[MP3] Mello Encore 0/10/20 GB HD-based Mp3speler

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Omdat ik zelf erg geïnteresseerd was in de nieuwe techniek, die het mogelijk maakt enorme hoeveelheden Mp3's in je broekzak te stoppen, heb ik met veel belangstelling naar zowel de threads inzake de Creative Zen en Apple I-Pods gekeken. Echter, zoals zo vaak bij zovele studenten het geval is, de prijs van deze apparaatjes is allerminst all-budgets-compatible :'( .

Ik bedoel, laten we wel wezen: 400 Euro is best wel een bom duiten. Aan de andere kant krijg je er iets gigantisch koels voor terug, dus tja: ik twijfel maar door en door. Compactflash-spelers en Built-in-memory-players zoals de MPIO-range en de Irivers vind ik geen alternatief. Deze spelers zijn weer op een ander soort publiek gericht, en aldus leveren ze qua capaciteit in terwijl ze qua functionaliteit dan vaak weer errug handig zijn. Toch vind ik de vergelijking tussen een 512 MB Iriver IFP-195tc (zeg ik dit goed?) en een Creative Zen snel in het voordeel van de laatste uitslaan. Wat voor mij dus voorop staat, is capaciteit, en als het kan in een zo mooi mogelijk jasje, misschien zelfs praktisch om mee te nemen ;)

Maar ja, het wordt je als consument niet echt gemakkelijk gemaakt. Een 128 mb player is zoveel goedkoper dan een HDbased player, dat je geneigd bent voor bijv. de Duex XP302 of Iriver IFP-190 te gaan, of juist voor de ultieme middenoplossing: een MP3-cdspeler.

Genoeg gezeken over mijn labiliteit :P . Ik kwam namelijk deze avond een aardig iets tegen.

http://server1.gs-shop.de...&verteilt=1&AnbieterID=85

*edit* sorry, ik zal er even bij vermelden dat je via het menu naar mp3players -> player festpletten -> Mello moet...

Nou, dit zijn dus HD-based players voor werkelijk een spotprijsje ivm de Ipod en de Zen. Vooral die 20 GBversie voor 299,90 EUR trekt mijn aandacht.

En de 0 GBversie is wellicht geschikt voor knutselwerk. Ik heb nog niet zoveel info gevonden over deze apparaten, maar de weinige testjes van individuen wijzen uit dat het wel degelijk goeie kwaliteit is. Wat dat waard is, weet ik zelf atm ook nog nie zo, maar het is natuurlijk een mooi alternatief voor als je van achter niet weet hoe je van voren leeft (zoals ik dus).

Afbeeldingslocatie: http://tronix24.de/shop/images/MELLOENC6.jpg

Een beetje een vaag plaatje, helaas. Het is evenwel een van de weinige winkels waar ik het apparaatje ben tegengekomen.

De specs dan maar:

Spielt MP3´s mit Bitraten von 8kbit/sec - 192kbit/sec
ID3 Tag Titel
USB-Anschluss
Fernbedienung
Kopfhörer
Li-Ion AKKU
Netzteil

INKL. 0/10/20GB HDD

Prijs:

0 GB versie: 189.90 Euro
10 GB versie: 276.50 Euro
20 GB versie: 299.90 Euro

Ook al een beetje karige info, maar goed, het zal wel duidelijk zijn dat het weliswaar geen state-of-the-art is, maar voor velen ruim zal voldoen. 192 kb/s is wel een lage maximumrate, maar voor mij is het wel genoeg. Dat afstandsbedieninkje is toch gewoon een funny gadget drbij, lijkt me.

Nu ja, mocht er interesse zijn ontsproten aan andermans verlangende brein :P , dan zal ik me eens inspannen wat extra info hierover bij elkaar te schrapen. Als iemand anders die info al lang en breed heeft klaarliggen, dan hoor ik dat natuurlijk net zo graag.

*Edit * Nog maar een plaatje erbij gedaan trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://bilder.guenstiger.de/prodfoto/melloencore10gb.jpg

Over afmetingen kan ik voorlopig nog niets vinden, maar ik zoe natuurlijk lekker door. Kijk ook even op

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=234203

daar staan twee (positieve) reacties, onderaan de page.

[ Voor 9% gewijzigd door the_Omniscient op 08-01-2003 23:51 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 16:05

Stropdas

Insert subtitle here

Op hun site is nu alleen nog de 10GB te vinden trouwens

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Hm strange... sneaky bastards, die jongens van die site!

Ze beantwoorden hun mail ook niet eens, lekkere vorm van klantenbinding is dat...

Over Mello ben ik dan weer te weten gekomen dat het gemaakt wordt door Alpintex uit Taiwan (dubieus), die een niet-werkende site hanteren.

Zogenaamde site van Alpintex (maar die werkt echt niet hoor)

Al met al: zeer slechte indrukken over dit gadget gekregen. We blijven natuurlijk zoeken, zodat ie misschien nog ooit een plaatsje krijgt in mijn andere topic,

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?.

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:47

MaDLiVe

.-Observer-.

the_Omniscient schreef op 15 januari 2003 @ 18:33:
Hm strange... sneaky bastards, die jongens van die site!

Ze beantwoorden hun mail ook niet eens, lekkere vorm van klantenbinding is dat...

Over Mello ben ik dan weer te weten gekomen dat het gemaakt wordt door Alpintex uit Taiwan (dubieus), die een niet-werkende site hanteren.

Zogenaamde site van Alpintex (maar die werkt echt niet hoor)

Al met al: zeer slechte indrukken over dit gadget gekregen. We blijven natuurlijk zoeken, zodat ie misschien nog ooit een plaatsje krijgt in mijn andere topic,

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?.

:7
Je doet je zoekwerk grondig, ik kan je wel vertellen dat jij niet de enigste bent die een goeie mp3 player voor relatief weinig geld zoekt. Het is alleen jammer dat het aanbod in Nederland zo schaars is en de prijzen zo ontzettend hoog.

[ Voor 5% gewijzigd door MaDLiVe op 15-01-2003 20:09 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Misschien komt er in februari een iPod update. Het is natuurlijk nog maar afwachten of dit wel waar is maar de tijd zal het leren. Op www.macrumors.com staat er een stukje naar beneden een stuk over.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 15 January 2003 @ 20:09:
[...]

Je doet je zoekwerk grondig, ik kan je wel vertellen dat jij niet de enigste bent die een goeie mp3 player voor relatief weinig geld zoekt. Het is alleen jammer dat het aanbod in Nederland zo schaars is en de prijzen zo ontzettend hoog.
Sinds mijn Havin' Exonion (MP3-CDspeler, ook wel TDK Mojo genoemd) raar begon te doen (boven 128 kbps begint-ie de bekende "champagne-kurk-plof-geluidjes" te maken) ben ik op zoek naar iets anders, iets beters, iets "ruimers" (capaciteit)edoch misschien iets "kleiners" (formaat).

Nu was mijn trouwe Havin' best wel een veelzijdig apparaatje toen ik hem kocht (voor FL 279,- bij iets dat toen nog mp3cdspelerS.nl heette), met o.a. 8 MB buffer enzo, dus geavanceerde techniek is me sinds die tijd blijven boeien.

t Is jammer dat sommige mensen hun beroep niet serieus nemen, zoals die gasten van die Duitse webwinkel. Over het algemeen bevalt het shoppen in Duitsland me erg goed: goeie service en als je klachten hebt, dan beantwoordt men je vragen snel en deskundig. Je moet eens voor de lol kijken naar een draaitafel: het scheelt zo 30 % of meer met de prijzen in Nederland. Dan betaal ik onze Duitse buren graag die 15-20 Euro verzendkosten.

In Nederland daarentegen is alles gericht op "cashen en flessen", lijkt het soms wel. Als er al goede service is, dan kost het meteen ook aardig wat duiten; en wanneer we willen gaan importeren, dan zal de staat ons er wel even op wijzen "dat het zo niet werkt".

Misschien eens de airmiles bij elkaar leggen en een tripje naar Amerika maken... waar je dan "toevallig" O-) die nieuwe Bantam 1000, Toshiba GigaBeat of iRiver iHP 100 bij je hebt als weer terug naar Nederland vliegt.

Anyway, ontopic: er is nogmaals een mailtje naar de heren verkopers van de Mello uitgegaan. Ze zullen aan mij een taaie hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
*Nuttig schopje*

Want daar issie weer, de Mello Encore...

Ik kwam hem toevallig tegen op deze site, waar het beestje nog niet eens een naam heeft meegekregen.

"USB V2.0 MP3 Player" heet ie op de genoemde site...

Afbeeldingslocatie: http://store4.yimg.com/I/pccityusa_1717_41515

Maar het is toch echt de Mello Encore!

Goed nieuws, toch nog... Want de heren/dames van PCcityUSA zijn zo vriendelijk geweest een hele hoop specs erbij te leveren!

Deze specs staan soms compleet haaks op de gegevens in de openingspost... :?

Size: W123 x H124 x D26 mm (een doosje dus)

Weight: 277g (with H.D.D.)

Anti-Skip Buffer Memory: 8 MB DRAM

Capacity: With 10-40 GB Hard Disk Drive (Option)

Power Supply: AC 100V-240V input, DC 5V/2 OA output.

Battery: Rechargeable Li-ion Battery, gaat 8 uur mee per recharge

Interface: High speed USB 2.0 interface (480Mbit/Sec) (erg netjes!)

Frequency Response: 20 Hz ~ 20KHz

Audio Output: 3.5mm Stereo Mini Plug,

Power Rating 60mW

LCD Display: 128 x 64 dots with back light

MPEG: up to 320Kbps/sec (n de openingstopic staat tot 192 kbps)

Equalizer Setting: Normal, classic, Rock, Jazz, DBB, Pops.

Button: 6 Buttons with Navigation Control

Remote control: Full-function IR Remote Control

Bag: High Quality Bag (option)

Tevens te gebruiken als externe HD

Voorwaar bepaald geen slechte specs voor een appraat van $189 (Europese prijzen: zie openingstopic)! Ik zal hem dan ook zeker toevoegen aan reeds genoemd HD/MP3-playersvergelijkings-topic (wat een woord)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47293

Interface: High speed USB 2.0 interface (480Mbit/Sec) (erg netjes!)
Ja dat is de snelheid die hij theoretiesch zou kunnen halen, dat haalt hij in de praktijk dus never nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 47293 schreef op 21 januari 2003 @ 19:19:
[...]
Ja dat is de snelheid die hij theoretiesch zou kunnen halen, dat haalt hij in de praktijk dus never nooit.
Nee, ok, dat snap ik ook. Maar ik ging er van uit, dat USB 1.1 zo worden gebruikt voor de datacommunicatie, dus dan is USB 2 sowieso een stuk sneller... Het apparaat is nou niet bepaald een iPod-killer, dus dan vind ik het gewoon aardig dat hij wel USB 2.0 heeft (en ja, dat is langzamer dan FireWire ;), maar goed: je kunt niet alles hebben )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57718

Hij is inderdaad erg goedkoop, ziet er goed uit op de plaatjes alleen een groot nadeel het is gewoon een groot apparaat..... Hij is ongeveer 2 cm langer dan de ipod en een keer zo breed + een halve centimeter dikker. Zo'n ding stop je dus minder gemakkelijk in je jaszak dan een ipod of een Zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 57718 schreef op 21 January 2003 @ 22:49:
Hij is inderdaad erg goedkoop, ziet er goed uit op de plaatjes alleen een groot nadeel het is gewoon een groot apparaat..... Hij is ongeveer 2 cm langer dan de ipod en een keer zo breed + een halve centimeter dikker. Zo'n ding stop je dus minder gemakkelijk in je jaszak dan een ipod of een Zen.
Jup, klopt helemaal, je zou er een rugzak voor nodig hebben ;)... Maar goed, aan een iPod durf ik nauwelijks te denken, dus ik heb gewoon wat alternatieven gezocht... Dit was de eerste die ik tegenkwam in een lange, lange rij...

Het kan altijd erger: de Terapin Mine bijv.: die is 18 cm lang en 9 cm breed... Alsof je een mammoettanker door de Zuid-Willemsvaart probeert te duwen...

(Ik HAD hier natuurlijk neer kunnen zetten: "maar dan heb je eindelijk iets van 18 cm lengte in je broek zitten"... Echter, zo steek ik niet in elkaar ;))

Pagina: 1