2e kan ik niet zien, bij de eerste was de sharpen filter niet nodiggomaster schreef op 09 June 2003 @ 19:28:
Ik heb nog 2 foto's toe te voegen:
[afbeelding]
[afbeelding]
graag commentaar.
Verwijderd
De eerste is inderdaad over-sharpend. In de tweede vind ik genoeg contrast zitten. Ik had alleen het takje iets aan de zijkant geplaatst zodat er meer ruimte is om de rest te bekijken. Hij staat nu een beetje midden in beeld.gomaster schreef op 09 June 2003 @ 19:38:
[...]
1e foto vind ik ook. (maar even iets aan doen)
2e zou dat echt beter zijn? Ik zal wel eens kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 19:43 ]
Verwijderd
Hey lieten ze deze foto net op rtl 4 bij het weer zien?Firecow schreef op 09 June 2003 @ 17:30:
Kwam vandaag een gek natuurverschijnsel tegen rond de zon...
[afbeelding]
straks geschoten, vond uhm wel leuk.

Alleen geresized.

Alleen geresized.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Btje standaard.Phydomir schreef op 09 June 2003 @ 20:11:
straks geschoten, vond uhm wel leuk.
[afbeelding]
Alleen geresized.
Verwijderd
Mooie shots !
Ik vind die laatste echt niet normaal !
ik zou hem nog iets ophalen in de brightness. Maar die donkere achtergrond met zo'n witte uil is echt fantastisch !
Hij kan wel wat USM gebruiken, ok misschien niet zo bruut zo als ik het zelf zou doen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 20:37 ]
tja

Was niet zoveel boeiend te vinden in de achter tuin op dat moment
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
mijn shots voor vandaag 
Terug naar het stekje waar ik mijn eerste libelle shots had genomen en nu zaten er weer andere bij (nog steeds geen naam
Canon 10D & Sigma 180mm macro

Terug naar het stekje waar ik mijn eerste libelle shots had genomen en nu zaten er weer andere bij (nog steeds geen naam

Verwijderd
@8-Track
Erg goed allemaal
@bakman
Erg goed!
2 en 4 komen daar zelfs boven, 5 er iets onder. Hoe dicht kwam je bij de libelle?
Erg goed allemaal
@bakman
Erg goed!
2 en 4 komen daar zelfs boven, 5 er iets onder. Hoe dicht kwam je bij de libelle?
Verwijderd
Thanks !Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:22:
@8-Track
Erg goed allemaal
@bakman
Erg goed!
afstand was ongeveer 1.20/50.
Heb hem moeten croppen, ook vanwege het takje wat in de achtergrond zit, stoorde ik me aan, maar ik moest hem erop hebben, was nogal een zenuwachtig beest..
weet je toevallig wat voor een libelle het is ? en wat voor beest we op nummer 5 zien ?
Verwijderd
2 zeer mooi bakman!
Mooie lichtinval.. Hoelaat was dat precies (in stand van de zon)
Lekker rustige achtergrond.
Mooie lichtinval.. Hoelaat was dat precies (in stand van de zon)
Lekker rustige achtergrond.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 21:31 ]
Idd, zo is het bij mij ook. Beetje uit verveling bloemen fotograferen.Phydomir schreef op 09 juni 2003 @ 20:37:
[...]
tja![]()
Was niet zoveel boeiend te vinden in de achter tuin op dat moment
@ bakman, zeer mooie macro's en lekker warme kleuren
[ Voor 11% gewijzigd door dbzfan op 09-06-2003 21:37 ]
Dank je, die van jou zijn ook weer erg goed.
Hij was natuurlijk onderbelicht omdat het zo'n witte vogel is en ik geen compensatie heb ingesteld (moest snel reageren).Ik vind die laatste echt niet normaal !
ik zou hem nog iets ophalen in de brightness. Maar die donkere achtergrond met zo'n witte uil is echt fantastisch !
Ik heb alle foto's USM gegeven op hun originele grootte en de daarna geupload naar de server. Daar zorgt ImageMagick voor het resizen, wat de scherpte niet ten goede komt. Ik moet eigenlijk 700px versies in Photoshop maken en daar USM op loslaten.Hij kan wel wat USM gebruiken, ok misschien niet zo bruut zo als ik het zelf zou doen
Ik heb in de eerste even wat meer werk gestoken, beetje contrast erbij, wat Digital Velvia van Fred Miranda eroverheen, resizen, en dan wat USM...
voor:

na:

Nu de rest even bijwerken...
Edit: Hier is de 4e met dezelfde bewerking
voor:

na:

[ Voor 10% gewijzigd door 8-Track op 09-06-2003 22:20 . Reden: plaatje erbij! ]
Verwijderd
Nee,Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 21:28:
weet je toevallig wat voor een libelle het is ? en wat voor beest we op nummer 5 zien ?
Maar ik heb onder andere deze site gevonden:
http://www.gardensafari.n...a.htm?/dutch/libellen.htm (brute foto's)
http://fly.to/dragonflies (erg veel foto's)
Jouw libel staat zeker bij de tweede link
Ik weet nu in ieder geval dat ik geen libellen, maar waterjuffers heb gepost
Ziet er strak uit.8-Track schreef op 09 June 2003 @ 22:00:
[...]
Dank je, die van jou zijn ook weer erg goed.
[...]
Hij was natuurlijk onderbelicht omdat het zo'n witte vogel is en ik geen compensatie heb ingesteld (moest snel reageren).
[...]
Ik heb alle foto's USM gegeven op hun originele grootte en de daarna geupload naar de server. Daar zorgt ImageMagick voor het resizen, wat de scherpte niet ten goede komt. Ik moet eigenlijk 700px versies in Photoshop maken en daar USM op loslaten.
Ik heb in de eerste even wat meer werk gestoken, beetje contrast erbij, wat Digital Velvia van Fred Miranda eroverheen, resizen, en dan wat USM...
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
Waar krijg je die Digital Velvia?
Hmm bakman wat is nou de beste instellingen voor USM ? zonder dat je echt vieze ruis korrels krijgt ?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Ik ben een total n00b op het gebied van camera's, dus vergeef me mijn vraag astie errug stom is...8-Track schreef op 09 juni 2003 @ 22:00:
Ik heb alle foto's USM gegeven op hun originele grootte ... en daar USM op loslaten ... en dan wat USM...
Wat is USM?
Ik zie dat je er een foto flink mee kunt ophalen, maar hoe doen jullie dat? PhotoShop ofzo?
Heb al ff in de search gezocht, maar daar is USM negen van de tien keer Ultimate Soccer Manager, en de tiende keer is het hardware (UltraSonic Motor). En op Goegel krijg je bij USM ook vooral hardware-zaken te zien (weer die Motor).
Thnx alvast!
Nomen nescio
Zeer fijn en teer en toch na 1 dag weer weg de:
Eendagsbloem
Eendagsbloem

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Aha, het is een "gewone Oeverbel"Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 22:49:
[...]
Nee,
Maar ik heb onder andere deze site gevonden:
http://www.gardensafari.n...a.htm?/dutch/libellen.htm (brute foto's)
http://fly.to/dragonflies (erg veel foto's)
Jouw libel staat zeker bij de tweede link
Ik weet nu in ieder geval dat ik geen libellen, maar waterjuffers heb gepost
Verwijderd
Meteen ook als antwoord voor Brabo-JoossieFirecow schreef op 09 June 2003 @ 22:56:
Hmm bakman wat is nou de beste instellingen voor USM ? zonder dat je echt vieze ruis korrels krijgt ?
USM = Unsharp mask
in photoshop > filters > sharpen > unsharpmask
beginwaarden zou ik hebben op :
Amount : 320%
radius : 0.3 tot 0.8 max
threshold : 0 (in mijn (10D) geval,) moet je alleen gebruiken als je ruis in je plaat hebt zitten
Maar ! ik gebruik nu een actie die doet het anders :
convert naar LAB color, dan via filters > dust&speckels > radius 3 op het "a" en "b" channel, daarna USM op het lightness channel, die maakt bijna geen "haakjes" aan de lijnen...download actie hier
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 23:11 ]
Verwijderd
ik post hier regelmatig foto's maar krijg er 0.0 commentaar op 
zijn ze gewoon zo goed of word ik geboycot ?!
( op pagina 36 is mijn laatste serie te zien )
http://www.fredmiranda.com/DV/CypherMK schreef op 09 June 2003 @ 22:54:
[...]
Ziet er strak uit.
Waar krijg je die Digital Velvia?
Verwijderd
Je bent gewoon zo goed !Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 23:15:
ik post hier regelmatig foto's maar krijg er 0.0 commentaar op
Ik vind nummer 17 fotografisch verantwoord
wat voor camera gebruik je ? Je spreekt over "bloem", ik spreek over overbelichting. Je camera heeft waarschijnlijk (en hopelijk) meerdere "metering" methoden aan boord. De standaard metering waarmee dit soort overbelichting mee word veroorzaakt is de "multi" "matrix" metering. Beter is om "partial" of "center-weighted" metering te gebruiken.Ze zien er aardig uit, maar ik moet echt een andere camera hebben
De zon scheen aardig en dat is meteen af te zien aan de kwaliteit van de foto's.. ze worden al gauw korrelig en pixelig als je een beetje afstandfoto's maakt. En de camera is naar mijn mening erg bloemerig gevoelig ( bloem = het witte van de zon dat je foto wegvreet )
In "multi/matrix" modus gaat de camera een afweging maken tussen het totaal van licht wat er beschikbaar is op het moment van het shot. Hier baseert hij dan de diafragma en sluitertijd op met jouw foto's als gevolg.
Als je bv center/partial/spot had gebruikt dan kijk ie alleen naar het licht in het midden (ligt aan de meteringmodus) en dus niet naar alles in het gehele frame en dan zou hij een geschiktere sluittijd/diafragma hebben gekozen. Nu ziet ie de hele tijd zon en kom je in de problemen. Allemaal wat simplistisch uitgelegd maar globaal gezien werkt het zo. Probeer het eens uit met verschillende metering modussen. Verschillen zijn enorm.
Verwijderd
Nou dankjewel bakman voor de uitgebreide uitleg 
Maar ik gebruik een digitale medion md9700
Waar ik princiepe niet zoveel aan in te stellen valt.
Als je nog wat tips voor me hebt om deze camera nog meer uit te buiten ,
graag
Maar ik gebruik een digitale medion md9700
Waar ik princiepe niet zoveel aan in te stellen valt.
Als je nog wat tips voor me hebt om deze camera nog meer uit te buiten ,
graag
Verwijderd
Almere, de Hoge Vaart vanavond. Twee zoals waarschijnlijk opvalt met veel tegenlicht.
1.

2.
1.

2.

Ik vind vooral 2 mooi, mooi spiegelglad wateroppervlak. 1 vind ik wat minder, mist ook wat qua contrast.Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 23:46:
Almere, de Hoge Vaart vanavond. Twee zoals waarschijnlijk opvalt met veel tegenlicht.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
twas weer mooi weer heb nog paar plaatjes met men a60 gemaakt, wel in PS ge-autoleveld

www.onbereikbaar.nl
Weekendje weg geweest; vooral veel portretten geschoten. Zal de mooisten binnenkort nog eens op een rijtje zetten 
Verder niet echt veel bijzonders dus...

Met welke sluitertijd heb je die onderste genomen?Pelle schreef op 10 juni 2003 @ 11:24:
Weekendje weg geweest; vooral veel portretten geschoten. Zal de mooisten binnenkort nog eens op een rijtje zetten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Egt mooi
@ FRoSTy: übergeil ja!
Geen idee; zal thuis de EXIF er eens bijhalen 
/edit
Diafragma F2.8
Shutterspeed 1/8s
ISO 50
/edit
Diafragma F2.8
Shutterspeed 1/8s
ISO 50
[ Voor 36% gewijzigd door Pelle op 10-06-2003 13:52 ]
Verwijderd
Mooi scherp en prima DOF. Wel denk ik dat deze platen nu een keer gemaakt zijnjvdb1975 schreef op 10 June 2003 @ 13:11:
Nu ik ook een goeie camera heb, zal ik ook eens een post doen. Sorry voor de storende rand rechtsonder. Ik zal hem later nog eens wegsoepen.
[afbeelding]
**is beetje een crosspost**
Echt mooie scherpe shots, zeker die eerste 3.Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 20:59:
mijn shots voor vandaag
* mrknowitall schrapt de tussenringen en zet één Sigma AF 180/f3.5 Macro op zijn verlanglijstje.
[ Voor 3% gewijzigd door mrknowitall op 10-06-2003 16:05 ]
One of the animals has left its cage today.
Hier twee gedigitaliseerde foto's van mij. Helaas kan ik niet doorlinken naar m'n webspace dus moet ik er een webpagina van maken... 't lukt me niet om op m'n wanadoo webspace te komen.
Kan dat alleen vanaf je kabelaansluiting ofzo? 
Edit: geen reaxies.
Geeft ook niet, 'k moet toch eerst wat boeiendere foto's inscannen. Dan post ik ik het wel weer met een wat opvallender berichtje zodat de mensen klikken.

Edit: geen reaxies.
[ Voor 28% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-06-2003 17:39 ]
Verwijderd
Tussenringen maken het alleen maar moeilijker, de DOF word dan zo ondiep, dat je niet meer zonder statief kunt...mrknowitall schreef op 10 June 2003 @ 15:49:
[...]
Echt mooie scherpe shots, zeker die eerste 3.
* mrknowitall schrapt de tussenringen en zet één Sigma AF 180/f3.5 Macro op zijn verlanglijstje.
Deze 180mm daarintegen...
Vet! Echt geweldig. Allebei super de super!Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 15:35:
Nog maar een paar oude platen uit de doos getoverd, en bewerkt.
[afbeelding]
[afbeelding]
(Hloozz wakker worden.)
Dan heb ik een vraag je voor jou. Hoe heb je de foto's bewerkt? Ik ben niet zo'n held met photoshop, dus zou je bijvoorbeeld de eerste kunnen uitleggen welke handelingen je verricht hebt, en welke waarden je hebt gekozen?
heb je ook een foto waar die R1/R6 helemaal op staat?RD schreef op 10 June 2003 @ 16:23:
Mijn eerste shots met mijn A70. Macro rules! Heerlijke camera!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
De eerste heb ik het contrast iets omhoog gegooid (laten we zeggen +7) en heb ik heb hem ook iets gesharpend; amount: 75%, Radius: 0.3 pixels en treshold: 0.MauriX schreef op 10 June 2003 @ 16:42:
[...]
Vet! Echt geweldig. Allebei super de super!
Dan heb ik een vraag je voor jou. Hoe heb je de foto's bewerkt? Ik ben niet zo'n held met photoshop, dus zou je bijvoorbeeld de eerste kunnen uitleggen welke handelingen je verricht hebt, en welke waarden je hebt gekozen?
De tweede heb ik iets lichter gemaakt want het origineel leek wat donker over te komen (duh
wrom?

je wil zeker reactie huh?
okee...
Foto 1 is lekker spontaan en wel mooi, alleen wat donker in het gezicht.
Foto 2 doet me niet zoveel..ik moet denken aan de opdruk van een hoes van een game..kweet alleen ff niet welke. Oftewel: het lijkt een render. Daarnaast worden de mond en neus vervormd; waarschijnlijk teveel groothoek gebruikt, licht tele flatteert het vaak mooi.
Verwijderd
Dat d8 ik ook toen ik het zag, ik weet ook alleen niet meer welkeHangloozz schreef op 10 June 2003 @ 17:27:
[...]
wrom?![]()
je wil zeker reactie huh?
okee...
Foto 1 is lekker spontaan en wel mooi, alleen wat donker in het gezicht.
Foto 2 doet me niet zoveel..ik moet denken aan de opdruk van een hoes van een game..kweet alleen ff niet welke. Oftewel: het lijkt een render. Daarnaast worden de mond en neus vervormd; waarschijnlijk teveel groothoek gebruikt, licht tele flatteert het vaak mooi.
Final Fantasy film ?Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 17:36:
[...]
Dat d8 ik ook toen ik het zag, ik weet ook alleen niet meer welke
Verwijderd
Wat geweldige kleuren, man.....8-Track schreef op 09 June 2003 @ 22:00:
[...]
Ik heb alle foto's USM gegeven op hun originele grootte en de daarna geupload naar de server. Daar zorgt ImageMagick voor het resizen, wat de scherpte niet ten goede komt. Ik moet eigenlijk 700px versies in Photoshop maken en daar USM op loslaten.
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
Kun je misschien action, Digital Velvia van Fred Miranda, vrijgeven aan ons, zodat we er één kunnen downloaden?

Verwijderd
Ik vind hem wel leuk, op die vinger afdruk en stof (?) naVerwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:53:
Gisteren in de volle felle zon met (ikea) glas gespeeld:
[afbeelding]
Thanx bakman!
Ik ga eens kijken of ik ergens een cursusje PhotoShop kan vinden... Mocht ik nog resultaat boeken, dan zal ik dat zeker posten! (Maar verwacht niet te veel... Slow learner...
)
Ik ga eens kijken of ik ergens een cursusje PhotoShop kan vinden... Mocht ik nog resultaat boeken, dan zal ik dat zeker posten! (Maar verwacht niet te veel... Slow learner...
Nomen nescio
Verwijderd
Hallo,
Zo mensen daar ben ik weer
M'n upload deed het de laatste tijd niet met een paar foutjes in de software. Maar goed.. Nu wel weer
Paar platen van de laatste tijd :
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/10-6-03%20Bloem.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/10-6-03%20Slak.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/28-5-03%20Voeten.jpg[/img]
M'n upload deed het de laatste tijd niet met een paar foutjes in de software. Maar goed.. Nu wel weer
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/10-6-03%20Bloem.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/10-6-03%20Slak.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/28-5-03%20Voeten.jpg[/img]
Zo
Ook deel 17 begint alweer aardig richting de 1000 reacties te gaan. Het gaat hard! Vanmiddag even op de fiets gesprongen en dit was het resultaat:
1.

2.

3.

4. Koe speelt verstoppertje

5.

6. Vieze zwam eet boom op

7. Zelfde vieze zwam

8. Hard fietsen om niet nat te worden
brute bui op komst

Gemaakt met een Kodak CX4200. Verder geen Fotosjop, alleen bij enkele even gespeeld met USM naar aanleiding van de vorige reacties. Kreeg met Bakmans action trouwens heel veel ruis ineens!
1.

2.

3.

5.

7. Zelfde vieze zwam

8. Hard fietsen om niet nat te worden

Gemaakt met een Kodak CX4200. Verder geen Fotosjop, alleen bij enkele even gespeeld met USM naar aanleiding van de vorige reacties. Kreeg met Bakmans action trouwens heel veel ruis ineens!
Die koe heeft BSE.wolly_a schreef op 10 June 2003 @ 21:56:
ZoOok deel 17 begint alweer aardig richting de 1000 reacties te gaan. Het gaat hard! Vanmiddag even op de fiets gesprongen en dit was het resultaat:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
[afbeelding]
7. Zelfde vieze zwam
[afbeelding]
8. Hard fietsen om niet nat te wordenbrute bui op komst
[afbeelding]
Nu je het zegt....
Bovendien heb ik er 4 van gemaakt en op de ene staat ie nog gekker op als de andere? Hmmmmmm
Als je hem graag wilt hebben kun je hem gewoon van de Fred Miranda site downloaden, hij is de $15 meer dan waard (zeker met de huidige €/$ koers).Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 19:56:
[...]
Wat geweldige kleuren, man.....![]()
Kun je misschien action, Digital Velvia van Fred Miranda, vrijgeven aan ons, zodat we er één kunnen downloaden?
Mooie foto's. De compositie is puik.wolly_a schreef op 10 June 2003 @ 21:56:
ZoOok deel 17 begint alweer aardig richting de 1000 reacties te gaan. Het gaat hard! Vanmiddag even op de fiets gesprongen en dit was het resultaat:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
[afbeelding]
7. Zelfde vieze zwam
[afbeelding]
8. Hard fietsen om niet nat te wordenbrute bui op komst
[afbeelding]
Misschien zou het aardig zijn als je iets meer doet aan de belichting. Dat is buiten wel moeilijk, maar ga er dan gewoon op een heldere dag op uit (dat gaat voor die wolkenlucht niet op denk ik). Je krijgt dan gewoon heldere foto's en scherpere contrasten. Verder zou ik een beetje kloten met zwart-wit, sephia en het contrast. Met name bij de foto's van die gebouwtjes.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik heb hier nog een leuk voorbeeld wat betreft het gebruik van een polarisatie-filter. Merk het verschil op in de reflectie van het water.
Zonder polarisatie-filter:

Met polarisatie-filter:

En hier nog een van mijn favorieten van een dagje Dolfinarium, genomen met mijn nieuwe Panasonic FZ1 met B300 1.7x tele-converter. Totale zoom 715mm.

Ben ook nog even bezig geweest met een panorama van die Lagune daar en dit is het resultaat. (clickable voor een grote versie)
Zonder polarisatie-filter:

Met polarisatie-filter:

En hier nog een van mijn favorieten van een dagje Dolfinarium, genomen met mijn nieuwe Panasonic FZ1 met B300 1.7x tele-converter. Totale zoom 715mm.

Ben ook nog even bezig geweest met een panorama van die Lagune daar en dit is het resultaat. (clickable voor een grote versie)

[ Voor 20% gewijzigd door Chrasher op 10-06-2003 22:39 ]
PSN-id: Chrasher
Thnx! Wat licht betreft is m'n camera niet echt een superster. Heel veel licht, maar ook behoorlijk donker vindt ie niet fijn. Ik zal eens een beetje gaan experimenteren met belichting!Mooie foto's. De compositie is puik.
Misschien zou het aardig zijn als je iets meer doet aan de belichting. Dat is buiten wel moeilijk, maar ga er dan gewoon op een heldere dag op uit (dat gaat voor die wolkenlucht niet op denk ik). Je krijgt dan gewoon heldere foto's en scherpere contrasten. Verder zou ik een beetje kloten met zwart-wit, sephia en het contrast. Met name bij de foto's van die gebouwtjes.
Verwijderd
Dat zijn mooie plaatjes Matthijs.Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:15:
Hallo,
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Door jouw postings ben ik zelfs op zoek gegaan naar een Finepix 1300 !
Hij heeft maar 1,3 MP, geen optische zoom en weinig instelmogelijkheden maar ik vind de kwaliteit zeer acceptabel.
Lijkt mij een mooie beginnerscamera die gebruikt kan worden todat een camera als de G3 wat meer betaalbaar is, iets als de A40 vind ik dan net weer wat te duur voor de geboden kwaliteit.
Nieuw zijn ze er niet meer maar heb pas een gerefurbished exemplaar gekocht in de USA via ebay (100 Dollar incl. 25$ verzend) da's zo'n 86 Euro.
Als ik pech heb komt daar nog +/- 30 Euro invoerrechten/BTW overheen (heb gevraagd of ze als gift willen versturen). Hij is inmiddels onderweg.
Spannend !
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 22:48 ]
Verwijderd
Weer eens wat anders dan insecten 
Canon 10D & 50mm 1.8 MKII
Expodisc gebruikt voor whitebalance (kleuren zouden moeten kloppen ?)

zoals je ziet had ik geen zin om de camera in een andere positie te zetten

Verwijderd
De eerste heb ik niet echt wat mee, ook door de nogal vreemde crop + compositie. De tweede spreekt mij meer aan. Lekkere DOF, goeie belichting.. en tja lekker scherpVerwijderd schreef op 11 June 2003 @ 00:32:
Weer eens wat anders dan insecten
[afbeelding]
[afbeelding]
Staande ovatie....vreselijk wrede foto.
Helemaal puur of is ie wel aan bewerkingen onderhevig geweest?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
grappig, de enige reden waarvoor ik deze foto niet zou ditchen zou het meisje zijnYellowCube schreef op 11 juni 2003 @ 10:26:
[...]
![]()
Verder een afschuwelijke plaat, maar hé, da's _mijn_ mening he
Super, niks op aan te merken!Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 00:05:
Eens iets anders posten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is zeker wat anders dan normaal, lijkt me erg moeilijk, ik heb ook wel eens een poging gedaan... vraag niet naar het resultaat
De middelste foto, wat zijn daar de specs van? (exif info)
en wat is er aan gesoept?
En wat voor fototoestel heb je? (een sony sybershot, maar welke?)
Edit:
Ik zie dat je de exif hebt laten staan, dus ik heb het al gezien.
zeer goed
[ Voor 12% gewijzigd door floduR op 11-06-2003 11:54 ]
* blakez heeft net z'n camera (Ricoh Caplio RR30) terug naar de winkel gebracht..
CCD had 'n beetje last van 2 dode pixels en véél te veel hot pixels.. Ze gingen 'm opsturen naar Ricoh en waarschijnlijk werd daar heel 't binnenwerk vervangen.. Hopelijk heb ik 'm snel weer terug..
CCD had 'n beetje last van 2 dode pixels en véél te veel hot pixels.. Ze gingen 'm opsturen naar Ricoh en waarschijnlijk werd daar heel 't binnenwerk vervangen.. Hopelijk heb ik 'm snel weer terug..
[ Voor 9% gewijzigd door blakez op 11-06-2003 11:57 ]
Ik heb hier nog die 2 die ik eerder poste maar dan lichtelijk aangepast
[1] minder sharp

[2] meer contrast

btw bakman bedankt voor die action! Die heb ik gebruikt voor die reiger. Eerst was ik zelf iets te fantiek geweest met usm
[1] minder sharp

[2] meer contrast

btw bakman bedankt voor die action! Die heb ik gebruikt voor die reiger. Eerst was ik zelf iets te fantiek geweest met usm
Een tijdje terug stond er hier in dit topic iets over hoe je ruis uit een foto kan halen met een bepaald programma'tje.. 't was niet Photoshop, maar iets anders.. Jullie 'n idee?
Verwijderd
Hij is gewoon zo gemaakt, toevallig scheen die laser net in de lens en toen kreeg ik ditYellowCube schreef op 11 juni 2003 @ 10:26:
[...]
![]()
Verwijderd
AhVerwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 22:44:
[...]
Dat zijn mooie plaatjes Matthijs.
Door jouw postings ben ik zelfs op zoek gegaan naar een Finepix 1300 !
Hij heeft maar 1,3 MP, geen optische zoom en weinig instelmogelijkheden maar ik vind de kwaliteit zeer acceptabel.
Lijkt mij een mooie beginnerscamera die gebruikt kan worden todat een camera als de G3 wat meer betaalbaar is, iets als de A40 vind ik dan net weer wat te duur voor de geboden kwaliteit.
Nieuw zijn ze er niet meer maar heb pas een gerefurbished exemplaar gekocht in de USA via ebay (100 Dollar incl. 25$ verzend) da's zo'n 86 Euro.
Als ik pech heb komt daar nog +/- 30 Euro invoerrechten/BTW overheen (heb gevraagd of ze als gift willen versturen). Hij is inmiddels onderweg.
Spannend !
Fijn dat ik daar mee heb kunnen helpen.
Maar zijn er tegenwoordig niet betere cams voor dezelfde prijs ? Naja 86 euro is niks
Dit plaatje kan echt in een folder!Weer eens wat anders dan insecten
[afbeelding]
Super! Mooie compo ! Weer iets anders
Waarschijnlijk Neat Imageblakez schreef op 11 June 2003 @ 13:09:
Een tijdje terug stond er hier in dit topic iets over hoe je ruis uit een foto kan halen met een bepaald programma'tje.. 't was niet Photoshop, maar iets anders.. Jullie 'n idee?
M'n ouder hebben net een EOS 10D aangeschaft.
Wat een mooi ding zeg.
Eerste middagje shots maken:
Hond en oldtimer

Ierse Wolfshond, toepasselijk genoeg genaamd 'puk'

Voor de gene die de soort niet kennen:
Om je een idee te geven. Dit exemplaar weegt 85 kilo.
Alles niet geedit maar met iPhoto doorgestuurd naar mij (heb mooiere gemaakt, maargoed die komen wel als ik weer thuis ben geweest).
Commentaar welkom (natuurlijk
)
Wat een mooi ding zeg.
Hond en oldtimer

Alles niet geedit maar met iPhoto doorgestuurd naar mij (heb mooiere gemaakt, maargoed die komen wel als ik weer thuis ben geweest).
Commentaar welkom (natuurlijk
"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "
Dat verklaart veel, de 1e foto leek zonder deze info gelezen te hebben zwaar gesoeptDJ-Anubis schreef op 11 June 2003 @ 13:54:
Wat een bakbeest zeg.
[ Voor 6% gewijzigd door mrknowitall op 11-06-2003 13:58 ]
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Leuke foto's, vooral die 1e ziet er aardig uit. Wat voor lens(en) zit(ten) er op die 10D ?DJ-Anubis schreef op 11 June 2003 @ 13:54:
M'n ouder hebben net een EOS 10D aangeschaft.
Wat een mooi ding zeg.
Hond en oldtimer
[afbeelding]
[afbeelding]
Commentaar welkom (natuurlijk)
De nieuwe canon lenzen.Leuke foto's, vooral die 1e ziet er aardig uit. Wat voor lens(en) zit(ten) er op die 10D ?
Weet het zo niet meer uit me hoofd, maar kijk dit weekeind voor je.
(zijn die met het stabilisatie systeem er in, wat overigens geniaal werkt)
[ Voor 7% gewijzigd door DJ-Anubis op 11-06-2003 15:33 ]
"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "
Verwijderd
Heb sinds 1 dag een Canon powerShot A200. Een leuke fotocamera om mee te beginnen dacht ik zo. Deze foto is in de achtertuin gemaakt. Het is de helm van me broertje
Met behulp van Paint Shop Pro 7 is dit het eindreslutaat:

Is het zo'n 28-135 mm IS USM objectief? Of een hele set (ook 100-400 mm IS erbij)?DJ-Anubis schreef op 11 June 2003 @ 15:31:
[...]
De nieuwe canon lenzen.
Weet het zo niet meer uit me hoofd, maar kijk dit weekeind voor je.
(zijn die met het stabilisatie systeem er in, wat overigens geniaal werkt)
[ Voor 64% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-06-2003 15:56 ]
Hmm, laat dat PSP maar achterwege volgende keerVerwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 15:53:
Heb sinds 1 dag een Canon powerShot A200. Een leuke fotocamera om mee te beginnen dacht ik zo. Deze foto is in de achtertuin gemaakt. Het is de helm van me broertjeMet behulp van Paint Shop Pro 7 is dit het eindreslutaat:
[afbeelding]
Verwijderd
Ach dit is de 1e keer dat ik PSP gebruik en de 1e keer dat ik digitale foto`s maak 
Maar ok volgende keer maar geen PSP
Maar ok volgende keer maar geen PSP
wat pics gemaakt in de tuin net...

Ik ben nu voor t eerst wat digitale foto's aan het bewerken in Photoshop. Net heb ik een foto al wat mooier gemaakt door t gebruik van de unsharpmask (USM), maar op sommige plaatsen is de foto best overbelicht
wat kan ik hieraan doen? Ik heb al wat rondgegoogled, en hier de search gebruikt... of kijk ik ergens over heen?
Ik weet niet of het mag, maar ik wilde toch ook ff wat foto's van mij posten. Waarom ik twijfel of het mag is omdat ze niet met een digicam gemaakt zijn 
Ik heb er namelijk nog geen een, wil er overigens einde van de zomer verandering in gaan brengen
Foto's zijn gemaakt met een Pentax MZ7 SLR-camera met 28-105mm Pentax-FA lens. Sluitertijden, diafragma-instellingen en gevoeligheid van het rolletje weet ik niet meer, een analoge cam kent niet zoiets als een EXIF (oh nee?)
Deze foto's zijn trouwens allemaal om en rond mijn huis gemaakt, en die hond op de foto's is onze hond

Ik heb er namelijk nog geen een, wil er overigens einde van de zomer verandering in gaan brengen
Foto's zijn gemaakt met een Pentax MZ7 SLR-camera met 28-105mm Pentax-FA lens. Sluitertijden, diafragma-instellingen en gevoeligheid van het rolletje weet ik niet meer, een analoge cam kent niet zoiets als een EXIF (oh nee?)
Deze foto's zijn trouwens allemaal om en rond mijn huis gemaakt, en die hond op de foto's is onze hond

[ Voor 3% gewijzigd door BezurK op 11-06-2003 17:03 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
Die eerste foto is de compositie leuk, maar was het denk ik mooier geweest als je de hele lantaarnpaal in beeld had genomen, nu lijkt het net offie in de weg staat...Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 16:58:
Nieuwe pics, vers van de pers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PowerShot A60
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Jah klopt.BezurK schreef op 11 June 2003 @ 17:08:
[...]
Die eerste foto is de compositie leuk, maar was het denk ik mooier geweest als je de hele lantaarnpaal in beeld had genomen, nu lijkt het net offie in de weg staat...
Misschien nog eens een keer overnieuw doen.
Wow, die is wel heel gaaf! Nooit geweten dat het zo in elkaar zit (fiets er altijd langs, maar nooit doorheen).
heb je al autocontrast gedaan? Of autolevels. En als dat niet helpt kan je zelf je contrast en levels aanpassen. Staat bij d8 edit > adjust of anders een menutje ernaast ajust. Veel success.jellywoods schreef op 11 June 2003 @ 16:58:
Ik ben nu voor t eerst wat digitale foto's aan het bewerken in Photoshop. Net heb ik een foto al wat mooier gemaakt door t gebruik van de unsharpmask (USM), maar op sommige plaatsen is de foto best overbelichtwat kan ik hieraan doen? Ik heb al wat rondgegoogled, en hier de search gebruikt... of kijk ik ergens over heen?
Hier een paar recente photo's, rechtstreeks van mijn site 

@Firecow: WOW!! Hoewel bloempjes en beestjes al best vaak voorbij komen, vind ik deze wel weer helemaal geweldig!! Mooi!!!
beestjes fotograferen lukt me totaal niet, die gaan telkens weg als ik er aan kom 
Heb nog wel vandaag een setje foto's gemaakt!!
1. Alweer een gekke koe

2.

3.

4.

5.

6.
Heb nog wel vandaag een setje foto's gemaakt!!
1. Alweer een gekke koe

2.

3.

4.

5.

6.

Verwijderd
maatje s?dbzfan schreef op 11 juni 2003 @ 21:01:
Hier een paar recente photo's, rechtstreeks van mijn site
[afbeelding]
[afbeelding]
Die eerste is VET!Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 16:58:
Nieuwe pics, vers van de pers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PowerShot A60
Door die lantaarnpaal lijkt het alsof de foto in 2en in gesplitst.
Clyde & wolly_a:
Jullie foto's zijn belachelijk groot qua filesize... 250 - 600k is echt abnormaal.
Met 60 - 100k moet je ook makkelijk toe kunnen...
Jullie foto's zijn belachelijk groot qua filesize... 250 - 600k is echt abnormaal.
Met 60 - 100k moet je ook makkelijk toe kunnen...
Verwijderd
Na een maand gewacht was dan eindelijk mijn canon powershot a60 binnen! Gisteren wat gepseeld met de functies en afgelopen avond vanalles uitgeprobeerd in de natuur
Hier komen de mooiste: (mijn aller eerste digitale foto's buiten huis
)
Mooie kleurtjes

Een boom vanaf onderen.

Het zonnetje door een grassprietje...

Kwam nog een paard tegen.

Paardje weer genieten van de sunset.

En alweer het paardje

Een sloot na zonsondergang.

Een sluisje.

Vanuit een andere hoek...

Zonnetje nog net door de boompjes heen.

Hier ook al

En een probeerseltje...

Na veel mislukte troep toch bij dat er nog wat leuks uitgekomen was
De dingen waar ik vooral moeite mee heb: de sluitertijd bepalen, had hem veel te vaak veel te laag staan. En bepalen wat er op de foto komt, ik kijk erdoorheen...denk dat alles goed staat en op de foto zelfs komt er nog een stuk onder (ja, omdat de lens eronder zit) of blijkt dat er nog een takje aan de zijkant zit.
Kritiek en tips zijn welkom!!
Mooie kleurtjes

Een boom vanaf onderen.

Het zonnetje door een grassprietje...

Kwam nog een paard tegen.

Paardje weer genieten van de sunset.

En alweer het paardje

Een sloot na zonsondergang.

Een sluisje.

Vanuit een andere hoek...

Zonnetje nog net door de boompjes heen.

Hier ook al

En een probeerseltje...

Na veel mislukte troep toch bij dat er nog wat leuks uitgekomen was
De dingen waar ik vooral moeite mee heb: de sluitertijd bepalen, had hem veel te vaak veel te laag staan. En bepalen wat er op de foto komt, ik kijk erdoorheen...denk dat alles goed staat en op de foto zelfs komt er nog een stuk onder (ja, omdat de lens eronder zit) of blijkt dat er nog een takje aan de zijkant zit.
Kritiek en tips zijn welkom!!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 00:35 ]
Verwijderd
Het is vaak gebruikelijk om niet meer dan 10 platen te posten in een keer maar de grootte van je platen vallen mee dus erg is het nietVerwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 00:31:
Na een maand gewacht was dan eindelijk mijn canon powershot a60 binnen! Gisteren wat gepseeld met de functies en afgelopen avond vanalles uitgeprobeerd in de natuurHier komen de mooiste: (mijn aller eerste digitale foto's buiten huis
)
Deze is mooi, die zon door die bomen heen. Heeft wel wat
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dit topic is gesloten.