jah dat moet een heel relax spelertje wordenGrrrrrene schreef op 12 September 2003 @ 09:57:
Ik kan me helemaal voorstellen dat je tevreden bent met je iHP, ik vind het design helemaal top, de AB is super en als alle andere essentiele zaken ook in orde zijn, is het de ideale speler. Ik zit alleen met het probleem dat alle spelers die ik op het oog had, gereviewed werden en tot de grond afgezeken werden. Ik begon met de RCA 2840, ding met die vreemde ID3 tagging en vastlopers bij het transferen ofzo, ik wil niet eens meer weten wat er allemaal mis mee is. Daarna de Toshiba waarvan het encryptie systeem ervoor zorgt dat het als externe HD niet te gebruiken is. Naja, wat dan te kopen, mijn hoop is gevestigd op de Rio Audio Karma 20GB, niet helemaal voor het budget wat ik ervoor had gesteld, maar ik stel onderhand al zolang uit, die paar tientjes kunnen er nog wel bij. Ik hoop dat de Rio dan geen problemen heeft bij de reviews, problemen waar ik niet mee kan leven.
Dat eerste moet niet moeilijk zijn, hoewel je daarvoor 2 nummers tegelijk af moet kunnen spelen, weet niet of de iHP100 dat kan
Dat 2e lijkt me onmogelijk, dat is een concept waar je voor moet kiezen en bij iRiver hebben ze voor het vooraf samenstellen van een database gekozen. Ik vraag me sterk af of het mogelijk is dat achteraf terug te draaien
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Beste mensen,
Zit net naar mijn oude iRiver slimX te luisteren. Deze cd-speler heb ik in 2002 gebruikt, terwijl ik dit jaar mijn 20 gb iPod meestal bij mij heb gehad. Nou nou nou, wat klinkt die iRiver goed zeg! Wat een dynamiek diepe bas, goed hoog etc. Ik besef weer eens hoe leeg en weinig inspirerend de Apple iPod klinkt. De iPod is gemaakt voor de looks en de minder kritische luisteraar. Al luisterend via mijn etymotic er4p hoofdtelefoon is ie echt compleet door de mand gevallen. Een behoorlijke tegenvaller dus. Opkrikken met de equaliser helpt ook niet, dan krijg je vervormd geluid (distorded).
Het is over en uit, ik ga hem binnenkort verkopen en koop de dan verkrijgbare ihp-120 (of ihp-200?? niet echt slim overigens om je te verkopen 2e hands spullen af te kraken, maar goed...)
Voor alle mensen die twijfelen tussen de ihp-100 en de iPod: koop iRiver en geen Apple als geluidskwaliteit je wat waard is en je niet alleen kijkt naar de uitstekende bediening, hd-ruimte en het gelikte uiterlijk van de iPod. Dat laatste kunnen ze daar wel bij Apple. Ik kan het weten, heb immers 2 jaar ervaring met beide merken, met bovendien een van de beste hoofdtelefoons die momenteel verkrijgbaar is. Wat ik overigens niet begrijp is waarom de iPod in vele reviews een uitstekende beoordeling kreeg ivm met het goede geluid. In hoeverre wordt er bij dit soort testen echt kritisch met de juiste apparatuur geluisterd?
Groeten Boekhour
Zit net naar mijn oude iRiver slimX te luisteren. Deze cd-speler heb ik in 2002 gebruikt, terwijl ik dit jaar mijn 20 gb iPod meestal bij mij heb gehad. Nou nou nou, wat klinkt die iRiver goed zeg! Wat een dynamiek diepe bas, goed hoog etc. Ik besef weer eens hoe leeg en weinig inspirerend de Apple iPod klinkt. De iPod is gemaakt voor de looks en de minder kritische luisteraar. Al luisterend via mijn etymotic er4p hoofdtelefoon is ie echt compleet door de mand gevallen. Een behoorlijke tegenvaller dus. Opkrikken met de equaliser helpt ook niet, dan krijg je vervormd geluid (distorded).
Het is over en uit, ik ga hem binnenkort verkopen en koop de dan verkrijgbare ihp-120 (of ihp-200?? niet echt slim overigens om je te verkopen 2e hands spullen af te kraken, maar goed...)
Voor alle mensen die twijfelen tussen de ihp-100 en de iPod: koop iRiver en geen Apple als geluidskwaliteit je wat waard is en je niet alleen kijkt naar de uitstekende bediening, hd-ruimte en het gelikte uiterlijk van de iPod. Dat laatste kunnen ze daar wel bij Apple. Ik kan het weten, heb immers 2 jaar ervaring met beide merken, met bovendien een van de beste hoofdtelefoons die momenteel verkrijgbaar is. Wat ik overigens niet begrijp is waarom de iPod in vele reviews een uitstekende beoordeling kreeg ivm met het goede geluid. In hoeverre wordt er bij dit soort testen echt kritisch met de juiste apparatuur geluisterd?
Groeten Boekhour
[ Voor 22% gewijzigd door boekhour op 14-09-2003 01:37 ]
Het is zeer waarschijnlijk dat de Karma een extra FX-chipje op de printplaat heeft, welke dit soort toestanden gaat verwerken. Als de iHP-100 dit chipje niet heeft zal het erg moeilijk worden om het X-fade effect te simuleren.Grrrrrene schreef op 13 september 2003 @ 19:55:
Dat eerste moet niet moeilijk zijn, hoewel je daarvoor 2 nummers tegelijk af moet kunnen spelen, weet niet of de iHP100 dat kanDat 2e lijkt me onmogelijk, dat is een concept waar je voor moet kiezen en bij iRiver hebben ze voor het vooraf samenstellen van een database gekozen. Ik vraag me sterk af of het mogelijk is dat achteraf terug te draaien
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Misschien dat jij een slecht exemplaar had?
Geen slecht exemplaar hoor, heb er meerdere gehoord. Ik heb het hier alleen extra duidelijk willen neerzetten. De iPod klinkt niet echt slecht hoor, best wel redelijk. De iRiver is alleen veel beter!
Groeten Boekhout
Groeten Boekhout
[ Voor 5% gewijzigd door boekhour op 14-09-2003 02:06 ]
De iPod is niet gemaakt om bass te beuken zoals bij Sony's Megabass in combinatie met Groove dopjes het geval is, maar slecht geluid? No way. De iPod heeft super geluid. Ik denk echt dat jij een rot exemplaar hebt, of dat je een beetje 'afwijkende' verwachtingen van 'goed' geluid hebt.boekhour schreef op 14 september 2003 @ 01:26:
Wat ik overigens niet begrijp is waarom de iPod in vele reviews een uitstekende beoordeling kreeg ivm met het goede geluid. In hoeverre wordt er bij dit soort testen echt kritisch met de juiste apparatuur geluisterd?
Ik heb de iPod nu een jaar en hij klinkt op Sony MDR-E888 dopjes (betere Sony's zijn er niet) top. Met Sennheiser MX400 bevalt ie ook erg goed. Tot slot heb ik 'm ook nog eens een keer getest op een high-end set met zowel een AKG studio reference hoofdtelefoon erop als een set high-end speakers. Het is uiteraard niet zo goed als een CD-speler van 1000 euro, maar de iPod is wat geluidskwaliteit juist een erg goed ding.
Jouw oordeel dat het bij Apple dus meer om looks dan om geluid gaat klopt van geen kant

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hmm het lijkt me eerder dat deze user een audiofiel is of er aanleg voor heeft - die earphones zijn niet bepaald de goedkoopste en wb de eq.-instellingen van de iPod: ik vind dat hij hier gelijk in heeft. De eq. van de iPod hadden ze wmb helemaal weg mogen laten, lijkt nergens op imo: doe er dan een user-eq. in met aanpasbare frequentie-banden (a la X-Clef
Basiskwaliteit van de iPod vond ik altijd zeer de moeite waard (mede omdat het zo "zuiver" blijft zonder die wazige predefined eq.-standen), maar na een aantal nieuwe spelers gehoord te hebben, kan ik me wel indenken dat iemand het geluid niet helemaal top meer vindt. Ach ja, het blijft een "imo"-kwestie. Ik ben *geen* audiofiel en ben er dus nog wel tevreden mee.
[ Voor 11% gewijzigd door the_Omniscient op 14-09-2003 02:12 ]
Nou, laat ik zeggen dat ik een pure audiofiel ben. Al vele jaren. En ik zeg dat ie onzin praat. Ik denk juist dat ie GEEN audiofiel is, en gewoon een 'mooi vol' geluid wil met 'een diepe stevige bass'. Alleen als ik die termen hoor krijg ik al de rillingen.the_Omniscient schreef op 14 september 2003 @ 02:06:
Hmm het lijkt me eerder dat deze user een audiofiel is of er aanleg voor heeft
De iPod geeft muziek weer zoals het opgenomen is. Ik gebruik de equalizer meestal niet, maar omdat dopjes (zelfs de dure) nog een tikkie schel klinken (dat heeft niks met de iPod te maken) zet ik de EQ soms op 'treble reducer'. Klinkt gewoon erg goed. M'n Sony minidisc walkman geeft meer bass, maar ik kan niet zeggen dat ik daar nou altijd zo vrolijk van word

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 14-09-2003 02:11 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nogmaals,
Het verbaasde mij toen ik net mijn iRiver SlimX imp 350 terughoorde. Ik vond het verschil met de iPod (te) groot, ten gunste van de iRiver. Ach, en dan schrijf ik het wat uitlokkend, gecharcheerd op, maar de kern van mijn verhaal blijft overeind staan. De ouwe iRiver klinkt gewoon beter. Punt uit. Daarom kan ik mij des te meer voorstellen dat de ihp-100 op het vlak van geluidskwaliteit de iPod naar de troon steekt. En dit vermoeden wordt ook bevestigd in de reviews die ik tot nu toe heb gelezen.
Groeten Boekhour
Het verbaasde mij toen ik net mijn iRiver SlimX imp 350 terughoorde. Ik vond het verschil met de iPod (te) groot, ten gunste van de iRiver. Ach, en dan schrijf ik het wat uitlokkend, gecharcheerd op, maar de kern van mijn verhaal blijft overeind staan. De ouwe iRiver klinkt gewoon beter. Punt uit. Daarom kan ik mij des te meer voorstellen dat de ihp-100 op het vlak van geluidskwaliteit de iPod naar de troon steekt. En dit vermoeden wordt ook bevestigd in de reviews die ik tot nu toe heb gelezen.
Groeten Boekhour
[ Voor 3% gewijzigd door boekhour op 14-09-2003 02:15 ]
Ja, die indruk heb ik al eerder opgedaan (begin van deel 1, Zen vs iPod). Ik heb zelf het "gouden oor" niet zo, maar verschil tussen Ogg en Mp3 valt me toch wel op... evenals dat ik FLAC een interessante ontwikkeling vind (Rio Audio Karma is dus ook wel een speler voor jou, lijkt me).Exirion schreef op 14 september 2003 @ 02:11:
[...]
Nou, laat ik zeggen dat ik een pure audiofiel ben. Al vele jaren. [...]
Maar goed. Boekhour koopt van die dure doppen, jij hebt die Sony's en ik ben blij met mn simpele mx400's. Lijkt me niet dat 1 van ons nou per se "gelijk" heeft. Hoe audiofielen hun preferabel soort geluid noemen weet ik al helemaal niet, maar het zal toch ook wel persoonsgebonden zijn. Als de user geen audiofiel blijkt te zijn, dan doet dit nog niks af aan zijn mening over de geluidskwaliteit... hoe onzinnig deze ook overkomt op "wel-audiofielen".
Discussie over geluidskwaliteit is een gebed zonder eind. We hebben het hier nog altijd over mp3, zeker niet de zuiverste vorm van muziekweergave die er is. Nu zijn er mensen die enkel *.wav-files afspelen op hun player, maar dat moeten zij dan maar zelf weten. Mp3 will do for me, ik juich Ogg toe en zwaai FLAC tegemoet zolang zaken als gebruiksgemak, betaalbaarheid en design ook nog meegwogen worden in het geheel.
Btw: boekhour, je hoeft niet te groeten onder elke post - we groeten hier elkaar eigenlijk al automatisch
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen OGG en Flac? Beiden zijn beter dan mp3, dat geloof ik wel, maar mocht ik straks alles over willen zetten in een van de 2, welke moet ik dan kiezen? Flac had ik nog nooit van gehoord, ogg wel, maar alles wat ik download en rip, doe ik in mp3 
Edit: Ah, Flac is lossless, dat is geniaal. Toch maar 's uitproberen dan met wat eigen rips. Flac staat dus voor Free Lossless Audio Codec.
Edit: Ah, Flac is lossless, dat is geniaal. Toch maar 's uitproberen dan met wat eigen rips. Flac staat dus voor Free Lossless Audio Codec.
[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 14-09-2003 03:28 ]
Beste the_Omniscient en anderen
Bedankt voor de tip! Wat is een audiofiel? Als je met een audiofiel bedoeld iemand die installatie van een euro-ton thuis heeft staan, nee dat ben ik absoluut niet hoor.
Ik heb alleen goeie oren, komt uit een redelijk muzikaal gezin en bespeel zelf ook al jaren instrumenten. Ik ga bewust met muziek om.
Ik denk overigens dat een ieder van ons wel een verschil kan oren tussen de verschillende apparatuur en daar ook een oordeel over kan hebben waar de meeste mensen achter kunnen staan. Ofwel iedereen is een beetje "audiofiel toch"??
Nog even een ander punt en dan hou ik op met het geneuzel over Apple en diens volgelingen.
Sinds 1986 gebruik ik thuis pc's. Ik heb de eerste versies (1.01) van Windows als puber meegemaakt en heb daardoor alle ontwikkelingen kunnen volgen. Sinds 1 jaar heb ik mij ook aan een Apple iBook en iPod gewaagd. Gewoon een keer een uitstapje naar het andere "kamp". Ik zeg met opzet kamp omdat ik mij ook begeef op mac-forums en ik geconstateerd heb dat de mensen daar bewust of onbewust nogal anti-windows zijn. Op z'n zachts gezegd wordt er daar nogal geklaagd en gejammerd over de Bill-Gates en zijn erfgenamen Dit gaat soms zover dat enige kritiek op wat voor een produkt dan ook van Apple meteen wordt gesmoord en gekleineerd. Ik krijg dan juist weer de neiging om bewust, met houtsnijdende argumenten, op iets in te hakken, in dit geval de iPod dus. Arrogantie en lui achterover liggen is nooit goed voor een succesvol bedrijf. Het is weinig inspirerend en ook onwenselijk voor de vooruitgang/innovatie. Apple had een mooi product, echter met de iPod III heeft men de boot gemist om nogmaals (zoals bij de iPod I) een grote stap voorwaarts te maken. Nee, de veranderingen hadden weer met "looks" te maken en de getallen (meer gigs). Niet iets om stijl van achterover te slaan.
Bedankt voor de tip! Wat is een audiofiel? Als je met een audiofiel bedoeld iemand die installatie van een euro-ton thuis heeft staan, nee dat ben ik absoluut niet hoor.
Ik heb alleen goeie oren, komt uit een redelijk muzikaal gezin en bespeel zelf ook al jaren instrumenten. Ik ga bewust met muziek om.
Ik denk overigens dat een ieder van ons wel een verschil kan oren tussen de verschillende apparatuur en daar ook een oordeel over kan hebben waar de meeste mensen achter kunnen staan. Ofwel iedereen is een beetje "audiofiel toch"??
Nog even een ander punt en dan hou ik op met het geneuzel over Apple en diens volgelingen.
Sinds 1986 gebruik ik thuis pc's. Ik heb de eerste versies (1.01) van Windows als puber meegemaakt en heb daardoor alle ontwikkelingen kunnen volgen. Sinds 1 jaar heb ik mij ook aan een Apple iBook en iPod gewaagd. Gewoon een keer een uitstapje naar het andere "kamp". Ik zeg met opzet kamp omdat ik mij ook begeef op mac-forums en ik geconstateerd heb dat de mensen daar bewust of onbewust nogal anti-windows zijn. Op z'n zachts gezegd wordt er daar nogal geklaagd en gejammerd over de Bill-Gates en zijn erfgenamen Dit gaat soms zover dat enige kritiek op wat voor een produkt dan ook van Apple meteen wordt gesmoord en gekleineerd. Ik krijg dan juist weer de neiging om bewust, met houtsnijdende argumenten, op iets in te hakken, in dit geval de iPod dus. Arrogantie en lui achterover liggen is nooit goed voor een succesvol bedrijf. Het is weinig inspirerend en ook onwenselijk voor de vooruitgang/innovatie. Apple had een mooi product, echter met de iPod III heeft men de boot gemist om nogmaals (zoals bij de iPod I) een grote stap voorwaarts te maken. Nee, de veranderingen hadden weer met "looks" te maken en de getallen (meer gigs). Niet iets om stijl van achterover te slaan.
[ Voor 112% gewijzigd door boekhour op 14-09-2003 12:19 ]
Verwijderd
Welke HDD players zullen/hebben ogg file support eigenlijk? Omni weet je al wanneer je je dubbel review +_ klaar hebt? :]
Dat staat toch in de startpost?Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 12:47:
Welke HDD players zullen/hebben ogg file support eigenlijk?
Naast dus de Rio Audio Karma ook de Neuros HD20, mss de iHP-100.Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 12:47:
Welke HDD players zullen/hebben ogg file support eigenlijk? Omni weet je al wanneer je je dubbel review +_ klaar hebt? :]
Van de nog te komen modellen ondertseunt de Mpman-h150 (1.5 GB Cornice SE-based spelertje) ook Ogg. De implementatie van Ogg en Flac (idd: lossless maar aanzienlijk minder groot qua bestandsomvang dan wav) in de Karma zijn van levensbelang voor de voortgang van het hele Xiph-project in de hardware-wereld (Xiph.org = devvers van Ogg en Flac in hardware).
Eerste reacties op de Karma (zijn al testpanels samengesteld) waren wb geluidkwaliteit laaiend enthousiast (maja, dat was dus een persoonlijke opvatting... evenwel horen de meeste mensen de kwaliteit van Ogg wel boven die mp3 uitspringen... hetzelfde geldt voor flac tov een "lossy" formaat als mp3 of Ogg).
Op je andere vraag: heb gisteren ongeveer 100 pics geschoten. Kan nu met het inhoudelijke verhaaltje gaan beginnen.

Spoiler
Mooi dat de eerste reacties positief zijn. Heb toevallig vanmiddag even met flac en ogg zitten spelen, maar flac valt, ondanks de uitmuntende geluidskwaliteit, voor mij af. De compressieratio is ongeveer 0,65-0,7 en tsja, dan heb je nog files van 20-40MB. Dan maar OGG op 160kbit ofzo 
Trouwens, wat is OGG-FLAC
Verwijderd
Nicethe_Omniscient schreef op 14 September 2003 @ 02:39:
[...]
Ja, die indruk heb ik al eerder opgedaan (begin van deel 1, Zen vs iPod). Ik heb zelf het "gouden oor" niet zo, maar verschil tussen Ogg en Mp3 valt me toch wel op... evenals dat ik FLAC een interessante ontwikkeling vind (Rio Audio Karma is dus ook wel een speler voor jou, lijkt me).
Maar goed. Boekhour koopt van die dure doppen, jij hebt die Sony's en ik ben blij met mn simpele mx400's. Lijkt me niet dat 1 van ons nou per se "gelijk" heeft. Hoe audiofielen hun preferabel soort geluid noemen weet ik al helemaal niet, maar het zal toch ook wel persoonsgebonden zijn. Als de user geen audiofiel blijkt te zijn, dan doet dit nog niks af aan zijn mening over de geluidskwaliteit... hoe onzinnig deze ook overkomt op "wel-audiofielen".
Discussie over geluidskwaliteit is een gebed zonder eind. We hebben het hier nog altijd over mp3, zeker niet de zuiverste vorm van muziekweergave die er is. Nu zijn er mensen die enkel *.wav-files afspelen op hun player, maar dat moeten zij dan maar zelf weten. Mp3 will do for me, ik juich Ogg toe en zwaai FLAC tegemoet zolang zaken als gebruiksgemak, betaalbaarheid en design ook nog meegwogen worden in het geheel.
Btw: boekhour, je hoeft niet te groeten onder elke post - we groeten hier elkaar eigenlijk al automatisch
Hoe spreek je die formaten eigenlijk uit ?Grrrrrene schreef op 14 september 2003 @ 16:13:
Mooi dat de eerste reacties positief zijn. Heb toevallig vanmiddag even met flac en ogg zitten spelen, maar flac valt, ondanks de uitmuntende geluidskwaliteit, voor mij af. De compressieratio is ongeveer 0,65-0,7 en tsja, dan heb je nog files van 20-40MB. Dan maar OGG op 160kbit ofzo
ogg: [ogk] of ogg: [ow geej geej] ?
flac: [flek] of flac:[flak] ?
There are two broad classes of compression algorithms:
lossy
Lossy compression algorithms discard data in order to compress it better than would normally be possible. Examples include JPEG, Vorbis, and MP3 compression.
lossless
Lossless compression algorithms produce compressed data that can be decoded to output that is identical to the original. Zip is a common general-purpose lossless compression format; FLAC is a lossless compression format that is specifically designed for audio.
dus OGG-FLAC zal wel eerst met flac gecomprimeerd zijn en daarna met ogg.
Ik weet dit allemaal dus niet zekers maar dat schuingedrukte komt van http://www.vorbis.com/faq.psp#what
Iemand al enig idee of/wanneer die Rio Karm naar NL komt en wat hij ongeveer gaat kosten ?
Jammer overigens dat er geen afstandsbediening bij word geleverd !
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 22:32 . Reden: typo's ]
Ik denk dat die Rio tussen de 400 en 500 euro wordt. denk 450.
Leo
Leo
leoaq.fm // Jeune Loop
Uitspraak-intermezzo:
Ogg = okuh... dus "ok" - niet als in "o.k., dat klopt" maar gewoon "peppie en kokkie" en dan met een heel zachte "k"... meer een "guh" met een Engelse "g"...dus een soort "k", maar toch weer niet... "That guy over there" = "Fet kuhay ovuh fer"... ok, nee oguh... iemand die het nog volgt?
Okuh dan.
Flac = flek... geen vlek of flag of...
Denk ik dan. De meningen kunnen er uiteraard over verschillen.
/Uitspraak-intermezzo
Ogg-Flac lijkt me idd ook eerst door de flac-machine heengehaald... maar ehm, flac is al gecomprimeerd,, dus of Ogg er dan nog veel extra compressie uit kan halen? Dunno, we zullen zien. Nullen zat in deze wereld.
Leo: je zei in het X-Clef topic al dat het je laatste keer was dat je met naam een post afsloot
...
Anyway: heb net de ... gebruiksvriendelijkheid van de iHP-100 en HDD100 onderworpen aan de meest onmenselijke test ooit: mijn ouwelui. Mochten ze op zondagavond nog eens iets nuttigs doen voor de koffie!
Resultaten waren... betreurend, maar ze hadden er het grootste plezier in. Zo wist ik niet eens dat je de X-Clef (unit die er af en toe bijgehaald werd om te vergelijken) ook zonder de jogdial kon laten navigeren, bleken de interne mics moeilijk te vinden als je ze niet weet te zitten en brandde er 1.5 batterijlading aan mijn neus voorbij vooraleer alle tests voltooid waren (enkel naar vele "subtiele" hints). Je bent nooit te oud om te leren, maar die leesbrilletjes e.d. helpen allemaal niet echt
Ogg = okuh... dus "ok" - niet als in "o.k., dat klopt" maar gewoon "peppie en kokkie" en dan met een heel zachte "k"... meer een "guh" met een Engelse "g"...dus een soort "k", maar toch weer niet... "That guy over there" = "Fet kuhay ovuh fer"... ok, nee oguh... iemand die het nog volgt?
Okuh dan.
Flac = flek... geen vlek of flag of...
Denk ik dan. De meningen kunnen er uiteraard over verschillen.
/Uitspraak-intermezzo
Ogg-Flac lijkt me idd ook eerst door de flac-machine heengehaald... maar ehm, flac is al gecomprimeerd,, dus of Ogg er dan nog veel extra compressie uit kan halen? Dunno, we zullen zien. Nullen zat in deze wereld.
Leo: je zei in het X-Clef topic al dat het je laatste keer was dat je met naam een post afsloot
Anyway: heb net de ... gebruiksvriendelijkheid van de iHP-100 en HDD100 onderworpen aan de meest onmenselijke test ooit: mijn ouwelui. Mochten ze op zondagavond nog eens iets nuttigs doen voor de koffie!
Resultaten waren... betreurend, maar ze hadden er het grootste plezier in. Zo wist ik niet eens dat je de X-Clef (unit die er af en toe bijgehaald werd om te vergelijken) ook zonder de jogdial kon laten navigeren, bleken de interne mics moeilijk te vinden als je ze niet weet te zitten en brandde er 1.5 batterijlading aan mijn neus voorbij vooraleer alle tests voltooid waren (enkel naar vele "subtiele" hints). Je bent nooit te oud om te leren, maar die leesbrilletjes e.d. helpen allemaal niet echt
Met OGG-Flac maakt hij een file aan die vrijwel even groot is dan gewoon flac. Aangezien flac al lossless is en het met ogg-flac niet kleiner wordt, snap ik het nut absoluut niet. Wat ik ook vaag vind is de Flac-frontend, je kunt een level instellen die behoorlijk invloed heeft op het tempo van encoden, maar de kwaliteit is lossless, dus who cares? Als ik level 8 kies, is hij per nummer bijna een minuut aan het encoden, kies ik level 1, is hij in luttele seconden klaar. Erg vaag allemaal, qua geluidskwaliteit maakt het niet uit (lossless is lossless natuurlijk) en qua filesize komen de level1 en level8 files tot op de bit nauwkeurig overeen 
Ben vandaag dus maar met OGG begonnen, klinkt goed @ 128kbit/s en op 160kbit/s kan ik het niet onderscheiden van CD audio.
Met dit alles wil ik maar zeggen dat ik het nut van flac en oggflac nog niet inzie, zolang de HD ruimte nog relatief beperkt is (het scheelt erg veel of je flac gebruikt of mp3/ogg, al snel een factor 10).
Ben vandaag dus maar met OGG begonnen, klinkt goed @ 128kbit/s en op 160kbit/s kan ik het niet onderscheiden van CD audio.
Met dit alles wil ik maar zeggen dat ik het nut van flac en oggflac nog niet inzie, zolang de HD ruimte nog relatief beperkt is (het scheelt erg veel of je flac gebruikt of mp3/ogg, al snel een factor 10).
Weet iemand nu meer over de grotere versies (qua opslagruimte) van iriver?
iriver ihp-115/120/200?
-wanneer in NL
-welke capaciteit (15/20/..gb?)
-hoe duur
iriver ihp-115/120/200?
-wanneer in NL
-hoe duur
Het staat al reeds vermeld, maar goed: de iHP-115 is Korea-only. Komt niet of nauwelijks dat land uit, als het ding al ergens anders verkocht gaat worden, dan zal NL zeker niet op een hoge prioriteit komen te staan. De prijs ligt in Korea slechts 50 Euro boven de iHP-100, geen idee of dat met of zonder accesoiresetje is: 400 Euro (iHP-100) tov 450 Euro (iHP-115).schaduw schreef op 15 September 2003 @ 08:04:
Weet iemand nu meer over de grotere versies (qua opslagruimte) van iriver?
iriver ihp-115/120/200?
-wanneer in NL
-hoe duur
De iHP-200/120/whatever komt wellicht sneller dan men eerst aanhield (november/december), maar hier vallen gewoonweg nog geen uitspraken over te doen aangezien de 20 en 40 GB iPod's het hele spul weer aan het rollen hebben gebracht. Het prijzencircus omtrent de nieuwste pods heeft tot gevolg, dat de prijs van de iHP-100 wel eens flink kon gaan zakken- en dat een 20 GB iHP niet zo duur hoeft te zijn, een Eurootje of 425 bijv. Echter, dit is allemaal koffiedik kijken.
Btw: hij schijnt al in DL aangeboden te worden: link. Zou binnen enkele dagen beschikbaar moeten komen en geleverd kunnen worden, echter: dit kennnen we nog van de iHP-100 dus houd een slag om de arm.
Prijs is hier schrikbarend: 419 Euro voor een 20 GB model is dus minder dan wat wij hier voor een 10 GB model neerleggen.
[ Voor 17% gewijzigd door the_Omniscient op 15-09-2003 13:41 ]
Ik heb mmport gemeeld en zij weten nog nix van een grotere versie...
Momenteel is over een groter formaat nog niets bekend.
Hmmzz....
Momenteel is over een groter formaat nog niets bekend.
Hmmzz....
Over Ogg * fileformaten:
Ogg is de "container", die allerlei verschillende streams kan bevatten:
• Flac is een lossless gecomprimeerde audiostream.
• Vorbis is een lossy gecomprimeerde audiostream.
• Tarkin is een lossy (?) comprimeerde videostream.
Dus je kunt inderdaad encoden naar alleen Flac, alleen zet je er geen enveloppe omheen die vertelt wat die vreemde stroom bitjes voorstelt; hiervoor zul je een Ogg Flac moeten bouwen. Er zal dus kwa filegrootte weinig verschil zitten tussen Ogg Flac en Flac.
Ogg betekent niet dat de boel nog 'ns extra gecompimeerd is.
Dat verschillende levels van flac-encoding exact dezelfde filegrootte opleveren, is vreemd. Dat zou niet moeten.
Ogg is de "container", die allerlei verschillende streams kan bevatten:
• Flac is een lossless gecomprimeerde audiostream.
• Vorbis is een lossy gecomprimeerde audiostream.
• Tarkin is een lossy (?) comprimeerde videostream.
Dus je kunt inderdaad encoden naar alleen Flac, alleen zet je er geen enveloppe omheen die vertelt wat die vreemde stroom bitjes voorstelt; hiervoor zul je een Ogg Flac moeten bouwen. Er zal dus kwa filegrootte weinig verschil zitten tussen Ogg Flac en Flac.
Ogg betekent niet dat de boel nog 'ns extra gecompimeerd is.
Dat verschillende levels van flac-encoding exact dezelfde filegrootte opleveren, is vreemd. Dat zou niet moeten.
[ Voor 22% gewijzigd door Zpottr op 15-09-2003 18:36 ]
Zoef
Maar over het "audiofielen" intermezzo :
kan het niet zo zijn datr je slechte mp3's had? Niet vergelijkend muziek ? Kan me niet voorstellen dat apple een slecht product afleveren eigenlijk
kan het niet zo zijn datr je slechte mp3's had? Niet vergelijkend muziek ? Kan me niet voorstellen dat apple een slecht product afleveren eigenlijk
This is the Way.
Verwijderd
van een duitse site:
Der Name Vorbis wurde von einer Figur des Terry-Prachett-Buchs „Small Gods“ übernommen. Oft wird im Internet Vorbis auch fälschlicherweise OGG genannt. OGG beschreibt das gesamte Container-Projekt, an dem Xiph, die Entwickler von Vorbis, arbeiten. Wie MP3 wird auch Vorbis als so genanntes „Lossy“-Format bezeichnet. Es entfernt für das menschliche Gehör nicht mehr hörbare Frequenzen und verringert dadurch die Dateigröße. Der Name kommt von dem englischen Begriff „loss“, der übersetzt Verlust bedeutet. Um Musik auf eine festplatten- und webfreundliche Größe zu reduzieren, müssen bestimmte Abstriche gemacht werden.
Der Name Vorbis wurde von einer Figur des Terry-Prachett-Buchs „Small Gods“ übernommen. Oft wird im Internet Vorbis auch fälschlicherweise OGG genannt. OGG beschreibt das gesamte Container-Projekt, an dem Xiph, die Entwickler von Vorbis, arbeiten. Wie MP3 wird auch Vorbis als so genanntes „Lossy“-Format bezeichnet. Es entfernt für das menschliche Gehör nicht mehr hörbare Frequenzen und verringert dadurch die Dateigröße. Der Name kommt von dem englischen Begriff „loss“, der übersetzt Verlust bedeutet. Um Musik auf eine festplatten- und webfreundliche Größe zu reduzieren, müssen bestimmte Abstriche gemacht werden.
Ik zeg niet dat de apple iPod slecht is. Qua user-interface, looks kwaliteit is het een uitstekend ding. De geluidskwaliteit is ook wel goed alleen zijn er spelers op de markt die aanzienlijk beter klinken. Zoals ik al aangaf in mijn eerdere posting mag er ook kritiek zijn op Apple, kritiek die ik terrecht vind.HIValicious schreef op 15 September 2003 @ 18:31:
Maar over het "audiofielen" intermezzo :
Groeten Remco
Verwijderd
Zoals op de DAP site vermeld staat staat nu ook op de japanse Iriver site al de IHP-120 aangekondigd voor eind van deze maand begin volgende maand (http://www.iriverjapan.com/product.php?product=iHP-120 en dan babble fish eroverheen gooien). Ook is de site van Iriver eindelijk voor North Europe en hoef je dus geen Duits Tsjechisch etc te lezen :]. Jmmr genoeg geen echt High res pictures
ik weet dus ook nog niet of ik de zwarte kleur nou echt mooi vind.
Misschien beetje loos maar toch voor sommige belangrijk: limiet is zelfde gebleven voor maps en files zover ik kon lezen! Dus bij 5000 files van 192 kbps mogen alle liedjes gemiddeld 2 minuut en 46 sec. Das toch beetje weinig..... voor 128 is het 4 minuut en 10 sec. :]
Toch wel jammer vind ik dat ze het niet wat hebben opgehoogd........ alles in 320 kbps is dus onmogelijk
of zelf gewoon de helft ook al niet waarschijnlijk......
Vandaag de 6-8ste mail naar Philips gestuurd, eerst stuurden ze: binnen 2 dagen antwoord nu is het al: enkele dagen aangezien ze het druk hebben
(niet lullig bedoel maar met wat? koffie drinken? :] )
! We Eant Pics, We Want Pics Omni ! :] nog een sneak preview ? :]
Misschien beetje loos maar toch voor sommige belangrijk: limiet is zelfde gebleven voor maps en files zover ik kon lezen! Dus bij 5000 files van 192 kbps mogen alle liedjes gemiddeld 2 minuut en 46 sec. Das toch beetje weinig..... voor 128 is het 4 minuut en 10 sec. :]
Toch wel jammer vind ik dat ze het niet wat hebben opgehoogd........ alles in 320 kbps is dus onmogelijk
Vandaag de 6-8ste mail naar Philips gestuurd, eerst stuurden ze: binnen 2 dagen antwoord nu is het al: enkele dagen aangezien ze het druk hebben
! We Eant Pics, We Want Pics Omni ! :] nog een sneak preview ? :]
Ik denk dat iig de chrome-accenten (de bovenste en onderste "randen" er bij een zwarte unit veel beter uit gaan zien dan bij de iHP-100. Pianozwart en zilver-chrome is een mooie combinatie, me dunkt.Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 13:49:
Zoals op de DAP site vermeld staat staat nu ook op de japanse Iriver site al de IHP-120 aangekondigd voor eind van deze maand begin volgende maand (http://www.iriverjapan.com/product.php?product=iHP-120 en dan babble fish eroverheen gooien). Ook is de site van Iriver eindelijk voor North Europe en hoef je dus geen Duits Tsjechisch etc te lezen :]. Jmmr genoeg geen echt High res picturesik weet dus ook nog niet of ik de zwarte kleur nou echt mooi vind.
Dit is idd erg vreemd, bij een 10 GB model maakt het vrij weinig uit (je hebt er ruim voldoende aan) maar bij een 20 GB model is het toch alweer ietsiepietsie nijpender.Misschien beetje loos maar toch voor sommige belangrijk: limiet is zelfde gebleven voor maps en files zover ik kon lezen! Dus bij 5000 files van 192 kbps mogen alle liedjes gemiddeld 2 minuut en 46 sec. Das toch beetje weinig..... voor 128 is het 4 minuut en 10 sec. :]
Deze redenering snap ik evenwel niet echt: een file van 320 kbps is groter qua omvang dan een 128 kbps file: er passen dus minder 320 kbps files op een 20 GB dan 128 kbps (logisch), dus je zult minder snel aan de 5000 files gaan komen wanneer je een hogere bitrate hanteert. Dan is het altijd de vraag hoeveel mp3's van 320 kbps er op 20 GB passen, maar dit staat los van de file-limiet... Toch? Correct me if I'm wrong, ik word er wazig vanToch wel jammer vind ik dat ze het niet wat hebben opgehoogd........ alles in 320 kbps is dus onmogelijkof zelf gewoon de helft ook al niet waarschijnlijk......
Bellen kan ook.Vandaag de 6-8ste mail naar Philips gestuurd, eerst stuurden ze: binnen 2 dagen antwoord nu is het al: enkele dagen aangezien ze het druk hebben(niet lullig bedoel maar met wat? koffie drinken? :] )
Hmmm zelden heb ik zoveel typewerk afgeleverd als de afgelopen dagen het geval was (voor de review). Pic?! We Eant Pics, We Want Pics Omni ! :] nog een sneak preview ? :]

Hoppa
Verwijderd
Verschilt niet veel
, de iRiver lijkt kleiner

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 14:26 ]
Verwijderd
wanneer is die review nou klaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 14:27 ]
De zwarte versie is IMHO veel mooier ...
Stel je voor een Zwarte cube, zwarte GBA: SP, Zwarte IHP-120, Zwarte SE 610
* NoTimeRemains zwijmelt even weg naar fairy land
Stel je voor een Zwarte cube, zwarte GBA: SP, Zwarte IHP-120, Zwarte SE 610
* NoTimeRemains zwijmelt even weg naar fairy land
This is the Way.
Verwijderd
Idd wat ik zei klopt niet ,wazig :] moest eigenlijk staan bij 320 kbps zou dus iets van 1 min 50 ofzo per nummer kunnen :]. Ik h00p idd op een snelle high res pic... h00p dat ie meer op de HDD-100 gaat lijken
.
Ik zal idd maar eens gaan bellen... hopen dat ik niet steeds in de wacht wordt gezet of doorgeschakeld wordt........
Iemand meer gehoord(geruchten) over versie 4.2 van Philips HDD-100?
Ik zal idd maar eens gaan bellen... hopen dat ik niet steeds in de wacht wordt gezet of doorgeschakeld wordt........
Iemand meer gehoord(geruchten) over versie 4.2 van Philips HDD-100?
Verwijderd
Firmware 4.2 moet al uit zijn en moet nu alle bekende problemen oplossen. Ik was vorige week bij een workshop "Connected Planet" van Philips Europe in Amsterdam. Ik sprak met de Europese coordinator van de HDD100 en hij vertelde me dat fw 4.2 af is. Hij schrok nogal van alle negatieve publiciteit omtrent de HDD100 
Ik kan eigenlijk firmware update 4.2 nergens vinden op de site... daar staat alleen 4.0
Ik kan eigenlijk firmware update 4.2 nergens vinden op de site... daar staat alleen 4.0
Verwijderd
Blijkbaar een erg slechte communicatie binnen het bedrijf. Slecht hoor. Zo'n coordinator heeft blijkbaar niet de goede bronnen wbt zijn product.Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 16:15:
Firmware 4.2 moet al uit zijn en moet nu alle bekende problemen oplossen. Ik was vorige week bij een workshop "Connected Planet" van Philips Europe in Amsterdam. Ik sprak met de Europese coordinator van de HDD100 en hij vertelde me dat fw 4.2 af is. Hij schrok nogal van alle negatieve publiciteit omtrent de HDD100
Verwijderd
Als ik producent zou zijn, dan zou ik juist dit soort forums volgen.... dit is nou een goedkoop gebruikerspanel. Je klanten helpen je kostenloos bij het verbeteren van je product!Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 16:15:
Bovendien blijkt uit onderzoek dat als je de klachten van klanten serieus neemt en goed afhandelt, dan blijven klanten langer merkentrouw; als je een klacht niet serieus neemt loopt een klant weg en komt niet meer terug. Omdat mp3cdspeler (Holland Global)
Verwijderd
Ik heb gisteren ook nog gezocht idd voor die update... niet te vinden==> nog niet uit lijkt me :]. Philips moet wat dichter bij de klanten gaan staan denk ik... weten wat ze vinden van de spelers en op fora zoeken en dan die bugs wegwerken die allemaal zijn ontdekt! Dat ie dat allemaal niet wist vind ik toch wel erg
.
Nou hopelijk komt ie nog in dezer dagen uit (4.2)!
Nou hopelijk komt ie nog in dezer dagen uit (4.2)!
Verwijderd
Nou van die bugs wisten ze natuurlijk wel, maar dat de HDD100 zo werd afgekraakt en dat men de HDD100 al begon om te ruilen voor alternatieven was men niet op de hoogte. Maar goed, een slechte lancering is het natuurlijk wel.
Dat die gasten zelf niet een tech forum hebben is natuurlijk onbegrijpelijk.
Dat die gasten zelf niet een tech forum hebben is natuurlijk onbegrijpelijk.
Verwijderd
Effe heel offtopic: In de nieuwste clip van 50 Cent, P.I.M.P gebruikt ie een Ipod :] en effe daarna zag ik de reclame van de HDD-100 op mtv erg onduidelijk vond ik: eerst d8 ik waar gaat dit over en toe liet ie de HDD-100 erg onduidelijk zien
vond ik erg jammer ze mochten de HDD-100 wel eens beter laten zien zeker omdat ie er zo nice uitziet!

Samsung had er even geen zin meer in om iPod de enige te laten zijn met een professioneel opgezette muziekservice (iTunes, AAC'tjes kopen e.d.). Aldus ging men een deal met Napster (wie kent ze nog?) aan: zo werd de YP-910 geboren.

Hij moet nog geboren worden, vandaar dat deze pic zo klein is
Nuja. De YP-910 en Napster gaan dus een combi worden om in de gaten te houden. Men krijgt bij de muziekservice toegang tot 500.000 nummers (afkomstig van de 5 grootste muzieklabels ter wereld). je kunt er voor kiezen om een losse track te kopen, een heel album aan te schaffen of een "premium" abonnement te nemen - hetgeen zoveel betekent: downloaden zoveel, wanneer en wat je maar wilt.
De YP-910 is een 20 GB speler, dimensies zijn 108 x 70 x 20 mm, en het ding zou 60 gram wegen: maar dat kan natuurlijk niet. Dat zal dus wel 160 gram zijn, anders hebben ze een nieuw wiel ontdekt.
Mobilemag artikel
Verwijderd
Hmmm begint sony ook een hdd mp3 speler te maken?

hij ziet er wel vet uit
[edit]

hij ziet er wel vet uit
[edit]
Sony onthulde vandaag een prototype Vaio-speler die is uitgevoerd met een 3,5-inch scherm met een hoge resolutie. Het apparaat is in staat om maar liefst 10 uur onafgebroken MPEG-2 videobeelden te kunnen vertonen die zijn opgeslagen op de ingebouwde 20 gigabyte grote harde schijf. Sony onthulde de digitale videospeler op de WPC Expo in Japan, de grootste tentoonstelling van digitale apparatuur ter wereld.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 13:25 ]
Mja, das dus een mpeg4 speler. Sony kennende zullen ze met mp3 nog niet erg veel doen.Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 22:38:
Hmmm begint sony ook een hdd mp3 speler te maken?
[afbeelding]
hij ziet er wel vet uit
Er komt wel een iPod-competitor van Sony, maar das pas begin volgend jaar - geen idee of ze dan van atrac3 en dergelijke afstappen.
Prijsoorlog coming up??
BronDell komt met mp3-speler met harde schijf
01:34 uur - Dell zal naar verwachting komende week een mp3-speler aankondigen. De speler – Digital Jukebox genaamd – krijgt een harde schijf van 15 GB. De speler zal moeten concurreren met onder meer de iPod van Apple. Ook komt Dell met twee nieuwe Axim pda’s. (LV)
[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 20-09-2003 10:08 ]
Zoef
Verwijderd
Geluidstest: Ogg vs Lame
zie http://www.digit-life.com/articles/oggvslame/
Conclusion
1 The new versions of both coders handle their tasks much better than the previous ones.
2 The quality in the ABR mode for the LAME is never worse than in a standard mode, and it is often much better at any bitrates.
3 In the mode of the maximum similarity with an original (320/350 Kbit) both coders perform excellently.
4 In the ABR 256 Kbit mode the LAME better reproduces highs, and the OGG works better with middle frequencies. I would rather recommend the OGG, but it hasn't solid advantage as far as compatibility is concerned.
5 Coding in the 256 Kbit mode for the OGG and in the ABR 256 Kbit mode for the LAME corresponds to high quality and it is a good choice if you don't want the maximum similarity with an original.
6 In the ABR 192 Kbit mode the LAME is on the whole better than the OGG.
7 In case of 160 and 128 Kbit the OGG is an obvious leader.
8 The coding quality of 160 Kbit is much better than that of 128, that is why I recommend to take 160 everywhere where it is possible.
The recommended versions of the LAME and OGG, as well as some useful software can be found on the OrlSoft site in the "download" section at http://orlsoft.djbobo.ru/download.asp
In deze test is volgens mij alleen naar de geluidskwaliteit gekeken, niet naar de bestandsgrootte.
zie http://www.digit-life.com/articles/oggvslame/
Conclusion
1 The new versions of both coders handle their tasks much better than the previous ones.
2 The quality in the ABR mode for the LAME is never worse than in a standard mode, and it is often much better at any bitrates.
3 In the mode of the maximum similarity with an original (320/350 Kbit) both coders perform excellently.
4 In the ABR 256 Kbit mode the LAME better reproduces highs, and the OGG works better with middle frequencies. I would rather recommend the OGG, but it hasn't solid advantage as far as compatibility is concerned.
5 Coding in the 256 Kbit mode for the OGG and in the ABR 256 Kbit mode for the LAME corresponds to high quality and it is a good choice if you don't want the maximum similarity with an original.
6 In the ABR 192 Kbit mode the LAME is on the whole better than the OGG.
7 In case of 160 and 128 Kbit the OGG is an obvious leader.
8 The coding quality of 160 Kbit is much better than that of 128, that is why I recommend to take 160 everywhere where it is possible.
The recommended versions of the LAME and OGG, as well as some useful software can be found on the OrlSoft site in the "download" section at http://orlsoft.djbobo.ru/download.asp
In deze test is volgens mij alleen naar de geluidskwaliteit gekeken, niet naar de bestandsgrootte.
Klopt, maar de bestandsgrootte is natuurlijk direct verbonden aan de bitrate en hij kijkt overal naar hogere bitrate mp3's dan de ogg's.
Ik heb de laatste paar pagina's van dit topic even door gekeken, maar zijn er nu al werkelijk spelers die Ogg (vorbis/ flac) ondersteunen
Bij iRiver staat het al een flink tijdje op de "to-do" lijst. Bij de Japanse site van de iHP200 (in het zwart) welke ik van dapreview heb afgeplukt, staat al wel Ogg vorbis support. Op de gewone site van iRiver staat nog steeds het stukje dat Ogg nog niet mogelijk is vanwege de te grote source.
Heb jij nog wat inside info over spelers die Ogg ondersteunen the_Omniscient ?
Bij iRiver staat het al een flink tijdje op de "to-do" lijst. Bij de Japanse site van de iHP200 (in het zwart) welke ik van dapreview heb afgeplukt, staat al wel Ogg vorbis support. Op de gewone site van iRiver staat nog steeds het stukje dat Ogg nog niet mogelijk is vanwege de te grote source.
Heb jij nog wat inside info over spelers die Ogg ondersteunen the_Omniscient ?
Dat staat vrijwel letterlijk in deze post: [rml]the_Omniscient in "[ MP3] HDD-based mp3 players Deel 2"[/rml] 
De Rio Audio Karma 20/40GB gaat volgens mij (!) de eerste speler zijn die het vanaf de launch gaat ondersteunen
De Rio Audio Karma 20/40GB gaat volgens mij (!) de eerste speler zijn die het vanaf de launch gaat ondersteunen
Aha idd dankje, ik heb er overheen gelezen (ik zat teveel naar het plaatje eronder te kijkenGrrrrrene schreef op 21 September 2003 @ 15:17:
Dat staat vrijwel letterlijk in deze post: [rml]the_Omniscient in "[ MP3] HDD-based mp3 players Deel 2"[/rml]
Kan gebeuren in een groot topic
Bwahrgh... excusez-moi pour l'afwezigheid maar die iRiver vs HDD100 review is werkelijk *monsterlijk* groot geworden. Is nu zo goed als af, kan hem helaas nog niet publiceren.
Een indicatie, de documentlengte in Word:

Deel het door 2 en je zit op de lengte in notepad
... dus dat heeft aardig wat tijd en energie weggeknibbeld. Leuk nieuws idd van die Dell machine, ben zeer benieuwd. Ook komt er een nieuwe Zen Jukebox aan, de Zen Xtra, nu eindelijk met een fatsoenlijk groot LCD scherm...

Blaat...
Ok, ik ga weer verder. Hopelijk kan ik die zooi dan morgen publiceren - vergeef me dat ik het nog niet in het NL heb vertaald, een mens zou eens wat nachtrust kunnen halen
Een indicatie, de documentlengte in Word:

Deel het door 2 en je zit op de lengte in notepad
... dus dat heeft aardig wat tijd en energie weggeknibbeld. Leuk nieuws idd van die Dell machine, ben zeer benieuwd. Ook komt er een nieuwe Zen Jukebox aan, de Zen Xtra, nu eindelijk met een fatsoenlijk groot LCD scherm...

Blaat...
Ok, ik ga weer verder. Hopelijk kan ik die zooi dan morgen publiceren - vergeef me dat ik het nog niet in het NL heb vertaald, een mens zou eens wat nachtrust kunnen halen

iemand enig idee van een prijs van de Karma 20gb in nederland (of europa zou al fijn zijn)??
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Mmmm nice Omni :] en who cares dat het nog niet nl is
Morgen heb ik vrij van school dus ik kan om de 10 min checken of ie er op staat:P
Morgen heb ik vrij van school dus ik kan om de 10 min checken of ie er op staat:P
WTF, 112 pagina's review??? En dat moet ik ook nog door gaan lezen om te concluderen dat de Rio Karma beter is?
Verwijderd
[edit, zie net dat iemand al het bericht over de Dell mp3 gepost heeft]
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 12:59 ]
Hm review is nu aangepast (zaten ontiegelijk veel spelfouten en dergelijke in, zullen er nog wel in zitten hoor
), moet nog een conclusie, officiele specs en linkjes opnemen.
Ook wat onjuistheden verwijderd zoals f*cked up benchmarks (USB 2.0 met 2 mb/s? Beats me!), mooie balkjes enzo toegevoegd. Tja, het moet vrijwel perfect zijn he.
Dan gaat ie naar mp3shopper.nl (omdat zij het recht hebben als supplier de review eerst in te zien). Daarna wordt ie gepublished.
Maarja, nearly there ppl en idd... it's been a long way, en die machientjes zijn al bijna achterhaald, maar dat maakt weinig uit: als ze in prijs gaan dalen zullen ze toch nog wel even op de markt blijven rondhangen.
Ook wat onjuistheden verwijderd zoals f*cked up benchmarks (USB 2.0 met 2 mb/s? Beats me!), mooie balkjes enzo toegevoegd. Tja, het moet vrijwel perfect zijn he.
Dan gaat ie naar mp3shopper.nl (omdat zij het recht hebben als supplier de review eerst in te zien). Daarna wordt ie gepublished.
Maarja, nearly there ppl en idd... it's been a long way, en die machientjes zijn al bijna achterhaald, maar dat maakt weinig uit: als ze in prijs gaan dalen zullen ze toch nog wel even op de markt blijven rondhangen.
Shyne: kuch
Pic van de nieuwe Dell DJ Jukebox:

... apart, heel apart
Ze gaan dus ook een aparte muziekservice (Dell Music Store) opzetten. Echt veel specs (behalve 15 GB en wat je aan het plaatje af kan zien) zijn vooralsnog niet bekend. Maar Apple krijgt toch aardig wat concurrentie, de laatste tijd.
Meer info

... apart, heel apart
Ze gaan dus ook een aparte muziekservice (Dell Music Store) opzetten. Echt veel specs (behalve 15 GB en wat je aan het plaatje af kan zien) zijn vooralsnog niet bekend. Maar Apple krijgt toch aardig wat concurrentie, de laatste tijd.
Meer info
Verwijderd
Phhhhhhhhewwww ik ben nog steeds aan het lezen al 1 1/2 les uur op school gelezen, ik wil wel alles lezen natuurlijk :] Ik zal men commentaar wel posten als ik alles heb gelezen :}
(als die er is).
Jmmr dat er nog geen specs zijn voor die Dell. Ik vind hem op 1ste inzicht niet erg mooi maarja misschien gewoon effe wennen.
Jmmr dat er nog geen specs zijn voor die Dell. Ik vind hem op 1ste inzicht niet erg mooi maarja misschien gewoon effe wennen.
ik vind de Dell juist erg mooi!
Als ie nu ook es klein is...
Als ie nu ook es klein is...
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Pfff die toetsen zijn echt lelijk, verder is die mooi. Maar ik heb toch liever een ipod of die phillips of iriverthe_Omniscient schreef op 25 September 2003 @ 16:57:
Shyne: kuch
[afbeelding]
... apart, heel apart
Meer info
w00t, is dit echt, want op nomadworld.com staat er og niets over, heb zelf al wat gezocht, maar geen releasedate ofzow gevonden., wel dat er een 40 gb versie aankomtthe_Omniscient schreef op 21 September 2003 @ 21:29:
Ook komt er een nieuwe Zen Jukebox aan, de Zen Xtra, nu eindelijk met een fatsoenlijk groot LCD scherm...
[afbeelding]
www.google.nl
Verwijderd
Omni
Bijv. een vergelijk tussen de Iriver en de Rio Karma.... I canŽt wait... maar Žk heb geduld
Verwijderd
Heb hem uit :].... Paar dingen die me opvielen:
- Geluidskwaliteit viel tegen van HDD-100, dit had ik niet verw8 omdat ik op veel andere sites had geh00rd dat de geluidskwaliteit juist erg goed was, teleurstellend ook dat 5 adjustable Eq settings het afleggen tegen alleen trebble en bassbooster. BTW Ik heb op men radio van Philips ook DBB zitten en ik kan NIET meer zonder die bass :] jmmr dat ik niet kan uittesten of ie hetzelfde is op die HDD-100.
- Tasje van Philips vind ik mooier dan die travel pouch van iriver :] veel mooier(doet me denken aan die zakjes die je bij een minidisc krijgt) :] (ietsjes minder functioneel dat wel) das een subjectief dus das altijd lastig punt ook zo met afstandbediening. Ik ken niemand met een cd/mini disc speler met een ab met schermpie dus ik zie het niet echt als gemis... is net wat je gewend bent, het is gewoon ook lichter(neem ik aan). 2de punt: :] als je je mp3 speler steeds te voorschijn haalt kan iedereen de mp3 speler goed zien en kan je ze jaloers maken :]
- Navagation van HDD-100: is idd erg wennen ik heb het eerst ook aardig wat x fout gedaan(toen ik dat ding probeerde in de winkel), maar na een weekje gebruiken ben je er toch wel echt aan gewend neem ik aan. Ik hoop wel dat ze ffw beetje sneller maken (al gebruik ik dat echt nooit).
- Is Coldplay rock/pop? pop kan ik snappen maar roch ?
ik ben een rock/hard rock fan (dus Bass is belangrijk voor me) en ik luister ook wel eens naar Coldplay maar das geen rock zover ik hun muziek ken(alleen CD Parachutes d8 ik). (System of a Down is ook niet de makkelijkste/gemiddelde rock die je hebt gekozen :] je had voor Marilyn Manson moeten kiezen en dan Linkin Park
)
- Vond je het max. volume wel goed genoeg? is veel over gezegd (minidisc speler hebben in eu zelfs 2.5 mW in rest van de wereld 5mW(komt door stomme fransen die moesten een max van 2.5 mW instellen
).
Verder goede review :] je moet denken dat ik je review probeer af te zeiken h00r! :] ik ben nu tochwel teleurgesteld in de HDD-100... ik w8 iig 1 firmware upgrade nog totdat ik de finale beslissing maak(vind de HDD wel mooier(external en menu's hoe alles eruit ziet gewoon), de grootste nadeel atm voor mij is de tegenvallende geluidskwaliteit had hier toch veel van Philips verw8 naar mijn mening 1 van de best kwalitatieve merken.
K33p up the g00d work Omni
- Geluidskwaliteit viel tegen van HDD-100, dit had ik niet verw8 omdat ik op veel andere sites had geh00rd dat de geluidskwaliteit juist erg goed was, teleurstellend ook dat 5 adjustable Eq settings het afleggen tegen alleen trebble en bassbooster. BTW Ik heb op men radio van Philips ook DBB zitten en ik kan NIET meer zonder die bass :] jmmr dat ik niet kan uittesten of ie hetzelfde is op die HDD-100.
- Tasje van Philips vind ik mooier dan die travel pouch van iriver :] veel mooier(doet me denken aan die zakjes die je bij een minidisc krijgt) :] (ietsjes minder functioneel dat wel) das een subjectief dus das altijd lastig punt ook zo met afstandbediening. Ik ken niemand met een cd/mini disc speler met een ab met schermpie dus ik zie het niet echt als gemis... is net wat je gewend bent, het is gewoon ook lichter(neem ik aan). 2de punt: :] als je je mp3 speler steeds te voorschijn haalt kan iedereen de mp3 speler goed zien en kan je ze jaloers maken :]

- Navagation van HDD-100: is idd erg wennen ik heb het eerst ook aardig wat x fout gedaan(toen ik dat ding probeerde in de winkel), maar na een weekje gebruiken ben je er toch wel echt aan gewend neem ik aan. Ik hoop wel dat ze ffw beetje sneller maken (al gebruik ik dat echt nooit).
- Is Coldplay rock/pop? pop kan ik snappen maar roch ?
- Vond je het max. volume wel goed genoeg? is veel over gezegd (minidisc speler hebben in eu zelfs 2.5 mW in rest van de wereld 5mW(komt door stomme fransen die moesten een max van 2.5 mW instellen
Verder goede review :] je moet denken dat ik je review probeer af te zeiken h00r! :] ik ben nu tochwel teleurgesteld in de HDD-100... ik w8 iig 1 firmware upgrade nog totdat ik de finale beslissing maak(vind de HDD wel mooier(external en menu's hoe alles eruit ziet gewoon), de grootste nadeel atm voor mij is de tegenvallende geluidskwaliteit had hier toch veel van Philips verw8 naar mijn mening 1 van de best kwalitatieve merken.
K33p up the g00d work Omni
Allereerst: ja, die Zen eXtra is echt. Geen idee wat, wanneer of hoe, maar hij is echt.
Verder: bedankt voor de complimentjes.
, en ik hoef er geen taart mee te bakken dus dan maar liever dat stof en nepleer van het iRiver-hoesje. Daar zit dan ook meer dan 1 gat in om bij je knopjes te komen. Mja, design is maar 0,3% van het geheel, maakt niet zoveel uit dus 
, maarja, op een gegeven moment slaan je maten je hersen dan ook wel in of raakt het apparaat wat verouderd en juist dan is het praktisch nut veel belangrijker.
, een leuke test dus of zo'n speler mijn wegspoelgevoel weet te versterken.
Verder: bedankt voor de complimentjes.
Het is niet dat de geluidskwaliteit nu superslecht ofzo is, maar die van de iRiver vind ik - en mijn testpaneltje van 5 mensen - vele malen beter, iig zeker overtuigender.Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 20:08:
Heb hem uit :].... Paar dingen die me opvielen:
- Geluidskwaliteit viel tegen van HDD-100, dit had ik niet verw8 omdat ik op veel andere sites had geh00rd dat de geluidskwaliteit juist erg goed was,
Als je zelf gaat zitten spelen, dan vind je wel de juiste instellingen maar het blijft behelpen: vergeet niet dat de treble en bass boosters van de iRiver behoorlijk geavanceerd zijn (13- en 4-staps). Bovendien, als ik aangepast geluid nodig heb, dan wil dat meteen en niet dmv DMM-software aan moeten passen.teleurstellend ook dat 5 adjustable Eq settings het afleggen tegen alleen trebble en bassbooster.
De DBB is op zich wel ok, maar het geluid van een vlakke equalizer ("off"-stand) wordt heel gemakkelijk weggedrukt door die dubbele bass - en in combinate met andere equalizersettings gaat het ding al gauw over de top.BTW Ik heb op men radio van Philips ook DBB zitten en ik kan NIET meer zonder die bass :] jmmr dat ik niet kan uittesten of ie hetzelfde is op die HDD-100.
Ik blijf het een washandje of een ovenwant vinden- Tasje van Philips vind ik mooier dan die travel pouch van iriver :] veel mooier(doet me denken aan die zakjes die je bij een minidisc krijgt) :] (ietsjes minder functioneel dat wel) das een subjectief dus das altijd lastig punt ook zo met afstandbediening.
De combinatie van dat zakje en die remote is erg vervelend: dan zou een zakje met een ge-LCD'ed a/b echt veel beter zijn geweest. Hoewel het materiaal van het zakje behoorlijk unit-vriendelijk is, slaat het natuurlijk nergens op dat je zelfs met a/b het ding nog aan de buitenwereld moet blootstellen.Ik ken niemand met een cd/mini disc speler met een ab met schermpie dus ik zie het niet echt als gemis... is net wat je gewend bent, het is gewoon ook lichter(neem ik aan).
dat is wel zo2de punt: :] als je je mp3 speler steeds te voorschijn haalt kan iedereen de mp3 speler goed zien en kan je ze jaloers maken :]
Zoals vermeld: ik ben een trance/progressive liefhebber, dus het is voor mij een beetje moeilijk om aales in het juiste hokje te plaatsen. Zal hier en daar wel fout zijn gegaan idd. System of a Down heb ik gekozen omdat ik hier persoonlijk wel eens wat van mn frustratie mee weg spoel- Is Coldplay rock/pop? pop kan ik snappen maar roch ?ik ben een rock/hard rock fan (dus Bass is belangrijk voor me) en ik luister ook wel eens naar Coldplay maar das geen rock zover ik hun muziek ken(alleen CD Parachutes d8 ik). (System of a Down is ook niet de makkelijkste/gemiddelde rock die je hebt gekozen :] je had voor Marilyn Manson moeten kiezen en dan Linkin Park
)
Vond het outputvolume buitengewoon zwak, adequaat voor 1 persoons gebruik in normale omgevingen, maar gekke dingen moet je er niet mee gaan doen.- Vond je het max. volume wel goed genoeg? is veel over gezegd (minidisc speler hebben in eu zelfs 2.5 mW in rest van de wereld 5mW(komt door stomme fransen die moesten een max van 2.5 mW instellen).
Neuj, komt wel goed - beetje kritiek kan geen kwaad, zoalng het ergens op gestaafd isVerder goede review :] je moet denken dat ik je review probeer af te zeiken h00r! :]
Tja... iRiver heeft natuurlijk veel meer ervaring in de mp3 branche, en het is toch een ander koekje waar je dan van eet - lossy formats zijn niet voor niets lossy, dus dan heb je wel baat bij een goede research- en development eenheid. Maar Philips moet het natuurlijk nog een beetje leren in de HDD-markt. Met de expaniums leken ze goed op weg, dit is weer ff iets anders.de grootste nadeel atm voor mij is de tegenvallende geluidskwaliteit had hier toch veel van Philips verw8 naar mijn mening 1 van de best kwalitatieve merken.
Will do, will do, zolang er maar een beetje geduld opgebracht kan worden komt het allemaal wel goed. Er gaat gewoon heel veel tijd inzitten, daar krijg je wel wat voor terug.K33p up the g00d work Omni
wow wat een review.....
tja ik heb zo'n Xclef en das toch wel een ongelooflijk dikkek koe vergeleken met die andere dingen...
1 opmerking: de beoordelingstabellen zijn af en toe wat vaag/korrelig. Weet niet of je er PSD's van hebt, maar opslaan in hogere kwaliteit lijkt me wat beter.
Verder uitstekende review, vooral goed dat je ook op kleine dingen als knopjes-kwaliteit, tasjes, verpakking enz. let!
Ik weet eigenlijk niet of ik spijt moet hebben van m'n XClef as ik die review zo lees...
tja ik heb zo'n Xclef en das toch wel een ongelooflijk dikkek koe vergeleken met die andere dingen...
1 opmerking: de beoordelingstabellen zijn af en toe wat vaag/korrelig. Weet niet of je er PSD's van hebt, maar opslaan in hogere kwaliteit lijkt me wat beter.
Verder uitstekende review, vooral goed dat je ook op kleine dingen als knopjes-kwaliteit, tasjes, verpakking enz. let!
Ik weet eigenlijk niet of ik spijt moet hebben van m'n XClef as ik die review zo lees...
leoaq.fm // Jeune Loop
Kijk eens naar je portemonnee: ook nog een stuk dikker, of niet?leokennis schreef op 25 September 2003 @ 20:56:
wow wat een review.....
Klopt, zet ik even om naar HTML maar had daar echt geen zin meer in vandaag. Komt dus wel goed1 opmerking: de beoordelingstabellen zijn af en toe wat vaag/korrelig. Weet niet of je er PSD's van hebt, maar opslaan in hogere kwaliteit lijkt me wat beter.
Ik weet het wel, en het antwoord is: nee. Geen idee hoeveel je voor de X-Clef hebt betaald, maar veel meer dan 300 Euro zal het niet geweest zijn. Hoewel deze units (de iHP iig) in prijs zullen gaan dalen, blijft het in dit geval appels met peren vergelijken. Vandaar ook dat ik de Zen NX probeer te bemachtigen om dit verhaal nog eens dunnetjes over te doen: qua geluidskwaliteit en mogelijkheden zit je met de HD-500 voor een dubbeltje op een van de eerste rijen in de HDD-wereld.Ik weet eigenlijk niet of ik spijt moet hebben van m'n XClef as ik die review zo lees...
En Fozz: Karma is in NL nog niet echt gemakkelijk te verkrijgen, maar wie weet of mijn Amerikaanse colleague zin heeft in een verse aanschaf.
sorry voor offtopic:Kijk eens naar je portemonnee: ook nog een stuk dikker, of niet?
nu heb ik dus 2 overvolle zakken
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
WOW wat een review!

Ik kan zien dat hier heel veel tijd en moeite in is gestoken.
En nu ik dit heb gelezen kan ik helemaal niet meer wachten tot mijn ihp-100 binnen is
Ik kan zien dat hier heel veel tijd en moeite in is gestoken.
En nu ik dit heb gelezen kan ik helemaal niet meer wachten tot mijn ihp-100 binnen is
Verwijderd
De Ihp is precies sterk in prijs aan het dalen
Check mmport maar eens: http://www.mmport.nl/cgi-bin/shop/produkten.pl?groupid=8
375€ , zeer aantrekkelijk
Check mmport maar eens: http://www.mmport.nl/cgi-bin/shop/produkten.pl?groupid=8
375€ , zeer aantrekkelijk
Ik heb een klein vraagje:
Ik wil ook een hdd mp3 speler gaan kopen, maar welke?!
Mijn eisen zijn:
- minimaal 15gb ruimte
- het liefst wil ik hem ook gewoon gebruiken als externe harddisk (kunnen ze dit allemaal?)
- afstandsbediening bij de oordopjes (in het snoer dus)
- aansluiting met firewire aangezien ik geen usb 2.0 heb (en USB 1.1 is te langzaam)
- goede geluidskwaliteit
- ong 10 uur draaien na 1x opladen
Welke spelers komen dan in aanmerking?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Ipod 3e generatie (heb graag het nieuwste
), maar die heeft weer een kortere werktijd van de accu.
Bij die 15gig zit ook alles erbij toch? (dock, hoesje, enz.)
En waar kan ik die het beste (goedkoopst) kopen? (mediamarkt?)
Ik wil ook een hdd mp3 speler gaan kopen, maar welke?!
Mijn eisen zijn:
- minimaal 15gb ruimte
- het liefst wil ik hem ook gewoon gebruiken als externe harddisk (kunnen ze dit allemaal?)
- afstandsbediening bij de oordopjes (in het snoer dus)
- aansluiting met firewire aangezien ik geen usb 2.0 heb (en USB 1.1 is te langzaam)
- goede geluidskwaliteit
- ong 10 uur draaien na 1x opladen
Welke spelers komen dan in aanmerking?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Ipod 3e generatie (heb graag het nieuwste
Bij die 15gig zit ook alles erbij toch? (dock, hoesje, enz.)
En waar kan ik die het beste (goedkoopst) kopen? (mediamarkt?)
Verwijderd
[...]
Bovendien, als ik aangepast geluid nodig heb, dan wil dat meteen en niet dmv DMM-software aan moeten passen.
[...]
Mmm had ik nog niet opgemaakt uit de review(kan je krijg je als je zoveel achter elkaar leest
), das idd jmmr

[...]
Zoals vermeld: ik ben een trance/progressive liefhebber, dus het is voor mij een beetje moeilijk om aales in het juiste hokje te plaatsen. Zal hier en daar wel fout zijn gegaan idd. System of a Down heb ik gekozen omdat ik hier persoonlijk wel eens wat van mn frustratie mee weg spoel
, een leuke test dus of zo'n speler mijn wegspoelgevoel weet te versterken.
:} moet je eens Marilyn Manson nieuwe cd proberen (This is the new shit) :] (is niet zoals velen denken dom gescheld met een basje eronder als je goed luistert, werkt wel goed als uitlaat klep), nieuwe cd van Limp Bizkit is ook wel goed(Results May Very) maar mog van mij wel wat meer rock zijn (beetje off topic maarja).
Mmmm 375 euro ERG aantrekkelijk (als ie nou alleen al het menu en/of meer van het uiterlijk van de philips had dan was de keuze sneller gemaakt
)
Bovendien, als ik aangepast geluid nodig heb, dan wil dat meteen en niet dmv DMM-software aan moeten passen.
[...]
Mmm had ik nog niet opgemaakt uit de review(kan je krijg je als je zoveel achter elkaar leest
[...]
Zoals vermeld: ik ben een trance/progressive liefhebber, dus het is voor mij een beetje moeilijk om aales in het juiste hokje te plaatsen. Zal hier en daar wel fout zijn gegaan idd. System of a Down heb ik gekozen omdat ik hier persoonlijk wel eens wat van mn frustratie mee weg spoel
:} moet je eens Marilyn Manson nieuwe cd proberen (This is the new shit) :] (is niet zoals velen denken dom gescheld met een basje eronder als je goed luistert, werkt wel goed als uitlaat klep), nieuwe cd van Limp Bizkit is ook wel goed(Results May Very) maar mog van mij wel wat meer rock zijn (beetje off topic maarja).
Mmmm 375 euro ERG aantrekkelijk (als ie nou alleen al het menu en/of meer van het uiterlijk van de philips had dan was de keuze sneller gemaakt
Master_R, kijk eens of je ergens een oude 20 GB iPod kunt vinden (revisie 1 en 2), die gaan nl. minimaal 10 uur mee op 1 batterijlading.
Wat extra gegvens over de Mpio HD-200:
*= USB 2.0 is backwards compatible with USB1.1.
Transfer speed for USB2.0 lays at a max. of 480 mbps, whereas USB1.1 has reached its' ceiling at 12 mbps
Wat extra gegvens over de Mpio HD-200:
Manufacturer + productname: | Mpio HD-200 |
![]() | |
Capacity: | 1.5 GB |
Buffer size: | ? |
Datatransfer: | USB 2.0* |
Graphical display: | LCD 128 x 128 pixels Indigo blue backlight up to 8 lines |
Firmware Upgradable: | Yes |
Supported file formats: | MP3 WMA ASF |
Encoding (file format): | Yes, MP3 |
Bitrates: | Decoding:? Encoding: 32/64 kbps |
Playmodes: | ? |
Equalizer: | ? |
Tuner: | Yes, FM only Frequency range:? |
Power supply type, battery life time per charge: | Built-in rechargeable Lithium Polymer battery (1300 mAh) 10 hours |
Length X Width X Height: | ? |
Weight: | ? |
Colour: | White/brushed silver |
Accessories: | Earbuds (Mx300) In-line-remote, 7 control keys USB 2.0 cable |
Extra's: | USB Mass storage device (No drivers needed) FM-recording in MP3-format (32 kbps) Voicerecording in MP3-format (32 kbps) Compatible with both Win98+ and Mac OS 8.62+ |
Homepage manufacturer: | Mpio Russia |
Price fixing: | ? |
Additional audio specs: | Maximum output: 20 mW(L) + 20 mW(R) @ ? Ohm S/N ratio @ mp3: 90 dB(L), 90 dB(R) S/N ratio @ FM tuner: ? |
Transfer speed for USB2.0 lays at a max. of 480 mbps, whereas USB1.1 has reached its' ceiling at 12 mbps
[ Voor 6% gewijzigd door the_Omniscient op 26-09-2003 16:09 ]
Idd een mega review. Veel tekst (maar in puntje 2 van de review staat waarom het zoveel is). Zo maar dingen die mij opvallen:
• 1) Klopt die harde schijf snelheid wel
Volgens mij niet namelijk. Op het eerste plaatje van Sisoft sandra is de snelheid goed, maar op het plaatje daaronder: Gemiddeld 53 MB/s, dit is zo rond de snelheid van een oude raid 0 config van 2 harde schijven of de snelheid van het laatste model IBM/Maxtor schijf (op hun max!). Zie ook Tomshardware. Waarschijnlijk gaat het fout, omdat de tijdsas flink verkeerd zit. In die 86ms wordt er gewoon data direct uit de cache van de harde schijf gepompt, je zou dus veel langer moeten testen. Ik zou dat 2e plaatje bij snelheidstesten skippen
. Een 1,8" schijf is in ieder geval een stuk langzamer dan een gewone ATA133/SATA 150 schijf.
• 2) Ik kan weinig vinden over de radio functie.
• 3) Conclusie plaatje is gaaf gedaan (deze dus).
Verder is het voor mij echt teveel tekst om in 1x door te lezen. Is ook niet de bedoeling geloof ik
. Verder netjes gedaan, aan alles zo'n beetje gedacht (behalve 2 dan).
• 1) Klopt die harde schijf snelheid wel
• 2) Ik kan weinig vinden over de radio functie.
• 3) Conclusie plaatje is gaaf gedaan (deze dus).
Verder is het voor mij echt teveel tekst om in 1x door te lezen. Is ook niet de bedoeling geloof ik
Zo zeg, wat een monster review!
Heb hem niet helemaal doorgelezen, maar wel ff wat stukjes doorgenomen en de conclusie gelezen
Ik wacht toch nog even op de eerste reviews van de Rio Karma
Heb hem niet helemaal doorgelezen, maar wel ff wat stukjes doorgenomen en de conclusie gelezen
Ik wacht toch nog even op de eerste reviews van de Rio Karma
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Thnx for the comments, ik heb hier ook ff over zitten na te denken en ik snapte er geen bal meer van. Aangezien het niet zo'n belangrijk gegeven is, kan het wel weg denk ik. De 1.8" schijfjes zijn volgens mij iets van 4200 rpm, niet echt topspeed materiaal dus. Die tweede benchmark is gewoon gaar, maar ik had even bevestiging nodigwwillem schreef op 25 September 2003 @ 22:32:
Idd een mega review. Veel tekst (maar in puntje 2 van de review staat waarom het zoveel is). Zo maar dingen die mij opvallen:
• 1) Klopt die harde schijf snelheid welVolgens mij niet namelijk. Op het eerste plaatje van Sisoft sandra is de snelheid goed, maar op het plaatje daaronder: Gemiddeld 53 MB/s, dit is zo rond de snelheid van een oude raid 0 config van 2 harde schijven of de snelheid van het laatste model IBM/Maxtor schijf (op hun max!). Zie ook Tomshardware. Waarschijnlijk gaat het fout, omdat de tijdsas flink verkeerd zit.
Je vind ook weinig over de optical-out van de iHP-100: zijn niet vergelijkbare functionaliteiten die dus in een directe confrontatie moeilijk te bespreken zijn (beetje "deze heeft dat- en die heeft dat" verhaal), dus dat heb ik maar gelaten voor wat het was en opgeomen in de "Non-compareable blah..."• 2) Ik kan weinig vinden over de radio functie.
Verwijderd
ik vind die Dell ook niet geweldig mooi. Aan de andere kant als ze ze voor 200 euro verkopen dan is de keuze makkelijk. Wat ik wil zeggen is dat als het geluid goed is, de opslagruimte, het gewicht/omvang en de prijs.... dan zal het uiterlijk mij weinig uitmaken.
Verwijderd
natuurlijk niet zo goed als een review van omni
, maar voor wat het waard is een vergelijking tussen
philips hdd 100 score 9 out of 10
rio karma score 9 out of 10
iriver hp 100 score 8 out of 10
toshiba gigabeat score 7 out of 10
creative nomad zen nx score 7 out of 10
http://www.zdnet.com.au/r...000023541,20277974,00.htm
philips hdd 100 score 9 out of 10
rio karma score 9 out of 10
iriver hp 100 score 8 out of 10
toshiba gigabeat score 7 out of 10
creative nomad zen nx score 7 out of 10
http://www.zdnet.com.au/r...000023541,20277974,00.htm
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 12:08 ]
Behehe, de HDD100 9 out of 10... hmmm... smaken verschillen
Mja, een beetje in de Zdnet/Cnet-stijl, dit heb ik reeds eerder gezien op Cnet - volgens mij is het een soort voorbeschouwing ofzo. Ze kunnen die dingen onmogelijk fatsoenlijk getest hebben.
Anyway, here's another deal:
iRiver kondigt de iHP-120 officieel aan.
Notice dat er dus al gelijk Ogg Vorbis ondersteuning op zit - daar kunnen ze dus niet meer onderuit - en niet de minste vorm van Ogg-support ook: tot 500 kbps!
Ook leuk: SRS wow effect, text viewer en m3u-playlist support.
Goed nieuws voor de iHP-100'ers onder ons: er zit een hele, hele, hele mooie Firmware upgrade aan te komen
Guess what it will support 
Ga binnenkort een nieuw topic openen over de iRiver's, gun me daar even de tijd voor aub.
Notice dat er dus al gelijk Ogg Vorbis ondersteuning op zit - daar kunnen ze dus niet meer onderuit - en niet de minste vorm van Ogg-support ook: tot 500 kbps!
Goed nieuws voor de iHP-100'ers onder ons: er zit een hele, hele, hele mooie Firmware upgrade aan te komen
Ga binnenkort een nieuw topic openen over de iRiver's, gun me daar even de tijd voor aub.
Nogal ja, ik vind de HDD100 een teleurstelling. De iPod is zoooveel beter en gebruiksvriendelijker.the_Omniscient schreef op 26 september 2003 @ 13:41:
Behehe, de HDD100 9 out of 10... hmmm... smaken verschillen
Dit is toch opvallend:
En dan dit:Recognizes a maximum of 2000 folders and 9,999 files.(5,000 music files)
Tevens doet deze aankondiging me er aan denken die playlists te testen op de iHp-100This jukebox features a spacious 20GB (6000 MP3 files) hard drive that stores your music and data files.
Verwijderd
De Mpio HD-200 is een hele mooi ding, ik vind hem mooier dan de iriver en phillips. Mooie concurrentie voor de ipod 2 ( behalve dan die 1.5 gb heeft )
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 15:15 ]
Verwijderd
@peetman:
playlists doen het gewoon op de iHP-100, mits je ze op de juiste manier aanmaakt
@ Ringtone: de MPIO is DIK! Oh nee die 200 niet
playlists doen het gewoon op de iHP-100, mits je ze op de juiste manier aanmaakt
@ Ringtone: de MPIO is DIK! Oh nee die 200 niet
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 16:54 ]
Ik had ook niet anders verwachtVerwijderd schreef op 26 September 2003 @ 16:50:
@peetman:
Ik bedoelde dat ik zelf even wat playlists ga maken, kijken of dat een beetje bevalt.
Verwijderd
zie www.mmport.nl:
begin oktober leverbaar de 40gb Xclef hd500
maar ook de GoDot M7170 (zou een half jaar geleden al uitkomen, ook onder de naam Jens of Sweden; maar had vele technische problemen, ik ben benieuwd of die nu opgelost zijn
)
begin oktober leverbaar de 40gb Xclef hd500
maar ook de GoDot M7170 (zou een half jaar geleden al uitkomen, ook onder de naam Jens of Sweden; maar had vele technische problemen, ik ben benieuwd of die nu opgelost zijn
Verwijderd
Ik heb een vraagje over de Philips HDD100, ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen. Op de een of andere manier sorteert hij alle tracks in een album verkeerd, Niet volgens de id3 tag, en volgens mij ook niet volgens de filename, want ik had voor iedere naam een nummer gezet en toen ging het nog steeds fout. Ik hoop dat iemand hetzelfde probleem heeft en er een oplossing voor gevonden heeft, of dat er mensen zijn met handige suggesties...
Alvast bedankt!
Arjen
Alvast bedankt!
Arjen
Op de site staat dat ie net zo dik is als de ihp100the_Omniscient schreef op 26 September 2003 @ 13:41:
Behehe, de HDD100 9 out of 10... hmmm... smaken verschillenMja, een beetje in de Zdnet/Cnet-stijl, dit heb ik reeds eerder gezien op Cnet - volgens mij is het een soort voorbeschouwing ofzo. Ze kunnen die dingen onmogelijk fatsoenlijk getest hebben.
Goed nieuws voor de iHP-100'ers onder ons: er zit een hele, hele, hele mooie Firmware upgrade aan te komenGuess what it will support
Hijs dus niet groter geworden
Ik heb de Iriver IHP-120 ..24 September besteld bij DVC-Computers voor...
[tromgeroffel] €367,- !!!! met verzendkosten komt het totaal op.. €380,50
http://www.dvc-computers.nl
als het goed is heb ik mijn speler in de eerste week van Oktober!
Als ik hem heb laat ik jullie zo snel mogelijk weten wat ik ervan vind!
[tromgeroffel] €367,- !!!! met verzendkosten komt het totaal op.. €380,50
http://www.dvc-computers.nl
als het goed is heb ik mijn speler in de eerste week van Oktober!
Als ik hem heb laat ik jullie zo snel mogelijk weten wat ik ervan vind!
Even navraag gedaan bij een paar webshops en iRiver vindt het idd niet bepaald geweldig wat er gebeurt met die prijzen. De officiele prijs van de iHP-120 ligt ergens tussen de 440 en de 480 Euro.
Officiele distributeurs 2comst en Digimania zijn blijkbaar al bezig met het napluizen van de zaak. Niet dat ik het jullie niet gun hoor
, maar ik laat het maar vast even weten.
Edit:
GVD
Hebben ze dapreview van de server afgeflikkerd... "You were monopolizing processor usage"... arghhhh!!!! Raaaah!
Officiele distributeurs 2comst en Digimania zijn blijkbaar al bezig met het napluizen van de zaak. Niet dat ik het jullie niet gun hoor
Edit:

[ Voor 16% gewijzigd door the_Omniscient op 29-09-2003 17:41 ]
DVC krijgt op tweakers toch wel een goeie revieuw dacht ik..
Ik vertrouwde het eerst ook niet, zo'n lage prijs, maar na het lezen van de ervaringen met DVC heb ik hem toch maar daar besteld...
heeft een van jullie ervaring met dit bedrijf?
Ik vertrouwde het eerst ook niet, zo'n lage prijs, maar na het lezen van de ervaringen met DVC heb ik hem toch maar daar besteld...
heeft een van jullie ervaring met dit bedrijf?
ik zie uhm helemaal niet staan bij dvc heb je een directe link of kan je me evenn zeggen waar ik moet zoeken?
This is the Way.
De prijzen zijn ge-update op de site van DVC-Computers:
Iriver Ihp120 20Gb MP3 Tuner Player :: Euro 428,00
(
Alleen degene die al besteld waren krijgen ze nog voor de oude prijs
)
Ik post btw onder de naam van een collega aangezien ik m'n login kwijt ben..:s
graafiez@hotmail.com kan je naar mailen voor vragen/reacties enz.
Iriver Ihp120 20Gb MP3 Tuner Player :: Euro 428,00

(
Ik post btw onder de naam van een collega aangezien ik m'n login kwijt ben..:s
graafiez@hotmail.com kan je naar mailen voor vragen/reacties enz.
[ Voor 71% gewijzigd door itsgreen op 29-09-2003 20:10 ]
linkje naar de shopsurvey
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1261
jammer dat je site het niet doet omni, ik vroeg me al af waarom de link het niet deed
had graag je revieuw gelezen, maar hij komt vast wel weer online
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1261
jammer dat je site het niet doet omni, ik vroeg me al af waarom de link het niet deed
[ Voor 55% gewijzigd door itsgreen op 29-09-2003 19:01 ]
yup, ook ik heb ehm net besteld bij DVC, ik heb nog geen reply van Componet.nl ... case closed dus...
www.google.nl
Verwijderd
Dapreview is weer upthe_Omniscient schreef op 29 September 2003 @ 17:18:
Even navraag gedaan bij een paar webshops en iRiver vindt het idd niet bepaald geweldig wat er gebeurt met die prijzen. De officiele prijs van de iHP-120 ligt ergens tussen de 440 en de 480 Euro.
Officiele distributeurs 2comst en Digimania zijn blijkbaar al bezig met het napluizen van de zaak. Niet dat ik het jullie niet gun hoor, maar ik laat het maar vast even weten.
Edit:
GVD
Hebben ze dapreview van de server afgeflikkerd... "You were monopolizing processor usage"... arghhhh!!!! Raaaah!