[MP3]iRiver iHP-100: HDD-MP3-player from heaven

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.602 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 19:47:
ben vandaag in de mediamarkt geweest, de verkoper zei me dat ie ook daar deze week binnenkomt dus heb ik hem maar gereserveerd (zonder aanbetaling) ik denk dat ik em deze week daar maar ga ophalen..
En je hebt het over de Iriver IHP-100 right? niet over de Xclef?
Hoeveel gaat hij kosten bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Ik heb gehoord (uit betrouwbare bron) ;) dat ze binnenkort met kleurenscherm komen. En dat je er dus ook filmpjes op kan gaan bekijken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Vergeet je niet </onzin> achter je post te zetten :)

bron vermelding please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

enrico schreef op 14 July 2003 @ 20:27:
Vergeet je niet </onzin> achter je post te zetten :)

bron vermelding please :)
Nee, nee dat is absoluut geen onzin. Ik heb het van de importeur zelf gehoord. :P
Die woont bij mij in de stad. En hij heeft ze pas ook verkocht aan m'n baas en die heeft weer een elektronicawinkel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Ah dan heb ik niets gezegd, maar vaag dat er niets in de Iriver release tabelen stond hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

enrico schreef op 14 July 2003 @ 20:34:
Ah dan heb ik niets gezegd, maar vaag dat er niets in de Iriver release tabelen stond hierover.
Tja, daar weet ik natuurlijk ook niks van. Maar ik hoorde het en ik d8 laat ik het eens ff melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach als ik er muziek mee kan luisteren vind ik het best. Meer hoef ik er ook niet mee te doen. En het zal wel weer een stuk duurder worden met zon kleuren geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
the_Omniscient schreef op 13 July 2003 @ 19:42:
[...]

Wit? Op alle foto's die ik tot nu toe heb gezien is het blauw. Misschien is er het bij-effect van "wit-fotograferen", dat soms een blauw resultaat tot gevolg heeft... maar het lijkt toch echt blauw te zijn. Op de eerste verpakkingen van de speler zat wel nog een witte "sticker" (zo'n plakplaatje om het LCD te beschermen), maar dit is inmiddels ook al vervangen door een blauw exemplaar. Echter: wie weet krijgen wij wel een witte versie.
De foto's laten inderdaad wat anders zien, maar ook de iRiver-website lijkt het te hebben over een witte backlight:
8 line-graphic LCD display with white LED backlight
8-line graphic LCD with a splendid GUI displays detailed information and provides you with easy navigation.

http://www.iriver.com/pro...P%20Series&p_name=iHP-100
Of ben ik dom en zorgt een witte LED door een blauw schermpje oid altijd voor blauw backlight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaaaaaaallooooooo... meneer tweakers1001, aub eens wat eerste indrukken, zodat ik morgen niet helemaal overdonderd ben! :9
(je begon ze enthousiast aan je debuut op tweakers, ga dan wel even zo door aub! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
megaleo schreef op 14 juli 2003 @ 20:31:
[...]

Nee, nee dat is absoluut geen onzin. Ik heb het van de importeur zelf gehoord. :P
Die woont bij mij in de stad. En hij heeft ze pas ook verkocht aan m'n baas en die heeft weer een elektronicawinkel. :)
Leuk dat iemand ook 2comst bij naam weet te noemen! Omdat zij de speler in beginsel voor NL importeren (naast Digimania, BE), zullen ze wel enige kennis van zaken hebben... Alhoewel ik het een vage stunt zou vinden, want echt veel vraag is er niet naar zoiets (al gaat Philips hetzelfde doen met de HDD100-400).

Wel is het bekend dat iRiver een "big surpise" voor ons in petto heeft... Hmm, ik will Ogg!
Nick|IA schreef op 14 juli 2003 @ 21:43:
[...]
De foto's laten inderdaad wat anders zien, maar ook de iRiver-website lijkt het te hebben over een witte backlight:
[...]
Hmja, maar deze pics zijn al een tijdje uit... Het zijn dan ook "renders", geen echte foto's.
Of ben ik dom en zorgt een witte LED door een blauw schermpje oid altijd voor blauw backlight?
Je bent niet dom hoor ;) ... wit was gewoon leuk geweest omdat het minder vaak voorkomt dan blauw.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

megaleo schreef op 14 July 2003 @ 20:37:
[...]

Tja, daar weet ik natuurlijk ook niks van. Maar ik hoorde het en ik d8 laat ik het eens ff melden. :)
Als dat het geval mocht zijn zullen ze heel wat wijzigingen in het huidige model moeten aanbrengen. Ik denk niet dat iriver in deze toch al moeilijke markt die kant op zal gaan voorlopig.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 08:37

DFY

Sja...

Ik begrijp het probleem niet helemaal? Er zijn er toch al een paar waaronder tweakers1001 die volgens eigen zeggen het apparaat al binnen hebben. Als die nou even reageert, dan weten we of het blauw of wit licht is!
Ik wil het nou ook wel weten, ik zit ernstig te twijvelen of ik 'm wil halen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar sinds ik meneer tweakers1001 gevraagd heb of hij bij mp3cdspeler.nl werkt, horen we niks meer van hem. Maar ik zou hem vandaag binnen moeten krijgen en dan laat ik het meteen even weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 08:35:
Ja, maar sinds ik meneer tweakers1001 gevraagd heb of hij bij mp3cdspeler.nl werkt, horen we niks meer van hem. Maar ik zou hem vandaag binnen moeten krijgen en dan laat ik het meteen even weten...
En ik zou graag willen weten hoe het met die playlist functie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 09:21:
[...]
En ik zou graag willen weten hoe het met die playlist functie zit?
Volgens mij is dat al gezegd: in fora uit Azie is al geschreven dat die er (nog) niet op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik, maar ik wil het van jou horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Nou Ventje23, alle hoop is op jou gevestigd ;) Ik hoop dat je 'm vandaag binnenkrijgt :)

Moet alleen nog ff voor mezelf verantwoorden dat 450 Uiro geen geld is voor zo'n gadget, dan maar volgende maand die opblaasbare schaap halen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zie ik het nut van een kleurenscherm voor de ihp-100 totaal niet in, tenzij ze beginnen met een jpg/divx (oiidg) ondersteuning. Begin eerst maar es met de Ogg dan kom je je klant veel eerder tegemoet in zijn wensen!!

Kep al eerder vermeld dat het display most definitely BLAUW is.

Mn ihptje is onderweg kzou em moeten kunnen tracken op trackentrace.nl maar kom niet op de site iemand van jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 09:53:
Persoonlijk zie ik het nut van een kleurenscherm voor de ihp-100 totaal niet in, tenzij ze beginnen met een jpg/divx (oiidg) ondersteuning. Begin eerst maar es met de Ogg dan kom je je klant veel eerder tegemoet in zijn wensen!!

Mn ihptje is onderweg kzou em moeten kunnen tracken op trackentrace.nl maar kom niet op de site iemand van jullie wel?
www.tracktrace.nl
;)

Ze hebben het een beetje verkeerd gedaan bij mp3cdspeler.nl

Mijn status:
Zending in sorteerproces
De zending bevindt zich in het sorteerproces van TPG Post: dit betreft één van de TPG Post sorteercentra

[ Voor 12% gewijzigd door DeX op 15-07-2003 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn status staat op "Zending wordt afgeleverd "
(ben dus maar meteen bij m'n afstudeerbedrijf weggegaan om 'thuis literatuur door te gaan nemen'. Je wilt natuurlijk wel thuis zijn als de vetste mp3 speler ter wereld van dit moment wordt bezorgd! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 09:53:

Ehmmm en hoe weet jij zo zeker dan dat ie blauw is als je hem zelf niet eens hebt? :? ja ik weet niet hoor...

Voorbeeld: toen ik m'n Pronto kocht was iedereen op het heeeeele internet het er toch wel over eens dat het een diep intens blauw display was, echt super! Krijg ik het apparaat (waar ik overigens ultra blij mee ben al jaren lang), nou groener dan het gras van de buren zal ik je vertellen!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie hier onder

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 10:39 . Reden: kzit te prutsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem binnen heb, zet ik hier wat foto's neer :P Dan zien we het wel, maar op de foto's die ik tot nu toe gezien heb, zijn de schermpjes allemaal nogal BLAUW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 11:00:

http://austinv.com/pics/ihp_gallery/numbered/big/21.jpg
lijkt me toch echt blauw hoor, Tank 33. Vriend van me heeft de imp 550 en die heeft een precies de zelfde remote en die is zo blauw als een tierelier. op de bovenstaande link zie ik geen kleur verschil tussen de beide(remote en player) dus hij is mos def blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 10:38:
Als ik hem binnen heb, zet ik hier wat foto's neer :P Dan zien we het wel, maar op de foto's die ik tot nu toe gezien heb, zijn de schermpjes allemaal nogal BLAUW :D
Inderdaad
de enige witte pic die ik heb kunnen zien was die gerenderde pic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Voordat het hier ontaard in een soort "war" van wie er gelijk heeft, wachten we gewoon ff af totdat iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen :)
Ik kan namelijk zoals in mijn voorbeeld ook hele mooie superblauwe plaatjes tevoorschijn toveren van m'n pronto met dezelfde beargumentatie, maar geloof me, dat display is alles, behalve blauw! :D

Maar toegegeven, het heeft er alle schijn van dat het display enige vorm van blauw in zich heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let's all wait and see.
(wedje leggen dat ie blauw is?hehehe ;) )

mijn status: zending wordt afgeleverd. kmoet em na vijfen ophalen, dan wordt ik weer losgelaten hier zucht :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Toch staat er op de iriver website dat het witte led's zijn.... Naja, erg weird :) Nog even wachten... kan elk moment hier binnen zijn :)

Zending geaccepteerd door TPG Post 14-07-2003 Dordrecht-Pieter Zeemanwg , intern transport pakketten
Zending in sorteerproces 15-07-2003 Zwolle-Nipkowstr , intern transport pakketten
Zending wordt afgeleverd 15-07-2003 Groningen-Diamantln , bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadango schreef op 15 juli 2003 @ 11:18:
Toch staat er op de iriver website dat het witte led's zijn.... Naja, erg weird :) Nog even wachten... kan elk moment hier binnen zijn :)

Zending geaccepteerd door TPG Post 14-07-2003 Dordrecht-Pieter Zeemanwg , intern transport pakketten
Zending in sorteerproces 15-07-2003 Zwolle-Nipkowstr , intern transport pakketten
Zending wordt afgeleverd 15-07-2003 Groningen-Diamantln , bestelling
Ha die van mij ligt op hetzelfde postkantoor :D maar hopen dat de Daltons dit postkantoor heel laten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
2 daar, mmh even kijken waar het brandalarm zit daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooooooh... de postbode wist nergens van en de chauffeur van de TPG-post pakketdienst (die ik praktisch uit z'n wagen heb gesleurd :D) had ook niks voor me, terwijl dat pakket vanochtend al in Enschede was.. :(
EDIT: Haaaa!! De drol (postbode-drol) had hem nog op z'n fiets zitten en kwam 1 minuut later alweer terug! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, en wat is het nou? Blauwe ledjes of witte ledjes?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Pakje binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
It's white :)

Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/view_preview.asp?photoNr=213

[ Voor 102% gewijzigd door Tadango op 15-07-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

PICS!
I want proof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
DeX schreef op 15 July 2003 @ 13:01:
[...]

PICS!
I want proof!
Dan wordt het vanzelf weer blauw... Soort magische truc van iRiver: "gotta buy it in order to believe it" :+

Veel plezier ermee kerels, ik moet even het een en ander afhandelen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
neeeee, ik wil blauw :)

maar de afstandbediening heeft wel blauw licht toch?

[ Voor 4% gewijzigd door enrico670 op 15-07-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch echt lichtblauw hoor... hou je hand er maar eens voor!
EDIT: staat trouwens I-river op de koptelefoon en ze lijken iets fragieler dan de Senheiser 300
Haha... dat i-river nummer lijkt echt nergens op! Maar klinkt wel strak! :D

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
AB is lichtblauw :)
Afbeeldingslocatie: http://foto.ccme.nl/view_preview.asp?photoNr=214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Dat word dan modden :p
Ik wil vel blauw!

Ik fantaseer over dat iemeand per ongeluk deze doos bij me afleverd:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/374_2.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door DeX op 15-07-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Eerste nadeel : User EQ is puur bass boost en treble boost. Mijn Creative JukeBox heeft veel meer mogelijkheden. Geluid is iets ingehouden, daarom wil ik graag de midden tonen naar voren rond de 2400hz. Geen probleem met creative. Ook kan je het volume niet aanpassen als je in het menu zit. Verder wel toppie :) Lekker snel, goed geluid. Super design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Was er niet 's iemand in PMG ofzo die per ongeluk een hele doos geheugendimms kreeg ipv 1 reepje? :o

Maar gefeliciteerd guys, 'k ben echt jaloers nu :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je de kleur van t scherm ergens instellen? Denk et niet hoor, stond nergens in de gebr.aanwzg.

Maar wat zijn de eerste indrukken? Valt ie mee of tegen zo op t eerste oog? In de staat van euforie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Speler ligt super in de hand, voelt heeel goed aan. Lekker solide :) Scherm is 3 kleuren :) Wit (achtergrond) grijs en zwart, had ik even niet door en valt dus mee :) Kopieren gaat op 7 mbit via usb 1.1 en hub met veel aangesloten dingen. Moet nog even snel een 2.0 kaartje kopen zo :) Geluid is goed, vergelijkbaar met creative jukebox maar vervormd iets minder op hoog volume lijkt het. Joystick werkt irritant, je moet stevig drukken. Why? Zit toch lock op? Aansluiting koptelefoon op de AB is lastig, moet je verloop kabel voor gebruiken. AB werkt super goed :) Hoge res :)

Mmh, Ik heb de Sony MDR-EX70 koptelefoon erop aangesloten en een Bass test gedraaid :) Auw.... wat een diepe bas :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tadango op 15-07-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Tadango schreef op 15 July 2003 @ 13:21:
Eerste nadeel : User EQ is puur bass boost en treble boost. Mijn Creative JukeBox heeft veel meer mogelijkheden. Geluid is iets ingehouden, daarom wil ik graag de midden tonen naar voren rond de 2400hz. Geen probleem met creative. Ook kan je het volume niet aanpassen als je in het menu zit. Verder wel toppie :) Lekker snel, goed geluid. Super design :)
Een midboost kun je realiseren door het hoog en laag iets terug te nemen en het volume een tandje op te schroeven.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Maar het zijn boosts, je kan ze niet omlaag gooien.

Mmh, tijd weergave deugt ook nog niet : MP3 VBR Level 7 ofzo met 256 Kbit max word gezien op laagste : 32k dus duurt 2630 min :)

[ Voor 58% gewijzigd door Tadango op 15-07-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin steeds ongeduldiger te worden wanneer de mijne nou eens komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadango schreef op 15 July 2003 @ 13:31:
Maar het zijn boosts, je kan ze niet omlaag gooien.

Mmh, tijd weergave deugt ook nog niet : MP3 VBR Level 7 ofzo met 256 Kbit max word gezien op laagste : 32k dus duurt 630 min :)
klopt staat ook in de gebruikshandleiding. komt misschien nog wel goed ooi tmet een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens superduidelijke ontvangst van de radio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Ziet er cool uit :) maar goed, dat bedoel ik dus..... als ik naar de foto's kijk dan zie ik daar weinig blauw in :( en al helemaal niet in de player zelf. Dat is gewoon wit licht. Dat is een showstopper voor mij, zeker na al die gave (bewerkte) pics op het internet waar het net leek alsof het diep intens blauw licht was..... |:(

Was ik nu maar die weddenschap met je aangegaan William_Blake :D

[ Voor 11% gewijzigd door DFY op 15-07-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Radio ontvangst is matig. Meestal mono, weinig ruis maar als je beweegt ruist het wel even. Opnemen met mic is goed :) Lekker gevoelig en helder. Vanaf radio lukt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 13:40:
Heb trouwens superduidelijke ontvangst van de radio!
en
Tadango schreef op 15 July 2003 @ 13:56:
Radio ontvangst is matig. Meestal mono, weinig ruis maar als je beweegt ruist het wel even. Opnemen met mic is goed :) Lekker gevoelig en helder. Vanaf radio lukt nog niet.
spreken elkaar tegen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik zit binnen, naast veel pc's en zonder AB eraan, met maakte niet veel uit, werd zelfs minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, kga die weddenschap ook nu niet meer aan maar kbegrijp dan niks van deze foto http://austinv.com/pics/ihp_gallery/numbered/big/21.jpg

Wat een vage zooi ook eigenlijk.
Maar goed over 3 uurtjes staar ik das weiße oder das blauwe hinein en dan weet ik et.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mmh, ik heb de tuner region optie ook niet in het menu zitten en opnemen vanaf radio zit er ook niet ok :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... bij mij is het display toch echt lichtblauw... wel strak iig! Ik heb hier binnen en buiten van een aantal zenders iig goed ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Tadango schreef op 15 July 2003 @ 14:03:
Mmh, ik heb de tuner region optie ook niet in het menu zitten en opnemen vanaf radio zit er ook niet ok :(
Je toch gewoon FM recorden??
Zo niet vind ik het erg :'(
De iHP zit sterk te dalen in functionaliteit in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enrico schreef op 14 July 2003 @ 19:59:
[...]

En je hebt het over de Iriver IHP-100 right? niet over de Xclef?
Hoeveel gaat hij kosten bij de MM?
ik heb het over de ihp natuurlijk, hoeveel die kost kon hij me niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er 2 verschillende versies?
1. goede radio ontvangst, blauw scherm
en
2 slechte radio ontvangst, wit scherm
??hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kan..... Ik kan NIET opnemen vanaf FM, er staat in het boekje gewoon Rec. indrukken. Na 100x ben ik gestopt. Backlight gaat even aan, gebeurt verder niets. Ik kan die tuner region ook niet kiezen in het menu. Ontvangst op mono is zeer goed. Zodra stereo aangaat zit er ruis in en stereo gaat niet vaak aan. Hij vind 15 zender met auto zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadango schreef op 15 juli 2003 @ 14:14:
kan..... Ik kan NIET opnemen vanaf FM, er staat in het boekje gewoon Rec. indrukken. Na 100x ben ik gestopt. Backlight gaat even aan, gebeurt verder niets. Ik kan die tuner region ook niet kiezen in het menu. Ontvangst op mono is zeer goed. Zodra stereo aangaat zit er ruis in en stereo gaat niet vaak aan. Hij vind 15 zender met auto zoeken.
Lukt mij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

That doesnt sound good to me Tadango....khoop voor je dat het aan een instelling ligt, als t nou maar niet aant postkantoor ligt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Firmware update klinkt lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Owh, ik hoop dat ik het niet voor je verpest william_blake, maar als je niet thuis bent kun je het pas de VOLGENDE dag ophalen bij het postkantoor.... Zo werkt het tenminste bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sommige zenders hebben wel goed ontvangst. Met andere firmware kan je ook wel opnemen van FM.... hoop ik..... En anders moeten ze er maar een 2e bij leveren. Dan line out naar line in en opnemen :)

En ja helaas william, de levering in groningen is al rondgebracht. Dat word wachten tot morgen 10:00.......

Wtf. hij ruist? Als hij niet speelt (Standby op mp3) dan ruist hij. Meer dan mijn creative jukebox :( Da's kloten. Het is heeeel zacht maar het is er wel. Had ik beter verwacht....

[ Voor 45% gewijzigd door Tadango op 15-07-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Ik ehhh hou dit topic nauwlettend in de gaten en ben blij dat ik die Uiro's nog in de pocket heb zitten, hier word ik niet blij van :(

Zijn er ook nog exceptioneel gave dingen te melden over deze MP3 player?

Ik krijg altijd heel sterk het vermoeden dat die japanse/taiwanese/ver weg landen sites alles maar cool en gaaf vinden en nooit letten op kwaliteit en of iets werkt of niet :? buiten het feit dat ik soms bedrijven ervan verdenk zelf reviews te schrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor iedereen over de radio, maar hoe klinken de mp3's?! het is immers een mp3 speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 14:47:
ik hoor iedereen over de radio, maar hoe klinken de mp3's?! het is immers een mp3 speler :P
Maar voor het geld wat je ervoor betaalt mag je toch wel een goede radio verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah weet ik wel, maar persoonlijk vind ik het belangrijker hoe de mp3's klinken en hoe de mic opneemt etc. Daar heb IK hem voor gekocht. De radio is een leuke bijkomstigheid. Verder heb ik er wel het vertrouwen in dat ze met firmware upgrade een hoop kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de mp3's ERRUG strak klinken!
Heb net nog een ENORME pro ontdekt: op de afstandsbediening zit om het display een soort metalen plaatje. Doordat er een stukje glas over de display en dat metaal zit, krijg je een supergoede spiegel! Handig in de trein (waar ik em veel ga gebruiken) om dus op het laatste moment nog een puistje uit te kunnen knijpen, of juist die geile chick achter je in de gaten te kunnen houden!!! :D (doe deze 2 dingen echter niet tegelijkertijd, want dat vinden geile chicks meestal geen pluspunt!) :Y)
Alleen dit aspect rechtvaardigd de aanschaf al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En klopt het dat je een map kunt maken met mp3's erin (een mp3 album dus :P), en dat je hem dan alleen die map kunt laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Oja da's waar ook :) Mp3's speelt hij gewoon goed af :) Simpel. Hij cached goed. 3 nummers meestal in geheugen. HD is stil, draait haast niet. Spint snel op, als je een nummer moet hebben van hd duurt dit max 3 sec ofzo. Browsen door dir's is ook goed. Je kan niet kiezen om een dir / genre te spelen op die manier. Je moet dieper gaan totdat je een mp3 tegen komt. Tijdbalkje klopt meestal wel :) Behalve bij VBR maar dan word mijn PDA met withmp3 ook gek :) Mijn PDA met USB Host poort herkent hem als usb disk :) Lekker films op mijn IHP-00 en dan kijken op mijn pda :) Naja, makkelijk dat je ook bestanden kan wissen, dat kan hij zelf niet :( Dan zit je opeens met die tig voice recordings.... Als je een mp3 speelt dan zoekt hij meteen de id3 tag uit en geeft bij het spelen dan de artiest en de titel. Mijn creative jukebox had een aparte DB, elk betand die je overzetten moet je een artiest en album naam geven, kon hij wel uit de directory structuur halen maar toch... Als mp3 speler is hij gewoon helemaal top!!! Nu nog iets meer functies :) Bij mijn creative jukebox duurde het ook meer dan 1 jaar voordat er echt iets werd uitgebreid. Meestal dingen die je niet gebruikt.

Het ruisen is trouwens over als je hem op de PC aansluit, dan word de headset uitgang enzo uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dus hele nette id tags hebben, wil je een album af kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

speelt ie mp3's beter af dan een pod?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
geef mij eens een pod en ik geef je antwoord :) Zodra je een bestand kiest uit een dir speelt hij alles in die dir af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadango schreef op 15 July 2003 @ 14:34:

En ja helaas william, de levering in groningen is al rondgebracht. Dat word wachten tot morgen 10:00.......
...
ff gebeld, vaak wordt er 'smiddags al een deel van de ronde naar het desbetreffende postkantoor gebracht, afwachten of die van mij drbij zit, anders wachten tot morgen idd :( ...ach ben nu toch niet meer de eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Tadango schreef op 15 July 2003 @ 15:35:
geef mij eens een pod en ik geef je antwoord :) Zodra je een bestand kiest uit een dir speelt hij alles in die dir af.
Hoopte ik al..
Wel nu zorgen da mijn Tag's in orde zijn. Voordat ik uploaden ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
FF een vraagje tussendoor... Hoe zit het met het scrollen door de nummers heen? Is de snelheid acceptabel/variabel (gaat het steeds sneller ofzo) en bovenal: kun je via joystickbeweging "omhoog" gelijk van het bovenste nummer naar het onderste nummer in de lijst?

Dus, grafisch:

nr 1 <- kun je, als je hier op "omhoog" drukt...
.
.
.
.
nr laatst <-... hier terechtkomen? En vice versa..?

En dan nog iets: het font van de iPod ziet er leuk en strak uit, maar het is een compleet debiele manier van werken zolang het font zo groot blijft en er geen autoscroll in de titeldisplay zit. Ondersteunt de iHP-100 scrolling terwijl je naar nummers zoekt?

Dus, grafisch (deel 2):

Playlist/dirstructuur/whatever (het gedeelte waar je een track opzoekt, dus nog niet afspeelt)

nr.1 - bladidblabla
nr.2 - bladidblabladidblabla <- gaat deze titel scrollen? Of krijg je "..." te zien?
nr.3 - bladi.mp3

Deze vraag stel ik ook in verband met netjes getaggede files. Bij de iPod heb je dan een artiest die afgekort wordt tot ""DJ Cor Fijne..." ipv het originele "DJ Cor Fijneman feat. Jan Johns".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
the_Omniscient schreef op 15 juli 2003 @ 15:39:
FF een vraagje tussendoor... Hoe zit het met het scrollen door de nummers heen? Is de snelheid acceptabel/variabel (gaat het steeds sneller ofzo) en bovenal: kun je via joystickbeweging "omhoog" gelijk van het bovenste nummer naar het onderste nummer in de lijst?

Dus, grafisch:

nr 1 <- kun je, als je hier op "omhoog" drukt...
.
.
.
.
nr laatst <-... hier terechtkomen? En vice versa..?

En dan nog iets: het font van de iPod ziet er leuk en strak uit, maar het is een compleet debiele manier van werken zolang het font zo groot blijft en er geen autoscroll in de titeldisplay zit. Ondersteunt de iHP-100 scrolling terwijl je naar nummers zoekt?

Dus, grafisch (deel 2):

Playlist/dirstructuur/whatever (het gedeelte waar je een track opzoekt, dus nog niet afspeelt)

nr.1 - bladidblabla
nr.2 - bladidblabladidblabla <- gaat deze titel scrollen? Of krijg je "..." te zien?
nr.3 - bladi.mp3

Deze vraag stel ik ook in verband met netjes getaggede files. Bij de iPod heb je dan een artiest die afgekort wordt tot ""DJ Cor Fijne..." ipv het originele "DJ Cor Fijneman feat. Jan Johns".
Als je boven in zit in de lijst dan verspringt hij naar de laatste :) Als je lange namen hebt dan scrolt de naam waar de cursor op staat. Of het scrollen sneller gaat weet ik niet want ik heb er nog geen grote lijsten op staan, usb 1.1 is nu toch wel traag :( maar hij is sneller dan mijn creative jukebox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Dat scrollen is iig positief :)

En mbt radio ontvangst, waar wonen jullie? Ik ga er namelijk van uit dat je in de randstad een betere ontvangst heb dan in de rest van nederland, of lul ik uit m`n nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Zender "Smilde" staat toch niet zo ver hier weg (Groningen, noorden van de stad) maar ik ga zo naar het platteland en daar eens tunen :) vanavond laat horen jullie de uitslag wel.

Het scrollen is niet echt scrollen. Na dat het eerste deel op het beeld is geweest schuift van boven af het 2e deel ervoor, dan het 3e enz... Heeft wel wat :) Maar dat is standaard. Je kan hem op 3 snelheden normaal laten scrollen of horizontaal of verticale overschuiving

[ Voor 16% gewijzigd door Tadango op 15-07-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt die Shuffle-optie voor geen meter. Helaas. Vind ik toch een belangrijke optie.
Trouwens, bij mn AB heb ik geen backlight. Lijkt me ook niet helemaal okay.
Verder ben ik vrij positief. Hij is absoluut klein en vrij licht. En tja, of het nu wit of lichtblauw is..Hangt er een beetje tussenin, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 17:41:
Bij mij werkt die Shuffle-optie voor geen meter. Helaas. Vind ik toch een belangrijke optie.
Trouwens, bij mn AB heb ik geen backlight. Lijkt me ook niet helemaal okay.
Verder ben ik vrij positief. Hij is absoluut klein en vrij licht. En tja, of het nu wit of lichtblauw is..Hangt er een beetje tussenin, wat mij betreft.
Heb je wel de instellingen voor je backlight goed staan?
Shuffle is even zoeken hoe het zit, had ik eerst ook moeite mee...
Shuffled is helemaal niet, of over alle nummers??

Hebben jullie dat trouwens ook, dat ie onder XP als driver maar 9,3 GB aangeeft??? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet hetzelfde verhaald als het normale HD's. Dat er in de winkel een x aantal GB opstaat, maar dat windows dan net iets anders ziet. Heeft met een een of andere omrekening te maken dacht ik. (of je 1024 gebruikt of 1000, zoiets, ik weet het ook niet precies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 18:09:
Is dat niet hetzelfde verhaald als het normale HD's. Dat er in de winkel een x aantal GB opstaat, maar dat windows dan net iets anders ziet. Heeft met een een of andere omrekening te maken dacht ik. (of je 1024 gebruikt of 1000, zoiets, ik weet het ook niet precies)
Klopt, de 30 GB iPod is bijv. slechts 27.xx GB groot. Je moet het ook niet te nauw nemen met dit soort cijfers, een paar 100 MB ben je sowieso kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 17:57:
Hebben jullie dat trouwens ook, dat ie onder XP als driver maar 9,3 GB aangeeft??? :?
Mjah, das de standaard truc die hd fabrikanten gebruiken.

10GB = 10 000 000 000 Byte. Volgens de afspraak is 1 kByte 1024 Byte en niet 1000 byte, zoals de fabrikanten beweren. Dus 10 000 000 000 / (1024)^3 = 9,3123 GB is ongeveer 9,3 GB :).

Edit, Omni, wanneer krijg jij de iHP-100? Is er trouwens al iemand die een uitgebreide review wil maken? Lijkt me wel leuk om te lezen namelijk :).

[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 15-07-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
wwillem schreef op 15 July 2003 @ 19:01:
[...]

[...]

Edit, Omni, wanneer krijg jij de iHP-100? Is er trouwens al iemand die een uitgebreide review wil maken? Lijkt me wel leuk om te lezen namelijk :).
Ik heb geen idee, beste mensen. Wellicht een teleurstelling voor veel mensen die dachten dat ik hem een maand geleden al had, maar ik heb dus een aanbod van mp3shopper.nl gekregen om een officieel exemplaar te testen en volledig te reviewen. Omdat dit toch allemaal wat extra handelingen om het lijf heeft, duurt het allemaal wat langer (gaat dus via Digimania-> mp3shopper, wat extra verwerkingstijd plus bladibla) maar het resultaat zal jullie niet tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 17:57:
[...]

Shuffle is even zoeken hoe het zit, had ik eerst ook moeite mee...
Kun je me in godsnaam vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen (maw: Hoe had je de instellingen staan in het Shuffle-menu?).
Ik krijg het maar niet voor elkaar. Erg frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat lukt je wel?? Kun je helemaal geen nummers door elkaar afspelen, of niet per dir??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net thuis en wat ligt er klaar? Jajajajajajaja :) :) :) :) :) ff lekker spelen :) :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Net op het platteland geweest : FM ontvangst nog minder :( Naja, dan maar mono radio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Damn.... helaas moeten sommige mensen gewoon werken...
Nu zit waarschijnlijk de postbode lekker met mijn IHP te spelen...
Nog 1 nachtje slapen....

"Obviously you're not a golfer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er hier nog meer met girotel/postbank betaald via de tweak actie, en wanneer? Het geld was gisteren van mn rekening afgeschreven, maar het bleek nog niet op hun rekening te staan. Ik ben erg benieuwd of ik deze week mn speler nog kan verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 21:13:
Wie heeft er hier nog meer met girotel/postbank betaald via de tweak actie, en wanneer? Het geld was gisteren van mn rekening afgeschreven, maar het bleek nog niet op hun rekening te staan. Ik ben erg benieuwd of ik deze week mn speler nog kan verwachten :P
Van postbank -> postbank met girotel is binnen 24 uur geregeld (soms zelfs heel snel). Van postbank -> gewone bank kan nog wel een paar dagen in beslag nemen. Volgens mij doen ze dat gewoon puur om wat extra rente te trekken van het geld wat zich tijdelijk op de rekening van bank bevindt. Met de huidige technologie moet het binnen 2 min zijn over te maken. Maar goed, details ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Shuffel modus :
SFL : Wisselt van MP3 tot MP3, speelt alles door mekaar af
SFL 1 : Kiest random 1 mp3 met |<< en >>| en blijft deze herhalen
SFL D : Speelt random alle MP3's in de zelfde dir (niet dezelfde nog een keer?)
SFL DA : Speelt random alle MP3's in de zelfde dir (speelt sommigen mischien dubbel?)
SFL A : Net als SFL maar speelt soms dubbel voordat alles geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je bij de display van je remote tijdens het afspelen ook ipv de directory en de titel, de artiest en de titel kan weergeven??
EDIT: hij laat alleen aan het begin van het nummer heel even de artiest zien, daarna niet meer! :-(

EDIT 2: Hmmm... misschien dan toch maar op weergeven bestandsnaam zetten ipv op id3-tag, dan zie je tenminste artiest+titel

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag, zijn jullie nu tevreden met je aankoop of denk je "had ik nu toch maar die iPod gekocht"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Ventje: Ik weet dat het een halve butt-oplossing is, maar als je als folder name nu "artiest+albumtitel" kiest? Dan heb je in ieder geval wel de artiest in beeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeeuhhmmm.... en dan evenveel folders als nummers aan gaan maken?? En sowieso kunnen er max 1000 folders op en je zit al op maar dan 1000 nummers met 10 Gig.
Yalhambra: ik ben zeer tevreden met m'n aankoop!! Vooral de afstandbediening met display is zeer strak en makkelijk. Ben nu al erg tevreden en verwacht dat met de firmware upgrade die binnen een paar maanden wel zal komen, de kleine onwerkendheden (jaja) wel opgelost zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Als je een hoop losse nummers van verschillende artiesten hebt is het lastig ja, maar als je complete albums van 1 artiest erop zet, dan gaat het alweer makkelijker. :)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.