Niks aan te doen. Ik zou zeggen: hops

ping 127.212.23.124
Wouw..... zelf gemaakt?Op vrijdag 12 oktober 2001 11:57 schreef pjottum het volgende:
nou ja.. zo ziet niemand meer de foto's die ik net postte voor jij het topic dichtmikte!
Niks aan te doen. Ik zou zeggen: hops
[afbeelding]
Money for nothin' and your chicks for free
Anoniem: 1933
mooie plaatjes hoor
zit er over te denken om die camera ook te kopen... nog op- en aanmerkingen over deze camera?? of dingen dat je zegt: dat had ik liever gehad?
Voor meer plaatjes van IJsland moet je maar even kijken op http://ijsland.flerp.net/, en als ik weer een handvol online heb gezet post ik hier wel weer wat foto's.
edit:
Nou, ik had graag gehad dattie wat meer groothoek was. Mijn motivatie voor dit ding was de prijs, de 2.1 megapixel, de cf (maar da's standaard
Fijn apparaat hoor!
ping 127.212.23.124
Dus je moet het er wel bijzetten van welke reso naar welke reso je geresized heb.
Enigste voorbeeld bij de hand
Genomen met een Sony Cybershot-S50 2.3 Mpixel.
(Niet geresized of gecomprimeerd)
Ik zet er zelfs bij met welk programma ik die resizes doe, kan je nagaan. *blink* Engergieknal A20 is een fijn ding! *blink*
ping 127.212.23.124
Zo ff een paar (vind wel de moeite van het linken waard)...

Geef mij maar een Warsteiner.

meer foto's op http://home.wish.net/~djcanard/
Mijn C-2100 is (weer) kapot, hij wil niet meer opstarten (net als de 1e).
Ik heb er nu 3 gehad en die deden het allemaal niet goed. 1e wilde na een dag niet meer opstarten, 2e had hot pixels, 3e wil nu dus ook niet meer opstarten. Hij wordt nu opgestuurd, ik hoop dat het een beetje snel geregeld wordt
maar goed, ik heb er _nogal_ veel gemaakt, dus vandaar dat ik ze niet allemaal post...
ping 127.212.23.124
Zojuist thuis gekomen, ligt daar mijn bestelde Canon G2 op mij te wachten. Verwacht van mij binnenkort ook maar enkele pics ;-).
PS: ik heb 'm dmv een pre-order bij Budgetfoto besteld voor fl 2209,- excl fl 25,- verzendkosten. Hij staat nog niet eens op de site.
Kut, heb net een maand geleden een Powershot G1 gekocht voor 2250,--Op vrijdag 12 oktober 2001 17:31 schreef R Kuipers het volgende:
Yahooooooowwwww !!!!!!
Zojuist thuis gekomen, ligt daar mijn bestelde Canon G2 op mij te wachten. Verwacht van mij binnenkort ook maar enkele pics ;-).
PS: ik heb 'm dmv een pre-order bij Budgetfoto besteld voor fl 2209,- excl fl 25,- verzendkosten. Hij staat nog niet eens op de site.
Nouja, laten we zeggen dat hij me prima bevalt..
zit vast een bom inOp vrijdag 12 oktober 2001 17:45 schreef LL Koelkast het volgende:
Heb nog even wat leuke foto's opgezocht:
[..]
[afbeelding]
Wie heeft hier zijn koffers laten staan? [station Loppersum]
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Ik zou 'm ook vandaag horen te krijgen van Budgetfoto (same prijs).. maar ja hij kwam dus niet vandaag! En morgen doen ze geen rembourszendingen.. dus Maandag pas...[b]Op vrijdag 12 oktober 2001 17:31 schreef R Zojuist thuis gekomen, ligt daar mijn bestelde Canon G2 op mij te wachten. Verwacht van mij binnenkort ook maar enkele pics ;-).
gemaakt met de Sony DSC-S70

grote versie
Heb hier een schelpje geschoten:

Het origineel (1MB) kun je hier zien.
Sony F505V, geresized van 1856x1392 naar 800x600.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dat is een eend man! dat is heiligschennis!!!!Op vrijdag 12 oktober 2001 21:35 schreef DasH het volgende:
Dit was bij mij voor de deur. één of andere eikel dacht dat het leuk was om met vuurwerk te gaan spelen. Niet mijn auto gelukkig. Maar het levert wel mooie plaatjes op.
gemaakt met de Sony DSC-S70
[afbeelding]
grote versie

mooi moment
sony p1 trouwens... voor meer: http://www.xs4all.nl/~mirenmer/sony en http://www.xs4all.nl/~mirenmer/new
Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Poezebeest van de buren

Toestel doet ook zelfportretten

Closeup radeon, niet helemaal oke, maar ik heb geen zin om dat ding er nog een keer uit te halen
Zoals je misschien al zag, een Fuji FinePix 6900Zoom

voor de deur, in mijn straat bijna een jaar geleden, 2000

Oud en Nieuw, Frankrijk, 2000/2001

Vliegtuing, San Francisco, Februari 2001

Nederland, eind Augustus 2001

De hondjes van huisgenoot van me girlie, 2001
Allemaal Fujifilm FinePix 4700 Zoom en all pictures taken by me
"You're only as good, as what you did last week."
Anoniem: 8888
Een van mijn kameraden die rond de 60 km/u rijd..of harder
Terrasje...
Leuk shotje van onze auto..
Ik zou toch eerst die auto door de wasstraat hebben gereden voor ik daar een foto van zou nemen
Maar ja, wie ben ik
ping 127.212.23.124
Anoniem: 37600

Foto's met dsc-s70
Anoniem: 510
Kan je tijdens de belichting zoomen, of heb je dit in de nabewerking gefixt?Op zondag 14 oktober 2001 04:32 schreef oh,when? het volgende:
[[afbeelding]
Nederland, eind Augustus 2001
Anoniem: 8888
Hij was schoon, alleen door de goeie kwaliteit...Op zondag 14 oktober 2001 21:09 schreef pjottum het volgende:
Jeumig!
Ik zou toch eerst die auto door de wasstraat hebben gereden voor ik daar een foto van zou nemen
Maar ja, wie ben ik
Universal Studios Florida:

The Incredible Hulk Coaster (Islands Of Adventure):

Islands of Adventure:

Savannah, Georgia:

Ergens tussen Savannah en Atlanta:

World of Coca Cola:

The King:

New Orleans:

Hotel Biloxi, Misssissippi

Pelikaan

Sorry modem gebruikers
Gegevens: Canon Ixus 300 met 128Mb Flash-kaartje. Alles vol-automatisch...
rm -r *

tuin

nog meer tuin

De kat "sloeber"
Stomme beest liep steeds weg op de foto

en natuurlijk het verplichte bloemetje, niet echt close-up maar goed mijn cam heeft ook geen macro functie.
m'n cam is nu trouwens ook stuk, gaat niet meer aan. Ook andere batterijen enzo al geprobeerd maar hij's gewoon kapot
Lees nu dat sinterklaas d'r ook last van heeft, is wel heel andere camera, maar goed tis dus een vaker voorkomend probleem bij digicams
[edit]
had net alles geregeld om dat ding terug te brengen kom ik op het lumineuze idee om het nog 1 laatste keer te proberen en wat denk je? hij werkt weer
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Tuxje, gemaakt op 1024x786

500 Meter op een hardlooppaadje. Klik op image voor orgineel (2272x1768) (2.2 Mb)

Paddestoeltjes in een gemeentebosje bij m'n huis in de buurt, ook orgineel is weer 2272x1768 ofzo

M'n spiegelfototje was nog niet gelukt nu 's avonds in 't donker...
mode: 3M fine (2048 x 1536)
(er zit ook een 6M (2832 x 2128) op, maar dat
maakt de files erg groot)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ben vergeten te resizen zie ik niet, nouja da's pech, sorry modemers/casema-ers.

CAM: Nikon Coolpix 990
Instellingen: Sommige handmatig, sommige niet.
Niet bewerkt in photoshop oid
Bericht hierboven
MOOI!Op woensdag 17 oktober 2001 14:08 schreef Floris Diemel het volgende:
Ook ik heb foto's gemaakt
Ben vergeten te resizen zie ik niet, nouja da's pech, sorry modemers/casema-ers.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
CAM: Nikon Coolpix 990
Instellingen: Sommige handmatig, sommige niet.
Niet bewerkt in photoshop oid
maar je vergeet je te excuseren aan d emensen zoals ik die het moeten doen met een 15" monitor op 1024x768 zodat ze die plaatjes niet eens behoorlijk op het scherm krijgen
nu ikke mijn eerste foto hier posten:
Canon Powershot S10 op medium resolutie, daarna geresized naar 480x640... zonder flits

Bloemetjes...

Toch knap dat ze dat kunnen..

Moderne graancirkel?

Mooi beestje...

Lelijke vent...

Ok, hier had ik m'n camera een beetje scheef...

That's one big bird..
Camera: Digital Ixus
Instelling allemaal auto, alleen belichting op 'bewolkt' stand...
Originelen van 1600*1200 geresized naar 640*480, verder geen nabewerking...
deze fotoz zijn gemaakt in Haarlem.
erg leuke meid. blijkt later boven het winkeltje te wonen waar een vriend van me werkt en deze fotoz zijn gemaakt
let ff op die man
fotoz zijn van 2048 x 1536 naar 1024 x 768 geresized en ff een a-tje achter gezet verder nix aan gedaan.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Olifant... (das tenminste een beest wat niet wegloopt voor een foto

Ed & Willem bever

tis geen flamengo, maar ja wat wel

Timon

Shera Kahn
een mus die last heeft van de broeikast effectOp donderdag 18 oktober 2001 16:34 schreef actieman het volgende:
dagje artis:
[afbeelding]
Je bedoelt denk ik dat het geen Flamingo is.Op donderdag 18 oktober 2001 16:34 schreef actieman het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij is het een rode Ibis.
Hier nog een beertje uit Artis (Sony DSC-S70):

* Arthur heeft naar aanleiding hiervan besloten ook een digitale camera te gaan kopen. Nu alleen nog geld
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
1600*1200 geresized naar 640*480

Zoals gewoonlijk met mijn Fuji6900 gemaakt, alleen verkleind.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Heeft jou pa een slijterij ofzoOp zondag 14 oktober 2001 21:11 schreef TheNijntje het volgende:
ik heb sinds een paar maanden een Sony dsc-s70, heb maar even een 'dorst'-shot gemaakt.
[afbeelding]
Zou mij wel heel handig lijken
PB 3.2
hmmz.. wat een mooie foto's allemaal...
Alhier een aantal fototjes van een bruiloft. Ik had de camera pas 1 dag, en had niet de tijd gehad om de handleiding helemaal door te nemen.Yahooooooowwwww !!!!!!

Orgineel:http://users.raketnet.nl/rob.kuipers/bloempje-groot.jpg

Orgineel:http://users.raketnet.nl/rob.kuipers/bloemstuk-groot.jpg

Orgineel:http://users.raketnet.nl/rob.kuipers/bloemstuk2-groot.jpg

Orgineel:http://users.raketnet.nl/rob.kuipers/hapjes-groot.jpg

Orgineel:http://users.raketnet.nl/rob.kuipers/liefs-groot.jpg
Ten slotte: ik ben zeer te spreken over de G2. Ik heb 'm icm een 128 MB flash kaartje, en dan kun je heel veel mooie foto's maken (hoogste resolutie jpeg: super fine resulteert in 1 - 1,5 MB per foto). De accu is perfect, tijdens de bruiloft zeker > 200 foto's gemaakt, waarvan schat ik de helft met flitser, en nog altijd werken. Een nadeel wat ik tot nu toe ontdekt heb, is het rode oogjes verhaal. Vooral bij brildragers heb ik hier last van.
Offtopic: Weet iemand een snellere provider dan raketnet? Dit schiet ook niet op.
Lijkt mij toch wel één van de grote uitdagingen in de digitale fotografie, met een kutcamera als de Fony P1 (zónder enige instelmogelijkheden) in zulke slechte lichtomstandigheden als een houseparty een beetje nette plaatjes schieten. Ik denk dat het redelijk gelukt is:

Oh, ik heb er een copyrightmelding bij geplaatst, dit is omdat ik NIET wil hebben dat deze foto's op één of andere site opduiken. Maakt er iemand misbruik en plaatst tóch de foto's ergens anders, krijg je ZEKER onze advocaten op je dak. Sorry dat ik zo strikt moet zijn, maar aangezien TE zo kort geleden gehouden is, kan de verleiding voor mensen groot zijn de foto's te gebruiken... Deze foto's kúnnen nog voor ID&T Magazine gebruikt worden, daarom moeten deze exclusief blijven. Dit is ook de reden waarom ik geen High-Res versies laat zien. Ik vertrouw op uw begrip. Mocht je trouwens een dance-gerelateerde site hebben en graag enkele foto's willen voor bij je verslag ofzo, mail mij dan. Dat is namelijk mogelijk.
Geef mij maar een Warsteiner.

Canon Digital Ixus, auto-settings, geresized naar 640x480
Anoniem: 19566
Wat vindt je tot nu toe van je Ixus? Ik ben over mijn Ixus zeer tevredenOp woensdag 24 oktober 2001 22:19 schreef BrZ het volgende:
Ah, ff gekeken of ik nog wat boeiende foto's had, en ik kwam deze nog tegen:
[afbeelding]
Canon Digital Ixus, auto-settings, geresized naar 640x480
Anoniem: 35788

Mika Hakkinen, F1 Belgie 2001.
Foto gemaakt met een Fuji FinePix 2400 Zoom, auto instellingen, alleen gerescaled naar 640x480
Wow, gave foto, wil je ook ff posten zonder dattie die gerescaled is?? Die wil ik wel hebben namelijkOp donderdag 25 oktober 2001 00:24 schreef endeavour het volgende:
Nou, vooruit dan maar.. Eentje uit mijn privecollectie:
[afbeelding]
Mika Hakkinen, F1 Belgie 2001.
Foto gemaakt met een Fuji FinePix 2400 Zoom, auto instellingen, alleen gerescaled naar 640x480
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Heeft de G2 ook last van paarse vlekken, bijv. als je met tegenlicht een paar bomen fotografeert? Ik heb nl. de G1 sinds kort, en die heeft dat wel. Rode ogen krijg je btw met erg veel (digi)camsOp woensdag 24 oktober 2001 18:44 schreef R Kuipers het volgende:
...
Ten slotte: ik ben zeer te spreken over de G2. Ik heb 'm icm een 128 MB flash kaartje, en dan kun je heel veel mooie foto's maken (hoogste resolutie jpeg: super fine resulteert in 1 - 1,5 MB per foto). De accu is perfect, tijdens de bruiloft zeker > 200 foto's gemaakt, waarvan schat ik de helft met flitser, en nog altijd werken. Een nadeel wat ik tot nu toe ontdekt heb, is het rode oogjes verhaal. Vooral bij brildragers heb ik hier last van.
Offtopic: Weet iemand een snellere provider dan raketnet? Dit schiet ook niet op.
Anoniem: 510
Die heeft wel instelmogelijkheden en ik kom nog is ergens
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
Nou, op ons volgende feest (Massive) heb ik een nieuwe cam (707V). Dus daarvoor is het niet nodig.Op donderdag 25 oktober 2001 19:25 schreef Eguan het volgende:
Obi, zullen we een keer met z'n tweeën met mijn camera foto's gaan schieten op zo'n feest?
Die heeft wel instelmogelijkheden en ik kom nog is ergens
Maar ik ben op zich best bereid een keer een paar mensen toegang met camera te verlenen (en backstage acces) zodat deze wat mooie kiekjes kunnen schieten..
(voor de duidelijkheid, dit is géén toezegging op jou eguan (op niemand namelijk), als ik dat ga doorzetten zal ik wat mensen die mij geschikt lijken benaderen of deze een keer de uitdaging aan willen gaan..)
Nou, ik weet wel zeker dat ik mooiere foto's kan makenOp donderdag 25 oktober 2001 19:35 schreef Obi het volgende:
[..]
Nou, op ons volgende feest (Massive) heb ik een nieuwe cam (707V). Dus daarvoor is het niet nodig.
Maar ik ben op zich best bereid een keer een paar mensen toegang met camera te verlenen (en backstage acces) zodat deze wat mooie kiekjes kunnen schieten..
(voor de duidelijkheid, dit is géén toezegging op jou eguan (op niemand namelijk), als ik dat ga doorzetten zal ik wat mensen die mij geschikt lijken benaderen of deze een keer de uitdaging aan willen gaan..)
Alleen ga ik niet naar zulke feesten. Kan niet tegen zo'n lawaai
Maar foto's maken van opbouw/afbouw lijkt mij veel interessanter eerlijk gezegd.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat kun je natuurlijk pas zeker weten als je het gedaan hebt...Op donderdag 25 oktober 2001 20:04 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel zeker dat ik mooiere foto's kan maken
Mietje.....Alleen ga ik niet naar zulke feesten. Kan niet tegen zo'n lawaai
Hebben ze trouwens oordoppen voor uitgevonden. Heb ik zelf ook altijd bij me..
Tja, da's een makkie.. Geen uitdaging.....Maar foto's maken van opbouw/afbouw lijkt mij veel interessanter eerlijk gezegd.
Maar ik zou het wel leuk vinden om in die omstandigheden is foto's te maken, kwam zo in me op, maar zie het niet ales een slijm request o.i.d., want zo zit ik al helemaal niet in elkaar.
Maar moet zeggen dat je mooie foto's geschoten hebt met die wat minder instelbare Sony, good work!
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
Paarse vlekken heb ik geen last van. Al heb ik nog geen extreme voorbeelden gefotografeerd.Op donderdag 25 oktober 2001 18:58 schreef LL Koelkast het volgende:
[..]
Heeft de G2 ook last van paarse vlekken, bijv. als je met tegenlicht een paar bomen fotografeert? Ik heb nl. de G1 sinds kort, en die heeft dat wel. Rode ogen krijg je btw met erg veel (digi)cams
Hier ook leuk fototje gemaakt met een Sony DSC-S85 tijdens zomecarnaval in R'dam

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Sensation:

Nature One (2001):

PS. sorry voor de beroerde jpg compressie, ze zijn normaal een stuk strakker.. Ik ga ze alleen niet weer helemaal opnieuw resizen en comprimeren + uploaden..
En ik ben er best trots op dat ik met zo'n slechte 35mm-camera zulke mooie foto's gemaakt had
Anyway allemaal foto's van Hong Kong:
Ocean park-kabelbaan-

CD-straat

Ladies market

Beruchte ophangborden

Heel hoog gesprongen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

(Sorry modemers
gemaakt met een canon powershot a20, alleen resize van 1600*1200 naar 640*480

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Toch maar een weblog?
Geen plaatje van Millennium City?Op Friday 26 October 2001 00:37 schreef athlonkmf het volgende:
Dit zijn foto's van mijn Pre-Ixus tijd, maar ze zijn wel degene die de meeste blije emoties bij mij oproepen.
En ik ben er best trots op dat ik met zo'n slechte 35mm-camera zulke mooie foto's gemaakt had(vooral ook omdat ik toen zo zuinig was vanwege het feit dat ik filmrolletjes gebruikte, met een digitale camera kan je lekker een salvo van foto's nemen. Dan moet er wel 1 tussenzitten die goed was)
Anyway allemaal foto's van Hong Kong:
Ocean park-kabelbaan-
[afbeelding]
[afbeelding]
CD-straat
[afbeelding]
Ladies market
[afbeelding]
Beruchte ophangborden
[afbeelding]
Heel hoog gesprongen(originele foto was beter, maar scannen ging niet zo goed....)
[afbeelding]
ID4.1M Honey Yellow

Anoniem: 30362
Juist, die bedoelde ik...Op Sunday 28 October 2001 17:07 schreef ET het volgende:
Hij bedoel deze: Origineel
Thanks.
Anoniem: 30362
Kom op mede-digicam-bezitters: ik wil elke dag nieuwe foto's!
Wil iedereen wel even zijn camera bij de foto's (blijven) plaatsen anders moet ik de hele tijd weer zo zoeken naar wat voor camera dees of geen heeft.
Vind deze wel vrij aardig gelukt met mn HP 318:

Beetje vage foto van een kerkje

dat van mij wil je niet eens zienOp maandag 29 oktober 2001 20:33 schreef Dolphi het volgende:
Hmm... het nieuwste is eraf geloof ik van dit topic... of iedereen heeft al een digicam, of het weer is niet mooi genoeg?
Kom op mede-digicam-bezitters: ik wil elke dag nieuwe foto's!
klote spycam 300 xs ben bezig hem proberen te verkopen en als het leukt dan heb ik binnenkort de canon powershot a20
goeie keus ??
Canon EOS 80D En wat glaswerk

ik vond ze groter leuker !
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
WELKE millenium city? Er zijn ZOVEEL centres met de naam Millenium bijgekomenOp zondag 28 oktober 2001 17:25 schreef ReseT het volgende:
[..]
Geen plaatje van Millennium City?
Maar nee... kheb sowieso daarvan geen foto's
Was veel ste gierig met filmrolletjes
Nu hoef dat niet meer he. Volgend zomer ga ik met laptop naar HK. En net uitgerekend, dat ik per dag gemiddeld 102,4-204,8 foto's in FINE formaat nemen. Dat allemaal om 3,1 GB te vullen
kan iemand mij wat meer info geven over de sluitertijd van canon powershot a20 ???
want ik heb gehoord dat hij alleen sluitertijd aanzet als het donker is en de flits uit is...
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Anoniem: 22350
Ik heb jaren geleden een Digitale Camera gekocht (Konica Qmini) en die kan maximaal maar tot 640-480
Maar mooie foto's mensen!
Even uitproberen hoe snel welke settings zijn, etc... En wat er gebeurt met snelle beweging... Geen postwaardige plaatjes, maar handig voor mij. Omdat ik later wel mooiere plaatjes kan maken.
Voorlopig maar even deze dan. Best wel grappige.

Deze staan nu als wallpaper op m'n laptop

Koop ik eindelijk een digicam, wilt ze niet op de foto
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik ga een poging wagenOp maandag 29 oktober 2001 22:51 schreef Firecow het volgende:
echt mooie foto's worden hier neer gezet mensen
kan iemand mij wat meer info geven over de sluitertijd van canon powershot a20 ???
want ik heb gehoord dat hij alleen sluitertijd aanzet als het donker is en de flits uit is...
De sluitertijd van een A20 is volledig automatisch m.a.w. de kamera kiest zelf de meest geschikte sluitertijd.
Als je in het donker wil fotograferen kan je als enige optie de de flits uitzetten, en dan zal de camera dit corrigeren door een wat langere sluitertijd in te stellen.
MAAR in de praktijk heb je daar gewoon erg weinig aan. We hebben een tijdje geleden eens wat geexperimenteerd met een Powershot A10 (zelfde camera, alleen 1,3 Mpix) en mijn Fuji Finepix 6900 (3.3 mpix, ± Fl. 2500,-- volledig instelbaar). Uitkomst was gewooon dat je voor echte nachtopnamen er vrij weinig aan hebt, omdat je geen langere sluitertijden kan instellen.

Even "Infinity lock" uitgeprobeerd. Focus staat dus op oneindig.

En dan een night-shot.
Kheb het even uitgetest, voor de ixus lijkt me voor night-shots deze settings het beste:
Uiteraard: lang/synchroon flits
Whitbalance: kunstlicht.
Lichtcompensatie: -2
Iemand betere settings? Bewijs het maar even met foto's.
Het wordt tijd voor wat "moeilijkere" foto's vind ik.
Nachtfoto's, panoramafoto's en "bewegende foto's (foto's waarbij je in bewegend voorwerp zit/ of foto's van bewegende targets", etc.

Vlieg met macro mode gefotografeerd, alleen gecropped.

Een grote hoeveelheid eenden probeert de campus over te nemen, maar niet succesvol, ze komen niet langs een platgebrand stuk gras

Mijn nieuwe koeler (Thermaltake Vulcano II), 'k vond deze foto wel regelijk grappig, misschien beetje jammer dat de bovenkant er niet geheel opstaat. Zie http://home.student.utwente.nl/d.baakman/temp/Dscf1279.jpg voor volledige grootte.
IDDOp dinsdag 30 oktober 2001 00:04 schreef Marc H het volgende:
[..]
MAAR in de praktijk heb je daar gewoon erg weinig aan. We hebben een tijdje geleden eens wat geexperimenteerd met een Powershot A10 (zelfde camera, alleen 1,3 Mpix) en mijn Fuji Finepix 6900 (3.3 mpix, ± Fl. 2500,-- volledig instelbaar). Uitkomst was gewooon dat je voor echte nachtopnamen er vrij weinig aan hebt, omdat je geen langere sluitertijden kan instellen.
De Ixus is ook niet echt instelbaar... daarom heb ik zo lang moeten zitten experimenteren met alle mogelijke settings om goede nachtfoto's te maken.
Wat ik heel raar (en heel jammer) vind, is dat de auto-stand snellere sluitingstijden hebt dan de manual stand (volgens de gebruiksaanweijzing).
Waar dat aan ligt en of dit echt zo is
Ik zou graag in superfine mode en dan in burstmodewillen blijven schieten. Maar dan veel dingen automatisch, zoals white balance en flitser, zodat de sluitertijd zo snel mogelijk blijft. (ik wil namelijk foto's maken vanuit een bewegend karretje, kabelbaan)
Dat komt dan waarschijnlijk doordat de A20 (en waarschijnlijk alle andere camera'sOp dinsdag 30 oktober 2001 00:04 schreef Marc H het volgende:
De sluitertijd van een A20 is volledig automatisch m.a.w. de kamera kiest zelf de meest geschikte sluitertijd.
Als je in het donker wil fotograferen kan je als enige optie de de flits uitzetten, en dan zal de camera dit corrigeren door een wat langere sluitertijd in te stellen.
MAAR in de praktijk heb je daar gewoon erg weinig aan.
- Aperture range (hoe lager getal hoe beter)
- Min shutter (hoe langer hoe beter)
- Exposure compensation (hoe groter hoe beter)
Ik zet die lichtcompensatie altijd op +1.5 sinds een tijdje, dat levert bij mij veel betere resultaten dan 0. Maar misschien komt dat doordat de Fuji 2400 als min sluitertijd 1/2s i.p.v. 1s heeft, en F 3.5 i.p.v. F 2.8, er komt dus veel minder licht op. (als ik hem op - 0.9 zet (maximaal) krijg ik volgens mij compleet zwarte foto's)Op dinsdag 30 oktober 2001 00:05 schreef athlonkmf het volgende:
Kheb het even uitgetest, voor de ixus lijkt me voor night-shots deze settings het beste:
Lichtcompensatie: -2
Iemand betere settings? Bewijs het maar even met foto's.
Helaas... m'n trouwe Ixus heeft deze 2 settings niet...Op dinsdag 30 oktober 2001 00:24 schreef CubicQ het volgende:
[..]
Dat komt dan waarschijnlijk doordat de A20 (en waarschijnlijk alle andere camera's) al automatisch in het donker de maximale sluitertijd pakt. Volgens mij zijn voor nachtfoto's de volgende dingen belangrijk:
- Aperture range (hoe lager getal hoe beter)
- Min shutter (hoe langer hoe beter)
[..]
Hmm... ik weet niet zo zeker wat de exacte sluitertijd is bij verschillende standen, dus kan ik daar geen rekening mee houden.Ik zet die lichtcompensatie altijd op +1.5 sinds een tijdje, dat levert bij mij veel betere resultaten dan 0. Maar misschien komt dat doordat de Fuji 2400 als min sluitertijd 1/2s i.p.v. 1s heeft, en F 3.5 i.p.v. F 2.8, er komt dus veel minder licht op. (als ik hem op - 0.9 zet (maximaal) krijg ik volgens mij compleet zwarte foto's)
Maar het was bij mij (tot mijn verbazing) betere kwaliteit, als de lichtcompensatie 0 of lager is. Hoe lager, hoe lichter/beter belicht de foto
Dat zijn ook geen settingsOp dinsdag 30 oktober 2001 00:28 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Helaas... m'n trouwe Ixus heeft deze 2 settings niet...
[..]
Volgens mij pakt ie gewoon in dit soort gevallen zo lang mogelijk. Heeft Canon niet een leuk pakketje waar je die dingen uit kan lezen? Fuji levert EXIF-viewer op, op http://sylvana.net/jpegcrop/losslessapps.html staan iig wel een paar progjes waarmee je de standen die ingesteld zijn kunt uitlezen.Hmm... ik weet niet zo zeker wat de exacte sluitertijd is bij verschillende standen, dus kan ik daar geen rekening mee houden.
Misschien dan toch niet de maximales sluitertijd? Of misschien heeft of Canon of Fuiji de + en de - omgedraaid?Maar het was bij mij (tot mijn verbazing) betere kwaliteit, als de lichtcompensatie 0 of lager is. Hoe lager, hoe lichter/beter belicht de foto![]()
![]()
Hmmm.. niet opgelet, maar ja. Mijn reden voor de aanschaf van de ixus was immers "A camera that sits in your drawer doesn't get any shoots done", voor de size dusOp dinsdag 30 oktober 2001 00:35 schreef CubicQ het volgende:
[..]
Dat zijn ook geen settingsDat zijn 'properties' van de camera. 't is niet een instelling, maar iets om op te letten als je een camera aanschaft.
[..]
Tja. is ingebakken in de Canon-prog om plaatjes uit je camera te slurpen en je image database te beheren. Maar vind het stomme progVolgens mij pakt ie gewoon in dit soort gevallen zo lang mogelijk. Heeft Canon niet een leuk pakketje waar je die dingen uit kan lezen? Fuji levert EXIF-viewer op, op http://sylvana.net/jpegcrop/losslessapps.html staan iig wel een paar progjes waarmee je de standen die ingesteld zijn kunt uitlezen.
[..]
Ben zelf nog op zoek naar eentje dat EXIF makkelijk kan uitlezen.... ACDSee kan dat beetje beperkt wel doen. Maar toch...
Nope. In gewoon daglicht werkt het wel zoals het moet. + is overbelichten - is onderbelichten.Misschien dan toch niet de maximales sluitertijd? Of misschien heeft of Canon of Fuiji de + en de - omgedraaid?
Op een of andere manier werkt dat bij nightshots exact omgekeerd. Ja, kweet het
Dat lijkt mij behoorlijk goedkoop, ik heb ook wel positieve dingen over deze cam gelezen, maar wie heeft er één? Laat eens wat foto's zien
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Let even een beetje op de grootte van de foto's die je plaatst. Niet groter dan ±640x480, en 50/100 kb per stuk.
Als je toch groter wilt post dan even een linkje
Niet iedereen heeft de beschikking over een super mega pc.
* Marc H H 's pctje op het werk flipt een beetje van deze topic
Na ja, doe een goeie daad voor je boss en bestel een P4Op dinsdag 30 oktober 2001 02:10 schreef Marc H het volgende:
Even een verzoekje:
Let even een beetje op de grootte van de foto's die je plaatst. Niet groter dan ±640x480, en 50/100 kb per stuk.
Als je toch groter wilt post dan even een linkje
Niet iedereen heeft de beschikking over een super mega pc.
* salutem H 's pctje op het werk flipt een beetje van deze topic
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Dit topic is gesloten.