Foxz schreef op 09 September 2003 @ 22:38:
[...]
Misschien is het dan wel leuk om te weten dat alle HDD100 binnen Dixons teruggehaald zijn om er de nieuwe firmware op te zetten. De eerste (3.0) had namelijk dat vervelende probleem waarbij je HDD100 opeens het loodje legde, vaak genoeg na slechts 1x opladen. Volgens mij is dat in ieder geval verholpen met de 4.0 firmware maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval weet Philips zelf ook dat het niet helemaal op rolletjes gaat en daarom mogen de medewerkers die 'm voor gereduceerd tarief hebben gekocht of ook retourneren of meedoen aan een soort test-panel (of geen van beide natuurlijk). Ik heb zelf gekozen voor dat laatste aangezien ik vind dat er nog heel wat te verbeteren is.
Ok, goede actie van Dixons. Je zult echter begrijpen dat ik de nieuwe firmware al heb geinstalled, maar er nog tal van klachten overblijven.
De firmware is voor mij een beetje de druppel die de emmer doet overlopen. Als het op looks aankomt, kan ik voor mezelf zeggen dat ik deze HDD100 zo tussen alle spelers vandaan zou halen. Goed, heel veel kleiner dan de iPod (revisie 1) is hij niet, wel een stukje lichter en de zwarte body is erg stylish. Wel vind ik de chromen zijkantjes soms iets te "slippery", maar dat is maar heel sporadisch.
Al met al ben ik, voor de prijs die ik betaald heb, wel tevreden met de HDD100. De software werkt sinds versie 1.1 lekker op mijn PC, de speler loopt sporadisch vast (is nog teveel maar toch) en er komt goed geluid uit i.c.m. een grote opslagcapaciteit en een heerlijk design.
Over het laatste zijn we het dus wel eens

, over het eerste zou ik willen zeggen: jij hebt de speler voor een bedrag X gekocht, ik heb hem "gewonnen"... Mensen die 499 Euro voor deze speler hebben neergelegd, verwachten veelal een product dat "af" is. Crashes horen daar imho toch echt niet bij, zeker niet als ze terug blijven komen (hoewel het idd niet al te vaak gebeurt).
Echter, over de unit zelf heb ik gewoon mijn bedenkingen. Nu ben ik zelf eerder een feauture-fanaat dan een ruimte-verbruiker (kan iemand dit nog volgen?), dus meer dan 15 GB heb ik eik niet echt nodig... Dan kijk ik dus eerder naar de features, en die zijn wel in orde (line-in is prima, zowel optisch als analoog, mic vind ik in drukke situaties erg goed... mja, die opspinnende HDD is minder, maar goed: moet dat dus nog vergelijken met de iHP-100. Nu je dat verhaaltje over demic heb verteld, kan ik me er wel in vinden... maar Philips meent het "Hi-quality mic"-gebeuren als een van haar speerpunten te moeten gebruiken, iets waar ik dan mn twijfels bij heb. Verder niet zo belangrijk.
Accesoiresetje was imo een beetje triest. Te dun-bekabelde cheape remote-control (vind het nog niet eens een lekkere remote-control), een soort juten washandje dat als tasje moet dienen (ik wil een window in mn travel pouch, of ik wil een LCD op mn remote) en bij mij zat er geen handleiding bij (slechts een quick guide, maar tis wel handig als je weet hoe je je speler moet resetten als ie na 1 uur vasthangt).
Ook minder: navigatiesysteem dat van mij zeer zeker anders had gemogen (een extra knop in het midden bijv. ipv die press-sensitive z.. eh... oplossing), bovendien liggen de knopjes aan de zijkant net iets te ver af (vind ik) om de unit met 1 hand te bedienen (ik moet met de unit gaan "schuiven", beetje tricky met die chromen stripjes aan de zijkanten... alhoewel twee handen natuurlijk ook meer kunnen dan 1

, details, details).
Schermpje is mooi maar... de firmware nekt het weer een beetje: waarom scrollen in naam-Gods die track titles niet? De album title wel... lekker eenduidig. Ook niet handig bij het opzoeken van een track met langere naam, temeer er dan een fraai popupje verschijnt, dat echter ook geen scrollende title laat zien, en nog eens 1 letter van de zichtbare tracktitle afsnoept... dit soort dingen vind ik dan weer irri, overigens ook op de iPod).
Maar groottste manco is en blijft imo de firmware. Het heeft weinig zin om alle errors die ik tegen ben gekomen hier op te gaan noemen, en dan heb ik de unit nog niet eens echt op "foolproofness" getest - een slechte voorbode.
Al met al: een in potentie aardige speler, maar door de firmware aardig in waarde verminderd, getuige ook het behoorlijk hoge aantal "klagers" (nee, helaas geen cijfers of bronnen, maar ik denk dat men wel snapt dat mensen niet van crashende spelers houden als ze net 1100 Gulden lichter zijn).
Let wel, dit is allemaal niet als flame bedoeld ofzo. Het is gewoon mijn oprechte mening.
Komend weekeinde krijgt de speler bij mij een herkansing. Tegenover de iHP welteverstaan, en dan zullen we zien hoe mijn geslachtsgemeenschap met antologisch-verwant diersoorten uit gaat pakken. Nu word ik warm noch koud van de HDD100, en ik had wel een verfrissende douche of een lekker warm bad kunnen gebruiken.
Edit: over DMM - dat ben ik met je eens - heb ik weinig te klagen. De app legt een hele mooie database neer (zelfs als je files behoorlijk gaar getagged zijn)... vind opeens een hoop verloren albums terug enzo

. Wel jammer dat je slechts 1 dir/schijf per keer mag browsen, dat het updaten van de DB in het begin erg lang duurt bij mij (maar ik heb een antieke PC) en dat de hele zut opnieuw gescanned moet worden als je DMM hebt geupdate naar 1.1.
[
Voor 7% gewijzigd door
the_Omniscient op 10-09-2003 00:23
]