En waarom de IHP100 niet, als ik vragen mag?Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 14:23:
ik denk dat ik nog maar even afwacht of die philips nu echt een ipod killer gaat worden, voordat ik mn ipod koop
Verwijderd
Ik snap je vraag niet helemaal. Met mijn opmerking bedoelde ik dat ik nog even afwachtte of de philips een succes gaat worden. Dan (wanneer het een ipod killer blijkt te zijn) is het misschien best een optie om een philips speler te kopen ipv de ipod.
iHP-100 != != iGP-100 != HDD100 != HD100 (= O 1000 != BA-1000) != HD-500 ...
voor hen die geen computertaal spreken... de namen van de verschillende HDD-spelers zijn vaak echt belachelijk gekozen, omdat ze veel en veel te dicht bij elkaar liggen.
Zo zijn er de verwarringen
HDD100 (Philips) - HD100 (Mpio) - HD500 (X-Clef)
iHP-100 (iRiver's 10 GB model) - iGP-100 (iRiver's 1.5 GB Cornice SE-model)
O 1000 (E.Digital) - BA-1000 (Bantam Interactive)...
en vele varianten hierop zijn mogelijk. Noem zo'n speler "iPod" of "Zen", laat het nummer weg (zoals bij E.Digital's Odyessey 1000... kortweg "Odyessey" dus) en je hebt een naam die staat in het geheugen van de koper.
Edit: RCA is helemaal gaar op dit gebied, en verwart haar eigen klantenbasis al:
RD2760 - RD2780 - RD240 = PDP2810 - PDP2860 - PDP2840...
en in de PDP2840 moet dan een 40 GB HDD zitten, alhoewel er dan speculatie is dat er een 20 GB HDD inzit (voorheen RD2821, opvolger van de RD2820 ofwel PDP2820) en dat de PDP2840 met 40 GB HDD dus een nieuw typenummer gaat krijgen... en de RD2760 ofwel PDP2810 wordt ook wel PDP2610 genoemd.
Ofwel: ga Arabisch leren, dan ben je sneller klaar dan met dit soort zaken... Het is werkelijk een zootje.
voor hen die geen computertaal spreken... de namen van de verschillende HDD-spelers zijn vaak echt belachelijk gekozen, omdat ze veel en veel te dicht bij elkaar liggen.
Zo zijn er de verwarringen
HDD100 (Philips) - HD100 (Mpio) - HD500 (X-Clef)
iHP-100 (iRiver's 10 GB model) - iGP-100 (iRiver's 1.5 GB Cornice SE-model)
O 1000 (E.Digital) - BA-1000 (Bantam Interactive)...
en vele varianten hierop zijn mogelijk. Noem zo'n speler "iPod" of "Zen", laat het nummer weg (zoals bij E.Digital's Odyessey 1000... kortweg "Odyessey" dus) en je hebt een naam die staat in het geheugen van de koper.
Edit: RCA is helemaal gaar op dit gebied, en verwart haar eigen klantenbasis al:
en in de PDP2840 moet dan een 40 GB HDD zitten, alhoewel er dan speculatie is dat er een 20 GB HDD inzit (voorheen RD2821, opvolger van de RD2820 ofwel PDP2820) en dat de PDP2840 met 40 GB HDD dus een nieuw typenummer gaat krijgen... en de RD2760 ofwel PDP2810 wordt ook wel PDP2610 genoemd.
Ofwel: ga Arabisch leren, dan ben je sneller klaar dan met dit soort zaken... Het is werkelijk een zootje.
[ Voor 32% gewijzigd door the_Omniscient op 09-07-2003 15:00 ]
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Verwijderd
Ja... en ik vraag me dus af waarom je de Iriver IHP100 niet overweegt!Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 14:46:
[...]
Ik snap je vraag niet helemaal. Met mijn opmerking bedoelde ik dat ik nog even afwachtte of de philips een succes gaat worden. Dan (wanneer het een ipod killer blijkt te zijn) is het misschien best een optie om een philips speler te kopen ipv de ipod.
(ipv de ipod of philips)
Verwijderd
HahaVerwijderd schreef op 09 July 2003 @ 14:55:
[...]
Ja... en ik vraag me dus af waarom je de Iriver IHP100 niet overweegt!
(ipv de ipod of philips)
edit:
scheelt niet veel zo te zien als je de iriver en de 15 gb ipod vergelijkt. Ik zie dat de iriver ook nog een opname functie heeft. Dat lijkt me op zich wel wat, maar heeft deze ook gewoon een mic ingang dan?! Ik vind ze eigenlijk allemaal erg mooi
En weet eigenlijk niet echt wat ik moet kiezen. De batterij van de iriver is beter dan die van de ipod, das wel een goed argument. Alleen de opslag is weer minder dan die van de ipod. Moeilijke keuze 
scheelt niet veel zo te zien als je de iriver en de 15 gb ipod vergelijkt. Ik zie dat de iriver ook nog een opname functie heeft. Dat lijkt me op zich wel wat, maar heeft deze ook gewoon een mic ingang dan?! Ik vind ze eigenlijk allemaal erg mooi
Wat is nou de rede dat jullie voor een ipod, een iriver of een philips zouden kiezen. (design buiten beschouwing gelaten, want dat is voor iedereen anders)
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 16:21 ]
Verwijderd
Ik vind het een enorm plus-punt dat de I-river een schermpje in de afstandsbediening heeft. Het apparaat zelf heb je meestal toch gewoon in je zak zitten en als je een paar duizend nummers op je speler hebt staan, wil je af en toe toch wel even zien welk nummer je nou eigenlijk aan het luisteren bent. De capaciteit van de i-river is dan iets minder, maar ik vind het nou niet echt boeiend of ik bv. 2000 of 3000 nummers er op kwijt kan. Voorlopig heb ik niet eens zoveel mp3tjes. Verder inderdaad de speelduur, die bv. veel langer dan de ipod is. Bovendien heeft i-river een uitstekende reputatie van goede geluidskwaliteit en blijven ze door middel van firmware-updates continu hun producten verbeteren._/-\o_
(maar goed, dat is dan weer mijn subjectieve mening over het apparaatje...
)
edit:
en hij heeft natuurlijk FM-radio, voor die ene keer dat je de Tour, een WK, of OS wilt volgen ofzo!
en hij heeft natuurlijk FM-radio, voor die ene keer dat je de Tour, een WK, of OS wilt volgen ofzo!
(maar goed, dat is dan weer mijn subjectieve mening over het apparaatje...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 16:48 ]
Verwijderd
heeft ie een ingang voor een microfoon? Ik gebruik momenteel mn minidisk speler om optredes op te nemen etc, maar het zou ideaal zijn als dit met de iriver kon?Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 16:45:
Ik vind het een enorm plus-punt dat de I-river een schermpje in de afstandsbediening heeft. Het apparaat zelf heb je meestal toch gewoon in je zak zitten en als je een paar duizend nummers op je speler hebt staan, wil je af en toe toch wel even zien welk nummer je nou eigenlijk aan het luisteren bent. De capaciteit van de i-river is dan iets minder, maar ik vind het nou niet echt boeiend of ik bv. 2000 of 3000 nummers er op kwijt kan. Voorlopig heb ik niet eens zoveel mp3tjes. Verder inderdaad de speelduur, die bv. veel langer dan de ipod is. Bovendien heeft i-river een uitstekende reputatie van goede geluidskwaliteit en blijven ze door middel van firmware-updates continu hun producten verbeteren._/-\o_
edit:
(maar goed, dat is dan weer mijn subjectieve mening over het apparaatje...)
Verder zie ik dat je de mp3's gewoon via windows verkenner kunt beheren. Dat is wel een grote pluspunt vind ik
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 17:07 ]
Verwijderd
Vind ik niet helemaal duidelijk. Heeft in ieder geval ingebouwde microfoon, maar weet niet zeker of je op de line-in gewoon een microfoon aan kan sluiten.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 16:59:
[...]
heeft ie een ingang voor een microfoon? Ik gebruik momenteel mn minidisk speler om optredes op te nemen etc, maar het zou ideaal zijn als dit met de iriver kon?
edit:
En volgens mij zijn die optische in- en uitgang ook 'gewone' in- en uitgang.
En volgens mij zijn die optische in- en uitgang ook 'gewone' in- en uitgang.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 17:10 ]
Verwijderd
hij heeft wel een optische line in, op zich wel heel goedVerwijderd schreef op 09 July 2003 @ 17:07:
[...]
Vind ik niet helemaal duidelijk. Heeft in ieder geval ingebouwde microfoon, maar weet niet zeker of je op de line-in gewoon een microfoon aan kan sluiten.
Verwijderd
de optische line in is een gecombineerde poort voor zowel analoog al optisch, dit betekent dus dat je er een microfoon in kan pluggen. veder kan ik je vertellen dat ie op verschillende mp3 bitrates kan opnemen, maar hij kan ook gewoon naar wav opnemen.
Ik heb ook zo`n gecombineerde poort op m`n MD speler zitten. Steek je er een optische kabel in dan schakelt hij vanzelf naar die mode.
De iriver IGP-200 staat bij amazon.de voor 275 euro. Het valt mij nog mee wat ie moet kosten als ik kijk naar de andere prijzen van producten van iriver. Het lijkt mij in ieder geval een leuk speeltje
En let op mensen, want er staat idd iGP-200, maar het is dus gewoon de iGP-100. Typische Amazon-foutjes, maar zoals je zegt: de prijs valt best mee.PsYcHoPunK schreef op 09 July 2003 @ 19:10:
De iriver IGP-200 staat bij amazon.de voor 275 euro. Het valt mij nog mee wat ie moet kosten als ik kijk naar de andere prijzen van producten van iriver. Het lijkt mij in ieder geval een leuk speeltje
Het design van Philips is *toch* de belangrijkste reden voor mijVerwijderd schreef op 09 July 2003 @ 16:03:
[...]
Wat is nou de rede dat jullie voor een ipod, een iriver of een philips zouden kiezen. (design buiten beschouwing gelaten, want dat is voor iedereen anders)
Verder issie net zo goed als de iPod en iets minder dan de iRiver, maar die vind ik dus niet mooi en die koop ik dus niet... Voor e500 wil je wel iets leuks te showen hebben
[ Voor 23% gewijzigd door Moriaty op 10-07-2003 12:25 ]
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Verwijderd
Tja, dan zou ik hem niet in je zak stoppen, zodat alleen je afstandsbediening te zien is!
dat was ie al wat langer, maar wanneer ze m krijgen... ?Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 12:53:
De Philips is al te bestellen bij Dixons....
Ik wou me een goedkope HD mp3 speler kopen, met 5 gig. aan ruimte, en mag niet te duur zijn, voor welke zou ik uitkijken ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Je zult toch iets specifieker moeten zijn... Maximaal of minimaal 5 GB? Of precies 5 GB? Wat is "niet te duur"?C00P schreef op 10 July 2003 @ 14:49:
Ik wou me een goedkope HD mp3 speler kopen, met 5 gig. aan ruimte, en mag niet te duur zijn, voor welke zou ik uitkijken ?
Heb je nog andere belangrijke eisen, zoals compactheid, extra features of goede klantensupport nodig?
Een oude 5 GB iPod hoeft niet zo duur meer te zijn, als je er nog aan kan komen. Verder is er maar 1 5 GB HDD-speler over: de Bantam BA-1000, die volgende week in premiere schijnt te gaan (ow boy, drukke tijden) maar dan nog niet in NL beschikbaar is.
Andere goedkope spelers: X-Clef HD-500, ChungLam NeDi en - in midere mate - de Mpio HDD100. Allen worden ze geleverd met standaard 20 GB aan boord.
Dan wil je precies hetzelfde als ik, misschien moeten we daarvoor een nieuw topic openen welke 2ehands mp3 speler.C00P schreef op 10 July 2003 @ 14:49:
Als je goed rondkijkt dan kan je een 5/6gig hd player ipod/archos voor <100 euro krijgen...
Ipod mooi design,firewire en Archos heeft usb 1.1 en open source firmware die erg goed is.
Ik ben wel benieuwd waar je die spelers voor minder als 100 euro kan krijgen. Of bedoel je misschien tweedehands???Als je goed rondkijkt dan kan je een 5/6gig hd player ipod/archos voor <100 euro krijgen...
natuurlijk 2e hands bv deze
Verwijderd
Hij is binnen..... Ik kreeg vandaag een mailtje van dixons:Moriaty schreef op 10 July 2003 @ 13:55:
[...]
dat was ie al wat langer, maar wanneer ze m krijgen... ?
*
Geachte Heer -----,
U heeft gevraagd om op de hoogte gehouden te worden over de levering van:
Philips 15 GB HDD100 Jukebox (0007039545)
Hierbij laten wij u weten dat dit artikel weer is binnengekomen in ons internetmagazijn. Wees er snel bij want de voorraad is beperkt!
Met vriendelijke groet,
Dixons.nl
*
Verwijderd
BA1000 UPDATE: We have been deluged with inquiries on availability of
the BA1000 and we are happy to say that we expect production to start
next week. We apologize for this delay and sincerely appreciate your
patience and understanding. Our designers and engineers have upgraded
some features to the unit making it faster, easier to use, and with a
longer battery life. We know you will recognize the value resulting from
our efforts and we will be sure to get back in touch with you as soon
as we have a firm shipping date.
je zou bijna willen zeggen: hou er maar mee op!!
the BA1000 and we are happy to say that we expect production to start
next week. We apologize for this delay and sincerely appreciate your
patience and understanding. Our designers and engineers have upgraded
some features to the unit making it faster, easier to use, and with a
longer battery life. We know you will recognize the value resulting from
our efforts and we will be sure to get back in touch with you as soon
as we have a firm shipping date.
je zou bijna willen zeggen: hou er maar mee op!!
ik zou best 200 euro willen uitgeven, maar niet die Archos, die komt zo kolosaal over, liever die IPOD, helaas zijn die niet meer te vinden.
Welk alternatief heb ik nog ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Hier is hetzelfde mailtje binnengekomen. Je kon een aantal uren daadwerkelijk bestellen, maar nu is het weer "Dit artikel is tijdelijk niet voorradig in ons internetmagazijn"...Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:09:
[...]
Hij is binnen..... Ik kreeg vandaag een mailtje van dixons:
*
Geachte Heer -----,
U heeft gevraagd om op de hoogte gehouden te worden over de levering van:
Philips 15 GB HDD100 Jukebox (0007039545)
Hierbij laten wij u weten dat dit artikel weer is binnengekomen in ons internetmagazijn. Wees er snel bij want de voorraad is beperkt!
Met vriendelijke groet,
Dixons.nl
*
Je neemt me de woorden uit de mond. De BA-1000 zou minstens met extra capaciteit moeten zijn uitgerust om de achterstand op de concurrentie wat te compenseren. Dit model maakt niet veel kans van slagen, aangezien de MicroDrive-based spelers kleiner, lichter en "pocket-friendlier" zijn dan deze dromedaris.Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 23:36:je zou bijna willen zeggen: hou er maar mee op!!
Kijk eens naar de Neo 25 IV van SSI, die kun je in het vorige topic vinden... net zoals de Porter/Jamba JB-100. Zeer voordelige spelers, de laatste is zelfs uitgevoerd in een nieuw USB 2.0-jasje.C00P schreef op 10 July 2003 @ 23:51:
ik zou best 200 euro willen uitgeven, maar niet die Archos, die komt zo kolosaal over, liever die IPOD, helaas zijn die niet meer te vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door the_Omniscient op 10-07-2003 23:55 ]
Verwijderd
nu de 10 en 15 gb 1,8" hdd spelers op de markt beginnen te komen (i-river, philips) vraag ik mij af wanneer de concurrenten van de i-pod ook de slag aangaan op het gebied van capaciteit: 20 gb en meer. Wie weet hier al meer van? Omni
?
Verwijderd
Van de IHP gaat geloof ik sowieso een 20GB model komen (verrassend de IHP-200 genoemd)Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 09:53:
nu de 10 en 15 gb 1,8" hdd spelers op de markt beginnen te komen (i-river, philips) vraag ik mij af wanneer de concurrenten van de i-pod ook de slag aangaan op het gebied van capaciteit: 20 gb en meer. Wie weet hier al meer van? Omni?
1.8 " HDD en veel capaciteit is toch een moeilijke combinatie, blijkbaar. Je hebt dus idd de iPod en zodadelijk de iHP-200. Verder dienen er 20 GB- en 40 GB-versies van de SonicBlue Pearl te verschijnen (een iets afwijkend type HDD), en verwacht ik zelf dat Samsung haar YP-900GT ook in 20 GB zal uitbrengen.
De speculaties over een 20 GB Philips HDD100 zijn ook nog niet helemaal verdwenen.
Echter, de 2.5" HDD-markt heeft een enorme voorsprong die nog niet 1-2-3 zal worden goedgemaakt.
De speculaties over een 20 GB Philips HDD100 zijn ook nog niet helemaal verdwenen.
Echter, de 2.5" HDD-markt heeft een enorme voorsprong die nog niet 1-2-3 zal worden goedgemaakt.
news
mp3cdspeler.nl heeft de iRiver binnen. Verkoopprijs: 440,-
mp3cdspeler.nl heeft de iRiver binnen. Verkoopprijs: 440,-
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Een 2.5" harddisk vind ik nog steeds enorme voordelen hebben:
A. Makkelijk verkrijgbaar, en in veel verschillende groottes.
B. Doorgaans makkelijk vervangbaar.
C. Toekomstzekerder doordat er nu al 80Gb 2.5" versies zijn.
D. En mij lijkt een 2.5" ook iets steviger dan een 1.8".
Ik wacht nog even wat de iRiver gaat doen (verwachte GoT-review van Omni
en gebruikerservaringen) en anders wordt het toch de Xclef!
Ik wacht nog even wat de iRiver gaat doen (verwachte GoT-review van Omni
[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 12-07-2003 19:19 ]
Verwijderd
Alleen ook een (voor mij groot) nadeel is de maat van dat ding zelf, de xclef is dan al een van de kleinste 2,5" dingen. Heb ze allebei nagebouwd (geeft toch beter idee) en die twee of drie centimeter maakt toch een groot verschil. Voor mij is dat ook eigenlijk hoofdzaak dat ik iets nieuws wil aangezien mijn mp3 cd speler nu te veel gesjouw en te groot vind.JazzySOB schreef op 12 July 2003 @ 19:18:
Een 2.5" harddisk vind ik nog steeds enorme voordelen hebben:
Ik wacht nog even wat de iRiver gaat doen (verwachte GoT-review van Omnien gebruikerservaringen) en anders wordt het toch de Xclef!
Hmm, de iHP100 en de Philips HDD100 komen qua prijs toch dichterbij de Thomson RD2840 (20GB HD) dan ik dacht, 't verschil is nu "maar" 80 euro en dat had ik niet verwacht. De iHP valt vooral goedkoper uit, ik vond de 500+ euro die in eerste instantie werd voorspeld wel wat teveel van het goede, maar 440 euro is te doen
De RCA 2840 of hoe dat ding nu ook moet heten vind ik toch aardig duur worden, als het nou 40GB was, maar voor een speler van 300g vind ik 360 euro nog wel aardig aan de prijs eigenlijk
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vooralsnog is die RCA2840 nog steeds niet te koop dacht ik, terwijl die iRiver al héél dichtbij aan het komen is. En inderdaad valt de prijs me daarvan erg mee. Ik had ook prijzen van 500,- of meer verwacht, en dat 'ie nu 440 Euro kost is niet verkeerd. Ongetwijfeld zal dat ook nog wel gaan zakken. Dat gebeurde met hun mp3-CD spelers ook toen die net uit waren.
Ja en dan wordt de iHP200 (wanneer die ook moge komen, maar hoelang kan dat duren? 't Is maar 10GB meer en verder niks) een erg interessant alternatief
Het klinkt (want ik heb het eerder gezegd) overdreven, maar ik heb liever iets meer dan 10GB.
Eigenlijk zou ik de Philips HDD100 en de iRiver iHP100 eens beiden uit willen proberen, maar welke shop laat je dat nou doen?
Eigenlijk zou ik de Philips HDD100 en de iRiver iHP100 eens beiden uit willen proberen, maar welke shop laat je dat nou doen?
Verwijderd
Tja... voor zover ik weet verkoopt geen enkele winkel ze beiden.Grrrrrene schreef op 14 July 2003 @ 22:13:
Maar je woont toch in Enschede? Je zou het eens kunnen vragen bij de Dixons in Enschede, daar hebben ze de Philips HDD100 in de winkel. En eventueel mag je, als je wilt, anders wel bij mij (in Enschede) eens komen luisteren naar de IHP-100.
(maar voor nog meer mensen dat gaan vragen, ik ga er verder niet aan beginnen iedereen te komen laten luisteren.)
Hehehe, thanx voor het aanbod, ik wacht sowieso de RCA nog ff af, 't blijft een mooi gedesigned apparaat en ach, ik kon ook jarenlang met de 300g van mijn Sony minidisk speler leven, lekker degelijk apparaat was dat. Als ik het geld bij elkaar heb wil ik waarschijnlijk best 's gebruik maken van het aanbod om je iHP 's te komen bekijken, maar we wachten nog ff rustig af.
Dus hij ligt al in de winkel? Heeft geen enkele tweaker m dan al voor ons getest?Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 22:33:
[...]
Je zou het eens kunnen vragen bij de Dixons in Enschede, daar hebben ze de Philips HDD100 in de winkel.
Dat vraag ik me af, want de dixons in Zwolle wist nog helemaal niks over een HD speler van Philips en ze hadden ook geen idee wanneer hij dan wel binnen zou komen...Moriaty schreef op 15 July 2003 @ 10:49:
[...]
Dus hij ligt al in de winkel? Heeft geen enkele tweaker m dan al voor ons getest?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Mmh, zegt denk ik meer over het personeel dan over het al dan niet binnenkomen van dat dingStarLite schreef op 15 July 2003 @ 14:08:
[...]
Dat vraag ik me af, want de dixons in Zwolle wist nog helemaal niks over een HD speler van Philips en ze hadden ook geen idee wanneer hij dan wel binnen zou komen...
Kicking the darkness 'til it bleeds daylight
Ik heb een Jamba besteld via Ebay. 20GB:)... Staat hier alleen niet bij.. Zodra ik hem binnen heb zla ik wat specs/ervaringen en pics plaatsen
Verwijderd
toevallig was ik deze ook net tegengekomen. reactie van omniilovetechno schreef op 15 July 2003 @ 15:54:
Ik heb een Jamba besteld via Ebay. 20GB:)... Staat hier alleen niet bij.. Zodra ik hem binnen heb zla ik wat specs/ervaringen en pics plaatsen
de speler die je noemt is al eens voorbij gekomen in het "oude" topic:
[rml]the_Omniscient in "[ MP3] New HD-players: concurrentie voor "[/rml]
Het is een echte MediaMarkt-speler, dus niet erg spectaculair, maar wel erg goedkoop voor de capaciteit die het ding kan bieden. Wel nieuw is de USB 2.0-ondersteuning.
Ik ga ervan uit dat jij 'm, net als ik, ook pas de 28e zult krijgen... Erg jammer maar tis nie anders. Een review van jou als je m in de winkel kunt proberen zou ook leuk zijnFoxz schreef op 15 juli 2003 @ 15:30:
[...]
Mijn eigen HDD100 is jammer genoeg nog niet binnen, dat zal hopelijk ook deze week gebeuren. Wanneer het zover is kunnen jullie een uitgebreid verslagje tegemoet zien met waarbij ik de 5Gb iPod als vergelijkingsmiddel zal nemen.
Ik krijg 'm waarschijnlijk volgende week dinsdag. Heb vandaag even wat proberen op te nemen met de microfoon en dat ging erg simpel en op een heel acceptabele kwaliteit. Er zit weinig tot geen gekraak in, geruis is er een beetje en zo dus perfect voor het recorden van memo's. Gesprekken opnemen is echter wat lastiger omdat je redelijk dichtbij de microfoon moet spreken om met een goed volume op te nemen. De opnamefunctie heb ik verder nog niet getest en de optie met de ingebouwde microfoon was ook gewoon maar een vlug testje, maar het gaf in ieder geval een positieve indruk.Moriaty schreef op 16 July 2003 @ 15:17:
[...]
Ik ga ervan uit dat jij 'm, net als ik, ook pas de 28e zult krijgen... Erg jammer maar tis nie anders. Een review van jou als je m in de winkel kunt proberen zou ook leuk zijn
Zoals gezegd hadden wij de HDD100 dus dinsdag binnen gekregen als voorraad, maar is hij weer uit de kasten gehaald vanwege een software fout. Wat het precies inhoudt weet ik ook niet, het lag in ieder geval aan de bijgeleverde software en het was waarschijnlijk geen simpel bugje. We krijgen in ieder geval komende week een fix toegestuurd die we er dan bij moeten leveren. Het model dat ik krijg wordt in ieder geval meteen met de goede software geleverd.
Oh ja, nog even over de afstandsbediening die is lekker klein en simpel. Hier ben ik erg blij mee aangezien ik de AB met LCD van m'n MD-R55 nooit gebruikte en hier, denk ik, de gebruiksdrempel toch wat lager ligt. Ik kan in ieder geval niet wachten tot dinsdag
Trouwens die 28 juli is de uiterlijke datum, de filialen krijgen 'm gewoon binnen met de vracht en die dag is filiaalspecifiek. Voor ons in dat dus komende dinsdag, mij werd in ieder geval verzekerd, door degene die het allemaal regelt, dat ik hem voor maandag thuis heb (ik ga die maandag op vakantie). Dus waarschijnlijk hoef je niet eens tot 28 juli te wachten, maar kun je 'm al eerder ophalen. Al met al heeft het echter wel erg lang geduurd
Verwijderd
Ik dit en het vorige topic door zitten spitten en ben erg gecharmeerd van de Xclef HD 500. Helaas is deze erg lastig leverbaar en ik moet mijn HD MP3 apparaat uiteraard nú hebben.
Dus na wat verder zoeken kwam ik op de H&B Jukebox JK 20. Volgens mij is dit exact hetzelfde apparaat dat tegen dezelfde prijs wordt geleverd. Ik kon er niets over vinden op GoT dus ik dacht, ik laat het jullie even weten. Ook deze speler is volgens mij lastig leverbaar, maar een extra optie vergroot wel de leveringsmogelijkheid.
Wellicht heeft iemand al ervaring met dit apparaat? Volgens mij is hij namelijk exact hetzelfde als de Xclef HD 500.
Dus na wat verder zoeken kwam ik op de H&B Jukebox JK 20. Volgens mij is dit exact hetzelfde apparaat dat tegen dezelfde prijs wordt geleverd. Ik kon er niets over vinden op GoT dus ik dacht, ik laat het jullie even weten. Ook deze speler is volgens mij lastig leverbaar, maar een extra optie vergroot wel de leveringsmogelijkheid.
Wellicht heeft iemand al ervaring met dit apparaat? Volgens mij is hij namelijk exact hetzelfde als de Xclef HD 500.
Deze speler heeft een eigen topic. Het zijn idd dezelfde machines.Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 21:04:
Ik dit en het vorige topic door zitten spitten en ben erg gecharmeerd van de Xclef HD 500. Helaas is deze erg lastig leverbaar en ik moet mijn HD MP3 apparaat uiteraard nú hebben.
Het ding heeft me in totaal 205 euro gekostVerwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 21:34:
[...]
toevallig was ik deze ook net tegengekomen. reactie van omniwas:
de speler die je noemt is al eens voorbij gekomen in het "oude" topic:
[rml]the_Omniscient in "[ MP3] New HD-players: concurrentie voor "[/rml]
Het is een echte MediaMarkt-speler, dus niet erg spectaculair, maar wel erg goedkoop voor de capaciteit die het ding kan bieden. Wel nieuw is de USB 2.0-ondersteuning.

Hmm, kweet niet of jullie er wat aan hebben, maar ik heb nog een goede site gevonden waar reviews van MP3-(HD)spelers te vinden zijn en waar users zelf reviews kunnen achterlaten. Khoop datie niet al eerder gepost is, kvond het wel een interessante site iig:
http://www.goodstereotogo.com/
http://www.goodstereotogo.com/
Tesla Model Y RWD (2024)
Het hoge woord is eruit:
De iRiver IHP-100 is uit en de berichten zijn wat tegenstrijdig; de extra functies werken niet helemaal naar behoren, (radio, opnemen van radio, 2sec pauze, 12MB geheugen, etc.) maar hij werkt verder helemaal perfect.
In hoeverre gaan jullie betalen voor design, features (die je waarschijnlijk 1 a 2 keer gebruikt), opslag en bugs?
Is het fair geweest van iRiver om een (in mijn ogen) nog niet afgemaakte speler uit te brengen voor een te hoge prijs?
Ik denk van niet, eerlijk is eerlijk er kan binnenkort wel een firmware upgrade verwacht worden, iRiver kennende. En dan kunnen we verder kijken naar wat het beestje allemaal echt kan.
Maar als we stellen dat een iPod een kale MP3-speler is, de Philips HDD-100 wat extra functies heeft en de iRiver een overtreffende trap daarin is, welke zou dan kwa prijs/kwaliteit het beste uit de bus komen?
Zou dat dan toch de iRiver zijn? Ik durf het niet te zeggen maar ik heb de neiging om nee te zeggen ...
En hoe zit het nou met de Philips HDD-100?
Is dat dan de ultieme HD MP3 speler? Misschien zelfs wel ... want deze speler combineert de iPod met de iRiver.
Het uiterlijk van de iPod en bepaalde functies van de iRiver.
Voor de prijzen van de openingspost zien we dat een iPod (15GB), een iRiver (10GB) en de Philips (15GB) allemaal 499 E kosten (ze kloppen niet meer maar ze zijn wel aardig in de richting). Is het dan nog wel terecht van iRiver dat ze een prijs aanhouden waarbij je eigenlijk alleen betaald voor je features?
De iRiver IHP-100 is uit en de berichten zijn wat tegenstrijdig; de extra functies werken niet helemaal naar behoren, (radio, opnemen van radio, 2sec pauze, 12MB geheugen, etc.) maar hij werkt verder helemaal perfect.
In hoeverre gaan jullie betalen voor design, features (die je waarschijnlijk 1 a 2 keer gebruikt), opslag en bugs?
Is het fair geweest van iRiver om een (in mijn ogen) nog niet afgemaakte speler uit te brengen voor een te hoge prijs?
Ik denk van niet, eerlijk is eerlijk er kan binnenkort wel een firmware upgrade verwacht worden, iRiver kennende. En dan kunnen we verder kijken naar wat het beestje allemaal echt kan.
Maar als we stellen dat een iPod een kale MP3-speler is, de Philips HDD-100 wat extra functies heeft en de iRiver een overtreffende trap daarin is, welke zou dan kwa prijs/kwaliteit het beste uit de bus komen?
Zou dat dan toch de iRiver zijn? Ik durf het niet te zeggen maar ik heb de neiging om nee te zeggen ...
Is dat dan de ultieme HD MP3 speler? Misschien zelfs wel ... want deze speler combineert de iPod met de iRiver.
Voor de prijzen van de openingspost zien we dat een iPod (15GB), een iRiver (10GB) en de Philips (15GB) allemaal 499 E kosten (ze kloppen niet meer maar ze zijn wel aardig in de richting). Is het dan nog wel terecht van iRiver dat ze een prijs aanhouden waarbij je eigenlijk alleen betaald voor je features?
This is the Way.
Verwijderd
Omni, bij je stukje over de ChungLam NeDi/SaroTech Triple staat dat er 4 gewone AA-tjes ingaan, maar naar de foto erbij te oordelen betreft het 4 AAA'tjes!
(kijk maar naar de lengte/diameter verhouding. Bovendien heeft GP denk ik geen 750mAh AA'tjes...
(kijk maar naar de lengte/diameter verhouding. Bovendien heeft GP denk ik geen 750mAh AA'tjes...
Ja, dit klopt... Maar om de 1 of andere reden is die post ernstig moeilijk te editen... Krijg de hele tijd een time-out als ik het wil doen. Maar goed, in de spectable staat het wel goed - dus wellicht is het nog overkomelijk totdat het gefixed kan worden.Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:10:
Omni, bij je stukje over de ChungLam NeDi/SaroTech Triple staat dat er 4 gewone AA-tjes ingaan, maar naar de foto erbij te oordelen betreft het 4 AAA'tjes!
Je hebt je ieg goed verdiept in de verhalen! Er is leuk nieuws voor je te melden: ik ben in de gelegenheid gebracht om de iRiver en de Philips tegen over elkaar te zetten (directe back-to-back test). Helaas beschik ik niet over een nieuwe iPod, maar de oude versie voldoet dan voorlopig ook nog wel (alhoewel ik mij natuurlijk aanbevolen houd om een nieuw exemplaar te bemachtigen).HIValicious schreef op 18 July 2003 @ 01:52:
Het hoge woord is eruit:
Nog even geen deadline, dat is altijd zo'n gehannes. De bevestiging van zowel Philips als iRiver zijn echter binnen, dus wat mij betreft mag het nu al beginnen!
Daar kijk ik naar uit
Ik ga over 15 min op vakantie maar ik ga een internet cafeetje opzoeken voor deze info
Ik ga over 15 min op vakantie maar ik ga een internet cafeetje opzoeken voor deze info
This is the Way.
Verwijderd
Vandaag stond de Philips bij Dixons in Utrecht voor 599 pleurootjes.HIValicious schreef op 18 juli 2003 @ 01:52:
...
Dat viel mij tegen....
Zal wel een foutje zijn, want op www.dixons.nl staat ie voor 499
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 17:46 ]
Maar toch, 1200 oer Hollandsche guldens voor een portable mp3-speler? 'kvind het een hoop geld. Dan is de iRiver en dan zeker de Xclef heel wat beter geprijsd.
JazzySOB: Ook jij laat je voor de gek houden door de Euro, want 599 euro komt bij toch boven de 1300 gulden uit!
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Blaat, een hoopje nieuws en plaatjes enzow.
De RCA RD2840 ofwel PDP2840 kon eerder in het topic op veel belangstelling rekenen. We hebben iemand gevonden die het ding ook daadwerkelijk heeft gekocht, en deze persoon was er mee in zijn nopjes.

vlnr: De RD2840 in diens (lelijke?) tasje, de voor- en de achterkant ivm een standaard klantenkaartje

De achterkant van de doos... de naakte waarheid?

De zij- en de bovenkant van de RD2840: notice de 2.5 mm line-out-plugingang
Een korte beschrijving:
116 x 80 x 26 mm, 250 gram zwaar (incl. batterij, is dus toch minder erg dan verwacht).
Voor- en achterkant zijn van aluminium; het gedeelte waar het schermpje in huist is verchroomd; op de achterkant vind je bovendien 4 anti-slipvoetjes. De achterkant is op 1 of andere manier minder omvangrijk dan de voorkant van de speler.
Aan de bovenkant vinden we de headphone jack, de line-out (2.5 mm), USB-poort en de ingang voor de AC-adapter. Op de rechterkant van de RD2840 kun je de volumeregelaar en de stop/power-knop onderscheiden. Alle overige kanten zijn kaal en dus niet erg interessant.
Om de unit met je PC te verbinden gebruik je de bijgeleverde USB-to-USB-mini-cable; je PC zal de RD2840 herkennen als een extra schijf. Je kunt er alle files op gooien die je wilt, maar voor mediafiles zul je toch de bijgeleverde synchronisatiesoftware moeten gebruiken.
Dan een heikel punt - waar we in het vorig topic al even over hebben gediscussieerd: de like/dislike-knop. Deze wordt enkel gebruikt om in playlists aan te geven, welke nummer er vaker geshuffeled dient te worden, en welke nummers minder vaak moeten worden afgespeeld. That's it, blijkbaar.
Het draagtasje heeft een "belt clip" en is van elastisch materiaal gemaakt; het past prima en beschermt de unit goed. Je kunt tevens alle features/knopjes van de speler blijven gebruiken, zelfs als je de speler uit het tasje wilt halen (of hem er juist in wilt vrotten).
De 2.5 mm-plug voor line-out is nogal weird; je hebt een convert-plug nodig (bijgeleverd) om het zaakje compatibel te maken met 3.5 mm plugs (duh)... Lijkt me een beetje dubbelop redeneren; had hem dan gelijk 3.5 mm gemaakt - maar zo kun je jezelf ieg niet meer vergissen. Of hetd e geluidskwaliteit ten goede komt? I dunno, volgens mij is 2.5 mm wel een standaard die in de telefoon-industrie vaak gebruikt wordt... Pin me er niet op vast, though.
Al met al: zo'n 270~300 dollar voor een 40 GB machine met line-out is niet bepaald slecht (het zal voor ons wel 300~350 Euro worden). Ik zal proberen deze speler naast de X-Clef HD-500 te leggen - mocht het ding ooit beschikbaar komen in NL/BE/EU...
Edit: om jullie weer wat op te vrolijken (een mens moet toch wat), twee halfnieuwe piccies van de Philips HDD100:

Lief he?
De RCA RD2840 ofwel PDP2840 kon eerder in het topic op veel belangstelling rekenen. We hebben iemand gevonden die het ding ook daadwerkelijk heeft gekocht, en deze persoon was er mee in zijn nopjes.

vlnr: De RD2840 in diens (lelijke?) tasje, de voor- en de achterkant ivm een standaard klantenkaartje

De achterkant van de doos... de naakte waarheid?

De zij- en de bovenkant van de RD2840: notice de 2.5 mm line-out-plugingang
Een korte beschrijving:
116 x 80 x 26 mm, 250 gram zwaar (incl. batterij, is dus toch minder erg dan verwacht).
Voor- en achterkant zijn van aluminium; het gedeelte waar het schermpje in huist is verchroomd; op de achterkant vind je bovendien 4 anti-slipvoetjes. De achterkant is op 1 of andere manier minder omvangrijk dan de voorkant van de speler.
Aan de bovenkant vinden we de headphone jack, de line-out (2.5 mm), USB-poort en de ingang voor de AC-adapter. Op de rechterkant van de RD2840 kun je de volumeregelaar en de stop/power-knop onderscheiden. Alle overige kanten zijn kaal en dus niet erg interessant.
Om de unit met je PC te verbinden gebruik je de bijgeleverde USB-to-USB-mini-cable; je PC zal de RD2840 herkennen als een extra schijf. Je kunt er alle files op gooien die je wilt, maar voor mediafiles zul je toch de bijgeleverde synchronisatiesoftware moeten gebruiken.
Dan een heikel punt - waar we in het vorig topic al even over hebben gediscussieerd: de like/dislike-knop. Deze wordt enkel gebruikt om in playlists aan te geven, welke nummer er vaker geshuffeled dient te worden, en welke nummers minder vaak moeten worden afgespeeld. That's it, blijkbaar.
Het draagtasje heeft een "belt clip" en is van elastisch materiaal gemaakt; het past prima en beschermt de unit goed. Je kunt tevens alle features/knopjes van de speler blijven gebruiken, zelfs als je de speler uit het tasje wilt halen (of hem er juist in wilt vrotten).
De 2.5 mm-plug voor line-out is nogal weird; je hebt een convert-plug nodig (bijgeleverd) om het zaakje compatibel te maken met 3.5 mm plugs (duh)... Lijkt me een beetje dubbelop redeneren; had hem dan gelijk 3.5 mm gemaakt - maar zo kun je jezelf ieg niet meer vergissen. Of hetd e geluidskwaliteit ten goede komt? I dunno, volgens mij is 2.5 mm wel een standaard die in de telefoon-industrie vaak gebruikt wordt... Pin me er niet op vast, though.
Al met al: zo'n 270~300 dollar voor een 40 GB machine met line-out is niet bepaald slecht (het zal voor ons wel 300~350 Euro worden). Ik zal proberen deze speler naast de X-Clef HD-500 te leggen - mocht het ding ooit beschikbaar komen in NL/BE/EU...
Edit: om jullie weer wat op te vrolijken (een mens moet toch wat), twee halfnieuwe piccies van de Philips HDD100:

Lief he?
[ Voor 6% gewijzigd door the_Omniscient op 22-07-2003 01:03 ]
Nog wat pics van de RCA RD2840, met name van het schermpje dan:

Nog wat comments:
de gebruiker die wij opsnorden was tevreden met de geluidkwaliteit van het ding, en hij vond de clip-on earphones prima in orde. Maximum volume is adequaat, er zijn diverse equalizer-instellingen (Flat, Bass, Rock, Pop, Jazz en graphic EQ) waaronder dus een user-instelling, die je controle geeft over 5 toonhoogte-banden (te weten 60, 250, 1K, 4K en 12K Hz), en je kunt met deze banden tot +/- 15 dB prutsen.
Op de linkerkant van de speler werd nog een "reset-hole" gevonden.
Het OS is stabiel, alhoewel de gebruiker enkele nummers tegen kwam die correct getagged waren, maar toch met "unknown album/genre" werden afgebeeld.
Een minpuntje is het ontbreken van een geheugenfunctie voor de positie in de track... Dus zet je de unit uit, of schakelt deze zichzelf uit (power-saving) dan zul je opnieuw moeten zoeken naar de positie binnen de laatstgespeelde track.
Het OS hanteert ook een beetje een vage methode van sortering: als je op "Artist" klikt, dan krijg je dus alle tracks van die bepaalde artiest... Maar er is ook nog een optie "Artist/Album", waardoor je eerst alle albums van een artiest krijgt te zien, en daarna pas de tracks. De shuffle-functie werkt ook via deze methode.
En om het af te maken: nogmaals de voorkant.

Tenslotte weer twee picjes van de Philips HDD100:

Een blik op het white-on-black LCD'tje

Daar issie weer: de doos

Nog wat comments:
de gebruiker die wij opsnorden was tevreden met de geluidkwaliteit van het ding, en hij vond de clip-on earphones prima in orde. Maximum volume is adequaat, er zijn diverse equalizer-instellingen (Flat, Bass, Rock, Pop, Jazz en graphic EQ) waaronder dus een user-instelling, die je controle geeft over 5 toonhoogte-banden (te weten 60, 250, 1K, 4K en 12K Hz), en je kunt met deze banden tot +/- 15 dB prutsen.
Op de linkerkant van de speler werd nog een "reset-hole" gevonden.
Het OS is stabiel, alhoewel de gebruiker enkele nummers tegen kwam die correct getagged waren, maar toch met "unknown album/genre" werden afgebeeld.
Een minpuntje is het ontbreken van een geheugenfunctie voor de positie in de track... Dus zet je de unit uit, of schakelt deze zichzelf uit (power-saving) dan zul je opnieuw moeten zoeken naar de positie binnen de laatstgespeelde track.
Het OS hanteert ook een beetje een vage methode van sortering: als je op "Artist" klikt, dan krijg je dus alle tracks van die bepaalde artiest... Maar er is ook nog een optie "Artist/Album", waardoor je eerst alle albums van een artiest krijgt te zien, en daarna pas de tracks. De shuffle-functie werkt ook via deze methode.
En om het af te maken: nogmaals de voorkant.

Tenslotte weer twee picjes van de Philips HDD100:

Een blik op het white-on-black LCD'tje

Daar issie weer: de doos
Goed nieuws dus van RCA en Philips, maar ik snap toch 1 ding niet:
Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen
Dat zie ik niet zo als een probleem. Als ik stop met luisteren naar een track voor langere tijd, begin ik toch uit mezelf al overnieuw. Maar dit vind ik een vreemde opmerking:Een minpuntje is het ontbreken van een geheugenfunctie voor de positie in de track... Dus zet je de unit uit, of schakelt deze zichzelf uit (power-saving) dan zul je opnieuw moeten zoeken naar de positie binnen de laatstgespeelde track.
Zo sorteert winamp nml ook: sort on filename en sort on path/filename. Dat laatste is dus waarbij je alle nummers van een artiest gesorteerd krijgt per album, reuze handig toch juist en absoluut niet vaagHet OS hanteert ook een beetje een vage methode van sortering: als je op "Artist" klikt, dan krijg je dus alle tracks van die bepaalde artiest... Maar er is ook nog een optie "Artist/Album", waardoor je eerst alle albums van een artiest krijgt te zien, en daarna pas de tracks. De shuffle-functie werkt ook via deze methode.
Hmja... Naja, het zijn de ervaringen van de gebruiker zelf, niet die van mijGrrrrrene schreef op 22 July 2003 @ 14:46:
Goed nieuws dus van RCA en Philips, maar ik snap toch 1 ding niet:
[...]
Zo sorteert winamp nml ook: sort on filename en sort on path/filename. Dat laatste is dus waarbij je alle nummers van een artiest gesorteerd krijgt per album, reuze handig toch juist en absoluut niet vaag
Ik snap trouwens nog niks van die typenummers. Ik meen een eind terug in een van je posts te hebben gelezen dat de RD2840 20GB werd, ondanks dat de naamaanduiding wat anders doet vermoeden. Is dat toch weer teruggedraaid? Dit is nml de 40GB versie (als ik het display moet geloven
) en hij heet RD2840
Deze post bedoel je?the_Omniscient schreef op 09 juli 2003 @ 14:55:
[...]
Of er nog een 20 GB-versie komt? Geen idee, maar RCA is natuurlijk altijd in voor een verrassing

Hmm, dan heb ik je Arabisch verkeerd begrepen. Thanx voor de opheldering iig
Voor dat geld ben ik denk ik dan toch om naar RCA kant
Ding ziet er gelikt en degelijk uit, beetje zwaar, maar m'n goede oude Sony MZ-R30 Portable Minidisk Recorder weegt volgens m'n weegschaal net zoiets en is altijd prima in m'n broekzak meegegaan. Deze speler kan zelfs aan je broekriem gehangen worden, super! Nu nog Ogg support en ik ben helemaal blij, hoewel ik dat momenteel nog niet gebruik 
Edit: Hij weegt maar 250g? Oh, kijk, dat is nog beter nieuws. OK, 'k ben wel om denk ik. HDD100/iHP100 de deur uit en RCA 2840 here I come
Edit: Hij weegt maar 250g? Oh, kijk, dat is nog beter nieuws. OK, 'k ben wel om denk ik. HDD100/iHP100 de deur uit en RCA 2840 here I come
[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 22-07-2003 21:12 ]
Verwijderd
Eerst zat er een langwerpige doos om de HDD 100
Check dit maar:
.
Op het forum van designtechnica is er al een review te lezen van een beta tester, en hij is zeer tevreden met zijn HDD 100. Even die persoon quoten: "Im in so love with this. I thought the iPod was good - this is BETTER!"
De review kan je hier vinden, met een paar foto's, oa de HDD 100 ivm met een creditcard en een foto van de backlight in het donker.
Check dit maar:

Op het forum van designtechnica is er al een review te lezen van een beta tester, en hij is zeer tevreden met zijn HDD 100. Even die persoon quoten: "Im in so love with this. I thought the iPod was good - this is BETTER!"
De review kan je hier vinden, met een paar foto's, oa de HDD 100 ivm met een creditcard en een foto van de backlight in het donker.
Ok, hartelijk dank voor deze info.Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 18:40:
Eerst zat er een langwerpige doos om de HDD 100
Check dit maar:
[afbeelding].
Ben benieuwd wanneer ik mn HDD100 mag ontvangen; dit doet me ieg al redelijk smachten naar meer.
Dat er een langwerpige doos omheen zit is inderdaad waar. Zou vandaag trouwens mijn HDD100 binnen krijgen maar daar is niks van gekomen. Morgen even een boos telefoontje plegen
.
Verwijderd
Omnithe_Omniscient schreef op 22 July 2003 @ 16:59:
[...]
Deze post bedoel je?Hier raakte ik een beetje frusti van al die debiele naamkeuzes. De RD2840 is dus toch gewoon de 40 GB-uitvoering van bovenstaande speler geworden en de PDP-2840 zal ook gewoon 40 GB zijn.
Of er nog een 20 GB-versie komt? Geen idee, maar RCA is natuurlijk altijd in voor een verrassing
In de juiste volgorde: ja, nee en nee...Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 20:12:
[...]
Omni, is de review van iemand uit de VS? ik vermoed van wel omdat je een dollar prijs noemt en een vermoeden voor de euro prijs. Heb je enig idee of deze binnenkort ook in Europa, beter nog NL verkocht gaat worden?
Broodnodig "nieuw" nieuws:
de Creative Zen krijgt een make-over in de vorm van de Zen NX.

Val niet in slaap; beter beeldmateriaal is er nog niet...
De eerste aanpassing zie je gelijk al terug in het design: er is gebruik gemaakt van "Anodized Aluminium". Met zijn 113 x 76 x 22 mm is de nieuwe Zen enkel in de diepte ietsjes geslonken. Wat wel een hele vooruitgang is: de flinke hap die genomen is uit het gewicht van de originele Zen (268 gram): de NX weegt "slechts" 226 gram.
De buffergeheugen-tendens die ingezet werd door de X-Clef (12 MB) en doorgezet werd door de iHP-100 (10~12 MB), vindt zijn continuering in de Zen NX: deze gebruikt 8 simpele MB'tjes als buffer. Blijkbaar is er op dit gebied een hoge mate van efficientie door de heren producenten ondekt - de levensduur van de (li-ion) batterij is immers mooi stabiel op 14 uur per recharge gebleven.

Het belangrijkste is natuurlijk de capaciteit: naast de reeds bestaande variant van 20 GB komt er nu ook een 30 GB-versie beschikbaar (no word about 60 GB afaik).
De Zen NX heeft nog steeds bepaalde software nodig om mediafiles te kunnen transferen, echter: de standaard software lijkt te zijn aangepast en gaat nu door het leven als "Creative MediaSource".

Wat zit er op? Wat zit erin?
Verder zijn er de usual geintjes als "Wake up on Music", EAX, user-defineable 4-bands Equalizer etc etc. De FireWire-versie is helaas weggevallen: de NX is USB 1.1/2.0 only.
Ofttopic: Creative heeft eindelijk door dat een USB-pendrive met mp3-ondersteuning toch handiger werkt *met* een LCD'tje: vandaar dat men de MuVo NX uit heeft gebracht met schermpje... een hele vooruitgang, me dunkt.

Beter... in het zwart...

... en in het wit! Geniaal, nu de capaciteit nog naar 30 GB krikken
Meer info vindt u op Creative Asia en IGN Gear. Zoals reeds duidelijk zal zijn geworden, is er voorlopig nog *geen* prijsindicatie in zijn gehaal en/of leveringstermijn - if any - voor Europa.
de Creative Zen krijgt een make-over in de vorm van de Zen NX.

Val niet in slaap; beter beeldmateriaal is er nog niet...
De eerste aanpassing zie je gelijk al terug in het design: er is gebruik gemaakt van "Anodized Aluminium". Met zijn 113 x 76 x 22 mm is de nieuwe Zen enkel in de diepte ietsjes geslonken. Wat wel een hele vooruitgang is: de flinke hap die genomen is uit het gewicht van de originele Zen (268 gram): de NX weegt "slechts" 226 gram.
De buffergeheugen-tendens die ingezet werd door de X-Clef (12 MB) en doorgezet werd door de iHP-100 (10~12 MB), vindt zijn continuering in de Zen NX: deze gebruikt 8 simpele MB'tjes als buffer. Blijkbaar is er op dit gebied een hoge mate van efficientie door de heren producenten ondekt - de levensduur van de (li-ion) batterij is immers mooi stabiel op 14 uur per recharge gebleven.

Het belangrijkste is natuurlijk de capaciteit: naast de reeds bestaande variant van 20 GB komt er nu ook een 30 GB-versie beschikbaar (no word about 60 GB afaik).
De Zen NX heeft nog steeds bepaalde software nodig om mediafiles te kunnen transferen, echter: de standaard software lijkt te zijn aangepast en gaat nu door het leven als "Creative MediaSource".

Wat zit er op? Wat zit erin?
Verder zijn er de usual geintjes als "Wake up on Music", EAX, user-defineable 4-bands Equalizer etc etc. De FireWire-versie is helaas weggevallen: de NX is USB 1.1/2.0 only.
Ofttopic: Creative heeft eindelijk door dat een USB-pendrive met mp3-ondersteuning toch handiger werkt *met* een LCD'tje: vandaar dat men de MuVo NX uit heeft gebracht met schermpje... een hele vooruitgang, me dunkt.

Beter... in het zwart...

... en in het wit! Geniaal, nu de capaciteit nog naar 30 GB krikken
Meer info vindt u op Creative Asia en IGN Gear. Zoals reeds duidelijk zal zijn geworden, is er voorlopig nog *geen* prijsindicatie in zijn gehaal en/of leveringstermijn - if any - voor Europa.
Hmm, die laatste heeft geen HD he?
Die past dus niet echt in het topic
Handige jongens bij MP3speler.nl. Omdat de XClef zo slecht leverbaar is hebben ze de H&B JK20 nu ook. Dit is dezelfde speler met een andere naam erop. Zie hun site. Hij is zelfs een paar euro goedkoper, scheelt je ongeveer de verzendkosten.
Zo'n idee had ik al wel een beetje, maar ik kon met de search niets vinden wat leek op H&B JK20, dus ik dacht ik post t ff.
Verwijderd
heeft al iemand een review van de philips hdd100 gezien?
hij is al een tijdje uit, maar ik zie nog geen "consumententesten" ....
Nou ik had 'm vandaag dus opgehaald, alles leek goed te werken (vanuit de doos is de accu al enigzins geladen) en ik was natuurlijk erg blij. Stop ik de adapter in het stopcontact en plug deze daarna in de HDD100, laat 'm even liggen om 'm iets later weer aan te zetten. Er gebeurde echter helemaal niets, totale stilte en geen enkel spoor van leven. Toen verder opgeladen maar het dat hielp niet, ook wilde Windows 2000 het beestje niet herkennen nadat ik 'm via de USB poort had aangesloten. Kaduuk dus en dat na maar liefst enkele seconden gebruik
.
Maar het ergste is dat ik maandag op vakantie ga en we er geen meer hebben liggen. Gelukkig moet ik morgen in een ander filiaal werken, nu maar hopen dat ik 'm daar kan omruilen. Maar ja, na twee weken leveringsuitstel kan dit er ook nog wel bij
.
Net even de adapter doorgemeten, maar waarschijnlijk is dat het probleem geweest. De speler is volgens mij wel echt kapot, maar dat test ik morgen wel verder uit.
Maar het ergste is dat ik maandag op vakantie ga en we er geen meer hebben liggen. Gelukkig moet ik morgen in een ander filiaal werken, nu maar hopen dat ik 'm daar kan omruilen. Maar ja, na twee weken leveringsuitstel kan dit er ook nog wel bij
Net even de adapter doorgemeten, maar waarschijnlijk is dat het probleem geweest. De speler is volgens mij wel echt kapot, maar dat test ik morgen wel verder uit.
[ Voor 33% gewijzigd door Foxz op 25-07-2003 00:06 . Reden: toevoeging ]
Foxz schreef op 24 July 2003 @ 23:15:
[verhaal]
Verwijderd
Dat is zeker waar, met zulke slechte klanten support, geen marketing en al helemaal geen firmware goodies is het wel een erg grote gok, persoonlijk loop ik na de ontzettende slechte verhalen ruim om RCA heen. Dan maar meer dokken.the_Omniscient schreef op 22 juli 2003 @ 16:59:
[...]
RCA is natuurlijk altijd in voor een verrassing
10 Gig op mijn huidge Iriver is wel iets te weinig voor mijn verzamling, maar deze valt echt wel uit te breiden over een tijdje dush....... Nope, rca is dead for me
Verwijderd
Heb hem net binnen, ter vervanging van mijn Ipod 5 GB (1ste versie).Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 22:27:
heeft al iemand een review van de philips hdd100 gezien?
Mijn stoutste dromen zijn waar geworden.
Dit is qua geluid en design een uniek geheel.
Bediening is echt supereenvoudig.
Kwaliteit bijgeleverde koptelefoon is prima.
Afstandbediening is ongeveer net zo groot als een dasspeld, sober maar prima functioneel.
Wordt onder windows als een portable harddisk gezien, maar de muziek moet er met de speciale digital media manager naartoe gekopierd worden, Deze software heeft gelukkig wel de mogelijkheid heel makkelijk de idtag aan te passen.
Kopieeren gaat over usb2 lekker rap, binnen enkele minuten enkele gigabytes ernaar toe gekopieerd.
Display is netjes, geeft veel info weer tijdens het afspelen.
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 23:55 ]
ok, ik ben ook net naar de dixons geweest en heb de hdd100 hier nu ook liggen. Mooi dingetje, alleen wel erg kwetsbaar door het uiterlijk (veel vettige vingers nu al)... in winxp wordt ie meteen als hardeschijf gezien in der daad, jammer dat je de muziek via die DMM moet kopieren. Als ie nou eens .m3u files voor playlists zou ondersteunen via de DMM dan was dat ook al een slag geweest... Ik zou liever gewoon zelf via directories de boel opbouwen ipv met een DMM, maarja... ik ga er eens flink mee spelen, en als de review van omni te lang duurt zal ik nog eens wat plaatsen
Mooi nieuws jongens, en als jullie zin hebben dan is het natuurlijk nooit verboden om een stand-alone review van de HDD100 te produceren. De review van mijn kant zal meer gaan tussen de iHP-100 en de HDD100... waarschijnlijk produceer ik dan ook nog wel 2 aparte reviews, maar eerstgenoemd concept wil ik het eerst uitvoeren, dus dat duurt nog wel even.
Verwijderd
Ik heb een zen gehad en de menustructuur van de hdd100 lijkt wel heel erg op die van de zen. Erg handig, veel zoekmogelijkheden. Helaas is het niet mogelijk om op basis van directorie structuur een nummer te vinden. Dit moet op basis van id3tag gebeuren en alles nummers staan dus ongeorganiseerd op de root.
Klopt het dat dit bij de hdd100 ook het geval is ? Zo ja zou ik dit iedereen willen afraden want daar ga je spijt van krijgen.
Ik heb iets gelezen over dat ze dit doen ivm copyrights. Daardoor is het ook niet mogelijk om mp3's die via mass storage device zijn overgepompt (zonder software) af te spelen.
Waarom hebben de apple ipod en de iriver ihp-100 deze mogelijkheid dan wel ?
Klopt het dat dit bij de hdd100 ook het geval is ? Zo ja zou ik dit iedereen willen afraden want daar ga je spijt van krijgen.
Ik heb iets gelezen over dat ze dit doen ivm copyrights. Daardoor is het ook niet mogelijk om mp3's die via mass storage device zijn overgepompt (zonder software) af te spelen.
Waarom hebben de apple ipod en de iriver ihp-100 deze mogelijkheid dan wel ?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 16:12 . Reden: typvouten ferbeterd ]
Dit is bij de HDD100 niet het geval, het werkt gewoon precies hetzelfde als de iPod. Op basis van MP3 ID3-tags maakt hij een database structuur waardoor je op artiest, genre, album en dergelijke kunt zoeken. Het werkt echt super makkelijk. Het SuperScroll werkt ook goed, wel iets trager als de draaischijf van de iPod maar het feit dat de beginletters groot worden weergegeven tijdens het scrollen is echt super fijn.Dit moet op basis van id3tag gebeuren en alles nummers staan dus ongeorganiseerd op de root.
De iPod heeft die functie eigenlijk niet, het kan wel maar de nummers op de iPod hebben allemaal nummers als bestandsnaam hoewel de ID3-tags wel identiek zijn gebleven.Waarom hebben de apple ipod en de iriver ihp-100 deze mogelijkheid dan wel ?
Ik heb het ding nu in ieder geval ook, alleen nog geen USB 2.0 en ook nogal weinig MP3's op m'n PC (in de zin van geripte albums, losse MP3's van het Internet zijn vaak van matige kwaliteit dus die gebruik ik alleen voor op de PC). Geluidskwaliteit ben ik nog niet helemaal over uit, ga ik binnenkort in ieder geval vergelijken met de iPod 5Gb. Het eerste wat me opviel was trouwens wel dat de HDD100 een stuk minder power heeft dan de iPod. Bij de laatste luisterde ik dezelfde nr's op 50%-60% en bij de HDD100 op ongeveer 80%. Verder werkt het allemaal wel erg lekker en ik ben dan ook zeker tevreden.
dit is bij de hdd100 ook zo in der daad. En mijn hdd100 is daarnaast ook al 5x gecrasht (uitzetten en daarna aanzetten, dan doet ie niets. een reset en weer aanzetten verhelpt dit dan)....Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 16:11:
Helaas is het niet mogelijk om op basis van directorie structuur een nummer te vinden. Dit moet op basis van id3tag gebeuren en alles nummers staan dus ongeorganiseerd op de root.
En dat over die power klopt... op 40% volume hoor ik niets, tot 90% is het een normaal volume en dan gaat het van 90-100% ineens heel veel harder... lijkt wel alsof de schaal in de hdd100 niet helemaal klopt... erg jammer, maar tot nu toe nog niet ontevreden!
Verwijderd
Je heb 500 euro neergelegt, je hebt er een vaak crashende speler voor gekregen met een vage volumeregeling en je bent niet ontevreden ?Moriaty schreef op 26 juli 2003 @ 18:18:
[...]
dit is bij de hdd100 ook zo in der daad. En mijn hdd100 is daarnaast ook al 5x gecrasht (uitzetten en daarna aanzetten, dan doet ie niets. een reset en weer aanzetten verhelpt dit dan)....
En dat over die power klopt... op 40% volume hoor ik niets, tot 90% is het een normaal volume en dan gaat het van 90-100% ineens heel veel harder... lijkt wel alsof de schaal in de hdd100 niet helemaal klopt... erg jammer, maar tot nu toe nog niet ontevreden!
Gelukkig zullen de firmware's de meeste kinderziekte's oplossen.
Toch ga ik voor een hd mp3speler waarmee ik gewoon net als windows verkenner door een tree van mijn folders kan navigeren.
Ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal met de HDD100... Philips stelde in een mailtje dat de beoogde releasedate naar Augustus was verschoven... maar toch ligt hij bij Dixons in de winkel.
Nuja, het zal allemaal wel correct zijn en Dixons zal gewoon het goede spul afleveren, maar ik kan me voorstellen dat men firmwarematig nog niet helemaal klaar was bij Philips (vandaar release in augustus?). Hopelijk wordt de unit - net als de iHP-100 van iRiver - snel voorzien van degelijke nieuwe firmware die dingen als crashes weg kan halen.
Nuja, het zal allemaal wel correct zijn en Dixons zal gewoon het goede spul afleveren, maar ik kan me voorstellen dat men firmwarematig nog niet helemaal klaar was bij Philips (vandaar release in augustus?). Hopelijk wordt de unit - net als de iHP-100 van iRiver - snel voorzien van degelijke nieuwe firmware die dingen als crashes weg kan halen.
nou ik ben 1 dag verder en het begint me behoorlijk te irriteren... gisteren was ik gewoon aan het luisteren en dan slaat hij midden in een nummer vast. Daarnaast vindt ik het opspinnen van de hardeschijf nogal wat geluid maken, net als de hardeschijf in je PC. Het opspinnen is in ieder geval goed hoorbaar.
De firmware die er in zit is zeker niet bugvrij:
- random crashes
- soms vallen lettertypes weg (krijg je blokjes)
- ö en ü etc kan het ding niet aan.
- als je van cd wisselt met de pijltjestoetsen dan speelt ie het eerste nummer van de nieuwe cd af terwijl de trackinfo van het vorige nummer blijft staan
- buffer werkt niet helemaal goed, als ik next klik terwijl de hdd al gedownspint is duurt het 3 secs voordat t volgende nummer gaat spelen terwijl die m.i. in de buffer zou moeten zitten
- de software is me een partij ongebruiksvriendelijk, en ook transferen van bestanden gaat niet heel snel met dat ding, terwijl ik zo 600mb in 50 seconden er naar toe kan schrijven via de verkenner.
- ik heb de software gisteren op een nieuwe pc geinstalleerd, en toen kon ik de naam van het device en de gebruiker veranderen terwijl dat niet zou moeten kunnen volgens de melding die ik op het scherm krijg (anti-diefstal)
enfin, ik ga ervan uit dat de meeste bugs met de volgende firmware zijn opgelost maar heel knullig van Philips op deze manier.
@specialist: ik heb dit ding voor €250 kunnen krijgen, en dit zou mijn enige keus van speler zijn. Ik vind die andere spelers gewoonweg niet mooi dus die zou ik nooit kopen. Mijn voorkeur zou ook een player met een mapstructuur zijn trouwens...
@omni: hij staat zelfs in de folder van de dixons en wordt ook aan klanten verkocht... erg slecht m.i.!
[edit]
oei bijna de goede dingen vergeten te vertellen:
- geluidskwaliteit is echt uitstekend te noemen, koptelefoon is ook prima
- als hardeschijf werkt het ding ook super en lekker snel via usb2
- het microfoontje is uitstekend... achtergrondruis wordt goed gecanceld en alle stemmen zijn duidelijk en helder... en op 64kbit/sec kun je op 15GB zo'n 500 uur opnemen... als de batterij dat zou volhouden.
- batterij ben ik nog niet uit... je kunt hem niet zien opladen en ik weet dus ook niet wanneer hij vol is. Nadat ik m 4 uur had opgeladen (moest volgens boekje) ben ik er veel mee gaan spelen en ik hem m ook een hele tijd als hardeschijf gebruikt, en dat zal veel stroom verbruiken denk ik... al met al een uurtje of 5 mee gespeeld voordat ie leeg was. Nu heb ik m vol met muziek gezet en zal ik m eens als walkman gebruiken, kijken wat de batterij dan doet...
De firmware die er in zit is zeker niet bugvrij:
- random crashes
- soms vallen lettertypes weg (krijg je blokjes)
- ö en ü etc kan het ding niet aan.
- als je van cd wisselt met de pijltjestoetsen dan speelt ie het eerste nummer van de nieuwe cd af terwijl de trackinfo van het vorige nummer blijft staan
- buffer werkt niet helemaal goed, als ik next klik terwijl de hdd al gedownspint is duurt het 3 secs voordat t volgende nummer gaat spelen terwijl die m.i. in de buffer zou moeten zitten
- de software is me een partij ongebruiksvriendelijk, en ook transferen van bestanden gaat niet heel snel met dat ding, terwijl ik zo 600mb in 50 seconden er naar toe kan schrijven via de verkenner.
- ik heb de software gisteren op een nieuwe pc geinstalleerd, en toen kon ik de naam van het device en de gebruiker veranderen terwijl dat niet zou moeten kunnen volgens de melding die ik op het scherm krijg (anti-diefstal)
enfin, ik ga ervan uit dat de meeste bugs met de volgende firmware zijn opgelost maar heel knullig van Philips op deze manier.
@specialist: ik heb dit ding voor €250 kunnen krijgen, en dit zou mijn enige keus van speler zijn. Ik vind die andere spelers gewoonweg niet mooi dus die zou ik nooit kopen. Mijn voorkeur zou ook een player met een mapstructuur zijn trouwens...
@omni: hij staat zelfs in de folder van de dixons en wordt ook aan klanten verkocht... erg slecht m.i.!
[edit]
oei bijna de goede dingen vergeten te vertellen:
- geluidskwaliteit is echt uitstekend te noemen, koptelefoon is ook prima
- als hardeschijf werkt het ding ook super en lekker snel via usb2
- het microfoontje is uitstekend... achtergrondruis wordt goed gecanceld en alle stemmen zijn duidelijk en helder... en op 64kbit/sec kun je op 15GB zo'n 500 uur opnemen... als de batterij dat zou volhouden.
- batterij ben ik nog niet uit... je kunt hem niet zien opladen en ik weet dus ook niet wanneer hij vol is. Nadat ik m 4 uur had opgeladen (moest volgens boekje) ben ik er veel mee gaan spelen en ik hem m ook een hele tijd als hardeschijf gebruikt, en dat zal veel stroom verbruiken denk ik... al met al een uurtje of 5 mee gespeeld voordat ie leeg was. Nu heb ik m vol met muziek gezet en zal ik m eens als walkman gebruiken, kijken wat de batterij dan doet...
[ Voor 21% gewijzigd door Moriaty op 28-07-2003 09:28 ]
Verwijderd
Vandaag philips maar een email gestuurd over mijn HDD100
i'm not very happy at this moment with my hdd100. After 4 days use, following problems where there. First of all the software installation under windows XP went wrong on my intel centrino chipset. No usb device was detected anymore. (after hard working with the intel drivers i got it all ok). Second i have random crashes when playing audio and doing nothing else. Third the philips dmm is really slow on both my machines (intel centrino based 1.3 and p4-2.4, both with 512 mb memory), Fourth: make support for drag and drop mp3 playback please.
Hopefully the crashing of the device will be fixed this week, otherwise i think the only comment i will give to other interested people is very negative. 5-10 times a day a crash is not what i thought of a superb player. After owning the 5 gb ipod (which never crashed!!) i think this is not what philips ment to be "enjoy any music for all your moods", because the only mood you get at this moment is stress!!!!
i'm not very happy at this moment with my hdd100. After 4 days use, following problems where there. First of all the software installation under windows XP went wrong on my intel centrino chipset. No usb device was detected anymore. (after hard working with the intel drivers i got it all ok). Second i have random crashes when playing audio and doing nothing else. Third the philips dmm is really slow on both my machines (intel centrino based 1.3 and p4-2.4, both with 512 mb memory), Fourth: make support for drag and drop mp3 playback please.
Hopefully the crashing of the device will be fixed this week, otherwise i think the only comment i will give to other interested people is very negative. 5-10 times a day a crash is not what i thought of a superb player. After owning the 5 gb ipod (which never crashed!!) i think this is not what philips ment to be "enjoy any music for all your moods", because the only mood you get at this moment is stress!!!!
Naja, ieg bedankt voor je impressies... ik vind dit echter allerminst hoopvol klinken. Laten we hopen dat het met een firmware upgrade opgelost is, dit zijn nu niet bepaald "kleine slordigheidjes"... Wat ik wel heb vernomen, is dat Philips de ingebouwde batterij niet goed genoeg getest zou hebben (hebben er hele opstellingen voor ingericht, maar deze zijn nooit gebruikt)... dat zou al een teken aan de wand kunnen zijn wb het batterijverbruik.Moriaty schreef op 28 July 2003 @ 09:20:
[duidelijke omschrijving omtrent de HDD100]
Mooi omschreven, maar een lelijke misser van Philips op deze manier... Het is toch een device van 500 Euro, hoe hebben ze dit dan kunnen laten gebeuren?Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 14:31:
Vandaag philips maar een email gestuurd over mijn HDD100
[...]After owning the 5 gb ipod (which never crashed!!) i think this is not what philips ment to be "enjoy any music for all your moods", because the only mood you get at this moment is stress!!!!
Klingel-klingel, een rondje nieuws tussendoor...
De Zen NX, hierboven al even aangehaald, heeft 1 geweldige feature die ik nog niet had gemeld: de li-ion accu is vervangbaar door de user zelf! Dat is werkelijk uniek te noemen, en imho een heel groot pluspunt.
Nog een aanstaand pluspunt (alhoewel wij in NL vast weer een flinke bom extra duiten mogen gaan neertellen) is de adviesprijs: $249 voor het 20 GB-model, $299 voor de 30 GB-versie van de NX.
Extra picjes:

Clickable pic

...doos...

...tasje en earbuds... et voila, another DAP to the rescue!
Tenslotte nog een nieuwe pic van de Bantam BA-1000, het spelertje met de hunchback en lijdende aan de aloude "ik-word-volgende-week-gereleased-maar-niet-heus" piratenvloek...

ehrm... bleh!
Het wordt er niet mooier op, vind ik dan. Het gekozen font oogt "cheap webpage"-achtig, de zwarte rand is... te zwart en de knopjes zitten nog steeds op de verkeerde plaats.
[ Voor 11% gewijzigd door the_Omniscient op 29-07-2003 14:42 ]
Verwijderd
Persoonlijk vind ik de iriver ihp100 ook niet echt mooi (op de afstandsbediening na). Ik heb nu ervaring met de jukebox zen van creative, hier was ik redelijk tevreden over, toch wil ik een speler met mapstructuur. Ik heb wat ervaring met de mp3cdspelers en flashspelers van iriver en ben over het algemeen zeer tevreden over dit bedrijf. Vooral gebruikersgemak, kwaliteit en robuustheid van de spelers is zeer goed. Jammer dat de ihp100 zo duur is en dat er maar 10 gb in zit. Ik ga het dus gewoon even afwachten. Ik hoop voor jullie dat phillips snel met firmwareupgrade's komt want de speler was niet goedkoop...
ciao
ciao
een kennis van me heeft zo'n Creative Zen (voorganger-model met blue backlit). het is eigenlijk net een oude walkman, maar dan van het nieuwe soort. zeg maar, niet die oude sony-walkman types maar zo'n dunne nieuwe
wel nog steeds zwaar, te zwaar om bij je te dragen in een korte broek (trainingsbroek, dus met elastiek).
verder een beauty, voor een hdd player erg klein. display had echter groter gemogen imo. stevig model, knoppen kwaliteit is ook ok. erg jammer dat wij in Europa een bom duiten meer moeten neerleggen dan die verrekte Americana's. het voorganger model (ook 20gb) is nu bij norrod voor 399eur te koop.
wel nog steeds zwaar, te zwaar om bij je te dragen in een korte broek (trainingsbroek, dus met elastiek).
verder een beauty, voor een hdd player erg klein. display had echter groter gemogen imo. stevig model, knoppen kwaliteit is ook ok. erg jammer dat wij in Europa een bom duiten meer moeten neerleggen dan die verrekte Americana's. het voorganger model (ook 20gb) is nu bij norrod voor 399eur te koop.
[ Voor 34% gewijzigd door Alien_Inside op 29-07-2003 17:21 ]
-geen-
Nog ff vlug wat wetenswaardigheidjes op deel 1-topic-niveau:
iAudio gaat ook een HDD-player vervaardigen. Misschien kennen jullie de CW-200/300 van iAudio? Nuja, de CW-500 wordt een HDD-player met 10 GB tot 30 GB capaciteit. Prijzen zullen starten op ongeveer 260 Euro, het topmodel zal zo'n 430 Euro moeten kosten (Koreaanse standaard). Dit alles zal dan in oktober beschikbaar komen, naar men zegt.
Ook Toshiba weet niet van ophouden. Hoewel haar GigaBeat jammerlijk mislukte vanwege enkele domme datatransfer-beperkingen, gaat men toch een opvolger voor de machine in elkaar knutselen.
Er is al een schitterende mysterieuze en vooral weinigzeggende page voor opgesteld, waaruit we kunnen concluderen dat:
• het model g20ss gaat heten
• het een 1.8 " HDD model betreft (net zoals de originele GigaBeat)
... verder... een aantal vage keywords... waar imo de "13" staat voor 13 uur playbacktime, "10" voor 10 GB en "500" voor al-sla-je-me-dood (hoop niet dat dit het maximaal aantal files is dat je mag opslaan ofzo).
Visit deze vage site om niets duidelijker te worden.
Release zal dus ongeveer rond eind augustus liggen... (21.8.2003) ?
iAudio gaat ook een HDD-player vervaardigen. Misschien kennen jullie de CW-200/300 van iAudio? Nuja, de CW-500 wordt een HDD-player met 10 GB tot 30 GB capaciteit. Prijzen zullen starten op ongeveer 260 Euro, het topmodel zal zo'n 430 Euro moeten kosten (Koreaanse standaard). Dit alles zal dan in oktober beschikbaar komen, naar men zegt.
Ook Toshiba weet niet van ophouden. Hoewel haar GigaBeat jammerlijk mislukte vanwege enkele domme datatransfer-beperkingen, gaat men toch een opvolger voor de machine in elkaar knutselen.
Er is al een schitterende mysterieuze en vooral weinigzeggende page voor opgesteld, waaruit we kunnen concluderen dat:
... verder... een aantal vage keywords... waar imo de "13" staat voor 13 uur playbacktime, "10" voor 10 GB en "500" voor al-sla-je-me-dood (hoop niet dat dit het maximaal aantal files is dat je mag opslaan ofzo).
Visit deze vage site om niets duidelijker te worden.
Release zal dus ongeveer rond eind augustus liggen... (21.8.2003) ?
Verwijderd
Leuk nieuws !the_Omniscient schreef op 29 juli 2003 @ 17:27:
Nog ff vlug wat wetenswaardigheidjes op deel 1-topic-niveau:
Misschien bedoelen ze met die 500:max aantal folders. Of antishocktijd ?
OMFGNog een aanstaand pluspunt (alhoewel wij in NL vast weer een flinke bom extra duiten mogen gaan neertellen) is de adviesprijs: $249 voor het 20 GB-model, $299 voor de 30 GB-versie van de NX.
en ik wil nu net dus een X-Clef gaan halen.... waneer komt dit speeltje uit?!
want k moet zeggen dat ik dees er mooier uit vind zien als de X-Clef, maar de X-Clef bied nu meer voor het geld... wat heeft de NX nog meer wat de "standaard" Zen niet heeft?!?
pr0mpt - It never hurts to help!
Nix, en dat zeg ik niet omdat ik die X-Clef nu zo graag kwijt wilpr0mpt schreef op 29 July 2003 @ 18:52:
[...]
OMFG
en ik wil nu net dus een X-Clef gaan halen.... waneer komt dit speeltje uit?!
want k moet zeggen dat ik dees er mooier uit vind zien als de X-Clef, maar de X-Clef bied nu meer voor het geld... wat heeft de NX nog meer wat de "standaard" Zen niet heeft?!?
Het is gewoon een aangepaste Zen, met nog steeds vervelende software voor mediafile-transfer (dus niet erg gebruiksvriendelijk). Bovendien moet je echt een flink aantal Euro's extra rekenen voor de Europese richtprijs (bij Creative is dit nog extremer dan bij bijvoorbeeld een iPod). Denk in de launchfase aan een Euro of 399 voor de 20 GB en 449 Euro voor de 30 GB-uitvoering... Wanneer dit apparaat naar Europa komt is ook nog niet bekend, maar het zal allicht nog even duren.
Je mist dus de line-in, de FM-tuner (ok, die van de X-Clef is wel misbaar), de USB Mass Storage functionaliteit... Je krijgt er wel een hele degelijke unit voor terug, maar als je een X-Clef/firmware-ge-upgrade Mpio HD100 oid heb gekocht, dan is de Zen NX echt niet de reden om je "oude" device in te ruilen. Het enige *echte* pluspunt is die swappable li-ion battery.
maar volgens advancedmp3players.co.uk is de batterij van xclef redelijk goedkoop om te vervangen. Als het goed is gaat hij ongeveer 600 laadbeurten mee en dan kan er voor ongeveer 20euro een nieuwe batterij in.
Ik vind de Xclef ook veel aantrekkelijker dan die lelijke Zen. Heb net mijn order herbevestigd bij dapreview.com
Ik hoop dat je spamfilter deze keer goed ingesteld staat, want in de bevestigingsmail staat het woord "interest" nogmaals opgenomen. Bij deze weet je iig dat je bent teruggemaild.JazzySOB schreef op 29 juli 2003 @ 22:46:
Ik vind de Xclef ook veel aantrekkelijker dan die lelijke Zen. Heb net mijn order herbevestigd bij dapreview.com
edit:
Ow nee, silly me... ik zwam uit mn nek... Het is "Confirmation"... doh
Ow nee, silly me... ik zwam uit mn nek... Het is "Confirmation"... doh
En dan zal ik nu even naar Toshiba mailen om naar die vage bedoening van hun te informeren, een mens moet toch up-to-date blijven nietwaar
[ Voor 11% gewijzigd door the_Omniscient op 29-07-2003 23:56 ]