Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
Heb je mail inderdaad ontvangen. Het spamwoord "interest" staat inderdaad heel netjes niet meer in het subject, en Confirmation staat (nog) niet in mijn spamfilter (te algemeen woord) dus niks aan het handje :). Niet dat het mij uitmaakt hoor, maar waarom alle correspondentie in het Engels voor ons Nederlanders? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 30-07-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
JazzySOB schreef op 30 July 2003 @ 17:54:
Heb je mail inderdaad ontvangen. Het spamwoord "interest" staat inderdaad heel netjes niet meer in het subject, en Confirmation staat (nog) niet in mijn spamfilter (te algemeen woord) dus niks aan het handje :). Niet dat het mij uitmaakt hoor, maar waarom alle correspondentie in het Engels voor ons Nederlanders? :?
Dat is handiger aangezien er ook Duitse, Spaanse en Koreaanse (hoe verzin je het he?) klanten zo'n semi-auto-reply moeten kunnen lezen... Als ik nu in de USA dit had aangeboden, dan waren er gelijk 300 mensen op afgekomen omdat niemand die X-Clef of H&B daar aanbiedt... In NL zijn er gelijk 26 webshops die dat wel doen. Mja, en Nederlanders begrijpen Engels doorgaans prima ;) .

Hmmm. Ik zie dat de RCA RD-2840 nu officieel te koop aangeboden staat op Circuit City.

Afbeeldingslocatie: http://www.circuitcity.com/IMAGE/product/hires/rca/PC.RCA.RD2840.RT.JPG

Zo ziet hij er alleraardigst uit

Probeer ook even de 3D-demo (onder het plaatje op deze page)... Je zult vanzelf zien dat het toch een dikke knaap geworden is!

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/rd2840fat.jpg

...dikke blob

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 14:31:
Vandaag philips maar een email gestuurd over mijn HDD100

i'm not very happy at this moment with my hdd100. After 4 days use, following problems where there. First of all the software installation under windows XP went wrong on my intel centrino chipset. No usb device was detected anymore. (after hard working with the intel drivers i got it all ok). Second i have random crashes when playing audio and doing nothing else. Third the philips dmm is really slow on both my machines (intel centrino based 1.3 and p4-2.4, both with 512 mb memory), Fourth: make support for drag and drop mp3 playback please.

Hopefully the crashing of the device will be fixed this week, otherwise i think the only comment i will give to other interested people is very negative. 5-10 times a day a crash is not what i thought of a superb player. After owning the 5 gb ipod (which never crashed!!) i think this is not what philips ment to be "enjoy any music for all your moods", because the only mood you get at this moment is stress!!!!
Nu dan het antwoord van Philips :(
Geachte heer van ........,

U heeft ons recentelijk een vraag gesteld over de HDD100.

Ik raad u aan contact op te nemen met uw handelaar, deze is binnen garantie uw eerste aanspreekpunt.

Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u deze richten aan ons onder referentienummer NL1-........

Met vriendelijke groet,
Joop van Vlerken
Philips Customer Care Centres

Internet communicatie is niet beveiligd. Daarom kan Philips geen verantwoordelijkheid nemen voor de inhoud van dit bericht.

Wat een walgelijke service. Morgen gaat mijn HDD retour Dixons en eis ik mijn geld op (binnen 8 dagen retour). Dit is echt 0,0 service van Philips.

Maar nu de grote vraag, wat kunnen we daarna het beste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:45:
[...]

Nu dan het antwoord van Philips :(

[...]

Wat een walgelijke service. Morgen gaat mijn HDD retour Dixons en eis ik mijn geld op (binnen 8 dagen retour). Dit is echt 0,0 service van Philips.

Maar nu de grote vraag, wat kunnen we daarna het beste nemen.
Ow, wat is dat slecht zeg... Eerst een half afgemaakt product aan de man brengen en dan de schuld bij een ander in de schoenen schuiven.

Maar de interne communicatie bij Philips is ook niet echt geweldig... ik vraag me echt zeer af of het wel de bedoeling is geweest dat jij uberhaupt die HDD100 hebt kunnen kopen. Zo'n duur apparaat met zoveel fouten wil je niet in de publiciteit brengen, is het wel? Ben daarom ook zeer benieuwd wat mijn exemplaar gaat doen.

Als je interesse hebt, kan ik je wel in contact brengen met wat minder "algemen" figuren bij Philips; mensen die echt over de HDD100 gaan dus. Wellicht kunnen zij je meer vertellen en je van een deugdelijk exemplaar voorzien.

Heb je evenwel genoeg van Philips (het heeft mij ook enkele weken geduurd voordat ik tot de kern door ben gedrongen), dan heb je aan de iHP-100 een uitstekend alternatief, tenzij je echt struikelt over die 10 GB opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
the_Omniscient schreef op 30 July 2003 @ 18:11:
[...]Als ik nu in de USA dit had aangeboden, dan waren er gelijk 300 mensen op afgekomen omdat niemand die X-Clef of H&B daar aanbiedt... In NL zijn er gelijk 26 webshops die dat wel doen. Mja, en Nederlanders begrijpen Engels doorgaans prima ;) .
Het is wel een lekker gevoel dat wij nou eens een keer een apparaat hebben (of kunnen bestellen) wat de Amerikanen niet hebben. Doorgaans heeft Amerika altijd de primeur met dit soort gadgets, maar deze keer is dat dus eens anders :P
Hmmm. Ik zie dat de RCA RD-2840 nu officieel te koop aangeboden staat op Circuit City.

[afbeelding]

Probeer ook even de 3D-demo (onder het plaatje op deze page)... Je zult vanzelf zien dat het toch een dikke knaap geworden is!

[afbeelding]

...dikke blob
Maar hij's toch wel mooi vind ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmm vin die bobbel best lelijk eigenlijk, maar ja smaken verschillen he? Ik heb zelf de H&B besteld, die zou gisteren gebracht worden. Ik moest echter werken, dus belde ik om 9u mijn buurvrouw of zij het pakje aan wilde nemen.... was de postbode al geweest :'( :'( ! Vandaag ook de hele dag gewerkt, dus ik kan hem pas morgen ophalen... kan haast niet wachten. Zal morgen wel een korte impressie achter laten. Hoe meer revieuws ik echter zie, hoe blijer ik word. Hij heeft wel een zooi handige (en een paar minder handige/nuttige) functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt het wel typisch hoe het erbij philips aan toe gaat. Want die beta test is volgens mij pas een paar weken bezig, omdat het ontzettend lang duurde voordat die speler bij de proefpersonen was afgeleverd. En aangezien ze volgens mij 8 (misschien 6) weken getest zou worden, is het niet logisch dat ze nu al in de winkels liggen. Want dan is die beta test overbodig en alleen maar een publiciteits stunt.
En ik vind het ook vreemd dat die beta testers er zeer tevreden over zijn (oke ik weet het er maar van 2) en dat degene die hem gekocht hebben toch wel veel mankementen/problemen hebben ondervonden. Hoop dat er ,als ik terug ben van vakantie, meer duidelijkheid over is. Want het is wel de mooiste speler op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ze hebben bij Philips vast de opdracht gekregen hun gegeven paard niet in de bek te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me ook dat je een stuk kritischer bent als je een paar honderd euro voor iets hebt moeten neertellen, of dat je een gratis product hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo te zien hoef je niet alleen bij RCA bang te zijn voor slechte service. Nu kan ik je wel aanraden om te _bellen_ met de Philips Customer Service of hoe die afdeling ook moet heten, aan de telefoon kun je ingrijpen als ze je afschepen met zo'n lulverhaal. Bah, wat valt me dit tegen van Philips zeg, 'k heb vroeger best goede service van ze gehad, koerier aan huis om je product om te ruilen bijvoorbeeld, maar dit suckt big time |:(

Die RCA begint me steeds meer mee te vallen, OK, hij's dik, maar z'n baasje is ook niet slank :+ 'k Denk dat ik dit ding met plezier bij me zal dragen, 299 dollar voor 40GB opslagruimte :9

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2003 11:54 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
Kan me best voorstellen dat er een dergelijk antwoord van de afdeling service komt op het bovenstaande mailtje, vooral gezien de toon die gebruikt is. Uit eigen ervaring weet ik dat opbouwende kritiek (!) altijd welkom is bij Philips, en dat de service afhandeling van Philips beter is dan menig ander bedrijf.

Ook ik heb de Philips HDD100 nu een week in huis (zelfde aanbieding). Samen met een collega gekocht. Beiden zijn erg tevreden over de HDD100. Natuurlijk hebben ook wij wel eens last van random crashes, maar dat weet je (of mag je enigszins wel weten) bij een versie 1.0 van welk app. dan ook. Ik zal de problemen met de 1.0 versie van de Archos Jukebox, Creative Zen en Apple iPod (!) (om er maar even een paar te noemen) maar niet allemaal gaan opnoemen. Beta test of niet, pas bij een grootschalige introductie komen de echte problemen naar voren. En die zullen dan opgelost gaan worden in de komende firmware updates.

Dan nog even een paar opmerkingen over de HDD100

- De HDD100 is een erg gebruiksvriendelijke MP3-speler, vriendin-proof om het maar even zo te noemen (real-life-test).
- De Digitale Media Manager (DMM) software die erbij geleverd wordt
+ wat nou gebruiksonvriendelijk? Men selecteert het gewenste album, sleept het naar de rechter kolom, en klaar, de software kopieert de bestanden naar de jukebox. (m'n neefje van 6 kan dat nog zonder uitleg :Z)
+ zorgt voor een snelle zoekfunctie van de jukebox
+ werkt perfect (en snel) op een Intel Centrino platform (Acer TM800), maar ook op een wat oudere PC (1 GHz Athlon)
+ Het ingeven van een naam is niet bedoeld als anti-diefstal maatregel (:?), maar bedoeld om verschillende HDD100's op 1 PC aan te sluiten (duh 8)7). Werkt overigens perfect
+ Kan op meerdere systemen geïnstalleerd worden om daar MP3-bestanden vanaf te halen of op te zetten.
+ MP3 bestanden 'laden' gaat even snel als normale bestanden via de explorer kopiëren
- Geluid is perfect, echt niet nodig om andere oordopjes te moeten kopen (zoals bij bv de Zen).
- Opspinnen van de harde schijf is bij die van ons niet te horen (tenzij je de jukebox tegen je oren aan houdt, maar daar heb je hem niet voor gekocht)

Conclusie: Een tevreden realistische gebruiker :) die wacht op de komende firmware-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Ok, ook bedankt voor jouw ervaringen. Klinkt allemaal een stuk beter, maar ik weet niet van men er nu van moet denken. De contrasten zijn nogal... groot. We zullen het vanzelf zien.

Over Toshiba's g20ss-project: er is een nieuw dingetje bekend geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.toshiba.co.jp/mobileav/g20ss/img/img04.jpg

... minder dan 13 mm hoog

Een ontzettend plat dingetje dus! Vergelijk het met de dunste machine tot nu toe, de iPod: <13 mm tov 15.7 mm. Best een prestatie dus, maar deze speler komt ook van de HDD-bakkers themselves. Nu maar hopen dat ze het deze keer wel goed uitdenken itt de GigaBeat (een bepaald nummer maximaal 3x uploaden etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:38
Double T schreef op 31 juli 2003 @ 12:49:
[...]

Kan me best voorstellen dat er een dergelijk antwoord van de afdeling service komt op het bovenstaande mailtje, vooral gezien de toon die gebruikt is. Uit eigen ervaring weet ik dat opbouwende kritiek (!) altijd welkom is bij Philips, en dat de service afhandeling van Philips beter is dan menig ander bedrijf.
Onzin, de klant heeft e500 neergelegd voor dat ding, dan mag je een nette reactie van Philips verwachten!
Ook ik heb de Philips HDD100 nu een week in huis (zelfde aanbieding). Samen met een collega gekocht. Beiden zijn erg tevreden over de HDD100. Natuurlijk hebben ook wij wel eens last van random crashes, maar dat weet je (of mag je enigszins wel weten) bij een versie 1.0 van welk app. dan ook. Ik zal de problemen met de 1.0 versie van de Archos Jukebox, Creative Zen en Apple iPod (!) (om er maar even een paar te noemen) maar niet allemaal gaan opnoemen. Beta test of niet, pas bij een grootschalige introductie komen de echte problemen naar voren. En die zullen dan opgelost gaan worden in de komende firmware updates.
ook onzin,crashes mogen en dat kun je verwachten? Een TV mag toch ook niet crashen, dat pikt toch ook niemand???
- De HDD100 is een erg gebruiksvriendelijke MP3-speler, vriendin-proof om het maar even zo te noemen (real-life-test).
Redelijk mee eens, een directorystructuur zou volgens mijn vriendin (iRiver eigenaar) fijner zijn maar dit is te volgen.
- De Digitale Media Manager (DMM) software die erbij geleverd wordt
+ wat nou gebruiksonvriendelijk? Men selecteert het gewenste album, sleept het naar de rechter kolom, en klaar, de software kopieert de bestanden naar de jukebox. (m'n neefje van 6 kan dat nog zonder uitleg :Z)
Nou, ten eerste gaat alles op tag-basis. Een dubbelcd wordt dus als 1 cd met 2 tracks nummer 1 gezien. Erg onhandig. En verder heb ik mijn mp3 map van 20GB als standaardmap ingesteld. Elke keer als de software opstart mag ik dus 5 minuten wachten omdat ie alle tags rescant, de hdd100 synct weet ik wat nog meer... op een amd athlon 1400.
+ zorgt voor een snelle zoekfunctie van de jukebox
+ werkt perfect (en snel) op een Intel Centrino platform (Acer TM800), maar ook op een wat oudere PC (1 GHz Athlon)
+ MP3 bestanden 'laden' gaat even snel als normale bestanden via de explorer kopiëren
op mijn athlon 1400 gaat het via usb2 duidelijk langzamer met de dmm software dan via de verkenner. Het gaat vast via usb1 even snel in de verkenner en in de dmm software...
+ Het ingeven van een naam is niet bedoeld als anti-diefstal maatregel (:?), maar bedoeld om verschillende HDD100's op 1 PC aan te sluiten (duh 8)7). Werkt overigens perfect
+ Kan op meerdere systemen geïnstalleerd worden om daar MP3-bestanden vanaf te halen of op te zetten.
Ah ok, maar er staat in de software wel dat je de naam niet kunt veranderen, dus ik dacht dat die in de hdd100 werd geschreven. Was verder ook geen ramp hoor, vergeleken met de andere opmerkingen.
- Geluid is perfect, echt niet nodig om andere oordopjes te moeten kopen (zoals bij bv de Zen).
helemaal eens, en opnemen gaat ook prima!
- Opspinnen van de harde schijf is bij die van ons niet te horen (tenzij je de jukebox tegen je oren aan houdt, maar daar heb je hem niet voor gekocht)
ik voel het wel degelijk, maar maakt niet echt veel herrie. 's avonds in bed hoor ik het wel. Niet heel storend, maar het was wel tegen mijn verwachting.
Conclusie: Een tevreden realistische gebruiker :) die wacht op de komende firmware-update
ik ben niet echt ontevreden maar had er meer van verwacht. Ik hoop/denk ook dat het in firmwares wordt opgelost, maar ik had dit echt niet verwacht van Philips. En zo'n reactie al helemaal niet, in het verleden hebben ze me goed gehoplen met andere producten. En TOCH heel jammer dat je niet via de directorystructuur bestanden middels de verkenner in je HDD100 kunt slepen, dan heb je wat meer keuze en vrijheid... Ik hoop op een goede firmwarehack van anderen zodat dit evt in de toekomst wel mogelijk wordt... maar dat zal dr wel niet aanzitten helaas...

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 30 juli 2003 @ 18:11:
[...]
Dat is handiger aangezien er ook Duitse, Spaanse en Koreaanse (hoe verzin je het he?) klanten zo'n semi-auto-reply moeten kunnen lezen... Als ik nu in de USA dit had aangeboden, dan waren er gelijk 300 mensen op afgekomen omdat niemand die X-Clef of H&B daar aanbiedt... In NL zijn er gelijk 26 webshops die dat wel doen. Mja, en Nederlanders begrijpen Engels doorgaans prima ;) .

[afbeelding]

[afbeelding]

...dikke blob
Zit er nou wel of niet een AB bij? Dat is me vanaf het begin al niet duidelijk geweest en hij staat er consequent zonder AB op. Niet dat het echt een ramp is, maar een AB is wel een sterke pre :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 31 juli 2003 @ 13:58:
[...]

Zit er nou wel of niet een AB bij? Dat is me vanaf het begin al niet duidelijk geweest en hij staat er consequent zonder AB op. Niet dat het echt een ramp is, maar een AB is wel een sterke pre :)
Kort maar bondig: neen, die zit er niet bij. Een optie is het ook niet, gezien de koptelefoonaansluiting van de RD2840.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Damn, da's wel weer jammer, maar ja... Voor dat geld moet je dat maar voor lief nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 31 July 2003 @ 13:13:
[...]
Ok, ook bedankt voor jouw ervaringen. Klinkt allemaal een stuk beter, maar ik weet niet van men er nu van moet denken. De contrasten zijn nogal... groot. We zullen het vanzelf zien.
Dat die contrasten groot zijn heeft volgens mij maar één reden: De één is sneller tevreden dan de ander.
Ik zou helemaal gek worden om verplicht die media software te moeten gebruiken. Dat slepen is leuk en aardig, maar ik hou bv meer van shortcuts.
Met een mass storage device krijg je gewoon een extra schijfstation en mag de gebruiker zelf weten wat voor software hij gebruikt.

Ook het ontbreken van directory structuur is voor mij een minpunt. Er is voor mijn (mischien iets te hooggegrepen) wensen maar één speler geschikt, de iriver ihp-100. Maarja die is 450 euro :(
Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nu zelf een paar dagen de H&B JK20 (zelfde als de Xclef) en het is een echte aanrader :)
Gwoon simpel aansluiten op USB (2), wordt meteen herkent, niks extra's instaleren.. en dan werkt het gwoon als een extra schijf op windows, dus drag & droppen maar! top!
Zeer goed geluid, beter als mijn oude Sony MD speler. Goede basstonen ook, en een 5 bands EQ is zeer handig.. De output is ook nog es zeker sterk genoeg.
Zoek functie, radio, opnemen in MP3, digitale ingang (SPdif).. alles zit erop, en dat voor maar 290 euro. Hij is misschien iets groter als de Zen en Ipod, maar zeker niet storend.. kdraag em gwoon in m'n zakken aangezien ie lekker dun is!
Kwa uiterlijk ziet de speler er ook gwoon goed uit. En zoals iemand zei die ik vroeg hoe die em vond kwa uiterlijk: Boeie, t'is toch maar een technisch dingetje.. Inderdaad! De hype rond de pracht van de Ipod is imho ook een beetje overdreven..
IMO wordt deze speler zeer onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dat onderschatten valt wel mee hoor, de speler kent een hele schare, uiterst tevreden, aanhangers. Zie het topic hierover. Mede hierdoor heb ik er ook een besteld. Gewoon omdat je hiermee het meeste waar voor je geld krijgt. De iRiver IHP vind ik ook wel mooi, maar is gewoon veel te duur voor hetgeen hij biedt. hetzelfde geldt voor de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Zelf denk ik dat de xclef/h&b wordt onderschat door mensen die een iriver ihp hebben of deze willen gaan kopen. Wie weet gebeurt dit ook wel andersom. Komt het doordat ze alleen de specificaties gaan vergelijken? Of hebben ze daadwerkelijk beide players gebruikt.
Zelf kan ik alleen mijn xclef aanraden, aangezien ik geen andere mp3hd-based players heb gebruikt. Voor mij de koop van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je een iHP of een HDD100 wil, koop je ook een stukje design en hi-tech uitstraling. De apparaten zijn kleiner, lichter, hebben exclusievere materialen (gehard glas en magnesium legering is natuurlijk heel wat anders dan aluminium of kunststof :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 01 August 2003 @ 20:15:
Als je een iHP of een HDD100 wil, koop je ook een stukje design en hi-tech uitstraling. De apparaten zijn kleiner, lichter, hebben exclusievere materialen (gehard glas en magnesium legering is natuurlijk heel wat anders dan aluminium of kunststof :))
En een afstandsbediening, betere menu indeling, meer instellingen.
Het is voor de één dat extra geld waard voor de ander niet, valt niet over te twisten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de spelers waar begin van het jaar veel van verwacht werd, de Jens of Sweden, eigenlijk de M7170 van Gogodot, lijkt eindelijk in productie te zijn.
Zie http://www.gogodot.com.tw/product.htm
Een erg mooi apparaat!
Bij Jens of Sweden wordt het nog niet aangeboden, helaas.
(PS ik ben niet goed met html oid om dit direct in dit forum te linken, wie gaat die uitdaging aan?)

Sterker nog, ze hebben nog twee modellen die er ook erg interessant uitzien.

edit: reactie van Jens of Sweden:
We are not releasing a HDD player yet, the MP-200HD model has been recalled due to lacking quality.
The player you are talking about has to be manufactured by another company.
We will however offer another HDD player sometime this fall.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

10 gig ipod v1 gespot voor 350

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 14:35:
Eén van de spelers waar begin van het jaar veel van verwacht werd, de Jens of Sweden, eigenlijk de M7170 van Gogodot, lijkt eindelijk in productie te zijn.
Zie http://www.gogodot.com.tw/product.htm
[...]
Fozz my friend, de GoDot M7170 is het meest mysterieuze verhaal van allemaal. Er is een periode geweest in het eerste topic (zie GoDot M7170 linkjes in deze post) dat hij op het punt van uitbrengen stond.

Vervolgens werd het ding dus door JoS gerebadged naar de "mp-200HD", maar gecancelled vanwege "quality-issues". Later dook het device weer op onder de naam "Googie Go", maar die hadden geen rechten om het apparaat te verkopen.

No sweat, de unit verscheen al snel weer onder de naam "JaxxTech NogIets-200". Ook JaxxTech heeft het ding echter nooit opgeleverd.

Vreemd is dat dit allemaal Scandinavische perikelen zijn geweest - hoewel GoDot dus idd Taiwanees is, duikt de JoS MP-200HD/Googie Go/JaxxTech/... overal op in Scandinavische webshops (webhallen.se bijv, maar ook via hardware.no gelinked) en niemand heeft het ding ooit getest of weten te bemachtigen (geloof me, ik ben er vaak achteraan gegaan).

Laatst viel mijn oog nog op een aanbieding via pjbox.co.uk, maar aanvraag daar was niet mogelijk (ongeldig e-mailadres, lekker knullig).

JoS gaat iig een nieuwe HDD-speler ontwikkelen, die men op het eind van het jaar probeert af te krijgen. Oorspronkelijk wilde men de GoDot M7170 in 3 versies uitbrengen (plastic, alu en Ferrari-rood/chrome) maar de doorontwikkeling is nu ernstig in twijfel getrokken.

Moving onto the other news: de M6170 en de M8170... Hier ben ik je erg dankbaar voor, deze waren me nog niet eerder opgevallen!

Hoewel ze er imo niet uitzien en de M6170 echt monsterlijk groot, dik en zwaar is... is het toch erg leuk om te zien dat GoDot een serieuze range van HDD-spelers heeft opgesteld!

De M6170 is dus de "low-budget-variant" van de M7170: een 2.5" HDD-player met kollossale afmetingen (32 mm is echt dik).
Features
1. Multi-format music playback (MP3, WMA)
2. External voice recording of adjustable bit rate including line-in and built-in
microphone (MP3)
3. Embedded CF card slot for upload and download data tank use while disconnected
to PC
4. LCD: EL backlight large-scale dot matrix display (128 X 64 dots)
5. Supporting multiple languages (English, Chinese, Japanese, Germany, European)
6. ID3 tag display showing artist / album and song title
7. Easy to use file navigation
8. User-defined music directory and playlist playback
9. 32MB anti-shock buffer for power savings
10.Rechargeable through either USB port or AC / DC adapter
11.Low power consumption up to 8 hours continuously playback
12.Five EQ adjustments including user-defined setting
13.Rapidly download speed through USB interface 2.0
14.Firmware upgradeable through USB port
Specifications
1. LCD: 53 X 65 mm, 132 X 64 FSTN dot matrix
2. Size¡J135 X 83 X 32 mm
3. Weight¡J250 grams
4. Bit rate¡JMP3¡J32k ~ 320kbps (Decode)64k or 128kbps (Encode)
WMA¡J64k ~ 160kbps
5. Power¡Jrechargeable 1400 mA-hr Li battery
6. DC¡J5V, 2A
7. Data transferring interface¡JUSB 2.0
8. Storage media: 2.5¡¨ HDD and CF card
9. S/N ratio: 90dB
10.Earphone O/P: 50mW
11.Frequency response: 20~20kHz
De M7170 kennen we al, de M8170 is voor mij helemaal nieuw en veelbelovend. Het is een 1.8" HDD-player en dus een categorie-iPod speler.
Features
1. Decode: MP3/WMA format
2. Encode: MP3 (64,128bps) format
3. External voice recording (DVR) of high sensitivity including line-in and FM live record
4. LCD: EL backlight large-scale dot matrix display (160 x 160 dots)
5. Easy to use file navigation with Multi-language menu selection
6. User-defined on-machine playlist playback
7. 16MB anti-shock buffer for better power consumption
8. Rechargeable through either (1) AC/DC adapter (2) USB A-Type to mini USB cable
9. Passive line control (Optional)
10.FM broadcasting including 10 preset channels
11.Bundled with music management software (Functions: upload/download data and
album management) and MusicMatch Jukebox
12.Five preset EQ adjustment
13.RTC embedded14. Rapidly download speed through USB interface 2.015. Firmware
upgradeable through USB port
Specifications
1. LCD: 37 x 37 mm, 160 X 160 STN dot matrix
2. Size: 98 X 65 X 22 mm
3. Weight: 190 grams
4. Power: rechargeable 1400 mAH Li battery5. Data transferring interface: USB 2.0
6. Storage media: 1.8¡¨ HDD (15G)
7. Noise ratio: 90dB
8. Earphone O/P: 50mW9. Frequency response: 20~20kHz
Ehrmm... 98 mm in lengte? Wowzers! Nog nooit vertoond! Schermresolutie van 160 x 160 pixels? Just great! Zeer benieuwd wat dit gaat worden.

Duz fozzyxl, bedankt voor dit nieuws en ik zal er verder in duiken (het is komkommertijd, maar toch druk zat hier).

Afbeeldingslocatie: http://www.gogodot.com.tw/photo/photo-1/M6170.gif

De M6170

Afbeeldingslocatie: http://www.gogodot.com.tw/photo/photo-1/M8170.gif

... en de M8170, de verrassing en de meest competitieve van het stel

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 02-08-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni _/-\o_ e.a. ,

nieuw is bij Gogodot dat ze aangeven dat de M7170 (nu echt) in productie is!
Evenals de andere modellen.
Ik heb geen idee waar ze dan te koop zijn en of er al iemand is die ze gereviewd heeft.....

Jens of Sweden in ieder geval niet.
Ik heb Jens of Sweden even de suggestie gemaild om net als H&B als resaler voor de Xclef te gaan worden. Kunnen die vikingen ook genieten van een mooie mp3 player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinig spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

ik had de 8170 al een tijdje geleden gezien, maar niemand bij godot schijnt te willen reageren op vragen, het enige wat je krijgt is een automated response met informatie over de 7170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de HDD retour dixons gebracht en kreeg netjes het geld retour, ook zei vonden het antwoord van philips absurd en ook het feit dat het ding regelmatig vastloopt.
Dat sommigen vinden dat een 1.0 versie van een apparaat mag crashen is absurd.
Laat ze dat maar eens meemaken met hun auto die net nieuw is. Dan praat je wel anders als tie crashed.
Verder kan ik nog wel zeggen dat de Sony Discman NE711 van mijn vriendin met dezelfde mp3's op cd en dezelfde koptelefoon senheiser mx400 stukken dynamischer klinkt dan de philips hdd100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 01 August 2003 @ 20:15:
waar :) Zeker de grootte van de speler is een belangrijk punt imo, en klein is altijd praktischer + hoger gadget gehalte :)
specialist schreef op 02-08-2003 @ 12:41:
En een afstandsbediening, betere menu indeling, meer instellingen.
Het is voor de één dat extra geld waard voor de ander niet, valt niet over te twisten :-)
Imo niet waar. De menu indeling van de H&B/Xcleff is 1 van de beste die ik gezien heb. Je kan overal snel bij, ook bij de EQ opties etc. doormiddel van een slim bedacht "pop-up" schermpje tijdens het spelen.. Totaal geen irritaties door het menu, wat ik soms wel had bij mijn oude MD-Recorder waarbij ik eerst door een heel menu moest klikken (traag!) om de bas aan te zetten ofzo.. Meer instellingen is zover ik weet ook niet waar.. kheb zelf alleen de Creative Zen en Ipod in handen gehad, wat betreft de Iriver weet ik het dus niet.
Het nut van een afstandbediening bij een speler waar meer dan 5000 nummertjes opkunnen is imo ook over te twisten.
Maar zoals je zei, valt niet over te twisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 02 August 2003 @ 14:58:
10 gig ipod v1 gespot voor 350
dan is de meest logische vraag natuurlijk, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ow srry Dixons maastricht

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, aan de andere kant kun je voor 370 ook een nieuwe kopen... eigenlijk ben ik opzoek naar een 5gb voor weinig... laagste prijs die ik nu gezien heb is rond de 265.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

zijn er al spelers die een volledige PDA functie hebben?
kleuren display en alles?

Of ben je dan aangewezen op een HD speler + een egte PDA?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 03 augustus 2003 @ 01:53:
zijn er al spelers die een volledige PDA functie hebben?
kleuren display en alles?

Of ben je dan aangewezen op een HD speler + een egte PDA?
Ik geloof dat archo's zoiest had... ik zal zo even voor je zoeken.

Qua uiterlijk d8 ik dat het een pda/mp3 speler combo was maar het blijkt toch iets anders te zijn..

-MP4 Video Player & Recorder*
-MP3 Music Player & Recorder
-Photo Wallet & Viewer
-View videos and photos on TV or built-in color LCD

linkje : http://www.archos.com/products/prw_500529.html

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, eerst ging dit topic zo snel, nu is het ineens alweer bijna een week dood :/

Is er al nieuws van de RCA Thomson/Lyra RD2840? Ik zie hem nog steeds nergens tekoop staan, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 09 augustus 2003 @ 23:53:
Hmm, eerst ging dit topic zo snel, nu is het ineens alweer bijna een week dood :/

Is er al nieuws van de RCA Thomson/Lyra RD2840? Ik zie hem nog steeds nergens tekoop staan, helaas :)
Ben momenteel druk bezig met het helemaal omgooien van mn site, dus GoT schiet er nogal bij in. Ook die X-Clef deal speelt mee, en het is natuurlijk komkommertijd.

Over die RCA heb ik nog wel wat minder leuke dingen te melden, maar dat wordt ook even in een artikel op de site gedouwd. First things first, het is hier toch niet zo druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je weet me wel nieuwsgierig te maken, is er wat mis met die RCA? Hmm, ff zoeken dan :)

Nouja, ik kan niks vinden iig, ik hoor het wel dus :)

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 11-08-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 10 August 2003 @ 23:29:
Je weet me wel nieuwsgierig te maken, is er wat mis met die RCA? Hmm, ff zoeken dan :)

Nouja, ik kan niks vinden iig, ik hoor het wel dus :)
Mja, het had iets te maken met lousy id3-tag perikelen, ik weet het niet meer uit mn hoofd omdat ik nu met 30000 artikelen tegelijkertijd bezig ben.

1 van die artikelen is "Breaking news":

Tadaaaaa! De Rio karma 20 is officieel bevestigd!!!

Het ding heeft dus een naamdoop ondergaan van "Pearl" (we wisten dat dit een conceptnaam was) naar "Karma" (klinkt wel aardig idd).
The Karma’s many features and small size set a new standard for high-capacity players. Its 20GB* drive can carry over 5,000 songs*. Powerful tools include cross-fader, 5-band parametric equalizer, Ogg Vorbis and FLAC support, and a huge, backlit display capable of visualizations, animated menus, and 16 shades of gray. USB 2.0 provides fast transfers while the included docking station also adds drop-in charging, RCA Line-Out, and an Ethernet port for networking. Simple menus and intuitive controls make it easy to pick up and use. Helpful functions like auto-synchronization with Rio Music Manager, Rio DJ, and dynamic playlist generation make the Karma as effortless as you want it to be.

Karma 20 comes in black on light gray, Karma 40 comes in black on dark gray

Dimensions: 2.7” X 3.0” X 0.9”
Weight: 5.5oz
Battery: 15-hour continuous playback on internal Li Ion battery
LCD: 49mm, 160x128, indigo backlight, 16 shade grayscale
Nog niet verkrijgbaar dus, maar de eerste enige echte Ogg-speler (naast de Neuros HD20) zit er aan te komen voor $399.99 per 20 GB.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnetworksna.com/images/rio/report/90260461_product.jpg

Eerst oranje, toen blauw... nu issie weer grijs, het is net een toverbal!

Maar wacht, das nog niet alles: neenee, ook de Nitrus - dat gekke 1.5 GB Cornice SE-based spelerke - wordt al in de releasemodus gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnetworksna.com/images/rio/report/90260465_product.jpg

... nieuw dus: de Rio Nitrus
The revolutionary Rio Nitrus packs 1.5GB* into a stealthy, razor-thin design. With the ability to carry over 375 songs**, never before has this much capacity been offered on a player this small. Fast USB 2.0 connection loads the player quickly. Simple menus, thoughtful controls, and a clear display make navigation instinctive. A 5-band adjustable equalizer provides a custom listening experience. Quality components throughout yield a player without compromise.

Nitrus comes in black on black

Dimensions: 3” X 2.4” X 0.6”
Weight: 2.0oz
Battery: 16-hour continuous playback on internal Li Ion battery
LCD: 30mm, 96x64, indigo backlight, monochromatic

*1 GB equals 1,000,000,000 bytes
**At 128kbps MP3
Met een adviesprijs van $299.99 is het een strategisch geplaatste unit. Het gat tussen de flashplayer en de HDD-player wordt hiermee gedeeltelijk overbrugt, mede door de kleine afmetingen van de Nitrus (76.2 x 61 x 15 mm) die echt niet te onderscheiden is van een flashplayerke.

Goed, ik dacht "ik laat het toch maar ff weten, het is wel aardig spul".

Als grande finale: de RCA RD2760 (ook een 1.5 GB Cornice-speler) is nu officieel klaar voor release (verkoop zelfs): klik! <- nu met 3D demo.

Afbeeldingslocatie: http://www.circuitcity.com/IMAGE/product/hires/rca/PC.RCA.RD2760.CN.JPG

De RD2760: lang verwacht, toch nog gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 11 August 2003 @ 20:26:
[...]
Mja, het had iets te maken met lousy id3-tag perikelen, ik weet het niet meer uit mn hoofd omdat ik nu met 30000 artikelen tegelijkertijd bezig ben.
Oooooooh, het enige wat daar mis mee is, is dat je na het versturen van 1 mp3 de hele database opnieuw moet samenstellen, dat schiet dus niet echt op natuurlijk.

Die vent die dat schreef zei dat hier en daar een mp3 tussen zat waarvan hij zeker wist dat de ID3 tag goed was, maar toch werd hij verkeerd of niet weergegeven. Hij zei dat de oplossing was om de database te rebuilden. Bovendien moest je, als je 1 mp3 aan je 1000-en mp3's tellende collectie toe wil voegen, de database in z'n geheel (dus alle 1000-en nummers) rebuilden. Dit duurt enkele minuten (een minuut of 3 volgens hem). Ik vind dat niet echt een ramp, als dat het enige nadeel is :)

[ Voor 37% gewijzigd door Grrrrrene op 12-08-2003 16:08 ]

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

Foxz schreef op 24 juli 2003 @ 23:15:
Nou ik had 'm vandaag dus opgehaald, alles leek goed te werken (vanuit de doos is de accu al enigzins geladen) en ik was natuurlijk erg blij. Stop ik de adapter in het stopcontact en plug deze daarna in de HDD100, laat 'm even liggen om 'm iets later weer aan te zetten. Er gebeurde echter helemaal niets, totale stilte en geen enkel spoor van leven. Toen verder opgeladen maar het dat hielp niet, ook wilde Windows 2000 het beestje niet herkennen nadat ik 'm via de USB poort had aangesloten. Kaduuk dus en dat na maar liefst enkele seconden gebruik :P :(.

Maar het ergste is dat ik maandag op vakantie ga en we er geen meer hebben liggen. Gelukkig moet ik morgen in een ander filiaal werken, nu maar hopen dat ik 'm daar kan omruilen. Maar ja, na twee weken leveringsuitstel kan dit er ook nog wel bij :( :(.

Net even de adapter doorgemeten, maar waarschijnlijk is dat het probleem geweest. De speler is volgens mij wel echt kapot, maar dat test ik morgen wel verder uit.
De negatieve berichten blijven maar binnenstromen volgens mij, helaas kan ik er weer eentje aan de lijst toevoegen. Tijdens mijn 17 daagse vakantie in Hongarije heeft mijn HDD100 het namelijk wederom begeven, gelukkig pas op de één à laatste dag maar de busreis terug was wel een stuk minder rijk aan muziek dan gepland. Hoe het dit keer komt weet ik echt niet, hij wel een dag voor het overlijden gecrascht (was de eerste keer overigens) maar wederom was het een stille dood. Hij doet dus wederom helemaal nul komma nul en ik heb 'm dan ook weer omgeruild op het werk. Nah ja, toch maar eens wat rond gaan bellen want dit slaat natuurlijk alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Foxz op 14-08-2003 18:34 ]

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Verwijderd

Ben ik blij dat ik een iRiver IHP100 heb gekocht :D Nog nooit gecrashed in de afgelopen twee weken :) Go iRiver!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het nou aan mij of laat het lcd van de rio karma de wave-form zien? zoals op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/archives/images/133662-ipodcompare.jpg

lijkt me iig wel een leuke feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de Philips HDD 100/00: er is een nieuwere firmware op de site gezet, versie 4.0. Heeft iemand die al getest, en zo ja, wat zijn de rsultaten. Zelf kan ik pas vanavond laat even testen. Misschien lost dit het grote aantal problemen allemaal(haha) of gedeeltelijk op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 12 August 2003 @ 15:46:
[...]

Oooooooh, het enige wat daar mis mee is, is dat je na het versturen van 1 mp3 de hele database opnieuw moet samenstellen, dat schiet dus niet echt op natuurlijk.

Die vent die dat schreef zei dat hier en daar een mp3 tussen zat waarvan hij zeker wist dat de ID3 tag goed was, maar toch werd hij verkeerd of niet weergegeven. Hij zei dat de oplossing was om de database te rebuilden. Bovendien moest je, als je 1 mp3 aan je 1000-en mp3's tellende collectie toe wil voegen, de database in z'n geheel (dus alle 1000-en nummers) rebuilden. Dit duurt enkele minuten (een minuut of 3 volgens hem). Ik vind dat niet echt een ramp, als dat het enige nadeel is :)
Hm, nou de site-update is nu zo goed als af, dus heb ik DAPreview.com maar helemaal gelaunched.

Er staat dus ook een artikel over de RD2840 op genoemde site, hier te bereiken. Er was dus nog een serieus probleem en dan breekt de customer-support van RCA je toch weer ernstig op. Ze hebben de unit nog niet eens op hun eigen site staan, en weten dus eigenlijk weinig nuttigs te vermelden inzake problemen met de RD2840.

Ook nieuw op de site:

pic-gallerietje van de RD2760
Nieuws over de Muvo2 van Creative, met 1.5 GB aan boord
Artikel over de nieuwe GoDot-range
Teaser-update over de Toshiba g20ss
• ... nog meer stuff...

Als mensen mij dus gemist hebben, de afgelopen weken, dan weet je nu waar naastgetekende mee bezig was (naast het regelen van de X-Clef deal, die nu ook succesvol lijkt te zijn).

Nu wel, ik ga zodadelijk naar londen, wens jullie veel pelzier met het gegeven spulleke en wie weet post ik nog eens wat vanuit de Engelse hoofdstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er misschien iemand wanneer de eerst volgende beurs is hanover (cebit). Er zijn namelijk 2 beurzen 1 voor publiek en de ander voor bedrijven. Ik kan alleen de data vinden van de beurs voor publiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 15 August 2003 @ 15:30:
[...]
Hm, nou de site-update is nu zo goed als af, dus heb ik DAPreview.com maar helemaal gelaunched.

Er staat dus ook een artikel over de RD2840 op genoemde site, hier te bereiken. Er was dus nog een serieus probleem en dan breekt de customer-support van RCA je toch weer ernstig op. Ze hebben de unit nog niet eens op hun eigen site staan, en weten dus eigenlijk weinig nuttigs te vermelden inzake problemen met de RD2840.
Dat klinkt inderdaad niet zo positief eigenlijk, maar je zit niet aan musicmatch vast geloof ik om er mp3 op te zetten :) Dat van die ID3 tags is vreemd, maar goed, als je een programma vindt dat in 1 klap al je tags v1 en v2 identiek maakt, is het opgelost. Ik wacht rustig af tot hij verkrijgbaar is, je mag hem geloof ik binnen een paar dagen terugbrengen als hij niet bevalt, dus ik hoop dat ze hem bij Mediamarkt ofzo krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Grrrrrene schreef op 16 augustus 2003 @ 19:24:
Dat van die ID3 tags is vreemd, maar goed, als je een programma vindt dat in 1 klap al je tags v1 en v2 identiek maakt, is het opgelost.
"Tag & Rename" kan dat :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 11:15:
Nog even over de Philips HDD 100/00: er is een nieuwere firmware op de site gezet, versie 4.0. Heeft iemand die al getest, en zo ja, wat zijn de rsultaten. Zelf kan ik pas vanavond laat even testen. Misschien lost dit het grote aantal problemen allemaal(haha) of gedeeltelijk op!
Ik heb deze firmware er nu een dag of twee opstaan en had eigenlijk al meteen problemen. Zo liep de HDD100 meteen de eerste keer vast toen ik door de library aan het bladeren was, dat was overigens de derde keer in totaal dat ik een vastloper met een HDD100 had. Echter was dit niet de meest serieuze fout die ik tegenkwam. Wanneer je nu namelijk je speler lockt tijdens het afspelen van een nummer slaat de HDD100 heel even over wat natuurlijk een vreemd geluid tot gevolgd heeft. En of dat al niet erg genoeg is, er is ook een kans dat hij hierin blijft hangen en zo heel het nummer afspeelt. Tot nu toe kan ik dan ook niet echt aanraden om de nieuwe firmware te installeren, zeker omdat er geen bugfix list beschikbaar is. Er is trouwens ook een nieuwe versie van Digital Media Manager uit, namelijk versie 1.1. Deze werkt voor zover ik heb ervaren wel beter dan z'n voorganger.

Download deze updates hier.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Verwijderd

De toshiba in zijn volle 'glorie'

Verwijderd

Mij benieuwen wie zin heeft om de plaatjes te pasten :D ik vind hem lomp.....

Verwijderd

Foxz schreef op 17 August 2003 @ 10:17:
[...]
Ik heb deze firmware er nu een dag of twee opstaan en had eigenlijk al meteen problemen. Zo liep de HDD100 meteen de eerste keer vast toen ik door de library aan het bladeren was, dat was overigens de derde keer in totaal dat ik een vastloper met een HDD100 had. Echter was dit niet de meest serieuze fout die ik tegenkwam. Wanneer je nu namelijk je speler lockt tijdens het afspelen van een nummer slaat de HDD100 heel even over wat natuurlijk een vreemd geluid tot gevolgd heeft. En of dat al niet erg genoeg is, er is ook een kans dat hij hierin blijft hangen en zo heel het nummer afspeelt. Tot nu toe kan ik dan ook niet echt aanraden om de nieuwe firmware te installeren, zeker omdat er geen bugfix list beschikbaar is. Er is trouwens ook een nieuwe versie van Digital Media Manager uit, namelijk versie 1.1. Deze werkt voor zover ik heb ervaren wel beter dan z'n voorganger.

Download deze updates hier.
Zelf heb ik ondertussen toch maar versie 4 van de firmware geladen en bij mij geeft het betere resultaten dan versie 3. Ook ik loop tegen het probleem met de "HOLD" toets aan. Verder loopt het bij een stuk beter,gelukkig want ik baalde stevig. Mail gestuurd naar Philips, geen antwoord gehad!! :( Foxz, ook versie 1.1 van de dmm binnen gehaald en dat geeft bij mij weer problemen. Bij het synchroniseren loopt hij vast in XP. Met versie 1 had ik dat niet. Ligt waarschijnlijk aan de volgorde. Ik moet eerst software laden en daarna pas de HDD 100 aansluiten. We zien wel of nieuwe versies dit soort problemen verder oplossen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 3 weken in bezit van HDD100. Heb ook firmware 4.0 in gebruik en waar ik eerst zo nu en dan vastliep met de HDD100 is dit tot op heden nog niet gebeurd (6 dagen). Ook kan ik nu albumvolgorde afspelen. Al met al ziet er nu goed uit. Qua looks is de HDD100 echt helemaal top. Hoogwaardige materialen, mooie finishing, kortom een apparaat om mee voor de dag te komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow wat een mooi spelertje! :P, Ik vind mn IHP100 ook wel erg mooi, maar deze is echt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
StarLite schreef op 17 augustus 2003 @ 00:15:
[...]

"Tag & Rename" kan dat :)
...en meteen gedownload, fantastisch programma is dit :9

Strak design op die Toshiba zeg :D Heerlijk :~

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Die tosh ziet er wel erg dun uit, maar wat een priegelig klein micro LCD schermpje zeg :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luie flikkers :P

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030821/gb201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030821/gb202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030821/gb203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20010712/toshiba1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20010712/toshiba2.jpg

En de wat dikke broer met hd removal optie :

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20020617/tosh0108.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20020617/tosh0109.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:08
Damn wat mooi zeg :9~
Denk dat ik die maar voor me verjaardag ga vragen in ipv een Iriver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shyne schreef op 22 August 2003 @ 21:59:
Damn wat mooi zeg :9~
Denk dat ik die maar voor me verjaardag ga vragen in ipv een Iriver
offtopic:
Krijg jij dit soort dure speeltjes voor je verjaardag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Die Toshiba is leuk spul (de bovenste dan, onderste ding is niet interessant omdat je problemen gaat krijgen met file-synching en copy-restrictions).

Maar nu een vraag: <irrelevante vraag over lockups op de HDD100>

Edit: ok, na 3 keer resetten is het weer goed.

[ Voor 62% gewijzigd door the_Omniscient op 22-08-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 22:16:
[...]

offtopic:
Krijg jij dit soort dure speeltjes voor je verjaardag?!
[offtopic]
Nee koop ik voor mezelf :P
krijg anders toch nix :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 22 augustus 2003 @ 22:22:
Die Toshiba is leuk spul (de bovenste dan, onderste ding is niet interessant omdat je problemen gaat krijgen met file-synching en copy-restrictions).

offtopic:
mag je die hdd100 hebben of moet je na een tijdje terug geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 00:35:
[...]

offtopic:
mag je die hdd100 hebben of moet je na een tijdje terug geven?
Deze heb ik gewonnen :*) via de contest die ik eerder in dit topic al aanhaalde.

Ideale prijs voor mij dus. De iHP-100 moet ik wel teruggeven, maar het lijkt me handiger om deze dan maar gelijk te kopen als referentiemateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 22 August 2003 @ 22:22:

Ik blijf het maar raar vinden van Philips. Het was toch een merk die weg bij mij voor kwaliteit stond. En dan leveren ze zo'n buggy speler, die voortdurend vastloopt. Dat vastlopen hadden ze bij het testen toch wel kunnen merken?! :? Ik wilde eerst de philips kopen, omdat ie er oa zo verschrikkelijk mooi uit ziet, maar ben nu wel heeeel erg blij dat k de IHP100 heb gekocht. Deze kon ik krijgen voordat ik op vakantie kon :P , en deze ihp100 is nog nooit vastgelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMMmmm die Toshiba ziet er errug goed uit :D vooral die blauwe vindt ik mooi ;) Maar wat zal ongeveer de richtprijs zijn (als die al bestaat). Op de site stond namelijk dit: As for commodity of open price, desire We do not decide retail price. Dus zou de prijs (nog) niet vaststaan? Ik denk toch dat dit wel een aardige dure player wordt (euro prijs +_ 600 euro wel denk ik).
En Omni ik wacht met smart op de dubbel review van de Iriver IHP en de Philips HDD 100 ;) zit erg tussen deze 2 te twijfelen (en een beetje ook de Toshiba als ie niet te duur is :| ).

Grtz, Hitman-47-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 15:41:
MMMmmm die Toshiba ziet er errug goed uit :D vooral die blauwe vindt ik mooi ;) Maar wat zal ongeveer de richtprijs zijn (als die al bestaat). Op de site stond namelijk dit: As for commodity of open price, desire We do not decide retail price. Dus zou de prijs (nog) niet vaststaan? Ik denk toch dat dit wel een aardige dure player wordt (euro prijs +_ 600 euro wel denk ik).
En Omni ik wacht met smart op de dubbel review van de Iriver IHP en de Philips HDD 100 ;) zit erg tussen deze 2 te twijfelen (en een beetje ook de Toshiba als ie niet te duur is :| ).

Grtz, Hitman-47-
Die Toshiba zal zichzelf eerst maar eens moeten bewijzen in Japan en Amerika, voordat ie uberhaupt ooit naar NL komt (zie ook de GigaBeat 1.0, is hier nooit echt officieel als massa-verkoop aangeboden). Prijs zal rondom het strategische balngrijke punt van 499 Euro gaan zwemmen, alles erboven maakt zo'n apparaat in de ogen van de consument belachelijk duur (en dat is het natuurlijk ook).

Over die dubbel-review: mp3shopper.nl heeft me de iHP-100 nog steeds niet opgestuurd, dus men zal nog even geduld moeten opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ze zullen waarschijnlijk erg voorzichtig zijn met de release van de nieuwe Gigabeat aangezien de oude erg flopte :|. Maar hij ziet er igg erg mooi uit :), nu nog hopen dat er weinig firmware bugs inzitten, vele opties heeft en dat het geluid goed is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:37

vanDaal

-ismeereentje

Ik hoop niet dat ik er overheen gelezen heb, maar ik heb een snelle vraag.

Is het tegenwoordig al mogelijk om je digitale camera op een HDD-based mp3 player aan te sluiten? Ik lees wel iets over cameramodules, maar wat houdt dat precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
vanDaal schreef op 25 August 2003 @ 11:47:
Ik hoop niet dat ik er overheen gelezen heb, maar ik heb een snelle vraag.

Is het tegenwoordig al mogelijk om je digitale camera op een HDD-based mp3 player aan te sluiten? Ik lees wel iets over cameramodules, maar wat houdt dat precies in?
Rechtsreeks aansluiten van je digicam op een mp3-speler is volgens mij nog niet echt een gangbare feature. Je hebt idd wel de Archos AV3XX-serie, die een digicam-module heeft, welke je op de (peperdure) basisunit klikt, waarna je er foto's mee kunt maken.

Let wel, die AV3X0 is van alle markten thuis (video, mp3 en dus ook foto's), maar niet echt specifiek gericht op foto-fanaten.

Je hebt verder apparaatjes als de FlashTraxx en de NexVue/PicturePad (oid), die toevalligerwijs mp3 af kunnen spelen, maar vooral bedoeld zijn om foto's op te herbergen (flashTrax heeft een mooi kleuerendisplay), maar rechtsreeks aansluiten van een digicam lijkt mij hier ook geen optie (uploaden van foto's gaat via een Flashmem-card reader naar de HDD). Bovendien zijn het enorm energieconsumerende apparaten en ook nog eens een behoorlijk zwaar in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:37

vanDaal

-ismeereentje

Thanks voor je info!

Jammer dat het zo weinig ondersteund wordt, want het zou voor mij (en voor andere digitale camerabezitters) een doorslaggevend argument zijn om een HDD-based mp3 player aan te schaffen. Een gat in de markt dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/images/auto/img51172.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Volgens mij is dat een flash speler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Misschien een met een MD erin ofzo? Dan zou het technisch gezien een HDD based MP3 speler zijn :)

Alleen wel een erg magere update: 1 pic en geen commentaar :/

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 27-08-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:18
Deze speler is volgens mij al een keertje eerder langsgeweest. Een HD-speler gebaseerd op de Cornice SE-schijven. Lees meer over deze speler op dapreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wAizz schreef op 27 August 2003 @ 00:36:
Deze speler is volgens mij al een keertje eerder langsgeweest. Een HD-speler gebaseerd op de Cornice SE-schijven. Lees meer over deze speler op dapreview.com
Hmm, hij kwam me al erg bekend voor idd :P

MuVo2 dus, 1.5 GB Cornice SE-based dingetje. Kon er nog niet erg warm of koud van worden. Het schermpje vind ik bijvoorbeeld waardeloos ivm dat van de RCA RD2760, maar goed: we zullen zien wat het brengt.

Even een positief ding over de Philips HDD100: gewoonweg heerlijk dat je je zelfgemixte DJ-setjes met dit ding kunt recorden. Scheelt me toch weer een halfuur opstarttijd en het gebruikelijke "low-diskspace"-ballonetje op mijn antieke met de hand vervaardigde marmerkolom (ofwel mn PII 433mHz). Geluidswaliteit ben ik ook erg over te spreken.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
the_Omniscient schreef op 25 August 2003 @ 15:07:
[...]
Je hebt verder apparaatjes als de FlashTraxx
De FlashTrax

Voor et geval mensen en naar zouden gaan zoeken

info

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 27 August 2003 @ 01:16:
[...]
Hmm, hij kwam me al erg bekend voor idd :P

MuVo2 dus, 1.5 GB Cornice SE-based dingetje. Kon er nog niet erg warm of koud van worden. Het schermpje vind ik bijvoorbeeld waardeloos ivm dat van de RCA RD2760, maar goed: we zullen zien wat het brengt.

Even een positief ding over de Philips HDD100: gewoonweg heerlijk dat je je zelfgemixte DJ-setjes met dit ding kunt recorden. Scheelt me toch weer een halfuur opstarttijd en het gebruikelijke "low-diskspace"-ballonetje op mijn antieke met de hand vervaardigde marmerkolom (ofwel mn PII 433mHz). Geluidswaliteit ben ik ook erg over te spreken.
Kun je mij nou vertellen wat voor jou belangrijke verschillen zijn tussen de philips en de iriver ihp100?! Aangezien je beide spelers tot je beschikking hebt (toch?)

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 23 August 2003 @ 20:10:
Over die dubbel-review: mp3shopper.nl heeft me de iHP-100 nog steeds niet opgestuurd, dus men zal nog even geduld moeten opbrengen.
Ik denk dus dat hij hem nog niet heeft :P

Verwijderd

Ik ga zaterdag naar de dixons om de Philips HDD 100 te bekijken :D Ik was al eerder geweest maar de batterijen waren volledig op van de speler die in de winkel lag :( gelukkig had 1 van de verkopers hem ook zelf gekocht en heb ik afgesproken om hem zaterdag alsnog de HDD-100 in actie te zien :D.
Weet trouwens ook iemand al wat af van verwachte levensduur van de batterij en hoe duur het is om de batterij te vervangen?? ik heb Philips 2 mails verstuurd (1 13 Augustus en 1'tje agelopen maandag) maar ik heb nog nix ontvangen :(.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 15:06:
Ik ga zaterdag naar de dixons om de Philips HDD 100 te bekijken :D Ik was al eerder geweest maar de batterijen waren volledig op van de speler die in de winkel lag :( gelukkig had 1 van de verkopers hem ook zelf gekocht en heb ik afgesproken om hem zaterdag alsnog de HDD-100 in actie te zien :D.
Weet trouwens ook iemand al wat af van verwachte levensduur van de batterij en hoe duur het is om de batterij te vervangen?? ik heb Philips 2 mails verstuurd (1 13 Augustus en 1'tje agelopen maandag) maar ik heb nog nix ontvangen :(.
Loopt die philips nou nog steeds vast?!, anders zou ik eens kijken naar de iRiver ;) Ik wilde in eerste instantie ook voor de philips gaan, maar achteraf ben ik eigenlijk blij dat ik mn iRiver heb. De opslag is minder groot, maar batterij etc is weer een stuk beter!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Inmiddels heb ik bevestiging van mp3shopper.nl gekregen, dat ze me de speler eind deze week gaan toesturen (zal dus wel begin volgende week binnenkomen).

Moet wel zeggen dat de Philips me steeds beter gaat bevallen, aangezien ik nog "maar" 1 lock-up heb gehad, en dat was in het prilste begin. Het ding ziet er prachtig uit en is ideaal als recording jukebox (goede geluidskwaliteit).

Over het navigatiegedeelte ben ik minder te spreken (is een stuk minder inituitief dan bijv. de oude iPod... je wilt naar een ander scherm en je drukt per ongeluk op "next track" etc)... de remote control hadden ze van mij ook wel iets degelijker en geavanceerder mogen maken; je ziet geeneens output op het scherm. Mja, beter dan niks iig.

Standaard meegleverde headphones zijn prima, maar zoals altijd vind ik de Sennheiser MX400 toch een stuk voller klinken. Het hoge-tonen gedeelte op de meegeleverde headphones is mij te schel. Wel moet gezegd worden dat de dopjes (bij mij persoonlijk) geweldig in de oren blijven zitten en dat ze erg degelijk ogen en aanvoelen.

Nuja, ik ga nu niet gelijk mn hele review weggeven. Ik wacht nog steeds op de iHP-100 voordat ik aan het echte reviewwerk ga beginnen.

Verwijderd

ff een vraagje tussendoor
wat is ongeveer de levertijd op een ipod?

Verwijderd

Euuuhhhmm ik zei niet dat de Philips vast liep alleen ga ik bij de dixons voor de Philips kijken :D kijken hoe geluid is en hij alles werkt ;).

Verwijderd

weet ik, het was meer een algemene vraag, die eigenlijk niet op jou sloeg...

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 15:30:
ff een vraagje tussendoor
wat is ongeveer de levertijd op een ipod?
Denk dat dat compleet afhankelijk is van waar je hem besteld.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

sorry kon het niet laten

kutje wat een openingspost! klasse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
SYQ schreef op 28 August 2003 @ 19:13:
sorry kon het niet laten

kutje wat een openingspost! klasse !
Mja, beter laat dan nooit: dank.

IGN Gear besloot om de RCA RD-2840 (= PDP-2840) eens nader te bekijken. Leuk artikeltje met een aantal mooie pics:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rca_jb_prev_comp_small.jpg

... das ook niet echt eerlijk vergelijkingsmateriaal, enkel de "oude" Zen is een goede graadmeter

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/rca_jb_prev_thin_small.jpg

...Stapelen maar!

IGN Gear's review. Beetje typische IGN Gear-conclusie... zullen we zelf dan maar een keer overdoen, op latere termijn. Wellicht dat G5r zin heeft om daaraan mee te werken?

Dan nog wat zooi over de Creative Zen NX, nl. een mooi picje van hoe die vervangbare batterij er nu precies uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ZenNX_battery_small.jpg

... mooi, mooi!

Kijk, en dat is nu eens een goede oplossing. Weliswaar geen batterijtje dat je zo even bij het tankstation ophaalt, maar je hoeft er dus je nieuwe Zen niet voor open te wrikken (naja, iig werkt dit systeem vrij wrik-fool-proof) of het ding op te sturen naar de makers, in de hoop dat je voor +/- 150 Euro een nieuwe batterij erin gestouwd krijgt. Dit is gewoon zoals het hoort.

Op DAPreview.com staat nog een mini-gallery van de Zen NX.

[ Voor 5% gewijzigd door the_Omniscient op 29-08-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 29 August 2003 @ 17:02:
[...]

Wellicht dat G5r zin heeft om daaraan mee te werken?
Ik ben inmiddels al van het idee afgestapt een RCA 2840 te kopen, ik vond hem al aan de zware/bulky kant, maar nu Toshiba met hun G20 gaat komen en die lichter en platter is en langer meegaat dan een iPod, is mijn keus zo goed als gemaakt. RCA levert bagger support, dat kun je bij zo'n apparaat met bugs niet gebruiken.

Of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 29 August 2003 @ 18:25:
[...]

Ik ben inmiddels al van het idee afgestapt een RCA 2840 te kopen, ik vond hem al aan de zware/bulky kant, maar nu Toshiba met hun G20 gaat komen en die lichter en platter is en langer meegaat dan een iPod, is mijn keus zo goed als gemaakt. RCA levert bagger support, dat kun je bij zo'n apparaat met bugs niet gebruiken.

Of bedoelde je dat niet?
:D Behehe... ok dan, je standpunt in dezen is wel duidelijk. Ik had je voorkeur voor de g20 even gemist en dacht idd dat je de RD2840 nog als eerste voorkeur had staan.

Mja, dan moeten we zelf maar even achter een testexemplaar aan gaan hollen... Zal idd niet makkelijk worden met die belabberede customer support.

[Klant] "Goedenavond. Ik wilde graag wat meer info over de RD2840"
[RCA] "Dit is een auto-reply. U heeft teveel tekens in uw vorige e-mail ingevoegd. Gelieve naar de <URL> pagina te gaan om het opnieuw te proberen"
[Klant] "Ik wil info over de RD2840"
[RCA] "Dit is een auto-reply. U heeft teveel tekens in uw vorige e-mail ingevoegd. Gelieve naar de <URL> pagina te gaan om het opnieuw te proberen"
[Klant] "Info over rd2840"
[RCA] "Hallo en welkom bij RCA, u heeft ons ge-informeerd over een product dat niet voorkomt in onze huidige productielijn. Voor vragen over onze huidige productielijn, gelieve uzelf te wenden tot <URL>. Mocht u specifieke vragen hebben over uw product, dan kunt u terecht op dit <niet-werkende e-mail adres>".
[Klant] "De RD2840 wordt al door 90 gaziljoen webshops verkocht hoor"
[Klant] "rd2840 -> al te koop bij <URL>"
[RCA] "Uw aanvraag om informatie wordt verwerkt. Een momentje <*6 maanden> geduld aub."
[Klant] "Schiet aub op, rd2840/PDP2840"
[RCA] "Wij kunnen u momenteel enkel informatie verstrekken over de geweldige RD-2810 en RD-2820 (bakstenen met mp3 pro-support). Dit zijn state-of-the-art blabla... en anders wendt u zichzelf naar <url>
[Klant] "Ja dag hoor, ik kijk wel op een webshop dan"
* the_Omniscient wordt ernstig despressief en eet e-mailbox op

Dat was zo'n beetje de globale indruk van RCA's klantensupport wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op een website dat de nieuwe Gigabeat van Thosiba weer gebruik gaat maken van overzetten als die oude gigabeat: encoderen dus :( en er zal geen instelbare EQ inzitten alleen loudness/bas+/ bass++ ook is het lcd schermpie erg klein(even 'groot' als van de ZEN). Hier vind je alles:
http://www4.head-fi.org/f...id=42948&highlight=HDD100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 22:29:
Ik lees net op een website dat de nieuwe Gigabeat van Thosiba weer gebruik gaat maken van overzetten als die oude gigabeat: encoderen dus :( en er zal geen instelbare EQ inzitten alleen loudness/bas+/ bass++ ook is het lcd schermpie erg klein(even 'groot' als van de ZEN). Hier vind je alles:
http://www4.head-fi.org/f...id=42948&highlight=HDD100
Hmm tja, too bad. Dat systeem is echt zo gaar als een lek mandje (mooie samentrekking van wazige spreekwoorden).

Ook de overige puntjes zijn niet bepaald over-positief te noemen... Eik had ik dit wel een beetje verwacht, gezien de teleurstellende GigaBeat 1.0, mja... je blijft toch hopen op verbetering.

Dus, zoals het er naar uitziet... Niet echt iets om nu superreikhalzend naar uit te kijken, al moeten we natuurlijk scpetisch blijven. Het gaat om de mening van 1 iemand, maar zo te zien heeft dit mens er wel behoorlijk kaas van gegeten.

Btw Hitman-47-, je zoektocht naar de HDD100 hoeft niet al te lang meer te duren hoor ;)... Hopelijk binnenkort die face-to-face face-off (jeez... wat zeg ik hier nu weer) met de iHP-100. Wordt erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat moet ik me bij dat "encoding" van de G20 voorstellen? Dat het niet uit te lezen is via explorer ofzo? Dus dat hij ook niet te gebruiken is als externe HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Misschien ook wel een goed idee: vergelijking tussen de xclef, iriver en philips i.p.v. een vergelijking tussen alleen de iriver en philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
ronald1971 schreef op 29 August 2003 @ 23:51:
Misschien ook wel een goed idee: vergelijking tussen de xclef, iriver en philips i.p.v. een vergelijking tussen alleen de iriver en philips?
Niet helemaal eerlijk imho. De X-Clef vertegenwoordigd een totaal andere prijsklasse dan laatstgenoemde spelers. Dat zijn nu eenmaal 1.8" HDD-modellen en dientengevolge ligt de lat in die klasse wat hoger... een X-Clef is een geweldige 2.5" HDD-speler, maar ik zou hem liever met de nieuwe Zen NX, Mpio HD-100 of de PDP-2840 van RCA willen vergelijken dan met een iHP-100 of HDD100.

Probleem is dat ik zelf niet echt veel 2.5" HDD-speler hier heb liggen, hopelijk kan ik hier op korte termijn verandering in gaan brengen. De Zen NX vind ik persoonlijk erg interessant, de RCA RD/PDP2840 krijg ik nergens losgeweekt en op de Neuros zullen we nog even moeten wachten. De "oude" Zen is te achterhaald om met de X-Clef te kunnen vergelijken. De Mpio HD-100 - mits geflashed naar de nieuwste firmware - is ook een goede graadmeter voor de X-Clef.

Maarja, dat is mijn persoonlijke mening... ga het nog razend druk krijgen met die reviews, dus moet even prioriteiten leggen voor mezelf. De X-Clef krijgt namelijk ook nog een double-check (niet dat ik wwillem niet vertrouw, maar het is nu eenmaal zo'n beetje mn nieuwe jobbbbb), en dan zijn er nog talloze andere spelers die binnengehengeld dienen te worden. Dat klinkt allemaal egoistischer dan het bedoeld was, neem het van mij aan - zal nl. dolblij zijn ALS ik die X-Clef eindelijk in mn handen kan sluiten.

Woops, bijna vergeten:
Grrrrrene schreef op 29 August 2003 @ 23:49:
Wat moet ik me bij dat "encoding" van de G20 voorstellen? Dat het niet uit te lezen is via explorer ofzo? Dus dat hij ook niet te gebruiken is als externe HD?
Mediafiles worden idd onherkenbaar gemaakt voor andere bronnen dan de speler zelf. Bij de GigaBeat was het volgens mij zo, dat je een mediafile maar een aantal keer kon verplaatsen van de speler naar de PC - en dan ook nog 1 bepaalde PC. Echt helemaal zeker weten doe ik het niet, was al behoorlijk afgeknapt door de geluidskwaliteit (veel ruis), maar dit "transport-probleem" is iig zeer onhandig.

Moet nog een keer opzoeken hoe dat ook alweer precies zat.

[ Voor 20% gewijzigd door the_Omniscient op 30-08-2003 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wanneer de Archos AV340 in nederland te krijgen is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik geloof dat ik uiteindelijk gewoon bij een iPod uitkom als ik dit zo lees. Wat een onzinnig gedoe allemaal met allerlei leuke spelers die 1 of 2 grote bugs hebben waar ik helemaal op afknap. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 30 augustus 2003 @ 13:02:
Ik geloof dat ik uiteindelijk gewoon bij een iPod uitkom als ik dit zo lees. Wat een onzinnig gedoe allemaal met allerlei leuke spelers die 1 of 2 grote bugs hebben waar ik helemaal op afknap. *zucht*
Als je in beginsel in was voor de RD2840, dan zou ik nog eens de X-Clef HD-500/H&B jk20 overwegen. Ok, deze heeft dan line-in ipv line-out, ziet er mss ietsje minder uit en moet zn reputatie nog bewijzen over een langere periode van tijd (zeg 6 maanden tot een jaar, dan krijg je een volledig beeld) maar ik denk dat je er tov de RD2840 geen buil aan zult vallen.

Ding is best wel groot en breed, maar dat is de RD2840... bovendien is laatstgenoemde een fat mofo, en heeft men de X-Clef lekker slank weten te houden.

Plus: er komt een remote voor de HD-500/jk-20 beschikbaar. Ik zou zeggen: denk er nog eens goed over na.

De Mpio HD-100 is sinds de nieuwste firmware flash ook de moeite waard geworden (het schermpje is geweldig geavanceerd!), maar in NL buitensporig duur.

Edit: ook leuk, nieuwsfeitje:
The Philips hdd060 micro audio jukebox is the world's smallest hard disk music player, with storage capacity of 1.5GB enabling consumers to enjoy playback of up to 375 MP3 tracks or 600 WMA songs. The larger hdd100 Recording Audio Jukebox can not only play music, but can also record sounds. Its 15GB storage capacity enables consumers to enjoy up to 3700 MP3 tracks or up to 6000 WMA songs.
Stond ergens in een nieuwsbericht, ben de urrel ff kwijt. Dus NOG een Cornice SE-speler erbij, it's getting crowded.

[ Voor 31% gewijzigd door the_Omniscient op 30-08-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Op bijna alle Mac rumor sites was een tijdje geleden dit bericht verschenen. Er word gesuggereert dat het gaat om een dictatie microfoontje, dit zou ook niet vreemd uitkomen met de optie om op te nemen voor 6 sec. Andere speculeringen hadden het over een afstandsbediening en FM transmitter. Ik denk dat de microfoon het meest waarschijnlijke is aangezien die optie er dus al bij zit.
Dit geld alleen maar voor de 3e generatie iPod's en de rest valt dus buiten de boot. Zoals alweer en nooit meer zal komen.... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Sage op 30-08-2003 20:01 . Reden: spatie'tje ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Goed, een aantal nieuwe spelers dus ontdekt door joey6666 :Y) :

Mpman H-150: o.a. Ogg-support en 1.5 GB HDD

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/mpman_h150_small.jpg

Mpio HD-200 (denk ik): 1.5 GB spelertje

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/mpio_hd200_small.jpg

Al bekend, maar nu bevestigd:

Mpio HS-100: 1.5 GB USB pendrive, weinig mp3 aan

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/mpio_hs100_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/mpio_hs100_2_small.jpg

RCA RD/PDP282...1?: 20 GB-versie van de RD2840, toch nog...

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/RCA_rd2821_small.jpg

Samsung YP-900: de 10 GB speler is vervangen door een 20 GB model - we like :9~ -. Volgens Samsung America uitgesteld (what's new) en verplaatst naar oktober.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/YP900_20GB_small.jpg

Zoals ze te zien waren op de IFA-2003 beurs. Nogmaals mijn dank aan de attentmaker in deze kwestie :Y)

Zelf gevonden: de nieuwe Archos Gmini 120 (geen spelfout).

Afbeeldingslocatie: http://www.freenet.de/freenet/computer/bildershows/ifa_neuheiten_2003/bilder_gross/021.jpeg

...lijkt verdacht veel op een gestripte versie van de AV3XX

Dit ding is dus een soort "low-budget" versie van de AV3XX... Weegt 244 gram en moet zo'n 399 Euro gaan opbrengen.

Dan is er ook nog de Gmini 220... en die ziet er zeer veelbelovend uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.freenet.de/freenet/computer/bildershows/ifa_neuheiten_2003/bilder_gross/022.jpeg

...enorm compact voor zo'n soort apparaat

Dit ding is dus heel erg klein (gebruikt een 1.8 HDD, maar waar ze die gelaten hebben weet ik niet). Het schermpje schijnt namelijk 160 x 160 te zijn (16 grijswaarden LCD), maar het apparaat is beperkt tot slechts 78 x 68 x 23 mm! ... en dat terwijl er zich wel 20 GB aan boord bevindt.

Vreemd genoeg weegt het ding dan wel weer 170 gram... mja, valt ook niet tegen, maar ze zijn er lichter.

Moet 500 Euro in het laatje van Archos gaan brengen.

[ Voor 27% gewijzigd door the_Omniscient op 31-08-2003 01:31 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste