Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er allemaal zeer mooi uit, zeker voor de consument zoals ik, die uitziet op compactheid.
Want zoals je al aangaf the_Omniscient in dit topic ; [rml][ MP3 Speler] iRiver "The Craft"[/rml]

zijn er maar drie spelers op de markt (waarvan er een nog moet uitkomen) die zich richten tot de compacte HDD based mp3 spelers. Echter, ik vind de RCA RD2760 en Rio Audio Nitrus wel zo lelijk van desgin (jaja veel eisende consument :P) dat ze niet echt in aanmerking komen. (van die RCA heb ik trouwens pas 1 pic kunnen vinden).
De IGP-100, lijkt me zeker wel wat enig idee wanneer hij uit gaat komen ??

Trouwens, bij die spelers die je hierboven postte, zit ook zeker wel wat geils bij :P:P
Zoals die Mpio HD-200 en Mpman H-150, kan alleen geen goede inschatting maken van het formaat zo.

en die Gmini 220 vormt helemaal het summum, maar dat kan nog wel even duren voordat deze uit is lijkt me zo :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 10:43:
Dat ziet er allemaal zeer mooi uit, zeker voor de consument zoals ik, die uitziet op compactheid.
Want zoals je al aangaf the_Omniscient in dit topic ; [rml][ MP3 Speler] iRiver "The Craft"[/rml]

zijn er maar drie spelers op de markt (waarvan er een nog moet uitkomen) die zich richten tot de compacte HDD based mp3 spelers. Echter, ik vind de RCA RD2760 en Rio Audio Nitrus wel zo lelijk van desgin (jaja veel eisende consument :P) dat ze niet echt in aanmerking komen. (van die RCA heb ik trouwens pas 1 pic kunnen vinden).
Van de Nitrus komt waarschijnlijk ook nog een "mooiere" versie uit, de zgn. "Executive" met aluminiumstrips oid erin verwerkt. Voor meer pics van de RD2760: klik
De IGP-100, lijkt me zeker wel wat enig idee wanneer hij uit gaat komen ??
Er gingen geructen dat de iGP-100 al in China gereleased is, maar daar kan ik weinig van achterhalen. Voorlopig is het nog steeds het bekende spelletje van "aankondigen-en-uitstellen", zoals we dat zagen bij bijv. de iHP-100 en de Samsung YP-900 (helemaal te erg voor woorden).
Trouwens, bij die spelers die je hierboven postte, zit ook zeker wel wat geils bij :P:P
Zoals die Mpio HD-200 en Mpman H-150, kan alleen geen goede inschatting maken van het formaat zo.
Dit zijn zeer interessante spelers voor jou: nl. vergelijkbaar met de eerste 3 spelers die je noemt qua omvang en gewicht. Ogen openhouden dus ;), vnl. die Mpio ziet er heel erg goed uit (ben er niet 100% zeker van dat dit de HD200 is, maar lijkt me van wel).
en die Gmini 220 vormt helemaal het summum, maar dat kan nog wel even duren voordat deze uit is lijkt me zo :( ...
Denk ik ook, alhoewel de fase tussen concept-art en real-design bij de AV3XX-serie op zich best meeviel.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Goed nieuws:

Creative's nieuwe HDD-range (Zen NX en MuVo2) zit eraan te komen, ook voor ons.

MuVo2:

1.5 GB
USB 2.0
max. 15 h playbacktime
Gewicht: minder dan 100 g (incl. Accu)

verwisselbare li-ion accu
Parametrische 4 bands Eq.
Kan met afstandsbediening (met ingebouwde FM-tuner) geleverd worden

Blablahblah... kost 298 Euro op mp3player.de. Valt in de lijn der verwachtingen (RCA RD2760/PDP-2610 zal hier ook ziets kosten, de iRiver iGP-100 wordt wellicht iets duurder, de Rio Nitrus zit rond de 300~350 Euro).

Ook op deze site: de Zen NX.

299 Euro voor de 20 GB-versie, 349 Euro voor de 30 GB-versie, toch niet onaardige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:58
Muvo 2
Dimensions 66 x 66 x 20 mm
91 gram

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:41
the_Omniscient schreef op 01 september 2003 @ 17:00:

de iRiver iGP-100 wordt wellicht iets duurder,
De IGP-100 staat ook op die site voor 295 euro (onder flashplayers), met levertijd 14 - 21 dagen. Dus dan komt ie er eindelijk aan. :9 De muvo staat trouwens voor 298 euro genoteerd, duurder dus zelfs.

[ Voor 14% gewijzigd door PsYcHoPunK op 01-09-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
PsYcHoPunK schreef op 01 September 2003 @ 17:13:
[...]

De IGP-100 staat ook op die site voor 295 euro (onder flashplayers), met levertijd 14 - 21 dagen. Dus dan komt ie er eindelijk aan. :9 De muvo staat trouwens voor 298 euro genoteerd, duurder dus zelfs.
Hm ja, je hebt gelijk. Nie gezien, excusez-moi. Maar erg lekkere aanbiedingen, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
Maar ja, voor het bestellen rekenen ze al 19 euro :( dan kan ik ze toch beter in Nederland halen (waar de prijs ongetwijfeld hoger zal liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb fantastische reviews gelezen over die dingen hier
maar mijn probleem is het volgende
ik ga binnenkort naar Amerika en neem mijn digicam mee om nou 1gig aan memorystiks te kopen zie ik niet echt zitten dus als ik dan zo'n mooie hd mp3speler kan kopen waar ik ook me foto's zou opkunnen slaan ben ik echt gelukkig dan heb ik er na de vakantie ook nog wat aan ,
nou heb ik er een gevonden de vosonic VP-MP3H 40GB
echt een mooi ding maar de prijs liegt er ook niet om € 636,65
nou zag ik in de reviews ook de x-clef h500 mp3 speler van € 299,- voorbij komen die ook als mass storage device werkt nou was mijn vraag het volgende is er software die
zorgt dat je op de usb aansluiting van die speler een cardreader kan aansluiten
zodat ik hem kan gebruiken voor foto back-up tool ?
of iemand een andere oplossing of ideetjes ?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 18:04:
hallo ik heb fantastische reviews gelezen over die dingen hier
maar mijn probleem is het volgende
ik ga binnenkort naar Amerika en neem mijn digicam mee om nou 1gig aan memorystiks te kopen zie ik niet echt zitten dus als ik dan zo'n mooie hd mp3speler kan kopen waar ik ook me foto's zou opkunnen slaan ben ik echt gelukkig dan heb ik er na de vakantie ook nog wat aan ,
nou heb ik er een gevonden de vosonic VP-MP3H 40GB
echt een mooi ding maar de prijs liegt er ook niet om € 636,65
Dit ding is al behoorlijk oud. Ik zou mijn keuze bijstellen naar een andere speler, tenzij het je echt om het schermpje te doen is (dat van de VoSonic is wel mooi, maar echt portable is het ding niet vanwege zijn "blobiness").

40 GB is natuurlijk heel mooi en de mogelijkheden van het apparaat zijn prima, maar wellicht ben je beter af met een iets nieuwer device.

Kijk eens naar de ChungLam NeDi (vrij goedkoop en vrij draagbaar), met allerhande card-slots, of naar de DeltronTech CinemaDisk (niet erg goedkoop of draagbaar), ook met diverse cardslots. Je zult wellicht een adapterkaartje nodig hebben voor MemoryStick, maar goed...

Je moet jezelf ook even afvragen, of jouw wensen per se gecombineerd dienen te worden in 1 device. De beste mp3 spelers zijn nog altijd degene zonder al te veel off-topic (?) fratsen. Veelal kun je zo'n speler gewoon als mass storage device gebruiken... Je koopt een multi-card reader voor 20 Euro, zoekt een PC... transfert die hap en klaar. Een klein ongemakje voor een grote winst aan audioprestaties.
nou zag ik in de reviews ook de x-clef h500 mp3 speler van € 299,- voorbij komen die ook als mass storage device werkt nou was mijn vraag het volgende is er software die
zorgt dat je op de usb aansluiting van die speler een cardreader kan aansluiten
zodat ik hem kan gebruiken voor foto back-up tool ?
Deze optie is er niet en zal er waarschijnlijk ook niet echt gaan komen. De X-clef is bovenal een betaalbare mp3-oplossing... met mass storage functionaliteit, dus je kunt er van alles opgooien.
of iemand een andere oplossing of ideetjes ?
De Bantam BA-1000 krijgt een Compact-FLash II-slot. Weet niet of het ding nog ooit gaat uitkomen, maar goed. De NeDi en DeltronTEch zijn al genoemd; je kunt ook nog naar de Archos AV-1XX/3XX kijken (met apart aan te schaffen kaartmodules etc), maar dan wordt het wel al behoorlijk duur... zelfde geldt voor de RCA RD2780 (met cardslot voor CF).

De Mambo X P353 heeft een cardslot, maar is als mp3-speler niet veel waard.

Ik zou gewoon voor een machine als de X-Clef gaan, die heeft zich intussen in NL al behoorlijk goed bewezen. Koop een multi-memcard reader voor USB, zoek een PC op (hebben ze vast wel daar) en pomp de smurrie maar over.

Als je liever een HD-oplossing hebt voor je foto's, dan moet je eens zoeken naar "GigaStoxx" oid. Is een memcard-reader met omvangrijke HDD ingebouwd.

De NeDi zal ik binnenkort uitvoerig onder loep nemen, ik weet niet of het voor jou nog op tijd komt.
bedankt!
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emm Het kan zijn dat er echt iets vreselijk mis is met mijn waarnemingsvermogen, maar die IGP-100 is niet meer te vinden op www.mp3-player.de. Misschien een teken dat ze iets te vroeg waren met het uitbrengen van deze speler ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
idd, hij staat er niet meer op, ach het is de zoveelste keer dat deze speler wordt uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op IriverKorea staan plaatjes van de ihp-115, deze bevat 15gb. Kijk hier maar: http://www.iriver.co.kr/board/notice_view.asp?idx=402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Muvo 2 :9
MuVo2

Verder is er een nieuwe soort mp3-speler aan het assortiment toegevoegd: de MuVo 2. Er komen twee uitvoeringen van deze speler, de ene versie heeft 512MB flashgeheugen aan boord en de ander is gebaseerd op een - helaas niet verwisselbare - 1,5GB MicroDrive. Opvallend feit is dat de adviesprijs van de spelers exact hetzelfde is: 289 euro. De 1,5GB-versie doet namelijk minder lang met zijn accu (10 uur in plaats van 16 uur) en is minder goed bestand tegen schokken. De flashversie wordt dan ook vooral gericht op sporters, en als extraatje voorzien van een armband en beschermhoes. De MuVo 2 kan zowel MP3- als WMA-bestanden afspelen en moet begin oktober leverbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1062581242.jpg

290 euro voor 1.5 GB :9

nieuws: Creative komt met Soundblaster Audigy 2 NX en MuVo 2

Is dit nou zo'n aparaat met zo'n Se corniche schijf :? (zal der wel fout staan :{ )

[ Voor 10% gewijzigd door Shyne op 03-09-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm die IHP 115 is beterz :) meer ruimte en SRS, true bass etc:

'3D Um it supports wife's father SRS from the }ihp{-115 . The SRS, SRS WOW and the TRUEBASS back it was various, Um it was various hits with a market effect to idea of the user, Um it will be able to experience the world'
'
Trouwens lkkr vertaald met babblefish :].

Maar weet iemand hoe duur ie is? staat 528.000 WON (vertaal dus kan misschien niet kloppen), maar ik kon nergens op inet vinden waar je dit kon omrekenen naar euro's. De prijs van de IHP-100 kon ik ook niet vinden ter vergelijking :[. Dus iemand een idee van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 12:53:
Mmm die IHP 115 is beterz :) meer ruimte en SRS, true bass etc:

'3D Um it supports wife's father SRS from the }ihp{-115 . The SRS, SRS WOW and the TRUEBASS back it was various, Um it was various hits with a market effect to idea of the user, Um it will be able to experience the world'
'
Trouwens lkkr vertaald met babblefish :].

Maar weet iemand hoe duur ie is? staat 528.000 WON (vertaal dus kan misschien niet kloppen), maar ik kon nergens op inet vinden waar je dit kon omrekenen naar euro's. De prijs van de IHP-100 kon ik ook niet vinden ter vergelijking :[. Dus iemand een idee van de prijs?
GWK.nl. Is ongeveer 450 Euro...

Verrassende zet dit, de iHP-115 heb ik helemaal nooit voorbij horen/zien komen. Nuja... de consument is erbij gebaat, dus dan maakt het allemaal weinig meer uit.

Edit, btw kost de iHP-100 in Z-Korea zo'n 399 Euro. Strategisch gezien zal de prijs in NL wel flink opgestuwd worden... Iets van 550 Euro ofzo.

Edit 2: aardige preview van de Rio Audio Nitrus, door IGN Gear.

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/rio_nitrus_prev_5_small.jpg

... 3e van links, de Nitrus

[ Voor 25% gewijzigd door the_Omniscient op 03-09-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die iHP-115 heeft wel hetzelfde 1000 folder/5000 files maximum als de iHP100 :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er ook uit dat die weer anders gekleurd is. Middenstuk lichter en buitenkant donker. Dat maakt ook weer logischer dat die blauwe de ihp-200/120 ofzo zou worden. Toch? Nah ja, ik snap 't niet meer :'( .
En vandaag voor het eerst naar school gefiets zonder muziek ;( , omdat mijn mp3-cd speler kapot was gegaan :( en ik nog niks nieuws heb, en dat was niet leuk :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Phillips hd mp3 speler naast de new apple ipod gezien.....wat is die phillips lelijk!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 17:14:
Gisteren de Phillips hd mp3 speler naast de new apple ipod gezien.....wat is die phillips lelijk!
:D WTF! Hm'kay... smaken verschillen. Is dit ironie ;) ? Is dit... the magic inverted world of dr rightone_ >:) ?

Mja, mn standpunt over de nieuwe iPod is dan jouw standpunt over de HDD100, zoiets :P . Daarom is het handig dat er nog iets onder de motorkap zit... Alhoewel ik niet snel een roze 3.5 " HDD-speler op wieltjes zou kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 03-09-2003 17:21 . Reden: smilies added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 17:14:
Meen je dat nou? Die Philips wordt algemeen toch als het juweeltje onder de mp3 HD spelers gezien, maar goed, gelukkig verschillen smaken nogal ;) Je bent wel de eerste die ik ken die de Philips lelijk vindt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Grrrrrene schreef op 03 September 2003 @ 18:59:
[...]

Meen je dat nou? Die Philips wordt algemeen toch als het juweeltje onder de mp3 HD spelers gezien, maar goed, gelukkig verschillen smaken nogal ;) Je bent wel de eerste die ik ken die de Philips lelijk vindt :o
Ok..laat ik hm nou ook lelijk vinden...op de plaatjes leek ie wel aardig..maar in het echt...nee doe mij maar een ipod of een iriver...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Mmm eerst vond ik de Philips ook niet zo mooi maar nadat ik hem vaker zag begon ik hem steeds mooier te vinden :)
Het grootste nadeel (tenminste vind ik) van het ontwerp van de Ipod is dat ie wit is :| als je hem mee draagt valt ie zo enorm op bij je kleding, dan vind ik het mooier om een zwarte unit te hebben kleurt tenminste een beetje bij je kleding :D en valt niet zo enorm op (btw toen ik toevallig voorbij zapte bij rtl 4 was Oprah voor en die gaf aan het hele publiek Ipods van 15 gig weg :( mazelaars en ze kregen nog tientallen dingen gratis :( ).
De iriver heb ik nog nooit in het echt gezien maar ik vind hem niet echt mooi :| ziet er beetje lomp/loch uit en met die letters in het glitter/regenboog achtig kan ik ook niet echt mooi vinden.
Zo zie je maar smaken verschillen ;).
De iriver heb ik nog nooit in het echt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand die de Philips HDD100 heeft en mij deze vragen kan beantwoorden?

Hoor je tijdens het opnemen via de microfoon de hd, net zoals bij de Iriver IHP100, ook opspinnen? Of is het geluid van de hd bij de Philips beter geisoleerd?

Kan je bij de Philips het volume wijziging als je opneemt via de MIC of Line-in? Heb je ook volume metertjes in beeld?

[ Voor 12% gewijzigd door Paquito op 05-09-2003 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Raven- schreef op 05 September 2003 @ 01:57:
Iemand die de Philips HDD100 heeft en mij deze vragen kan beantwoorden?

Hoor je tijdens het opnemen via de microfoon de hd, net zoals bij de Iriver IHP100, ook opspinnen? Of is het geluid van de hd bij de Philips beter geisoleerd?

Kan je bij de Philips het volume wijziging als je opneemt via de MIC of Line-in? Heb je ook volume metertjes in beeld?
Pfff. verdorie zeg. Heb het even uitgetest in een rustige ruimte... en nu je het zegt:

- je hoort het opspinnen: heel duidelijk zelfs! Argh!

- je kunt geen volume adjustments tijdens het recorden aanbrengen.

Sommige mensen kunnen al raden wie het duel tussen iHP-100 en HDD100 gaat winnen, me dunkt.

edit: je hebt wel een volume indicator in beeld, trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 05-09-2003 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die philips ziet er netjes uit. Qua ontwerp vind ik hem niet onderdoen voor de Ipod. En ik denk ook dat als Philips het in deze trend door zet ze zeker een goeie troef in handen hebben, mits redelijk geprijst. (wat nog wel eens een probleem is bij philips produkten.) Ik ga het zeker in de gaten houden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Nieuwe info over de Toshiba G20:

pic-gallery op DAPreview en een volledig artikel (in het Japans, dus even Babelfish opstarten) op AV Watch Japan.

Cocnlusie: wordt ongeveer even duur als de iHP-100, moet het hebben van design ipv functionaliteitsaanbod maar is een leuke middenweg voor wie niet tussen iPod en iHP-100 kan kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/newfiles/toshiba_200/dev39_01_small.jpg

Klein... fijn... maar niet erg geweldig qua functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, dan nog liever een iHP of een HDD100. Zijn die lockups van beide apparaten nou al 's voorbij? Ik vind het echt schandalig dat ze niet een apparaat kunnen ontwerpen dat stabiel draait, volgens mij komt dat alleen maar doordat ze elkaar op zitten te naaien om zo snel mogelijk die players te lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipod is wit :), ik hou ook erg van zwart maar het ontwerp van de phillips spreek mij niet aan. EN ik heb slechte ervaring met phillips :).

Maarjah smaken verschillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, de Philips lijkt inderdaad niet alles te zijn, de iPod is wel een bewezen concept natuurlijk, ze zijn al bij generatie 3, dus de bugs zullen er onderhand wel uit zijn, lijkt me. De iHP biedt mij net te weinig opslagcapaciteit, 10GB is gewoon niet goed genoeg, zeker niet voor 440 euro (bijna 1000 gulden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
sorry dat ik zo binnen val (heb de rest niet echt gelezen) maar dit lijkt me de juiste topic om te plaatsen wat ik te zeggen heb...

die hdd100 dingen.. tja.. ik kreeg er dus ook 1 van mn stage bedrijf als zeg maar 'betaling' van mn diensten. niet alleen zo'n ding hoor, maar ook zo'n ding.
ik werd woensdag gebeld: 'ja hij is dr hoor', dus ik donderdag dat ding ophalen. leek goed te zijn, totdat ik m thuis is aan ging zetten... deed helemaal niks!
dus ik de handleiding lezen of ik nog wat moest doen om m aan te zetten, anders dan de powerknop indrukken. er stond overal datie 4 uur moest worden opgeladen dus ik heb m donderdag nacht maar aan de lader gelaten. vanochtend deedtie nog nix. dat is best vreemd want in de winkel deedtie het wel... maar ja, ik ben dus terug gegaan naar de winkel waar ik m vandaan heb gehaald.
ze hadden effe die ander gepakt die ze ook besteld hadden die er nog was en die deed het wel.. de eerste 3 minuten. hij stond aan en ik dacht ik druk is op een knopje om door t menu te gaan. er gebeurde niks, welk knopje ik ook indrukte.. en uit ging die ook nie meer...

nou dat was eigenlijk wat ik effe wilde mededelen. volgens mij hebben die dingen allemaal productie fouten ofzo, of dr zit een slechte productie serie tussen. de serienummers van allebei die dingen die ik heb gezien waren trouwens bijna te zelfde..

ze zien er trouwens wel mooi uit, lekker klein ook. maar ja, als t nie werkt heb ik dr nix aan...

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Pffff, die Philipsen zijn dus NOG slechter dan ik al dacht, sjees, hoe kunnen ze zoiets op de markt brengen? Wat ik hoor van DOA's, vastlopers, verkeerde filenames bij files, HD-geluid bij het opnemen, je zou haast zeggen dat Philips in juni bedacht "hey, er komen ineens veel iPod-clones op de markt, zoiets moeten wij ook nog ff hebben" en dat ze in 1 maand tijd zo'n HDD100 hebben ontworpen, beta-getest en op de markt hebben gebracht (met alle kinderziektes tot gevolg). Lekker bezig, Philips |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

nadelen HDD-100?
*veel bugs
*veel lawaai opspinnen
*niet recorden van FM

voordelen HDD-100?
*uiterlijk
* ... uhm ...

misschien handig om dat in tabelletje te zetten of zow Omni?

maar dan van meerdere spelers?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel: zeer goed geluid ;)
- Klein/licht/veel oplag geheugen :)

Maar die nadelen zijn idd aardig groot en omni gaat binnenkort/of is bezig al met een IHP-100 vs HDD-100 review schrijven dus kan je beter w8een tot dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die voor/nadelen in een tabel gaat niet werken, vrees ik. Veel van de voor/nadelen zijn vrij subjectief. Jij vindt hem mooi, ik ook, maar er zijn er ook die hem lelijk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
HIValicious schreef op 06 September 2003 @ 14:29:
nadelen HDD-100?
*veel bugs
*veel lawaai opspinnen
*niet recorden van FM

voordelen HDD-100?
*uiterlijk
* ... uhm ...

misschien handig om dat in tabelletje te zetten of zow Omni?

maar dan van meerdere spelers?
Hmmm jullie zullen mss verbaasd/verontwaardigd opkijken dat ik die review nog steeds niet heb opgeleverd, maar ter zijner tijd zal alles duidelijk worden.

De reden waarom ik zo lang op de iHP-100 heb moeten wachten zal binnkort wel naar buiten komen, en dan zullen jullie gelijk snappen dat mijn handen in deze zaak gebonden waren.

Anyway: mp3shopper.nl gaat het ding maandag opsturen (ja, ik heb een mailtje ontvangen met die bevestiging) dus vanaf dan kan het test-feest beginnen.

In other news: nieuwe footage van de Archos Gmini-serie.

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/newfiles/gmini/gmini_comp_small.jpg

Dingen worden gelijk een stuk minder mooi als ze niet gerenderd zijn...

En een nieuwe speler ontdekt: de MPman HDD100 (goh, ken ik die type-aanduiding niet ergens van?)... Heb er al een artikeltje over geschreven. Zit iig line-in op (ook optisch, mooi zo) maar verder vooral een erg vreemde unit.

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/newfiles/mpman_hdd100.jpg

Soort dropstaaf met golfbal-oppakker in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMMMmmmm ben benieuwd :D (misschien een speciale uitvoering ?:P ofzo van de IHP? ).
Trouwens voordeel van de Philips tov de Iriver is dat de Philips 32 mb heeft voor de anti-skip en de iriver 12 mb.

Nog 2 vragies over de Iriver:
- Bij welke winkel is de Iriver te koop, of is ie alleen via internet te bestellen?heb namelijk liever dat ik hem bij de winkel koop.
- Weet iemand hoe duur het bij deze speler is om de batterij te verwisselen?

BTW die 2 spelers hierboven kan ik niet mooi vinden :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zoooo blij dat ik niet voor de Philips HDD100 gegaan ben, maar voor de iRiver IHP100. Het was een beetje een gok, maar het is allemaal goed gegaan. Ik ben zeer tevreden met mn speler. In principe gaat de 10GB wel snel vol, maar het is nog steeds heel veel muziek. Ik bedoel, je zet zo snel iets nieuws op je HD, dat het wat mij betreft geen probleem is. Op vakantie was 10GB aan muziek geen enkel probleem. En ik heb waarschijnlijk echt niet alles beluisterd op de HD.... Voor de 430 € heb ik een speler die geen gebreken vertoont. Hij speelt muziek erg mooi af (valt veel aan in te stellen, voor ieder wat dus), hij kan txt bestanden lezen, hij kan mp3u bestanden lezen, goede mic om lessen mee op te nemen etc. Radio is ook best goed, niet super, maarja, ik heb de speler ook niet voor de radio gekocht. De optische in/uitgang zijn ideaal! De afstandbediening met display is ook een heel groot pluspunt wat mij betreft. En dan de batterij, toch een van de beste in deze categorie, als misschien wel de beste. En daarbij vind ik hem er persoonlijk ook nog eens heel mooi uitzien, en er zit een nette hoes bij! Dus de "beperkte" opslag is voor mij geen enkel probleem. De andere pluspunten maken wat mij betreft heeel erg veel goed. Volgens mij is momenteel de IHP de beste speler. Ipod is ook erg goed, maar die mist wat pluspunten van de IHP. En ik vergeet nog een heel belangrijk pluspunt: je hebt geen software nodig om muziek op je speler te zetten. Het is gewoon een extra HD als je hem aansluit. Dat betekent dat je je speler op ieders computer kunt zetten die win98se of hoger heeft! En hij loopt niet vast! Alhoewel ik heb nu een iemand gehoord die een soort van vastloper had, maar dit was niet ernstig. Zelf heb ik in de afgelopen ruim een maand nog geen enkele vastloper gehad....Niet onbelangrijk toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

als ik nou eens zeg dat ik een paar dingen gewoon nodig heb zoals:
*goede mp3 playback
*goede menustructuur
*firmware support
*verwisselbare HD
*meer dan 8 uur batterij gebruik
*geen hangups

wat is dan tog de beste speler?
ik ben aan twijfelen ...
Ik ben geneigd naar de iRiver maar die kost _NOGAL_ wat geld voor functies die ik misschien niet en/of nooit ga gebruiken.
De Philips is denk ik niet een optie omdat ik bang ben voor lockups en ik heb nogal wat fora bekijken en veel slegte sjit erover gelzen dus niet mijn speler.
Dan een Apple? Versie 1 dan zeg maar ...

Kan iemand mij hierbij helpen ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10gb Ipod... beetje zoeken vind je hem voor rond de 250 / 200 euro.
of de HD te verwisselen is durf ik niet te zeggen, maar aan je andere punten voldoet de ipod zeker en is nie duur, en ziet er ook nog eens erg cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

volgens mij heeft de pod niet die verwisselbare hd fuinctie en die is voor mij tog wel belangrijk

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 06 september 2003 @ 22:07:
als ik nou eens zeg dat ik een paar dingen gewoon nodig heb zoals:
*goede mp3 playback
*goede menustructuur
*firmware support
*verwisselbare HD
*meer dan 8 uur batterij gebruik
*geen hangups

wat is dan tog de beste speler?
ik ben aan twijfelen ...
Ik ben geneigd naar de iRiver maar die kost _NOGAL_ wat geld voor functies die ik misschien niet en/of nooit ga gebruiken.
De Philips is denk ik niet een optie omdat ik bang ben voor lockups en ik heb nogal wat fora bekijken en veel slegte sjit erover gelzen dus niet mijn speler.
Dan een Apple? Versie 1 dan zeg maar ...

Kan iemand mij hierbij helpen ...
ik denk dat je het beste voor de h&b speler kunt gaan, die heeft binnenkort een afstandbediening, wet niet of ie met display is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Toch even een opmerking n.a.v. het laatste bericht van Yalhambra:
Hoe weet je nou dat de iriver de beste is? De philips en xclef heb je niet geprobeerd, anders had je dat wel vermeld in je text, toch? Dat zou ik dan net zo makkelijk kunnen zeggen van mijn xclef. En wat die batterij betreft: zou het niet zo kunnen zijn dat de batterij van de xclef de beste is, aangezien hij het langste mee gaat (met de nieuwste firmware is deze opgeschroeft naar 22 uur, ik weet het dat het alleen maar theorie is, maar in theorie zou de iriver 17 uur mee moeten gaan). Zo, heb mijn zegje ook weer even gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronald1971 schreef op 07 september 2003 @ 09:42:
Toch even een opmerking n.a.v. het laatste bericht van Yalhambra:
Hoe weet je nou dat de iriver de beste is? De philips en xclef heb je niet geprobeerd, anders had je dat wel vermeld in je text, toch? Dat zou ik dan net zo makkelijk kunnen zeggen van mijn xclef. En wat die batterij betreft: zou het niet zo kunnen zijn dat de batterij van de xclef de beste is, aangezien hij het langste mee gaat (met de nieuwste firmware is deze opgeschroeft naar 22 uur, ik weet het dat het alleen maar theorie is, maar in theorie zou de iriver 17 uur mee moeten gaan). Zo, heb mijn zegje ook weer even gedaan :)
Uiteraard is het mijn persoonlijke mening. Ik schrijf ook "een van de beste" en misschien wel de beste. Inderdaad de philips heb ik niet geprobeerd, heb je helemala gelijk in. Maar je moet toegeven, dat er hier een hoop problemen worden gepost mbt de philips. Dit in tegenstelling tot de iRiver. Tuurlijk kun jij zeggen dat de xclef de beste is. Qua functionaliteit is die speler denk ik ook een van de beste, als misschien wel de beste. Ook als je dan nog eens naar de prijs kijkt. Ik heb toch niet voor xclef gekozen, omdat ie toch te groot is voor mij. En omdat ik design ook belangrijk vind. En die ab met display is super handig. Dat waren mijn persoonlijke overwegingen. Mijn verhaal was trouwens vooral gebaseerd op de vergelijking tussen de iriver en de philips... En eh, lees ik niet dat er al een paar mensen bij de Xclef zijn met een kapotte speler?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Wie heeft hierover meer info?

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalnetworksna.com/images/rio/report/90260461_product.jpg

Lijkt mij iig wel interessant:
-20 GB
-KLEIN
-OGG support
-Sennheiser MX300 oortelefoontjes!

Wel kost hij $399, wat dus neerkomt op 500 euro (thja, europa=USA prijs+100). Ook is het niet bepaald een designwonder, maar hij zal toch meestal in je broekzak zitten.

Wat ik bijv wil weten is, of het een extra HD is, of dat je zo'n debiel progje moet hebben om muziek erop te zetten.

Leo

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 07-09-2003 11:40 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 22:42:
10gb Ipod... beetje zoeken vind je hem voor rond de 250 / 200 euro.
of de HD te verwisselen is durf ik niet te zeggen, maar aan je andere punten voldoet de ipod zeker en is nie duur, en ziet er ook nog eens erg cool uit.
Je bedoel zeker 2e hands ? Dat zou ik niet vertrouwen, je weet nooit hoe er met de batterij is omgegaan...
Want nieuw kost hij bij de tweakers pricewatch incl btw 296,- opzich niet duur.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 12:30:
[...]

Je bedoel zeker 2e hands ? Dat zou ik niet vertrouwen, je weet nooit hoe er met de batterij is omgegaan...
Want nieuw kost hij bij de tweakers pricewatch incl btw 296,- opzich niet duur.. :)
Ja ik zoek er ook nog 1 van de eerste serie (10GB), laatst was er een bedrijf die ze aanbood voor 199,- ex.btw. maar die was er zo doorheen en ikwas dus te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 07 September 2003 @ 14:38:
[...]
Ja ik zoek er ook nog 1 van de eerste serie (10GB), laatst was er een bedrijf die ze aanbood voor 199,- ex.btw. maar die was er zo doorheen en ikwas dus te laat :(
gewoon geduld hebben komt vast wel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben bang dat ze op een gegeven moment toch echt op zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
leokennis schreef op 07 September 2003 @ 11:30:
Wie heeft hierover meer info?

[afbeelding]

Lijkt mij iig wel interessant:
-20 GB
-KLEIN
-OGG support
-Sennheiser MX300 oortelefoontjes!

Wel kost hij $399, wat dus neerkomt op 500 euro (thja, europa=USA prijs+100). Ook is het niet bepaald een designwonder, maar hij zal toch meestal in je broekzak zitten.

Wat ik bijv wil weten is, of het een extra HD is, of dat je zo'n debiel progje moet hebben om muziek erop te zetten.

Leo
Ja een leuk spellertje, alleen een garantie periode van 90 dagen, vind ik echt te weinig voor een aparaat van € 500,-

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:00

Peetman

Tjah....

pvdlaan schreef op 08 September 2003 @ 10:35:
[...]

Ja een leuk spellertje, alleen een garantie periode van 90 dagen, vind ik echt te weinig voor een aparaat van € 500,-
Volgens europese richtlijnen moet er altijd 2 jaar garantie op een apparaat zitten. Dus maak je daar maar geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Jeej, heb die post helemaal gemist... maar das dus de Rio Audio Karma formerly known as "Pearl"... is al het een en ander over verteld. Mijn absolute favoriet op dit moment... helaas nog geen echte duidelijkheid over verkrijgbaarheid alhier.

Maarja... 90 dagen garantie, het loopt idd wel los. Rio is net overgenomen door Denon en Marantz - niet bepaald kleine namen in de HiFi-wereld. Dit is de eerste Ogg- *en* Flac-supporting unit ter wereld... same goes for the ethernet-dock met RCA-jacks erop. Als de firmware een beetje fatsoenlijk is, gaat het helemaal goedkomen met dit ding: heb al vernomen dat de geluidskwaliteit uitstekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Leuk ding die rio :9
Hoe zwaar weegt ie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Shyne schreef op 08 september 2003 @ 13:48:
Leuk ding die rio :9
Hoe zwaar weegt ie ?
Mede dankzij de plastic behuizing weegt ie minder dan de iPod... 155 gram slechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hadden we deze al gezien?
Apple iPods 20 & 40 GB

Hoeveel muziek heeft een mens (nodig)? Wel lekker dat de prijzen gelijk blijven (15 -> 20 GB, 30 -> 40 GB)

[ Voor 30% gewijzigd door Zpottr op 08-09-2003 18:27 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

40 GB zonder verwisselbare schijf heb je ook niet aan ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Zpottr schreef op 08 september 2003 @ 18:25:
Hadden we deze al gezien?
Apple iPods 20 & 40 GB

Hoeveel muziek heeft een mens (nodig)? Wel lekker dat de prijzen gelijk blijven (15 -> 20 GB, 30 -> 40 GB)
Sterker nog, de prijzen gaan omlaag voor ons Europeanen! 50 Euro minder voor vele GB's meer. Now, isn't that odd.

HIValicious, neem eens een kijkje naar de nieuwe Zen NX. Zen's zijn altijd erg makkelijk qua diskswapping (hoewel het niet officieel kan). Anders zit je toch al snel vast aan lompere units als de Mambo X P353, die niet echt denderend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Omdat dit een beetje een gemengd bericht is, denk ik dat het beter is om het in dit topic neer te gooien. Sorry voor de "dubbelpost" dan maar.

Op Heise.de staat aangekondigd dat de opvolger van de iHP-100 dus 20 GB gaat bevatten... maar nu komt het... de richtprijs wordt bijgesteld naar 449 Euro.

Er is dus iets aan de hand in HDD-spelersland, en blijkbaar heb ik iets gemist. Apple gooit volkomen onverwacht 2 nieuwe modellen in haar range... voor 50 Euro minder dan de vorige modellen. Dan komt iRiver met een opvolger die de dubbele capaciteit van de iHP100 heeft en evenveel moet gaan opbrengen als zijn voorganger..? :X :?

Iets zegt mij dat de 1.8" HDD'tjes opeens een stukje beter verkrijgbaar zijn geworden. Ook zullen iRiver en Apple de hete adem van Rio Audio (met hun karma-speler) wel in de nek beginnen te voelen. Hoe dan ook, merkwaardige berichten... hoewel iRiver veelal nog haar mond dicht houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

[ironie-mode]
Ik denk dat het komt omdat ik net een iHP-100 heb gekocht. Meestal gaat vlak nadat ik iets gekocht heb de prijs fors omlaag.
[/ironie-mode]
Als neutrale consument kan ik het alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is heel erg fijn nieuws.
Hoe meer concurrentie hoe beter. Dat zal de kwaliteit en prijs alleen maar ten goede doen. Wel jammer voor degene die net een hd speler hebben gekocht. Maar je weet dat met deze gadgets prijs fluctueringen meer regel dan uitzondering zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

peetman schreef op 08 September 2003 @ 21:36:
[ironie-mode]
Ik denk dat het komt omdat ik net een iHP-100 heb gekocht. Meestal gaat vlak nadat ik iets gekocht heb de prijs fors omlaag.
[/ironie-mode]
Bin there don that

das zo fucking frustrerend vind je niet?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt die nieuwe ihp-100 dan uit?, of is dat nog niet bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
peetman schreef op 08 September 2003 @ 21:36:
[ironie-mode]
[/ironie-mode]
Wat ga je nog meer kopen dan? En vooral: wanneer? :+

Serieus: ik denk dat iedere tweaker dit gevoel wel kent. Je bestelt iets en zodra je op de bestelknop ramt, komt er een nieuwsitem dat er een nieuwe versie van wat je net bestelde uitkomt en dat de prijzen hierdoor flink gaan zakken. Ach ja, het was je de prijs wel waard en als de prijs niet was gezakt was je er ook niet beter van geworden, maar 't is wel zuur inderdaad.

Goed nieuws trouwens, the_Omniscient. Een 20GB iHP100 is interessant, dat de iPods goedkoper worden is ook interessant en die Rio is echt vet qua specs :) Ben benieuwd naar reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

tja ik heb ook net een xclef gekocht. Had misschien beter op die karma kunnen wachten...

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

leokennis schreef op 09 September 2003 @ 13:45:
tja ik heb ook net een xclef gekocht. Had misschien beter op die karma kunnen wachten...

Leo
Ik heb een maandje geleden de H&B JK20 gekocht. Er zijn altijd wel nieuwtjes van gadgets die over een half jaar ofzo uitkomen, en die zijn uiteraard wel cool. Maar ik blijf niet wachten.....

by the way, je hoeft niet onder elke post je naam te zetten hoor :+

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 09-09-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

En als die Karma net als de XClef zonder software werkt (dus via verkenner), vind ik het al helemaal klote dat ik nu een XClef heb. Het enig wat de XClef heeft wat de Karma niet heeft is een Radio (die het amper doet).

Sjaak (is niet m'n naam dus niet zeuren;) )

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

karma?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
gwystyl schreef op 09 September 2003 @ 13:49:
[...]

Ik heb een maandje geleden de H&B JK20 gekocht. Er zijn altijd wel nieuwtjes van gadgets die over een half jaar ofzo uitkomen, en die zijn uiteraard wel cool. Maar ik blijf niet wachten.....
...en gelijk heb je natuurlijk. De X-Clef/H&B is toch een prima speler voor een geweldige prijs? Bovendien voldoet het ding aan 3 belangrijke eisen: er past veel op, je kunt het fatsoenlijk meedragen en het speelt mp3 af. Daar bovenop zitten nog een aantal leuke extra's, dus rouwig hoef je niet zijn wanneer je deze speler hebt gekocht... en mocht je echt iets totaal anders willen, dan kun je 'm natuurlijk altijd verkopen via V&A of markplaats oid.

Bij mij is het gewoon een uit de hand gelopen hobby en dus blijf ik het nieuws volgen en doe er hier verslag van...hopende dat ik die "krengen" ( :P welke speler was dat ook alweer, dat "lelijke kreng" uit deel 1?... owja... de iHP geloof ik :9 ) ooit zelf mag uittesten. In het geval van de Karma zou dat gewoon echt super zijn, maar ik kan ook prima volstaan met een iPod of X-Clef. Een mens moet wat te doen hebben, dus plemp ik het hier maar neer :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Grrrrrene schreef op 09 September 2003 @ 13:05:
[...]

Wat ga je nog meer kopen dan? En vooral: wanneer? :+

Serieus: ik denk dat iedere tweaker dit gevoel wel kent. Je bestelt iets en zodra je op de bestelknop ramt, komt er een nieuwsitem dat er een nieuwe versie van wat je net bestelde uitkomt en dat de prijzen hierdoor flink gaan zakken. Ach ja, het was je de prijs wel waard en als de prijs niet was gezakt was je er ook niet beter van geworden, maar 't is wel zuur inderdaad.

Goed nieuws trouwens, the_Omniscient. Een 20GB iHP100 is interessant, dat de iPods goedkoper worden is ook interessant en die Rio is echt vet qua specs :) Ben benieuwd naar reviews :)
Tuurlijk dat is wel waar. Maar de keuze ging voor mij tussen de iHp en de i-Pod. iHp vanwege features en iPod vanwege design + opslagcapaciteit. Daar heb ik best wel een tijdje over nagedacht en deze nieuwe versies zou de keuze wel een kunnen beinvloeden. 10 gig meer (iPod) <-> features (iHp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah, het is wel zuur als ze de nieuwe IHP even duur verkopen als de IHP100, zo snel nadat ie uitgekomen is. Niks aan te doen. Ik ben nog steeds even blij met mn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 16:01:
Tjah, het is wel zuur als ze de nieuwe IHP even duur verkopen als de IHP100, zo snel nadat ie uitgekomen is. Niks aan te doen. Ik ben nog steeds even blij met mn aankoop.
Let wel, het is nog niet bevestigd dat dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Het is echter niet onwaarschijnlijk dat de prijs van de iHP-100 wat omlaag zal gaan en de iHP-200/120/whatever 499 Euro oid gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ja maar als ze nu een 15 gb versie verkopen voor 499 dan voel je je tog ook niet lekker ofwel?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zeg al, het is zuur, maar wat doe je eraan?! Als die andere speler een betere geluidskwaliteit of iets zou hebben, of veel betere features, dan had ik echt gebaald. Maar een grotere opslag kan ik wel overleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMmmmm heb nog steeds geen reactie op men 2 vragen:

- Bij welke winkel is de Iriver te koop, of is ie alleen via internet te bestellen?heb namelijk liever dat ik hem bij de winkel koop.

Ik ga vandaag NOG 1 KEER! Philips mailen en kijken of ze nu wel het fatsoen hebben om gewoon te antwoorden :(.

// Edit

Ik heb hem verstuurd en nu hopen op een antwoord....... ik heb het zelfs in het engels vertaald 8)7 |:( .
Geen antwoord is nu gelijk aan een boos telefoontje })

Edit//

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:24:
MMmmmm heb nog steeds geen reactie op men 2 vragen:

Bij de MediaMarkt is ie ook te koop (weet niet welke filialen) maar aanzienlijk duurder (479 ofzo?).
Als het goed is kun je met deze batterij wel een aantal jaren vooruit. Li-poly slaat minder snel dood dan de oudere generatie li-ion (zoals in de allereerste iPods het geval was... maar ook de effecientie van de firmware speelt een belangrijke rol). Vervangen van de batterij zal in principe door iRiver zelf moeten geschieden, geen idee wat zij ervoor rekenen (verschilt nogal per bedrijf: bij de Neuros krijg je een batterij voor $10; bij Apple sturen ze liever een nieuwe unit op voor een paar honderd Euro's, althans vroeger dan).

Dit is de batterij die je moet hebben:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/big/iHP-battery.jpg

Het is er dus een van Samsung, lekker plat.
Ik ga vandaag NOG 1 KEER! Philips mailen en kijken of ze nu wel het fatsoen hebben om gewoon te antwoorden :(.

// Edit

Ik heb hem verstuurd en nu hopen op een antwoord....... ik heb het zelfs in het engels vertaald 8)7 |:( .
Geen antwoord is nu gelijk aan een boos telefoontje })

Edit//
Ehm tja... ik zou zeggen... zeg dan maar gelijk dat ze een fatsoenlijke versie van de firmware in elkaar mogen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gevraagd wanneer de volgende upgrade kwam en welke bug fixes er in zaten....... :)

Thx voor je antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

Ehm tja... ik zou zeggen... zeg dan maar gelijk dat ze een fatsoenlijke versie van de firmware in elkaar mogen draaien.
Misschien is het dan wel leuk om te weten dat alle HDD100 binnen Dixons teruggehaald zijn om er de nieuwe firmware op te zetten. De eerste (3.0) had namelijk dat vervelende probleem waarbij je HDD100 opeens het loodje legde, vaak genoeg na slechts 1x opladen. Volgens mij is dat in ieder geval verholpen met de 4.0 firmware maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval weet Philips zelf ook dat het niet helemaal op rolletjes gaat en daarom mogen de medewerkers die 'm voor gereduceerd tarief hebben gekocht of ook retourneren of meedoen aan een soort test-panel (of geen van beide natuurlijk). Ik heb zelf gekozen voor dat laatste aangezien ik vind dat er nog heel wat te verbeteren is.

Al met al ben ik, voor de prijs die ik betaald heb, wel tevreden met de HDD100. De software werkt sinds versie 1.1 lekker op mijn PC, de speler loopt sporadisch vast (is nog teveel maar toch) en er komt goed geluid uit i.c.m. een grote opslagcapaciteit en een heerlijk design. Over dat laatste wil ik trouwens nog iets kwijt in vergelijking met de iPod, die is namelijk ook erg mooi maar mijn inziens veel te krasgevoelig. De chrome achterzijde vraagt gewoon om krassen en dat vind ik toch een duidelijk nadeel aan de coole look.

Oh ja, nog even over het horen opspinnen van de harddisk bij het opnemen via de ingebouwde microfoon, dat is toch niet meer dan logisch. Dat ding zit net een paar milimeter verwijdert van de harddisk en isolatie betekent ook weer een grotere unit. Verder is het opnemen via de ingebouwde microfoon ook alleen bedoelt voor stemmen en dergelijke. Als je iets wil opnemen zonder het opspinnen te horen kun je er trouwens ook nog altijd voor kiezen om een externe microfoon aan te sluiten op de line in, heb je meteen ook betere geluidskwaliteit.

Verder vind ik de nieuwe prijzen van de iPods niet meer dan logisch aangezien er nu twee duidelijke concurrenten zijn en er nog meer bij gaan komen. De twee huidige concurrenten hebben ook nog eens meer opties en dus moet Apple wat doen om de iPod aantrekkelijker te maken.

[ Voor 1% gewijzigd door Foxz op 09-09-2003 22:40 . Reden: Alinea's :) ]

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Foxz schreef op 09 September 2003 @ 22:38:
[...]
Misschien is het dan wel leuk om te weten dat alle HDD100 binnen Dixons teruggehaald zijn om er de nieuwe firmware op te zetten. De eerste (3.0) had namelijk dat vervelende probleem waarbij je HDD100 opeens het loodje legde, vaak genoeg na slechts 1x opladen. Volgens mij is dat in ieder geval verholpen met de 4.0 firmware maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval weet Philips zelf ook dat het niet helemaal op rolletjes gaat en daarom mogen de medewerkers die 'm voor gereduceerd tarief hebben gekocht of ook retourneren of meedoen aan een soort test-panel (of geen van beide natuurlijk). Ik heb zelf gekozen voor dat laatste aangezien ik vind dat er nog heel wat te verbeteren is.
Ok, goede actie van Dixons. Je zult echter begrijpen dat ik de nieuwe firmware al heb geinstalled, maar er nog tal van klachten overblijven.

De firmware is voor mij een beetje de druppel die de emmer doet overlopen. Als het op looks aankomt, kan ik voor mezelf zeggen dat ik deze HDD100 zo tussen alle spelers vandaan zou halen. Goed, heel veel kleiner dan de iPod (revisie 1) is hij niet, wel een stukje lichter en de zwarte body is erg stylish. Wel vind ik de chromen zijkantjes soms iets te "slippery", maar dat is maar heel sporadisch.
Al met al ben ik, voor de prijs die ik betaald heb, wel tevreden met de HDD100. De software werkt sinds versie 1.1 lekker op mijn PC, de speler loopt sporadisch vast (is nog teveel maar toch) en er komt goed geluid uit i.c.m. een grote opslagcapaciteit en een heerlijk design.
Over het laatste zijn we het dus wel eens ;), over het eerste zou ik willen zeggen: jij hebt de speler voor een bedrag X gekocht, ik heb hem "gewonnen"... Mensen die 499 Euro voor deze speler hebben neergelegd, verwachten veelal een product dat "af" is. Crashes horen daar imho toch echt niet bij, zeker niet als ze terug blijven komen (hoewel het idd niet al te vaak gebeurt).

Echter, over de unit zelf heb ik gewoon mijn bedenkingen. Nu ben ik zelf eerder een feauture-fanaat dan een ruimte-verbruiker (kan iemand dit nog volgen?), dus meer dan 15 GB heb ik eik niet echt nodig... Dan kijk ik dus eerder naar de features, en die zijn wel in orde (line-in is prima, zowel optisch als analoog, mic vind ik in drukke situaties erg goed... mja, die opspinnende HDD is minder, maar goed: moet dat dus nog vergelijken met de iHP-100. Nu je dat verhaaltje over demic heb verteld, kan ik me er wel in vinden... maar Philips meent het "Hi-quality mic"-gebeuren als een van haar speerpunten te moeten gebruiken, iets waar ik dan mn twijfels bij heb. Verder niet zo belangrijk.

Accesoiresetje was imo een beetje triest. Te dun-bekabelde cheape remote-control (vind het nog niet eens een lekkere remote-control), een soort juten washandje dat als tasje moet dienen (ik wil een window in mn travel pouch, of ik wil een LCD op mn remote) en bij mij zat er geen handleiding bij (slechts een quick guide, maar tis wel handig als je weet hoe je je speler moet resetten als ie na 1 uur vasthangt).

Ook minder: navigatiesysteem dat van mij zeer zeker anders had gemogen (een extra knop in het midden bijv. ipv die press-sensitive z.. eh... oplossing), bovendien liggen de knopjes aan de zijkant net iets te ver af (vind ik) om de unit met 1 hand te bedienen (ik moet met de unit gaan "schuiven", beetje tricky met die chromen stripjes aan de zijkanten... alhoewel twee handen natuurlijk ook meer kunnen dan 1 :P , details, details).

Schermpje is mooi maar... de firmware nekt het weer een beetje: waarom scrollen in naam-Gods die track titles niet? De album title wel... lekker eenduidig. Ook niet handig bij het opzoeken van een track met langere naam, temeer er dan een fraai popupje verschijnt, dat echter ook geen scrollende title laat zien, en nog eens 1 letter van de zichtbare tracktitle afsnoept... dit soort dingen vind ik dan weer irri, overigens ook op de iPod).

Maar groottste manco is en blijft imo de firmware. Het heeft weinig zin om alle errors die ik tegen ben gekomen hier op te gaan noemen, en dan heb ik de unit nog niet eens echt op "foolproofness" getest - een slechte voorbode.

Al met al: een in potentie aardige speler, maar door de firmware aardig in waarde verminderd, getuige ook het behoorlijk hoge aantal "klagers" (nee, helaas geen cijfers of bronnen, maar ik denk dat men wel snapt dat mensen niet van crashende spelers houden als ze net 1100 Gulden lichter zijn).

Let wel, dit is allemaal niet als flame bedoeld ofzo. Het is gewoon mijn oprechte mening.

Komend weekeinde krijgt de speler bij mij een herkansing. Tegenover de iHP welteverstaan, en dan zullen we zien hoe mijn geslachtsgemeenschap met antologisch-verwant diersoorten uit gaat pakken. Nu word ik warm noch koud van de HDD100, en ik had wel een verfrissende douche of een lekker warm bad kunnen gebruiken.

Edit: over DMM - dat ben ik met je eens - heb ik weinig te klagen. De app legt een hele mooie database neer (zelfs als je files behoorlijk gaar getagged zijn)... vind opeens een hoop verloren albums terug enzo :+ . Wel jammer dat je slechts 1 dir/schijf per keer mag browsen, dat het updaten van de DB in het begin erg lang duurt bij mij (maar ik heb een antieke PC) en dat de hele zut opnieuw gescanned moet worden als je DMM hebt geupdate naar 1.1.

[ Voor 7% gewijzigd door the_Omniscient op 10-09-2003 00:23 ]

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Accesoiresetje was imo een beetje triest. Te dun-bekabelde cheape remote-control (vind het nog niet eens een lekkere remote-control), een soort juten washandje dat als tasje moet dienen (ik wil een window in mn travel pouch, of ik wil een LCD op mn remote) en bij mij zat er geen handleiding bij (slechts een quick guide, maar tis wel handig als je weet hoe je je speler moet resetten als ie na 1 uur vasthangt).
Wel grappig dat je dit aanhaalt :). Ik zelf heb namelijk een hekel aan uitgebreide afstandsbedieningen, dan worden ze naar mijn mening te zwaar en aangezien ik ze nooit ergens aan vast kan 'clippen' gaan ze aan de oortjes trekken. Zo'n AB als bij de iHP100 zou ik dan ook nooit gebruiken, getuige mijn MD speler met super gelikte AB incluis LCD die ik hiervoor had maar altijd zonder AB gebruikte. Tevens vind ik het tasje ook erg handig, iets dat ik juist wel altijd gebruikte bij m'n MD waar ook z'n ding bij zat. Ik vond het dan ook erg irritant dat ik voor de iPod een iSkin heb moeten kopen, gelukkig zit er nu een zakje en een leren sleeve bij als ik me niet vergis. Voor de rest beni k het trouwens geheel met je eens, want het is gewoon kraakhelder dat deze speler nooit zo op de markt had mogen verschijnen. Ook het opstarten van DMM duurt bij trouwens lang, maar ik heb dan ook ongeveer net zo'n gare PC als jij :P.

Verder ben ik trouwens erg benieuwd naar de vergelijking tussen de iHP en de HDD aangezien de iHP ook z'n flaws kent. Gelukkig niet zo erg als de bugs in de HDD, maar er ontbreken toch zeker een aantal features die dan maar met firmware upgrades erbij moeten komen. Dat is tenminste de indruk die ik krijg wanneer ik het iHP topic doorblader. In ieder geval wacht ik met smacht op het verslag van deze titanenstrijd :).

Verwijderd

Welke zaken missen dan volgens jou aan de IHP?

Verwijderd

Weet iemand al in wat voor tijdsbestek de veranderingen in "hd mp3 world" plaats gaan vinden ?

Verwijderd

Wanneer komt de Rio karma eigenlijk uit in Europa?

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 14:30:
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 23:47:
Weet iemand al in wat voor tijdsbestek de veranderingen in "hd mp3 world" plaats gaan vinden ?
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 15:38:
Wanneer komt de Rio karma eigenlijk uit in Europa?
Wow, 3 vragen. De eerste vraag zal ik spoedig kunnen bantwoorden (ja, ik weet dat hij niet aan mij gericht was, maar toch ;) ).

De tweede vraag vind ik nogal globaal, maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt: de tendens van simulatne prijsdaling en de capaciteitsstijging. Denk aan de nieuwe iPods, 20 en 40 GB -> zij hebben het spel weer op de wagen gezet. Denk ook terug aan de introductie van de iPod, revisie 3 (10, 15 en 30 GB).... destijds klapte de HDD-wereld uit elkaar en is er een regen van nieuws en (onder constructie zijnde) spelers over ons heen gedaald.

Derde vraag: de Karma staat echt op het *punt* van uitbrengen in de USA... mid-september zegt men. Europa zal dan een aantal weken later volgen, ik denk mid-oktober, maar kan er weinig zinnigs over zeggen.

Verwijderd

Philips zou volgende week komen met een firmware versie 4.2. Zou minimaal de kwaliteit van i-Pod hebben. Weet iemand hier iets van?

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 11 september 2003 @ 15:44:
[...]
De tweede vraag vind ik nogal globaal
Is hij ook ;)
maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt: de tendens van simulatne prijsdaling en de capaciteitsstijging. Denk aan de nieuwe iPods, 20 en 40 GB -> zij hebben het spel weer op de wagen gezet. Denk ook terug aan de introductie van de iPod, revisie 3 (10, 15 en 30 GB).... destijds klapte de HDD-wereld uit elkaar en is er een regen van nieuws en (onder constructie zijnde) spelers over ons heen gedaald.
Dat bedoelde ik ja. Om nog iets specifieker te zijn, wanneer gaan de prijs/ruimte-verhoudingen-dalingen van start ? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 17:26:
Philips zou volgende week komen met een firmware versie 4.2. Zou minimaal de kwaliteit van i-Pod hebben. Weet iemand hier iets van?
dan hebben ze aardig zitten coden... eerst zien dan geloven.
een kennis van mij heeft ook de philips, ding loopt regelmatig vast. mijn ipod draait al ruim 1,5 maand zonder problemen...

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:30:
Ik heb 'm zelf niet geprobeerd ofzo, maar het topic blader ik zo nu en dan wel even door. Zeker op de laatste pagina zie ik dan dat Raven- een redelijk fikse rij minpunten op weet te noemen. En als ik die reply buiten beschouwing laat blijven er nog altijd de brakke FM ontvangst, het niet op kunnen nemen van FM, onduidelijkheid rondom Ogg (terwijl dat er toch zeker zou komen?), de ietwat goedkope AB en nog wat andere nadelen over. Ok, natuurlijk niet zo ernstig als de problemen van de HDD100, maar een extra als de radio kun je eigenlijk al wegstrepen bij de pro's van de iHP100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Er zijn ook mensen zonder problemen met de radio........zoals ik :)
Ok niet elke zender is perfect in stereo te ontvangen en de ontvangst is zeker slechter dan m`n tuner met 2 meter draad eraan, maar ik mag zeker niet klagen over de ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enrico schreef op 12 September 2003 @ 00:00:
Er zijn ook mensen zonder problemen met de radio........zoals ik :)
Ok niet elke zender is perfect in stereo te ontvangen en de ontvangst is zeker slechter dan m`n tuner met 2 meter draad eraan, maar ik mag zeker niet klagen over de ontvangst.
Even ter vergelijkings materiaal. Ik gebruik nu mijn nokia als radio, ben hier best tevreden mee.

Heb jij de mogelijkheid om het ontvangst van de IHP-100 in vergelijking met een nokia te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxz schreef op 11 September 2003 @ 22:59:
[...]
Ik heb 'm zelf niet geprobeerd ofzo, maar het topic blader ik zo nu en dan wel even door. Zeker op de laatste pagina zie ik dan dat Raven- een redelijk fikse rij minpunten op weet te noemen. En als ik die reply buiten beschouwing laat blijven er nog altijd de brakke FM ontvangst, het niet op kunnen nemen van FM, onduidelijkheid rondom Ogg (terwijl dat er toch zeker zou komen?), de ietwat goedkope AB en nog wat andere nadelen over. Ok, natuurlijk niet zo ernstig als de problemen van de HDD100, maar een extra als de radio kun je eigenlijk al wegstrepen bij de pro's van de iHP100.
Tjah, ik heb deze speler totaal niet gekocht voor de radio. Ik luister vrijwel nooit radio. Desondanks ben ik helemaal niet ontevreden over de radio ontvangst hier in Delft. Je moet even goed instellen, maar dan werkt de radio wel gewoon goed. Het opnemen van de radio hoef ik al helemaal niet. Als ik een liedje goed vind, dan download ik die wel, veel betere kwaliteit. Of ik sluit mn iRiver aan op mn kabel radio via de optische ingang! Heb je daar wel eens aan gedacht :P Dat de afstandbediening goedkoop is, is ieder zijn eigen mening. Ik vind hem er eigenlijk wel mooi uit zien. Hij is iig vooral functioneel, en daar gaat het om toch?! :? Ik denk dat je deze speler zelf eens echt uit moet gaan proberen voordat je opmerkingen gaat maken over de speler. Verder is mijn speler in de afgelopen (bijna) twee maanden nog geeneen keer vastgelopen! En die ogg ondersteuning komt wel, gewoon ff geduld hebben. Voorlopig heb k toch alleen maar mp3's op mn comp staan. Het lijkt me wel leuk om eens een keer te gaan vergelijken tussen mp3, wma en ogg op mn speler. Eens kijken wat nu echt mooier klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik kan me helemaal voorstellen dat je tevreden bent met je iHP, ik vind het design helemaal top, de AB is super en als alle andere essentiele zaken ook in orde zijn, is het de ideale speler. Ik zit alleen met het probleem dat alle spelers die ik op het oog had, gereviewed werden en tot de grond afgezeken werden. Ik begon met de RCA 2840, ding met die vreemde ID3 tagging en vastlopers bij het transferen ofzo, ik wil niet eens meer weten wat er allemaal mis mee is. Daarna de Toshiba waarvan het encryptie systeem ervoor zorgt dat het als externe HD niet te gebruiken is. Naja, wat dan te kopen, mijn hoop is gevestigd op de Rio Audio Karma 20GB, niet helemaal voor het budget wat ik ervoor had gesteld, maar ik stel onderhand al zolang uit, die paar tientjes kunnen er nog wel bij. Ik hoop dat de Rio dan geen problemen heeft bij de reviews, problemen waar ik niet mee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk ook zeer uit naar die rio karma, ik hoop echt dat hij hier snel te koop is, want ik kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

wat is de karma?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De 40GB Rio Karma wordt in Amerika nog geen 50 dollar duurder dan de 20GB, ben benieuwd of dat in NL ook zo gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het al zeker dat ie ook in nederland verkocht gaat worden, want er is nog geen een importeur bekend, en ik heb de Site van Rio Audio gemaild, en Hun wisten ook nog niet wanneer die in Nederland gaat uitkomen, en of hij hier wel verkocht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Sorry voor de domme post ;)

Ik vind dit niet zo'n geweldig design iig...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 12 september 2003 @ 22:41:
Sorry voor de domme post ;)

Ik vind dit niet zo'n geweldig design iig...
Ik vind de Ipod en de Ihp-100 ook mooier, maar de functies van de Karma staan mij wel aan:
Crossfading :9
een soort van dj geval erin, die maakt automatisch playlists aan
en je kan playlists maken op de speler zelf.
en nog meer mooie dingen :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat dacht je van automatische synchronisatie met je PC's mp3 collectie? Als je een nummer downloadt wordt die automatisch (als je dat wil natuurlijk) op de speler gekopieerd zodra je hem in het dockingstation steekt :9

• Shyne
Grrrrrene schreef op 13 September 2003 @ 00:26:
Wat dacht je van automatische synchronisatie met je PC's mp3 collectie? Als je een nummer downloadt wordt die automatisch (als je dat wil natuurlijk) op de speler gekopieerd zodra je hem in het dockingstation steekt :9
Dat zal wel gaaf zijn :9

Verwijderd

Ahhh wat een rot wereldje :P de wereld van de mp3 spelers.
De IGP - 100 is nu weer uitgesteld tot januarie 2004 volgens www.mp3-player.de. Maarr ... geen nood, http://www.mp3-player.de/produkte.php?MP3Kategorie=3, de IFP met 512 mb is al beschikbaar vanaf midden september. Slechts 570 euro !!, koopje toch.

tsjah dan maar ff wachten op de muvo 2
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste