Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter

Uitleg: wat is dit voor topic en waarin verschilt het van het vorige?

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/eps2.jpg

Hallo en welkom in het tweede deel van het GoT-topic

[MP3] HDD-based mp3 players,

waar we het gaan hebben over mp3-spelers die op een harddisk gebaseerd zijn (ja, zo simpel kan het soms uitpakken).

Een hoop bruikbare informatie kun je alvast halen uit het vorige topic, te weten:

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?.

Hier vind je werkelijk een enorme bron van allerhande info inzake HDD-based mp3 players, vergezeld van een hoop specificaties en een berg roddels; dit alles gemixt met een waarheidssausje en een flinke dosis eigen opinie.

We zullen het in dit topic iets anders aanpakken dan de vorige keer. Er waren een aantal terugkerende “moeilijkheden” met dat vorige verzamellinkje van posts:

• Er stonden teveel spelers in de specificatietabellen.

Mensen konden hier veelal moeilijk hun voorkeur voor een bepaalde (range van) speler(s) vastleggen. Daarom is besloten deze keer enkel de echt interessante, nieuwe spelers in het specificatieoverzicht op te nemen. De wat oudere spelers zijn veelal log, zwaar en belangrijker: nauwelijks of niet meer verkrijgbaar en behoorlijk onpraktisch in gebruik.

De liefhebbers van nostalgie kunnen natuurlijk gewoon in het eerste deel van deze oudere spelerkes genieten. Onderaan de openingsposts zal een overzichtje staan, waarin staat opgenomen welke spelers niet meer in dit topic zijn teruggekeerd (en de eventuele reden daarvoor).

• Ook verschenen er nogal wat “dubbelposts” wb reeds vermelde zaken.

Hoewel het systeem uit het eerste topic prima werkte (een hele pagina vol met links naar de juiste speler), bleek dat dit veelal een oninteressant onderdeel van het topic gevonden werd. De belangrijkste vaak-voorkomendheden zullen dus in de openingsposts aangehaald worden.

• Ook de speler-specifieke topics - over bijvoorbeeld de iPod en de Creative Zen - worden vaak vergeten.

In die topics kun je eventuele micro-vragen (bepaalde functionaliteit in de firmware die niet werkt oid) prima kwijt, terwijl er hier wellicht minder snel een nuttig antwoord zal verschijnen. Bepaal even voor jezelf waar de grens tussen mierenneuken en zandkorrelsex ligt, en deel dan pas je intiemste gedachten… over HDD-spelers met ons.

Voorbeelden van speler-specifieke topics:

Het grote (oude/nieuwe) IPod topic
Nieuwe 5gb iPod's van het oude model voor 199,-
Nieuwe iPod
IPod gekocht, maar ik heb vragen
[rml][ MP3]Nogmaals, Ipod of anders?[/rml]
[MP3]Nogmaals, Ipod of anders? Deel 2

Al meningen over de Creative Zen?

Archos Jukebox Multimedia 120: alles in 1 !

RCA Lyra RD2780

[MP3-speler] Het Neuros HD20 Topic

Archos Jukebox Multimedia mp3-speler

Toshiba komt met iPod concurrent
iPod vs. Odyssey vs. Toshiba

[mp3 jukebox] Rio Riot binnen! [pics]

[MP3] Mello Encore 0/10/20 GB HD-based Mp3speler

Roq-it voor ¤ 130 => 10 GB mp3 speler??

De archos studio???

[Import] Mp³speler importeren, hoe zit dat met douane¿

Het moge duidelijk zijn, dat het niet erg logisch is om een pure iPod-vraag in *dit* topic te gooien. Er is meer dan genoeg keuze…

• De subdiscussie over “wat voor type speler moet ik kopen?” is wel interessant, maar minstens zo eindeloos qua strekking en interpretatie

Als het aan dit topic ligt, heb je meer dan voldoende keuze uit allerhande fatsoenlijke (en bar slechte) HDD-based mp3 players. Tuurlijk, de keuze is in dit marktsegment een flink stuk minder omvangrijk dan in de wereld van de flash- en mp3-cd spelers… maar evengoed nog omvangrijk genoeg om ’s mans prioriteiten behoorlijk soepeltjes te verdelen over het huidige en komende aanbod.

HDD-spelers vergelijken met de andersoortige mp3 gadgets zal veelal resulteren in het bekende “appel-peer” verhaal. Een appel zal – hoe hard je ook wringt en perst – nooit een echte peer worden. Minder abstract gezegd: elke speler heeft pro’s en con’s… De HDD-speler is in beginsel vaak erg duur (absoluut gezien) maar biedt relatief gezien erg veel voor dat geld. Als je echt naar iets kleins zoekt en het moet ook nog eens ultralicht zijn, dan zit je voorlopig nog vast aan een solid-state flashplayertje; is het vooral het geldaspect dat meeweegt, dan is een mp3-cd speler erg interessant… Het is gewoon allemaal vrij helder in beginsel, maar er zijn de vage schemergebieden die sommige users het hoofd helemaal op hol weten te brengen.

Als het even kan, gelieve deze sub-dicussie buiten beschouwing te laten, want meestal levert het bar weinig op. Wellicht is het een idee er een centraal topic voor op te stellen; je ziet in andere topics namelijk ook wel vaker (in iets de trant van) “Waarom zou je voor 300 Euro dit-en-dat nemen, terwijl je ook een HDD-unit kan kopen?”…

• Soms werd een blob gegevens/pics gedumpt, zonder dat er veel belangrijks of duidelijks bij stond.

*Echte* belangrijke nieuwe pics zijn natuurlijk interessant op zichzelf, maar het is handiger als men er even bij zet waar we ons nu massaal aan vergapen.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/mixding.jpg

U vergaapt zich nu massaal aan de onderste helft van diverse figuren die het leuk vonden om een aantal iPod’s als mix-randapparatuur te gebruiken…

Enkele veel voorkomende vraagstukken…

Om te voorkomen dat deze vragen nog tot vervelens toe voorbij gaan komen, hierbij het vervelende antwoord…

:?Waarom zijn die spelers in andere continenten zoveel goedkoper? Kan ik ze niet betere daar bestellen?

In Amerika is bijvoorbeeld sprake van een belastingsstelsel, waarbij elke staat diens eigen percentage belasting over een apparaat heft. Globaal gezien worden dingen op het web dus belastingvrij aangeboden, alhoewel in veel delen van de VS weinig tot geen additionele belasting wordt geheven.

Voor Aziatische landen geldt: hoe dichter je bij de bron van de originele fabrikant zit, hoe goedkoper het wordt. Omdat je in dit werelddeel eik constant geparkeerd staat tussen allerlei mp3-hardware-giganten kun je dus wel zelf bedenken, dat je hier aardig wat goedkoper uit gaat zijn.

Iets uit deze verre streken bestellen heeft echter weinig nut. Er komt sowieso 19% BTW bovenop (NL), en daar weer bovenop komt ook nog een bepaald percentage invoerrechten (meestal 9.5%). Je kunt het als cadeautje laten verzenden, maar als je dan de pech hebt dat de douane het ontdekt krijg je ook nog eens een boete voor je kiezen.

Denk er verder ook aan, dat regelingen rond garantie en regio-gebonden firmware nog wel eens lastig kunnen worden. Wie in NL/BE koopt is een stuk duurder uit, maar kan zich ten alle tijden beroepen op een vorm van garantie (mocht het niet van de vrachtwagen af zijn gevallen).

:?Kan ik mijn 1.8” HDD net zo makkelijk “upgraden” als een 2.5” HDD-model?

Neen. Een 1.8” model is veel preciezer in elkaar geflnst dan menig 2.5”-staaltje techniek. Dat wil overigens niet zeggen, dat het helemaal niet kan – maar het is gewoonweg niet rendabel. Ga maar na: je garantie zal komen te vervallen, dus 100% eigen risico bij een riskante onderneming. Dan moet je veelal precies het juiste type HDD hebben, en dan vaak ook nog eens een vorm van firmware op deze schijf geinstalleerd zien te krijgen.

Al met al zijn de kosten en moeite van zo’n operatie veelal te compenseren door gewoon een compleet nieuwe speler te kopen; helaas maar waar. Als je dan echt een 1.8” HDD-wisselaar wilt, dan moet je uitkijken naar de Toshiba GigaBeat MEG50A/JS. Deze speler heeft een systeem waarmee je de disks zelf kunt hot-swappen.

:?Wat is Ogg Vorbis? Waarom is het belangrijk om het in de gaten te houden?

Ogg Vorbis is een nieuwe “lossy” audio-standaard, een soort vervanger van mp3. Met Ogg kun je dezelfde geluidskwaliteit verkrijgen voor minder schijfruimte, of een betere geluidskwaliteit voor evenveel schijfruimte als bij een “normale” mp3 het geval is.

Momenteel zijn de mensen van Xiph (devvers van Ogg en Flac) bezig om het zootje implementeerbaar voor hardware te maken. Het is te hopen dat dit gaat lukken, want dan kun je dus nog meer en/of nog beter klinkende muziekfiles op je HDD kwijt.

Flac is overigens een “lossless” formaat; de tegenhanger van WAV – maar het neemt slechts 50% van de schijfruimte in tov datzelfde WAV-formaat. Goed nieuws voor audiofiele dus; bovendien is er al 1 gagdet dat deze techniek gaat gebruiken (SonicBlue Pearl).

Reviews!!! Stats!!! Links!!! Pics!!! Specs!!!
En in die volgorde jassen we daar ook doorheen:

:DReviews!!!

Ik beperk de keuze even tot echte GoT-reviews:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/bliksem.gif MamboX P353 Jukebox mini-review!

JazzySOB raaste over de Mambo X P353 heen,
raakte enthousiast, liep naar buiten…

en kreeg een koude douche over zich heen.

Xclef HD500 mini-review!

wwillem liet zich niet bedriegen
door de plakkerige naam en
greep de HD-500 bij de kladden…
liefde op het eerste gezicht!

Zou de X-Clef nog last krijgen van het
meerdere-persoonlijkhedensyndroom?
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/tiesto_low.gif

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/omni2.jpg [MP3]iRiver iHP-100: HDD-MP3-player from heaven

the_Omniscient is een echte millimeter-
geslachtsgemeenschapbedrijver; te zijner
tijd zul je hier echter een zeer uitgebreide
review kunnen verwachten…

Ik zoek nog mensen die een gestructureerde GoT-review willen maken voor:
  • Apple iPod, revisie 2 en/of 3
  • Creative Zen (om het eender welke uitvoering)
  • E.Digital Odyssey 1000 / Mpio HD-100
  • Archos AV1X0 / 3X0
Roep maar als je jezelf… geroepen voelt.

:DStats!!!

Geen topic-stats, maar Digitale Audio Player-stats natuurlijk… Oftewel, gewoon een zootje cijfers en letters die ik niet in de specs-tabel kwijt kon.

Men gooie een aantal gewichtige specs in de strijd, visualeert deze met een geweldig programma als Flash MX en men verkrijgt onderstaande klont lijntjes en vormpjes:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/hddalles.jpg

Hieruit valt dus af te lezen, hoe de onderstaande modellen zich tot elkaar verhouden. Kleine uitleg dan maar? Geen punt.

Op het bovenste deel van deze pic kun je zien, hoe de spelers zich qua lengte en breedte met elkaar kunnen meten; ze zijn als het ware op elkaar gestapeld. De afmetingen zijn natuurlijk niet waarheidsgetrouw (geen “echte” mm”), maar de verhoudingen kloppen wel; zo kun je dus zien hoe enorm groot het verschil tussen een CinemaDisk en een iHP-100 is. Lekker eerlijke vergelijking, ik weet het.

Overigens is de iRiver iGP-100 in dit tekeningetje vervormd tot een cirkel, omdat het nu eenmaal een circle-shaped spelertje is.

In het midden zien we het rijtje, waaruit duidelijk wordt hoe “dik” deze spelers nu feitelijk zijn. Again: geen echte mm, maar puur om de verhoudingen onderling aan te geven. Het geheel is in drie stukken verdeeld: 1.8 “ spelers (linkse rijtje), 2.5” spelers (middelste rijtje) en Cornice SE-based spelers (rechts).

Leuk om te zien dat een unit als de X-Clef HD-500 hier behoorlijk ass kicked.

Om af te sluiten; het onderste rijtje is een symbolisering van het feitelijke gewicht van elke spelers. Hoe langgerekter het touwtje waaraan het gewicht hangt (hoe verzin je het), des te zwaarder de speler is. Die RCA RD2780 weegt bijv. nogal wat.

Verder: in de vierde post staan hele verhaaltjes rondom de spelers. Put daar nog maar wat stat-achtige info uit, plus – zoals beloofd: een beetje info over wat er wanneer verkrijgbaar is, en waarom bepaalde infor uit het topic is weggelaten:

SpelerReden van afwezigheid in dit topic
Apple revisie 1 & 2Wordt niet meer geproduceerd; voldoende topics voorhanden
Archos Jukebox RecorderNieuwe AV/FM-serie van Archos maakt deze speler redundant
SonicBlue Rio RiotWordt vrijwel niet meer geproduceerd; vrij matig product
Toshiba GigaBeat MEG50A/JsSpeler kan niet op voldoende animo rekenen; sullige manier van file-transfer deed het ding floppen in Japan/US
Remote Solutions PJB-100Recentelijk uit de handel gehaald; achterhaald
Terapin Mine TX2000Nauwelijks te krijgen; totaal niet competitief
RCA Lyra RD28X0Wordt op korte termijn vervangen door de veel slankere RD2840
Mambo X P35XSlechte kwaliteit batterijen breken de speler als geheel op, evenals andere minpunten
Genica Roopaq / SSI Neo 25 IWordt niet meer geproduceerd; volledig achterhaald
SSI Neo 25 IVAardige speler, maar niet erg competitief
E.Digital Treo 15Moeilijk verkrijgbaar; E.Digital zit in zwaar weer waardoor de Treo op een lager plan is komen te staan
Emi Global CHD-500/1000Wordt nauwelijks nog geproduceerd
RCA RD2821Was een protoype, is inmiddels vervangen door de RCA RD2840 met 40 GB ipv 20 GB HDD
X-Clef HD-800Volstrekt geen nieuwe / toereikende informatie bechikbaar
Emi Global CHD-1500Wordt gerestyled vanwege klachten Apple, mogelijk al gecancelled
GPX TEC9000Was een prototype, is geheel gecancelled
JOS MP-200HD/GoDot M7170/
JaxxTech HD20/ Googie Go
Gecancelled vanwege kwaliteitsissues; Googie en JaxxTech wilden de speler onrechtmatig rebadgen
Tounsen JBSchijnt maar niet uit de prototype-fase te willen komen

SpelerReleasedate (schatting)
iRiver iHP-100Juli 2003
Philips HDD100Juli 2003
SonicBlue "Pearl"4e kwartaal 2003
Samsung YP900GTSeptember 2003
(ruzie met Apple)
Bantam BA-1000Juli 2003
(VS)
RCA RD2840Eind juni 2003
(VS)
Neuros HD20Eind 2003
(Europa, USB 2.0-versie)
Now Evolutions APEDMid 2003
(VS)
Archos AV-serieJuni/Juli 2003
RCA RD2780Juli 2003
ChungLam NeDi/
SaroTech Triple
NNB
iRiver iGP-100Juli/Augustus 2003
RCA RD2760Juni 2003
(VS)
SonicBlue "Slate"4e kwartaal 2003

:DLinks!!!

Nou, die heb ik wb GoT dus al gegeven in het hele verhaal hierboven. Wat internet betreft hoef ik je er maar eentje te geven:

DAPreview.com

Omdat ik deze site zelf heb gemaakt, samen met mijn Amerikaanse collega Austonia en een andere gast, kan ik er borg voor staan dat je in de “Links”-sectie alles vindt, wat je hartje begeert (ehm… op DAP-gebied dan he ;) ).

Ik hoop dat men dit niet als spam opvat, omdat ik reeds lang geleden heb aangegeven dat ik zo’n site zou ontwerpen; hij was al een tijd beschikbaar in simpel HTML, maar is nu wat opgeleukt. Er zal nog een Flash/PHP-versie volgen, en qua updates zit het hier echt wel goed. Het is dus bedoeld als pure informatiebron; ik verdien er niks mee ofzo.

Overigens, nog even over Austonia: hij komt af en toe voorbij om wat nieuws te posten (dat doet hij dan vnl. als ik lig te slapen), maar zal waarschijnlijk niet echt reageren op vragen van jullie kant. Neem ieg aan dat zijn nieuws aan mij bekend is, wanneer ik het hier op GoT zie verschijnen (gaat ook via de mail enzo), dus stel je vragen gewoon in het NL’s en het komt vanzelf wel goed.

:DPics!!!

Ja hallo! Die komen vanzelf nog wel hoor :p … In het vorige topic staan er ieg honderden; je mag ervan uitgaan dat ik veel op mn eigen webserver zet, en deze aardig beheer. Overigens is aanbod voor nieuwe webspace altijd welkom, doe dat dan even via de “DAPreview.com – contact us”-achterdeur.

:DSpecs!!!

Ruimschoots voorhanden in de volgende post(s), dacht ik zo…

Goed, dit gezegd hebbende, kunnen we nog enkele “guidelines” voor dit topic vaststellen…

Tja, gewoon om duidelijk te maken dat het hier geen Braveheart-achtige scene met Apocalyptische trekjes dient te worden… Het gewone huis-, tuin- en keukengebeuren…

:Y)Goede vragen zijn de sleutels tot goede antwoorden

Veel mensen wandelen gewoon weleens voorbij dit topic, zien wat en hebben daar wat over te vragen. Geen probleem natuurlijk, zolang je vraag maar helder is en niet:
  • reeds drie posts terug is beantwoord
  • al twee posts terug is behandeld zonder duidelijk resultaat
oftewel: laat blijken dat je jezelf een beetje inde materie hebt verdiept, of tenminste een deel van het topic goed hebt doorgeneuzeld.

Koopadviezen worden vaak beantwoord (ik vind dat zelf altijd wel leuk), maar onthoudt: hoe meer mensen, hoe meer gedachten. Uiteindelijk is het jouw (of je moeders) geld en dus jouw beslissing, gebaseerd op jouw voorkeuren en prioriteitstellingen. Maarreh, come on, we know you can do it! ;)

:Y)Slowchat stuwt het topic te snel vooruit

Dus liever geen
“woei! Ik kan de postbode zien!!!… Ow nee, wacht… das mijn overgrootoom die zijn postbode-fetish aan het uitoefenen is”
“Damn man! De post komt daar toch om 12 uur?”
“Ja… Ik weet niet hoe het met TNT zit… Ik zal wel ff bellen”
“En, al gebeld?”
etc. etc.

Mss is het beter zoiets op het einde van de werkdag te doen. Gewoon ff laten weten dat die kl**thommels weer niet langs zijn geweest oid, lucht toch weer ff op. Wanneer je nieuwe speler binnen is, mag de orgatische vreugde vanzelfsprekend losbarsten - als de post maar kwalitatief het niveau van een dode aardappel ontstijgt.

:Y)Waardeer al hetgeen je reeds gegeven is…

Deze openingspost is niet bepaald het meest incomplete werk op aarde (ik heb gehoord dat er in de HK al zo’n topic loopt, dus tja… niets aan te doen). Maak er dus gebruik van!

Je krijgt hier een korte beschrijving, volledige up-to-date specbeschrijving en link-toestanden voor elke speler die interessant genoeg is. Ga dan aub niet hele lijsten met specs neerpoten omdat de Neuros HD20 nu ook MIDI-support kan bieden. Een addendum is wat anders dan een waslijst, en een waslijst is wat anders dan een kameel.

Ergens in de voorgaande opmerking ligt een kern van waarheid.

:Y)Hey! Houdt het wel een beetje gezellig ja!

Ehrm… Tja… Sla elkaar niet het hoofd in met capital Verdana, maar wijs elkaar gewoon ff op het 1 en ander aan reeds geplaatste informatie. Anderzijds: wees niet zo dwaas om te denken dat je hier voldoende brandhout voor je ultieme flame-party hebt gevonden.

Anyway, je weet hoe het werkt. Respecteer elkaar, en daarmee ook elkanders foutjes en dwaze uitspattingen – zolang deze acceptabel van aard zijn(dwz zonder nucleaire toestanden).

:Y)Geen pr0n!!!

Tja, hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Gelukkig is de user met op diens naam al die ranzige pics van als kangeroe verklede Cher-fans – die uitgebreid en zonder gene hun E.Digital Treo 15 vanuit alle posities te lijf gaan – al sedert geruime tijd van GoT gebanned…

:p

HAVE PHUN!

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 16-02-2006 15:59 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Fabrikant +
productnaam:
Apple
iPod revision 3
iRiver
iHP-100/iHP-200
Philips
HDD100
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/apple_new_ipod_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ihp100_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/Philips_hdd100_2_small.jpg
Capaciteit:10 GB-,
15 GB- en
30 GB-versie
10 GB (iHP-100)

20 GB (iHP-200)
15 GB
Buffergrootte:25 minutenNNB32 MB
Datatransfer:FireWire (IEEE 1394a)
USB 2.0

Het is dus 1 universeel model,
voor zowel Mac als PC,
voor FireWire en USB 2.0
USB 2.0USB 2.0
Graphical display:2" grayscale LCD
LED backlight
black & white
white backlight
0.24 mm dot pitch
multi-line
multi-language
display contrast
LCD
160 x 128 pixels
black & white
White backlight
fully graphical UI
up to 8 lines

Remotecontrol:

Grafische LCD
EL Backlight
Greyscale LCD (4 tinten)
160 x 128 pixels
multi-line
Superbright white backlight
Supports fast-scroll
Firmware Upgradable:JaJaJa
Ondersteunde formaten:MP3
WAV
AIFF (Mac only)
Audible®
AAC (Mac only)
mogelijk meer door firmware-update
MP3
WMA
WAV
ASF
Ogg (komt wellicht na release)
MP3
WMA
Encoding (formaat):NeeJa, MP3Ja, MP3 en
MPEG4 + G.726 audio
(videorecording)
Bitrates:up to 320 Kbps (ook@VBR)Decoding: 8~320 kbps (MP3)

Encoding: NNB
Decoding:
8-320 kbps (MP3)
32-192 kbps (WMA)

Encoding:
16-32 kbps (voicerecorder)
64-192 kbps (analog line-in en optical line-in)
Playmodes:Shuffle songs or albums
Repeat one or all
NNBNNB
Equalizer:Meer dan 20 equalization presets
zoals Jazz, Rock, or Bass Booster
Custom adjustments possible
6 Equalizer-settings, w.o. een user-defineable setting5-band equalizer, DSP
4 programmeerbare instellingen
instellingen worden gelinked aan genres in id3-tags
Tuner:NeeJa, FM onlyNee
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
Built-in rechargeable lithium ion battery (630 mAh)
8 uur
Built-in rechargeable Lithium Polymer battery
16 uur
Li-Ion rechargeable 1200 mAh
10~14 uur
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
104.1 x 61 x 15.7 mm
(10 GB en 15 GB)

104.1 x 61 x 18.5 mm
(30 GB)
105 x 60 x 19 mm
(iHP-100)
106.7 x 63.5 x 20.3 mm
Gewicht:158 gram
(10 GB en 15 GB)

176 gram
(30 GB)
160 gram167 gram
Kleur:Wit/titanium-chromeTitanium/dark gray/silver
Blue/dark gray
Die-cast molded magnesium/
hardened optical glass/
inktzwart/blauw
Accessoires:Earbud headphones

AC adapter

dock connector to FireWire cable

4-pin-to-6-pin FireWire adapter

+ Voor 15 GB- en 30 GB-modellen:

Dock

remote

carrying case

AC adapter
SenHeisser koptelefoon

In-line-remote

Travel pouch

Stereo Headphones

5-key in-line remotecontrol

USB 2.0 cable

Travel Pouch

Multi voltage power adapter/charger (AC/DC)

Oplader voor Alkaline batterijen

Software/manual
Extra's:On the fly playlists

Customize main menu

Rate songs

New games available (eg. solitaire)

Notesreader

Alarmclock

Charging while connected to FireWire

1-hour fast charge to 80% capacity

Datum en tijd (alarm/sluimer/notify)

Adresgegevens sorteren en weergeven op voor- of achternaam
USB Mass storage device

Voicerecording in MP3- en WAV-formaat

Optische line-in en -uitgang

Charging through USB
Fast-scroll

High-quality built-in microphone

Bruikbaar als storage device (voor mediafiles is een mediamanager nodig)
Homepage fabrikant:Nederlandse Apple-siteiRiverPhilips
Prijs:$ 299 =
E 399 (10 GB)

$ 399 =
E 499 (15 GB)

$ 499 =
E 599 (30 GB)
+/- $ 415 =
E 499 (iHP-100)
E 499

Fabrikant +
productnaam:
SonicBlue
Pearl (conceptnaam)
Samsung
YP-900GT
Bantam Interactive
BA-1000
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/SB_pearl_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/samsung_yepp900_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/Bantam_BA1000_small2.jpg
Capaciteit:20 GB- en
40 GB-versie
10 GB

(20 GB niet onwaarschijnlijk)
2 GB- en
5 GB-versie
Buffergrootte:16 MB25 minuten32 MB SDRAM
Datatransfer:USB 2.0

RJ45 EtherNet
(via dockingstation)
USB 2.0USB 2.0
Graphical display:LCD
160 x 128 pixels
black & white
blue backlight
multi-line
schermmodus 90 graden te draaien
LCD
black & white
Indigo-blue backlight
Graphical UI
LCD
140 x 140 pixels
black&white
multi-line
white backlight
portrait- en landscapemode
Firmware Upgradable:JaNeeJa
WMA
WAV
Ogg
Flac
m3u
MP3
WMA
MP3
WMA
WAV
Encoding (formaat):NeeJa, MP3Ja, MP3
Bitrates:up to ~320 kbps
(ook @ VBR & DRM)
NNBDecoding: NNB

Encoding: 64-320Kbps
Playmodes:Normal
shuffle
repeat
Rio DJ
NNBNNB
Equalizer:5 bands fully parametric EQ
set frequency, Q (bandwidth)
plus gain/cut
NNB5-preset digital EQ/DSP
rock/jazz/classical/
pop/custom
Tuner:NeeJa, FM only

FM Transmitting
Ja, FM only

One-touch FM-recording
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
Built-in rechargeable Lithium Ion battery
~15 uur
Built-in rechargeable lithium Ion battery
10 uur
Built-in rechargeable Lithium Ion battery
16 uur
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
79 x 75 x 26 mm106 x 64.6 x 19.8 mm106 x 66 x 31
Gewicht:NNB166 gram194 gram
Kleur:Zwart/grijs/blauw

Changeable colour-schemes
Zilver/brushed-titanium/grijs

(Unit wordt momenteel gerestyled vanwege klachten Apple)
Alluminium brush grijs/wit/oranje
Accessoires:Earbuds

Docking station met EtherNet-,
USB 2.0-, RCA (line-out)-
en DC-aansluiting
plus activity-LED's
o.a. remote controlEarbud headphones

detachable in-line remote

USB 2.0 cable

AC adapter

3.5mm stereo line-in cable
Extra's:Playlists-on-the-fly

On-the-fly inzien/aanpassen/verwijderen tracks

Spatialisers & Crossfade-technology
USB Mass Storage deviceUSB Mass storage device

Expandable SD memory slot

Voicerecording met ACALP.NET-technology

Optische line-out
Homepage fabrikant:SonicBlueSamsung YeppBantam Interactive
Prijs:+/- $ 399 (20 GB-versie)

+/- $ 499 (40 GB-versie)
$ 399~430+/- $ 230
(2 GB-versie)

+/- $ 330
(5 GB-versie)

Fabrikant +
productnaam:
Creative
Zen
E.Digital/Mpio
Odyssey 1000/HD-100
X-Clef
HD-500
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/creative_zen_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/odyssey1000.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/Xclef_hd500_small.jpg
Capaciteit:10 GB- (USA/Azie),
20 GB-,
40 GB- (Azie) en
60 GB-versie
20 GB20 GB
Buffergrootte:16 MB8 MB12 MB
Datatransfer:USB 1.1 +
SB1394 (FireWire) (20 GB only)

USB 2.0 (20 GB, 60 GB)
USB 2.0USB 2.0
Graphical display:LCD 132 x 64
black & white
blue EL backlight
multi-line
LCD
EL blue/green backlight
multi-line
Does *not* support id3-tags!
LCD
160 x 105 pixels
black&white
Glacier-blue backlight
Up to 7 lines
WMA
WAV
MP3
WMA
MP3
WMA
m3u
BMP
TXT
Encoding (formaat):NeeNeeJa, MP3
Bitrates:up to 320 kbps16~320 kbpsDecoding: 8~320 kbps
(MP3, ook @VBR)
32~192 kbps (WMA)

Encoding: 64~256 kbps
Playmodes:Repeat
Shuffle via Playlist
Normal
shuffle
repeat
intro play modes
Single
Directory
All
A <-> B repeat
Shuffle
Intro
Equalizer:Environmental Effects
Advanced EQ presets
4-band Custom Equaliser
Headphone Spatialization
Programmable equalizerNormal/Classic/Jazz/
Rock/Ultra-Bass

User Defined EQ : 5 Bands
Tuner:Nee

evt. via optionele FM wired remote
Ja, FM onlyJa, FM only

FM recording
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
USB1.1/FireWire-versie:
Built-in rechargeable Li-ion battery
12 uur

USB 2.0-versie:
Built-in rechargeable Li-ion battery
14 uur
Rechargeable replaceable Li-Ion battery
10~12 uur
Built-in 3.7V 2000mAh Lithium-Ion Rechargeable
10 uur
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
112.6 x 75.9 x 24.5 mm111.5 x 73.5 x 27.6 mm129 x 81 x 22 mm
Gewicht:268 gram230 gram255 gram
Kleur:Zilvergrijs met donkergroene bandSilver metallic/grijsZilver/Blauw
Zilver/Donkergrijs
Accessoires:wraparound headphones

AC adapter

travel Pouch

PlayCenter software
Carrying Case

Collapsible stereo headphones

Mini-USB 2.0 Cable

RCA Stereo Adaptor Cable

Free preloaded music

Installation CD and quick start guide

Universal DC adaptor/battery charger

Explorer software for PC
Earphones

USB Cable

CD for Win 98 Driver
(overige OS'en hebben geen drivers nodig)

Adapter

User Manual

Carrying case

Line-in Cable
Extra's:Functionaliteit mbt playlists

Timescaling +/- 50%
VoiceNav!: spraaksturing
(Odyssey 1000 only)

Voicerecorder

SRS Labs WOW Effect

Mass Storage Device
Mass Storage Device

FM broadcasting

Playlist-compatible
(incl. bookmarking)

Multi-lingual

BMP's en TXT-files kunnen via het LCD bekeken worden

Voice-recording

Volledig plug&play (behalve onder Win98)
Homepage fabrikant:Amerikaanse Creative Zen-siteE.Digital

Mpio
X-Clef
Prijs:$ 299 =
E 490 (NL)
(20 GB-versie)

$ 399 =
E 570 (NL)
(60 GB-versie)
$ 349 =
E 499 (NL)
$ 299 =
E 299 (NL)

Fabrikant +
productnaam:
RCA
RD-2840
Digital Innovations
Neuros (HD20)
Now Evolution
APED-20/30
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rca_rd2840_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/Neuros_HD20_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/EV_APED_small.jpg
Capaciteit:40 GB20 GB

(64 MB = basis-unit
+ 20 GB "Backpack)
20 GB- en
30 GB-versie
Buffergrootte:NNB30 MB16 MB
Datatransfer:USB 2.0USB 1.1 (USA only)

USB 2.0
USB 2.0

(ook via docking station)
EL blue backlight
Multi-line
2" LCD
128 x 128 pixels
.21/.28 dot pitch
black&white
multi-line
orange backlight
4-level gray scale
OLED (belicht het scherm ideaal)
black & yellow/white/green
backlight gegenereerd door OLED
multi-line
WMA
MP3Pro
MP3

Onder voorbehoud:

WMA (mid 2003)
Ogg Vorbis
WAV
Flac
Audible
MP3
WMA
SDMI
Encoding (formaat):NeeJa, MP3
mogelijk ook WMA/Ogg
Nee
Bitrates:NNBDecoding: tot 320 kbps (MP3, ook@VBR)

Encoding: 64-160 kbps (MP3)
NNB
Playmodes:NNBNormal
shuffle
repeat song
repeat all
NNB
Equalizer:NNB5 bands equalizer
level meters
gain control
5-bands equalizer met presets
en user-defineable instellingen
Tuner:NeeJa, FM only
(AM wordt overwogen)

FM transmitting (MyFi)
Ja, FM only
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
Lithium ion Rechargeable Battery
15 uur
Built-in Li-Ion rechargeable
10 uur
NNB
min. 8 uur
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
NNB135 x 79 x 33 mmNNB
Gewicht:NNB312 gramNNB
Kleur:Zilver-metallic/grijsZilvergrijs/zwart/oranjeBrushed gray/blauw
Accessoires:Headphones

USB Cable

AC/DC Adapter

Carrying Pouch

Car Kit
(power adapter and
car cassette play-through)

Audio Line-Out Cable
Koptelefoon

Wall Power Adapter

Car Power Adapter
Earphones

Line-in remote-control

Dockingstation (APED-20) voor:

data-synchronisatie
opladen batterij
aansluiten op externe audio-apparatuur

Software
Extra's:On-the-fly editing van track(lists)Open-source device:
ontwerp zelf plug-ins en programma's om naar de Neuros up te loaden en te gebruiken

Voicerecording via ingebouwde microfoon

Presetbuttons voor favoriete radiostations,
nummers, albums etc.

HiSi (Hear it, Save it):
via synchronisatie met het internet worden tracks ontvangen via FM van informatie voorzien
Mass Storage Device
Homepage fabrikant:RCADigital InnovationsNow Evolution
Prijs:$ 330$ 399$ 199 (APED-20)

$ 269 (APED-30)

Fabrikant +
productnaam:
Archos
AV320/340 Jukebox
RCA
Lyra RD2780 AV Jukebox
Archos
AV120/140 Jukebox
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/archos_av340_small2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rca_rd2780_small2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/Archos_AV140_small.jpg
Capaciteit:20 GB (AV320)

40 GB (AV340)
20 GB
(40 GB wordt overdacht)
20 GB (AV120)

40 GB (AV140)
Buffergrootte:16 MBNNB16 MB
Datatransfer:USB 2.0USB 2.0USB 2.0
Graphical display:3.8 " Colour LCD 640 x 368
Full graphical UI
TV output
3.5" Colour LCD
Full graphical UI
1.5 " Colour LCD 237x234
EL Backlight
Multiline/graphical
TV output
MPEG-4 (up to 640x368 @25f/s)
AVI
XviD and DivX™* 4.0 & 5.0
JPEG/BMP
MP3
MPEG 4
JPEG
mogelijk meer
MP3
MPEG-4 (up to 640x368 @25f/s)
AVI
XviD and DivX™* 4.0 & 5.0
JPEG/BMP
Encoding (formaat):Ja, MP3NeeJa, MP3
Bitrates:Decoding: 30~320 kbps (MP3,ook @VBR)
~160 kbps (WMA, ook @CBR)
Encoding: 30-160Kbps
NNBDecoding: 30~320 kbps (ook @VBR)
Playmodes:NNBNNBNNB
Equalizer:NNBNNBNNB
Tuner:Ja, FM only via A/BNNBNee
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
Rechargeable Li-Ion Batteries,
10 uur (muziek)

3.5 uur (video)
NNBRechargeable Li-Ion Batteries,
7 uur
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
112 x 82 x 31 mm132 x 80 x 25 mm110 x 79 x 29 mm
Gewicht:350 gram370 gram290 gram
Kleur:Grijs/roodBrushed-zilver/chromeGrijs/zwart
Accessoires:stereo headphones

USB 2.0 cable

AC adapter

Li-Ion batteries (already installed)

AV cinch cable (SCART adapter in Europe)

CD with MusicMatch™, drivers and 6-language manual

Digital Video Recorder
(add-on voor video- en audio-encoding)

audio & video cables

remote control

6 langage installation sheet
ear bud style stereo headphones

AC/DC adapter

audio/video patch cable

carrying pouch

car kit provides (cassette adapter)

USB 2.0 cable

AC adapter

Li-Ion batteries (already installed)

stereo headphones

AV cinch cable (SCART adapter for Europe)

carrying pouch

CD with MusicMatch™

drivers and 6-language manual
Extra's:Mass Storage Device

Diverse add-on-modules verkrijgbaar, bijv. camera-module
Mass Storage Device

Compact Flash-memoryslot
Stereo analog Line In & digital Line In/Out

Composite Video/ Earphone/ Line Out jack

Built-in microphone

Mass Storage Device

Prijs: **
+/- $ 799 €
(AV320)

+/- $ 899 €
(AV340)
+/- $ 399
+/- 579.99 €
(AV120)

+/- 719.00 €
(AV140)
Homepage fabrikant:ArchosRCAArchos

[ Voor 22% gewijzigd door the_Omniscient op 22-06-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Fabrikant +
productnaam:
SaroTech/ChungLam
Triple/NeDi
DeltronTech
CinemaDisk
Archos
FM recorder 20
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/CL_Nedi_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/DT_Cdisk_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/Archos_jbfm_rec_small.jpg
Capaciteit:0/10 GB
(uitbreidbaar tot 80 GB via 2.5" HDD)
20 GB-,
30 GB-,
40 GB- en
60 GB-versie
20 GB
Buffergrootte:16 MBNB16 MB
Datatransfer:USB 1.1USB 2.0
IEEE1394 (FireWire)
Ultra DMA 66/100 IDE
USB 2.0
Graphical display:1.8" LCD 128x64
black&white
multi-line
Indigo-blue backlight
portrait- en landscapemode
LCD
black&white
Multi-line
Glacier-blue backlight
TV-output
Graphic LCD, 112x64
EL Backlight
up to 8 lines of characters
Firmware Upgradable:JaNeeJa
Ondersteunde formaten:MP3MP3

Via output:

JPEG
MPEG-I
VCD
SVCD
MPEG-II
MPEG 4 (simple profile)
Motion JPEG files
MP3
WMA

Mogelijk Ogg en Flac
Encoding (formaat):NeeNNB

(niet onwaarschijnlijk)
Ja, MP3
Bitrates:32~320 kbpsNNBDecoding: 30~320 kbps (ook @VBR)
Playmodes:NNBNNBNormal
shuffle
repeat song
repeat all
Equalizer:NNBNNBBass
treble
loudness
balance
bass boost
Tuner:NeeNeeJa, FM only

FM broadcasting
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
4 x 1.2V AAA rechargeable,
16 uur
Li-Ion rechargeable
NNB
1 rechargeable Li-Ion battery
12 uur
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
126.3 x 74.5 x 23.3 mm139 x 80 x 26 mm113 x 79 x 30 mm
Gewicht:226 gram+/- 330 gram290 gram
Kleur:Rood/ZilvergrijsSilver metallic/zwartGrijs/donkerblauw
Accessoires:Earbud-style headphones

User's manual

Rechargeable batteries (750 mAh 1.2V Ni-MH AAA x 4)

AAA Battery charger

USB Cable (1.5m)

Pouch bag

Infrared remote-control

USB-cable

12V car adapter

AC Adapter

Video- en audiokabel

Beschermhoesje

Manual en drivers
USB 2.0 (BA) cable

AC-DC adapter

Factory Installed Li-Ion Battery

Stereo headphones

Carrying pouch

MusicMatchTM Jukebox software

Manual in 5 languages
Extra's:Mass Storage Device

Memoryslots:

Compact Flash Card (CFC) compatible
Smart Media Card (SMC) compatible
Multi Media Card (MMC) compatible
SD Card compatible

HDD kan uitgeschakeld worden
Mass Storage Device

Memoryslots:

Compact Flash Card (CFC) compatible
MicroDrive compatible

Output:

S-Video (NTSC/ PAL)
Composite Video (NTSC/ PAL)

Slideshows met achtergrondmuziek
Stereo analog Line In & digital Line In/Out

Composite Video/ Earphone/ Line Out jack

Built-in microphone

Mass Storage Device

Prijs: **
+/- $ 250 (versie zonder HDD)

+/- $ 330 (10 GB-versie)

+/- $ 529 =
E 550 (20 GB) (NL)

+/- E 419 (NL)
Homepage fabrikant:ChungLamDeltronTechArchos

Fabrikant +
productnaam:
iRiver
iGP-100
RCA
Lyra RD2760
SonicBlue
"Slate"

("Nitrus", "Executive")
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/igp_100_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/RCA_RD2760_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/sonicblue_slate_small.jpg
Capaciteit:1.5 GB
(MicroDrive, is wellicht verwisselbaar)
1.5 GB
(MicroDrive, is wellicht verwisselbaar)
1.5 GB
Buffergrootte:NNBNNB16 MB
Datatransfer:USB 2.0USB 2.0USB 2.0
128 x 128 pixels
black&white
multi-line
EL backlight
LCD
black&white
multi-line
EL backlight
LCD
96 x 64 pixels
Indigo Blue backlight
Schermmodus 90 graden draaibaar
Firmware Upgradable:JaNNBJa
WMA
AAC
MP3
MP3Pro
MP3
WMA
Encoding (formaat):NeeNeeNee
Bitrates:NNBNNBNNB
Playmodes:NNBNNBNNB
Equalizer:NNBNNB5-bands equalizer met presets
Tuner:Ja, FM onlyNeeNee
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
li-polymer batterij
14 uur
Li-ION rechargeable,
12 uur
NNB
~20 uur
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
80 x 77 x 25 mm65 x 65 x 28 mm82 x 62 x 15 mm
Gewicht:NNB84 gramNNB
Kleur:Darkgray/grijs

Andere kleuren zullen beschikbaar komen
Wit/donkergrijs/blauwZwart/oranje
Accessoires:Senheisser MX300 earbuds

USB cable

Travel pouch
ear bud style stereo headphones

AC/DC adapter

sports armband

MusicMatch software CD-ROM
o.a. earphones

Software for filetransfering
Extra's:Mass storage device

Voicerecording
NNBOndersteuning voor samenwerking met Windows Media Player
Prijs: **+/- $299$ 249 $ 299
("Nitrus")

$ 349
("Executive")
Homepage fabrikant:iRiverRCASonicBlue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter

1.8” HDD modellen

:? 1.8” HDD? Die ken ik niet…

Nou, dat kan goed. Het zijn dan ook vrij prijzige schijfjes, en het is het vakterrein van Toshiba. In de loop der tijd hebben de heren schijfbakkers hun 1.8” modellen een zeer verantwoordelijk dieetje opgelegd: momenteel zijn de Toshiba’s lichter en slanker dan ooit voor mogelijk werd gehouden. Ideaal dus voor inbouw in mp3-apparatuur, hoewel het nog steeds vrij prijzig is om alle onderdelen tot een geheel te integreren. Ook de maximum capaciteit van 1.8” HDD ligt momenteel nog ver beneden het niveau van hun 2.5” collega’s: maximaal 30 GB.

Veel fabrikanten prefereren de (fysieke en datatechnische) ruimte die ze hebben bij een 2.5” HDD; bovendien levert het ze toch weer een aantal dollars voordeel op wb de kosten van de schijf zelf. Wil je echter met de echte grote (kleine?) jongens meedoen, dan heb je een 1.8” HDD nodig. De fabrikanten van onderstaande modellen hebben dit donders goed begrepen.

Apple iPod revisie 3

Met de nieuwe iPod heeft Apple de kaarten weer stevig in handen. De release van deze opvolger van de enorm succesvolle voorganger kwam toch nog vrij onverwacht, maar het verkoopscijfer zal daar nauwelijks onder te lijden.

Hoewel er tov de “oude” revisies 1 en 2 qua features weinig veranderd is, kunnen we de nieuwe iPod toch als een knappe prestatie beschouwen. Nog niet eerder slaagde men erin een “echte” HDD-speler (de iPod gebruikt de bekende 1.8” HDD’s van Toshiba) zo klein en licht te maken. “Portability” is dan ook het sleutelwoord bij deze witte machine, temeer Apple in een feature als “Playlist-on-the-fly” heeft voorzien en er design-technisch rekening is gehouden met een actieve mp3-luisteraar: de afgeronde hoeken en de non-moving parts aan de oppervlakte van de iPod zijn voor eerdergenoemde gebruiker ideaal.

Diverse reviews van de nieuwe iPod wijzen uit, dat Apple haar “mainstream”-users een groot plezier heeft gedaan met revisie 3. De gemiddelde recensiescore ligt toch wel om en nabij de 90%. Toch zitten er wat haken en oogjes aan de nieuwe iPod. Naast de – subjectieve – twijfels over handhaving van designkwaliteit, zijn er belangrijke minpuntjes te bespeuren voor hen die veeleisend van audio-aard zijn. De nieuwe iPod mist de veelzijdigheid van veel komende HDD-spelers: het is een geluidsmedia-speler, maar ook niet veel meer dan dat.
:)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/3.jpg
Links: de nieuwe iPod
Rechts: de oude revisie
De nieuwe iPod
in het dock
…just another
iPod-shot

Het grootste nadeel van de nieuwe Apple-koelkast, moet echter toch wel de nogal matige levensduur van de ingebouwde lithium-ion batterij zijn. Dit is dan ook het enige punt waarop revisie 3 aantoonbaar achteruit is gegaan tov de “oude” iPod. Gemiddeld doe je nu 8 uur met 1 batterycharge; vroeger was dit 10 uur of meer.

Als je echter geen behoefte hebt aan zaken als direct-encoding via optical line-in, of wanneer je een FM-tuner danwel voicerecorder kunt missen als kiespijn (bij wijze van spreken), dan heb je aan de nieuwe iPod een uitstekende compagnon. Bovendien is het marketingsteam van Apple geniaal gebleken in het neerzetten van aantrekkelijk ogende adviesprijzen; er lijkt voor ieder wat wils te zijn.

Wanneer je twijfelt tussen een 10 GB- en een 15 GB-model, neem dan de laatstgenoemde speler. Je bent een hoop extra geld kwijt aan extra accessoires, wanneer je een 10 GB-model koopt. De 15 GB- 30 GB-versies worden met dockingstation worden geleverd, en dit is nu typisch een handig dingetje om krasjes op je teergeliefde machine te voorkomen.

iRiver iHP-100

Op naar het volgende model… de iRiver iHP-100. Tsja: zoals sommigen onder jullie wel zullen weten, heeft deze speler reeds een eigen topic. We zullen dus ons dus maar beperken tot een vluchtige indruk van dit wonderlijke ding.

De iHP-100 is een concurrent voor de iPod, maar eik toch ook totaal weer onvergelijkbaar met Apple’s speler. iRiver heeft het nl voor elkaar gekregen omde “portability-factor” van de iPod nagenoeg te behouden (dwz: het ding is ongehoord klein en licht), maar de chef-kok had nog wat topingrediënten liggen en heeft deze in de iHP-100 geduwd. Het resultaat: een duur toetje op een exclusieve menukaart.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ihp/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ihp/small/2.jpg
De iHP-100 tijdens z’n debuut:
de CES 2003 in Las Vegas
Rechts: de oude revisie
Een impressiefoto
van de Duitse website
Xonio.com

Wat deze machine biedt is werkelijk geweldig: optical line-in en –out, met mogelijkheid tot direct-encoding, een FM-tuner, Mass Storage-functionaliteit (spulletjes gewoon zonder gezeur overzetten) en een mooie a/b met ingebouwd LCD. In potentie is de iRiver nu al “King of the Hill” als je het aantal features per vierkante cm gaat bekijken; aanschouw ook de geclaimede 16 uur speeltijd op 1 charge en je weet dat dit “hot stuff” is voor elke gadgeteer.

Echter: alles heeft z’n voor- en nadelen. De iHP-100 zal *niet* goedkoop worden: zeg maar gewoon duur met een adviesprijs van 499 Euro (NL). Ook de uiteindelijke capaciteit is nogal mager – 10 GB is voor velen gevoelsmatig “net ff te weinig”.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ihp/small/5.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ihp/small/7.jpg
Tentoongesteld in Tokyo, Japan:
iHP-100 en zijn blauwe
broeder (iHP-200?)
iRiver’s eigen render: klinisch,
maar ook vrij fake…

Op het moment van schrijven hing er nog een mystiek waas om de iHP heen; wanneer hij nu precies uit gaat komen, weet niemand eigenlijk. Feit is, dat *wanneer* hij uitkomt, er vele ogen op deze unit zullen zijn gericht. Statistisch gezien is de iRiver een hemels device, maar het wachten duurt nu toch echt duivels lang.

Philips HDD100

Hollandsch glorie van de bovenste plank, en imho de sexiest player around. Je verwacht gewoon dat het de nieuwste Philishave met ingebouwde spiegelfunctie is, maar niets is minder waar (naja… vast wel iets): Philips zit op een ramkoers met de iPod revisie 3.

Echter, wat is nu het geval: de HDD100 vaart eigenlijk precies tussen de iPod en de iHP-100 door. Mochten de twee laatstgenoemde spelers eens geslachtsgemeenschap bedrijven, dan zou de HDD100 op hun geboortekaartje prijken.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/hdd100/small/2.jpgDe wereld moest het wekenlang met nevenstaand plaatje doen. Het gespeculeer over de grootte van ’s mans handen was natuurlijk niet van de lucht…

Overigens komt dit plaatje van Philips’ beta-test site, waar duizenden mensen zich inschreven en vervolgens gefeliciteerd werden met het *niet* winnen van een HDD100…

Want met de unit van Philips hebben we een vrij veelzijdige speler te pakken, die echter ook diens beperkingen kent. De designjob neigt duidelijk naar Apple-kwaliteit, maar een mogelijkheid tot direct-encoding is weer iets dat we tevens op de iHP-100 terug zien.

Een FM-tuner ontbreekt, de meegeleverde a/b is nogal simplistisch van aard en het direct overzetten van media-files kunnen we bij de HDD100 ook al vergeten. Dit alles –tezamen met de 15 GB capaciteit – doet me sterk denken aan de iPod.

Hoewel de adviesprijs van deze unit gelijk ligt aan die van de 15 GB iPod/iHP-100 (nl. 499 Nederlandse Euro’s), heeft ook de Philips wel wat unieke kenmerken. Zo is er het schitterende geïnverteerde LCD’tje (wit op zwart, helemaal in de stijl van de unit), dat werkt met een speciaal “FastScroll”-systeem. Gezien het geringe aantal knopjes op de HDD100 zal dit blijkbaar een verademing zijn wb het opzoeken van bepaalde tracks.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/hdd100/small/3.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/hdd100/small/4.jpg
Superklein picje van
de stoere HDD100 in
een Philips banner
De geïnverteerde schermmodus draagt zijn steentje bij aan de
algehele slicky looks van Philips’ nieuwe pareltje

Ook uniek en imo best handig is de linkage van bepaalde genres muziek (opgehaald uit de id3-tag, vandaar ook de noodzaak tot een softwarematige gang van media-transferzaken) aan een bepaalde equalizersetting: je kunt deze settings ook zelf manipuleren. Zodoende valt er weinig te zeuren over te weinig mogelijkheden die je helpen het “juiste” geluid te vinden.

Al met al een unit om gek van te worden: krijg je nu genoeg of net te weinig? Je krijgt omstreeks juli 2003 ieg een speler die maar ietsje groter en (verwaarloosbaar) zwaarder is dan zijn psychologische ouders, en daarmee een – in potentie – sterk staaltje Nederlands werkmanschap

…made in China, dat wel.

SonicBlue “Pearl”

Het verhaal met dit pareltje in de woestijn leek uit te monden in een klassiek drama. SonicBlue presenteerde het ding al tijdens de CES in januari (waar overigens veel meer hier genoemde spelers te bewonderen waren), maar gaandeweg werd de financiële positie van het Japanse bedrijf onhoudbaar en zodoende vroeg men faillissement aan. Het lot van de “Pearl” (niet de definitieve naam voor deze speler) leek reeds bezegeld, maar als door een wonder werd SonicBlue gereanimeerd door o.a. het befaamde Denon… en de speler kreeg een doorstart.

Mijn Amerikaanse collega zal hem binnenkort zelfs gaan beta-testen, en uit onze contacten met SonicBlue is duidelijk geworden dat het potentieel vermogen van de “Pearl” allerminst verminderd is.

Ten eerste: de “Pearl” is een echte fileformat-verslinder! Naast natuurlijk mp3 is er de support voor WMA (allebei de fileformats ook @ variable bitrate), WAV… en belangrijker: FLAC (een losless formaat, 50% minder omvangrijk dan vergelijkbare WAV-files) en Ogg.

Kenners weten nu al genoeg: Ogg-support voor draagbare hardware is uniek, en dat terwijl het een geweldig iets is. Kort gezegd biedt het namelijk meer geluidskwaliteit dan mp3 voor evenveel schijfruimte, of het krijg je een gelijkwaardige geluidskwaliteit voor minder MB’tjes.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/pearl/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/pearl/small/2.jpg
Een vroege beta-versie was te
bezichtigen op de CES 2003:
let op het armzalige
LCD’tje, dat inmiddels
vervangen is door iets
veel mooiers…
Omdat de “Pearl” zo een weirde vorm heeft,
is het moeilijk in te schatten hoe zoiets zich
nu verhoudt tov bijv een iPod rev. 1:

<- et voila…

Afgezien van dit alles, heeft de “Pearl” meer dan genoeg andere uniciteit te bieden. Het ontwerp is sowieso al behoorlijk apart – nagenoeg vierkant qua vorm: daarmee kleiner en tegelijkertijd breder dan bijv. een iPod rev 3 of iHP-100. De speler is helaas wel een beetje dikkig en doet nogal “plasticachtig” aan. Ook de benodigde software (MusicMatch… horror!) is een nadeel.

Het accessoiresetje maakt echter veel goed: je krijgt er bijvoorbeeld een heus dockingstation bij, en niet zomaar eentje. Op dit dockingstation zitten o.a. aansluitingen voor RCA-tulpstekkers (= digitale kwaliteit op je aangesloten versterker) en etherNet; daarnaast zijn er wat statusLEDjes e.d. om de boel te completeren.

Ook de crossfade-technologie die speciaal voor de “Pearl” is ontworpen, is razend interessant. Als het goed is, zullen de stiltes tussen tracks hiermee voorgoed verdwijnen; bovendien kun je allerhande aan eigen instellingen naar boven halen: zodoende bepaal jij wanneer een track mooi stilletjes uitloopt, of wanneer een nummer met een onbehoorlijk wattage je oren inknalt.

De “Pearl” zal niet goedkoop worden (we zweven dan weer rond die magische grenzen 399~499 Euro), maar je krijgt wel de keuze uit een 20 GB- en een 40 GB-versie; over ruimtegebrek hoef je dus niet echt te klagen.

Samsung YP-900GT

Ook aan de historie van de YP-900 hangt een nare waslijst van voorvallen. In tegenstelling tot SonicBlue heeft de Zuid-Koreaanse elektronicagigant Samsung het lek nog niet boven weten te krijgen. Gevolg is dat de speler bijna maandelijks uitgesteld wordt.

En dat is jammer.

De YP-900GT biedt namelijk een aantal aardige zaken (o.a. FM-broadcasting, encoding) en zag er heel erg goed uit, met een mooi glacierblue grafisch LCD’tje… Maar toen kwam Apple langs, en dreigde met een rechtszaak. De YP-900 zou teveel op de iPod lijken, en dus diende het ontwerp veranderd te worden.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/yp900/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/yp900/small/3.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/yp900/small/4.jpg
De YP900 zoals
deze op de CeBit 2002
in China stond opgesteld
Het nieuwe model
zou teveel op
de iPod hebben
geleken…
… valt toch best mee
qua clone-gehalte?

Mensen die het nieuws rond de Samsung gevolgd hebben, weten dat dit niet de eerste keer is dat de unit gerestyled wordt. De speler was eind 2002 al te bezichtigen op de CeBit Asia, in China. Dit geeft tevens het grootste manco van de YP-900 aan: het ding is al een behoorlijk eind verouderd. De specs zijn aardig, maar niet meer indrukwekkend genoeg om de adviesprijs van $ 399 (reken dus op +/- 499 Euro in NL) volledig te rechtvaardigen.

Het ding is klein en licht, maar het scheelt toch al wat tov de “echt nieuwe” spelers. Vergeet echter niet de goede reputatie van Samsung op het gebied van mp3-spelers: mocht de YP-900GT nog ooit worden opgeleverd, dan zal het een degelijke unit zijn.

Ik hoop echter wel, dat Samsung de tijd die het nodig heeft om de unit nogmaals te restylen, benut om extra functionaliteit in deze aardige speler te proppen.

Bantam Interactive BA-1000

De Bantam is een vreemde eend. Die vreemde eend zit dan ook nog eens in een vreemde bijt, want met een capaciteit van 2 respectievelijk 5 GB wedijvert Bantam nu niet bepaald met de rest van de 1.8” HDD-spelers.

Ook deze unit is een aantal malen uitgesteld (kwaliteitsissues en voorraadproblemen), maar heeft de tand des tijds aardig doorstaan. De bedoeling is dat hij eind juni 2003 op de markt komt, alhoewel dit waarschijnlijk juli gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/bantam/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/bantam/small/2.jpg
De handzame BA-1000 viel *ook*
al op de CES 2003 te bewonderen!
… de unit viel op deze beurs tevens in de prijzen
(most innovative blahblah)

Het is een lief iPod-kloontje met een geheel eigen feature-smoelwerk. Een ingebouwde FM-tuner, MP3-encoder en SD-expansionslot ontbreken niet, evenmin als een (simpele) a/b en een aantal aardige fratsen – zoals bijv. het LCD’tje, dat diens inhoud zowel in landscape- als in portretmodus kan weergeven.

De knopjesinterface is imho nogal knullig (een beetje oud-walkman gebeuren) en de unit is veel te dik door een uitstekende (in beide zinnen des woords) Li-Polymer battery. Met deze batterij kun je overigens wel behoorlijk lang vooruit: zo’n 16 uur per charge.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/bantam/small/3.jpgDit is dan de uiteindelijke versie van onze BA-1000

Standaard met simpele a/b en kantelbare schermmodus; het is jammer
dat de unit zo dik is gebleven (vanwege de batterij-uitstulping)…

Al met al is de BA-1000 de opvulling van een gaatje in de markt. Het is echter maar de vraag, of de aanstaande MicroDrive-players (mini-HDD) niet met de eer zullen gaan strijken. De Bantam is behoorlijk compact en licht, maar kan geenszins op tegen een MicroDrive speler.

2.5 “ HDD-modellen

2.5” HDD? Hey, die heb ik ook thuisliggen!

Kan heel goed kloppen. Dit zijn namelijk vrij standaard laptop-schijfjes, en er zijn vele varianten van op de markt.

Creative Zen 60 GB

Wat de iPod was voor 1.8” HDD-spelers – de Godfather en gevoelsmatig stamoudste -, dat is de Zen lange tijd geweest in de 2.5” sectie. Hoewel de Zen ook vandaag de dag nog een zeer aardige machine is, lijdt het geen twijfel dat de concurrentie de slag zal gaan winnen; het wordt ieg tijd voor een aanpassing van de huidige Zen.

Wat Creative wel heel slim heeft gedaan, is op een zeer strategisch tijdstip – net na de release van de iPod revisie 3 – de normale 20 GB Zen up te graden naar een ongehoorde 60 GB. Daarmee voert de Zen momenteel de lijst aan, wb “fabriek-afgeleverd” capaciteitsvermogen: je hoeft niet met je speeltje te klooien, hij wordt met 60 GB geleverd.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/zen/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/zen/small/2.jpg
Er zijn diverse versies
beschikbaar van de Zen:
van 10 GB met FireWire
(afgebeeld) tot 60 GB
met USB 2.0
… en zo is er ook de Aziatische variant van 40 GB

Een aanzienlijk aantal mensen zal de bekende HDD-wisseltruc echter wel kennen: van een 20 GB Zen kun je desgewenst een 60 GB Zen maken – het is enkel een kwestie van de juiste HDD gebruiken, wat geduld toepassen en een enkel schroefje los- en weer vastdraaien. In principe is de 60 GB Zen ook niets anders, dan een normale Zen met extra capaciteit. Nu is die “normale” Zen een zeer robuust ding en is de afgeleverde geluidskwaliteit (imho) van hoog niveau, maar Vadertje Tijd heeft ook op deze machine zijn schreden achtergelaten.

Het schermpje is (te) klein, de overdracht van bestanden met de meegeleverde software (PlayCenter) is een vrij irritant proces en de bediening van de unit is niet superintuïtief .Wat de Creative je wel kan bieden, is een oerdegelijke speler met een zeer acceptabele transfersnelheid (desgewenst in FireWire danwel USB 2.0-variant) en dit voor een aardig prijsje. Hoewel we in NL weer moeten leven van de kruimels die ons toegeworpen worden, is de Zen in de USA en Azië behoorlijk gedaald in prijs. Inmiddels is de 60 GB-versie ook in ons land verkrijgbaar voor zo’n 570 Eurootjes. En das nogal een dot geld.

Mpio HD-100/ E.Digital Odyssey 1000

Met de Odyssey dacht E.Digital even snel te scoren, aan het eind van boekjaar 2002. Het liep faliekant mis en het bedrijf viel in een diepe afgrond – haar eigen HDD-speler met zich meesleurende. Uiteindelijk werd de unit, na vele maanden uitstel, toch de markt op gegooid.

Men had echter een kapitale fout gemaakt bij het opleveren van de Odyssey 1000: er werd “on-demand” geleverd, er was geen voorraad van spelers waaruit men kon putten. Gevolg: duizenden bestellingen die niet vervolmaakt konden worden, een hoop ontevreden potentiële klanten en een te grote focus op het produceren van meer spelers ipv het verbeteren van de kwaliteit van deze unit.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/edigmpio/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/edigmpio/small/2.jpg
De vroege Mpio-versie
leek iets anders te gaan
worden dan de Odyssey 1000
maar komt uiteindelijk
op hetzelfde neer..
… en vice-versa

Allereerst: de E.Digital ziet er mooi uit; het ding glimt lekker en het navigatiegedeelte is knap gemaakt. Jammer alleen, dat het gebruikte materiaal nogal aandoet als “dun blik”. Verder is het ding behoorlijk groot en zwaar, zelfs tov de Zen.

Nu goed: dat maakt zoveel niet uit – het gaat immers om wat de unit presteert. Op zich werkt de Odyssey 1000 heerlijk als externe schijf: het maakt niks uit wat voor type files je erop gooit, de speler herkent zelf alles, en weet perfect wat hij er mee kan doen. De transfers via USB 2.0 gaan soepel, hoewel er gevallen bekend zijn van vastlopers. Het is jammer dat we geen id3-tags kunnen gebruiken; enkel de filename van de mediafile komt voorbij gescrolled; er valt dus ook weinig te sorteren of specifiek te selecteren.

De firmware is ook niet echt goed gechecked op schoonheidsfoutjes; de knopjes werken niet altijd zoals bedoeld was en de tuner is absoluut onhandig qua bediening.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/edigmpio/small/3.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/edigmpio/small/4.jpg
Het ding ziet er natuurlijk
wel erg mooi uit!
Het materiaal dat gebruikt is
mocht wel wat steviger van aard zijn

Mpio vond de speler echter de moeite waard en heeft hem “ge-rebadged” naar iets dat we de Mpio HD-100 mogen noemen. Er zijn bij deze unit wel enkele verbeteringen doorgevoerd (betere FM-ontvangst en bediening bijv.), maar fundamenteel is het exact dezelfde machine.

Een paar maanden geleden was de E.Digital/Mpio een aardige machine met een mooie capaciteit (20 GB, natuurlijk weer zelf aan te passen – op eigen risico), maar in de huidige situatie zal de adviesprijs van 399 Euro (NL) toch nog wat omlaag moeten; misschien meer naar het niveau van de X-Clef HD-500.

X-Clef HD-500

De surprise-in-the-making is toch wel de X-Clef HD-500. Persoonlijk had ik nooit verwacht dat een Nederlandse importeur het lef zou hebben, om een dergelijk onbekend product in haar range op te nemen – maar het is dan toch gebeurd.

En op het eerste gezicht kunnen we daar erg gelukkig mee zijn. De X-Clef is werkelijk een wonder op wielen… Naja: mss hadden ze er beter wieltjes onder gemonteerd, want het is een vrij forse jongen geworden. Als je echter kijkt naar de enorme karrenvracht van features (en echt nuttige features, zoals FM-tuner en direct-encoding via line-in), de degelijke indruk die de unit maakt en de enorm acceptabele verkoopsprijs van 299 Euro. Vergeet niet dat je dan al 20 GB aan datacapaciteit in je handen hebt, en de softwareloze manier van datatransfer… en het lijkt een zeer aantrekkelijk optelsommetje te worden.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/hd500/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/hd500/small/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/hd500/small/3.jpg
Ergens sneaky in een hoekje
van de CES 2003 lag hij al
op ons te wachten…
Betaalbaar en ruim
uitgerust, deze HD500…
… en nog niet eens zo lelijk!

Op het moment van schrijven wordt de unit uitgebreid getest, dus we zullen vanzelf zien hoeveel mensen uiteindelijk een X-Clef in huis gaan halen. De onoverkomelijke problemen dienen zich meestal pas later aan, zoals we gezien bij de Mambo X P353-serie. Deze is uit het overzicht gehaald vanwege de matige ervaring van diens gebuikers.

RCA Lyra RD2840

Ook deze speler kan reeds op veel hooggespannen verwachtingen rekenen. Ze hebben dus alvast 1 ding goed gedaan bij RCA: het design van de RD2840 spreekt veel mensen bij voorbaat al aan.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rd2840/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rd2840/small/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rd2840/small/3.jpg
RCA strooide ons wat zand in de ogen
met de aankondiging van de RD2821…
… die alom in de smaak vielDe nieuwe
40 GB-versie is
inmiddels niet
minder gewild

Het machientje oogt slank en niet al te groot – hoewel dit in de praktijk nog wel eens tegen kon gaan vallen: het blijft immers “gewoon” een 2.5” HDD-speler en echte afmetingen zijn nog niet publiekelijk bekend gemaakt.

De RCA RD2840 is een continuering van de RD2821, een 20 GB machine met dezelfde mogelijkheden en uiterlijke kenmerken als het huidige model. Om competitief te blijven heeft RCA besloten de unit te voorzien van een 40 GB; geen onverstandige beslissing gezien de toch al acceptabele adviesprijs (om en nabij de $330… wellicht 399 Euro voor NL).

Pluspunten zijn de complete accessoireset, de zeer goede playbacktime van 15 uur per charge en de op het oog degelijke behuizing. Nadelen zijn de speciaal vereiste software voor het overzetten van mediafiles, en de reputatie van RCA als belabberd servicecentrum.

Digital Innovations Neuros (HD20)

Toen Digital Innovations de Neuros op de markt zette, was dat de bekroning van maandenlange research, beta-testing en feature-balancing. De communicatie tussen de hardware-developer en de consument-in-potentie bleef gedurende deze periode uitstekend van kwaliteit. Zodoende leek het erop, dat de Neuros een echt specifiek consumentgericht apparaat zou worden.

Deze belofte werd echter slechts gedeeltelijk ingelost; om markttechnische redenen werd de machine feitelijk een maand of twee “te vroeg” beschikbaar gesteld aan de consument. Er bleken nog behoorlijk veel minor flaws in de firmware te zitten, waardoor de unit niet naar behoren presteerde. Het resultaat zal bekend in de oren klinken: ontevreden klanten en een developer met de handen in het haar.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/neuros/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/neuros/small/2.jpg
Het was DAP-war op de CES 2003!

