Geen idee; zal thuis de EXIF er eens bijhalen 
/edit
Diafragma F2.8
Shutterspeed 1/8s
ISO 50
/edit
Diafragma F2.8
Shutterspeed 1/8s
ISO 50
[ Voor 36% gewijzigd door Pelle op 10-06-2003 13:52 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Pelle op 10-06-2003 13:52 ]
Verwijderd
Mooi scherp en prima DOF. Wel denk ik dat deze platen nu een keer gemaakt zijnjvdb1975 schreef op 10 June 2003 @ 13:11:
Nu ik ook een goeie camera heb, zal ik ook eens een post doen. Sorry voor de storende rand rechtsonder. Ik zal hem later nog eens wegsoepen.
[afbeelding]
**is beetje een crosspost**
Echt mooie scherpe shots, zeker die eerste 3.Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 20:59:
mijn shots voor vandaag
Terug naar het stekje waar ik mijn eerste libelle shots had genomen en nu zaten er weer andere bij (nog steeds geen naam
Canon 10D & Sigma 180mm macro
[ Voor 3% gewijzigd door mrknowitall op 10-06-2003 16:05 ]
One of the animals has left its cage today.
[ Voor 28% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-06-2003 17:39 ]
Verwijderd
Tussenringen maken het alleen maar moeilijker, de DOF word dan zo ondiep, dat je niet meer zonder statief kunt...mrknowitall schreef op 10 June 2003 @ 15:49:
[...]
Echt mooie scherpe shots, zeker die eerste 3.
* mrknowitall schrapt de tussenringen en zet één Sigma AF 180/f3.5 Macro op zijn verlanglijstje.
Vet! Echt geweldig. Allebei super de super!Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 15:35:
Nog maar een paar oude platen uit de doos getoverd, en bewerkt.
[afbeelding]
[afbeelding]
(Hloozz wakker worden.)
heb je ook een foto waar die R1/R6 helemaal op staat?RD schreef op 10 June 2003 @ 16:23:
Mijn eerste shots met mijn A70. Macro rules! Heerlijke camera!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
De eerste heb ik het contrast iets omhoog gegooid (laten we zeggen +7) en heb ik heb hem ook iets gesharpend; amount: 75%, Radius: 0.3 pixels en treshold: 0.MauriX schreef op 10 June 2003 @ 16:42:
[...]
Vet! Echt geweldig. Allebei super de super!
Dan heb ik een vraag je voor jou. Hoe heb je de foto's bewerkt? Ik ben niet zo'n held met photoshop, dus zou je bijvoorbeeld de eerste kunnen uitleggen welke handelingen je verricht hebt, en welke waarden je hebt gekozen?
wrom?
Verwijderd
Dat d8 ik ook toen ik het zag, ik weet ook alleen niet meer welkeHangloozz schreef op 10 June 2003 @ 17:27:
[...]
wrom?![]()
je wil zeker reactie huh?
okee...
Foto 1 is lekker spontaan en wel mooi, alleen wat donker in het gezicht.
Foto 2 doet me niet zoveel..ik moet denken aan de opdruk van een hoes van een game..kweet alleen ff niet welke. Oftewel: het lijkt een render. Daarnaast worden de mond en neus vervormd; waarschijnlijk teveel groothoek gebruikt, licht tele flatteert het vaak mooi.
Final Fantasy film ?Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 17:36:
[...]
Dat d8 ik ook toen ik het zag, ik weet ook alleen niet meer welke
Verwijderd
Wat geweldige kleuren, man.....8-Track schreef op 09 June 2003 @ 22:00:
[...]
Ik heb alle foto's USM gegeven op hun originele grootte en de daarna geupload naar de server. Daar zorgt ImageMagick voor het resizen, wat de scherpte niet ten goede komt. Ik moet eigenlijk 700px versies in Photoshop maken en daar USM op loslaten.
Ik heb in de eerste even wat meer werk gestoken, beetje contrast erbij, wat Digital Velvia van Fred Miranda eroverheen, resizen, en dan wat USM...
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
Nu de rest even bijwerken...
Edit: Hier is de 4e met dezelfde bewerking
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik vind hem wel leuk, op die vinger afdruk en stof (?) naVerwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:53:
Gisteren in de volle felle zon met (ikea) glas gespeeld:
[afbeelding]
Nomen nescio
Verwijderd
Die koe heeft BSE.wolly_a schreef op 10 June 2003 @ 21:56:
ZoOok deel 17 begint alweer aardig richting de 1000 reacties te gaan. Het gaat hard! Vanmiddag even op de fiets gesprongen en dit was het resultaat:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4. Koe speelt verstoppertje
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6. Vieze zwam eet boom op
[afbeelding]
7. Zelfde vieze zwam
[afbeelding]
8. Hard fietsen om niet nat te wordenbrute bui op komst
[afbeelding]
Gemaakt met een Kodak CX4200. Verder geen Fotosjop, alleen bij enkele even gespeeld met USM naar aanleiding van de vorige reacties. Kreeg met Bakmans action trouwens heel veel ruis ineens!
Als je hem graag wilt hebben kun je hem gewoon van de Fred Miranda site downloaden, hij is de $15 meer dan waard (zeker met de huidige €/$ koers).Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 19:56:
[...]
Wat geweldige kleuren, man.....![]()
Kun je misschien action, Digital Velvia van Fred Miranda, vrijgeven aan ons, zodat we er één kunnen downloaden?
Mooie foto's. De compositie is puik.wolly_a schreef op 10 June 2003 @ 21:56:
ZoOok deel 17 begint alweer aardig richting de 1000 reacties te gaan. Het gaat hard! Vanmiddag even op de fiets gesprongen en dit was het resultaat:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4. Koe speelt verstoppertje
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6. Vieze zwam eet boom op
[afbeelding]
7. Zelfde vieze zwam
[afbeelding]
8. Hard fietsen om niet nat te wordenbrute bui op komst
[afbeelding]
Gemaakt met een Kodak CX4200. Verder geen Fotosjop, alleen bij enkele even gespeeld met USM naar aanleiding van de vorige reacties. Kreeg met Bakmans action trouwens heel veel ruis ineens!
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 20% gewijzigd door Chrasher op 10-06-2003 22:39 ]
PSN-id: Chrasher
Thnx! Wat licht betreft is m'n camera niet echt een superster. Heel veel licht, maar ook behoorlijk donker vindt ie niet fijn. Ik zal eens een beetje gaan experimenteren met belichting!Mooie foto's. De compositie is puik.
Misschien zou het aardig zijn als je iets meer doet aan de belichting. Dat is buiten wel moeilijk, maar ga er dan gewoon op een heldere dag op uit (dat gaat voor die wolkenlucht niet op denk ik). Je krijgt dan gewoon heldere foto's en scherpere contrasten. Verder zou ik een beetje kloten met zwart-wit, sephia en het contrast. Met name bij de foto's van die gebouwtjes.
Verwijderd
Dat zijn mooie plaatjes Matthijs.Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:15:
Hallo,
Zo mensen daar ben ik weer
M'n upload deed het de laatste tijd niet met een paar foutjes in de software. Maar goed.. Nu wel weer
Paar platen van de laatste tijd :
afbeelding
afbeelding
afbeelding
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 22:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
De eerste heb ik niet echt wat mee, ook door de nogal vreemde crop + compositie. De tweede spreekt mij meer aan. Lekkere DOF, goeie belichting.. en tja lekker scherpVerwijderd schreef op 11 June 2003 @ 00:32:
Weer eens wat anders dan insecten
Canon 10D & 50mm 1.8 MKII
Expodisc gebruikt voor whitebalance (kleuren zouden moeten kloppen ?)
[afbeelding]
zoals je ziet had ik geen zin om de camera in een andere positie te zetten
[afbeelding]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
grappig, de enige reden waarvoor ik deze foto niet zou ditchen zou het meisje zijnYellowCube schreef op 11 juni 2003 @ 10:26:
[...]
![]()
Staande ovatie....vreselijk wrede foto.
Helemaal puur of is ie wel aan bewerkingen onderhevig geweest?
Super, niks op aan te merken!Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 00:05:
Eens iets anders posten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door floduR op 11-06-2003 11:54 ]
[ Voor 9% gewijzigd door blakez op 11-06-2003 11:57 ]
Verwijderd
Hij is gewoon zo gemaakt, toevallig scheen die laser net in de lens en toen kreeg ik ditYellowCube schreef op 11 juni 2003 @ 10:26:
[...]
![]()
Staande ovatie....vreselijk wrede foto.
Helemaal puur of is ie wel aan bewerkingen onderhevig geweest?
Verwijderd
AhVerwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 22:44:
[...]
Dat zijn mooie plaatjes Matthijs.
Door jouw postings ben ik zelfs op zoek gegaan naar een Finepix 1300 !
Hij heeft maar 1,3 MP, geen optische zoom en weinig instelmogelijkheden maar ik vind de kwaliteit zeer acceptabel.
Lijkt mij een mooie beginnerscamera die gebruikt kan worden todat een camera als de G3 wat meer betaalbaar is, iets als de A40 vind ik dan net weer wat te duur voor de geboden kwaliteit.
Nieuw zijn ze er niet meer maar heb pas een gerefurbished exemplaar gekocht in de USA via ebay (100 Dollar incl. 25$ verzend) da's zo'n 86 Euro.
Als ik pech heb komt daar nog +/- 30 Euro invoerrechten/BTW overheen (heb gevraagd of ze als gift willen versturen). Hij is inmiddels onderweg.
Spannend !
Dit plaatje kan echt in een folder!Weer eens wat anders dan insecten
Canon 10D & 50mm 1.8 MKII
Expodisc gebruikt voor whitebalance (kleuren zouden moeten kloppen ?)
zoals je ziet had ik geen zin om de camera in een andere positie te zetten
[afbeelding]
Waarschijnlijk Neat Imageblakez schreef op 11 June 2003 @ 13:09:
Een tijdje terug stond er hier in dit topic iets over hoe je ruis uit een foto kan halen met een bepaald programma'tje.. 't was niet Photoshop, maar iets anders.. Jullie 'n idee?
"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "
Dat verklaart veel, de 1e foto leek zonder deze info gelezen te hebben zwaar gesoeptDJ-Anubis schreef op 11 June 2003 @ 13:54:
Voor de gene die de soort niet kennen:
Om je een idee te geven. Dit exemplaar weegt 85 kilo.
[ Voor 6% gewijzigd door mrknowitall op 11-06-2003 13:58 ]
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Leuke foto's, vooral die 1e ziet er aardig uit. Wat voor lens(en) zit(ten) er op die 10D ?DJ-Anubis schreef op 11 June 2003 @ 13:54:
M'n ouder hebben net een EOS 10D aangeschaft.
Wat een mooi ding zeg.
Eerste middagje shots maken:
Hond en oldtimer
[afbeelding]
Ierse Wolfshond, toepasselijk genoeg genaamd 'puk'
[afbeelding]
Voor de gene die de soort niet kennen:
Om je een idee te geven. Dit exemplaar weegt 85 kilo.
Alles niet geedit maar met iPhoto doorgestuurd naar mij (heb mooiere gemaakt, maargoed die komen wel als ik weer thuis ben geweest).
Commentaar welkom (natuurlijk)
De nieuwe canon lenzen.Leuke foto's, vooral die 1e ziet er aardig uit. Wat voor lens(en) zit(ten) er op die 10D ?
[ Voor 7% gewijzigd door DJ-Anubis op 11-06-2003 15:33 ]
Verwijderd
Is het zo'n 28-135 mm IS USM objectief? Of een hele set (ook 100-400 mm IS erbij)?DJ-Anubis schreef op 11 June 2003 @ 15:31:
[...]
De nieuwe canon lenzen.
Weet het zo niet meer uit me hoofd, maar kijk dit weekeind voor je.
(zijn die met het stabilisatie systeem er in, wat overigens geniaal werkt)
[ Voor 64% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-06-2003 15:56 ]
Hmm, laat dat PSP maar achterwege volgende keerVerwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 15:53:
Heb sinds 1 dag een Canon powerShot A200. Een leuke fotocamera om mee te beginnen dacht ik zo. Deze foto is in de achtertuin gemaakt. Het is de helm van me broertjeMet behulp van Paint Shop Pro 7 is dit het eindreslutaat:
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door BezurK op 11-06-2003 17:03 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
Die eerste foto is de compositie leuk, maar was het denk ik mooier geweest als je de hele lantaarnpaal in beeld had genomen, nu lijkt het net offie in de weg staat...Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 16:58:
Nieuwe pics, vers van de pers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PowerShot A60
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Jah klopt.BezurK schreef op 11 June 2003 @ 17:08:
[...]
Die eerste foto is de compositie leuk, maar was het denk ik mooier geweest als je de hele lantaarnpaal in beeld had genomen, nu lijkt het net offie in de weg staat...
heb je al autocontrast gedaan? Of autolevels. En als dat niet helpt kan je zelf je contrast en levels aanpassen. Staat bij d8 edit > adjust of anders een menutje ernaast ajust. Veel success.jellywoods schreef op 11 June 2003 @ 16:58:
Ik ben nu voor t eerst wat digitale foto's aan het bewerken in Photoshop. Net heb ik een foto al wat mooier gemaakt door t gebruik van de unsharpmask (USM), maar op sommige plaatsen is de foto best overbelichtwat kan ik hieraan doen? Ik heb al wat rondgegoogled, en hier de search gebruikt... of kijk ik ergens over heen?
Verwijderd
maatje s?dbzfan schreef op 11 juni 2003 @ 21:01:
Hier een paar recente photo's, rechtstreeks van mijn site
[afbeelding]
[afbeelding]
Die eerste is VET!Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 16:58:
Nieuwe pics, vers van de pers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PowerShot A60
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 00:35 ]
Verwijderd
Het is vaak gebruikelijk om niet meer dan 10 platen te posten in een keer maar de grootte van je platen vallen mee dus erg is het nietVerwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 00:31:
Na een maand gewacht was dan eindelijk mijn canon powershot a60 binnen! Gisteren wat gepseeld met de functies en afgelopen avond vanalles uitgeprobeerd in de natuurHier komen de mooiste: (mijn aller eerste digitale foto's buiten huis
)
Deze is mooi, die zon door die bomen heen. Heeft wel wat
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
[ Voor 7% gewijzigd door dArtagnan op 12-06-2003 10:31 ]
Arrived anxious, left bored
Hee! jij bent de handyman of niet?yGiDoRp schreef op 12 June 2003 @ 09:26:
Resultaat van spelen met nieuwe digicam
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
Dat is idd zoVerwijderd schreef op 12 June 2003 @ 08:25:
[...]
Het is vaak gebruikelijk om niet meer dan 10 platen te posten in een keer maar de grootte van je platen vallen mee dus erg is het nietVerder vind ik je foto's voor iemand die voor het eerst fotografeert (dat is toch zo?) zeker goed. Compositie is vaak netjes. Hier en daar wat onderbelichting maar is wel weer op te peppen in PS. Well done!
dankjeVerwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 12:18:
[...]
Mooie foto Spacy !!!
![]()
Goed gevonden dat camerastandpunt en mooie lucht...
gebruik je een filter wellicht om die lucht zo te krijgen
of is er gesoept.
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door KillerBee op 12-06-2003 18:57 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ja, we zitten over de 1000 een modje die een volgend deel wil maken?Koraalduivel schreef op 12 June 2003 @ 10:25:
Slot
[afbeelding]
p.s. Misschien ook toepasselijk voor het slot van dit topic (1000 berichten) en de start van een nieuwe
Verwijderd
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 20:31 ]
Ik vind allereerst ervan dat je ze wel mag resizen.Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 20:29:
pas mijn A60 binnen gelijk een beetje klooien natuurlijk!
[afbeelding]
Ach jah zie je wel vaker luchten.
[afbeelding]
Deze leek me wel mooi om van onder af te fotograferen met de zon mee.
[afbeelding]
de macro functie werd ook getest.
Wat vinden jullie ervan 1 van mijn eerste foto's
[ Voor 17% gewijzigd door TDB op 12-06-2003 23:20 ]
PSN: TDBtje
'Sicilie I' is wel mooi. Dat antieke autootje in die karakteristieke sfeervolle straat.TDB schreef op 12 June 2003 @ 22:42:
Sicilie I
[afbeelding]
Sicilie II
[afbeelding]
Eigen tuin
[afbeelding]
Rechtstreeks van Powershot S50
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 12-06-2003 23:52 ]
Verwijderd
Prachtige platen, bakman ! Neem je die foto's uit de losse hand, of neem je een statief mee?Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 00:47:
Uit de schoenendoos
Geschoten in Blijdorp met D30 & 100-400IS
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Weet iemand overigens welke type fiat dit is ?
PSN: TDBtje
Verwijderd
Die drie apen zijn echt te gek zeg!!! Kun je zo een ansichtkaart van maken!Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 00:47:
Uit de schoenendoos
Geschoten in Blijdorp met D30 & 100-400IS
Mooie fotoVerwijderd schreef op 13 June 2003 @ 09:24:
[...]
Die drie apen zijn echt te gek zeg!!! Kun je zo een ansichtkaart van maken!
Hier eentje die ik gisteren maakte:
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door FireArrow op 13-06-2003 09:28 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Hangloozz op 13-06-2003 09:34 ]
Verwijderd
doe je best zou ik zeggenVerwijderd schreef op 13 June 2003 @ 09:52:
Zou het niet eens tijd worden voor deel 18?? We zijn al over de 1000 replies heen...
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq