eindresultaat is welkom :+
Zoals Twixx al zei.. doe er ff een link bij van het origineel... want nu weet ik dus niet wat er veranderd is... 8)7
Of vertel het erbij ;)

Hij's trouwens erg mooi... Lekkere kleurtjes

[ Voor 4% gewijzigd door FireArrow op 17-05-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
twixx schreef op 17 May 2003 @ 14:36:
Zeg, athlonkmf, waarom open je eigenlijk deel 17? Wanneer is een topic 'vol'? Ik doe hier maar een reply schrijven sinds je geen e-mail adres in je profiel hebt. 't Voordeel van een ouder topic langer laten lopen is wel dat de discussie beter terug leesbaar is.
Lees de faq maar. 1000 posts is max :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 14:39:

[afbeelding]
Compositie vind ik eigenlijk heel storend. Meestal wordt 3/2 gebruikt omdat dat het meest op normale ooghoogte-view lijkt, dus als je daarvan afwijkt lijkt dat wat onnatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolly_a schreef op 17 May 2003 @ 14:15:
Hmmm.... Echt zwaar fotosjoppen op een digitale foto vind ik ook weer niet mooi. Een kadertje erom maakt wel een heleboel goed en soms heb je foto's die gewoon zwart-wit moeten zijn, maar verder vind ik dat fotosjop taboe is. (uitgezonderd dan de expert die experimenteren met dubbele belichting, want dat vind ik wel weer heel stoer!)
Flink fotoshoppen kan best mooi zijn, maar het blijft wat mij betreft nep. De mooiste foto's/creaties die ik ooit gezien heb zijn gemaakt in Maya of 3DSMax (MentalRay). Mooi, maar wel nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
athlonkmf schreef op 17 May 2003 @ 14:45:
[...]

Lees de faq maar. 1000 posts is max :)
Daar staat afaics niets over in de FAQ en is ook maar een theoretische en niet zo zeer technische limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orgineel erbij gelinkt in de post hier ergens boven..
athlonkmf schreef op 17 May 2003 @ 14:47:
[...]

Compositie vind ik eigenlijk heel storend. Meestal wordt 3/2 gebruikt omdat dat het meest op normale ooghoogte-view lijkt, dus als je daarvan afwijkt lijkt dat wat onnatuurlijk.
Die 2/3 compositie ben ik me van bewust... maar hoe bedoel je dat met betrekking tot deze foto? in de hoogte of juist in de breedte.

Want normaal gesproken maak ik vrij veel gebruik van die 2/3e (horizontaal). Bij deze heb ik er juist expres voor gekozen om de sluis in het midden te leggen.

Ik probeer m'n eigen foto niet te verdedigen ofzo hoor... ik ben gewoon een beginner die graag alles wil, en ook nog moet leren :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 15:00:
[...]

Flink fotoshoppen kan best mooi zijn, maar het blijft wat mij betreft nep. De mooiste foto's/creaties die ik ooit gezien heb zijn gemaakt in Maya of 3DSMax (MentalRay). Mooi, maar wel nep.
Ik vind best dat je curves en levels aan mag passen. Dat doe je in principe met analoge fotos toch ook als je ze ontwikkeld? Sommige fotos zijn gewoon iets te donker, of hebben een verkeerd witpunt.

Knippen en plakken (uit andere fotos) vind ik alleen niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
ff een antwoordje op deel 16
Firearrow schreef op ...[...]

* Gomaster is ook amstelvener
Hmm ja Menno (Firearrow) ik ben idd een amstelveener ;). Ik vind het btw wel een goed idee om plein 60 vast te leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door gomaster op 17-05-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:14

dbzfan

Nee.

FireArrow schreef op 17 mei 2003 @ 14:30:
Harry_Hammer schreef in deel 16:

[...]

Hoe ver mag je volgens jou gaan dan? Een nieuwe lucht/wolkenpartij omdat de werkelijke lucht je niet aanstaat? Delen van professionele foto's verwerken in je eigen foto's?

FireArrow's reactie hierop:

Je mag uiteraard wel met photoshop werken om je foto's op te fleuren...
Je wilt uiteindelijk dat je foto er wel mooi uitziet toch??? Je moet natuurlijk ook wel goed de foto kunnen nemen voordat je de kleuren hebt die je wilt.
Soms heb je ook nog ongewilde dingen op je foto... takjes, voorwerpen (tegen egale achtergrond)

en wij gaan BTW echt geen delen van professionele foto's in onze eigen foto's bewerken.. (toch jongens?? 8)7 )
Nog even mijn reactie, ik vind het plakken van een nieuwe lucht ed te overdreven. Ik bedoel, de levels aanpassen enz, dat moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 14:39:

[afbeelding]
[edit]klikbaar voor orgineel

vind deze er mooier uitzien als t origineel....goed dat je die randjes er af gehaald hebt....nu staat het gedeelte waar het omdraait vol in beeld en lijkt hierdoor groter.

Opzich ziet de lucht er wel mooier uit..maar goed dan gaat t niet meer om je fotograafskills maar meer om je photoshop skills en daar draait t hier niet om....

opzich ziet t er naar mijn mening dus mooi uit....positief dat je de randjes er af geknipt hebt, maar laat het daar dan bij en ga niet je hele foto fotosoepen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

FireArrow schreef op 17 mei 2003 @ 14:30:

Het argument dat je geen Photoshop mag gebruiken om je foto's te verfijnen vind ik wel zo'n ongeloofelijk onzin!

Al sinds het begin van de fotografie worden in de DOKA allerlei truuks uitgehaald om een foto te verrijken. En nu de fotografie verplaatst is naar digitaal zou je er ineens niets meer aan mogen doen?
Nou dan kan ik je vertellen dat ik nagenoeg geen foto meer hoef te posten ;)

Als een landschapje (zoals die wolkenpartij met die ene koe in het weiland) niet helemaal in balans is dan licht ik in dit geval de voorgrond wat op. De fotograaf in z'n DOKA zou het licht van de lucht wat tegenhouden tijdens de belichting van z'n fotopapierhet resultaat is het zelfde alleen heb ik het op m'n PC gedaan.
Toch niet echt een schande :?
Daarnaast heb ik gemerkt dat het met digitale fotografie veel moeilijker is een juist belichte foto te krijgen, iets wat met negatief of dia veel eenvoudiger is door een groter lichtbereik en je je dus ook minder druk hoeft te maken over een exacte belichting.

Kijk, het inplakken van elementen uit een hele andere scene of, nog erger, van een andere fotograaf is natuurlijk uiterst lame, tenzij je het als kunst wil gaan brengen en niet als fotografie.

Wat betreft de hoeveelheid foto's die ik schiet:
m'n achtergrond als analoog fotograaf heeft me ertoe gezet zo goed mogelijk over compositie en belichting na te denken alvorens de foto te nemen om kosten te besparen (als student kun je niet 5 rolletjes per week laten ontw./afdrukken).
Dat gedrag heb ik nu nog steeds maar wel in mindere mate.
M'n sessie in het Woudt was ongeveer 1,5 uur met 90 foto's op de CF, al met al heb ik er 28 geselecterd om online te mogen.
Een groot deel van die 90 bestond uit belichtingstrappetjes, netto zou je ongeveer kunnen stellen dat ik van 35 onderwerpen foto's gemakt heb, een score van 28 geslaagde is dan best OK denk :)

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/woudt_150503_372.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/woudt_150503_375.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/woudt_150503_381.jpg
4.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/woudt_150503_362.jpg
5.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/stjan_bakkerij_01.jpg
6.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/IMG_0310_maasland.jpg
7.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/IMG_0311_maasland.jpg
8. (dubbele belichting)
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/IMG_0313_maasland.jpg
9.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/IMG_0353.jpg
10.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/abstracts/contrail_01.jpg
11.
Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/abstracts/grapevine_01.jpg

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Gemaakt met je D60? Zoja, je hebt hem nu aardig onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Hangloozz schreef op 17 May 2003 @ 15:39:
[...]

[Stukje text van hangloozz :+ ]

1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8. (dubbele belichting)
[afbeelding]
9.
[afbeelding]
10.
[afbeelding]
11.
[afbeelding]
Mooie foto's!
vooral die eerste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Hmm nice ! je begint je d60 aardig onder te knie te krijgen he :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier is nog een overzicht van mijn foto's van de maansverduistering. Gemaakt met de Fuji S602 met een B300 1.7x teleconverter. Van de foto's die uit de hand zijn genomen heb ik er per sessie wel 15 gemaakt. Zo had ik wat meer kans op een goede foto. :)

4:15H, ISO160, 1/240s, F2.8 (uit de hand)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/maan/m1.jpg

4:35H, ISO160, 1/100s, F2.8 (uit de hand, veel minder licht dus wat bewogen)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/maan/m2.jpg

4:49H, ISO160, 1/125s, F2.8 (uit de hand, geforceerd op 1/125 vandaar dat hij wat donker is)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/maan/m3.jpg

5:05H, ISO400, 2s, F3.2 (camera op mijn fietszadel)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/maan/m4.jpg

5:07H, ISO200, 5s, F3.2 (camera op fietszadel en in de wijdstand (35mm))
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/maan/m5.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Chrasher op 17-05-2003 15:59 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
*Crasher... mooi man!!!
bedankt voor deze bijdrage ;)

[ Voor 42% gewijzigd door FireArrow op 17-05-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Firecow/dbzfan schreven op 17 May 2003 @ 15:53:
Hmm nice ! je begint je d60 aardig onder te knie te krijgen he :)
mja, het begint te komen :)
Maar tis nog voor verbetering vatbaar..

Crasher:
goed spul, zeker als je kijkt naar de omstandigheden: uit de hand, cam die niet altijd even goed meewerkt in het donker, forse tele..
Zijn het 1:1 crops?

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hangloozz: Yep, het zijn 1:1 crops. Wat betreft de omstandigheden was het alleen moeilijk bij de laatste 3 foto's. Er was daar zo weinig licht over, dat zelfs met de hand focussen erg moeilijk was.
Helaas stond de maan erg laag en omdat er wat lichte mistflarden waren kon je de volledige omtrek van de maan niet meer zien. Ik had gehoopt dat deze rood zou zijn, maar op dat moment begon het al een beetje licht te worden.

Normaal gesproken geeft de maan voldoende licht voor een snelle sluitertijd. De onderstaande foto is genomen bij volle maan met nog m'n oude Finepix 6900 met dezelfde Teleconverter.

ISO100, 1/800, F2.8
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/maan/m6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Chrasher op 17-05-2003 17:15 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/hooglander.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Geen meesterfoto, maar ik moest m gewoon met jullie delen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kunstbos.nl/fotos/slaap.jpg

:D

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vormstreber,

Cool, mooie intro voor de Libelle-zomerweek sessie die jullie volgende week van mij te zien krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 17:28:
vormstreber,

Cool, mooie intro voor de Libelle-zomerweek sessie die jullie volgende week van mij te zien krijgen ;)
Echt een lekkere meid!

Voor de liefhebbers, nog een foto (beetje onscherp helaas):

Afbeeldingslocatie: http://www.kunstbos.nl/fotos/slaap2.jpg

:)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Gelukkige jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Chrasher schreef op 17 May 2003 @ 17:14:
Hangloozz: Yep, het zijn 1:1 crops. Wat betreft de omstandigheden was het alleen moeilijk bij de laatste 3 foto's. Er was daar zo weinig licht over, dat zelfs met de hand focussen erg moeilijk was.
Helaas stond de maan erg laag en omdat er wat lichte mistflarden waren kon je de volledige omtrek van de maan niet meer zien. Ik had gehoopt dat deze rood zou zijn, maar op dat moment begon het al een beetje licht te worden.

Normaal gesproken geeft de maan voldoende licht voor een snelle sluitertijd. De onderstaande foto is genomen bij volle maan met nog m'n oude Finepix 6900 met dezelfde Teleconverter.

ISO100, 1/800, F2.8
[afbeelding]
Vraagje: hoeveel optical zoom heb je standaard???
En wat voor cam??

Worden jou foto's trouwens ook wel eens gebruikt op Webshots.com???
Of kun je die gewoon insturen???

[ Voor 7% gewijzigd door FireArrow op 17-05-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

FireArrow schreef op 17 mei 2003 @ 17:55:
[...]

Vraagje: hoeveel optical zoom heb je standaard???
En wat voor cam??

Worden jou foto's trouwens ook wel eens gebruikt op Webshots.com???
Of kun je die gewoon insturen???
Bij een fuji s602 zit 6x optical zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Vieze vlieg in avondlicht

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.meijer1/Fotolijst%20vlieg%203.jpg

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie luchten hangloozz!

Collectie van afgelopen week. Denk dat het iets te divers is zo bij elkaar. Aantal stijlen achter elkaar. enjoy.

Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/foto/dagje%20dh%203/Koninklijke-stallen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/foto/licht/trein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/foto/voedsel/crop.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
@ Peltier

1. Liefde voor het vaderland :) mooie compo!
2. Lijkt net of we zo in rusland kunne komen met die trein... mooi!
3. Lekkere kleurtjes... en gezond!!! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

@montana: waarom blijft die vlieg bij jouw wel zitten? douche ik te vaak of ben jij sneller ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Avondkleuren...

Comment?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/boom1.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door dbzfan op 17-05-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Ik denk dat het leuker is als je wat meer van de plant laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Dacht ik eindelijk een x een goeie compositie te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Het idee is iig leuk.. maar dus meer plant jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
Afbeeldingslocatie: http://www.catz-fxp.net/~Thomas/images/hert%20klein.jpg

Dit was in een national park in Amerika...

batterij was vervolgens leeg maar ja... ja kan ook niet alles hebben

Verder is dit genomen met een g2 en alles op default...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iesse maij ennie aabrill :)

voel me nu net zo'n brievenschrijver in de Metro 8)7

sorry for being a wiseguy

en oh ja... ik dakloos? sort of, zoek een huis, ben nu al een grote jongen.....
paps en mams wel lief hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al sinds deel 7 te kijken naar dit topic. Er worden werkelijk fantastische foto's gepost en ik heb veel geleerd over de instellingen en werking van de digitale camera. _/-\o_ _/-\o_
Sinds kort heb ik de Canon G3 en heb er al aardig wat mooie plaatjes mee geschoten.
Ik zag net de 'gouden regen' langskomen van dbzfan. Laat ik nou toevallig vanavond ook de gouden regen gefotografeerd hebben! :P
Het was om 20.00 uur en heb express de sluitertijd op 1/2000 sec gezet.
Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jmarcelb/Got/gouden-regen.jpg

en hier nog een hortensia na een regenbui:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jmarcelb/Got/Hortensia.jpg

Comments altijd welkom!

edit:
Alleen bij de gouden regen heb ik de achtergrond volledig zwart gemaakt. Er zaten nog een beetje onregelmatigheden in.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 01:19:
Ik zit al sinds deel 7 te kijken naar dit topic. Er worden werkelijk fantastische foto's gepost en ik heb veel geleerd over de instellingen en werking van de digitale camera. _/-\o_ _/-\o_
Sinds kort heb ik de Canon G3 en heb er al aardig wat mooie plaatjes mee geschoten.
Ik zag net de 'gouden regen' langskomen van dbzfan. Laat ik nou toevallig vanavond ook de gouden regen gefotografeerd hebben! :P
Het was om 20.00 uur en heb express de sluitertijd op 1/2000 sec gezet.
Hier het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

Comments altijd welkom!

edit:
Alleen bij de gouden regen heb ik de achtergrond volledig zwart gemaakt. Er zaten nog een beetje onregelmatigheden in.
Mooie effect dat je zo'n zwarte achtergrond hebt! Zeker met geel _/-\o_
En bij die hortensia's zo'n rare blauw op de achtergrond... mooi!
Welke aperture heb je gebruikt??? en ISO?

[ Voor 5% gewijzigd door FireArrow op 18-05-2003 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Briggy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-08-2024

Briggy

No Xpectations

@Montana : Mooie macro!

@Peltier : Die foto in de trein is kickuh! _/-\o_
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 01:19:

Dat is geen hortensia maar een hosta B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blauwe komt doordat de hortensia in een blauwe pot staat.
Het zwarte achter dat geel was eigenlijk al, alleen met een aantal vage stukken groen/grijs erin, daarom maar even weggesoept. :D :D

Hier de EXIF van beide platen:
1e:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jmarcelb/Got/exif1.jpg

2de:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jmarcelb/Got/exif2.jpg

Ik zie net dat ik toevallig bij deze plaatjes een shutterspeed van 1/250 heb gebruikt i.p.v. 1/2000. Exuces :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briggy schreef op 18 May 2003 @ 01:54:
@Montana : Mooie macro!

@Peltier : Die foto in de trein is kickuh! _/-\o_

[...]

Dat is geen hortensia maar een hosta B)
Sorry, je hebt gelijk! Ik moet mijn moeder maar eens om bijles vragen! 8)7 O-) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LennardV: ik vind 'm erg mooi.. is dit 1 foto of heb je meerdere foto's aan elkaar geplakt?

Hangloozz: zoals we van je gewend zijn weer mooie foto's.. ik vind nr. 4, 6 en 8 het mooist.

Chrasher: jij bent zeker wel erg vroeg opgestaan.. ik heb het ook geprobeerd na 5:00u, maar toen was het al te licht.. die van jou zijn goed gelukt zeg!

dbzfan: wat voor soort rund is dat en waar heb je de foto genomen? Ik vind 'm wel cool }:O

Montana: dat een vieze vlieg toch nog mooi op de foto kan he :P

Peltier: mooi kleuren zeg! vooral de eerste springt bijna uit m'n scherm :)

jeanpierre: leuke foto's. de eerste foto zou m.i. nog mooier zijn als je er iets meer takken+bladeren van de rechter-goudenregen op had gezet.

Heb vanmiddag nog ff een paar foto's gemaakt in de buurt van Anna Paulowna...

1. Dit was de meest fotogenieke koe die er rondliep in dit weiland.. ze kwam op een gegeven moment recht op me aflopen en hield me steeds in de gaten :) Ik heb er bewust een stuk van het hek op gezet om de context duidelijk te maken.. Ook heb ik voor een laag camera-standpunt gekozen om een mooiere compositie te krijgen.
De foto is alleen resized.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.dam02/koe1.jpg

2. Ik vond het een beetje jammer dat de lucht zo overbelicht was, daarom volgt hieronder nog een gesoepte versie.. ben nog een redelijke PS-n00b, maar krijg er steeds meer handigheid in...

Bewerkingen die ik heb uitgevoerd:
a) de lucht vervangen door een lucht uit een andere foto ( lame he :p .. meevaller: de foto was wel van mezelf ;-) )
b) auto levels
c) color balance iets aangepast
d) resize
e) sharpen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.dam02/koe.jpg

3. Deze vond ik ook zeer geslaagd.. ik vond het weiland zo'n mooie groene kleur hebben..
Bewerkingen:
a) auto levels
b) resize
c) sharpen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.dam02/weiland.jpg

4. Oooh wat een schattig lammetje he :)
Bewerkingen:
a) gecropt, hoewel ik ook al redelijk ver (optisch) had ingezoomd.
b) een grassprietje weggewerkt met fotosoep. Deze zat vanwege de zoom behoorlijk groot een vaag op de voorgrond en moest dus weg. Ik had beter op moeten letten tijdens het nemen van het shot.
c) resize
d) sharpen
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.dam02/lammetje.jpg

Commentaar is wederom welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super foto's! Als je bij de tweede foto niet gezegd had, dat ie gesoept was, had ik het ook nog geloofd!
Ook de derde foto is erg leuk, alleen zou ik het standpunt iets meer naar links ingenomen, zodat je meer gindpad zag.
Ook het lammetje is erg lief! :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Very, very nice focus!
Dat ziet er smakelijk uit! Heb je de compositie achteraf nog wat veranderd? (gezien de titel)
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 02:40:
a) de lucht vervangen door een lucht uit een andere foto ( lame he :p .. meevaller: de foto was wel van mezelf ;-) )
b) auto levels
d) resize
e) sharpen
[afbeelding]
Jep, dat vindt ik wel lame ja, rest van de foto en ps-verbeteringen zijn dikke prima ;)

Hierbij nog wat samples van m'n anderhalf uur voettocht.

Afbeeldingslocatie: http://titanium.silverpoint.nl/~marcel/got/aDSC01573.JPG

Afbeeldingslocatie: http://titanium.silverpoint.nl/~marcel/got/dDSC01562.JPG

Afbeeldingslocatie: http://titanium.silverpoint.nl/~marcel/got/bDSC01606.JPG

Afbeeldingslocatie: http://titanium.silverpoint.nl/~marcel/got/cDSC01613.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door twixx op 18-05-2003 11:19 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 02:40:
LennardV: ik vind 'm erg mooi.. is dit 1 foto of heb je meerdere foto's aan elkaar geplakt?

Hangloozz: zoals we van je gewend zijn weer mooie foto's.. ik vind nr. 4, 6 en 8 het mooist.

Chrasher: jij bent zeker wel erg vroeg opgestaan.. ik heb het ook geprobeerd na 5:00u, maar toen was het al te licht.. die van jou zijn goed gelukt zeg!

dbzfan: wat voor soort rund is dat en waar heb je de foto genomen? Ik vind 'm wel cool }:O

Montana: dat een vieze vlieg toch nog mooi op de foto kan he :P

Peltier: mooi kleuren zeg! vooral de eerste springt bijna uit m'n scherm :)

jeanpierre: leuke foto's. de eerste foto zou m.i. nog mooier zijn als je er iets meer takken+bladeren van de rechter-goudenregen op had gezet.

Heb vanmiddag nog ff een paar foto's gemaakt in de buurt van Anna Paulowna...

1. Dit was de meest fotogenieke koe die er rondliep in dit weiland.. ze kwam op een gegeven moment recht op me aflopen en hield me steeds in de gaten :) Ik heb er bewust een stuk van het hek op gezet om de context duidelijk te maken.. Ook heb ik voor een laag camera-standpunt gekozen om een mooiere compositie te krijgen.
De foto is alleen resized.
[afbeelding]

2. Ik vond het een beetje jammer dat de lucht zo overbelicht was, daarom volgt hieronder nog een gesoepte versie.. ben nog een redelijke PS-n00b, maar krijg er steeds meer handigheid in...

b) auto levels
d) resize
e) sharpen
[afbeelding]

3. Deze vond ik ook zeer geslaagd.. ik vond het weiland zo'n mooie groene kleur hebben..
Bewerkingen:
a) auto levels
b) resize
c) sharpen
[afbeelding]

4. Oooh wat een schattig lammetje he :)
Bewerkingen:
a) gecropt, hoewel ik ook al redelijk ver (optisch) had ingezoomd.
b) een grassprietje weggewerkt met fotosoep. Deze zat vanwege de zoom behoorlijk groot een vaag op de voorgrond en moest dus weg. Ik had beter op moeten letten tijdens het nemen van het shot.
c) resize
d) sharpen
[afbeelding]

Commentaar is wederom welkom :)
Schotse hooglander }:O

@jeanpierre, die van jou is zeker beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yusu/got/bloem.jpg

niet gesoept etc, het is gemaakt met een minolta s404

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:43
Afbeeldingslocatie: http://dikkiedik.student.utwente.nl/albums/personal/meikever.sized.jpg
Zat prachtig stil ;) Heeft me redelijk wat moeite gekost om hem scherp op de foto te krijgen, genomen in het trapportaal en al wat later in de middag.
Verder een klein beetje gecropt en unsharp-mask.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ricardo: Zozo, geen photoshop noob hoor! Ik moet zeggen dat ik nog net niet zo ver ben... En tja, je kan er tegen zijn of voor, ik vind het handige van digitale fotografie juist DAT je PS kan gebruiken :)

Props !! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/boom2.jpg

Deze is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik had mijn vriend aangeraden de canon A60 te kopen.. en we zijn van het weekend op stap gegaan in de stad... We konden hem hier in Dordrecht gelukkig nog vinden bij v&d.. het laatste showroom model. Direct aan de slag gegaan, en veel gespeeld met macro. Deze avond gaan we ook nog proberen iets moois te krijgen met de 15 seconde sluiterstijd.. ben benieuwd. Hier eerst wat foto's die we gisteren in mn tuintje geschoten hebben (een aantal zijn ook met de olympus c220 zoom van mij gemaakt):

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/digifoto/thumb1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/digifoto/thumb2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/digifoto/thumb3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/digifoto/thumb4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/digifoto/thumb5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/digifoto/thumb6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/digifoto/thumb7.JPG

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
@ Tutti-Frutty: die 2e is wel mooi..
de rest... mooie kleuren.. meer nie

Ik heb trouwens het idee dat dit forum aan het verslappen is.. Toen ik begon in deel 15 ofzo zag ik echt vette platen! maar nu niet veel meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

M'n camera kan infrarood zien, koel!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjjmderksen/infrarood.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Lang geleden dat ik nog wat motorgeweld gezien heb hier, daarom een paar foto'tjes :)
Ze zijn gemaakt met een A40

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/motor1_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/motor2_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/motor3_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/motor4_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/motor5_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/motor6_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/motor7_thumb.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

DinX schreef op 18 May 2003 @ 13:58:
Lang geleden dat ik nog wat motorgeweld gezien heb hier, daarom een paar foto'tjes :)
Ze zijn gemaakt met een A40
Qua compositie en camera punt vind ik ze wat minder eigenlijk. Neem bv die laatste foto, waarom is die vanaf ooghoogte gemaakt? Maakt het zo saai, stel dat je de foto op z'n kant had genomen en dan met je camera vrijwel op de grond. Dan zou je die motor echt over je heen zien komen, met de glinsterende zon op z'n helm. De motor ziet er dan veel groter en indrukwekkender uit, en zo ook de foto.

(en bij die 1e had de motor links moeten staan. Het lijkt nu net alsof hij tegen de rand van de foto op rijdt, er is geen evenwicht, de foto "hangt" te veel naar rechts)

[ Voor 14% gewijzigd door Zoijar op 18-05-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireArrow schreef op 18 May 2003 @ 13:10:

Ik heb trouwens het idee dat dit forum aan het verslappen is.. Toen ik begon in deel 15 ofzo zag ik echt vette platen! maar nu niet veel meer :(
Mee eens, is volgens mij al een tijdje idd. Het blijft natuurlijk een forum voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej Hangloozz

Wat is 't Woudt toch mooi om te fotograferen nog leuker zelfs ik roon zelf 50 meter van deze boerderij af

http://www.hanglooz.nl/ph...apes/woudt_150503_375.jpg

Vodn wel grappig toen ik de foto's zag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Ik ben vandaag naar het strand geweest. Hier een aantal foto's.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jfoto/duin+strand.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jfoto/meeuw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jfoto/paal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jfoto/zee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
gomaster schreef op 18 May 2003 @ 17:06:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nou jort, geinige foto's...
1 en 3 zijn ECHT mooi...;)

2: niet scherp helaas
4: erg grauw... probeer eens unsharp mask en autolevels met PS...

[ Voor 11% gewijzigd door FireArrow op 18-05-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

gomaster schreef op 18 mei 2003 @ 17:06:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vind ze voor de A70 eigenlijk een beetje tegenvallen kwa belichting en niet scherp. Maar misschien omdat het komt omdat het buiten zo donker en bewolkt is. Zou wel wat scherper kunnen en vollere kleuren. Maar een keertje foto's nemen als het zonniger is :)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

gomaster schreef op 18 May 2003 @ 17:06:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kben niet echt onder de indruk :O

Keep tryin' :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Zoijar schreef op 18 May 2003 @ 15:37:
[...]

Qua compositie en camera punt vind ik ze wat minder eigenlijk. Neem bv die laatste foto, waarom is die vanaf ooghoogte gemaakt? Maakt het zo saai, stel dat je de foto op z'n kant had genomen en dan met je camera vrijwel op de grond. Dan zou je die motor echt over je heen zien komen, met de glinsterende zon op z'n helm. De motor ziet er dan veel groter en indrukwekkender uit, en zo ook de foto.

(en bij die 1e had de motor links moeten staan. Het lijkt nu net alsof hij tegen de rand van de foto op rijdt, er is geen evenwicht, de foto "hangt" te veel naar rechts)
Is allemaal een beetje moeilijk als er mensen en hekken voor je staan hè.
En als ze zo snel voorbij komen rijden een metertje of 2 van je af moet je al geluk hebben dat hij in het midden staat.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
DinX schreef op 18 May 2003 @ 17:44:
[...]

En als ze zo snel voorbij komen rijden een metertje of 2 van je af moet je al geluk hebben dat hij in het midden staat.
LOL voel je niet aangevallen... Zoijar bedoelt het goed..
Hij bekijkt waarchijnlijk alles op een fotogenieke manier.,.. (denk je wel eens normaal??? 8)7 ) geintjuh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

DinX schreef op 18 May 2003 @ 17:44:
Hehe ja dat snap ik natuurlijk wel. Maar ik neem aan dat als je je fotos hier post je op zoek bent naar constructief commentaar. Als iedereen alleen maar positieve dingen zegt heeft niemand daar toch iets aan? Misschien dat je er nu volgende keer nog meer op let en dan betere fotos maakt. Want dat is toch uiteindelijk ook jouw doel? Zelf heb ik liever dat iemand zegt "nee joh, dat moet je uit die hoek nemen, en ik zou de belichting meer zo en zo doen" dan dat er aleen wordt gezegd "mwah, ja, wel mooie foto...toch?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat daar dus een beetje weg te roesten in onze tuin...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.eggen/P5180007.JPG

En daarna nog ff een foto van de 1250 centen gemaakt die ik laatst voor mn verjaardag gekregen had:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.eggen/P5180025copy.jpg

comments?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemaakt met een goedkope digitale camera. (trust 715 LCD Powercam Zoom)

Ik vond hem zelf wel redelijk mooi.
Reacties zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.eyesinmotion.nl/peter/zonsondergang.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 19:21:
Gemaakt met een goedkope digitale camera. (trust 715 LCD Powercam Zoom)

Ik vond hem zelf wel redelijk mooi.
Reacties zijn welkom.

[afbeelding]
Goede comp... maar wat is dat vage witte in het midden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat witte is helaas zon bolletje van zo'n hek.. je weet wel zon ijzeren eikel.

Foto is ook uit de (half rijdende) auto genomen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 18 mei 2003 @ 17:44:
[...]

Ben het helaas met zoijar :) Weinig compositie, veel onscherp, niet zo interessant. Het zijn een beetje 'kiekjes' (nof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die de fotow willen zien zonder vage witte knop int midden :
ff weggesoept.

hehe het lijkt wel : zoek de verschillen

Afbeeldingslocatie: http://www.eyesinmotion.nl/peter/zons2.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 19:33:

[afbeelding]
LOL wat nu opeens??? weggesoept??? of verdronken in de soep??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 19:33:
ff weggesoept.

hehe het lijkt wel : zoek de verschillen

[afbeelding]
Ik vind het een mooie foto maar iets te donker. Misschien kan je de volgende keer wat minder zwart op je foto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
Lord_T schreef op 18 May 2003 @ 00:49:
[afbeelding]

Dit was in een national park in Amerika...

batterij was vervolgens leeg maar ja... ja kan ook niet alles hebben

Verder is dit genomen met een g2 en alles op default...
kan iemand die nog even becommentariseren?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja, leuk hert maar voor de rest...

qua compositie is ie beetje vreemd, hert staat exact in het midden. En de foto hangt wel heel erg naar de grond toe. Misschien was het een mooiere foto geweest uit een lagere positie en iets meer omhoog gericht.

qua kleur stelt het eigelijk niks voor omdat dat hert ook nog is camouflage kleuren heeft.

Volgens mij heb je geflitst... wat ook niet echt mooi is op de vacht van dat beest en de algehele lichtval in de rest van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Een projectje dat ik begonnen ben: "Toerisme in Amsterdam"

Afbeeldingslocatie: http://majesticmoose.net/photography/albums/tourism/feeding_pigeons.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://majesticmoose.net/photography/albums/tourism/luggage.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://majesticmoose.net/photography/albums/tourism/waiting.sized.jpg

meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 18 May 2003 @ 13:26:
M'n camera kan infrarood zien, koel!

[afbeelding]
da kan elke camera
zolang ie niet is uitgerust met een hele goeie ir filter coating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Altijd leuk, nieuwe dingen ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Nestor schreef op 18 May 2003 @ 17:37:
[...]

Vind ze voor de A70 eigenlijk een beetje tegenvallen kwa belichting en niet scherp. Maar misschien omdat het komt omdat het buiten zo donker en bewolkt is. Zou wel wat scherper kunnen en vollere kleuren. Maar een keertje foto's nemen als het zonniger is :)
Ja kan er ook niks aan doen dat het bewolkt is als ik naar het strand ga. Ik weet niet waarom die 2e onscherp is. Unsharp mask in PS helpt ook niet, evenals sharpen etc. Maar ik vond die toch wel de moeite waard om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

gomaster schreef op 18 May 2003 @ 21:14:
[...]

Ja kan er ook niks aan doen dat het bewolkt is als ik naar het strand ga. Ik weet niet waarom die 2e onscherp is. Unsharp mask in PS helpt ook niet, evenals sharpen etc. Maar ik vond die toch wel de moeite waard om te posten.
Is het niet gewoon een te lange sluitertijd ipv een focus probleem? Die vogel zal best hard zijn gegaan, en dan op zo'n donkere dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 16:22:
Hej Hangloozz

Wat is 't Woudt toch mooi om te fotograferen nog leuker zelfs ik roon zelf 50 meter van deze boerderij af

http://www.hanglooz.nl/ph...apes/woudt_150503_375.jpg

Vodn wel grappig toen ik de foto's zag
true, 1 van de meest fotogenieke plaatsjes in 20 kilometer omtrek van Den Haag :)
Je woont dus zelf ook in 't Woudt?
Dan heb je kans me nog eens voorbij te zien scharrelen aangezien ik nog een ochtendsessie wil doen, zodat alles van de andere zijde belicht wordt met weer hele andere composities :) Vooral de moestuin van de door jouw aangehaalde boerderij ziet er in vroeg zonlicht denk erg vet uit.

@gomaster: foto 3 van die paal op het strand is erg goed.
Valt me ook op dat het strand allemaal kleuren bevat die goed bij elkaar passen omdat ze zo'n beetje complementair zijn. blauw inverted geeft bruin, lichtblauw inverted geeft zand enz.
Dat die 2e onscherp is is een focusprobleem, de cam heeft waarschijnlijk op de lucht gefocussed. Al had het bewegingsonscherpte geweest dan had je een motionbur gehad in 1 richting en niet een halo-vormige blur zoals nu.

@vrieserik: centen zijn erg OK, die kun je goed gebruiken als stockmateriaal voor iets over geld :)

@MisterTweak:volgende keer niet flitsen he ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hangloozz op 18-05-2003 21:44 ]

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Beestenboel schreef op 18 May 2003 @ 12:18:
[afbeelding]
Zat prachtig stil ;) Heeft me redelijk wat moeite gekost om hem scherp op de foto te krijgen, genomen in het trapportaal en al wat later in de middag.
Verder een klein beetje gecropt en unsharp-mask.
Wauw, wat een scherpe foto... met welke cam is dit gemaakt? Is dit een 1 op 1 crop?

:9~

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
8-Track schreef op 18 May 2003 @ 20:37:
Een projectje dat ik begonnen ben: "Toerisme in Amsterdam"

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

meer...
Mooi!!! _/-\o_
Vooral omdat je deze foto's allemaal z/w hebt gemaakt geven ze meer sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Al een tijdje niks meer gepost hier.. druk @ werk en druk @ avondstudie enzo.

Een oudje dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/oma88/IMG_2573.jpg

In een bowlingcentrum in R'dam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Holy smoke; druk sfeertje daar Pelle...zeker Latenite Discobowling? :)
wel lekkere kleuren en die ook goed gecaptured.

Die van 8-track doen me niet veel..
Ik denk dat ze in kleur sterker hadden geweest.
Weet je wat ik met B/W heb: als het geen vette korrel bevat is het niet echt..
Ik wil een foto zien die qua korrel net zo doorleefd is als een oude russische arbeider :)

Daarvan afgezien zijn de onderwerpen wel OK.
De laatste foto laat een typje zien dat hard onderweg is te ontsporen als je het mij vraagt :D

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Vandaag ben ik weer vrolijk aan het schieten geweest. Ik ben niet helemaal tevreden met het resultaat, slecht licht, ik had de camera beter op ISO 200 kunnen zetten.
Maar deze foto's zijn toch wel grappig om eens te posten.

Lakenvelder, maar dan met tele, lekker weinig scherptediepte :

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~mrknowitall/Weer/Lakenvelder.jpg

De lange sluitertijd geeft wel een grappig effect op de vleugels van deze alien :
Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~mrknowitall/Weer/Eider.jpg

Daarna met matig succes geprobeerd meeuwen in de vlucht te "vangen":
Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~mrknowitall/Weer/Meeuw.jpg

Op de weg terug naar huis kwamen we deze tegen, kruipend door de wei heb ik deze kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~mrknowitall/Weer/Haas.jpg

Ik moet echt snel een rijstzak maken, het is erg moeilijk of zonder statief de cam op 800 mm stil te houden (eigenlijk zelfs met statief :P).

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Hangloozz schreef op 18 mei 2003 @ 22:39:
Die van 8-track doen me niet veel..
Ik denk dat ze in kleur sterker hadden geweest.
Weet je wat ik met B/W heb: als het geen vette korrel bevat is het niet echt..
Ik wil een foto zien die qua korrel net zo doorleefd is als een oude russische arbeider :)
Sja, da's een beetje het probleem met digitaal. Ik kan er in Photoshop wel noise overrheen gooien, maar da's toch niet hetzelfde als Kodak TMax 3200... :)

En kleur, sja, even ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.majesticmoose.net/temp/feeding_pigeons_color.jpg
Daarvan afgezien zijn de onderwerpen wel OK.
De laatste foto laat een typje zien dat hard onderweg is te ontsporen als je het mij vraagt :D
Dat vind ik het leuke van dit soort fotografie, als de foto een verhaal vertelt, is ie sterk. Met alle respect voor de zeer mooie foto's in deze threads, de bloemen, katten en zonsondergangen heb ik nu wel een beetje gezien. En daarnaast, ik doe het zelf ook, daar niet van. :P Het zijn uiteindelijk niet de foto's die me het meeste bijblijven.

* 8-Track is nog een beetje zoekende, ga binnenkort maar eens een IR filter halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rf.brinkhuis/IMG_1912.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rf.brinkhuis/IMG_1913.jpg

Foto's zijn 's avonds laat en vlak na elkaar geschoten. Bewust met 400 iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrknowitall,

Strak. Die meeuw is super, hoe krijg je zo'n snel dier met deze zoom op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties en kritiek op m'n vorige foto's :)

@Timyo: het nabewerken en onbeperkt experimenteren vind ik juist ook het grote voordeel van digitale fotografie. De foto zelf moet in eerste instantie zo goed mogelijk zijn.. iig qua compositie, scherpte, belichting etc.. daarna kun je de finishing touch doen met nabewerking. Wat bedoel je trouwens met "props!"?

@twixx:
Mooie spiegeling in het water! Alleen jammer van de grijze lucht.. zou je er geen blauwe in kunnen plakken? ;)
Ik vind 'm bijzonder vanwege het portrait formaat.. hij was denk ik iets beter geweest als je meer naar links had gedraaid, zodat je bijv. het spoor aan de horizon zag verdwijnen of een mast had gezien.
De compo vind ik best OK, alleen jammer dat ik niet goed kan zien wat die man aan het doen is.

@prikkeldraad,
mooi scherp en mooie kleuren!

@Beestenboel:
het beestje (m'n biologiekennis gaat niet zo ver) staat er goed op! je hebt wel mazzel gehad met zo'n gewillig macro object >:) heb je ook een macro gemaakt waar z'n ogen op te zien zijn?

@dbzfan: zoveel extra blad bedoelde ik ook weer niet! maar hij staat er mooi op hoor ;) vooral de kleurencombo is erg ok...

@gomaster:
Deze foto heeft wel iets artistieks vind ik! ik zou de paal iets verder naar links gezet hebben. Hieronder heb ik de "rule of thirds" toegepast (heb ik in dit topic al een keer voorbij zien komen).. dit maakt de foto wat gebalanceerder.. heb trouwens ook de levels iets (auto levels werd te donker) aangepast, zodat er wat meer kleur in zit.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.dam02/paal_bewerkt.jpg

@vrieserik85:
deze foto roept nostalgische herinneringen bij me op van kampeervakanties die ik jaren geleden heb gemaakt :) wij hebben ook nog ergens een paar van die lampen die liggen weg te roesten ;)
Jij zit voorlopig tenminste niet meer om kleingeld verlegen ;)

@Pelle"
lol.. ze doen tegenwoordig overal al aan disco-bowling geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 23:31:
[..] hoe krijg je zo'n snel dier met deze zoom op de foto?
Vals spelen, sportstand ;), en ze moeten wel "langzaam" op de wind zweven.
Uit de 40 foto's,heb nog 4 zoals deze net niet echt scherp, wat matige en veel vlekken.
Verder is het een iets verkleinde crop, gemaakt op ca. 300 mm, dus lang niet helemaal uitgezoomd, op statief met afstandsbedieningstouwtje.

Volgende keer echt scherp hoop ik ;).

[ Voor 24% gewijzigd door mrknowitall op 18-05-2003 23:41 ]

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Hangloozz schreef op 18 mei 2003 @ 22:39:
Holy smoke; druk sfeertje daar Pelle...zeker Latenite Discobowling? :)
wel lekkere kleuren en die ook goed gecaptured.
Yepz.. heel toevallig was er de ene seconde dat m'n lens open stond helemaal niemand aan het gooien, met een mooie overzichtsfoto tot resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

8-Track schreef op 18 mei 2003 @ 23:25:
[...]
Sja, da's een beetje het probleem met digitaal. Ik kan er in Photoshop wel noise overrheen gooien, maar da's toch niet hetzelfde als Kodak TMax 3200... :)
true, ik heb het ook al geprobeerd maar het is het telkens nét niet..die korrel is zo uniek...
En kleur, sja, even ter illustratie:

[afbeelding]
yep, B/W is mooier, het onderwerp verdrinkt nu in de achtergrond, bij de B/W versie is dat veel minder.
ik ben overtuigd :)
Dat vind ik het leuke van dit soort fotografie, als de foto een verhaal vertelt, is ie sterk. Met alle respect voor de zeer mooie foto's in deze threads, de bloemen, katten en zonsondergangen heb ik nu wel een beetje gezien. En daarnaast, ik doe het zelf ook, daar niet van. :P Het zijn uiteindelijk niet de foto's die me het meeste bijblijven.

* 8-Track is nog een beetje zoekende, ga binnenkort maar eens een IR filter halen.
oeh, IR-fotografie is ook erg mooi, mits beperkt toegepast.
En dat je het met veel 13 in een dozijn foto's wel gezien hebt kan ik begrijpen. Ik probeer ook wel eens andere dingen maar portret/stads/architectuur ligt me gewoon niet zo, ik ben echt een landschapsfreak :)

@Harry_Hammer: mooie sfeervolle platen ook al zijn ze niet haarscherp.
Die ruis is precies goed om die sfeer te versterken. mooi.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 19:26:
dat witte is helaas zon bolletje van zo'n hek.. je weet wel zon ijzeren eikel.

Foto is ook uit de (half rijdende) auto genomen.
een half rijdende auto...cool, zo een wil ik er ook....Herbie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hangloozz:

Jij vertelde dat je al een jaar of 17 fotografeert, nietwaar?
Kun je dan ook terugkijkend over die hele periode ontwikkelingen in je werken zien? En ontdek je nu ook nog steeds nieuwe dingen?

Misschien is dat al weleens gepost, dan mijn nederige excuses, maar dan moet je maar bedenken dat ik ook op 15km na een Westlander ben ;)

Lijk me leuk daar eens wat over te horen.....

enne: als het heel mooi weer is, trek ik het weiland in... fluit een vrolijk wijsje, doe niets tegen mijn zin.... een heel weekend hier zonder khatten dude me deugd ;) sgaapies en koeis }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een paar om het af te leren ;)
Gelukkig klaarde het weer vanmiddag op, dus ben ik nog een beetje wezen rondstruinen in de buurt...

Ik had trouwens de witbalans op "half-bewolkt" staan, maar ik vond de kleuren wel wat beter kunnen.. in PS heb ik daarom in sommige gevallen de levels aangepast. Ik zet 'm voortaan maar op "auto" denk ik.

Op alle onderstaande foto's heb ik resize en unsharp mask toegepast als nabewerking.

1:
Deze foto heb ik van de zon af genomen, hetgeen de belichting ten goede kwam. Ik vond de gele bloemen mooi afsteken...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.dam02/wildgebied1.jpg
ISO 160 | S 1/446 | A F/8

2:
Deze runderen kwam ik tegen in een wildgebied.. ik durfde niet dichterbij te komen, dus heb ik maar flink ingezoomd (vanaf zo'n 20 m).
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.dam02/wildgebied_runderen.jpg
ISO 160 | S 1/315 | A F/5,7

3:
Ik weet het.. een standaard macro shot.. maar ik kon het niet laten ;) Hij was mooi belicht door direct zonlicht.. dit maakte een korte sluitertijd mogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.dam02/paardenbloem.jpg
ISO 160 | S 1/512 | A F/6,3 | focal length 8 mm (max optical zoom). Genomen vanaf zo'n 8 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 00:19:
@ Hangloozz:

Jij vertelde dat je al een jaar of 17 fotografeert, nietwaar?
Kun je dan ook terugkijkend over die hele periode ontwikkelingen in je werken zien? En ontdek je nu ook nog steeds nieuwe dingen?

Misschien is dat al weleens gepost, dan mijn nederige excuses, maar dan moet je maar bedenken dat ik ook op 15km na een Westlander ben ;)

Lijk me leuk daar eens wat over te horen.....
ehm nee, ik zie geen verschil met het werk van toen.. misschien iemand anders wel.
Ik ontdek nog wel nieuwe dingen maar voor mij geldt dat ik de meeste dingen herontdek (lange belichtingstijden en lichtschilderen, macrofotgrafie).
Toen ik begon met fotografie was ik 15 ofzo en toen had ik duidelijk meer fantasie om dingen uit te proberen en minder gene (schaamte) om dingen te fotograferen, tegenwoordig wordt je ook naar aangekeken als je van iets of iemand een foto maakt op straat.

Zal er eens dieper over je vrag nadenken, sta nu op het punt m'n nest in te duiken.

enne, je komt zeker uit Zoetermeer ofzo? ;)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Toenet even wat geprobeerd in deze setup, ik heb alleen gecropt & gesharpened & de levels wat aangepast af en toe:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/schroevendraaiers/setup.jpg

Zomaar:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/lucifer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/nietverwijderaar.jpg

RJ45:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/rj45/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/rj45/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/rj45/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/rj45/4.jpg

Schroevendraaier & tangen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/schroevendraaiers/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/schroevendraaiers/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bbs/photoshoot/schroevendraaiers/3.jpg

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.