Links: de kleine “basis-unit”
(flash-based)

Rechts: de unit met “backpack”
Het “backpack” maakt de Neuros
wel een flinke, zware jongen

Gaandeweg zijn de meeste foutjes weggewerkt, en zodoende hebben we met de Neuros HD-20 weer een bijzonder exemplaar voor ons liggen. Zo is dit de enige open-source speler van het spulletje; je zult dus zelf je eigen plug-ins en spelletjes kunnen implementeren mocht je bedreven genoeg zijn in softwaredeveloping.

Ook de andere features van de Neuros zijn de moeite waard: FM-transmitting, -tuner en een systeem dat nummers welke via de radio worden ontvangen, voorziet van de juiste namen. Daarmee is de Neuros dus een heel aardig device voor radio-liefhebbers.

Designtechnisch is het allemaal wat minder: het ding is ronduit dik en plomp. Dit wordt deels veroorzaakt door de mogelijkheid het “backpack” van de unit af te schuiven. Deze “backpack” is een combinatie van HDD en ingebouwde batterij; wat erover blijft is een mini-spelertje met 64 MB aan boord (er is ook een 128 MB-versie beschikbaar, waarop je dan weer een additionele backpack kan schuiven; vrij verwarrend allemaal). Het concept is leuk bedacht, maar matig uitgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/neuros/small/4.jpgUiteindelijk lijkt Digital Innovations haar eerste misstappen
te hebben gecorrigeerd en zal het onwetende
Europa wellicht nog ontvankelijk blijken
voor de USB 2.0-versie met open-source OS

In Europa hebben we tegelijkertijd pech en geluk met de HD20 (20 GB): hij is nog niet verkrijgbaar, maar wanneer dat wel het geval gaat zijn (eind van dit jaar) zal de unit uitgerust zijn met een USB 2.0-aansluiting ipv de volstrekt achterhaalde USB 1.1-aansluiting die zich op het huidige model bevindt.

Now Evolution APED 20/30

Now Evolution heeft gedacht aan de tweaker met een krap budget: de adviesprijzen van $ 199 voor de APED-20 (20GB) en $ 269 voor de APED-30 (30 GB) zijn bijna lachwekkend. Het is natuurlijk de vraag of we in NL een dergelijke prijs in Euro’s kunnen verwachten – als de unit Europa al ooit haalt – maar het is ieg wel veelbelovend genoeg om te vermelden.

Je krijgt op papier sowieso meer dan genoeg waar voor dat geld. Een a/b en een dockingstation worden meegeleverd (het laatste gek genoeg enkel bij de APED-20 8)7 :? ). Het dockingstation is een leuk ding omdat er RCA-uitgangen op zitten, en je de speler kunt opladen via dit station. Bovendien kun je het ook gebruiken voor transfer-doeleinden.

Echt een schoonheidswonder is het niet,
de APED-serie… Echter wel enorm goedkoop
en bovendien behoorlijk veelzijdig
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/aped/small/1.jpg

Nadelen zijn de zwakke constructie-integriteit (dit is plastic in zijn puurste vorm), de vage playbacktime op 1 charge (min. 8 uur, maar dat grapje kennen we nog van de Mambo X, die het vaak niet langer dan 5 uur uithield) en de waarschijnlijk omvangrijke gestalte die deze speler vormt. Heel aardig is dan weer de toepassing van een OLED-schermpje ipv een standaard LCD: zo heb je optimale belichting onder alle omstandigheden. Dit is trouwens een techniek die men in de volgende revisie iPod’s wellicht ook gaat toepassen.

Multimediale spelers

:?Ehm… Alle spelers zijn toch hartstikke multimediaal?

Yep, maar er zijn er ook die echt de draak steken met het begrip “compleet”. Dit soort spelers is veelal uitgerust met expansiesloten of zelfs de mogelijkheid tot video-playback.

Archos AV/FM-serie (120/140/320/340)

Archos is een veelgeplaagd producent van mp3-spelers. De meeste mensen zijn het wb over 1 ding roerend met elkaar eens: het designteam van Archos blinkt niet bepaald uit in grijpbare genialiteit.

De Archos AV-1X0 serie lijdt nog een beetje onder dit syndroom. Het is duidelijk een Archos-machine, met de bekende “bumpers” op het feitelijke apparaat. Zo *lijkt* de unit vrij kolossaal, terwijl hij dat in feite helemaal niet is, zeker niet gezien het feit dat je er een hele hoop mee kunt doen. Een Archos AV is hoe dan ook meer dan “gewoon een mp3-speler”, aangezien de afkorting AV natuurlijk voor “Audio & Video” staat. Het is dus genieten geblazen voor de luid ie van DivX, XVid en MPEG4 houden.

Hoewel de filmervaring op de AV-1X0-serie nog wat te wensen over zal laten (het schermpje is daarvoor gewoonweg te klein: daarom zit er ook TV-output op, natuurlijk), heeft Archos met de AV3X0 een masterlijk stukje techniek neergezet.

Dit is een beestje met een 3.8” kleuren LCD, en dan weet je natuurlijk wel hoe laat het is: werkelijk prachtige multimedia-doelstellingen worden hier vervolmaakt. Er zit zelfs een heus OS op de 3-serie. Ook leuk is de bijgeleverde a/b met LCD en – op het laatste moment ingebouwd – een FM-tuner.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/avseries/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/avseries/small/3.jpg
De AV-1X0 is - net zoals zijn grotere
broer – uitbreidbaar met allerhande
extern aan te sluiten modules
Met de AV3X0 heeft Archos een flitsend
stukje techniek op de markt gekwakt…
nu de prijs nog omlaag stouwen

Nadeel is dat je maar 3.5 uur naar films kunt kijken, wanneer je geen adapter bij de hand hebt; tijdens het muziek luisteren hoef je jezelf niet zoveel zorgen te maken (10 uur playbacktime per charge). Het grootste manco van de AV3X0-serie is gewoonweg zijn kwestbare LCD, diens toch vrij grote omvang en het plompe gewicht: 350 gram is best een behoorlijk heavy brokje techniek. Ook de MusicMatch-synchronisatie heeft niet bepaald mijn voorkeur, maar goed.

Een ander niet te negeren nadeel van zowel de AV1X0- als de AV3X0-serie is de adviesprijs. Deze loopt uiteen van 599 Euro (NL, AV120) tot maar liefst 899 Euro voor de AV340… en dat is toch geen kattenpis, zelfs niet voor een mini-pc’tje met 40 GB aan boord, dat ook nog eens kan encoden.

Dan nog even kort over de FM recorder: een aardige speler van Archos die toch vooral bedoeld is om muziek mee af te luisteren. Het encode-aspect is erg aardig, net zoals de FM-tuner. De speler staat echter enkel in deze sectie om het simpele feit, dat ik een 3e speler nodig had om het zaakje tabelsgewijs “op te vaullen”. Komt er iets “multimedialers”, dan zal deze speler pas op de plaats moeten maken.

RCA Lyra RD-2780

Als we dan toch naar een goedkoper alternatief voor de Archos AV-serie gaan zoeken, komen we vanzelf uit bij deze RCA-machine. De RCA biedt veel van hetzelfde, en dat voor minder geld.

Aardig is het mooie OS’je, dat je in staat stelt nummers te “taggen” en zelfs helemaal van de unit te verwijderen. Jammer dat dit speeltje nog zwaarder en groter zal zijn dan de AV3X0.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rd2780/small/1.jpgGroter en zwaarder dan de AV-serie, maar ook aanzienlijk goedkoper dan zijn
directe concurrent – de AV320

Qua eigen smoelwerk hebben de jongens en meisjes van RCA er nog een memoryslotje ingebouwd (compactFlash zelfs!). Helaas zitten we wel weer opgescheept met MusicMatch-synchronisatie en valt het nog te bezien of we met dit ding kunnen gaan encoden (het lijkt me van wel).

Al met al is dit een zeer aantrekkelijk alternatief voor de AV-serie, want voor de 20 GB RD-2780 kost “slechts” $ 449 bij oplevering.

ChungLam NeDi/SaroTech Triple

Hoe vreemder de naam, hoe Aziatischer van origine – dat geldt ieg zeker voor deze speler. Hoewel deze reeds sinds begin 2003 in Azië verkrijgbaar is, is er nog steeds geen Europese importeur in geslaagd het product grootschalig naar ons continent te halen.

Er zijn genoeg redenen om dat toch maar wel te doen: de NeDi is een kaartjesslurper van de eerste orde. Probeer het maar uit: CompactFlash, SmartMedia, SD en MMC: de unit lust het allemaal. Bovendien kun je de inhoud van de kaartjes “on-the-fly” inzien, naar de HDD kopiëren of domweg wissen.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/nedi/small/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/nedi/small/3.jpg
De volgende versie van de NeDi
wordt waarschijnlijk uitgevoerd
met readers voor land-
en strippenkaarten…
Iets dat je weinig ziet:
4 doodgewone AA’tjes in zo’n
apparaat

Andere dingen die opvallen: de uitschakelbare HDD en de stroomvoorziening – nl. 4 doodnormale oplaadbare GP-AA’tjes die de speler toch 16 uur lang van power voorzien. Duidelijke nadelen zijn toch wel de karige fileformat-support (enkel mp3) en de schlemielige USB 1.1-interface: op deze manier krijg je die standaard 10 GB natuurlijk maar heel traag vol.

Als je evenwel twijfelt tussen de onderstaande DeltronTech en deze NeDi, en het is je vooral om de mogelijkheden tot memory-expansion te doen, dan is de NeDi toch een stuk aantrekkelijker: de 10 GB versie kost om en nabij de 350 Euro. Omdat het hier een typisch geval van “gooi-er-maar-een-2.5 inch-schijf-in” betreft, kun je de ChungLam/SaroTech maximaal tot 80 GB uitbreiden.

DeltronTech CinemaDisk

Om met de deur in huis te vallen: dit apparaat is duur, groot, zwaar en niet bijzonder mooi om te zien. Daar staat tegenover, dat je met deze multimediabank wel een enorme sloot aan functionaliteit met je meetorst. De Cinemadisk is – indien voorzien van een tv-out connector – een waar fileformatmonster. Je plaatjes, praatjes en filmpjes (blaatjes) kun je met een gerust hart op deze speler zetten: hij zal het allemaal als zoete koek slikken en verwerken.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/cinemadisk/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/cinemadisk/small/2.jpg
Deze DeltronTech is geen poesje om
zonder takelwagen aan te pakken…

maar wel enorm veelzijdig!
Helaas geen on-display MPEG4 enzo, maar er
zit een mooie composite/s-video-uitgang op

Voeg daarbij de expansiesloten (CompactFlash en MicroDrive, dus aan ruimte geen gebrek), de infrarood afstandsbediening plus de mogelijkheid tot het geven van multimediale presentaties, en je weet dat dit een uitstekende collega op kantoor kan zijn.

De DeltronTech wordt her en der al verkocht in NL, echter: de prijzen zijn niet mals (beginnend bij ongeveer 550 Euro voor de 20 GB-uitvoering). Overtuig je werkgever er dus maar gewoon van, dat je zonder dit gadget je werk echt niet naar behoren kan doen.

MicroDrive-based spelers

:? Wat is MicroDrive nou weer?

Een MicroDrive is in feite een miniscule HDD. Het nieuwste type MicroDrive, de Cornice SE, is ideaal voor inbouw in mp3-spelers, die bovendien op deze manier een stuk kleiner gemaakt kunnen worden. Size does come with its’ price, helaas: de capaciteit van de Cornice SE ligt op maximaal 4 GB, en de mp3-speler variant is beperkt tot 1.5 GB.

Dit wonder techniek biedt nieuwe mogelijkheden voor de heren mp3-hardwaredesigners…

De Cornice SE is klein genoeg, dus daar zal het niet aan liggen.

Overigens wordt er door Mpio een pendrive ontwikkeld – de HS100 –
Met aan boord dezelfde Cornice als in onderstaande spelerkes
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/cornice.jpg

MicroDrive is de opvulling van het gaatje in de markt tussen flash- en HDD-based spelers: kleiner en lichter dan het laatste type speler, maar een stukje groter en zwaarder dan een gemiddeld flashspelerke. Ook kosttechnisch valt de MicroDrive-based speler tussen beide extremen in, zodat de afweging capaciteit-formaat weer een stukje draaglijker is gemaakt.

iRiver iGP-100

Het Cornice-spelertje van iRiver is een sterk staaltje design: een mooie, ovale speler die zeer behoorlijk lijkt te zijn afgewerkt. Ook ziet het LCD’tje er erg fijn uit en zijn er leuke extra’s als FM-tuner en voicerecorder bij de prijs inbegrepen. Dit mini-HDD’tje voor om je nek (met Mass Storage functionaliteit) gaat ook maar liefst 14 uur mee op 1 enkele batterycharge.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/igp/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/igp/small/2.jpg
Xonio.com deed een gooi naar het design
van de iGP-100… en het leek er heel aardig op!
Klein, zuinig en robuust:
de nieuwe Smart iGP!

Hoewel er verder weinig bekend is over de iGP, lijdt het geen twijfel dat het een geslaagd conceptueel model is, en dat de markt waarschijnlijk begerig zal toehappen op het moment van release.

De enige aantoonbare zwakte van de speler is dan ook de prijs/capaciteitverhouding: een geschatte prijsopgave van 350 Euro is niet niks voor een 1.5 GB machientje.

RCA Lyra RD-2760

Dit is alweer de derde nieuwe speler uit de Lyra-reeks. RCA is ieg divers bezig en voorziet elk marktsegment van een eigen speler.

De MicroDrive-speler van RCA is niet spectaculair van vormgeving, noch zijn de specificaties iets om stijl van achterover te slaan. Het is gewoon allemaal ruim voldoende, zeker voor de gestelde adviesprijs ($ 250).

Op het moment van schrijven zou deze speler zelfs al verkrijgbaar moeten zijn, hoewel dat voor NL natuurlijk weer anders ligt.

SonicBlue “Slate” (Nitrus/Executive)

De geheimzinnige dudes van SonicBlue zijn ondertussen ook nog bezig aan twee Cornice SE-players. Ik kan niet precies aanduiden waar het verschil tussen beide spelers ligt (IGN rept over een “brushed aluminium versie: de Executive), maar ieg zal project “Slate” tenminste 1 speler opleveren die het 20 uur uithoudt op 1 batterycharge: een hele prestatie!

Tsja, verder weinig nieuws onder de zon: het ding is klein en licht, maar dat is bij dit type speler doodnormaal. Het geschatte prijsniveau ligt voor de Nitrus op $ 299, terwijl de Executive $ 349 moet opbrengen.

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 16-02-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Reservepostje voor toekomstige uitbreiding.... Reageert u dus maar.

Ga me nu overigens even met andere zaken bezighouden... vnl veel braincells verdrinken enzo... Ik hoor het morgen wel wat men ervan vond.

[ Voor 52% gewijzigd door the_Omniscient op 21-06-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

the_Omniscient schreef op 21 June 2003 @ 18:09:
Reservepostje voor toekomstige uitbreiding.... Reageert u dus maar.

Ga me nu overigens even met andere zaken bezighouden... vnl veel braincells verdrinken enzo...
Da's welverdiend, maar houd er een paar over voor deel 3 ;)

Wat een geweldig overzicht weer, dit helpt echt als je in de markt bent voor een van deze gadgets. Dank je wel!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86754

offtopic:
omg.. dit vind ik echt een enorm goeie startpost :) well done m8:D

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 86754 op 21-06-2003 21:21 . Reden: :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:29

MaDLiVe

.-Observer-.

Gave opening Omni,

Mijn complimenten als eerste dan maar.

We waren gebleven bij het parade paardje van samsung dat wegens design problemen een kritieke vertraging heeft opgelopen. Vele vrezen, waaronder ook ik, dat deze speler een regelrechte flop zal worden. De release is uitgesteld en ergens op augustus gezet. Balen want het leek mij ook wel een aardige speler.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 14:18
Ook mijn complimenten aan the_Omniscient. Met deze posts bewijst hij wederom dat de GoT-gadget sectie niets zou zijn zonder hem Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

Ik hoop net als alle anderen hier weer de laatste nieuwtjes en releases te gaan volgen. Deze post dient dan tevens ook stiekem als HotLink voor MyReact :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 22:47
ik maak dan ook maar complimenten, wat een openingspost :D :) _/-\o_
ook vooral die overzichten met grootte en gewicht zijn handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

yoepi! hij is klaar. _/-\o_

Wat een opening zeg hee, daar is tenminste nog s wat info te vinden, nu kan het echt niet meer gemaakt worden, om nog eens iets te replyen wat in dat geweldige openingspost staat.

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

_/-\o_ voor deze geweldige openingspost _/-\o_
Ik ga nog een paar laatste pogingen ondernemen om mijn RioRIot te reanimeren, maar anders ga ik eens goed op zoek naar een nieuwe mooie goeie HD speler, maar wat een keus zeg.. ongelovelijk..

Ik denk toch dat de iPod heeel veel fabrikanten heeft doen beslissen om ook een HD-based MP³ speler te gaan ontwikkelen :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21301

Prachtige post, met veel uitleg , very nice gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:20
Wederom een pracht van een openingspost! Mijn complimenten voor deze enorme hoeveelheid verzet werk. Dit moet echt úren hebben gekost. _/-\o_

Ook hardstikke leuk gedaan in Star Wars stijl ;)

Ik hoef niet meer te raden welk topic het populairst gaat worden! :7

Klasse!

[ Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 22-06-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Tja, het spijt me, het begint om spam te lijken en het is eigenlijk offtopic, maar wat een openingspost zeg :9~ _/-\o_

Ga zeker zo door ;) En ik blijf dit topic net zoals de vorige vast en zeker wel vanaf de achtergrond volgen (met af en toe eens een post)

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Netjes omniscent, hier heb je duidelijk je best op gedaan! Als ik zo eens wat andere topics doorlees zie ik dat je iHP-100 review dus zelfs op een grote site wordt gepubliceerd. Echt gaaf :).

Ik vraag me overigens af wat de SonicBlue "Slate" zal gaan doen. Lijkt mij ook een leuk spelertje. Jammer dat ie niet zo mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75377

Zeer netjes, kreeg alleen even flashback naar iriver topic
Anoniem: 75377 schreef op 29 May 2003 @ 11:47:
eerst ff mijn complimenten voor the_Omniscient.
Maar toen ik specs ff bekeek kwam er een zeer korte vraag bij me op: WMA?
Voor de rest toch wel zeer lekkere speler :9
Ezel, twee keer zelfde steen? ;) Zullen het maar houden op het vele werk, klein foutje in IHP tabel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

WOW! als ik toch eens geld had.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mooie start weer :)

Maar toch ook een klein foutje ontdekt ;)

De ChungLam NeDi/SaroTech Triple heeft in het overzicht nog AAA batterijen maar bij de "bespreking" opeens AA. Het moet toch echt AAA zijn.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Omni, t is weer is geweldig wat je hebt neergezet. Had een ruimere openingspost dan vorig topic verwacht, maar dit is huge :D En ik sluit me netjes aan bij t rijtje voor complimenteurs.....

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Zoals de rest ook al heeft gezegd, een mooie start post. :P

Maar een opmerking, de iPod zit inmiddels al op Firmware 2.0.1 waardoor de Windows versie ook ondersteuing heeft voor Audible.

Een verdere lijst met verbeteringen en bugfixes:
quote: apple site
What’s New in iPod Software Update 2.0.1
Better support for Asian languages
Enhanced On-The-Go playlist functionality
Improved playback performance
Improved handling of mp3 VBR songs
Fixed artist sorting
Improved backlight
Improved alarm clock
Fixed left/right channel swapping

New in Windows Update
USB 2.0 synchronization
Support for Audible.com
Support for multiple iPods on one computer
Shorter connection times
Better overall performance

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Zo, dank jullie allemaal voor jullie mooie complimenten en handige addendums c.q. verbetringen danwel op- of aanmerkingen. Dat met "WMA-support" op de iHP-100 was wel weer erg dom idd... maarja ik ben dan ook geen ezel hm :P ...

Anyways, ik zal de verbeteringen doorvoeren zodra ik er tijd voor heb. Het is allemaal erg veel werk geweest en een dagje rust kan geen kwaad (mn halve rug ligt aan barrels van het karten, gisteravond.... mja, 16 man op de baan). Bovendien is er tijdens het maken van de bovenste posts ook wat tijd verloren gegaan aan het nieuws-aspect, maar voor zover ik ben bijgewerkt hebben jullie niets gemist.

Ow ja, over die AA'tjes die AAA'tjes blijken te zijn: dat is nu iets dat ik gewoon - wanneer het maar kan - door elkaar haal. Wdb heb ik geluk dat er weinig spelers zijn die met AA(A)'tjes werken :P...

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 22-06-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Woei, zeeeeer sw33t Omni! _/-\o_ Wat zou GoT zonder jou moeten? :P :+

De nieuwe dapreview.com is overigens net zo sw33t, omg wat wordt hier een aandacht aan besteed :D Een minpuntje alleen, en dat is dat de Headphone links op de site vaak niet werken, pagina niet gevonden error... Naja, wordt vast nog wel opgelost :)

Ikzelf stap waarschijnlijk over naar 2 MP3-spelers, hoewel ik na deze vakantie dan officieel student ben heb ik nu nog geen vaste kosten en kan ik me dit met wat werken bij de plaatselijke super en sparen nog net veroorloven. ;)

Tis gewoon zo dat ik ontiegelijk gefascineerd ben door high-tech mp3-spelers net als jij Omni. Ik heb al heel wat spelers versleten in een paar jaar tijd, waaronder MiniDisk-spelers, Walkmans (jaja, vnl. de wat meer pro-modellen) en MP3-spelers.

Die 2 spelers die ik nu ga halen worden hopelijk echter 2 spelers waar ik een lange tijd mee wil gaan doen. Het probleem was altijd dat je iets mist aan de ene speler wat een andere weer wel heeft en omgekeerd waardoor ik telkens iets anders kocht. Daarom ga ik het nu op deze manier oplossen :)

Mijn keuze valt op:
• iRiver Slim-X iMP-550 + iRiver iHP-100
of
• iRiver Slim-X iMP-550 + Xcleff HD-500

De Slim-X is puur omdat ik ook altijd de mogelijkheid wil hebben om gewone CD's te kunnen draaien. Ik draai weleens muziek op feestjes en dan heb ik voortaan alleen nog maar mijn Slim-X nodig om verzoekjes te kunnen draaien bijvoorbeeld van mensen met eigen CD's :)

De keuze iHP-100 of HD-500 ligt geheel aan de hoeveelheid geld die ik beschikbaar heb als ik straks terugkom van vakantie en hoe de prijzen dan zijn. Een HD-based speler heb ik gewoon nodig omdat ik ook veel 'computerklusjes' doe bij mensen en op deze manier kan ik dan meteen makkelijk al mijn data overal mee naartoe nemen.

Flashspelers zijn voor mij niet echt weggelegd na daar ook even mee te hebben gespeeld. Ik raak zo'n ding continu kwijt (ben nu al een verstrooide) en er kan nie genoeg muziek op.

De Slim-X ga ik iig uitgebreid gebruiken tijdens mijn vakantie. 8) Kan niet wachten tot het zover is! :P

[edit]
Owja, en voor de mensen hier die zich afvragen of ik rijke ouders heb? Neen! Gewoon goed sparen! Is voor zoveel mensen zo moeilijk schijnbaar, maar met dat kleine beetje extra moeite kan dat voor jezelf hele mooie gadgets opleveren :)
Houd er daarnaast ook nogeens rekening mee dat ik uitga en dat kost ook handen met geld!

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-06-2003 16:59 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 22 juni 2003 @ 19:58:
Woei, zeeeeer sw33t Omni! _/-\o_ Wat zou GoT zonder jou moeten? :P :+

De nieuwe dapreview.com is overigens net zo sw33t, omg wat wordt hier een aandacht aan besteed :D Een minpuntje alleen, en dat is dat de Headphone links op de site vaak niet werken, pagina niet gevonden error... Naja, wordt vast nog wel opgelost :)
Dank u, en ja: er wordt aan gewerkt. We zijn bezig met migratie naar een andere host, dus sommige files zijn op een andere locatie gegooid dan dat ze gelinked staan. Ff kijken hoe wat dat gaan oplossen.
[...]
Mijn keuze valt op:
• iRiver Slim-X iMP-500 + iRiver iHP-100
of
• iRiver Slim-X iMP-500 + Xcleff HD-500

De Slim-X is puur omdat ik ook altijd de mogelijkheid wil hebben om gewone CD's te kunnen draaien. Ik draai weleens muziek op feestjes en dan heb ik voortaan alleen nog maar mijn Slim-X nodig om verzoekjes te kunnen draaien bijvoorbeeld van mensen met eigen CD's :)
Mja, de beste cd-spelers zijn natuurlijk nog altijd cd-spelers. Hoewel het met het schokgeheugen van de SlimX wel goed zit, is het met een gewone CD weer batterij-verorberen geblazen. Nu is onze iMP-500 gelukkig ruim bemeten qua batterij-levensduur en hij is gewoon superstrak gestyled.

Wil je echt de blits maken op feestjes? Koop dan maar een CDJ-1000 van Pioneer. Verre van draagbaar... en niet bepaald "slim"... maar ze zullen met bosjes voor je voeten neervallen.

Ow, en ik heb nog wat brokjes nieuws over de Samsung YP-900GT. Het verhaal wordt er niet duidelijker op, dus wel zullen maar beginnen met feitjes:

• *niet* firmware upgradeable (hoewel dit bij mij niet op veel geloofwaardigheid kan rekenen)

• Slechts 166 gram "zwaar"... net een tandje zwaarder dan de iPod rev 3 en de iHP-100, maar toch ook maar liefst 0,6 % lichter dan de Philips HDD100

• Er komt blijkbaar een afstandsbediening bij... Nice!

• Nog meer leuk nieuws uit die hoek: de YP-900GT devalueert idd enorm in waarde; de gangbare adviesprijs is her en der al naar $ 359 bijgesteld, terwijl pre-order bedrijven reeds op $ 329 zitten... Dat gaat dus de goede kant op.

• De ruzie tussen Apple en Samsung in woorden uitgelegd:
Even Apple Computer (AAPL ) has moved to fend off Samsung's increasing strength in the digital-music player market. The Korean company had planned to release its well-reviewed Yepp YP-900 hard-drive digital-music player in May but has delayed it until fall because Apple threatened to sue, claiming the device looked too similar to its hot iPod. Samsung execs say the Yepp will be redesigned.

Such challenges are to be expected, says Oh. But with Samsung's early base of young, upper-income customers for its high-end products, the increasing excitement behind the Samsung name will be the tie-breaker, he believes. "Where there's competition, we should win," Oh says.

He'll need such confidence to become king of the crowded North American market.
Bron

Men gaat bij Samsung dus wel degelijk door het met het ontwikkelen van de unit. Sterker nog; op Samsung China staat de speler gewoon netjes, zonder enig voorbehoud of datum-aanduiding, in het rijtje Yepp-players.

Ow... en het bijwerken van de 4e post lijkt nogal moeilijk te liggen. Het is me ieg nog niet gelukt om een aanpassing door te voeren, omdat ik simpelweg de melding "done" krijg... met als resultaat een volledig wit scherm. We blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01

NoTimeRemains

I know

Bah hij is lelijk! Die openingspost :r ! Maak eens een nieuwe Omni! Half uurtje werk tog?
:+ 8)7
neej man hij is super! Ik geniet van je comments enz! I love you man!

foutje gevintdt:

Speler Releasedate (schatting)
iRiver iHP-100 ]Juli 2003

[ Voor 23% gewijzigd door NoTimeRemains op 23-06-2003 18:19 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Austonia komt weer ff langsgehuppeld met twee kleurige plaatjes van de APED-20:

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/pics/aped1.jpg

... dus... eh... ook in het rood!

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/pics/aped2.jpg

...enne... nog steeds met dockingstation!

Helaas geen beeld op het werkende OLED'je van de APED... dit komt vanzelf nog wel, en het zal er weird uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 10:39
zojuist de hdd100 besteld, ben toch gevallen voor het design en de merknaam :) krijg m pas na 7 juli maar als niemand me voor is houd ik jullie op de hoogte ;)

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35476

Moriaty schreef op 25 June 2003 @ 09:05:
zojuist de hdd100 besteld, ben toch gevallen voor het design en de merknaam :) krijg m pas na 7 juli maar als niemand me voor is houd ik jullie op de hoogte ;)
Eeuuhmm... is die al te bestellen dan???? :?

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 35476 op 25-06-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

* --MeAngry-- viert een klein feestje!

kheb geluk bij een ongeluk :P We vertrekken schijnbaar pas rond 25 juli op vakantie, ipv 15 juli waardoor ik wellicht nog net op tijd een HDD-speler kan kopen :) Probleem is alleen dat veel luitjes hier niet zo'n goede ervaringen hebben met de levertijden van mp3cdspeler.nl. Hoe zit het eigenlijk met MMport? Volgens de shop-survey is dat ook geen slechte zaak.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik ga denk ik voor de iHP-100 of de HDD100.
Belangrijkste punt bij mij is de batterij. niet hoelang hij met 1 charge doet maar hoe lang hij echt mee gaat. namelijk geen zin dat dat ding na 1 jaar al "moe" is.
Lithium Polymer is naar ik begrijp langer houdbaar dan Li-Ion ?
dan neem ik namelijk de iHP-100 ;)

enne mooie post omni :9~ leuk om te zien dat iemand daar zoveel tijd in kan/durft (te) steken :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
Levertijden etc van de Philips zijn best netjes, aangezien je m zo uit de winkel (bijv Dixons) mee kunt nemen. (wel pas na 7 juli dus)

[ Voor 10% gewijzigd door Moriaty op 25-06-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Lord_Mithril schreef op 25 juni 2003 @ 12:36:
Ik ga denk ik voor de iHP-100 of de HDD100.
Belangrijkste punt bij mij is de batterij. niet hoelang hij met 1 charge doet maar hoe lang hij echt mee gaat. namelijk geen zin dat dat ding na 1 jaar al "moe" is.
Lithium Polymer is naar ik begrijp langer houdbaar dan Li-Ion ?
dan neem ik namelijk de iHP-100 ;)

enne mooie post omni :9~ leuk om te zien dat iemand daar zoveel tijd in kan/durft (te) steken :)
Dank, en ja: li-polymer is tegenwoordig de betere techniek. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar volgens mij ligt de "moeheidsfactor" van een li-poly idd veel lager dan van een li-ion. Pin me er niet op vast; iig zit je met de meeste li-poly's wel goed. Li-Ion is in de loop der jaren overigens ook sterk verbeterd.

Philips HDD100-nieuwtjes:

Download de manual hier (right-click -> save as... of veel geduld hebben).

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/hdd100_lifestyle_1_small.jpg

Ehrm... Het is maar wat je reclame maken noemt... Ding zit al onder de krassen zo te zien... :p

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/hdd100_small.jpg

Ja, dit plaatje kent u al... maar de uitvergroting is enorm

We zien dat de batterij dus li-poly is en helaas "maar" 10 uur meegaat. Verder wordt er ook notie gemaakt van de speciale HDD-software: DMM (Digital Media Manager). Het ziet er op zich niet verkeerd uit, en de mogelijkheid om je equalizer hier in te stellen is ook wel aardig.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/dmm_small.jpg

Dit is dus DMM, de speciale software die vereist is om meida-files te transferren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26

Peetman

Tjah....

Volgens mij zijn het meer vieze vingerafdrukken op die philips. Ik vind hem er toch wel gelikt uitzien.

En nog mijn complimenten voor de enorme openingspost. _/-\o_ Ik had natuurlijk alle 1000+ posts van het vorige topic ook al gelezen, maar een "samenvatting" is natuurlijk wel handig.

[ Voor 48% gewijzigd door Peetman op 25-06-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
foutje btw bij de iHP-100
hij heeft ook een Li-Ion batterij
quote van de site
Speedy Self-recharging and 16 hours of playback
The internal rechargeable lithium-ion battery takes just 3 hours to fully charge and can power the iHP-100 for up to 16 hours of playback enjoyment.
[edit]
en 10 regels verder staat dit weer
Battery | Built-in rechargeable lithium polymer(1300mAh)
:?
wtf heeft ie nou?

[ Voor 20% gewijzigd door LordMithril op 25-06-2003 13:59 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moriaty schreef op 25 June 2003 @ 13:19:
Levertijden etc van de Philips zijn best netjes, aangezien je m zo uit de winkel (bijv Dixons) mee kunt nemen. (wel pas na 7 juli dus)
Maar jij hebt dus een soort van pre-order bij de Dixons gedaan ofzo??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Lord_Mithril schreef op 25 juni 2003 @ 13:57:
foutje btw bij de iHP-100
hij heeft ook een Li-Ion batterij
quote van de site

[...]

[edit]
en 10 regels verder staat dit weer

[...]

:?
wtf heeft ie nou?
Ga maar uit van een li-poly... 16 uur is ongehoord voor een "dunne" li-ion, zoals die in de iHP geplaatst zou moeten worden. De Bantam BA-1000 haalt bijv wel de 16 uur op een li-ion, maar de batterij is enorm dik; hetzelfde geldt - in minder mate - voor de SonicBlue "Pearl".

iRiver Japan heeft altijd vastgehouden aan Li-Poly, dus ik doe dat voorlopig ook maar :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de webmaster van I-river een mailtje er over gestuurd, ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
...meanwhile, at RCA:
We halen het niet. Alles wordt uitgesteld tot Augustus... Kijken of iemand het door heeft...
Dit wordt gemeld door CNet.com en verklaart het uitblijven van de rd2760, 2780 en 2840. Helaasch maar waar, het is niet anders:
Amazon has wrong RCA Lyra dates
6/23/03: Amazon lists RCA's upcoming 1.5GB RCA Lyra Micro Jukebox RD2760 as shipping and gives a release date of July 1 for the much-anticipated Lyra Audio/Video Jukebox RD2780 (expected to compete with Archos's already released Video AV320). But we just confirmed with RCA that the player ships in mid-August, and the jukebox is slated for shipment later that month, so if you're thinking of buying one, you'd do well to take Amazon's release dates with a grain of salt.
Ondertussen is er wel wat belangrijke data inzake de RD2840 naar boven komen drijven:

115 x 80 x 28 mm groot. Vergelijkbaar met de Zen + een halve cm in de lengte, breedte en diepte. Een behoorlijk groot apparaat dus, maar wel degelijk, me dunkt want...

• ... het ding weegt 300 gram! Dat is extreem veel, zelfs in deze klasse. Je zou verwachten dat er een zeer zwaar 3" scherm in gemonteerd was, als je de speler niet had gezien. Dit duidt er evenwel vrijwel zeker op, dat de unit is samengesteld uit zeer stevig materiaal.

• In Europa wordt het ding verkocht onder de noemer PDP 2840 en staat hier al in de pre-order fase. 359 Euro is voorwaar niet slecht voor 40 GB, maar je zult dus nog even geduld op moeten brengen; en ik denk dat veel mensen dat nu al lang genoeg hebben gedaan - gevoelsmatig gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.stereo.ru/images/news/500/img_med.jpg

Een nog niet eerder gezien piccie van de "oude RD2821

Cijfers inzake dimensies/gewicht zijn gebaseerd op oude RD2821-info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat zou er mis zijn bij RCA dat het zolang duurt voor ze die mp3 spelers uitbrengen? Er zwerven al een half jaar plaatjes rond van de RD2821, ook al waren het eerst computergerenderde plaatjes. Hij ziet er nog steeds mooi uit, hij is wat groter en zwaarder dan de rest, maar ik heb net mijn goede oude MD walkman, de Sony MZ-R30 tevoorschijn gehaald en die weegt ook iets van 300g (volgens onze brakke keukenweegschaal). Ik heb dat ding nooit ervaren als "te zwaar" of "te groot", dus wie weet ga ik nog voor de RCA :)

Dan moet hij wel leverbaar zijn bij de winkels hier in de buurt ivm garantie enzo :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op 25 June 2003 @ 18:19:
Dan moet hij wel leverbaar zijn bij de winkels hier in de buurt ivm garantie enzo :)
Ja, wat dat betreft zit je met de IHP bij mmport goed natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zag bij mp3cdspelers.nl trouwens bij de specs van de Mpio HD100 Jukebox 20GB dattie wel ID3-tags ondersteunt:

(quote)
Kenmerken o.a.:
• tot 11 uur speeltijd (Lithium batterij ingebouwd)
• ID3 tag support ID3 V1, V2 2.0, V2 3.0, V2 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
gwystyl schreef op 25 June 2003 @ 21:20:
Ik zag bij mp3cdspelers.nl trouwens bij de specs van de Mpio HD100 Jukebox 20GB dattie wel ID3-tags ondersteunt:

(quote)
Kenmerken o.a.:
• tot 11 uur speeltijd (Lithium batterij ingebouwd)
• ID3 tag support ID3 V1, V2 2.0, V2 3.0, V2 4.0
Mja... maar op deze site zegt men ook, dat het ding 130 mm lang, 90 mm breed en 27 mm dik is. Kijk op elke willekeurige andere site en zie daar: 111.5 x 73.5 x 27.6 mm.

VB: MpMan (zegt overigens dat backlight "niet aanwezig" is, klopt ook niet).

Mmport heeft de waarden naar boven af gerond (112 x 74 x 28 mm)... en noemt het LCD "id3 supporting", maar dat wil niet zeggen dat id3-support al in de firmware zit.

Advancedmp3players.co.uk vindt - net zoals naastgetekende - dat de Odyssey 1000 gewoon hetzelfde ding is als de Mpio HD-100. Zelfde afmetingen en in de basis nog geen id3-tags in de firmware.

Dus we nemen dat id3-tags-verhaal ook maar ff met een baal zout. Mss is het intussen in de firmware van Mpio wel opgenomen, maar dat zou ik ff na moeten pluizen.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 25-06-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

the_Omniscient schreef op 25 juni 2003 @ 21:41:
[...]
Dus we nemen dat id3-tags-verhaal ook maar ff met een baal zout. Mss is het intussen in de firmware van Mpio wel opgenomen, maar dat zou ik ff na moeten pluizen.
Is er hier op GoT eigenlijk niemand die een HD100 in zijn bezit heeft? Of een Odyssey natuurlijk...
Ik zie op mpio.com iig nog geen nieuwe firmwares oid voor de HD100, maarja, wat niet is, kan altijd nog komen :)
Kijk maar eens naar de Creative Jukebox 1 bijvoorbeeld. De firmware van de Jukebox 3 is later ook daarnaar geport wat ikzelf een hele verbetering vond voor de speler in zijn geheel, qua functionaliteit en bediening. Zelfs de audiokwaliteit is met enkele releases nog wat opgekrikt naar het schijnt (heb er zelf echter niets van gemerkt maargoed ;) ).

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35476 schreef op 25 juni 2003 @ 14:32:
Heb de webmaster van I-river een mailtje er over gestuurd, ben benieuwd naar de reactie.
Kreeg net een reactie terug: de website is aangepast en er staat nu alleen nog dat ie een lithium-polymeer accu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
Anoniem: 35476 schreef op 25 June 2003 @ 13:58:
[...]

Maar jij hebt dus een soort van pre-order bij de Dixons gedaan ofzo??? :?
Op de site van dixons.nl staat ie al voor e499, en je kunt m gewoon in de winkel bestellen ja, dan bellen ze je als ie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moriaty schreef op 26 June 2003 @ 09:08:
[...]
Op de site van dixons.nl staat ie al voor e499, en je kunt m gewoon in de winkel bestellen ja, dan bellen ze je als ie er is.
Ze zijn bij Dixons nog niet helemaal klaar voor de digitale revolutie:
De Philips HDD100 ondersteunt de nieuwe USB 2.0 USB standaard, zodat datatransfer van 480kbps mogelijk is.
YES!! Even die 15 gieg volpompen in 70 uur! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 35476 schreef op 26 June 2003 @ 09:20:
YES!! Even die 15 gieg volpompen in 70 uur! 8)
Je bedoelt 4,2 minuten :? (15*1024/(480/8)=256 seconden). Harde schijf (15MB/s?) is echter de langzaamste schakel dus zul je op zo'n 17 minuten uitkomen.

Edit: lalalalala ;)
Het is overigens 72,8 uur :P

[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 26-06-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op 26 June 2003 @ 10:02:
[...]

Je bedoelt 4,2 minuten :? (15*1024/(480/8)=256 seconden). Harde schijf (15MB/s?) is echter de langzaamste schakel dus zul je op zo'n 17 minuten uitkomen.
:Z Wakker worden leeswonder! :*)
Zoals ik al schreef, stond op de Dixons-site dus 480Kbs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87449

Kenners der HDD-MP3-spelers,

Ik heb een vraagje over iets wat in mijn ogen eigenlijk een ""very basic question""is, maar toch (ondanks een uur door dit forum heen te hebben gescrolled) heb ik nog geen bevredigend genoeg antwoord gevonden.

Ik overweeg om een HDD-MP3 speler te kopen. Maar ik vroeg mij of HOE je nu precies zoveel MP3's netjes kan sorteren en ordenen. Op mijn laptoppie gebruik ik altijd Windows Mediaplayer, omdat ik het erg makkelijk vind om op bv. "genre" te selecteren. Maar ook dat je een specifiek album van een artiest kan selecteren vind ik erg makkelijk. Ik vroeg mij dus of hoe dat nu met deze HDD-spelers is geregeld. Kan ik op genre selecteren? En heeft dit enkel te maken of het apparaat ID3-tag ondersteunt?

Misschien (en hopelijk) kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Alvast bedankt!

Gegroet,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 87449 schreef op 26 June 2003 @ 10:39:

Ik heb een vraagje over iets wat in mijn ogen eigenlijk een ""very basic question""is, maar toch (ondanks een uur door dit forum heen te hebben gescrolled) heb ik nog geen bevredigend genoeg antwoord gevonden.

Ik overweeg om een HDD-MP3 speler te kopen. Maar ik vroeg mij of HOE je nu precies zoveel MP3's netjes kan sorteren en ordenen. Op mijn laptoppie gebruik ik altijd Windows Mediaplayer, omdat ik het erg makkelijk vind om op bv. "genre" te selecteren. Maar ook dat je een specifiek album van een artiest kan selecteren vind ik erg makkelijk. Ik vroeg mij dus of hoe dat nu met deze HDD-spelers is geregeld. Kan ik op genre selecteren? En heeft dit enkel te maken of het apparaat ID3-tag ondersteunt?

Misschien (en hopelijk) kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Alvast bedankt!

Gegroet,

Vincent
Dat verschilt per mp3 speler. Sommige kunnen ordenen op title/artist/etc. en andere kunnen dat weer niet, of ordenen bijv. alleen op title.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe kom je hier achter? Ik zie het namelijk bij de specificaties niet staan? Dus moet je per MP3-speler gaan uitzoeken hoe dit zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87449 schreef op 26 June 2003 @ 11:25:
En hoe kom je hier achter? Ik zie het namelijk bij de specificaties niet staan? Dus moet je per MP3-speler gaan uitzoeken hoe dit zit??
Of de sites van de producenten of struinen op zoek naar info (voor de Philips is al een manual in pdf-formaat), of wachten op reviews van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 87449 schreef op 26 June 2003 @ 10:39:

Well, you're on to something there ;). id3-tagging en database-managing staat in nauw contact met elkander; echter, de zaken liggen toch iets minder zwart-wit dan je zou denken. We gaan het evenwel toch zwart-wit uit roberen te leggen (je zou er grijze haren van krijgen):

• Er zijn spelers die ongeacht (correcte) id3-tagging hun werk kunnen doen. Ze bepalen zelf of iets een mediafile is, en dientengevolge kunnen ze zo'n file - al dan niet naar behoren - afspelen. Bij dit soort spelers is het handiger om met directories te werken, zodat je zelf een structuur kunt aanbrengen in de hele kluwen van duizenden files.

VB dir-opbouw: Trance -> Tiesto -> In search of Sunrise -> Part 3... Wanneer je de juiste files in de juiste dir zet, komt alles goed (mits je files in orde zijn natuurlijk).

Devices die dit systeem hanteren zijn echt puur "Mass storage devices", en dat zul je dan ook in de specs terugvinden. Je kunt dus allerlei soorten data op zo'n unit gooien, zonder er ooit naar om te hoeven kijken of dat eik wel gaat werken. Browsen door albums en artiesten gaat in feite hetzelfde als bladeren door je verkenner; en als je geluk hebt, ondersteunt de speler ook nog een databaseje, zodat hij op basis van id3-tags het een en ander netjes kan sorteren - indien gewenst.

Voorbeelden van dit soort spelers zijn de komende iRiver iHP-100, de X-Clef HD-500, de ChungLam NeDi, de DeltronTech CinemaDisk en de E.Digital Odyssey 1000. De laatste heeft echter het probleem van "id3-tag ignoring": hij laat gewoon heel droog de filenames zien, niets meer en niets minder.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/ihp/big/ihp100b5.jpg

De iHP-100 van iRiver is dus een USB Mass Storage-machine, maar heeft wel 1 nadeel: je kunt er een maximum aantal van 5000 mediafiles op kwijt, en je kunt "slechts" 1000 folders aanmaken.

• Dan heb je nog 4 gaziljoen spelers die speciale software vereisen voor mediafile-transferral. Je "synchroniseert" zo'n speler dmv een stukje programmatuur op je pc, opdat er een mooi georganiseerde database op de feitelijke unit komt te staan. Veelal is dit systeem gebaseerd op id3-tagging: als je tags niet 100% in orde zijn, kunnen nummers in het verkeerde album terecht komen (denk aan het gebruik van hoofdletters en dergelijke) of wegvallen (geen id3-tag? Daar kan een database soms helemaal niets mee, en das dus loze inname van ruimte).

Er zijn ontzettend veel varianten op synchronisatie-software, de meest bekende (en beruchte) is toch wel MusicMatch (werkt ehm... niet echt lekker). Voor de iPod alleen al zijn er echter voldoende alternatieven (ephPod, XPlay bijv), en zo ook voor andere spelers: NotMad ipv Playcenter voor de Zen, RockBoxx voor de Archos-serie en diverse hobby-projectjes voor menig ander HDD-player.

Werken met software heeft z'n voor- en z'n nadelen: als je veel verschillende files van het inet downloadt, dan zullen je files veelal verschillende id3-tags hebben - ook al behoren ze tot hetzelfde album, of dezelfde artiest etc. Bij een puur "Mass Storage Device" is dit geen bezwaar: gewoon een mooie subdir aanmaken en gaan met die banaan. Maar op je iPod kan zo'n subdir al snel uiteenvallen tot 20 individuele artiest- en/of albumnamen... Dus dat wordt handmatig retaggen geblazen!

Mocht je echter veelal je eigen CD's rippen (goed zo, braaf!), dan heb je in den beginne al controle over het uiteindelijke id3-tag proces en zal 1 en ander vlotjes verlopen.

De restricties die de software aan mediafiles oplegt, verschillen van speler to speler. Ook qua mogelijkheden loopt het allemaal ernstig uiteen: zo kun je met Philips' softwarestukje "DMM" leuke dingen doen met je equalizerstanden, terwijl je met ephPod weer je agenda-achtige toestanden kan bijhouden.

Moraal: met een goede id3-tag kom je er sowieso. Heb je echt geen zin het retaggen van al die duizenden files, dan is het beter om naar een Mass Storage Device-speler uit te kijken, hoewel deze nogal in de minderheid zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01

NoTimeRemains

I know

Ik heb altijd :

code:
1
2
3
4
5
\ Artiest 
        \ Album naam 
                 \ CD01 
                 \ CD02 
                        \ 01 - Naam liedje

[ Voor 4% gewijzigd door NoTimeRemains op 26-06-2003 13:42 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
Anoniem: 35476 schreef op 26 June 2003 @ 10:11:
[...]

:Z Wakker worden leeswonder! :*)
Zoals ik al schreef, stond op de Dixons-site dus 480Kbs!
ja, in de nederlandse philips folder staat dat dus OOK. Foutje van Philips dat dixons gewoon heeft overgenomen.
De speeds volgens Philips (ik zie daar ook geen lijn in,maarja)
code:
1
2
3
4
5
File Size (GB)    USB 1.1      USB 2.0
0.5               15 minutes    5 minutes
1                 37 minutes    8.3 minutes
5                  3 hours     20 minutes
10                 8 hours     1.75 hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Moriaty schreef op 26 June 2003 @ 13:52:
[...]

ja, in de nederlandse philips folder staat dat dus OOK. Foutje van Philips dat dixons gewoon heeft overgenomen.
De speeds volgens Philips (ik zie daar ook geen lijn in,maarja)
code:
1
2
3
4
5
File Size (GB)    USB 1.1      USB 2.0
0.5               15 minutes    5 minutes
1                 37 minutes    8.3 minutes
5                  3 hours     20 minutes
10                 8 hours     1.75 hours
Dus je kan beter 2x 5 GB over pompen dan 1x 10GB 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat kan best toch, als hij aan de rand van de schijf begint te schrijven, daar is de HD het snelst. Bewijst maar eens te meer dat de schijf de bottleneck is :)

Met 20x 0,5GB zou je ook maar 5 uur over 10GB doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 26 June 2003 @ 15:37:
Dat kan best toch, als hij aan de rand van de schijf begint te schrijven, daar is de HD het snelst. Bewijst maar eens te meer dat de schijf de bottleneck is :)

Met 20x 0,5GB zou je ook maar 5 uur over 10GB doen ;)
Met 20x0,5GB kom ik op 100min uit. Das ongeveer evenveel als 1,75 uur. Dus ik denk dat die 5GB tijd gewoon niet helemaal klopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 87449 schreef op 26 juni 2003 @ 11:25:
Dat moet je dus inderdaad per speler uitzoeken, en ook afhankelijk van de software die de speler gebruikt. Het is zowieso wel handig om je ID3-tags op orde te hebben, en in plaats van manueel retaggen heb je hele leuke progjes (ik gebruik nu steeds de nieuwste beta van Tag&Rename, blijft meestal binnen de free-use-periode).

BTW, welkom op GoT :+ :+ en tot zaterdag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 18:06

Foxz

343 Guilty Spark

Ik heb vandaag de Philips HDD100 via m'n werk besteld en mijn maand of wat oude 5Gb iPod aan een vriend verkocht. Hoop het ding in week 28 binnen te hebben, wanneer het zover is laat ik hier wel wat gebruikerservaringen achter. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Foxz, waar werk je dan? Bij een winkel, bij Philips, een groothandel?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 18:06

Foxz

343 Guilty Spark

Foxz, waar werk je dan? Bij een winkel, bij Philips, een groothandel?
Ik werk in een winkel, diezelfde waar ik ook de iPod 5Gb voor 195 euro heb gehaald :). Nu loopt er een actie via Philips waarbij je of een HDD100 of een KEY006, dat is een flash MP3 spelertje met 128 Mb geheugen, kan bestellen.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier al mensen met een X-Clef. Lijkt me een erg mooi apparaatje voor het geld...

edit:
lamaar, ik zie net dat deze speler zijn eigen topic heeft :P

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 28-06-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Nieuwe pic available gekomen van de Philips HDD100:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/big/hdd100_mooi.jpg

ehhh.... kwijl!

Goed nieuws ook voor de mensen die toch interesse hadden voor de E.Digital Odessey 100/ Mpio HD100: er is eindelijk nieuwe firmware beschikbaar gekomen!

Tadaaaa... Let er wel op, dat deze firmware officieel alleen vor de E.Digital-versie is.

Improvements:

• Improved start up time - start up time of the Odyssey 1000 has been reduced to under 10 seconds, no matter how many files are stored on your device.

ID3 tag display - ID3 tags enables viewing of artist, album and track information for MP3 files while in playback mode.

• Enhanced ‘Back’ button functionality - enables navigation from the play screen to the last selected folder.

• FM tuning in foreign countries

• Improved VoiceNav® voice navigation

• Improved voice recording quality and battery life

• Improved mode switching - reduced time delay between mode selections

Heel erg goed! Echt een fantastische firmware-upgrade, en dat meen ik bloedserieus. Als deze software waarmaakt wat men claimt, dan vallen 90% van de grootste bezwaren op deze unit weg. Chapeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg jammer dat de HDD100 geen line out heeft. Ik zit mijn uberhaupt te verbazen dat ik nog geen apparaat heb kunnen vinden met de volgende drie voor mij belangrijke eigenschappen
1. minstens 20 gb
2. line-out
3. record-functie, zowel voice als line-in

De iRiver IHP100 komt het dichst in de buurt van deze eisen, echter deze is "maar" 10 gb.

Iemand misschien nog suggesties?

Laterz,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 87449 schreef op 29 juni 2003 @ 12:18:
Erg jammer dat de HDD100 geen line out heeft. Ik zit mijn uberhaupt te verbazen dat ik nog geen apparaat heb kunnen vinden met de volgende drie voor mij belangrijke eigenschappen
1. minstens 20 gb
2. line-out

De iRiver IHP100 komt het dichst in de buurt van deze eisen, echter deze is "maar" 10 gb.

[hoeftniet]
Laterz,

Vincent
[/hoeftniet]
De Creative Labs Jukebox 1, 3 en Zen hebben ze alledrie. Van alledrie de modellen bestaat namelijk ook een 20gig versie.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mijn gegevens (dapreview.com), heeft de ZEN geen line-out.

Over de creatives: klopt, je hebt helemaal gelijk. Alleen beschouw ik deze eigenlijk als eerste generatie HDD-players, terwijl er nu toch wel uitgebreidere en betere versie op de markt zijn. Verder heb ik slechte verhalen gehoord en gelezen over de creatives. Maar misschien dat iemand dat kan ontkrachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 87449 schreef op 29 June 2003 @ 12:18:
1. minstens 20 gb
2. line-out
Aha, een Xclef dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook hier geld weer: volgens mij zit er op de Xlef HD500 geen line-out....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 87449 schreef op 29 June 2003 @ 17:08:
Ook hier geld weer: volgens mij zit er op de Xlef HD500 geen line-out....
Je kunt bij de xclef gewoon de koptelefoon uit als line-out gebruiken. Wanneer je dan de equaliser op "user" zet en verder niets veranderd heb je ook geen last van vervormingen.

[ Voor 81% gewijzigd door dr snuggles op 29-06-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je dat heel zeker? Ik heb namelijk gelezen dat het geluid echt verrot (sorry voor taalgebruik) klinkt. Heb ook het geluid van de MPIO HD100 gehoord, waarvan ze ook claimen een line-out te hebben...dat was echt niet om aan te horen (ben overigens wel redelijk kritisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 87449 schreef op 29 June 2003 @ 12:18:
1. minstens 20 gb
2. line-out

Laterz,

Vincent
Waarom niet de iHP200? Da's de 20GB versie van de iHP100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wanneer deze IHP200 uitkomt? Heb iRiver al gemaild, maar die willen niets zeggen. Ook MMPORT zegt geen informatie hierover te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 87449 schreef op 29 June 2003 @ 18:18:
Weet je dat heel zeker? Ik heb namelijk gelezen dat het geluid echt verrot (sorry voor taalgebruik) klinkt. Heb ook het geluid van de MPIO HD100 gehoord, waarvan ze ook claimen een line-out te hebben...dat was echt niet om aan te horen (ben overigens wel redelijk kritisch)
Ik heb het voor je getest hier:
Xclef HD500 mini-review!
4e reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog een aantal vraagjes (blijft een aardig bedrag om uit te geven natuurlij)

Wwillem: klinkt prima het bestandje, maar is de kwaliteit van line-in recording vergelijkbaar met line-out? Ik bedoel, ik neem aan dat je dit bestand heb gemaakt door je MP3-speler op je compie aan te sluiten en op te nemen? Of begrijp ik er helemaal niets meer van dan? Wat als je het apparaat op een dikke versterker aansluit? Gaat het geluid dan vervormen?

Ik las op dapreview dat er daar HD500's zijn te bestellen? Ik ken die gast van die site helemaal niet, dus is het zaakje allemaal een beetje te vertrouwen? Of toch gewoon naar mp3speler.nl gaan en nog lekker een paar weekjes wachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 87449 schreef op 01 July 2003 @ 07:31:
Toch nog een aantal vraagjes (blijft een aardig bedrag om uit te geven natuurlij)

....

Ik las op dapreview dat er daar HD500's zijn te bestellen? Ik ken die gast van die site helemaal niet, dus is het zaakje allemaal een beetje te vertrouwen? Of toch gewoon naar mp3speler.nl gaan en nog lekker een paar weekjes wachten??
No actual sales are taking place inititally, this is merely an interest poll. We need at least potential 50 buyers to commence the actual buying phase.
Het is dus een interesse poll.

Het is aan jezelf om daar aan mee te doen, opzich vertrouw ik de boel wel :) Maar ja wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

ik heb even met mmport gebelt en de mpio hd100 schijnt eind deze week leverbaar te zijn én er is schijnbaar een firmware update uit waardoor ie wel id3 tags kan lezen :)

it's all good :P

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ra5a schreef op 01 juli 2003 @ 13:29:
ik heb even met mmport gebelt en de mpio hd100 schijnt eind deze week leverbaar te zijn én er is schijnbaar een firmware update uit waardoor ie wel id3 tags kan lezen :)

it's all good :P
Dit (men scrolled voorbij het plaatje) is er gefixed in de nieuwe firmware van de Odyssey 1000, zal ook wel voor de Mpio gelden.

De Mpio/E.Digital is nu eindelijk een beetje competitief geworden met de rest, hoewel de X-Clef (vooralsnog) meer waar biedt voor je geld.

Dan even terugkomen op een zeer vaag plaatje uit het vorige topic:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/flipshdd100_bigger.jpg

Roswell-factor 500

Hier had ik het dus over een mogelijke AV-player van Philips. Nu blijkt dat dit niet helemaal klopte, maar het kwam aardig in de buurt:

de HDD400 wordt een HDD100 met kleuren-LCD.

Pre-order fase is reeds begonnen in de US of A...

Maar voor $600... Tsja. Op zich is het verschil tussen de twee spelers dus nihil; enkel het kleuren-LCD'tje gooit er dus een flinke bom duiten op. Eens kijken wat Philips hierop te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat compleet nutteloos... Als je er verder alleen mp3 mee kan afspelen en dus geen foto's/film op kan bekijken, heb je niks aan dat scherm. Zeker niet voor zoveel meer geld. Ik vind juist die wit op zwart lcd superstrak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik vind wit op zwart ook mooier. Ik denk alleen wel dat je met de HDD400 wat exotischere dingen mee kunt doen dan de HDD100. Philips kennende is de techniek meestal wel goed geregeld en zal je er iets extra's mee kunnen doen, zoals plaatjes kijken of misschien zelfs filmpjes mee afspelen. Er zit nl niet voor niets een kleurenschermpje op.

Best leuk trouwens dat er zo'n concurrentie komt op de HDD-based mp3 speler. Ik denk zelf dat deze spelers op een gegeven moment de flash en cd based mp3 spelers de markt uit gaan drukken. Ze worden kleiner en goedkoper.

vinvanmil: Xclef specifieke vragen graag in het daar voor bedoelde topic. Zoiezo kun je in de startposts iets lezen over de line in (+ samples). Verder over dapreview; de verkoop van die spelers is slechts een poll. Wanneer je de speler daar besteld, zul je hem in ieder geval niet eerder hebben dan bij mp3cdspeler schat ik zo. Als je info wilt, kun je de organistor natuurlijk ook mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op 01 juli 2003 @ 14:35:
Philips kennende is de techniek meestal wel goed geregeld en zal je er iets extra's mee kunnen doen, zoals plaatjes kijken of misschien zelfs filmpjes mee afspelen. Er zit nl niet voor niets een kleurenschermpje op.
Heb je die site niet bekeken? Er stond niks op over plaatjes/filmpjes. Stond alleen dat ie mp3/wma afspeelde. En dat je met het handige kleuren lcd scherm nog makkelijker je playlists samen kan stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 87449 schreef op 01 July 2003 @ 07:31:
Zoals gezegd: gewoon mailen met die "gast" ;). Actie loopt nog niet echt lekker vlot helaas, te weinig animo blijkbaar.

Wat nieuws over de SonicBlue Pearl... naja... nieuws, nieuws... what's new in another delay zullen we maar denken. Het beta-test model was meer Alpha dan Beta. Het ding zat vol met bugs en haperde als een gek. Ook hardwarematige problemen hebben ervoor gezorgd dat de "Pearl" nog een aantal maanden naar achteren wordt verschoven. Helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 01 juli 2003 @ 19:37:
Ook hardwarematige problemen hebben ervoor gezorgd dat de "Pearl" nog een aantal maanden naar achteren wordt verschoven. Helaasch.
Maanden? Volgens mij is de speler dan al weer verouderd... Jammer, hij had best gave features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
Zoals al in een ander topic werd genoemd staat de Philips HDD-100 bij de dixon voor 499 te koop. Wel staat er op de internet site: "Dit artikel is tijdelijk niet voorradig in ons internetmagazijn".
Wanneer ze h`m binnen krijgen is dus ook niet duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
enrico schreef op 02 July 2003 @ 16:39:
Zoals al in een ander topic werd genoemd staat de Philips HDD-100 bij de dixon voor 499 te koop. Wel staat er op de internet site: "Dit artikel is tijdelijk niet voorradig in ons internetmagazijn".
Wanneer ze h`m binnen krijgen is dus ook niet duidelijk
[slowchat on ;) ]
ik heb de dixons gebeld over die hdd100, maar ze kunnen er geen zinnig woord over zeggen wanneer dat ding geleverd wordt. Wat ze WEL kunnen zeggen is dat nederland de eerste is waar deze dingen leverbaar worden... dus we kunnen alleen maar hopen dat dat een beetje snel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

Anoniem: 87449 schreef op 01 juli 2003 @ 07:31:

degene die dit en voorgaande topics al een tijdje volgen weten dat dapreview erg betrouwbaar is omdat één van de mensen met de meeste kennis en meeste bijdragen _/-\o_ daar ook bij betrokken is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75903

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7039901F.gif staat op dixons.nl voor 800 euro :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7039901F.gif staat op mp3shopper.nl voor 749 euro :D :D ( ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 03-07-2003 11:53 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75903

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7039901F.gif staat op http://www.techdepot.com voor 529 dollar :+ :+ :+ (nu jij weer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/thomsonlyrapdp2860.jpg staat op mp3-world.net voor 700 Euro.

Nee, ff zonder gekheid: deze Thomson PDP2860 (oftewel RD2780AV voor de Amerikanen) dus toch nog erg duur geworden... Met een adviesprijs van $499 leek het de goede kant op te gaan, maar dit is weer een flinke homp erbij.

Wat extra details dan maar?

• Zoals het gewicht al deed vermoeden, werkt de PDP2860 op meerdere Li-Ion accu's.

• daardoor kun je 4 uur lang video's bekijken (tov 3.5 uur bij de AV320) en 12 uur lang muziek beluisteren.

• Uiteindelijk worden ondersteund: MP3, WMA , MP3Pro, MPEG4 en JPG.

[*}Dit alles komt past in oktober van dit jaar beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 03 July 2003 @ 12:59:
[afbeelding] staat op mp3-world.net voor 700 Euro.

Nee, ff zonder gekheid: deze Thomson PDP2860 (oftewel RD2780AV voor de Amerikanen) dus toch nog erg duur geworden... Met een adviesprijs van $499 leek het de goede kant op te gaan, maar dit is weer een flinke homp erbij.

Wat extra details dan maar?

• Zoals het gewicht al deed vermoeden, werkt de PDP2860 op meerdere Li-Ion accu's.

• daardoor kun je 4 uur lang video's bekijken (tov 3.5 uur bij de AV320) en 12 uur lang muziek beluisteren.

• Uiteindelijk worden ondersteund: MP3, WMA , MP3Pro, MPEG4 en JPG.

[*}Dit alles komt past in oktober van dit jaar beschikbaar.
Betekend dit dat er een aparte accu is voor video kijken en een aparte voor muziek?

En wat gebeurd er als de accu voor video bekijken leeg is? Krijg je dat display dan niet meer aan om door je music list heen te scrollen? Of wordt het dan opeens een zwart wit display :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Damn, I lost 8)7

Naja, heb toch niet zo'n interesse in die apparaten, heb daar al een laptop voor. Wel vreemd overigens dat die Thomson nu ineens een hogere prijs heeft terwijl de adviesprijs daarvan juist veel lager lag als die van de Archos. :?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

Anoniem: 82405 schreef op 03 July 2003 @ 00:44:
[...]

degene die dit en voorgaande topics al een tijdje volgen weten dat dapreview erg betrouwbaar is omdat één van de mensen met de meeste kennis en meeste bijdragen _/-\o_ daar ook bij betrokken is ....
op www.dapreview.com staat nu een erg scherpe aanbieding voor de x-clef: 279 euro inclusief (!) verzendkosten, en inderdaad het is ons aller omni die hier meer van weet...

voor de eerste 20 bestellers zelfs 269 euro...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 05-07-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Vage handel van Philips!

Je kunt hier flash-gewijs uitvogelen hoe de HDD-100 gaat werken... en je kunt "Philips stuff" (letterlijke quote) winnen, plus tickets voor de MTV Ibiza experience... Wat je moet doen is een vage 30 seconden-lange muziekachtige file opsturen, en daar ehrm... iets vaags bij bedenken.

Naja... VAAG! Wel koel om met die HDD100 te spelen...

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/big/hdd100_ttdyt.jpg

Veel plezier met Philips ehr... ehm... stuff!

*Edit... vet... ik sta nu in die speler man! Mijn summery tune for your hopeless rainy day... Buhahaha!

[ Voor 10% gewijzigd door the_Omniscient op 05-07-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand nou eigenlijk de Philips HDD100 al??
(of via slinkse buitenlandse omwegen de IHP100??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 35476 schreef op 09 July 2003 @ 13:35:
Heeft iemand nou eigenlijk de Philips HDD100 al??
(of via slinkse buitenlandse omwegen de IHP100??)
De HDD100 ligt iig nog niet echt op de planken bij Dixons... Het zou vanaf vandaag zover kunnen zijn. In de USA wordt er gespeculeerd op een releasedate van rond de 27 juli, dus wij Europeanen zouden hem al eerder moeten hebben.

De iHP-100 is slechts zeer mondjesmaat voorradig in Japan; in Z-Korea is de officiele releasedate opgeschoven naar 11 juli (hoewel hij daar dus wel al her en der verschenen is... vraag me niet hoe dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaaahh..... Orakel, vertel me meer: U heeft ooit geuit dat mp3shopper.nl en mp3cdspeler.nl de IHP100 ook zouden aanbieden, weet U al meer over de datum waarop zij hem kunnen leveren? (of anders digimania.be ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 35476 schreef op 09 July 2003 @ 13:57:
Aaaahh..... Orakel, vertel me meer: U heeft ooit geuit dat mp3shopper.nl en mp3cdspeler.nl de IHP100 ook zouden aanbieden, weet U al meer over de datum waarop zij hem kunnen leveren? (of anders digimania.be ofzo)
Als ik de kennis had, dan zou ik hem zeker delen. Feit is dat mp3shopper.nl, Mmport en mp3cdspelers.nl hem gaan leveren... net als Digimania.be, (advanced)mp3players.co.uk (let op: 2 verschillende sites), pjbox.nl, uhu.ch, k55.ch, een hoop Franse gare sites, Amazon.de,com,co.uk,... en dat ik van 1 van deze sites afhankelijk ben voor de review, dus wanneer er nieuws is: you're the first to know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat ik nog maar even afwacht of die philips nu echt een ipod killer gaat worden, voordat ik mn ipod koop :P
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste