probeer 's www.kieskeurig.nl , kan je cams naast elkaar vergelijkeninquestos schreef op 06 June 2003 @ 13:59:
[...]
Ja, is inderdaad ook een interessante camera.
Weet iemand misschien een pagina waarop features van verschillende camera's staan vermeld.???
Nog beter:Choller schreef op 06 juni 2003 @ 18:18:
[...]
probeer 's www.kieskeurig.nl , kan je cams naast elkaar vergelijken
http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
[ Voor 17% gewijzigd door dArtagnan op 06-06-2003 18:30 ]
Verwijderd
Laterna Magika Park. Ze zijn moeilijk te vinden. Er zijn er een heleboel, waarvan bovenstaande zeker niet de beste is. Een aantal is niet voor alle leeftijden, vandaar dat ik ze hier niet neergezetVerwijderd schreef op 06 June 2003 @ 16:59:
Hahha, prachtig, waar is dat in Almere? Zal ik er eens langsrijden
@Hangloozz,
Wat ben je streng vandaag. Ik denk dat de meeste mensen die hier wat posten wel hun best doen of iets willen leren.Hangloozz schreef op 06 June 2003 @ 17:33:
[...]
heb jij zin dan om elke foto die voorbij komt te gaan uitvouwen, omdraaien, tegen het licht te houden en er aan te ruiken
Sorry, maar ik comment alleen nog foto's waarvan ik zie dat de maker er moeite voor gedaan heeft, echt iets wil leren, of als het een killerpic is.
Er komt teveel huis-, tuin- en keukenmateriaal langs... NOFI
@Harry_H. : Leer eens typen man.

Een Echte Beer
Volledige versie en andere foto;s gemaakt met mijn cam van de appie zie: http://members.lycos.nl/shameblaster
Ksta altijd in voor commentaar positief/negatief
[ Voor 62% gewijzigd door shameblaster op 06-06-2003 19:18 ]
Cons:::BB4E
Verwijderd
Kheb nog nooit een echte beer met een ophanghaakje op zijn kop gezien en een matrozen pakje aan
Verwijderd
Nog wat experimentjes met m'n Medion 7425: 
Lol deze is nog leuk geworden ook! [Bewerkt met 'Clarify' in PSP7 en wat extra scherpte]
Lol deze is nog leuk geworden ook! [Bewerkt met 'Clarify' in PSP7 en wat extra scherpte]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 21:40 ]
Nog een aantal van mij van de laatste tijd:
1.

2.

3.

4.

5.

6.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

[ Voor 3% gewijzigd door vanDaal op 07-06-2003 00:29 ]
wauw, wat een scherpe en heldere foto's (de laatste twee zijn iets minder scherp). De 4e foto is echt een mooie, iets de curves bewerkt? (komt zulke foto's vaak ten goedevanDaal schreef op 06 June 2003 @ 23:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door floduR op 06-06-2003 23:30 ]
Erg mooi, jammer alleen dat er vooral in de eerste foto een beetje ruis te zien valt..vanDaal schreef op 06 June 2003 @ 23:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar verder netjes
yep, heb vandaag m'n zwartleren catsuit aan met geselzweepjeVerwijderd schreef op 06 June 2003 @ 18:54:
@Hangloozz,
Wat ben je streng vandaag. Ik denk dat de meeste mensen die hier wat posten wel hun best doen of iets willen leren.
Het klinkt idd streng maar het is anders schier ondoenlijk aangezien ik ook DPZ (DutchPhotoZone) nog bij wil houden
@vanDaal:
lekker, lekker!
Ik begon een aantal vaste klanten en grootmeesters al te missen de afgelopen weken maar ik hoop dat dat is om foto's uit te broeden
Zoals die van vanDaal dus
Bij dat boerderijtje krijg ik associaties met eigen werk.
De laatste is nog het minst van alle maar ook zeker niet onaardig.
Bij het kerkje valt me op dat je erg nauw op de foto gezet heb; een beetje meer lucht boven de haan zou um goed doen.
Verwijderd
Idd, iets meer lucht, en wat minder van dat zand gebeuren aan de voorkant van de foto... :-) verder, erg mooie foto'sHangloozz schreef op 06 June 2003 @ 23:39:
[...]
Bij het kerkje valt me op dat je erg nauw op de foto gezet heb; een beetje meer
lucht boven de haan zou um goed doen.
Erg mooi! Vooral bij de 2e foto vind ik het erg gaaf hoe je met het perspectief 'gespeeld' hebt, en die laatste macro is ook heel netjes... petje af!Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 17:02:
@vrieserik: de 1e vind ik wel mooi, vooral erg mooie kleuren. De andere 2 vind ik niks bijzonders hebben eigelijk
dan hier nog wat van mij:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
ps, sorry voor de layout, maar die onderste werd anders wel erg klein
Die eerste, super! Dat roze licht, heb je dat met soep ietsje opgepept of is dat 'echt'? Kvind het ERG gaaf namelijkvanDaal schreef op 06 June 2003 @ 23:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rookworst zonder R is ook worst.
Alhoewel ze wel met een statief zijn geschoten, is het helaas verdomd lastig om een DSLR-like (overall) scherpte krijgen, wat ik ook probeerfloduR schreef op 06 June 2003 @ 23:30:
wauw, wat een scherpe en heldere foto's (de laatste twee zijn iets minder scherp)
Heeel licht contrast & brightness aangepast, verder niks eigenlijkDe 4e foto is echt een mooie, iets de curves bewerkt? (komt zulke foto's vaak ten goede)
Ja, mee eensHangloozz schreef op 06 juni 2003 @ 23:39:
Bij dat boerderijtje krijg ik associaties met eigen werk.
De laatste is nog het minst van alle maar ook zeker niet onaardig.
Bij het kerkje valt me op dat je erg nauw op de foto gezet heb; een beetje meer lucht boven de haan zou um goed doen.
Thanks
Das echtBezurK schreef op 07 June 2003 @ 00:29:
Die eerste, super! Dat roze licht, heb je dat met soep ietsje opgepept of is dat 'echt'? Kvind het ERG gaaf namelijk
hijs weer lekker kerl !vanDaal schreef op 06 June 2003 @ 23:18:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
Eerste 2 zijn echt super gewoon
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Zeg vanDaal, hoe bevalt jou die Canon Speedlite 420 EX? Ik ben van plan deze flitser bij een Canon 10D te kopen aangezien ik het prijsverschil met de 550EX te groot vind voor mijn (amateur) gebruik en deze flitser erg goed wordt aangeschreven.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik moet zeggen dat ik er helaas te weinig gebruik van maak om echt een goed oordeel te hebben. Uiteraard gaan vooral je binnenfoto's erop vooruit (vooral geen rode ogen meer is erg prettig!), maar sindsdien heb ik redelijk weinig binnen meer geschoten. Nu had ik gister toevallig mijn flitser nodig voor een modeshow van mijn vriendin (modellen schieten), maar toen bleken de batterijen spontaan op te zijn gegaan. Beetje raar wel.-Stef- schreef op 07 June 2003 @ 00:55:
Zeg vanDaal, hoe bevalt jou die Canon Speedlite 420 EX? Ik ben van plan deze flitser bij een Canon 10D te kopen aangezien ik het prijsverschil met de 550EX te groot vind voor mijn (amateur) gebruik en deze flitser erg goed wordt aangeschreven.
Dus ik vind het moeilijk om positief te zijn. Overigens, ben je op de hoogte van de 'problemen' die sommige Canon D-SLR's hebben in combinatie met de Speedlite flitsers? Ik weet niet of dat ook voor de 10D geldt, maar op dpreview.com vind je daar vast meer over.
Woei, die foto's van mijn Trust PowerC@m 970Z vallen bij wat hier wordt gepost nogal in het niet...
Naja, de mijne zijn goed genoeg voor thuisgebruik
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik begrijp je. Die problemen trouwens hebben de Speedlite EZ's. Het heeft te maken met de E-TTL meting die alleen de EX serie kan. Vandaar het grote aantal EZ flitsers uit de Speedlite serie die momenteel op de 2e-handsmarkt wordt aangeboden.vanDaal schreef op 07 June 2003 @ 01:02:
[...]
Ik moet zeggen dat ik er helaas te weinig gebruik van maak om echt een goed oordeel te hebben. Uiteraard gaan vooral je binnenfoto's erop vooruit (vooral geen rode ogen meer is erg prettig!), maar sindsdien heb ik redelijk weinig binnen meer geschoten. Nu had ik gister toevallig mijn flitser nodig voor een modeshow van mijn vriendin (modellen schieten), maar toen bleken de batterijen spontaan op te zijn gegaan. Beetje raar wel.
Dus ik vind het moeilijk om positief te zijn. Overigens, ben je op de hoogte van de 'problemen' die sommige Canon D-SLR's hebben in combinatie met de Speedlite flitsers? Ik weet niet of dat ook voor de 10D geldt, maar op dpreview.com vind je daar vast meer over.
[ Voor 8% gewijzigd door -Stef- op 07-06-2003 01:16 ]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Behalve streng zijn doe ik ook nog wel es foto's maken 
Zo ook vanavond; ff met m'n broer een ultra-vintage locatie doorkruist.
Zoals een aantal wel zullen weten heb ik een vintage-fetish dus hij was fijn vanavond
Heb totaal zo'n 190 foto's in 5 sets waarvan hier een uittreksel van set nummer 1:
1.

2.

3.

4.

5. Restantje kerst...de boom heeft het niet overleefd, de ballen wel

6.

7.

8.

9.

10.

volgende keer; meer
maar niet nadat je nog 1'tje uit de kelders van Sandeman in Porto, Portugal hebt gezien:
Zoals een aantal wel zullen weten heb ik een vintage-fetish dus hij was fijn vanavond
Heb totaal zo'n 190 foto's in 5 sets waarvan hier een uittreksel van set nummer 1:
1.

2.

3.

4.

5. Restantje kerst...de boom heeft het niet overleefd, de ballen wel

6.

7.

8.

9.

10.

volgende keer; meer
maar niet nadat je nog 1'tje uit de kelders van Sandeman in Porto, Portugal hebt gezien:

Moooi die laatste is echt mooi !
alleen ik mis bij allepics eigenlijk wel een beetje scherpte ?? geen usm gebruikt bij het resizen ?? of het komt omdat ik net wakker ben
alleen ik mis bij allepics eigenlijk wel een beetje scherpte ?? geen usm gebruikt bij het resizen ?? of het komt omdat ik net wakker ben
Verwijderd
vanmorgen genomen vanuit het vliegtuig, kom net terug uit de states ;-)
Canon 10D & Sigma 24-70

Canon 10D & Sigma 24-70

Verwijderd
Yes Yes Yes, heel nice hoor!Hangloozz schreef op 07 juni 2003 @ 01:33:
Behalve streng zijn doe ik ook nog wel es foto's maken
Zoals een aantal wel zullen weten heb ik een vintage-fetish dus hij was fijn vanavond![]()
Ik denk dat de meeste mensen die fetish wel hebben
Ik heb vnl. gekiekt de laatste tijd, verder niks.
En net een soepverzoek ingediend in area61, voor mijn site...
Soephulp gevraagd! (beetje cross)
Deze vond ik toch wel leuk (maar ja poes he)
En net een soepverzoek ingediend in area61, voor mijn site...
Soephulp gevraagd! (beetje cross)

Deze vond ik toch wel leuk (maar ja poes he)

[ Voor 13% gewijzigd door Elvhenk op 07-06-2003 13:39 ]
Verwijderd
Er worden veel macro foto's genomen. Beetje offtopic, maar ik word nogal gek aangekeken als ik een macro foto neem van bv een bloem, insect. Bijv door familie (als je op stap gaat) of voorbij gangers.
Moet je ze het resultaat even laten zien op je lcd
Verwijderd
haha, ja inderdaad... bij familie zou ik dat doen, maar bij wild vreemden (camera uit klauwen trekken ofzo)
of foto's maken van onbekenden. Levert ook wel een leuk resultaat op
Verwijderd
Die eerste is mooi!Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 10:39:
vanmorgen genomen vanuit het vliegtuig, kom net terug uit de states ;-)
Canon 10D & Sigma 24-70
[afbeelding]
[afbeelding]
Tweede, niet zoveel aan. Nou ik vind het wel een erg mooie foto maar het zegt mij niet zoveel. Wel mooie kleuren!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 17:31 ]
De USM heb ik in een action verwerkt samen met het passepartout en copyrightFirecow schreef op 07 juni 2003 @ 08:19:
Moooi die laatste is echt mooi !
Ik zag dat een aantal toch wel geleden hebben onder een lichtzwakke lens icm een te lange sluitertijd.. bijvoorbeeld het hartje in de deur: 1/8s @ F5.6
De anderen zijn vergelijkbaar qua tijden.
M'n eerste goal is dan ook een lens met minimaal F2.8 als grootste diafragmaopening, als het even kan nog groter maar het budget bepaald die diameter ;-)
nog een paar van set 1:
1.

2.

En ik had nog wat random shots op de plank liggen:
1.

2.

3. tikje ruiserig ondanks ISo100..kweet niet waarom.

En nog ff wat kleurtjes:
4.

5.

6.

7.

Verwijderd
Vond de vorige post beter, de laatste daarvan lekker vintage idd. Je had in PS de magenta tonen nog iets kunnen dimmen zodat je de C.A. niet meer ziet in het dakraam. Well done!Hangloozz schreef op 07 juni 2003 @ 17:42:
[...]
De USM heb ik in een action verwerkt samen met het passepartout en copyright
Ik zag dat een aantal toch wel geleden hebben onder een lichtzwakke lens icm een te lange sluitertijd.. bijvoorbeeld het hartje in de deur: 1/8s @ F5.6
M'n eerste goal is dan ook een lens met minimaal F2.8 als grootste diafragmaopening, als het even kan nog groter maar het budget bepaald die diameter ;-)
nog een paar van set 1:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog ff wat kleurtjes:
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
Verwijderd
@8-Track. De foto met de hond kan ik erg waarderen. Denk dat die daar een babe ziet lopen beneden.
@Hangloozz
Deze serie kan ik beter waarderen dan de eerste. 1, 2 en vooral random-shot-1 (mooie locatie en prima sfeer) is erg strak. random-shot-4 vind ik ook goed.
Zelf ben ik vanmiddag insecten wezen schieten. Een deel van de levensloop van de libelle kon ik vastleggen.
Indruk maken.
1.

Van bil gaan.
2.

Ei leggen.
3.

Finishing touch.
4.
@Hangloozz
Deze serie kan ik beter waarderen dan de eerste. 1, 2 en vooral random-shot-1 (mooie locatie en prima sfeer) is erg strak. random-shot-4 vind ik ook goed.
Zelf ben ik vanmiddag insecten wezen schieten. Een deel van de levensloop van de libelle kon ik vastleggen.
Indruk maken.
1.

Van bil gaan.
2.

Ei leggen.
3.

Finishing touch.
4.

Zo, weer veel mooie plaatjes voorbij zien komen 
Ben nu net terug van weekje frankrijk.
Niet zo heel veel geschoten achteraf, ruim 160 foto's met digicam en 1 rolletje met analoge spiegelreflex cam.
Moet ff plekje zien te vinden dat ik dat rolletje weg kan brengen.
Komende 2 dagen zal ik die 160 plaatjes eens doorspitten in de hoop dat er iets bruikbaars tussen zit, ben bang dat het tegenvalt.
Ben nu net terug van weekje frankrijk.
Niet zo heel veel geschoten achteraf, ruim 160 foto's met digicam en 1 rolletje met analoge spiegelreflex cam.
Moet ff plekje zien te vinden dat ik dat rolletje weg kan brengen.
Komende 2 dagen zal ik die 160 plaatjes eens doorspitten in de hoop dat er iets bruikbaars tussen zit, ben bang dat het tegenvalt.
edit:
uitgum
uitgum
edit:
ze vallen erg tegen
ze vallen erg tegen
[ Voor 23% gewijzigd door Graaf op 08-06-2003 09:46 ]
Wow, erg sterk en mooi gemaakt. +1 informatief.Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 21:30:
[knip]
Je kan trouwens goed zien dat de libelle haar eitje laat vallen, ik dacht altijd dat insecten hun eitjes meteen aan de onderkant van een blad plakten.
Goed, zelf ben ik vanavond ook even de deur uit gegaan en ben met de camera in de hand naar het park en strand gegaan. Ik begin nu de camera echt een beetje te kennen en de resultaten zien er ook steeds beter uit. Toch moet ik PS nog gebruiken om bepaalde zaken naar voren te brengen, nouja, daar zal ik wel nooit onderuit komen.

Een paaltje.

Strandhuisjes.

Is dit een soort cactus.

De lucht.

Deze is naar mijn idee veel te donker, toch kreeg ik het maar niet voor elkaar om hem lichter te maken zonder dat de foto lelijk werd. Toch vind ik hem wel iets hebben.

Vanuit het park, een stenen muur met daarin een toog.

Een parkiet in een voillère.
Heeft er nog iemand een paar tips ontrend deze foto's?
Behalve het bewerken met PS (autolevel en contrast) zou ik ook willen weten hoe het zit met de compositie van de foto's. Ik schiet de meeste plaatjes tegenwoordig vanuit diverse hoeken en pak daarvan de foto's die ik het mooist vind.
Verwijderd
Coole shots ! Ik wou dat ik ze zo zou tegenkomen !Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 21:30:
Ik ben vanmiddag ook op jacht geweest naar libelles/insecten, ik zie ze wel, maar ze zitten niet stil, er was ook een hoop wind, niet echt ideaal voor macro's, toch kwam ik er een tegen die zich rustig hield op en op een rustige plek...
Canon 10D & Sigma 180mm macro.
Sorry voor de USM, de "haakjes" verschenen al bij het resizen

En de welbekende vlindertjes waren ook weer aanwezig

Er mooie macros, vooral nummer 3. Maar kan je geen cropje laten zien op 100%, ik ben erg benieuwd naar het detail.
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
100% cropmrknowitall schreef op 07 June 2003 @ 23:45:
Er mooie macros, vooral nummer 3. Maar kan je geen cropje laten zien op 100%, ik ben erg benieuwd naar het detail.
ISO 400
1/800s
F8

zooo sick scherp hoor ! voor een 1:1 crop !
Verwijderd
Mooie pics ! Leuke kleuren.Hangloozz schreef op 07 juni 2003 @ 17:42:
[...]
De USM heb ik in een action verwerkt samen met het passepartout en copyright
nog een paar van set 1:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog ff wat kleurtjes:
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
Nummer 6.... Mooie focus! Manual?
Nummer 4 :
Nummer 1 : Erg scherp! En mooie lichtinval.
Gaaf!!! Scherp.... Ga zo door!
Hier de eerste paar plaatjes van m'n vakantie,
D'r komen er nog een stuk of 5 aan waarsch.
Maar dit is het zo'n beetje alles dat nog een beetje bruikbaar was.
Verder was alles nogal onscherp, en niet echt boeiend om hier neer te posten.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.
D'r komen er nog een stuk of 5 aan waarsch.
Maar dit is het zo'n beetje alles dat nog een beetje bruikbaar was.
Verder was alles nogal onscherp, en niet echt boeiend om hier neer te posten.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Woow, ik vind die insectenfoto's zo ontzettend knap! Bij mij vliegen die krengen altijd weg op het verkeerde moment.
Maar hiero: http://www.northernlightsnome.com - niet van mij hoor. Maar geweldige foto's van het noorderlicht. Die zie je niet vaak.
Btw, de door Deadinspace koel gesoepte foto van een viooltje die ik had gemaakt, voor op mijn website:
Maar hiero: http://www.northernlightsnome.com - niet van mij hoor. Maar geweldige foto's van het noorderlicht. Die zie je niet vaak.
Btw, de door Deadinspace koel gesoepte foto van een viooltje die ik had gemaakt, voor op mijn website:

[ Voor 28% gewijzigd door Elvhenk op 08-06-2003 10:57 ]
Verwijderd
Hoi (Super)CCD freaks! 
Gisteren even bij de kwalificatie van de Pinksterraces geweest op Zandvoort. Uiteraard had ik de Fuji S602z bij me en heb ik getracht wat leuke kiekjes te schieten. Uiteraard wil ik deze met jullie delen...
(note : ben nog een n00b op het gebied van racerij foto's)
Het blijft best moeilijk om de langsrazende bolide's goed in focus te schieten. 75% is mislukt maar de overige 25% mag er best zijn vind ik. Een greep uit de collectie:

Alfa 147 op de Hunserug

Formule Renault op weg naar de Hugenholtz hairpin

Aanremmen voor de Nissan bocht

Gevecht in de Hugenholtz (prachtige plek voor kiekjes maken, maar helaas mochten we daar niet langer blijven staan
)
De bovenste foto (de Alfa 147) vind ik het beste gelukt. Perfecte focus... het onderwerp bijna in het midden van de foto en een redelijke "snelheid" in de foto...
Ik heb op 2 manieren geschoten:
- auto focus en de camera meebewegen met het onderwerp (foto 1 en 3)
- manual focus op een punt van het circuit en dan dmv burst-mode 5 foto's achter elkaar maken (foto 2 en 4)
Achteraf gezien best tevreden over het resultaat...
6x Zoom is echt het minimum voor het betere circuitwerk. Nu voor de Masters maar snel een 1.5 teleconverter aanschaffen... 
Wellicht heeft iemand nog tips? Welke manier van schieten is "beter" met high-speed auto's?
Gisteren even bij de kwalificatie van de Pinksterraces geweest op Zandvoort. Uiteraard had ik de Fuji S602z bij me en heb ik getracht wat leuke kiekjes te schieten. Uiteraard wil ik deze met jullie delen...
(note : ben nog een n00b op het gebied van racerij foto's)
Het blijft best moeilijk om de langsrazende bolide's goed in focus te schieten. 75% is mislukt maar de overige 25% mag er best zijn vind ik. Een greep uit de collectie:

Alfa 147 op de Hunserug

Formule Renault op weg naar de Hugenholtz hairpin

Aanremmen voor de Nissan bocht

Gevecht in de Hugenholtz (prachtige plek voor kiekjes maken, maar helaas mochten we daar niet langer blijven staan

De bovenste foto (de Alfa 147) vind ik het beste gelukt. Perfecte focus... het onderwerp bijna in het midden van de foto en een redelijke "snelheid" in de foto...
Ik heb op 2 manieren geschoten:
- auto focus en de camera meebewegen met het onderwerp (foto 1 en 3)
- manual focus op een punt van het circuit en dan dmv burst-mode 5 foto's achter elkaar maken (foto 2 en 4)
Achteraf gezien best tevreden over het resultaat...
Wellicht heeft iemand nog tips? Welke manier van schieten is "beter" met high-speed auto's?
Verwijderd
mooie sfeer, net als je vorige plaat btw
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 12:00 ]
Ik had de kleine versie al gezien op je site, maar zo in het groot is ie erg mooi en 
Krijg spontaan weer zin in een schaaltje aardbijen met suiker
Krijg spontaan weer zin in een schaaltje aardbijen met suiker
Verwijderd
Erg mooi gedaan! Ik had misschien gekozen voor een andere compositie maar ieder zijn smaak. Welke witbalans heb je gebruikt? Of heb je veel in Photoshop gedaan? De aarbei kan nl nog wel iets roder imo
Verwijderd
Foto van de stortbui net.
Kleuren zijn alleen niet zo geweldig. Valt er in PhotoShop nog wat van te maken?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 14:22 ]
Verwijderd
Nice shot !
Maar : Ik zou in PS via mode > hue/saturation
de hue slider naar +20 schuiven en zie wat het resultaat is : een rode aarbei ipv een blauwe
thnx,Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 08:23:
Mooie pics ! Leuke kleuren.
Nummer 6.... Mooie focus! Manual?
Nummer 4 :(Jah, ik ga van beneden naar boven
)
Nummer 1 : Erg scherp! En mooie lichtinval.
nummer 4 - 6 zijn allen gemaakt met de D60 en de lens omgekeerd tegen de bajonet gehouden, dus manuele focus jah
@Harry_hammer: erg fraaie serie al moet ik zeggen dat de scherpte bij sommige niet perfect is, maar het vastleggen van deze bijzondere gebeurtenis maakt erg veel goed
Ik stond ook behoorlijk verbaasd van het feit dat de eitjes gelanceerd werden ipv geplakt...
@bakman:
mooi scherp en een fraai type libelle..is dat niet een glazenmaker?
tsja, en die vlinder...bruut man
@graaf:
zitten best leuke platen bij hoor, 1, 8 (laat qua scherpte veel te wensen over, compo is goed), 9, 11, 13 en 14 spreken me best wel aan.
@Timyo:
je aardbei is veels te blauw...ik krijg geen trek in aardbeien zo hoor

verder is ie wel leuk alleen wat teveel gecentreerd
Verwijderd
@bazs2000
Bedankt. Foto 3 en 4 zijn 2 foto's uit een serie van 4. Voor foto 3 komt nog een foto, en na foto 4 komt ook nog een foto. Op de laatste foto kun je zien dat de libelle bezig is het eitje vast te plakken.
@bakman
Mooie foto's. De libelle's die jij op de foto hebt gezet zijn aanmerkelijk groter en sneller dan de exemplaren die ik gepost heb. Ik heb er ook een aantal vast kunnen leggen, maar die zijn aanmerkelijk minder geslaagd dan die van jou. Hoe krijg je zoveel scherpte diepte met F10?
Verder heb ik nog twee enorme libelle's gefotografeerd, ze zijn bijna helemaal oranje met een grijs-groene kop en een flink stuk groter (10-15 cm lang met een kop die een doorsnede heeft van zo'n 2 cm) dan de exemplaren die jij poste. Deze oranje libelles zijn zo schuw en snel dat ik ze alleen met 3x tele zoom kon vastleggen. Nooit geweten dat er in Nederland zulke grote insecten leven. Weet iemand hoe deze oranje libelles heten?
@MessiaH
Ik ben ook een race liefhebber en ben af en toe op Zandvoort te vinden. Foto 4 vind ik veruit het beste, de spanning heb je hier mooi vastgelegd. Een evenment waar je ook mooie foto's kunt maken zijn de Powerboat races die elk jaar op het Weerwater in Almere (eind augustus / begin september) worden gehouden. Erg gaaf om deze boten met hoge snelheid over het water te zien scheuren en dan met z'n vieren de bocht in...
@Hangloozz
De foto's 1 en 2 die ik hier heb gepost zijn zeker niet de scherpste van de hele serie, maar hebben wel de mooiste compositie. Zoals je kunt zien heb ik ze allemaal met F2.8 geschoten en als het mannetje en vrouwtje zich dan niet 100% in hetzelfde vlak bevinden wordt 1 van de 2 libelles al onscherp. Verder zijn ze in Almere (= altijd veel wind) gemaakt.
Bedankt. Foto 3 en 4 zijn 2 foto's uit een serie van 4. Voor foto 3 komt nog een foto, en na foto 4 komt ook nog een foto. Op de laatste foto kun je zien dat de libelle bezig is het eitje vast te plakken.
@bakman
Mooie foto's. De libelle's die jij op de foto hebt gezet zijn aanmerkelijk groter en sneller dan de exemplaren die ik gepost heb. Ik heb er ook een aantal vast kunnen leggen, maar die zijn aanmerkelijk minder geslaagd dan die van jou. Hoe krijg je zoveel scherpte diepte met F10?
Verder heb ik nog twee enorme libelle's gefotografeerd, ze zijn bijna helemaal oranje met een grijs-groene kop en een flink stuk groter (10-15 cm lang met een kop die een doorsnede heeft van zo'n 2 cm) dan de exemplaren die jij poste. Deze oranje libelles zijn zo schuw en snel dat ik ze alleen met 3x tele zoom kon vastleggen. Nooit geweten dat er in Nederland zulke grote insecten leven. Weet iemand hoe deze oranje libelles heten?
@MessiaH
Ik ben ook een race liefhebber en ben af en toe op Zandvoort te vinden. Foto 4 vind ik veruit het beste, de spanning heb je hier mooi vastgelegd. Een evenment waar je ook mooie foto's kunt maken zijn de Powerboat races die elk jaar op het Weerwater in Almere (eind augustus / begin september) worden gehouden. Erg gaaf om deze boten met hoge snelheid over het water te zien scheuren en dan met z'n vieren de bocht in...
@Hangloozz
De foto's 1 en 2 die ik hier heb gepost zijn zeker niet de scherpste van de hele serie, maar hebben wel de mooiste compositie. Zoals je kunt zien heb ik ze allemaal met F2.8 geschoten en als het mannetje en vrouwtje zich dan niet 100% in hetzelfde vlak bevinden wordt 1 van de 2 libelles al onscherp. Verder zijn ze in Almere (= altijd veel wind) gemaakt.
Timyo: yep is zeker beter.
Toch blijf iets me storen aan de reflectie op de aardbei; die is voor m'n gevoel nog te blauw.
Waarschijnlijk hou ik erg van warme kleurtjes?
@Harry_hammer: ik weet dat de omstandigheden soms erg naaiend kunnen zijn maar ja, dan heb je dus gewoonweg nét niet dé foto gemaakt/kunnen maken
Gewoon nogmaals proberen, bijvoorbeeld in de avond, 9 van de 10 keer heb je dan veel minder wind.
En kijk hier eens of je libelle erbij staat: http://www.antenna.nl/weia/Libellenvideo.html
Toch blijf iets me storen aan de reflectie op de aardbei; die is voor m'n gevoel nog te blauw.
Waarschijnlijk hou ik erg van warme kleurtjes?
@Harry_hammer: ik weet dat de omstandigheden soms erg naaiend kunnen zijn maar ja, dan heb je dus gewoonweg nét niet dé foto gemaakt/kunnen maken
Gewoon nogmaals proberen, bijvoorbeeld in de avond, 9 van de 10 keer heb je dan veel minder wind.
En kijk hier eens of je libelle erbij staat: http://www.antenna.nl/weia/Libellenvideo.html
Verwijderd
's avonds zijn deze insekten helaas wat minder met de voortplanting bezig. Neemt niet weg dat ik gewoon blijf proberen.Hangloozz schreef op 08 June 2003 @ 17:22:
Mooie foto's staan er op die site! Ik heb ze gevonden: het waren vroege glazenmakers.
staan zeker vette platen op, die van die bruinrode heidelibel bijvoorbeeld; je ziet de vleugeltjes glinsteren..prachtig

Vanmiddag nét voor het hier ook begon te onweren (noord oost brabant). flink onderbelicht natuurlijk, maar dat kon ie wel hebben dacht ik zo
Klein beetje contrast verhoogd in PS maar minder dan je zou denken!
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Wow... en daar kwam vervolgens een F-5 uit of niet?abrakadaver schreef op 08 June 2003 @ 19:32:
[afbeelding]
Vanmiddag nét voor het hier ook begon te onweren (noord oost brabant). flink onderbelicht natuurlijk, maar dat kon ie wel hebben dacht ik zo
Gaaf! vette foto!abrakadaver schreef op 08 June 2003 @ 19:32:
[afbeelding]
Wat zijn de instellingen van de foto? (sluiter, diafragma. Kortom, exif?)
Heb je een grotere versie (of origineel?)
en heb je er wat aan zitten knutsellen? (oh wacht, contrast zei je, ok)
[ Voor 11% gewijzigd door floduR op 08-06-2003 20:14 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
te grappig weer :
bij een maat van me in de tuin zit een merel op z'n nest....dus de macro er even op los gelaten....

en dan denk je natuurlijk, nou lekker bijzonder bakman...
dan zoomen we eens in op zijn oog (1:1 crop) en wat zien we daar

zwarte stip is mijn Sigma 180mm lens een daarboven een plukje haar van mezelf en die maat staat er naast
Ik vond het TE bizar hahaha...
bij een maat van me in de tuin zit een merel op z'n nest....dus de macro er even op los gelaten....

en dan denk je natuurlijk, nou lekker bijzonder bakman...
dan zoomen we eens in op zijn oog (1:1 crop) en wat zien we daar

zwarte stip is mijn Sigma 180mm lens een daarboven een plukje haar van mezelf en die maat staat er naast
Ik vond het TE bizar hahaha...
Verwijderd
Thanks.Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 15:23:
@bakman
De scherptediepte is echt niet zo aanwezig als het lijkt, bij het verkleinen lijkt het al eerder scherper
Ik vraag me nog wel wat voor libelles het zijn (stonden niet op die site), ze zijn enorm iig.
Ik heb er vandaag weer een paar gemaakt, nadat de bewolking was vertrokken...ik post ze zo ff.
Welke ISO waarde heb je gebruikt, er zit zo overduidelijk ruis in de crop. Ik mis wat scherpte.
Wel gaaf verder het detail
.
Wel gaaf verder het detail
Verwijderd
Ik heb hem iets verlicht met PS levels maar ik ben benieuwd wat jouw camera produceert op ISO 800 ?mrknowitall schreef op 08 June 2003 @ 20:30:
Welke ISO waarde heb je gebruikt, er zit zo overduidelijk ruis in de crop. Ik mis wat scherpte.
Wel gaaf verder het detail.
Dat wilde ik weten dus (ik dacht 400). Meer ruis dan de jouwe iig want ik heb zijn oudere broertjeVerwijderd schreef op 08 June 2003 @ 20:36:
[...]
Ik heb hem iets verlicht met PS levels maar ik ben benieuwd wat jouw camera produceert op ISO 800 ?
Verwijderd
Een kwartiertje geleden geschoten voordat de zon helemaal verdwenen was. Klein beetje bewerkt met het contrast en Saturation in PhotoShop. Comments plz.

Canon Powershot A60
Canon Powershot A60
Verwijderd
Linken naar een lokale schijf is niet echt functioneel...Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 22:22:
[[url=C:\kas.jpeg]afbeelding[/url]]
Ik zou 'em ff naar een centrale plaats uploaden, van waaruit iedereen hem kan benaderen: http://theforumisdown.com/upload/upload.php
Of als de pic te groot is... ff je webspace raadplegen.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 22:28 ]
Je 2e foto heeft zeer mooie kleuren, vind ik
Bij slecht houd het niet op, regen heeft ook z'n scharme.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Goed, het is geen schokkend scherpe foto (wel met statief) maar met een A70 kan je de maan redelijk fotograferen.

Beter kan alleen met een grotere zoomlens.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Vandaag weer een paar foto's geschoten waarbij deze er erg uitsprongen, alleen de duif was een beetje overbelicht, omdat ik snel moest handelen hopelijk heb ik hem wat kunnen redden, ben namelijk n00b met fotobewerkings software 

en een verkoeling

Commentaar meer dan welkom
gefotograveerd met een p71 sonycam

en een verkoeling

Commentaar meer dan welkom
gefotograveerd met een p71 sonycam
Verwijderd
erg mooi die bloem ! DOF is mooi !Montana schreef op 08 juni 2003 @ 22:46:
[afbeelding]
en idd, regen kan leuke resultaten opleveren

Verwijderd
en die had ik gebruikt gisteravondMicrokid schreef op 08 June 2003 @ 23:02:
Goed, het is geen schokkend scherpe foto (wel met statief) maar met een A70 kan je de maan redelijk fotograferen.
[afbeelding]
geez wat ben ik vervelend mannetje

10D & 100-400IS @ 400mm - ISO 100, F8, 1/80s op statief.

Tja, 400mm, daar kan een A70 niet aan tippen...Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 23:29:
[...]
en die had ik gebruikt gisteravond![]()
geez wat ben ik vervelend mannetjemaar wilde het toch met jullie sharen...
10D & 100-400IS @ 400mm - ISO 100, F8, 1/80s op statief.
[afbeelding]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Die eerste is erg fraai Montana!Montana schreef op 08 June 2003 @ 22:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie focus.
En bakman..
Tja
Leuke pic dude! Straalt echt vakantie uit.
Hier nog eentje van mij, paar dagen geleden 's avonds geschoten.

Is de tijdelijke ministrand van rotterdam al langs geweest? Ik heb me helemaal gek gezocht maar kon geen normale foto ervan vinden. Misschien is ie hier al eens langs geweest?
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
Ik heb nog wat foto's die ik vorige week in de avond gemaakt heb:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Hij zat mooi stil maar ik kon zn kop niet schieten want dan moet ik in de vijver gaan liggen

Ik weet niet wat voor kikker dit is maar hij brult als een ziekte
Camera is een Nikon Coolpix 3100 geschoten vanaf ongeveer 40cm..
[ Voor 11% gewijzigd door Oxi op 09-06-2003 16:58 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Kwam vandaag een gek natuurverschijnsel tegen rond de zon...

gemaakt met een geleende Poershot A40,..niet echt bijzonder voor jullie,..maar voor mij wel
ehmz.. die grote compositie(2) had een slechte belichting.. even wat opgekrikt.. maar de ruis die zo een a40 heeft is enorm..

ehmz.. die grote compositie(2) had een slechte belichting.. even wat opgekrikt.. maar de ruis die zo een a40 heeft is enorm..

[ Voor 16% gewijzigd door gitaarwerk op 09-06-2003 18:21 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
heb net ff wat meer picas op je site bekeken.....heb nu echt al zin in de komen de zomervakantie naar de Costa Brava
grotere versiefloduR schreef op 08 June 2003 @ 20:12:
[...]
Gaaf! vette foto!
Wat zijn de instellingen van de foto? (sluiter, diafragma. Kortom, exif?)
Heb je een grotere versie (of origineel?)
en heb je er wat aan zitten knutsellen? (oh wacht, contrast zei je, ok)
hmmm moet de datum/tijd maar eens op de camera instellen!
voor de duidelijkheid: het ging dus om deze foto.
hij heeft vrij veel ruis, maar ik verwacht dat dat komt omdat ik de iso speed op auto had staan. STOM!!!
beetje exif- data:
Camera Model Name
Canon PowerShot G3
Shooting Date/Time
8-6-2002 11:53:19
Shooting Mode
Manual
Tv( Shutter Speed )
1/50
Av( Aperture Value )
5.6
Exposure Compensation
-2
Lens
7.2 - 28.8mm
Focal Length
7.2mm
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
File Size
1276KB
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik heb nog 2 foto's toe te voegen:

graag commentaar.

graag commentaar.
[ Voor 3% gewijzigd door gomaster op 11-06-2003 12:49 ]
@gomaster
2e foto is best mooi
alhoewel de er wat meer contrast in mag zitten..
de 1e foto is te scherp... vind ik
2e foto is best mooi
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Ben vandaag naar de Efteling geweest.
Was wel leuk, en ik had wat fototjes gemaakt
Ze zien er aardig uit, maar ik moet echt een andere camera hebben
De zon scheen aardig en dat is meteen af te zien aan de kwaliteit van de foto's.. ze worden al gauw korrelig en pixelig als je een beetje afstandfoto's maakt. En de camera is naar mijn mening erg bloemerig gevoelig ( bloem = het witte van de zon dat je foto wegvreet )
Maar goed, ik heb de leukste er tussen uit gepikt en die laat ik hier zien !
Hoop dat jullie ze leuk vinden.

!! op de thumbnails klikken om de foto's in dr geheel te bekijken !
Was wel leuk, en ik had wat fototjes gemaakt
Ze zien er aardig uit, maar ik moet echt een andere camera hebben
De zon scheen aardig en dat is meteen af te zien aan de kwaliteit van de foto's.. ze worden al gauw korrelig en pixelig als je een beetje afstandfoto's maakt. En de camera is naar mijn mening erg bloemerig gevoelig ( bloem = het witte van de zon dat je foto wegvreet )
Maar goed, ik heb de leukste er tussen uit gepikt en die laat ik hier zien !
Hoop dat jullie ze leuk vinden.

!! op de thumbnails klikken om de foto's in dr geheel te bekijken !
1e foto vind ik ook. (maar even iets aan doenGitaarwerk schreef op 09 juni 2003 @ 19:35:
@gomaster
2e foto is best mooialhoewel de er wat meer contrast in mag zitten..
2e zou dat echt beter zijn? Ik zal wel eens kijken.
Dit topic is gesloten.