Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Dit topic is voor alle ervaringen, commentaren en nieuws over de Neuros HD20 Mp3-speler van Neurosaudio.

Afbeeldingslocatie: http://www.neurosaudio.com/images/player_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.neurosaudio.com/images/player_02.jpg

Specificaties :

- Formaat : Hoogte: 13.4 cm, Breedte: 7.8 cm, Dikte: 3.3 cm
- Gewicht: 266 g
- 20GB hard drive
- 30 minuten skip-protection
- Te gebruiken als portable harde schijf
- Digitale FM Tuner
- Mogelijkheid tot het direct opnemen van MP3 van ingebouwde microfoon, FM-tuner of Line input
- High resolution, oranje backlight LCD display en buttons
- Zogenaamde MiFi FM Broadcasting, die het signaal van de speler kan uitzenden zodat met een radio geluisterd kan worden zonder kabels
- 5 programmeerbare preset buttons
- 10 uur constante playback met oplaadbare Lithium Ion battery
- Automatische firmware & software upgrades

Geleverd met :

- earphones
- adapter voor in de auto
- normale adapter
- USB cable
- Neuros Synchronization Manager Software

Adviesprijs :

De adviesprijs die Neurosaudio op haar website vermeldt is $ 399. Ter vergelijking: De Apple iPod met 20 gigabyte kost 649 euro.

Bedoeling van dit topic :

- Ervaringen en reacties van eigenaars
- Informatie over importeurs en winkels
- Links naar reviews, fora en andere sites met betrekking tot de Neuros
- Foto's

Niet de bedoeling :

- Informatie en/of vergelijkingen met andere mp3-spelers
- HK-replies

Links m.b.t. de Neuros :

- Neurosaudio.com
- Belangrijkste kenmerken
- [[rml][ MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?[/rml]

[ Voor 2% gewijzigd door yohan op 09-03-2003 16:38 . Reden: Thanx to the_Omniscient :S ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Yohan schreef op 09 March 2003 @ 16:01:
Bedoeling van dit forum topic :
Mierenneuken mag eigenlijk niet, maar er kraakt altijd iets in me als mensen forum schrijven in plaats van topic ;)

Heb verder geen ervaring met dit apparaat, maar ik ben wel erg benieuwd naar die van anderen...
Ga binnenkort ook een HDD player halen, waarschijnlijk een iPod, maar ik ben nog aan het rondkijken.

[ Voor 6% gewijzigd door TangLeFuzZ op 09-03-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Ik zal maar vast van wal steken dan? De eerste ervaringen met het apparaat, dat sinds korte tijd in de USA verkrijgbaar is, zijn nogal wisselend qua positivisme.

Zo werkt de FM-transmitfunctie ofwel MyFi - toch een van de paradepaardjes van onze lieve Neuros - niet echt lekker. Het ding stoort bijv. in je auto zodra je een paar kilometer hebt gereden, en dan mag je zelf weer een nieuwe frequentie opzoeken.

Er zijn wel meer van dit soort probleempjes: allemaal gevolg van de - mijns insziens - te vroege release van de Neuros. Nu hebben wij daar erg weinig last van, omdat wij de speler pas eind 2003 mogen begroeten: dan zal deze ondertussen gesierd zijn met USB 2.0-interface (arme Amerikanen moeten hem om laten bouwen, zij het dat dit wel gratis geschiedt) en een heleboel leuke open-sourcefoefjes.

Ook is het jammer, dat men in de afgelopen 6 maanden van debugging en costumerpolling niets aan het uiterlijk van de Neuros heeft weten te doen. Zoals duidelijk mag zijn: de Neuros is er in 2 uitvoeringen, een 128 MB flashplayer met optionele "backpack" (waar dan een externe HD inzit) en een 20 GB HDD-player, ook getooid met backpack (maar hier zit dan tevens de batterij in, en wanneer je deze backpack loskoppelt van de rest van de speler houd je slechts 64 MB over). De backpack-optie is leuk, maar maakt het ding nogal groot.

Al met al: in potentie een zeer krachtig apparaat, voorzichtigheid is echter geboden wanneer je hem zou willen importeren of mee wilt nemen vanuit de VS. Houdt het forum van Digital Innovations daarom scherp in de gaten. Het wordt goed bijgehouden en de technische support is goed.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De problemen met MyFi zullen worden momenteel verholpen en zouden in nieuw aangeschafte spelers niet meer aanwezig zijn. Mensen die inmiddels zo'n speler hebben worden benaderd door Neurosaudio:
If you have already purchased a Neuros unit, we will be contacting you concerning details on how to replace your unit free of charge.
Dit soort dingen geven in ieder geval een positieve indruk van het bedrijf, iets wat ik wel degelijk belangrijk vindt. Bij mijn iRiver mp3-speler heb ik ook gemerkt dat het bedrijf zeer open staat voor reacties en kritiek. Meerdere suggesties die ik hen mailde hebben ze verwerkt in nieuwe firmware!

Het feit dat ze een forum op hun eigen website (durven) zetten spreekt ook zeker in hun voordeel! Niet bang voor kritiek, wat van giganten als Apple, Sony of Philips niet altijd gezegd kan worden.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Yohan schreef op 09 March 2003 @ 16:01:

De adviesprijs die Neurosaudio op haar website vermeldt is $ 399. Ter vergelijking: De Apple iPod met 20 gigabyte kost 649 euro.
de 20gig iPod kost $499 :)
ja je moet geen US prijzen met NL prijzen gaan vergelijken he...

en voor die $100 krijg je firewire snelheid, afstandsbediening, geiler design en kleiner formaat...

maar op zich is het wel een leuk ding, mocht-ie met usb2.0 werken (niet duidelijk uit je tekst) en de prijs maximaal 500 euro gaat worden...
hij ziet er alleen een beetje uit als een afstandsbediening voor een 12 jaar oude tv :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 09-03-2003 16:26 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Yohan schreef op 09 maart 2003 @ 16:19:
De problemen met MyFi zullen worden momenteel verholpen en zouden in nieuw aangeschafte spelers niet meer aanwezig zijn. Mensen die inmiddels zo'n speler hebben worden benaderd door Neurosaudio:

[...]

Dit soort dingen geven in ieder geval een positieve indruk van het bedrijf, iets wat ik wel degelijk belangrijk vindt. Bij mijn iRiver mp3-speler heb ik ook gemerkt dat het bedrijf zeer open staat voor reacties en kritiek. Meerdere suggesties die ik hen mailde hebben ze verwerkt in nieuwe firmware!

Het feit dat ze een forum op hun eigen website (durven) zetten spreekt ook zeker in hun voordeel! Niet bang voor kritiek, wat van giganten als Apple, Sony of Philips niet altijd gezegd kan worden.
Klopt helemaal, dat gevoel had ik ook: je vraagt ze wat en ze geven je uitgebreid antwoord; je geeft een suggestie en ze doen er wat mee. Zelfs flamerige users worden uiterst beleefd afgeserveerd.

Dat van dat MyFi is mooi nieuws! Ik denk dat je met een ander merk (bijv. RCA) gewoon "pech gehad" zou hebben...

En vergeet ook niet het open-source gedeelte. Nee, dit topic is gerechtvaardigd want de potentie (ga dit woord vaak gebruiken hier) spat er vanaf.
Mooooody schreef op 09 maart 2003 @ 16:20:
[...]

de 20gig iPod kost $499 :)
ja je moet geen US prijzen met NL prijzen gaan vergelijken he...

en voor die $100 krijg je firewire snelheid, afstandsbediening, geiler design en kleiner formaat...

maar op zich is het wel een leuk ding, mocht-ie met usb2.0 werken (niet duidelijk uit je tekst) en de prijs maximaal 500 euro gaat worden...
USB 2.0 is dus iets dat in de planning staat, en wij krijgen hoe dan ook de USB2.0-versie in Europa.

Voor die $100 minder krijg je trouwens een hoop extra features, en er zijn mensen die dat belangrijker vinden dan design. Maakt ook niks uit, ik zou graag een iPod hebben om naast mijn Neuros te leggen.

Maar goed, volgens mij was het niet de bedoeling van de TS om vergelijkingen al teveel toe te passen, en dat zal ik proberen te respecteren.

Edit: en ow ja... ehr:
TangLeFuzZ schreef op 09 maart 2003 @ 16:09:
[...]
Mierenneuken mag eigenlijk niet, maar er kraakt altijd iets in me als mensen forum schrijven in plaats van topic ;)
[...]
In de openingspost -> [Forum][MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pretty pretty plz? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door the_Omniscient op 09-03-2003 16:30 . Reden: Mierenneukerijtje ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
the_Omniscient schreef op 09 maart 2003 @ 16:27:
In de openingspost -> [Forum][MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pretty pretty plz? ;)
Die had ik nog niet eens gezien... wel zijn 'Bedoeling van dit forum' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

nog wat...

ik keek net in de specs en het duurt 8 uur om het ding op te laden met 10 uur speeltijd :/

vergelijking met ipod: 30 min. laden -> 70% vol :)

en waarom is vergelijken niet aan de orde? als je overweegt zo'n ding te kopen, wil je toch juist weten welke goede/slechte punten deze heeft t.o.v. andere spelers?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mooooody schreef op 09 March 2003 @ 16:42:
nog wat...

ik keek net in de specs en het duurt 8 uur om het ding op te laden met 10 uur speeltijd :/
Niet zo'n probleem, ik denk dat vrijwel iedereen 's nachts laadt. Bovendien wordt er een adapter voor in de auto meegeleverd.
en waarom is vergelijken niet aan de orde? als je overweegt zo'n ding te kopen, wil je toch juist weten welke goede/slechte punten deze heeft t.o.v. andere spelers?
Ben ik met je eens maar daarvoor bestaat inmiddels een ander topic (zie startpost).
Bovendien vindt ik dat een dergelijk geavanceerd apparaat wel een eigen topic verdient (net als iPod, SlimX e.d.) :)

[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 09-03-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
Ik weet dat deze player (evenals dit topic) ondertussen al wat maandjes oud is, maar het OGG-support en de MyFi (FM Broadcasting) maken deze voor mij toch wat interessanter dan mijn alternatieve keuze de Creative Zen NX 30 gb.

Weet toevallig iemand of alle "problemen" met dit apparaat ondertussen zijn opgelost en waar en voor hoeveel ik deze in Nederland kan aanschaffen? Of zijn er nog andere alternatieven in de prijsklasse rond de 300 euro die OGG supporten en FM-radio kunnen opnemen?

Alvast bedankt.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De téring! This is A H-U-G-E bitch!!

Kben dan geen Ipod fan, maar alles beter als dit (sorry)... Een 20GB Ipod zal ook eerder 400 als 650 kostten. Voor E400 kun je het beste gewoon meteen de beste HDD Speler halen die er is: de Iriver IHP120.... _/-\o_

Verder wel strakke specs ghehe, vooral dat MiFi 8)
Maar het design moet idd écht veranderd worden, zooooo leluk! :X

[ Voor 21% gewijzigd door bbbrumbrum op 25-12-2003 00:38 ]

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 21:22
Nu nog een Nederlandse retailler vinden, want deze specs zijn echt amazing.
Pagina: 1