Voor zover er vanwege de i.river-site nog onduidelijkheid was: er zit dus een lithium-polymeer accu in de IHP-100
Hehe, eindelijk eens echt nieuwe pics! Mp3players.co.uk heeft hem dan eindelijk binnen (nee, verkoopt hem nog niet... pre-order). Prijs is - zoals te verwachten valt - aan het zweven rond de 500 Euro. Geniet u nu maar eventjes van de nieuwe eye-candy:

Bron

Bron
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Verwijderd
oehoe
ben de tweede die em heeft gezien!!!!
voel me vereerd!!
nice nicenice: zie je daar europe staan? op die afstandbediening!
ik wil en ga deze gewoon kopen en neem geen genoegen met minder!(XCLEFF)
BEN NU ECHT ZO ENTHOUSIAST!!
kan niet wachten tot ik eindelijk die catch the iriver tune weer kan beluisteren
ben de tweede die em heeft gezien!!!!
voel me vereerd!!
nice nicenice: zie je daar europe staan? op die afstandbediening!
ik wil en ga deze gewoon kopen en neem geen genoegen met minder!(XCLEFF)
BEN NU ECHT ZO ENTHOUSIAST!!
kan niet wachten tot ik eindelijk die catch the iriver tune weer kan beluisteren
Verwijderd
het is denk ik een gecombineerde poort daarom schrijven ze : LINE\OPTICAL zoadat men weet dat het zowel analoog als optisch geluid aankan
Mja, kan zijn, maar als student kun je wel aant sparen blijven voor een beetje MP3-speler, ik ben namelijk ook nog van plan een Slim-X voor bij mijn Xclef te kopen en samen kosten die even veel als de iHP100 alleen al
Tesla Model Y RWD (2024)
Twee nieuwe pics, en 1 vage ontwikkeling...
• De nieuwe pics:

• De vage ontwikkeling:
Amazon Duitsland beweert dat men de unit hier voor 359 Euro gaat verkopen. Als dit waar is, dan is dit een afwijking van 28%!!! tov de normale retail-prijs van 499 Euro.
Maar kijk uit: Amazon is wel vaker betrapt op onjuistheden, bovendien wordt de unit nog niet geleverd. Er is dus alle ruimte voor errors, maar als dit toch waar blijkt te zijn zeg...
• De nieuwe pics:

• De vage ontwikkeling:
Amazon Duitsland beweert dat men de unit hier voor 359 Euro gaat verkopen. Als dit waar is, dan is dit een afwijking van 28%!!! tov de normale retail-prijs van 499 Euro.
Maar kijk uit: Amazon is wel vaker betrapt op onjuistheden, bovendien wordt de unit nog niet geleverd. Er is dus alle ruimte voor errors, maar als dit toch waar blijkt te zijn zeg...
Voor 359 euro zal het de koning van de hdd-mp3speler markt worden. Wat zouden trouwens de winstpercentages zijn voor winkels die deze speler verkopen. Ik bedoel, als er 28% af kan...
Daarom twijfel ik ook zeer aan de juistheid van dit bericht... Ik denk dat die "3" een "4" moet zijn of dat Amazon het verkeerde apparaat gelinked heeft, want dit is erg... erg grof.wwillem schreef op 30 June 2003 @ 09:44:
Voor 359 euro zal het de koning van de hdd-mp3speler markt worden. Wat zouden trouwens de winstpercentages zijn voor winkels die deze speler verkopen. Ik bedoel, als er 28% af kan...
Nevertheless, op kleinere schaal: de RD2760 moest ook zo'n $249 gaan kosten, terwijl hij bij Amazon werd aangeboden voor $199. Saillante details: de machine werd itt de berichten van Amazon uitgesteld tot Augustus, en bovendien waren er meer webshops die de RD2760 voor $ 199 aanboden... dit in schril contrast met de iHP-100, waarvan de laagste prijs die we tot dusverre hebben gezien rond de 475 Euro ligt.
offtopic:
En? Beviel de review nog een beetje?
En? Beviel de review nog een beetje?
[ Voor 6% gewijzigd door the_Omniscient op 30-06-2003 09:52 ]
dit is allemaal leuk en aardig..
maar zullen we hem binnen 1 week in de nederlandse winkels kunnen tegenkomen?
ik moet hem uiterlijk 8 juli hebben (9 juli ga ik op vakantie) dus dat wordt snachts alle mp3's er op overpompen
maja met usb2 gaat dat wel redelijk denk ik.
maar zullen we hem binnen 1 week in de nederlandse winkels kunnen tegenkomen?
ik moet hem uiterlijk 8 juli hebben (9 juli ga ik op vakantie) dus dat wordt snachts alle mp3's er op overpompen
Imperfectionist.
Verwijderd
Tja... week 28 wordt ie verwacht. In principe is maandag 7 juli week 28. Ik denk dat je even contact moet opnemen met mmport.nl, wanneer ze hem precies in die week verwachten (welke dag). Desnoods kun je hem daar dan nog zelf afhalen (Enschede), om een dag winst te boeken. Laat even weten welke dag ze hem verwachten (als je gaat mailen).
Het gaat er idd om spannen, Ra5a. Ik verwacht binnenkort definitief uitsluitsel over mijn eigen exemplaar; de meeste reatilers gaan uit van een leveringsdatum, welke is vastgesteld binnen nu en 2 weken.Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 11:00:
Tja... week 28 wordt ie verwacht. In principe is maandag 7 juli week 28. Ik denk dat je even contact moet opnemen met mmport.nl, wanneer ze hem precies in die week verwachten (welke dag). Desnoods kun je hem daar dan nog zelf afhalen (Enschede), om een dag winst te boeken. Laat even weten welke dag ze hem verwachten (als je gaat mailen).
Amazon.de: 1-2 weken
Mmport: idd week 28
mp3players.co.uk: "any day from now" (zij hebben dus al een testexemplaar)
advancedmp3players.co.uk: second week of July
etc. etc.
Het zal dus erop of eronder worden, tenzij je naar Duitsland ofzo op vakantie gaat... Daar zal de unit ruim voorhanden zijn (alhoewel je vast een NL'se dealer zoekt ivm betere garantieregelingen).
heeft amazon niet iets dat ze ook gewoon gaan leveren voor die prijs ? (of hebben ze dat niet meer?)the_Omniscient schreef op 30 June 2003 @ 02:36:
je kan hem nu nml al in winkelwagen stoppen/afrekenen
Verwijderd
Kweenie hoor, maar het lijkt er op dat we hier toch geen reet (sorry!) aan hebben, tenzij je familie in Duitsland hebt ofzo...Versand: Dieser Artikel kann nur in folgende Länder verschickt werden: Deutschland, Österreich
Verwijderd
Heb Amazon.de gemaild of de aangegeven prijs klopt. Helaas nog geen reactie gehad.
edit:
Net een mailtje terug gehad: "Ja, de prijs klopt, maar kan wel altijd nog aan verandering onderhevig zijn. Vanwege technische redenen
kunnen we echter niet buiten Duitsland en Oostenrijk leveren..."
Net een mailtje terug gehad: "Ja, de prijs klopt, maar kan wel altijd nog aan verandering onderhevig zijn. Vanwege technische redenen
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 21:54 ]
inkoop actie?
maar ik ga mmport dalijk even bellen (ik haat mailen
misschien kijken of ik iets met ze regel ofzo.. als ik het uiterlijk de 8e kan krijgen (anders ophalen of door een vriend laten op halen die daar woont)
ik heb een beetje zitten na te denken..
maar ik denk toch dat het té kort dag wordt...
dus ik denk dat ik voor de MPIO HD100 ga..
al doe ik het niet met plezier

aaaaargh!
waarom accepteert die nu weer geen id3 tags?!
WTF!
toch maar even naar een andere kijken dan..

[ Voor 29% gewijzigd door Ra5a op 01-07-2003 08:19 ]
Imperfectionist.
Ik wacht het ook nog even af.
Als Die prijzen uit duitsland kloppen is het een makkelijke keus. Anders ga ik toch voor de 10 gig iPod voor 315...
499,- vind ik zwaar..
Als Die prijzen uit duitsland kloppen is het een makkelijke keus. Anders ga ik toch voor de 10 gig iPod voor 315...
499,- vind ik zwaar..
zullen ze nu al open zijn?Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 08:24:
Heb je al gebeld dan? Als het toch kan lukken met mmport, dan zit je toch goed?
Imperfectionist.
waar die ipod? v1 of v1.5?DeX schreef op 01 July 2003 @ 08:27:
Ik wacht het ook nog even af.
499,- vind ik zwaar..
This is the Way.
http://www.tweakers.net/pricewatch/28416
10 GB, Versie 2 (niet de nieuwste)
Dan maar geen usb 2, maar wel Firewire + 11 uur op 1 batterijbeurt.
edit: Net gebeld, zijn op
Heb ik weer..
10 GB, Versie 2 (niet de nieuwste)
Dan maar geen usb 2, maar wel Firewire + 11 uur op 1 batterijbeurt.
edit: Net gebeld, zijn op
Heb ik weer..
[ Voor 15% gewijzigd door DeX op 01-07-2003 09:10 ]
Beste Ra5a
Nee helaas deze verwachten wij pas half Juli
Met vriendelijke groet,
Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk
Met vriendelijke groet,
Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk

[ Voor 3% gewijzigd door Ra5a op 01-07-2003 12:51 ]
Imperfectionist.
Ik zou geen minder produect kopen omdat ik even snel een speler wil hebben omdat ik op vakantie gaRa5a schreef op 01 July 2003 @ 12:50:
Beste Ra5a
Met vriendelijke groet,
Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk
Je hebt vast wel andere mediadragers waar je het tijdelijk mee kan doen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Ja, precies... Het zijn toch niet echt aankopen die je even doet. Heb je MMPort nog gebeld, of dat niet gaat lukken voor de vakantie? (ben zelf ook wel benieuwd wanneer ik hem volgende week kan verwachten!)
Verwijderd
net gebeld naar digimania brussel en die verwachten hem vrijdag of zaterdag en dan ga ik em ook even halen 
ze krijgen een enorme levering binnen
dus pre orderen is niet echt nodig...
voor de geïnteresseerden natuurlijk
Verwijderd
Als je zo zeker weet dat je hem gaat halen, weet je de prijs daar ook al, neem ik aan? (staat namelijk nog niet op de site)Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:10:
net gebeld naar digimania brussel en die verwachten hem vrijdag of zaterdag en dan ga ik em ook even halen
En dat hij eraan komt is wel duidelijk:
Enjoy!
Tientallen nieuwe pics van de Koreaanse iRiver-site, even omgezet naar een nice gallery. Voor jullie. Aardig he
.
Overigens klopt er nu nog ff geen bal van de indexering, maar daar wordt aan gewerkt.
Enjoy!
Tientallen nieuwe pics van de Koreaanse iRiver-site, even omgezet naar een nice gallery. Voor jullie. Aardig he
Overigens klopt er nu nog ff geen bal van de indexering, maar daar wordt aan gewerkt.
[ Voor 17% gewijzigd door the_Omniscient op 01-07-2003 17:06 ]
Verwijderd
iddVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:12:
[...]
Als je zo zeker weet dat je hem gaat halen, weet je de prijs daar ook al, neem ik aan? (staat namelijk nog niet op de site)
ligt rond de 475 heel toevallig
woooow das zaligthe_Omniscient schreef op 01 juli 2003 @ 17:04:
En dat hij eraan komt is wel duidelijk:
Enjoy!
Tientallen nieuwe pics van de Koreaanse iRiver-site, even omgezet naar een nice gallery. Voor jullie. Aardig he.
maakt me enkel nog enthousiaster
http://austinv.com/pics/ihp_gallery/numbered/big/5.jpg
look at the size !!
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 17:16 ]
dat heb ik nu ook maar eens gedaan maar het lijkt wel alsof ze niet weet over welk product het gaat.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:10:
en zegt ze gewoon wanneer er een nieuwe lading producten komt ofzow..
ik weet niet of je ook met een mevrouw hebt gesproken..?
Imperfectionist.
Verwijderd
was een vrouw inderdaad maar ze wist wel over welk produkt het ging want vandaag kwam ook een "lading" iriver produkten binnen maar de ihp-100 is apart verstuurd (is al vertrokken) en komt vrijdag of zaterdag aanRa5a schreef op 01 July 2003 @ 17:32:
[...]
en zegt ze gewoon wanneer er een nieuwe lading producten komt ofzow..
ik weet niet of je ook met een mevrouw hebt gesproken..?
hmm tegen mij zei:Verwijderd schreef op 01 juli 2003 @ 17:36:
[...]
was een vrouw inderdaad maar ze wist wel over welk produkt het ging want vandaag kwam ook een "lading" iriver produkten binnen maar de ihp-100 is apart verstuurd (is al vertrokken) en komt vrijdag of zaterdag aan
"jah uhm als het goed is deze week maar ik weet niet, het kan ook volgende week zijn ofzo."
dus ongeveer 80% zoals het hier staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Ra5a op 01-07-2003 17:41 ]
Imperfectionist.
Ok, die gallery werkt nu naar behoren. Excuses voor het ongemak...
maar wat een geweldig mooie en koele pics zeg. Ik heb echt uren verbaasd zitten kijken, zo klein, veelzijdig en goed-uitgedacht dat dit ding geworden is.
Ook grappig is de rode-led-mod/infrarood-verbinding? die de heren Koreaanse tweakers al gelijk in het apparaat wisten te stoppen. Maar ow man man man... wat een heerlijk ding is het toch.

ehhh... woei?
maar wat een geweldig mooie en koele pics zeg. Ik heb echt uren verbaasd zitten kijken, zo klein, veelzijdig en goed-uitgedacht dat dit ding geworden is.
Ook grappig is de rode-led-mod/infrarood-verbinding? die de heren Koreaanse tweakers al gelijk in het apparaat wisten te stoppen. Maar ow man man man... wat een heerlijk ding is het toch.

ehhh... woei?
Verwijderd
hmm, wordt nog steeds meer verliefder op dat ding
.
ff kleine opmerking, niet dat het erg is, maar 103.jpg en 104.jpg zijn precies hetzelfde..
ff kleine opmerking, niet dat het erg is, maar 103.jpg en 104.jpg zijn precies hetzelfde..
Verwijderd
dit soort dingen maken me gek, echt! gek genoeg om er zoveel geld voor neer te tellen. is toch niet normaa? wat ze preteren om zo'n complete speler aan te bieden met ook nog de volle zekerheid dat je firmware upgrades krijgt, dat is echt een groot pluspunt bij iriver dat ding krijgt daarmee steeds meer mogelijkheden en icm met mijn collectie ogg kan ik hopelijk de gadget van het jaar kopen!! (ik doe er zelfs mijn ps2 voor weg!!)
metal gear solid 3: snake eaterVerwijderd schreef op 01 July 2003 @ 19:56:
dit soort dingen maken me gek, echt! gek genoeg om er zoveel geld voor neer te tellen. is toch niet normaa? wat ze preteren om zo'n complete speler aan te bieden met ook nog de volle zekerheid dat je firmware upgrades krijgt, dat is echt een groot pluspunt bij iriver dat ding krijgt daarmee steeds meer mogelijkheden en icm met mijn collectie ogg kan ik hopelijk de gadget van het jaar kopen!! (ik doe er zelfs mijn ps2 voor weg!!)
alleen daarom heb ik m nog in de kast staan
Imperfectionist.
argh net allemaal 1 weekje te laat voor mijn vakantieVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 16:33:
Laatste nieuws van de MMPORT-site, leverbaar vanaf volgende week woensdag.
Op=op!
woensdag is 1 dag te laat voor mij
Imperfectionist.
Verwijderd
Ligt het nou aan mij, of mag de ondertiteling even aan?Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 21:31:
lol ik begin te denken dat er een spion van iriver hier zit die ons ewa wilt ambeteren

Dude, dat is enthousiastmeVerwijderd schreef op 03 July 2003 @ 00:11:
[...]
Ligt het nou aan mij, of mag de ondertiteling even aan?
Ik zei al vanaf het prille begin dat het een top speler zou gaan worden
Nu is hij er bijna en heb ik er tijdelijk geen geld voor. Ik w8 de eerste zending maar ff af denk ik.
En dan ben ik ook nog eens werkloos
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Dude, ik ken het gevoel! Ben zelf ook hartstikke enthousiast.
Maar "ewa wilt ambeteren" zegt me echt gewoon h-e-l-e-m-a-a-l niks...
Verwijderd
op de zuid koreaanse iriver site staat iets vaags over een prijsdaling ofzo
, kan niet helemaal lezen wat er staat door al die vage tekentjes 
maar iets van dat de prijs daalt van 478.000 won (omgerekend 350 euro) naar 399.000 won(295 euro) maar misschien is dat ook wel bij een of ander vaag festival ofzo
maar iets van dat de prijs daalt van 478.000 won (omgerekend 350 euro) naar 399.000 won(295 euro) maar misschien is dat ook wel bij een of ander vaag festival ofzo
Idd, scherp opgemerkt. Het lijkt echter te gaan om een binnenlandse kwestie, waarbij de eerste 3000 kopers per creditcard een iHP kunnen bestellen voor deze prijs. Maar wellicht zie ik het fout, even verder checken.Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:53:
op de zuid koreaanse iriver site staat iets vaags over een prijsdaling ofzo, kan niet helemaal lezen wat er staat door al die vage tekentjes
Hadden wij maar zulke mooie prijzen. Deze prijzen zijn erg acceptabel en mooie introductie prijzen. Helaas kennen wij zulke acties bijna niet in europa.Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:53:
op de zuid koreaanse iriver site staat iets vaags over een prijsdaling ofzo, kan niet helemaal lezen wat er staat door al die vage tekentjes
Ok, het is dus blijkbaar een actie van iRiver.co.kr, geldig van 4 juli tot 10 juli. Het loont denk ik niet echt de moeiete om daar als Nederlander/Belg/Oezbeek achteraan te gaan, omdatd ie Koreanen sowieso wel voorrang zullen krijgen, en je anders een week of 3 op je Koreaanse versie van de iHP kunt blijven wachten...
Mooie stunt, dat zeker wel... En het verdient navolging in de Benelux. Kijk maar naar dit soort prijzen, en je weet dat de stuntprijs van Amazon.de mss best kan kloppen.
Mooie stunt, dat zeker wel... En het verdient navolging in de Benelux. Kijk maar naar dit soort prijzen, en je weet dat de stuntprijs van Amazon.de mss best kan kloppen.
Wanneer ze in Zuid korea normaal 350 euro kosten, zul je in Nederland er zo'n [350x1,09x1,19x1,05] ~ €475,- voor moeten betalen schat ik zelf. (9% invoerrechten, 19% BTW, 5% winst winkel (zal wel iets meer % zijn)).
Met die berekening kom je op 400 Euro uit, wanneer je die van Koreaanse aanbieding (=295 Euro) uitgaat.wwillem schreef op 03 July 2003 @ 20:04:
Wanneer ze in Zuid korea normaal 350 euro kosten, zul je in Nederland er zo'n [350x1,09x1,19x1,05] ~ €475,- voor moeten betalen schat ik zelf. (9% invoerrechten, 19% BTW, 5% winst winkel (zal wel iets meer % zijn)).
Maarja, niet interessant, veel teveel gedoe eromheen. Eens kijken of onze Dietschen vrienden er een antwoord op geven.
Verwijderd
Ik zag op die site (Amazon.de) nog wat tabellen staan, wat volgens mij over BTW gaat. Volgens mij zit er dus helemaal nog geen BTW in dat tarief van 359 euro! Daar komt dus nog wel het nodige bij. Bovendien leveren ze niet aan Nederland, dus je zult via wat duitste/oostenrijkse vrienden wat moeten regelen.
als ie in de de cheape gaan we tog gewoon naar de mm of hebben ze dat daar niet ...
This is the Way.
Ik zag op audiocubes.com dat de iHP 128 mb fash memory ingebouwd heeft...
Als het klopt zou dit het goeie batterijverbruik aardig kunnen verklaren... net als de forse prijs ...
Als het klopt zou dit het goeie batterijverbruik aardig kunnen verklaren... net als de forse prijs ...
[ Voor 20% gewijzigd door Tank33 op 04-07-2003 12:47 ]
"Obviously you're not a golfer..."
Verwijderd
Zou dat niet een of andere vergissing zijn, dat ze daar 2 spelers door elkaar halen en er eigenlijk had moeten staan: Memory: 10 GB harddisk ofzo??
Het zou best een vergissing kunnen zijn, maar ik heb nog nergens de grootte van het buffergeheugen vd iHP 100 kunnen vinden.
128 MB zou idd wel errug veel zijn... maar wel lekker...
128 MB zou idd wel errug veel zijn... maar wel lekker...
Verwijderd
Ja, inderdaad, dan kun je er makkelijk mee gaan joggen ofzo...
(al weet ik niet hoe gaat dat schudden voor zo'n harddisk kan zijn
)
(al weet ik niet hoe gaat dat schudden voor zo'n harddisk kan zijn
Ik heb het ook gelezen idd... Het kan ook een "basis-unit" pricipe zijn, zoals de Neuros HD20 dat ook heeft. Je kunt dat soort geheugen dus gebruiken voor allerhande firmware-upgrades en -aanpassingen - alhoewel de iHP-100 dus niet open-source is.
Maar 128 MB enkel als anti-schokgeheugen gebruiken, dat lijkt me schromelijk overdreven. Wie denken ze wel niet dat we zijn, Ren & Stimpy on acid zouden zo'n ding nog niet eens half aan het skippen kunnen krijgen
Btw: de prijs op Amazon.de is al gestegen naar 399 Euro. Goh, wie had dat verwacht zeg.
Maar 128 MB enkel als anti-schokgeheugen gebruiken, dat lijkt me schromelijk overdreven. Wie denken ze wel niet dat we zijn, Ren & Stimpy on acid zouden zo'n ding nog niet eens half aan het skippen kunnen krijgen
Btw: de prijs op Amazon.de is al gestegen naar 399 Euro. Goh, wie had dat verwacht zeg.
[ Voor 12% gewijzigd door the_Omniscient op 04-07-2003 12:58 ]
Even door fantaseren hoor...
Als het geheugen niet alleen voor buffer doeleinden zou zijn, zou het misschien mogelijk zijn om dit ook als opslagruimte te gebruiken. Dit zou wel een oplossing zijn als je er mee wilt gaan joggen ofzo....
Ik heb het apparaat trouwens na lang wikken en wegen maar besteld bij MMPORT ... is te mooi... moet kopen...
Volgende week weten we meer.
Als het geheugen niet alleen voor buffer doeleinden zou zijn, zou het misschien mogelijk zijn om dit ook als opslagruimte te gebruiken. Dit zou wel een oplossing zijn als je er mee wilt gaan joggen ofzo....
Ik heb het apparaat trouwens na lang wikken en wegen maar besteld bij MMPORT ... is te mooi... moet kopen...
Verwijderd
ik denk dat ik toch maar even w8 op mprcdspeler.nl, het geld is er wel maar ik heb met deze zaak bijzonder goede ervaringen, ik heb er 2 mp3spelers van gekocht.Tank33 schreef op 04 July 2003 @ 13:09:
Even door fantaseren hoor...
en ik ben ook benieuwd of het goedkoper wordt dan mmport+mp3cdspeler,nl is de officiele dealer van iriver dus denk ik dat je minder kans hebt op lange wachttijden bij reparaties.
Jammie, jammie
... new eye-candy!

o.a. deze pic om u weer een beetje op te warmen!
Meer vindt men onderaan deze pagina. Hier zijn - naast 3 animated gifs - ook twee korte "echte" filmpkes te zien.
*Edit, ik zal niet moeilijk doen:
Movie 1
Movie 2
Verder lijkt het erop, dat het witte backlight van de main-unit nu toch echt gewoon indigo-blue is geworden (dit zou oorspronkelijk wit moeten zijn). Het draagtasje van de iHP-100 is behoorlijk praktisch, met gaatjes voor o.a. de voicerecorder en de knopjes aan de zijkant.

o.a. deze pic om u weer een beetje op te warmen!
Meer vindt men onderaan deze pagina. Hier zijn - naast 3 animated gifs - ook twee korte "echte" filmpkes te zien.
*Edit, ik zal niet moeilijk doen:
Movie 1
Movie 2
Verder lijkt het erop, dat het witte backlight van de main-unit nu toch echt gewoon indigo-blue is geworden (dit zou oorspronkelijk wit moeten zijn). Het draagtasje van de iHP-100 is behoorlijk praktisch, met gaatjes voor o.a. de voicerecorder en de knopjes aan de zijkant.
[ Voor 38% gewijzigd door the_Omniscient op 05-07-2003 21:53 ]
Verwijderd
Lijkt mij wel een vrij lange opstarttijd te hebben...
Verwijderd
Ik heb hem dus ook besteld bij mmport. Wat ik wel jammer vind is dat het display toch niet mooi zwart/wit zal zijn (als ik de laatste pics mag geloven). Verder wel een heel mooi apparaat.
Ik heb nu de Creative JukeBox en die is nog groen
De kleur van de verlichting maakt me toch niet veel uit en anders modden we dat toch gewoon 
Weet iemand of hij woensdag al word verstuurd daar of dat ze woensdag een lading binnenkrijgen en dan later gaan versturen? Damn, het wachten word steeds moeilijker. Zitten jullie ook de hele dag die plaatjes te bekijken
Weet iemand of hij woensdag al word verstuurd daar of dat ze woensdag een lading binnenkrijgen en dan later gaan versturen? Damn, het wachten word steeds moeilijker. Zitten jullie ook de hele dag die plaatjes te bekijken
Verwijderd
Heb ook een USB2 kaartje besteld alvast, maar dat heb ik gedaan bij Xenon in Enschede en pas later zag ik dat die niet zo heel erg snel zijn bij bestellingen. (to say the least; zie shopsurvey)
EDIT: Godver... op de site van MMport staat nu weer dat het laatste nieuws is dat ie pas de 11e (vrijdag) wordt verwacht... schiet ook niet op zo zeg. Eerst eind juni, dan begin juli, dan 9 juli, nou weer 11...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 13:45 ]
Zijn er ook HDD mp3 spelers met een compactflash-poort?
Ik wil namelijk best wat meer geld uitgeven aan een hdd-mp3speler, maar dan wil ik wel de mogelijkheid hebben om foto's van m'n flash naar zo'n ding over te hevelen. Alleen een hdd/usb-device/mp3speler vind ik niet genoeg voor die prijs.
Deze vraag hoort hier niet helemaal, maar ik vond het ook overbodig om er een heel topic over te openen...
Ik wil namelijk best wat meer geld uitgeven aan een hdd-mp3speler, maar dan wil ik wel de mogelijkheid hebben om foto's van m'n flash naar zo'n ding over te hevelen. Alleen een hdd/usb-device/mp3speler vind ik niet genoeg voor die prijs.
Deze vraag hoort hier niet helemaal, maar ik vond het ook overbodig om er een heel topic over te openen...
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Maar goed, het amplitude van de uitstelling wordt steeds kleiner, dus op een gegeven moment stellen ze hem een halfuurtje, een kwartier, 3 minuten of 20 seconden uit... en daarna is hij toch echt van ons. Tweede week van juli is nog steeds de meest voorkomende releasedate trouwens.Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 13:39:
[...]
[...]
EDIT: Godver... op de site van MMport staat nu weer dat het laatste nieuws is dat ie pas de 11e (vrijdag) wordt verwacht... schiet ook niet op zo zeg. Eerst eind juni, dan begin juli, dan 9 juli, nou weer 11...
Hier zul je het antwoord vinden: er zijn er dus twee, te weten de ChungLam NeDi en de DeltronTech CinemaDisk.Logos schreef op 07 July 2003 @ 13:59:
Zijn er ook HDD mp3 spelers met een compactflash-poort?
Degenen die geinteresseerd zijn in de NeDi kunnen contact opnemen via DAPreview.com.
Verwijderd
Ooooohh.... nog 3 nachtjes slapen!! (als ie tenminste niet wéééééér wordt uitgesteld!)
Jammer alleen dat die prutsers van Xenon.nl nog steeds m'n USB2 pci kaartje niet binnen hebben!
Jammer alleen dat die prutsers van Xenon.nl nog steeds m'n USB2 pci kaartje niet binnen hebben!
Verwijderd
Ik kan ook niet meer wachten en inderdaad steeds kijken of er nieuwe plaatjes van zijn. Of het manual dat zou ook al leuk zijn! Eigenlijk best wel zielig maar ach gelukkig ben ik (nog?) geen neuroot hehe
Even een ander vraagje (ik zag in het overzicht geen mp3 specifiek forum dus probeer ik hier maar):
Ik heb zo'n 75 cd's op mn vrije schijfruimte staan, allemaal WAV-bestanden geript met EAC. Hoe kan ik hier nu makkelijk mp3's incl tags van maken? Ik kan razorlame gerbuiken voor het maken van de mp3's, maar dan zijn ze nog niet getagged. Zijn er programma's die op basis van directory-inhoud in freedb kunnen kijken ipv vanaf cd, is dat mogelijk? Het makkelijkste was natuurlijk geweest als ik meteen vanuit EAC ook de mp3's gemaakt had, maar toen wist ik nog niet dat ik deze iRiver ging kopen....
Labster

Even een ander vraagje (ik zag in het overzicht geen mp3 specifiek forum dus probeer ik hier maar):
Ik heb zo'n 75 cd's op mn vrije schijfruimte staan, allemaal WAV-bestanden geript met EAC. Hoe kan ik hier nu makkelijk mp3's incl tags van maken? Ik kan razorlame gerbuiken voor het maken van de mp3's, maar dan zijn ze nog niet getagged. Zijn er programma's die op basis van directory-inhoud in freedb kunnen kijken ipv vanaf cd, is dat mogelijk? Het makkelijkste was natuurlijk geweest als ik meteen vanuit EAC ook de mp3's gemaakt had, maar toen wist ik nog niet dat ik deze iRiver ging kopen....

Labster
Verwijderd
hmmz, dan bij deze de weerlegging van je hypothese:the_Omniscient schreef op 07 July 2003 @ 14:09:
Maar goed, het amplitude van de uitstelling wordt steeds kleiner, dus op een gegeven moment stellen ze hem een halfuurtje, een kwartier, 3 minuten of 20 seconden uit... en daarna is hij toch echt van ons. Tweede week van juli is nog steeds de meest voorkomende releasedate trouwens.
MMPORT:
Iriver IHP100 (Wederom vertraging, MMPORT zal deze pas vanaf 1 augustus gaan leveren.)
dat komt hard aan voor alle ihp-freaks hier (net als ik)

Verwijderd
Enorm hard ja!! 
Godver...
Maar wat zijn de verdere opties? bij amazon.de? Kan dan ook wel 2 weken duren voor je hem hebt....
Shit wat balen zeg....
Godver...
Maar wat zijn de verdere opties? bij amazon.de? Kan dan ook wel 2 weken duren voor je hem hebt....
Shit wat balen zeg....
Portable?Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 14:46:
Voor divxjes en mpegjes heb ik een xbox met een hd van 137 Gb, portablemaaruhh iemand al meer plaatjes gevonden van de Iriver..... ?
En dat meen je serieus
This is the Way.
He!! jullie vergeten het goede nieuws
Gezien het feit dat het momenteel vakantietijd is, en wij gesloten zullen zijn van 12 juli t/m 31 juli, kunnen wij de uitlevering pas 1 augustus starten.
Mocht u dit te laat vinden, dan kunt u uw bestelling te allen tijde annuleren. Als u uw bestelling laat staan, zullen wij u de IRIVER IHP-100 vanwege het ongemak leveren voor slechts 450 euro all in.
Uit de mail
Gezien het feit dat het momenteel vakantietijd is, en wij gesloten zullen zijn van 12 juli t/m 31 juli, kunnen wij de uitlevering pas 1 augustus starten.
Mocht u dit te laat vinden, dan kunt u uw bestelling te allen tijde annuleren. Als u uw bestelling laat staan, zullen wij u de IRIVER IHP-100 vanwege het ongemak leveren voor slechts 450 euro all in.
Uit de mail
Eeh ja, dat is wel zo..... mijn geld is nu net even op (moest nieuwe bed, heb nieuwe vliegtuig gekocht enz...) dus heel erg vind ik het niet. Ik begin met nu wel steeds meer te ergeren aan mijn Creative JukeBox
veel te groot....
Als je een vliegtuig kan kopen kan een ihp-100 er ook wel af denk ik
Verwijderd
ik denk toch echt datmp3cdspeler deze speler het eerst krijgt, dat isaltijd al zo geweest. ze zijn toch hofleverancier?
Verwijderd
Tja... bij MMport zou hij vrijdag al zijn, terwijl op de mp3cdspeler-site nog niks stond. Maar nou MMport vanwege de vakantie dicht is tot 31 juli, kan het heel goed dat hij bij mp3cdspeler in de tussentijd te koop zal zijn. Ben wel erg benieuwd naar de prijs die ze gaan vragen... (mocht die lager zijn dan bij 450,- incl verzendkosten, dan kan ik altijd nog mijn bestelling bij mmport annuleren).
Hehe... hofleverancier... wtf... sorry maar nu schiet er iets uberflauws in mijn hoofd:Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 17:25:
ik denk toch echt datmp3cdspeler deze speler het eerst krijgt, dat isaltijd al zo geweest. ze zijn toch hofleverancier?

Alex ziet de iHP niet... hij is een beetje dom...
Maja, mp3cdspelers.nl heeft idd patent op het "officieel Nederlands importeur van iRiver-producten" zijn... Ik hoop dat ze hem ergens anders net zo snel hebben, is goed voor de concurrentie...
Verwijderd
Inderdaad ik heb ze maar even gebeld (ik kon het niet langer wachten) , na het weekend komen er een paar honderd binnen bij mp3cdspeler.nl en ze gaan dan ook uitleveren (ook naar andere MP3 winkels die bij hun kopen). Prijs stond nog niet vast maar tussen de 429,- en 479,- euro.Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 17:25:
Dit klopt. Overigens is de iHP-100 al in Europa aanbeland (Scandinavie), dus kan het feest beginnen.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 17:39:
[...]
Inderdaad ik heb ze maar even gebeld (ik kon het niet langer wachten) , na het weekend komen er een paar honderd binnen bij mp3cdspeler.nl en ze gaan dan ook uitleveren (ook naar andere MP3 winkels die bij hun kopen). Prijs stond nog niet vast maar tussen de 429,- en 479,- euro.
Worden spannende weken voor de heren retailers, suppliers en natuurlijk de kopers zelf.
Wat zou eigelijk de marge zijn op zo'n mp3 spelerVerwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 17:39:
Inderdaad ik heb ze maar even gebeld (ik kon het niet langer wachten) , na het weekend komen er een paar honderd binnen bij mp3cdspeler.nl en ze gaan dan ook uitleveren (ook naar andere MP3 winkels die bij hun kopen). Prijs stond nog niet vast maar tussen de 429,- en 479,- euro.
Paar honderd: stel 300
Prijs tussen 429 en 479: €454,-
10% winst, dus iRiver prijs + 10 % = 110%. 1/11 is dus winst.
Totale bruto winst: 300 x 454 x 1/11 = €12381,- Niet slecht
Om het wachten nog wat erger te maken...
...verder kwijlen met de
engelstalige manual van de i-river site
...verder kwijlen met de
engelstalige manual van de i-river site
[ Voor 7% gewijzigd door Tank33 op 10-07-2003 09:22 . Reden: i-river had de link veranderd ]
Verwijderd
Ik had problemen met een iRiver product gekocht bij mp3cdspelers en ze deden moeilijk met de garantie.Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 22:24:
[...]
ik denk dat ik toch maar even w8 op mprcdspeler.nl, het geld is er wel maar ik heb met deze zaak bijzonder goede ervaringen, ik heb er 2 mp3spelers van gekocht.
en ik ben ook benieuwd of het goedkoper wordt dan mmport+mp3cdspeler,nl is de officiele dealer van iriver dus denk ik dat je minder kans hebt op lange wachttijden bij reparaties.
Toen heb ik een mailtje gestuurd naar iRiver en gezegd dat ik het gekocht bij de offiele dealer in Nederland waarop zij antwoorden dat er geen nederlands officiele dealer meer is. De dichtbijzijnde was Digimania in Belgie. Ik moest uiteindelijk daar mijn garantie halen.
Mailtje:
Dear *mijn naam*,
Thank you for your email.
Please kindly notice that there is no official iRiver dealer in Holland anymore.
Back to your problem
-knip-
You could contact 'digimania' - our dealer in Belgium, they agreed to take care all the RMA issue in Holland. Please kinldy visit this website: www.digimania.be
Please feel free to contact us again if you have further enquiries.
Regards,
Joyce
Hey, ja... nu je het zegt... Dit klopt helemaal. Ik verwarde de verwijzing van iriver.nl naar mp3cdspelers.nl met een offcieel bondgenootschap. Omdat ik ook regelmatig contact met iRiver zoek - maar de laatste keer was nogal lang geleden -komt je verhaal me opeens weer bekend voor. Digimania is idd iRiver's officiele verkooppunt voor de Benelux.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 22:03:
[...]
Ik had problemen met een iRiver product gekocht bij mp3cdspelers en ze deden moeilijk met de garantie.
Toen heb ik een mailtje gestuurd naar iRiver en gezegd dat ik het gekocht bij de offiele dealer in Nederland waarop zij antwoorden dat er geen nederlands officiele dealer meer is. De dichtbijzijnde was Digimania in Belgie. Ik moest uiteindelijk daar mijn garantie halen.
Mailtje:
[...]
En dit is dan iRiver.nl:
Een beetje vaag allemaal. Als ze geen officeel verkoopspunt meer zijn, dan is dit ook niet echt representatief.Welkom op iRiver.nl
Waak voor grijs import iRiver producten zijn te bestellen bij onze online dealer Holland Global www.mp3cdspeler.nl
+ daaronder de dewone portaalsite voor internationale klanten
Verwijderd
Nadat ik dat maitje kreeg moest ik ook meteen aan "iriver.nl" denken. Kreeg daar wel een foute smaak van in mijn mond. Vind het erg misleidend.
Verwijderd
Hmmm....Tank33 schreef op 09 July 2003 @ 22:02:
Om het wachten nog wat erger te maken...
...verder kwijlen met de engelstalige manual van de i-river site
Verwijderd
Ik zit net op de duitse amazon te kijken, maar daar staat een prijs van! (excl verzendkosten):
iRiver IHP 100 Tragbarer MP3-Player 10GB
iRiver Inc.
Preis: EUR 399,00
Als dit echt de prijs wordt, dan wordt dit mijn speler
iRiver Inc.
Als dit echt de prijs wordt, dan wordt dit mijn speler
edit:
nouja, anders koop ik hem ook wel denk ik
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 09:20 ]
Eh ja, dit is reeds gemeld in dit topic... het was eerst zelfs 359 Euro. Ik heb eens navraag gedaan bij Amazon.de en de prijs van 399 Euro blijkt de "echte" te zijn (no surprise there). Het is evenwel alleen bedoeld voor inwonenden van Duitsland en Oostenrijk - dus als je daar familie oid hebt zitten, dan kan dit gunstig zijn.Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 09:17:
Ik zit net op de duitse amazon te kijken, maar daar staat een prijs van! (excl verzendkosten):
iRiver Inc.
Als dit echt de prijs wordt, dan wordt dit mijn speler![]()
edit:
Verwijderd
oh ok, overheen gelezenthe_Omniscient schreef op 10 juli 2003 @ 09:33:
[...]
Eh ja, dit is reeds gemeld in dit topic... het was eerst zelfs 359 Euro. Ik heb eens navraag gedaan bij Amazon.de en de prijs van 399 Euro blijkt de "echte" te zijn (no surprise there). Het is evenwel alleen bedoeld voor inwonenden van Duitsland en Oostenrijk - dus als je daar familie oid hebt zitten, dan kan dit gunstig zijn.
Verwijderd
En volgens mij is het ook exclusief BTW, maar dat weet ik niet zeker...the_Omniscient schreef op 10 July 2003 @ 09:33:
[...]
Eh ja, dit is reeds gemeld in dit topic... het was eerst zelfs 359 Euro. Ik heb eens navraag gedaan bij Amazon.de en de prijs van 399 Euro blijkt de "echte" te zijn (no surprise there). Het is evenwel alleen bedoeld voor inwonenden van Duitsland en Oostenrijk - dus als je daar familie oid hebt zitten, dan kan dit gunstig zijn.
Verwijderd
Ik vind het maar moeilijk om te kiezen tussen deze twee designs. Ze hebben allebei wel wat 

Ik ben momenteel bezig met het opstellen van een artikel dat de lezer helpt te kiezen tussen de Philips HDD100 en de iRiver iHP-100. De iPod wordt buiten beschouwing gelaten, simpelweg omdat dit ding er al *is* en je hem dus zelf een testrun kunt geven. Bovendien vind ik de iPod niet echt vergelijkbaar met eerdergenoemde spelers, en dan met name de iHP-100... die echt bulkt van de features.Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 10:58:
Ik vind het maar moeilijk om te kiezen tussen deze twee designs. Ze hebben allebei wel wat
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar veel mensen kijken enkel naar de prijs/capaciteitsverhouding, en daar komt de iPod het beste uit. Als je enkel een apparaat zoekt dat je mp3's gaat afspelen, je nooit langer dan 7 uur achter elkaar onderweg bent (zonder fireWire/USB/stopcontact) en je geen behoefte hebt aan de extra fratsen van de iHP-100 of HDD100, dan is de iPod een verstandige keuze. Wil je echt meer - veel meer - dan zul je het absolute prijsverschil even moeten overbruggen, de zaak omrekenen naar value-for-features en je komt erachter dat de iHP-100 veruit het meest interessante ding is.
Wil je net iets meer capaciteit dan bij de iHP-100, iets meer features dan bij de iPod en toch ongeveer hetzelfde bedrag neerleggen (15 GB iPod & iHP-100 = basic retail price van 499 Euro, net als de HDD100) dan kom je met de HDD100 goed weg. Thank God for alternatives.
Verwijderd
Ik ben benieuwd Omniscient! Goed werk iig...
En laat mp3cdspeler.nl nou %$#@* eens een prijs op hun site zetten.... Oooooowww....
En laat mp3cdspeler.nl nou %$#@* eens een prijs op hun site zetten.... Oooooowww....
Zet je Wav's om met Lame, en gebruikt Tag&Rename om ze op te zoeken in freedb en te taggen.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 22:03:
Ik kan ook niet meer wachten en inderdaad steeds kijken of er nieuwe plaatjes van zijn. Of het manual dat zou ook al leuk zijn! Eigenlijk best wel zielig maar ach gelukkig ben ik (nog?) geen neuroot hehe![]()
![]()
Labster
Ik hang al een tijdje op dit topic rond en ik moet zeggen ik kan niet meer wachten tot ie te bestellen is. Ik hoop voor me vakantie over 3 weken
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, en ik begin steeds meer overtuigd te raken van de iRiver. Vooral de langere speelduur vind ik een belangrijk argument. Op zich denk ik dat 10 GB meer dan genoeg is om muziek op te zetten. Je kunt er weliswaar niet al je mp3's op zetten (ik niet iigthe_Omniscient schreef op 10 July 2003 @ 11:05:
[...]
Ik ben momenteel bezig met het opstellen van een artikel dat de lezer helpt te kiezen tussen de Philips HDD100 en de iRiver iHP-100. De iPod wordt buiten beschouwing gelaten, simpelweg omdat dit ding er al *is* en je hem dus zelf een testrun kunt geven. Bovendien vind ik de iPod niet echt vergelijkbaar met eerdergenoemde spelers, en dan met name de iHP-100... die echt bulkt van de features.
Maar veel mensen kijken enkel naar de prijs/capaciteitsverhouding, en daar komt de iPod het beste uit. Als je enkel een apparaat zoekt dat je mp3's gaat afspelen, je nooit langer dan 7 uur achter elkaar onderweg bent (zonder fireWire/USB/stopcontact) en je geen behoefte hebt aan de extra fratsen van de iHP-100 of HDD100, dan is de iPod een verstandige keuze. Wil je echt meer - veel meer - dan zul je het absolute prijsverschil even moeten overbruggen, de zaak omrekenen naar value-for-features en je komt erachter dat de iHP-100 veruit het meest interessante ding is.
Wil je net iets meer capaciteit dan bij de iHP-100, iets meer features dan bij de iPod en toch ongeveer hetzelfde bedrag neerleggen (15 GB iPod & iHP-100 = basic retail price van 499 Euro, net als de HDD100) dan kom je met de HDD100 goed weg. Thank God for alternatives.
Verwijderd
hahaha uber te gek!!!the_Omniscient schreef op 09 July 2003 @ 17:39:
[...]
Hehe... hofleverancier... wtf... sorry maar nu schiet er iets uberflauws in mijn hoofd:
[afbeelding]
Alex ziet de iHP niet... hij is een beetje dom...
Maja, mp3cdspelers.nl heeft idd patent op het "officieel Nederlands importeur van iRiver-producten" zijn... Ik hoop dat ze hem ergens anders net zo snel hebben, is goed voor de concurrentie...
Dit topic is gesloten.