[MP3]iRiver iHP-100: HDD-MP3-player from heaven

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/ihp/Banner.jpg

Hallo en welkom in dit topic-gebeuren-achtig-iets. We gaan het hier hebben over de iRiver iHP-100, de natte droom van menig droogstaande audiofilatelist of portable-audio-fanaat-on-the-fly. Ofzo.

:? Wat is dat dan, die iHP-100?

De iHP-100 is een MP3-speler, die voor opslagdoeleinden gebruik maakt van een harde schijf (HDD). Zodoende heb je dus als het ware (een groot deel van) je MP3-collectie altijd op zak. In dit geval kun je maximaal 10 GB aan data meezeulen.

:? Dat komt me bekend voor... Was er niet zoiets als een "iPod"?

Ja, dat klopt. Er zijn heel veel mensen die bij een HDD-speler enkel en alleen denken aan de Apple iPod. In feite gaat de iHP-100 van hetzelfde principe uit als 's werelds kleinste en lichtste MP3-koelkastje ter wereld: veel capaciteit bieden, in een zo compact mogelijk jasje.

:? Waarom zou ik die iRiver iHP-100 dan willen kopen? De iPod is toch goed genoeg?

Tja: waarom zou je een naaktslak met een mossel vergelijken? Omdat ze allebei plakkerig van binnen zijn, wellicht. De iHP-100 heeft natuurlijk veel raakvlakken met de iPod: zo is er de toepassing van een 1.8" HDD - die de compacte vorm en het lage gewicht mogelijk maakt - en de eerdergenoemde lekkere hoeveelheid ruimte.

Echter: de iPod is goedkoper (uitgaande van een 10 GB model), daar waar de iHP-100 een stuk meer kan bieden. Laten we dit dan maar ff uitleggen:

De iPod is meer gericht op een massaal klantenpotentieel, en gaat dus uit van een eindgebruiker die slechts de elementaire dingen nodig heeft: capaciteit, design en gebruiksgemak.

De iHP-100 gaat een stapje verder, en zoekt zijn heil in de wat meer verwende high-end-audio fanaten. De oppervlakkige elementen zijn wat minder aansprekend (de behuizing is ok, maar niet zo doordacht als een iPod en de capaciteit is vrij beperkt - het overige marktaanbod in ogenschouw nemende), maar de secundaire extra's zijn het noemen meer dan waard.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/ihp/big/28.jpg

Ja, dit is hem dan... een plaatje vult de saaie-tekst gaatjes, nietwaar?

Zo zijn er encoding-mogelijkheden (in MP3/WAV-formaat opnemen), waarbij je gelijk gebruik kunt maken van de optische line-in van de iHP-100. De audiofielen onder ons weten dat dit een leuke feature is: optisch = digitaal is geen kwaliteitsverlies door omzetting analoog -> digitaal (ja, ik kan er wat naast zitten).

Het feest houdt daar nog niet op, welnee: er zit ook een optische line-out op onze vriend, ideaal voor aansluiting op je externe amplifier dus. Verder mag ook de FM-radio, de voicerecorder en de zuinigheid van de speler (16 uur op 1 batterycharge) niet onvermeld blijven. Ook de directe USB 2.0-verbinding en de Mass-storage-device functionaliteit zijn de moeite waard.

Je ziet het wel: de iHP-100 biedt meer dan de iPod, en zal logischerwijs ook duurder zijn dan laatstgenoemde Apple-machine.

:? Hmmm... Klinkt wel interessant! Waar kan ik hem kopen? Hoeveel kost het ding? Wil iemand mijn ouwe discman kopen, zodat...

Ho, wacht, stop! De iHP-100 is nog niet officieel verkrijgbaar. De releasedatum is geleidelijk opgeschoven van eind april naar eind mei (voor de Aziatische markt)... Maar NL/BE zal wat langer moeten wachten. De eerste exemplaren worden hier verwacht om en nabij 20 juni, maar er valt werkelijk niets van te zeggen. Iig heeft iRiver de juiste beslissing genomen door de iHP niet overhaast op de markt te brengen "omdat nu eenmaal moest". Zo krijgen wij zodadelijk een mooi en waarschijnlijk goed functionerend stukje techniek afgeleverd.

De prijs ligt erg gevoelig. Zoals ik al stelde: het ding zal in absoluut perspectief niet goedkoop zijn. We horen voortdurend berichten over een prijs tussen de 350 en 450 Euro; het algemeen geaccepteerde prijskaartje hangt inmiddels op 415 Euro.

Ik heb het eens omgerekend, en een iPod met dezelfde functionaliteit als deze iRiver zou ongeveer net zo duur/iets duurder zijn geworden. Heb je genoeg aan hetgeen de iPod biedt, dan zal de keuze snel gemaakt zijn; twijfel je nog, weeg dan alle extra functionaliteit op tegen de minieme meerprijs. Het is namelijk wel een aanschaf waarmee je een poosje zoet mee gaat zijn, me dunkt.

:? Sorry... heel interessant allemaal hoor, maarre... Pics! Specs! Links!

Owkay... dan doen we toch gewoon?

Pics!:

ik moet jullie waarschuwen: het zijn erg veel plaatjes, maar ik heb ze netjes gethumbnailed, dus echt veel hinder ga je er niet van ondervinden. We zullen dit eens a la "Dit was het Nieuws" doen: van oud naar nieuw, van de ene fase naar de andere in dezelfde kolom.

De eerste sessie fotootjes laat de dan volledig onbekende iHP-100 zien op de CES 2003 in Las Vegas. We schrijven dan eind januari, en de interesse bij ondergetekende zal vanaf dit punt toenemen om nimmer in te zakken.

De twee laatste foto's in dit rijtje zijn achtereenvolgens van een Russische website (die hem als eerste webshop te koop aanbood, maar ja: dat gaat nogal moeilijk als de unit nog niet eens af is), en interessanter: een artist-impression van de Duitse site Xonio.com. We zien hier de iRiver zoals hij uiteindelijk opgeleverd gaat worden.

Vanaf dat punt kijken we verder. We zien op de eerste pic in dit rijtje nog zo'n Xonio-pic, en toen werd het een tijdje rustig rond de iHP-100. De CeBit 2003 in Hannover bracht in maart wat respijt, maar de pics (nrtje 2,3 en 4 in dit rijtje) waren niet echt superopwindend. Dit veranderde toen de officiele Japanse pers-presentatie werd gehouden, op 3 april in Tokyo. De laatste pic is hiervan een mooie getuige.

Het regende lekkere pics, begin april. Eindelijk wierp men een blik op de GUI van deze machine, alsmede de afstandsbediening (die wederom erg lekker lijkt te zijn). Er dook ook opeens een blauwe iHP op; onbekend is of deze bij de release ook beschikbaar zal komen.

In feite was dus op 3 april (eerste 4 pics van dit rijtje) alles wat we wilden weten reeds voor 90% bekend, en het wachten was op de release voor de consument. Onderwijl hield iRiver nog een beurs in Zuid-Korea, de COEX; de laatste pic in dit rijtje is afkomstig van diezelfde beurs.

Na de COEX (1e pic uit dit rijtje) was China aan de beurt. Een aantal genodigden mocht een presentatie bijwonen, en hoewel de aandacht van onze Aziatische vrienden en vriendinnen vooral uitging naar de iFP-3XX-serie, was men ook zo soicaal om enkel shots van de iHP te maken. Zodoende verschaften ze ons een beeld van de achterkant van het ding (yeah), alsmede van de bovenkant van de speler (laatste pic).

Na een aantal weken van uitstel (problemen met firmware en dergelijke), bracht iRiver het nieuws over de iHP-100 eindelijk officieel via haar eigen websites (zie pics in dit rijtje: officiele iRiver-art, beetje nep imo). Op 9 mei waren Hong Kong en China aan de beurt, gevolgd door Japen en Zuid-Korea. De internationale iRiver-site blijft nog eventjes in stilzwijgen gehuld, maar men mag aannemen dat de iHP-100 in juni nu toch echt zijn release gaat beleven.

Edit:

Hier vind je nog *veel* meer pics van de greleasede versie...

Specs!

Ok, ok, hier komen ze dan:

Fabrikant +
productnaam:
iRiver
iHP-100/iHP-200
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ihp100_small.jpg
Capaciteit:10 GB (iHP-100)

20 GB (iHP-200)
BuffergrootteNNB (Estimate: 16 MB)
Datatransfer:USB 2.0
Graphical display:
Firmware Upgradeable:Ja
Ondersteunde formaten:MP3
WMA
WAV
ASF
Ogg (komt na release)
Encoding (formaat):Ja, MP3
Bitrates:32-320 kbps
(Encoding: NNB)
Playmodes:NNB
Equalizer:6 Equalizer-settings, w.o. een user-defineable setting
Tuner:Ja, FM only
Frequencies 76.0MHz - 108mHz
S/N ratio 50dB
Antenne zit in de afstandsbediening ingebouwd
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
Built-in Lithium Polymer battery
16 uur bij EQ-stand "normal", volume-level 40 en bitrate 128 kbps
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
105 x 60 x 19 mm
Gewicht:160 gram
Kleur:Titanium/dark gray/silver
Blue/dark gray
Accessoires:SenHeisser koptelefoon

In-line-remote

Travel pouch
Extra's:USB Mass storage device

Verwisselbare HD ( <- onzeker geworden)

Optische line-in en -uitgang
Additionele geluidstechnische gegevens:S/N ratio: 90 dB (L & R)

Bereik frequencies: 20Hz - 20KHz

Maximum headphone output: (L) 20mW + (R) 20mW (@16 Ohm imp.)

Frequency characteristic: ±2dB

Channels: Stereo (left and right)
Prijs: **+/- $ 415 (iHP-100), NL prijs +/- 449 Euro.

NNB (iHP-200), estimate: $ 499, NL's prijs: 549 Euro

Links!!!11

Ja, die zijn in beginsel makkelijk zat:

:? Wie heeft hem gemaakt?

Internationale iRiver-site
Chinese iRiver-site
Japanse iRiver-site
Zuid-Koreaanse iRiver-site
iRiver HuisKamer Hong Kong/Taiwan

:? Bij wie kan ik hem al pre-orderen?

K55, dit is een Zwitserse shop (niet goedkoop)
Uhu, ook al Zwiters... slechts iets goedkoper.

Enkele Franse en Scandinavische sites bieden hem ook al aan, maar daar kost hij rustig 600 Euro of meer. Dat zal ik je besparen.

:? Eh... ok dan... Waar komt hij NL terecht voor een sociale prijs?

Retorische vraag:

Mmport, claimt de primeur van de iHP in NL
MP3CDspelers.nl, sinds jaar en dag trouw leverancier van iRiver-spullekes

en wellicht ook:

Mp3man.nl
Mp3shopper.nl
Digimania, voor onze Belgische vrienden.

:? Goede (p)reviews toevallig?

Nah, nog niet echt... Maar ik ga hem iig zelf kopen reviewen. Bovendien zal hij dan op DAPreview.com nogmaals onder de loupe/loep worden genomen. Houdt moed!

:? Zijn er al minder leuke dingen te melden?

Jup. Je mag er nl. maximaal 5000 mediafiles opzetten. Zal niet zo'n probleem zijn omdat je dan wel hele kleine MP3'tjes moet hebben, wil je in de problemen komen, maar echt relaxed is het nu ook weer niet. Bovendien kun je "slechts" 1000 folders aanmaken. Dit is iRiver's opvatting van het tegengaan van muziek copyen:

"Hey jongens, niet met 10.000'en tegelijk he! 5000 is voorlopig meer dan zat!"

Naja, het zal wel. Iig kan je ongelimiteerd andere fileformaten (non-media) opslaan.

:? Hmmm... ik vind 10 GB te weinig/ teveel... Ik wil wel iets soortgelijks!

Keuze zat: in beginsel gaat iRiver eind dit jaar de iHP-200 releasen, met - je raadt het al - 20 GB aan boord.

Verder zal binnen nu en een aantal weken de iGP-100, een kleine (nog compactere) 1.5 GB MicroDrive-player worden ontmaskert (richtprijs +/- 325 Euro).

Verder heb je natuurlijk altijd nog het HDD-topic, u allen wellicht welbekend:

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

voor al je vragen over andere HDD-spelers of minder iHP-gespecificeerde vragen, gelieve uzelf tot dat topic te wenden.

:? Verwacht men nog iets van mij in dit topic?

Ja, een paar simpele dingen.

• Dit is geen "iHP vs andere Speler"-topic. Je mag natuurlijk zoveel als je wilt lullen over om het eender welke speler, maar dan moet het wel gerelateerd zijn aan bovenstaande machine. En dat houdt niet 1 enkel zinnetje met daarin "iHP" gemoffeld... Dat kan best in bovengenoemd topic.

• Deze openingspost is best uitgebreid. Kom aub niet met vragen die je hier al had kunnen vinden. *Mocht* het topic wat groter worden, dan komt er een indexeringslijstje bij waar je welk type bericht kan vinden. De vlieger van "ik heb geen zin om het hele topic door te spitten" gaat dus niet op; doet u een kleine moeite, daarmee doet u immers de rest een groot plezier.

• eh... Je mag hier geen pr0n posten ofzo...?

• Have phun and enjoy the ride!

[ Voor 9% gewijzigd door the_Omniscient op 01-07-2003 17:47 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Gereserveerde ruimte voor review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Zeker niet goedkoop maar wel kontschopper tov appel :D

Waar te koop in Nederland?

offtopic:
was gisteren in de mediamarkt, heb de jambo! jukebox bekeken..Het lijkt wel lucht LOL, mijn kapotte sony MZ R30 minidisk recorder weegt zwaarder. En maar 279 Euro's. [self]bedwinkt zichzelf tot aankoop[/self]

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 29-05-2003 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 23:45

MaDLiVe

.-Observer-.

Yes, je hebt het topic er eindelijk neergezet. De zomervakantie naderd en mijn vakantiecenten zoeken hun toevlucht tot een nieuwe gadget. _/-\o_

Sorry dat ik zo afwezig was de laatste tijd in het grote hdd topic --> eindexamens he en andere sociale verplichtingen.

Anyways to get back ontopic. Mmport heeft me belooft gelijk te mailen zodra hij binnen zou zijn (of elke andere indicatie). De prijs waar wij op hopen (400 voor de 10GB versie 500+ voor de 20GB versie) lijkt mij zelfs aan de hoge kant als ik zie hoe mp3 spelers als warme broodjes over de toonbanken vliegen. Helaas hebben we alleen nog zwitserse bronnen die 600euro voor de iHP vragen, je zou bijna een iPod willen hebben. Pre-order prijzen, het zegt eigelijk helemaal niets. Dus mijn advies laat je er niet door afschrikken (en koop nog maar geen iPod >:)) want the iHP100 is comming, really soon. (iig voordat we op vakantie gaan gok ik :P).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75377

eerst ff mijn complimenten voor the_Omniscient.
Maar toen ik specs ff bekeek kwam er een zeer korte vraag bij me op: WMA?
Voor de rest toch wel zeer lekkere speler :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 75377 schreef op 29 mei 2003 @ 11:47:
eerst ff mijn complimenten voor the_Omniscient.
Maar toen ik specs ff bekeek kwam er een zeer korte vraag bij me op: WMA?
Voor de rest toch wel zeer lekkere speler :9
Klopt, was ik ff vergeten drbij te zetten. Is inmiddels gefixed, bedankt voor de notificatie (wat een woord).

offtopic:
Welcome back MaDLiVe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aah, nu ist helemaal mooi. Kzie bij mijn vader hoe irritant het is als je alle bestanden om moet zetten naar mp3, omdat de atouradio geen wma pakt :'( . Dat wil ik nie meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
In Japan is hij nu bekend gemaakt als zijnde "New product". NHJ - de officiele Japanse dealer in iRiver-producten biedt hem aan voor 399 Euro. Helaas betreft het hier nog steeds een pre-order, en wordt het ding pas opgeleverd in midden-juni. Dat zou betekenen dat de exemplaren van Mmport.nl uit deze regionen afkomstig zouden zijn.

Vertaalde versie van de bron, NHJ: de officiele Japanse dealer in iRiver-producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

een pre order, is dat normaal duurder of goedkoper? ik had namelijk mijn ifp bij mp3cdspeler.nl gekocht voor een lagere prijs dan dat ie nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ohja voice recording, zit er nou een microfoon ingebouwd of moet je daar zelf voor zorgen ?

http://babelfish.altavist...2403%2F462287%2F480625%2F

onderaan staat er:
* 2 MP3 sampling frequency 44.1kHz / bit rate 32kbps - 320Kbps
* 3 WAV sampling frequency 11kHz / bit rate 176kbps

kan ik hieruit concluderen dat ie ook opneemt in wav?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 61204 schreef op 29 mei 2003 @ 15:32:
ohja voice recording, zit er nou een microfoon ingebouwd of moet je daar zelf voor zorgen ?

http://babelfish.altavist...2403%2F462287%2F480625%2F

onderaan staat er:
* 2 MP3 sampling frequency 44.1kHz / bit rate 32kbps - 320Kbps
* 3 WAV sampling frequency 11kHz / bit rate 176kbps

kan ik hieruit concluderen dat ie ook opneemt in wav?
Encoding gaat ook in WAV idd (naast MP3), net als voicerecording.

Vreemd is ook de manier van voicerecording: iRiver heeft hierover nooit duidelijkheid gegeven, dus ik doe zelf een gooi:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/ihp/thumbs/16.jpg

Dit is een van de weinige pics van de linkerzijkant van de iHP-100. Als je goed kijkt (ff klikken op het plaatje en de ogen samenknijpen) dan zie je daar links een soort roostertje zitten: dit zou de ingebouwde mic kunnen zijn.

Over je vraag van pre-orderen: dat varieert. Als je pre-ordert omdat de speler gewoonweg nog niet voorhanden is in jouw werelddeel, dan zal de prijs aardig oplopen wegens hoge importkosten voor de importeur (immers: het zijn nieuwe units, en die zijn eik bestemd voor de Aziatische markt; de importeur kaapt er een paar weg, maar zal er dus dubbel en dwars voor moeten odraaien als deze units schaars zijn).

Soms kunnen importeurs ook gewoon bulkkorting krijgen, wanneer de unit ruim voorhanden is, en dan valt het allemaal erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok dan thanks, ik denk dat dit inderdaad de mic zou kunnen zijn, ik denk dan ook dat de kwaliteit wel wat beter zal zijn dan die op de ifp180 want daarvan kun je zeggen dat het niet veel nut heeft. de knop daaronder, dat kan dan best wel de opnameknop zijn, want ik zie er een rondje in en dat is meestal het symbool voor opnames, am i right?
heb je ook een foto van de rechterzijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:10
De andere zijkant ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/ihp/big/17.jpg

Van links naar rechts:

Hold switch
Button 1: Repeat / Mode
Button 2: Stop / Power off
Button 3: Play / Pause / Power on / Hd-FM switch

Edit 2: Ah ik had h`m net gewijzigd :)

[ Voor 45% gewijzigd door enrico670 op 29-05-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
enrico schreef op 29 May 2003 @ 20:54:
De andere zijkant ziet er zo uit:

[...]

Van links naar rechts:

Hold switch - ??? - Stop - Play/Pause

??? = Het tekentje is heel onduidelijk, het lijkt op een soort van repeat button. Ookal lijkt me dit niet een primaire functie.
Dat is de A->B repeat-functie, zodat je op elk punt van een track een "cue-point" kunt instellen: met twee cuepoints kun je dus een "loopje" maken dus die twee punten/tracks/of een andere manier waarop ze het hebben verwerkt in de firmware.

Tussen de hold-switch en de A-B-knop zit nog een vaag dingetje, vermoedelijk een schroefje oid (het zit nl aan de andere kant van de speler op precies dezelfde plaats). Die ene knop aan diezelfde zijde is idd hoogstwaarschijnlijk de record-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 18:48
Hoe is het gesteld met de iHP-50? Tot nader order uitgesteld, of helemaal gecanceld? Ik zag hem halverwege het HDD-topic langskomen, maar heb er daarna nooit meer iets van gehoord...

(alweer) grote complimenten voor je topicstart, the_Omniscient!

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
--RoelZ-- schreef op 31 mei 2003 @ 01:06:
Hoe is het gesteld met de iHP-50? Tot nader order uitgesteld, of helemaal gecanceld? Ik zag hem halverwege het HDD-topic langskomen, maar heb er daarna nooit meer iets van gehoord...

(alweer) grote complimenten voor je topicstart, the_Omniscient!
En bedankt. De iHP-50 lijkt te zijn gecanceld; de reden daarvoor is mij volledig onbekend. Eik vind ik het een beetje dom van iRiver want met de iHP-50 zouden we de ultieme concurrent voor de iPod te pakken hebben; waarschijnlijk zou dit ding zeer vergelijkbaar zijn geweest met eerdergenoemd wit machientje, zowel qua prijs als qua features.

Overigens is de adviesprijs voor de iHP-100 inmiddels vastgesteld op 499 Euro, *kloeink*. Wij krijgen dus weer de usual + 100 Euro tov de Aziatische/US prijs voor de kiezen... helaas.

Nog even iets rechtzetten: Mmport verstrekt de spelers gewoon via een officiele Europese distributeur, dus geen toestanden met Japanse lettertjes of vage firmware als je hem daar zodadelijk gaat kopen.

Edit: je kunt hem *nu* pre-orderen bij bovengenoemde webshop voor 475 Euro.

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 31-05-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
ik wacht even het volgende bankafschrift af. en ga dan denk toch maar preorderen... alsdie adviesprijs nog 25 euro boven de pre order zit, kan ik dat net oz goed doen.... iig weer bedankt voor de info omniscient

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:32
:? wanneer krijg jij hem Omniscient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39692

de Mmport luitjes hebben m zo te zien alweer van de site gehaald (prijs en plaatje in de shop)
op de frontpage staat ie weer gewoon 'verwacht midden juni'

edit:

hmmz, hebben ze het nu ineens weer terugveranderd, rare lui ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 39692 op 01-06-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmmz, de prijzen op de site bij MMport zijn in ieder geval al incl. verzendkosten, dat scheelt weer iets.
Ik heb best wel lang gew88 totdat er eindelijk volledige duidelijkheid over de speler was. De prijs vond ik daarbij het belangrijkst, en die vind ik nu nogal tegenvallen. Tevens heb ik daarnaast nu ook nogeens mijn ogen laten verwennen met plaatjes van de iRiver SlimX 550 en die vind ik ook cker niet onaardig. :) (Ook al is het een CD-based speler...)
Toch wachten totdat hij officieel hier gereleased is? Als hij nou voor 400 euro beschikbaar komt is het wel de aankoop waard, maar bijna 500 euro gaat ff me pet te boven ;(

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-06-2003 21:50 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Shyne schreef op 01 juni 2003 @ 15:03:
:? wanneer krijg jij hem Omniscient
Ehhh... Dit verhaal:
--MeAngry-- schreef op 01 June 2003 @ 21:49:
Hmmz, de prijzen op de site bij MMport zijn in ieder geval al incl. verzendkosten, dat scheelt weer iets.
Ik heb best wel lang gew88 totdat er eindelijk volledige duidelijkheid over de speler was. De prijs vond ik daarbij het belangrijkst, en die vind ik nu nogal tegenvallen. Tevens heb ik daarnaast nu ook nogeens mijn ogen laten verwennen met plaatjes van de iRiver SlimX 550 en die vind ik ook cker niet onaardig. :) (Ook al is het een CD-based speler...)
Toch wachten totdat hij officieel hier gereleased is? Als hij nou voor 400 euro beschikbaar komt is het wel de aankoop waard, maar bijna 500 euro gaat ff me pet te boven ;(
is op mij ook wel een beetje van toepassing. Ik vind die 475~500 Euro toch een tikje aan de hoge kant. Ik bedoel, 399 Euro zou gewoon redelijk zijn, en 450 is voor mij een beetje het maximum.

Verder zit ik nog met een dilemma: aangezien austonia en ik (naja, ik vooral) bezig zijn met de migratie plus invulling van onze nieuwe site, zou het niet meer dan logisch zijn dat we een beta-exemplaar (tegen gereduceerde kosten) ontvangen (immers: we hebben reeds toezeggingen van enkele bedrijven, zoals Bantam en SonicBlue, en voorheen JOS; maar dat verhaal is helaas bekend... die bedrijven hebben er baat bij dat wij er zoveel tijd instoppen).

Nu moet ik eerst weer achter iRiver aan, want ze willen niet echt meewerken (is ook niet erg vreemd, want ik kan ze nog niet echt een werkend voorbeeld van de site geven aangezien de combi PHP/MySQL erg nieuw voor mij is en ik het tevens erg druk heb met andere dingen). Naja, het wachten is dus op wat toezeggingen of een lagere prijs. Alles daar tussenin wordt moeilijk, maar we gaan ervoor: halfweg juni, das nog een goeie twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:47

NoTimeRemains

I know

Toch kut dat ie zo duur is! :(

de iPod 1.5 15GB is 499 €
5 GB meer voor 25 € dan wordt het toch al aantrekkelijker om voor een iPod te gaan.
Die extra functionaliteiten wordt dan toch sneller verwaarloosbaar als je tog zoveel meer ruimte erbij krijgt...

of denk ik nu fout ... ? mijn voorkeur gaat zowiezow uit naar een iHP-100

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
hmm.. ik snap die behoefte aan die enorme hoeveelheden ruimte echt niet.. 15gig .. zoveel mp3's heb ik niet eens op mijn harde schijf staan.. tuurlijk ga je dan voor extra functionaliteit of design. .. (ik wel tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het design en de functionaliteit vind ik echt geweldig van deze speler, vooral de AB is gewoon :9~ O+
Maar ik vind het die 500 euro niet waard zeker als je de kleinere opslagcapaciteit meerekent, want je heb al een Archos Jukebox met 10Gb voor onder de 300 euro, dat is bijna de helft van de prijs minder, en dan heb je alleen ontbrekende functionaliteit in de vorm van een optische in/uit en een AB met LCD, en om daar nou het dubbele voor te betalen...
Dan is de SlimX 550 met de helft van de prijs en toch de mooie AB ( :Y) ) echt een stuk aantrekkelijker :9

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

maar wat kan een iHP nou meer als een iPod?
FM radio
xtra HD
optische in/uitgang

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84105

goede topic!
the_Omniscient schreef op 29 May 2003 @ 02:00:
Zo zijn er encoding-mogelijkheden (in MP3/WAV-formaat opnemen), waarbij je gelijk gebruik kunt maken van de optische line-in van de iHP-100. De audiofielen onder ons weten dat dit een leuke feature is: optisch = digitaal is geen kwaliteitsverlies door omzetting analoog -> digitaal (ja, ik kan er wat naast zitten).

Het feest houdt daar nog niet op, welnee: er zit ook een optische line-out op onze vriend, ideaal voor aansluiting op je externe amplifier dus. Verder mag ook de FM-radio, de voicerecorder en de zuinigheid van de speler (16 uur op 1 batterycharge) niet onvermeld blijven. Ook de directe USB 2.0-verbinding en de Mass-storage-device functionaliteit zijn de moeite waard.

Je ziet het wel: de iHP-100 biedt meer dan de iPod, en zal logischerwijs ook duurder zijn dan laatstgenoemde Apple-machine.
maar,
-FM-radio is inmiddels te koop bij de ipod
-ipod heeft ook USB 2.0
-ipod is 100x mooier :P
niet dus :)

PS: Ja, ik heb de ipod 2 _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 84105 op 02-06-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 84105 schreef op 02 juni 2003 @ 17:08:
goede topic!

[...]

maar,
-FM-radio is inmiddels te koop bij de ipod
-ipod heeft ook USB 2.0
-ipod is 100x mooier :P

[...]

niet dus :)

PS: Ja, ik heb de ipod 2 _/-\o_
Je vergeet de ubergeile remote controll ;) Anyways smaken verschillen en dit moest geen Ipod versus iHP topic worden :)

* MaDLiVe vindt de ipod toch een stuk lelijker dan de iHP ;)

Back ontopic, de prijs is iets wat mij voorlopig tegenhoudt om hem te kopen. 475 voor een 10GB spelertje ;) Laat me niet lachen, afzetters :/

Ik denk dat ik de mijne pas na de zomervakantie aanschaf (zakken ze vanzelfsprekend in prijs).

[ Voor 30% gewijzigd door MaDLiVe op 02-06-2003 17:42 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

als ze nou niet zakken wat gaan jullie dan doen?

en als ze zakken zal het eht geen 100 € zijn

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Alsie naar 400 euro zakt koop ik em wel, maar dan moet ie dat vlug doen, want ik w8 totdat ie hier officieel verkrijgbaar is en alsie dan zo pokkeduur is ga ik een SlimX 550 halen...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 04 juni 2003 @ 12:25:
Alsie naar 400 euro zakt koop ik em wel, maar dan moet ie dat vlug doen, want ik w8 totdat ie hier officieel verkrijgbaar is en alsie dan zo pokkeduur is ga ik een SlimX 550 halen...
Dus jij gaat de SlimX-550 kopen... Want die iHP komt er niet zo snel als dat wij zouden willen, kijk maar:
N h Japan (NHJ) postponed the sale of iRiver make portable HDD player, " icHp-100 " made that it makes July sale clear.

The sale of the icHp-100 was made during April when announcing, but after that in the May middle, furthermore it was postponed in June.
(Bron is watch.impress.co.jp, een toonaangevende Japanse tech-website)

Iedereen met een diploma "verneukt Japans voor gevorderden" haalt hier een zeer triest gegeven uit:

De iHP-100 is weer een maand uitgesteld!

De reden is mij volledig onbekend, maar ik zie idd bij de officiele Japanse retailer de melding "Unit is sold out" staan, dus ze kunnen hem niet leveren. Hoe triest, hoe triest. Kijk uit iRiver, want je speelt met vuur! Er zit zoveel concurrentie aan te komen, dit zijn niet echt de zetten waarop de consument zit te wachten.

Laten we hopen dat het om een functioneel uitstel gaat, en dat we bijvoorbeeld Ogg Vorbis-ondersteuning bij de release kunnen verwachten.

*Sigh*... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mjah, dan wordt het dus cker een SlimX iMP-550 want half juli ga ik op vakantie en dan moet ik toch echt iets hebben om muziek mee te luisteren :P
En die SlimX is ook nie nix, nogsteeds een hele mooie aankoop :) (denk ik/hoop ik)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Neej klopt die SlimX is ook een mooi apparatje met goede functionaliteiten!

Maar idd als een normale niet zo heel goed ingelichte consument met geld op zak in de winkel staat en er staat een vervanging dan wordt meestal die vervanging gekocht ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, de prijs is niet mooi. Als je er nou ook een hoesje bij krijgt en afstandbediening inclusief dan is het nog duur!
anyway, ik w8 nog maar even met preorderen omdat ik hoop op meer concurrentie van bijv. mp3cdspeler.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-03 17:54
ehm, tis nu al half juni, en nog geen nieuws van de iRiver :'(

ook op de site is nog niets te vinden [behalve de asiatische sites dan].
Hij is toch niet weer verzet he?? en ehhh, ik zou ehm voor max 450 wel willen, maar dat is echt eht uiterste...

hoeveel zou die iHP-200 wel niet kosten!!

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86141

Op MMport staat al info + prijs, je kunt hem al pre-orderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pr0mpt schreef op 14 June 2003 @ 17:53:
ehm, tis nu al half juni, en nog geen nieuws van de iRiver :'(

ook op de site is nog niets te vinden [behalve de asiatische sites dan].
Hij is toch niet weer verzet he?? en ehhh, ik zou ehm voor max 450 wel willen, maar dat is echt eht uiterste...

hoeveel zou die iHP-200 wel niet kosten!!
Hoeveel is er al bekend over die 200? Zal die nog erg lang op zich laten wachten, nadat die van 10 gig te koop is? Kvind 10 gb toch net op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32457

Volgens mij heeft the_Omniscient al iets wat begint met 'i' en eindigt met "HP" ;).
Wanneer mag je wat publiceren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 21:30
Hoe langer ze wachten met de release, hoe meer mensen straks wellicht een -veel goedkopere- Xclef HD-500 gaan kopen. Het ziet er al naar uit dat het een toppertje gaat worden als ik de eerste gebruikerservaringen zo lees. Nu nog ff de batterijduur afwachten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 14:40

Stropdas

Insert subtitle here

Afbeeldingslocatie: http://stropdas.lemaitre.nu/iriverhdd.jpg

Mijn bijdrage aan dit topic ;) ff met PSP8 One StepPhotoFix gedaan. Is nu ook zonder ogen dichtknijpen duidelijk dat er gaatjes zitten :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 75377 schreef op 18 June 2003 @ 19:57:
[...]

Hoeveel is er al bekend over die 200? Zal die nog erg lang op zich laten wachten, nadat die van 10 gig te koop is? Kvind 10 gb toch net op het randje.
Geen enkel idee. iRiver laat hier helemaal niets over los. Houdt dus maar vast aan eind derde kwartaal voor de Aziaten (eind september) en nog later voor ons Europeanen.

Maar dit is dus echt giswerk.
Anoniem: 32457 schreef op 18 June 2003 @ 22:01:
Volgens mij heeft the_Omniscient al iets wat begint met 'i' en eindigt met "HP" ;).
Wanneer mag je wat publiceren :?
Neuj, ik *heb* hem nog niet. De deal is wel rond, maar de randvoorwaarden moeten nog besproken worden. Als de bestreffende supplier dit ook leest: ik wacht met smart op uw antwoorden. Tot de definitieve deal besproken is, respecteer ik het contractsgeheim zodat de supplier niet lastig gevallen gaat worden met vreemde e-mailtjes.

Het betreffende exemplaar zal overigens voor een wereldwijde review - dus in English - gebruikt worden (dapreview.com).
Stropdas schreef op 18 June 2003 @ 22:12:
[afbeelding]

Mijn bijdrage aan dit topic ;) ff met PSP8 One StepPhotoFix gedaan. Is nu ook zonder ogen dichtknijpen duidelijk dat er gaatjes zitten :P
Dank u!

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 18-06-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74792

moooooooi :9~ * Anoniem: 74792 gaat m denk ik ook kopen al heeft ie genoeg geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 25-06 09:49

DeX

Anoniem: 74792 schreef op 19 June 2003 @ 14:09:
moooooooi :9~ * Anoniem: 74792 gaat m denk ik ook kopen al heeft ie genoeg geld
Geld is 1 ding.. geduld een andere..
Ik wacht ook nog met smart op de leverbaarheid van de iHP100. :9~

Hopen dat het inderdaad rond de 20 juni zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74792

yup.......tis nog ff wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Maar wat ik me dus afvraag, wat zou die optische uitgang nou voor kwaliteits verbetering hebben tegen over de normale kabeltjes. Over het algemeen gebruiken we MP3 op een MP3 speler, af toe een wave/aiff'je maar dan kan je toch net zo goed gewoon de cd in de cd speler doen. Je hebt namelijk al een versterker die optisch aan kan. Dan neem ik ook aan dat je een redelijke cd speler hebt.

Die optische ingang kan ik daar en tegen wel goed begrijpen, maar is die uitgang eigenlijk niet een beetje overbodig als je kijkt naar de kwaliteit muziek die je meestal afspeelt van zo'n speler? :?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Sage schreef op 19 juni 2003 @ 22:07:
Maar wat ik me dus afvraag, wat zou die optische uitgang nou voor kwaliteits verbetering hebben tegen over de normale kabeltjes. Over het algemeen gebruiken we MP3 op een MP3 speler, af toe een wave/aiff'je maar dan kan je toch net zo goed gewoon de cd in de cd speler doen. Je hebt namelijk al een versterker die optisch aan kan. Dan neem ik ook aan dat je een redelijke cd speler hebt.

Die optische ingang kan ik daar en tegen wel goed begrijpen, maar is die uitgang eigenlijk niet een beetje overbodig als je kijkt naar de kwaliteit muziek die je meestal afspeelt van zo'n speler? :?
Een 320kbits bestand @vbr nadert eigelijk wel cd kwaliteit. Een cd opnemen naar je iriver vanaf een optische ingang zal wel veel schelen vanaf een analoge ingang. Of het scheelt in kwaliteit, ja, of het zodanig merkbaar is? Dat hangt van de gebruiker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75903

Mmport zegt dat begin juli de iph100 leverbaar is :D

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 75903 op 19-06-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 17:20

DDX

weet iemand trouwens wat meer over de fm tuner ?
(hoeveel voorkeuze zenders, makkelijk te wisselen?)

en zal opnemen van radio->hd mogelijk zijn ?

erg jammer alleen dat ik deze speler niet meer voor mijn vakantie heb (had gehoopt dat hij begin juni wel te koop zou zijn :( )

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 21-06-2003 21:34 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Laatst online: 24-05 09:41
MaDLiVe schreef op 19 June 2003 @ 23:35:
[...]

Een 320kbits bestand @vbr nadert eigelijk wel cd kwaliteit. Een cd opnemen naar je iriver vanaf een optische ingang zal wel veel schelen vanaf een analoge ingang. Of het scheelt in kwaliteit, ja, of het zodanig merkbaar is? Dat hangt van de gebruiker af.
Dat zei ik dus. De ingang kan ik wel begrijpen ja. Maar de uitgang? Ik bedoel, de meeste cd spelers zitten aan een gewoon analoog kabeltje. Wat is nou precies het nut van dat optische uitgang, behalve dat het natuurlijk heel erg cool is. :P :9~

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 26-06 21:30
Dat is dus bedoeld voor als je een versterker bezit met een optische digitale ingang, zoals mijn Harman/Kardon AVR7000 receiver. Hier zit namelijk een hele goede D/A-converter in (20bit burr-brown converters, veel beter beter dan die in de meeste CD-spelers) en dan loont het dus de moeite om de D/A-conversie aan de versterker over te laten.

Bijkomend voordeel is nog dat de (analoge) signaalweg op die manier zo kort mogelijk wordt gehouden. Op dezelfde manier is dus ook mijn Harman/Kardon CD-speler, Yamaha DVD speler en Topfield satelliettuner aangesloten. Allen volledig digitaal en dus perfect en zonder ruis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
DDX schreef op 21 June 2003 @ 21:30:
weet iemand trouwens wat meer over de fm tuner ?
(hoeveel voorkeuze zenders, makkelijk te wisselen?)

en zal opnemen van radio->hd mogelijk zijn ?

erg jammer alleen dat ik deze speler niet meer voor mijn vakantie heb (had gehoopt dat hij begin juni wel te koop zou zijn :( )
hmmm... Frequentiebereik is van 76.0 tot 108 mHz, het heeft een S/N-ratio van 50 dB en het zit allemaal ingebouwd in de a/b van de speler; je koptelefoonkoordje dient dus als antenne.

Of je kunt de radio-output kunt opnemen weet ik niet, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk (veel HDD-spelers met FM-tuner kunnen dit immers). Het aantal voorkeurzenders is aan mij nog onbekend.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/ihp/big/ihp100b1.jpg

Nog even een semi-nieuw plaatje: artist impression van de on-screen directory-structuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak me gek!! :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk, daarom wil ik dus een AB met LCD. Zo zoek je zonder je apparaat tevoorschijn te halen al je nummers in no time op :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Grrrrrene schreef op 23 June 2003 @ 07:46:
Kijk, daarom wil ik dus een AB met LCD. Zo zoek je zonder je apparaat tevoorschijn te halen al je nummers in no time op :)
hopenlijk is de draad tussen apparaat en ab lang genoeg (of makkelijk te verlengen)...

(zodat je apparaat in je rugzak kan laten zitten bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35476

Ik kon het niet langer aan... ik heb hem moeten bestellen! Nou afwachten wanneer MMPORT hem kan leveren. (na al enkele malen met de muis over de knop 'Bestelling definitief maken' gezweefd te hebben, kon ik het vandaag niet nalaten tóch te drukken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Gefeliciteerd, dan zul je ook vast wel een van de eersten zijn die hem straks in huis heeft :) 'k Ben er nog niet uit, dus ik wacht rustig af. Da's in dat soort gevallen meestal het beste om te doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 23-06-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op 23 juni 2003 @ 11:59:
Gefeliciteerd, dan zul je ook vast wel een van de eersten zijn die hem straks in huis heeft :) 'k Ben er nog niet uit, dus ik wacht rustig af. Da's in dat soort gevallen meestal het beste om te doen :)
Bedankt! Kan eigenlijk niet wachten. Irritant dat niet bekend is hoe lang het nog gaat duren (heb daar ook nog geen antwoord op MMPORT, helaas).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 35476 op 23-06-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

the_Omniscient schreef op 22 juni 2003 @ 18:57:
[...]
Of je kunt de radio-output kunt opnemen weet ik niet, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk (veel HDD-spelers met FM-tuner kunnen dit immers). Het aantal voorkeurzenders is aan mij nog onbekend.
hmms fm radio zit dus (misschien?) in de ab ?
zonder ab dus ook geen radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuner zit uiteraard in de speler zelf, kom op zeg, het is Iriver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waarom zou de tuner in de speler zelf zitten? D'r zijn _zat_ kleine radiootjes te vinden die kleiner zijn dan de AB van de iRiver iHP100. OK, waarschijnlijk zit de tuner ook wel in de speler zelf, maar het zou natuurlijk prima kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

gefeli maar ik zou nog ff w88 ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
FM-tuner zit dus in de unit ingebouwd, maar de a/b zorgt voor een versterking van het opgevangen signaal (a/b + earphone-cord = antenne). Feitelijk is de ontvangst zonder a/b dus niet optimaal.

Je hebt overigens de mogelijkheid om 20 presets op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

the_Omniscient schreef op 23 June 2003 @ 14:45:
FM-tuner zit dus in de unit ingebouwd, maar de a/b zorgt voor een versterking van het opgevangen signaal (a/b + earphone-cord = antenne). Feitelijk is de ontvangst zonder a/b dus niet optimaal.
zoals elke radio walkman dus
naja zonder koptelefoon kan je toch lastig luisteren, dus je hebt altijd wel antenne
naja we merken het wel

opnemen van radio direct zou erg leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

HIValicious schreef op 23 June 2003 @ 14:31:
Mjah, zo kun je altijd blijven wachten en dan heb je nog steeds niets..

Ik heb zelf gespeelt met het idee om een iHP-100 te kopen, maar de prijs en het feit dat een 1.8" HDD moeilijk te vervangen is, heeft mij doen besluiten een Xclef HD500 te bestellen. Het scheelt een hoop geld, en je krijgt er IMHO meer voor terug. (niet in de eerste plaats dubbele opslagcapaciteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

DDX schreef op 23 juni 2003 @ 15:11:
[...]

zoals elke radio walkman dus
naja zonder koptelefoon kan je toch lastig luisteren, dus je hebt altijd wel antenne
naja we merken het wel

opnemen van radio direct zou erg leuk zijn
Zou wel leuk zijn inderdaad. Maar ik ga er niet veel waarde aan binden.
De kwaliteit van de MP3 vind ik belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIValicious schreef op 23 June 2003 @ 14:31:
Waarom/waarop als ik vragen mag?
Ik heb ook zitten denken, maar gezien de tijd die het nu al duurt met de bekende modellen (tijd tussen eerste nieuws over speler en tijd van beschikbaarheid), verwacht ik niet dat er heel snel een andere/betere speler op de markt komt. Ik heb de afweging tussen de 1.8" hdd modellen gemaakt en ik vond de IHP100 de meest complete (tov o.a. i-pod en philips). En 10 gieg vind ik meer dan genoeg (met 5 gig zou ik al tevreden zijn).
Een andere reden om te wachten zou dan zijn een prijsverlaging. Tja... de pre-order is 25 euro goedkoper dan de adviesprijs. En zo snel zie ik em niet in prijs dalen. (het kan nog wel even duren voordat een concurrent van mmport (mp3cdspeler.nl) hem uberhaupt aanbiedt....)
Maar ik ben benieuwd naar jouw argumenten om nog even te wachten....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35476 op 23-06-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

prijsdalingen

evt andere modellen die beter bieden
je kan natuurlijk te lang blijven wachten maar ik heb het dus tussen nu en 2 maanden ...

omdat eigenlijk nu pas de markt egt open is gebroken voor die nieuwe spelers ...

[ Voor 65% gewijzigd door NoTimeRemains op 23-06-2003 17:28 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Ik denk dat als je "even wachten" zegt, bedoel je minimaal 3 a 4 maanden. Ik denk dat er (pas) over 3 a 4 maanden een gezonde markt is in de HDD-MP3 speler wereld. Als we kijken naar welke fabrikanten er in Q3 - Q4 hun product uit willen gaan brengen.

Sommige mensen hebben geen zin om te wachten. Ikzelf ook niet en als ik het geld had dan zou ik het wel doen. Maar 475 euro is niet niks natuurlijk. als ik het vergelijk met de Barebone PC die ik net heb aangeschafd: die was net aan 500 euro. Dan deins ik toch even terug. 10 GB ligt toch net op het randje. De HDD100 van Philips komt met standaard 15 GB voor ongeveer dezelfde prijs.

Ik zal dus kwa specs meer neigen naar een Philips.
Maar ik hoor iedereen springen om de iHP100.

Ik wacht:
• Op meer reviews van andere tweakers over de Philips en iRiver
• Op de iHP200. 20 GB word dan toch wel aantrekkelijk

Het zal dus geen snelle koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op 23 June 2003 @ 17:33:
Ik zal dus kwa specs meer neigen naar een Philips.
Maar ik hoor iedereen springen om de iHP100.
Moet zeggen dat ik dat ook een zeer mooie speler vindt, maar het gebrek aan een display op de afstandsbediening vond ik een te groot gemis. Ik heb de speler toch altijd in m'n zak zitten en zeker als ik 1000 nummers er op heb staan, wil ik makkelijk kunnen zien welk nummer het is. Bovendien heb ik begrepen dat de ab van de IHP erg veel mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ik vind het een geweldig mooie speler en als ik het geld nu had kocht ik uhm ook!

Maar het probleem is je krijgt mooie specs die vergelijkbaar zijn met idd de Philips!
Alleen dan heb je dus 10 gig <-> 15 gig voor dezelfde misschien wel lagere prijs ...
En dat vind ik de moeite waard om op te wachten.

Klopt en de fabrikanten hebben nog wat in de planning staan.

Ik ben een groot fan van iRiver (ik heb een iMP-100(kapot), Slim-X(verkocht) en een IFP-180(van mij pa)) alleen de iHP is NU gewoon te duur ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

HIValicious schreef op 23 June 2003 @ 17:39:
Ik vind het een geweldig mooie speler en als ik het geld nu had kocht ik uhm ook!

Maar het probleem is je krijgt mooie specs die vergelijkbaar zijn met idd de Philips!
Alleen dan heb je dus 10 gig <-> 15 gig voor dezelfde misschien wel lagere prijs ...
En dat vind ik de moeite waard om op te wachten.

Klopt en de fabrikanten hebben nog wat in de planning staan.

Ik ben een groot fan van iRiver (ik heb een iMP-100(kapot), Slim-X(verkocht) en een IFP-180(van mij pa)) alleen de iHP is NU gewoon te duur ...
Yup...
15 gig is toch 50% meer.
Aangezien ik het ook wil gebruiken als external storage trekt mij dat meer aan. Die mooie AB moet ik dan maar inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

tja als hij NU (of binnen een week) te koop zou zijn had ik hem direct gekocht
(lekker makkelijk ivm vakantie)

maarja nu ga ik denk ik nog wel paar maanden wachten denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Woei jongens, lees even de openingspost van het HDD-topic deel 2. De Philips is toch net ff wat anders dan de iHP-100.

Zelfde adviesprijs, meer capaciteit maar geen fm-tuner, USB-mass storage enkel voor non-media files (gehannes met software om mp3's erop te krijgen), geen optical-out, een lagere batterij-levensduur per charge, de a/b zonder LCD en een lager outputvolume... mja. Het zijn toch extra's die een machine meerwaarde geven; 5 GB extra is hetgeen dat de meeste mensen zien, maar er is zoveel meer.

De HDD100 ziet er wel een stuk beter uit imho, maar goed; we zullen het vanzelf wel weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

the_Omniscient schreef op 23 juni 2003 @ 17:50:
Woei jongens, lees even de openingspost van het HDD-topic deel 2. De Philips is toch net ff wat anders dan de iHP-100.

Zelfde adviesprijs, meer capaciteit maar geen fm-tuner, USB-mass storage enkel voor non-media files (gehannes met software om mp3's erop te krijgen), geen optical-out, een lagere batterij-levensduur per charge, de a/b zonder LCD en een lager outputvolume... mja. Het zijn toch extra's die een machine meerwaarde geven; 5 GB extra is hetgeen dat de meeste mensen zien, maar er is zoveel meer.

De HDD100 ziet er wel een stuk beter uit imho, maar goed; we zullen het vanzelf wel weer zien.
waar is dat deel 2 dan?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
HIValicious schreef op 23 juni 2003 @ 17:51:
[...]

waar is dat deel 2 dan?
hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, de HDD100 met de AB van de iHP, dat zou ideaal zijn. Jammer dat Philips er zo'n simpel AB'tje bij heeft gedaan, al zit er maar een LCD bij wat alleen de artiest + titel laat zien, dat is zoooo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op 23 juni 2003 @ 21:50:
Ja, de HDD100 met de AB van de iHP, dat zou ideaal zijn. Jammer dat Philips er zo'n simpel AB'tje bij heeft gedaan, al zit er maar een LCD bij wat alleen de artiest + titel laat zien, dat is zoooo handig :)
My thoughts exactly!
De speler zelf van Philips is wel enorm bruut. Al heeft de IHP, zoals Omni net nog even duidelijk maakte, toch de nodige extra's! (al denk ik dat ik de FM-tuner alleen zal gebruiken tijdens WK's, OS, etc... of misschien bij goed ontvangst: ID-T!) Jammer dat MMPORT nog niks kan zeggen over de verwachte datum... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Laat ik het zo zeggen: de iHP200 is voor mij ideaal, hoewel ik het design van de HDD100 prachtig vind, de gebruikte materialen alleen al :9 De Philips komt op mij over als sterk als een tank en licht als een veertje. De perfecte combinatie. Kijk ik echter naar features, dan scoort de iHP gewoon beter, op die 5GB minder na, maar dat is met de iHP200 opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10.000 minuten met muziek, en je wilt 20.000 minuten muziek. Wat een onzin, en daarvoor moet je nog kweet niet hoeveel maanden wachten..... Nou mijn iriver is 3 weken geleden al besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat nou onzin? Ik wil gewoon keus hebben als ik op vakantie ga. 'k Heb 20GB aan mp3 momenteel en als ik dat allemaal mee zou kunnen nemen, zou dat wel prettig zijn ja. Anders moet ik gaan uitzoeken wat ik wel en niet luister.

Bovendien is het een mooie backup van je verzameling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85526

20000 minuten = veeeeel meer dan je op een hele vakantie kan beluistere
en je weet toch +- wat je beluisterd.
Trouwens tegen de tijd dat de ihp-200 er is, is er misschien al een ander spelertje met 40 gig, even klein en net zoveel functies, wie weet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jawel, maar ik zeg ook niet dat ik dat allemaal wil beluisteren. Ik wil keus hebben. Vandaag heb ik misschien zin om Dance te luisteren, misschien wil ik morgen lekker luisteren naar Cabaret ofzo, ik noem maar wat. Als je van al die genres een fatsoenlijke hoeveelheid keus wil hebben, dan heb je wel wat meer dan 10GB nodig ;)

Maar jullie hebben gelijk: met uitzoeken wat je wel/niet leuk vindt, kom je een heel eind :) 10GB is opzich ook wel genoeg, maar 20GB is pure luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

10 gig is idd genoeg

en backup functie is kei handig

en ook extra hd erbij is ook leuk

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel dat je elke dag 4 uur muziek luisterd op vakantie (das best veel!) heb je een vakantie nodig van 40 dagen. Stel dat je 1 op de 3 nummers daadwerkelijk beluisterd heb je nog steeds 2 weken lang elke dag 4 uur mp3......

edit plus het feit dat je een goed mp3tje best 5 x kan luisteren in een tijdsbestek van 2 weken, dan heb je dus in totaal dus 2 maanden muziek bij je)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 75903 op 24-06-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 75903 schreef op 24 June 2003 @ 12:06:
Stel dat je elke dag 4 uur muziek luisterd op vakantie (das best veel!) heb je een vakantie nodig van 40 dagen. Stel dat je 1 op de 3 nummers daadwerkelijk beluisterd heb je nog steeds 2 weken lang elke dag 4 uur mp3......

edit plus het feit dat je een goed mp3tje best 5 x kan luisteren in een tijdsbestek van 2 weken, dan heb je dus in totaal dus 2 maanden muziek bij je)
Je vergeet dat het soms best handig is om even wat films uit te wisselen. Dus als jij 10GB aan muziek hebt (wat de gemiddelde tweaker wel heeft) dan is het niet tof om hiervan eerst een gedeelte weg te gooien, daarna divx'jes op te zetten en later weer de divx'jes omruilen voor mp3'tjes. Veel ruimte is gewoon handig :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

wwillem schreef op 24 June 2003 @ 12:29:
[...]

Je vergeet dat het soms best handig is om even wat films uit te wisselen. Dus als jij 10GB aan muziek hebt (wat de gemiddelde tweaker wel heeft) dan is het niet tof om hiervan eerst een gedeelte weg te gooien, daarna divx'jes op te zetten en later weer de divx'jes omruilen voor mp3'tjes. Veel ruimte is gewoon handig :Y).
Daar zat ik dus ook naar te kijken.
ISO's en DivXjes zijn altijd reuze handig om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

of course maar het gaat zich natuurlijk om het mp3speleren

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor divxjes en mpegjes heb ik een xbox met een hd van 137 Gb, portable :) maaruhh iemand al meer plaatjes gevonden van de Iriver..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij staat nu ook op iriver's internationale site: http://www.iriver.com/company/news_view.asp?idx=342

This product will be available around the first of July. The date may differ depending on your country.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

7 days.... and counting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Anoniem: 39692 schreef op 24 June 2003 @ 15:04:
hij staat nu ook op iriver's internationale site: http://www.iriver.com/company/news_view.asp?idx=342

This product will be available around the first of July. The date may differ depending on your country.
argh :(

als ik hem nou 1 Juli kon hebben
4 Juli ga ik op vakantie nml

naja gaat niet lukken :( :(

wordt dus weer met nex II op vakantie (met 1gb microdrive)

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 24-06-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
"Magnesium body"... hmmm... Zo ziet hij er nog niet echt uit. Maar we zullen het zelf ervaren. De launchdate kruipt nu toch idd echt naderbij, alhoewel ze in de US bijv. nog steeds wortel liggen te schieten tijdens het wachten op de SlimX 550...

Overigens zul je het niet op hun site vinden, maar mp3shopper.nl gaat hem dus ook verkopen. Nu mp3man.nl nog en het cirkeltje is weer rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ik zit net ff het promofilmpje op de mainpage te kijken en daar halen ze ook ineens de ipod tevoorschijn en zitten ze een beetje vergelijkingen te maken tussen ipod 2 en ihp100 : 'see the difference' :)

http://www.iriver.com/images/ihp100/main.swf

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 39692 op 24-06-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Anoniem: 39692 schreef op 24 juni 2003 @ 15:22:
hmm ik zit net ff het promofilmpje op de mainpage te kijken en daar halen ze ook ineens de ipod tevoorschijn en zitten ze een beetje vergelijkingen te maken tussen ipod 2 en ihp100 : 'see the difference' :)

http://www.iriver.com/images/ihp100/main.swf
Lol, het is een aardig filmpke idd... "iRiver knows what's the real jukebox"... Apple wordt ff in de zeik gezet... Apple kennende zullen ze hier wel weer een aantal lawsuits op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha echt goed, wordt mijn ex ipotje ff de grond in gestampt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

net mailtje terug van mmport.nl :
Laatste nieuws is, dat we ze in week 28 ontvangen.
helaas te laat voor mijn vakantie dus
dus ik heb weer aantal maanden de tijd (tot wintersport vakantie) voor aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Apple kan hier toch niet tegen procederen? Ik bedoel: dit is exact wat Tele2 nu ook met KPN doet: KPN afzeiken omdat ze zo duur zijn en dat je stom bent als je bij KPN klant bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En bovendien geven ze geen onterechte voorstelling van de feiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier kost de speler 540 euro! Ze hebben wel veel interesting spulletjes :)
http://www.pjbox.nl/bestellen.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 75903 op 25-06-2003 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 75903 schreef op 25 juni 2003 @ 13:35:
Hier kost de speler 540 euro! Ze hebben wel veel interesting spulletjes :)
http://www.pjbox.nl/bestellen.htm
Jaheej, das wel wat duurder als die 475 € van MMport :( Dat ding wordt steeds duurder, heb mijn zinnen nu toch al op de Xcleff gezet...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overloper :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.