Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
De IPod van Apple, misschien wel dé MP3-speler der MP3-spelers, is alomgeprezen en er is al veel over geschreven, maar toch miste ik de nodige documentatie. Ook viel me op de veel tweakers dezelfde vragen stellen.

Daarom begin ik na overleg met Athlonkmf Het grote IPod topic waar men vragen kan stellen over zowel de nieuwe als de oude IPod.
Doet je IPod het niet?
Hoe gaat ie aan?
Hoe zet ik liedjes over?
Waar vind ik de patch?
This is the place to be

Enkele regeltjes om het overzichtelijk te houden :)

• Dwaal niet offtopic af. Probeer de discussie rond de IPod te houden.
• Voor je een vraag stelt, kijk eerst even deze startpost door en het topic, stel dan pas je vraag.
• Stelt iemand onverhoopt een vraag die ie simpel had kunnen vinden, ga dan niet schelden, de grond instampen of irritant doen. Antwoord verstandig of antwoord niet.
• Heb je iets supercools/belangrijks ontdekt, mail het even en ik zet het in de startpost.
• Hou het ordelijk ;)

Enkele pics van de IPod ter verduidelijking:

Oude:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/newsletter/vol2/24/images/ipod.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.electricimage.com/products/universe/gallery/globalillumination/images/ipod.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sthenning.de/images/ipod.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macoffice.no/images/ipod.jpg

Nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/1a19a8c94ea816/www.apple.com/ipod/images/index_top042803.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030429/ipod5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030429/ipod4.jpg

:? Wat is nou het verschil tussen de nieuwe en de oude IPod, afgezien van het uiterlijk?

The_omniscient heeft daar een prachtig tabelletje van gemaakt in een ipod-topic en daarom zal ik die hier ook maar geven:
Fabrikant +
productnaam:
Apple
new iPod
Apple
iPod
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/apple_new_ipod_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/apple_ipod_small.jpg
Capaciteit:10 GB-,
15 GB- en
30 GB-versie
5 GB-,
10 GB- en
20 GB-versie
Buffergrootte:25 minuten32 MB
(20 minuten)
Datatransfer:FireWire (IEEE 1394a)
USB 2.0
FireWire (IEEE 1394a)
Graphical display:2" grayscale LCD
LED backlight
black & white
white backlight
0.24 mm dot pitch
multi-line
multi-language
display contrast
2 LCD 160 x 128
black & white
white backlight
0.24 mm dot pitch
multi-line
multi-language
display contrast
Firmware Upgradable:JaJa
Ondersteunde formaten:MP3
WAV
AIFF (Mac only)
Audible® (Mac only)
AAC (Mac only)
mogelijk meer door firmware-update
MP3
WAV
AIFF
AAC (vanaf versie 1.3)
Audible® (Mac only)
Encoding (formaat):NeeNee
Bitrates:up to 320 Kbps (ook@VBR)up to 320 Kbps (ook@VBR)
Playmodes:Shuffle songs or albums
Repeat one or all
Shuffle songs or albums
Repeat one or all
Equalizer:Meer dan 20 equalization presets
zoals Jazz, Rock, or Bass Booster
Custom adjustments possible
Meer dan 20 equalization presets, zoals Jazz, Rock, or Bass Booster
Custom adjustments possible
Tuner:NeeNee
Type stroom-
voorziening,
levensduur*:
Built-in rechargeable lithium ion battery (630 mAh)
8 uur
Built-in rechargeable lithium polymer battery (1200 mAh), 10 uur
Lengte X
Breedte X
Hoogte:
104.1 x 61 x 15.7 mm (10 GB en 15 GB)

104.1 x 61 x 18.5 mm (30 GB)
102 x 61 x 20 mm
(5 GB-versie)

102 x 61 x 18 mm
(10 GB-versie)

102 x 61 x 21 mm
(20 GB-versie)
Gewicht:158 gram (10 GB en 15 GB)

176 gram (30 GB)
185 gram
(5 GB- en 10 GB-versie)

204 gram
(20 GB-versie)
Kleur:Wit/titanium-chromeWit/titanium-chrome
Accessoires:Earbud headphones

AC adapter

dock connector to FireWire cable

4-pin-to-6-pin FireWire adapter

+ Voor 15 GB- en 30 GB-modellen:

Dock

remote

carrying case

AC adapter

+ Optioneel op alle modellen:

Dock

earbud headphones and remote

carrying case

AC adapter

dock connector to FireWire cable

dock connector to USB 2.0 + FireWire cable(4)

world travel adapter kit
Earbud headphones

AC-DC adapter

FireWire cable

PC models include 4-pin to 6-pin FireWire adapter

Remote control (alleen 10 GB- en 20 GB-versies)

carrying case (alleen 10 GB- en 20 GB-versies)

includes MUSICMATCH Jukebox Plus software (PC-versie only)

includes iTunes 3(6) for Mac OS X and iTunes 2 for Mac OS 9 (Mac-versie only)

Documentation and Support Electronic documentation

getting started guide
Extra's:On the fly playlists

Standby time: 2 weeks when fully charged

Customize main menu

Create On-The-Go playlists

Rate songs

New games available (eg. solitaire)

Notesreader

Alarmclock

Charging while connected to FireWire

1-hour fast charge to 80% capacity

Zowel Mac- als PC-compatible, ook met datatransfer

Herinneringen in- of uitschakelen of geluid uitschakelen

Timer sluimerstand

Datum en tijd

Adresgegevens sorteren en weergeven op voor- of achternaam

Klikfunctie in- of uitschakelen
Zowel Mac- als PC-versie beschikbaar

Herinneringen in- of uitschakelen of geluid uitschakelen

Timer sluimerstand

Datum en tijd

Adresgegevens sorteren en weergeven op voor- of achternaam

Klikfunctie in- of uitschakelen
Homepage fabrikant:Nederlandse Apple-siteNederlandse Apple-site (hehe :) )
Prijs:$ 299 (10 GB)
$ 399 (15 GB)
$ 499 (30 GB)
$ 299 (5 GB-versie)

$ 399 (10 GB-versie)

$ 499 (20 GB-versie)

Nogmaals THANKS TO Omniscient

iPod FAQ:

:?Ik heb een Mac Ipod. Kan ik hiervan zonder problemen een Windows Ipod maken (en viceversa)?
Ja, dit is vreselijk makkelijk en er kan praktisch niks fout gaan, tenzij je tijdens het updaten je IPod eruit rukt. Download gewoon de laatste update voor je IPod van apple.com voor de versie die je wilt hebben en start deze...alles wijst zich.
Voor Windows-versie: iPod Software for Windows 1.2.6 Updater (12.6MB)
Voor Mac(OS X)-iPod: iPod Software for Mac OS X 1.3 Updater (5.1MB)
Voor Mac(OS 9)-iPod: iPod Software for Mac OS 9 1.3 Updater (5.1MB)

Voor de Ipod 2 is nu ook versie 2.0.1, download hem hier voor Mac en Windows:
Apple IPod 2.0.1 Firmware update voor iPod 2

:?Ik heb gehoord dat ik mijn iPod kan "flashen". Wat is dat en hoe doe ik dat?
Flashen is een methode waardoor je nieuwe software op je iPod kan zetten. Deze nieuwe software is hier dus bijvoorbeeld de iPod software. Het is erg aan te raden je iPod te updaten naar de laatste versie, aangezien dit energiebesparing tot gevolg heeft en vele andere fixes. Hoe je dat doet is simpel, het is gewoon exact hetzelfde als hierboven. Download de files en starten maar. Volg instructies op scherm en het moet perfect gaan.

:?Ik heb een Mac-iPod en ik wil hem niet flashen naar Windows, maar toch wil ik hem gebruiken in Windows...kan dat?
Ja! Dat kan. Erg simpel. Download de gratis trial van XPlay (http://www.mediafour.com/products/xplay/) en volg de instructies en je kan je iPod zo in Windows gebruiken.
Een gratis en beter programma (volgens velen) is ephPod (http://www.ephpod.com/) die dit ook kan. Download gewoon ephPod en MacOpener als je een mac-iPod hebt en volg de instructies. Je kan eigenlijk niks fout doen.

:?Ik háát MusicMatch...is er geen ander, beter programma?
Jep! ephPod zoals hierboven, maar dan gewoon degene zonder MacOpener downloaden. Werkt perfect.

:?Waarom een programma gebruiken? Ik kan toch wel Drag&Droppen naar de harddisc?
ehm...nope. Dat kan niet. De iPod creeërt een speciale database waarin alle liedjes staan. Je kan wel drag&droppen, maar dan sla je ze alleen op en ze zullen niet verschijnen in het menu. Je kan je iPod dus ook als opslagmedium gebruiken, alleen ga niet de aan de originele directorystructuur rommelen.

:?Hoe doe maak ik playlists in ephPod en andere ephPod verwante vragen?
Dit soort vragen staan allemaal perfect beantwoord in de ephPod help-files. Het is echter een vrij intuitief programma, dus veel problemen zal je niet hebben.

:?Hellup! Mijn afstandbediening werkt niet (meer)!
Druk hem er even goed in en hem een beetje met de klok meedraaien helpt.

:?Hoe lang moet ik hem opladen?
In 1 uur is ie 80% opgeladen, in 3 uur 100%.

:?De batterijduur neemt na lange tijd gebruik af???
Tja, dat ligt aan het type batterij. Je kan hem vervangen en hier staat meer info.

:?Als ik mijn IPod aandoe zie ik een CD-icoontje met een vergrootglas/kruis/uitroepteken...was dat?
Er is iets met je Harddisc en je iPod is die nu aan het scannen. De logootjes (vergrootglas e.d.) hebben aparte betekenissen. Kijk hiervoor hier

:?Ik zie een gaar logootje met een folder als ik mijn iPod aanzet?
Dit is een van de tekentjes die hier perfect worden uitgelegd :)

:?Okee, mijn iPod reageert niet meer!
Reset hem even door de Play/Pause en Menu knop 5 sec. ingedrukt te houden. Dan komt het Apple logo weer in beeld.
Werkt ie nog steeds niet? Probeer hem dan even aan te sluiten op voeding of computer...wellicht dat dat helpt.

:?Ik kan geen liedjes overzetten, met geen enkel programma
Dit kan aan een paar dingen liggen:
• Je Firewire aansluiting doet het niet
• Je database is niet in orde (als je ephPod hebt: iPod Tools->Rebuild DB from iPod). Lukt dit niet? Probeer hier eens te zoeken op het exacte probleem dat je hebt. Dat hielp perfect bij mij, aangezien ongeveer alles daar wel eens voorbij is gekomen.

:?Ik heb een Soundblaster Audigy en mijn iPod wordt niet herkend of de data-transfer is vreselijk traag/instabiel.
Helaas is dit een probleem met een wat minder goedkope oplossing. Ik heb al verschillende malen van dit probleem gehoord en het blijkt dat de firewire-aansluiting van de Audigy op één of andere gekke manier het gewoon niet goed doet i.c.m. de iPod. De oplossing is gewoon een normale firewire-kaart kopen. Dynalink, Sitecom en Sweex zijn over het algemeen erg goed en een redelijke prijs ligt ongeveer rond de 20 euro.

:?De iPod doet het in MusicMatch wel, maar ik wil ephPod gebruiken en daar wordt ie niet herkend.
Uit mijn eigen ervaring kan ik vertellen dat MusicMatch gewoon een vreselijk programma is en een soort iPod notification programmaatje installeerd die herkend of de iPod aangesloten is. I.c.m. ephPod (en Windows XP?) kan dit irritante problemen geven. Mijn suggestie is dan ook om slechts één van deze programma's op de computer te houden. Als je MusicMatch eraf wil gooien, zorg ervoor dat je de Ipod Plugin er ook vanaf haalt, das het belangrijkste.

:?Moet ik echt al mijn MP3's gaan retaggen, omdat het anders een chaos wordt op mijn iPod? Ik heb daar de tijd/het geduld niet voor!
Het kan gelukkig ook anders, doormiddel van de programma's Tag&Rename en ephPod. FirefoxAG heeft hier een fantastische tutorial voor geschreven, welke
hier te bewonderen is. Thanx FireFox

Algemene Links met betrekking tot iPod
iPodlounge
everymac.com
iPoding
iPodHacks
Everything iPod
iPodZone
XtremeMac
Linux op je Ipod!
Apple iPod Knowledge Base - staat praktisch alles
ipodcleaner.com - Middeltje om je iPod krassen weg te werken
Tutorial van FireFox mbt tot het emuleren van je directorystructuur

Zo, dit is af. Okee, het is geen superstartpost, aangezien ik een flink deel gejat heb van the_omniscient (nogmaals dank :)) en er zijn vast nog heleboel dingen die ik vergeten ben.
Als je iets hebt van "hee! dit moet er ook bij" (links, tips e.d.) meldt het dan even of email mij.

Dit is hoop ik een aftrap voor een (hopelijk "het") groot iPod topic, waarin iedereen kan praten over problemen of gewoon iPod-related.

Poll: Op wat voor computer zit jouw iPod?
Windows
Macintosh
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2551&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Oude Poll:Wat vind jij van de nieuwe iPod ten opzichte van de oude?
-45% vind hem lelijker
-22% vind hem mooier
55 mensen gestemd.

Vrij duidelijk dus :)

[ Voor 57% gewijzigd door armageddon_2k1 op 21-09-2003 16:28 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 16:48

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik vind het een meesterlijk apperaat, zeker. Alleen jammer dat hij niet (voorzover ik weet) op normale AA kan werken, heb 2100mAh van mijn digicam namelijk. En 8 uur van dat build-in ding vind veel te weinig. Heb nu 50 uur @MD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Hmm, overzicht is wel beter ja. Ik werd een beetje geflipt van allemaal die verschillende iPod-draadjes. Hopelijk kan het "nieuwe iPod"-draadje dan ook daadwerkelijk over de nieuwe versie gaan, want daar zat echt geen logica meer in.

Anyway: een brokje nieuws over het dockingstation van de nieuwe iPod: er komen waarschijnlijk twee nieuwe versies van uit. 1 Simpele uitbreiding met RCA-jacks (voor line-out naar je stereo oid), en eentje met LAN-mogelijkheden. Beide stations zouden met een remote bediend kunnen worden (via infrarood-oogje op het dockingstation).

Bron, misschien niet erg betrouwbaar maar het klinkt wel aardig.

Nog wat suggesties voor je openingspost:

• Links kun je wellicht onder een apart kopje aanbieden (alleen iPoding.com is een beetje mager). Ik denk dan aan linkjes naar sites met leuke rumours, goede fora, mooie pics en opmerkelijke verhalen (hmmm... een link naar GoT dus :P )
• Plaatjes misschien ff netjes croppen en in een Table oid zetten
• Aangezien dit topic over beide iPod's gaat, kun je wellicht wat leuke polls bedenken om de verschillen naar boven te halen (maja, ik ben een poll-maniak, misschien vind jij dat weer wat minder)

Verder is het een complete openingspost qua problemsolving!

En nog 1 ding. Het is the_Omniscient :)... Vertaling van "the_Omniscent" levert iets op als "Hij met Elke Geur"... Ik kan de mensen verzekeren dat ik zulke eigenschappen niet bezit :P .

edit:
En owja, er kunnen wat onvolkomendheden in dat tabelleke zitten, aangezien dat in de "28-april-rush" gemaakt is; slechts een uurtje ofzo nadat de nieuwe iPod verscheen.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat vervangen van de Ipod batterij door die batterij die je kunt bestellen op die site, is dat lastig? (leuke zin :P) Zitten er nog haken en ogen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
In de tabel staat dat de oude iPod geen AAC kan afspelen. Met de nieuwe 1.3 firmware kan dat dus wel. Ook staat er nog een [url] afgemaakt door een [/b]

Ook een leuke site met meer info over de iPod is www.everymac.com. Daar staan alle specs tot in detail. oude, nieuwe.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
En nog 1 ding. Het is the_Omniscient ... Vertaling van "the_Omniscent" levert iets op als "Hij met Elke Geur"... Ik kan de mensen verzekeren dat ik zulke eigenschappen niet bezit
Bedankt voor de tips..ook furean :)
Jij bent dus alwetend omniscient? ik vond algeurend al zo raar :)

heb je nog goede links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Artcore schreef op 19 May 2003 @ 18:43:
Dat vervangen van de Ipod batterij door die batterij die je kunt bestellen op die site, is dat lastig? (leuke zin :P) Zitten er nog haken en ogen aan?
Zover ik weet niet. Hij zou met een uitgebreide handleiding én speciale schroevendraaier moeten komen. Dus ik denk dat het meer aan je schroefskills ligt of je het verknalt of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

armageddon_2k1 schreef op 19 May 2003 @ 19:25:
[...]

Bedankt voor de tips..ook furean :)
Jij bent dus alwetend omniscient? ik vond algeurend al zo raar :)

heb je nog goede links?
Ehrm, het is niet echt mijn vakgebied (iPod), maar de standaardlinks (naast iPod Lounge) zijn volgens mij:

iPoding
iPodHacks
Everything iPod
iPod Zone
XtremeMac (voor accesoires)

Misschien is zoiets als SpyMac of ThinkSecret ook wel aardig.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Okee...ze zijn toegevoegd :) bedankt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Misschien is een link naar de Knowledge Base ook wel handig. Staat redelijk uitvoerig beschreven wat je moet doen als je probleem hebt met je iPod. Hier een link uit '[Ipod] Muziek uploaden gaat niet'.

Misschien ook leuk http://ipodlinux.sourceforge.net

Voor de duidelijkheid:
http://discussions.info.a...5.w0rAaAHLl9X.8@.3bc2cb42

[ Voor 14% gewijzigd door Sage op 20-05-2003 17:26 . Reden: urrel ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Okee, hij is updated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 17:53

chem

Reist de wereld rond

Wat ik graag wil weten is wat jullie hebben geprobeerd om krassen te verwijderen?

Ik heb tandpasta geprobeerd maar dat hielp niks.

Brasso vind ik wat link als ik het niet eerst van een ander heb gehoord dat het werkt :)

Tips, ideeën?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Hmmm op ipodlounge.com staat inderdaad alleen Brasso en ik denk niet dat het daar zou staan als het link is :) ik zou het proberen. Ga anders naar de winkel (welke winkel moet je eigenlijk hebben? Hubo ofzo?) en vraag of zij iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85242

Kijk hier anders eens....ik heb geen idee wat het is, maar dit goedje zou moeten werken ;)

http://www.ipodcleaner.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 85242 schreef op 20 May 2003 @ 21:36:
Kijk hier anders eens....ik heb geen idee wat het is, maar dit goedje zou moeten werken ;)

http://www.ipodcleaner.com/
Ziet er goed uit. De Pro versie is echter pH 94 (!) dus dat is me wat te gevaarlijk :D

Ik denk dat ik voor Brasso ga, eens bij de AH kopen dit weekend als het niet te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Een pH van 94??????? whajooo...dat is dus vrij basisch :) das toch bijna onmogelijk? Het gaat tot de pH 14 dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

zal wel 9.4 zijn denk ik (nog steeds erg basisch, en niet echt bedoeld om op je fikken te krijgen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

aiai, ik heb dus de nieuwe ipod en er zit een nare bug in, nml. dat de output channels van rechts en links nog al eens omdraaien. Je kan dit testen door bij een liedje (met apart rechts of links geluid erin) op de play/stop meerdere malen (lees vaak) te drukken, dan merk je dat het geluid soms van links en soms van rechts komt. Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Hmm...das raar. Ik heb dit nog nooit gemerkt in ieder geval, maar misschien ook omdat ik er niet op let of bijna alleen maar Live-opnames luister.
Maar veel op de play/stop knop drukken achter elkaar lijkt me sowieso niet echt slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik ga over een tijdje voor 4 weken naar de VS op vakantie en wil eigenlijk daar een iPod gaan kopen omdat ze daar nogal goedkoper zijn. Natuurlijk zal ik bij de douane ed net doe alsof ik hem al langer heb ofzo maar hoe zit het met de garantie?

Weet iemand of je op een iPod die je hebt gekocht in de VS ook hier in NL gebruik van je recht op support/ garantie kan maken? Of iemand die ervaring heeft met het kopen van een iPod in het buitenland?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Mijn oude ipod gaat nu al wat minder lang mee na een aantal keer opladen enzo, hoe lang houd de het in totaal uit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 21:10
ik vind die nieuwe ipod nu toch ook wel wat :P
misschien dat ik ooit dat ding ga kopen :)

iig.. een vriend van me die heeft van dat mobiellcd scherm fix spul gebruikt voor zijn krasjes en dat hielp aardig.. :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72326

Hoe zit het met het voor en achteruit spoelen op zo'n Ipod, Aangezien dat ik nogal veel livesets luister, en vaak vooruit wil spoelen....kan je snel voor en achter uitspoelen?
En waar kan ik de Ipod het beste gaan kopen (Url) graag vertrouwde site.....
ben van plan om hem te kopen, wou eerst een Mpio DMG halen maar ik ben er nog niet over uit mischien een Ipod.:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 72326 schreef op 26 May 2003 @ 22:03:
Hoe zit het met het voor en achteruit spoelen op zo'n Ipod, Aangezien dat ik nogal veel livesets luister, en vaak vooruit wil spoelen....kan je snel voor en achter uitspoelen?
En waar kan ik de Ipod het beste gaan kopen (Url) graag vertrouwde site.....
ben van plan om hem te kopen, wou eerst een Mpio DMG halen maar ik ben er nog niet over uit mischien een Ipod.:D
de meest betrouwbare site is: www.apple.nl

en anders moet je eens een kijkje nemen in de pricewatch op www.tweakers.net

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 18-04 12:48
Heb een oude 5gb iPod (Windows) en wil Ephpod gebruiken want vind MusicMatch maar niks.. Alleen dan moet ie je iPod als een schijf zien ofzo? In iedergeval dat is dus niet het geval en Ephpod werkt hier daarom niet? :(

En moet ik nog een software update hebben? Kan alleen nieuwe versie voor Mac vinden :(

[ Voor 18% gewijzigd door .GoO op 01-06-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
devv05 schreef op 01 June 2003 @ 14:44:En moet ik nog een software update hebben? Kan alleen nieuwe versie voor Mac vinden :(
Zoals je kan zien in de eerste post, die je hebt gelezen neem ik aan, is de nieuwste versie 1.2.6 voor Windows. Als je weet hoe je iPod werkt kan je kijken welke versie software je draait. Als dit een verouderde versie is, klik je op de link in de FAQ waar de zin 'Windows updater 1.2.6' bij staat.
devv05 schreef op 01 June 2003 @ 14:44:
Heb een oude 5gb iPod (Windows) en wil Ephpod gebruiken want vind MusicMatch maar niks.. Alleen dan moet ie je iPod als een schijf zien ofzo? In iedergeval dat is dus niet het geval en Ephpod werkt hier daarom niet? :(
Welk OS heb je op je computer staan? Heb je al geprobeerd de links te volgen die in de FAQ staan, en die daar onder?

Veel succes he! ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Sage op 01-06-2003 18:55 . Reden: quotje vergeten ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
furean schreef op 01 June 2003 @ 18:52:
[...]

Zoals je kan zien in de eerste post, die je hebt gelezen neem ik aan, is de nieuwste versie 1.2.6 voor Windows. Als je weet hoe je iPod werkt kan je kijken welke versie software je draait. Als dit een verouderde versie is, klik je op de link in de FAQ waar de zin 'Windows updater 1.2.6' bij staat.
Ja draaide versie 1.2.2.. Heb die 1.2.6 gedownload maar bij de setup geeft ie een error dat ie niet kan installeren :{
Welk OS heb je op je computer staan? Heb je al geprobeerd de links te volgen die in de FAQ staan, en die daar onder?

Veel succes he! ;)
Windows XP.. Die links zijn weinig interessant... Ephpod werkt ook niet omdat ie mn iPod niet als een aparte schijf in Deze Computer ziet...

Verder nog een vraagje waar mooie hoesjes voor de iPod te krijgen zijn want ben toch wel bang voor krassen enzo.. Kan ze over internet bestellen maar bij de links uit de FAQ komt daar 40 dollar verzendkosten bij :{ Liefs een winkel zodat ik niet over internet hoef te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Hoesjes voor de iPod zijn niet in Nederlandse elektronicawinkels te vinden helaas. Je zal echt naar een speciaalzaak moeten gaan en die vind je helaas allemaal op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Laatst online: 22:53
weet iemand of ze bij RAF niet een en ander aan hoesjes in het assortiment hebben?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84105

ik wilde vandaag bij paradigit een firewire kaartje kopen... maar zijn die dingen verdomme uitverkocht... nog een dagje geduld dus. Trouwens, bij de paradigit zijn ze 35 euro, weet iemand waar ik ze in utrecht voor minder kan kopen? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

fascom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op hun site zie ik nergens firewire staan... maar die zaak kende ik niet dus ik zal er is gaan kijken, thx. Computerland heeft ze overigens niet en bij dixons is het nog stukken duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74771

Waar kan ik de 10GB versie van de nieuwe Ipod het goedkoopst kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81316

gij kent pricewatch op tweakers toch zeker wel? ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
devv05 schreef op 01 June 2003 @ 20:01:
Windows XP.. Die links zijn weinig interessant... Ephpod werkt ook niet omdat ie mn iPod niet als een aparte schijf in Deze Computer ziet...

Verder nog een vraagje waar mooie hoesjes voor de iPod te krijgen zijn want ben toch wel bang voor krassen enzo.. Kan ze over internet bestellen maar bij de links uit de FAQ komt daar 40 dollar verzendkosten bij :{ Liefs een winkel zodat ik niet over internet hoef te bestellen...
In de sig van een poster hier in dit draadje is er een actie op www.laupro.nl zo te zien. Ik weet niet of hij nog steeds geld maar dat scheelt behoorlijk in de kosten als je dat met z'n alle deelt.
devv05 schreef op 01 June 2003 @ 20:01:
En weet je zeker dat je een Windows versie hebt gekocht?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81316 schreef op 02 June 2003 @ 20:36:
gij kent pricewatch op tweakers toch zeker wel? ;) :)
Jawel maar daar zie ik staan 5, 10 en 20GB, en dat zijn toch de oude versies?
Ik dahct dat de nieuwe 10, 15 en 30GB waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Ik heb nu ook zo'n soort probleem :(
Apple iPod 2.0 en SB Audigy, Win XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar kan ik ergens een geodkoop firewire kaartje kopen, ik heb al gezocht maar kon niks vinden, ook in de pricewatch stond niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74771 schreef op 02 juni 2003 @ 20:50:
[...]

Jawel maar daar zie ik staan 5, 10 en 20GB, en dat zijn toch de oude versies?
Ik dahct dat de nieuwe 10, 15 en 30GB waren?
Volgens mij zijn als je verder naar onder kijkt dat wel de nieuwe versies. Maar de prijzen verschillen bijna niet met de prijs van de apple site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81316 schreef op 02 June 2003 @ 21:14:
[...]

Volgens mij zijn als je verder naar onder kijkt dat wel de nieuwe versies. Maar de prijzen verschillen bijna niet met de prijs van de apple site
Oke ik wil hem nu ook bij de apple site gaan kopen, wat is de levertijd daavan?
En weet iemand waar ik een goedkoop firewire kaartje kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Bedankt dat je dit even meldt, ik heb het al vaker langs zien komen in de andere topics, maar ben weer vergeten wat de oplossing is. Als ik het weet zal ik het meteen in de FAQ zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
furean schreef op 02 juni 2003 @ 20:47:
[...]

In de sig van een poster hier in dit draadje is er een actie op www.laupro.nl zo te zien. Ik weet niet of hij nog steeds geld maar dat scheelt behoorlijk in de kosten als je dat met z'n alle deelt.
Is al afgelopen :(
En weet je zeker dat je een Windows versie hebt gekocht?
Ja. Hij doet het wel gewoon, wordt alleen niet als een schijf gezien.

[ Voor 9% gewijzigd door .GoO op 02-06-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ja draaide versie 1.2.2.. Heb die 1.2.6 gedownload maar bij de setup geeft ie een error dat ie niet kan installeren
Wat geeft ie precies voor error? En wat versta je onder "hij doet het wel gewoon"? Doet de ipod het (dus afspelen e.d.) of doet muziek overzetten met MusicMatch het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Anoniem: 84105 schreef op 02 juni 2003 @ 14:49:
ik wilde vandaag bij paradigit een firewire kaartje kopen... maar zijn die dingen verdomme uitverkocht... nog een dagje geduld dus. Trouwens, bij de paradigit zijn ze 35 euro, weet iemand waar ik ze in utrecht voor minder kan kopen? bvd
Daarom bel ik ook altijd van tevoren slimmerd :) bespaart me een hoop gefiets. EN trouwens, dan rijdt je toch gewoon even naar computerland, is 15 meter verderop. Hebben ze het daar niet, dan ga je naar Vobis, hebben ze het daar niet ga je als allerlaatste opties maar Dixons of Dynabyte, alhoewel die wel iets duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
armageddon_2k1 schreef op 02 June 2003 @ 21:33:
[...]

Wat geeft ie precies voor error? En wat versta je onder "hij doet het wel gewoon"? Doet de ipod het (dus afspelen e.d.) of doet muziek overzetten met MusicMatch het?
Na het accepteren van de disclaimer:

Fout tijdens het toepassen van transforms. Controleer dat de opgegeven transformpaden geldig zijn. C:\Windows\Installer\{00032343 ... etc

Dan gaat ie verder.. En dan erna tijdens het 'bezig met vereiste verwerkingen' zegt ie:

Kan de oudere versie van iPod Software 1.2.6 Updater niet verwijderen. Neem contact op met de systeembeheerder :{

Maar ik heb hiervoor helemaal geen oudere versie gedraait en ik heb gewoon alle rechten enzo?

Verder functioneerd de iPod gewoon goed. Zowel het afspelen van liedjes als de samenwerking met Musicmatch.. Hij werkt dus alleen niet in Ephpod omdat ie m niet als schijf ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74771 schreef op 02 June 2003 @ 21:19:
[...]

Oke ik wil hem nu ook bij de apple site gaan kopen, wat is de levertijd daavan?
En weet iemand waar ik een goedkoop firewire kaartje kan kopen?
De levertijd is dacht ik vrij lang, maar je kan ze natuurlijk altijd mailen ;)
Bij paradigit zijn de firewire kaartjes goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon_2k1 schreef op 02 June 2003 @ 21:38:
[...]

Daarom bel ik ook altijd van tevoren slimmerd :) bespaart me een hoop gefiets. EN trouwens, dan rijdt je toch gewoon even naar computerland, is 15 meter verderop. Hebben ze het daar niet, dan ga je naar Vobis, hebben ze het daar niet ga je als allerlaatste opties maar Dixons of Dynabyte, alhoewel die wel iets duurder zijn.
bel jij van tevoren?... ik dacht toch echt dat wij een maandje geleden toen jij je firewirekaartje wilde kopen bij computerland te horen kregen dat ze die niet hadden :P
Trouwens, wat boeit dat fietsen nou? je hebt toch niets beters te doen :) (hmm dat heb ik geloof ik 100x eerder gezegd de afgelopen week :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
kerel :) toen waren we al in de stad en we hadden een tussenuur. Maar dit wordt té offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon_2k1 schreef op 02 June 2003 @ 22:39:
kerel :) toen waren we al in de stad en we hadden een tussenuur. Maar dit wordt té offtopic :)
sssst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 21:16
Nieuwe: Built-in rechargeable lithium ion battery (630 mAh)
Oude: Built-in rechargeable lithium polymer battery (1200 mAh)

wat is nu het grote verschil in die baterijen :?
dat van mAh snap ik wel een beetje (power die ze leveren en wat de iPod dus gebruikt) maar wat is het verschil tussen een ion en polymer baterij :?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Lord_Mithril schreef op 03 June 2003 @ 14:50:
Nieuwe: Built-in rechargeable lithium ion battery (630 mAh)
Oude: Built-in rechargeable lithium polymer battery (1200 mAh)

wat is nu het grote verschil in die baterijen :?
dat van mAh snap ik wel een beetje (power die ze leveren en wat de iPod dus gebruikt) maar wat is het verschil tussen een ion en polymer baterij :?
Dat zou ik ook graag willen weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 25-04 16:11
http://www.ion-energy.com/ier/6
http://www.powerpulse.net/powerpulse/archive/aa_080601a1.stm

een polymer is dus vooral duurder om te maken...

[ Voor 22% gewijzigd door Arnold op 03-06-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Qorne schreef op 03 June 2003 @ 16:43:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten :P
De enige reden die ik zou kunnen bedenken is dat Apple het uit kostenbesparing gedaan heeft. Lithium-Polymeer batterijen zijn ontzettend duur om te produceren. VEEL duurder als Li-ion batterijen. In theorie is de nieuwe Ipod zuiniger, maar doordat ze er zo'n zwakke batterij ingezet hebben heb je daar nog weinig aan:
- Ipod 1: 10 tot 12 uur
- Ipod 2: 8 uur en dat schijnt al snel af te nemen |:(

De allereerste Ipods hadden batterijproblemen, maar dat is later opgelost. De levensduur van de laatste series met Lithium-Polymeer is dan ook zo'n 3 jaar (1000 herladingen)

Dus als je zit te twijfelen tussen 10 GB Ipod-1 of Ipod-2 dan kan je qua batterij volgens mij veel beter voor de eerste gaan... maar dat is alleen mijn mening... :P

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
devv05 schreef op 02 June 2003 @ 21:39:
[...]
Verder functioneerd de iPod gewoon goed. Zowel het afspelen van liedjes als de samenwerking met Musicmatch.. Hij werkt dus alleen niet in Ephpod omdat ie m niet als schijf ziet?
Inderdaad, je moet handmatig in EphPod de iPod toekennen. Probeer eens om je iPod te restoren, als dat niet kan of lukt gooi dan alles wat met de iPod te maken heeft van je computer af en installeer alleen EphPod. Ik zou niet weten of dat werkt maar MM maakt er wel eens vaker een zooitje van in je computer. |:(

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Idd, ik had eerst "voor de grap }:O " MusicMath geinstalleerd om te kijken of dat wat was. In combinatie met ephPod en/of Xplay ging ie helemaal flippen. Wanneer ik mijn ipod aansloot mocht ik em direct weer ontkoppelen van Windows, waardoor ie niet herkend werd.

Deinstalleer MusicMatch en restore je Ipod zou ik zeggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
armageddon_2k1 schreef op 03 juni 2003 @ 21:10:
Idd, ik had eerst "voor de grap }:O " MusicMath geinstalleerd om te kijken of dat wat was. In combinatie met ephPod en/of Xplay ging ie helemaal flippen. Wanneer ik mijn ipod aansloot mocht ik em direct weer ontkoppelen van Windows, waardoor ie niet herkend werd.

Deinstalleer MusicMatch en restore je Ipod zou ik zeggen,
Dus je kan niet Musicmatch & Ephod tegelijk geinstalleerd hebben?
Begrijp ik dat zo goed? ;)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dan moet ik daar ff opletten dus, ga nu ff EphPod downloaden

[ Voor 7% gewijzigd door Qorne op 03-06-2003 22:30 . Reden: crap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 12:47
Musicmatch disconnect automatisch je Ipod bij het afsluiten dus dan is het bye bye driveletter en dan kan Ehpod z'n werk niet meer doen. Super irritant, maar ook bij mij is Musicmatch met anderhalve dag weer van m'n systeem verdwenen. Ehpod vind ik velen malen vriendelijker werken voor het grootste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik ga dus echt NOOIT MusicMatch op me pc zetten, ik kreeg ooit eens bij een sony mp3 speler die software, op het plaatje zag het er al cheapy uit, dus ik ff op een rommel pc geinstalt, damn wat een rommel dat instal ik dus ff NOOIT nie he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 21:16
ff stiekem crossposten :P (deze topic leeft meer dan de andere topic)
ik ben dus van plan binnen niet al te lange tijd (na CZ) een ipod te kopen.
maar nu zit ik dus te twijfelen ivm dat baterij gedoe.
de nieuwe gaat dus minder lang mee en vervalt sneller..
met andere woorden, met een oude ipod ben ik beter af?
extra opties zoals games boeien me niks. ik wil alleen muziek :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53305

bij de computerland (de haag, bij CS) verkopen ze Dynalink 1394-kaartjes..
zijn nog een uurojoet (10) goedkoper dan die Sitecoms van de Paradigit.

je hoeft ze nieteens te installeren met winxphome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

DeX

Anoniem: 53305 schreef op 04 June 2003 @ 09:04:
bij de computerland (de haag, bij CS) verkopen ze Dynalink 1394-kaartjes..
zijn nog een uurojoet (10) goedkoper dan die Sitecoms van de Paradigit.

je hoeft ze nieteens te installeren met winxphome
Zouden USB 2.0 kaarten niet wat makkelijker zijn. USB 2.0 is iets sneller, en USB 1 compatible. Dus je kan er meer op aansluiten. Tenzij je massa's aan firewire producten hebt natuurlijk.

Ik denk dat over het algmeen men meer USB aansluiting nodig heeft dan meer firewire aansluitingen.

Als mijn iPod binnen is ga ik USB 2.0 gebruiken.. lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
DeX schreef op 04 June 2003 @ 11:11:
[...]

Zouden USB 2.0 kaarten niet wat makkelijker zijn. USB 2.0 is iets sneller, en USB 1 compatible. Dus je kan er meer op aansluiten. Tenzij je massa's aan firewire producten hebt natuurlijk.

Ik denk dat over het algmeen men meer USB aansluiting nodig heeft dan meer firewire aansluitingen.

Als mijn iPod binnen is ga ik USB 2.0 gebruiken.. lekker snel.
En dat denken veel mensen dus, maar USB2 heeft, behalve dat het vaak langzamer is, ook minder stroom om je iPod te herladen. Ook is het bij USB zo dat alle snelheid gedeeld word door de andere apparaten waardoor, als er meerdere 'groot gebruikers' aan hangen de snelheid daalt. Dit is bij FireWire niet zo omdat deze op SCSI is gebaseerd.

Alleen voor het opladen zou ik al de FireWire nemen. Heb ik al eigenlijk. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
volgens mij had ik vernomen dat USB2.0 support voor de Ipod 2.0 pas later in het jaar komt mbv een firmware upgrade.

trouwens, alsof firewire zo traag is :) ik weet niet hoeveel je over wilt zetten, maar je bent er echt supersnel mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Chris10 schreef op 03 juni 2003 @ 21:39:
[...]

Dus je kan niet Musicmatch & Ephod tegelijk geinstalleerd hebben?
Begrijp ik dat zo goed? ;)
jupz...laat je even horen of het gelukt is? dan kan ik dat meteen even opnemen i/d faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

armageddon_2k1 schreef op 04 June 2003 @ 11:55:
[...]

jupz...laat je even horen of het gelukt is? dan kan ik dat meteen even opnemen i/d faq.
als je de andere topics ook even doorleest, kan je zien dat het idd niet kan ehppod en MusicMatch werken niet samen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Kan wel je moet geloof ik alleen dan de iPod Control's wissen dan kan EphPod ze weer opnieuw aanmaken en doet hij het weer. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Weet iemand toevallig ook waar je Firewire aansluiting aan moet voldoen om een iPod te kunnen besturen? omdat ik straks een Acer 800Cli wil gaan kopen, met Firewire lijkt het me wel handig als die ook de Ipod ondersteunt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Zorg dat het geen 4-pins connectoren zijn, maar die kans lijkt me erg klein en dan zit er vaak een verloopkabeltje bij. Voor de rest zijn de meeste firewire-kaartjes wel hetzelfde denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:15

Sebastiaan

....

evem een vraagje voor de mensen die al een oude ipod hebben: hoe is de stroomvoorzieing precies geregeld
Ik ga misschien een 2de hands uit amerika kopen en aangezien ze daar iets andere stekkers gebruiken wil ik graag weten of dat makkelijk op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
seb_ schreef op 04 June 2003 @ 23:52:
evem een vraagje voor de mensen die al een oude ipod hebben: hoe is de stroomvoorzieing precies geregeld
Ik ga misschien een 2de hands uit amerika kopen en aangezien ze daar iets andere stekkers gebruiken wil ik graag weten of dat makkelijk op te lossen is.
De volgende adapter krijg je erbij:Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/331/store.apple.com/Catalog/US/Images/sp_poweradapter_125.jpg
Deze is volgens mij van 110-240V, dus ook in Europa te gebruiken. Je ziet linksboven dat stekkergedeelte. Dat kan je eraf klikken, dan moet je misschien even zien dat je er een krijgt met 'Hollandse ronde pinnen' :)
Of gewoon een verloopstekker.

Of gewoon aan je firewire poort opladen. Dat is in de hele wereld hetzelfde type :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik wil ook een iPod kopen, gewoon voor de muziek ;). Maar nu vroeg ik me af, er is veel negatiefs over de nieuwe iPod, de knoppen zijn te sensetief, hij hangt vaak en nog meer van die klachtjes.

Nu dacht ik er toch over om de normale iPod te kopen. Maar die heeft ook weer zijn nadelen;

• Weinig support
• Geen USB (Ik weet niet of ik fireWire heb, kan ik dat ergens checken @ Windows :?)
• Alleen de 5GB versie is nog verkrijgbaar/nauwelijks verkrijgbaar :?
• Geen docking station

Of zit ik er nu helemaal naast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Switch schreef op 05 June 2003 @ 13:15:
Ik wil ook een iPod kopen, gewoon voor de muziek ;). Maar nu vroeg ik me af, er is veel negatiefs over de nieuwe iPod, de knoppen zijn te sensetief, hij hangt vaak en nog meer van die klachtjes.

Of zit ik er nu helemaal naast? :P
ja, je zit er helemaal naast :) De nieuwe ipod is perfect. :P
En als je de knopjes van hem te gevoelig vind zet je je hem toch op hold?! Bij mij is hij overigens nog nooit blijven hangen. Het enige nadeel is dat er snel krasjes op komen, maar dat is bij de ipod 1 ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Maar hij is zo vreselijk duur :+. en er zit geen dock bij de 10GB versie :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Switch schreef op 05 juni 2003 @ 13:26:
Maar hij is zo vreselijk duur :+. en er zit geen dock bij de 10GB versie :? :/
Hangt er natuurlijk vanaf waar en hoe je hem koopt, maar duur is hij ja...
Er zit idd geen dock bij de 10 gig versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik heb nu de 5 Gig versie en hij bevalt prima, het wieltje roelt :D
voor muziek zijn ze perfect :) display is lekker helder.
alleen als je van map naar map switcht en je wilt daar ineens muziek van horen moet ie even laden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 09:54
zijn alle ipods te koop, ik heb namelijk die 30 gb besteld (aanstaande maandag 2 weken geleden) en ik heb hem nog niet binnen volgens de winkel staat ie bij de importeur nog in back order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Waar istie nou het 'goedkoopst' te krijgen ?? de 3e generatie IPod 10 GB :?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Anoniem: 84105 schreef op 05 June 2003 @ 13:25:
[...]

ja, je zit er helemaal naast :) De nieuwe ipod is perfect. :P
En als je de knopjes van hem te gevoelig vind zet je je hem toch op hold?! Bij mij is hij overigens nog nooit blijven hangen. Het enige nadeel is dat er snel krasjes op komen, maar dat is bij de ipod 1 ook zo.
jij bent nog niet echt een long-term gebruiker denk ik ;) dat blijven hangen komt maybe in een later stadium als je al een flinke database erop heb staan e.d..

Maar even antwoord op de vraag:
De iPod vind ik hoe dan ook de beste MP3 speler die er is. Fantastisch gebruiksvriendelijk en makkelijk.
Weet je niet of je firewire hebt?
Kijk even in je Apparatenbeheer....

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 06-06-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Alleen voor iPod v3 gebruikers: http://developer.apple.com/hardware/ipod/ipodnotereader.pdf

erg l33t shiznit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik zit er een beetje aan te denken om misschien en iPod aan te schaffen, en aan 10GB zal ik wel ruim genoeg hebben. Wat ik alleen jammer vind is dat er met de 10GB versie (van de 'nieuwe' iPod) geen docking system komt... zijn die dingen ook los verkrijgbaar?
En kan je zonder dockingsystem ook USB gebruiken, of gaat dit alleen via dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53204

zijn los vekrijgbaar , maar die prijs licht tussen de 40 en 50 euro dacht ik. 15 gig lijkt mij beste koop, aangezien je er wel handige extras bij krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76840

Ik heb toch maar gekozen voor de oude pod(10 gig).....en dan vooral omdat deze nu "redelijk" geprijsd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76840

vraag ik me nu toch af....wat voor tasje/beschermhoesje wordt er bij de ipod 10 gig geleverd..????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier de ipod van iemand anders (nieuwe) en als ik er wat nummers op wil zetten krijg ik 'Destination Path Invalid" error. In de ipod staan wel de namen van de nummers maar spelen doet hij niet. Er staat Software 1.2.2 op die we nu gaan updaten naar 1.2.6. Weet iemand wat dit kan zijn, ik gebruik Ephpod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Het lijkt me dat de Database van de Ipod kaduuk is. Heeft die gast van wie de Ipod is er al liedjes op gezet ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274 schreef op 11 juni 2003 @ 12:17:
Ik heb hier de ipod van iemand anders (nieuwe) en als ik er wat nummers op wil zetten krijg ik 'Destination Path Invalid" error. In de ipod staan wel de namen van de nummers maar spelen doet hij niet. Er staat Software 1.2.2 op die we nu gaan updaten naar 1.2.6. Weet iemand wat dit kan zijn, ik gebruik Ephpod..
als het een nieuwe ipod is moet er 2.0 op staan...of bedoel je nieuwe als in `net nieuw gekocht`?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Zowiezo updaten naar de nieuwste firmware en door de update is waarschijnlijk ook gelijk de database weer gerepareerd. Ik had het namelijk ook maar ik moest hem toevallig updaten, daarna nooit meer last van gehad. Gelukkig.
Anders zit er een functie in EphPod die de database kan repareren. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dat heb je fout hoor Sage :)
Je wilt niet weten wat voor problemen ik de eerste dag had:
-Elke keer Destination Path Invalid
-Werd niet herkend door Xplay/ephPod/MusicMatch

Hij kon echter wel geflashed worden....
Wat was het probleem? Ik moest ergens in een dir op de ipod de directories F00 t/m F19 aanmaken ofzo....toen deed ie het perfect :) Ik weet ook niet wat het was en waarom, maar ik heb gewoon gezocht op de ephPod problem-database en het was verholpen.
als het een nieuwe ipod is moet er 2.0 op staan...of bedoel je nieuwe als in `net nieuw gekocht`?
Ehm...ben ik nou gek? Volgens mij is de laatste firmware update versie 1.3 en die is volgens mij ook voor de nieuwe...lijkt me een beetje gaar als de laatste versie een downgrade is :)

Nieuwe Poll gemaakt trouwens.....

[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-06-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een 5gb pod van die laatste 199 euro actie. Ik heb ook gezien in de problem-db met die mappen f00 enzo. Armaggedon, waar moeten die mappen precies staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ok...dit moet je eventjes doen:
-Kijk of je iPod uberhaubt herkend wordt in Windows (hij verschijnt in Deze Computer)
-Flash je iPod naar versie 1.2.6 Windows (kan nooit kwaad)...is vrij makkelijk en je weet meteen of je Firewire verbinding top is
-Als je MusicMatch hebt flikker je die er meteen (eerst iPod plugin verwijderen :)) af en installeer je ephPod for Windows Only
-controlleer of de verborgen directory iPod_Control op je iPod staat
-als dat zo is, controleer dan deze directorystructuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
--iPod_Control
        |
        |---Device
        |---iTunes
        |---Music
                |
                |---F00 t/m F19

Indien alleen de dirs F00-F19 missen, dan maak je die eventjes. Mist een van de andere dirs, dan moet je je iPod aansluiten en ephPod starten. Daar moet je dan iPod Tools->Rebuild DB from iPod doen....daarna nog even directory-structuur controleren en eventueel F00-F19 maken.

Hoop dat het helpt.

[ Voor 98% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-06-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon_2k1 schreef op 11 juni 2003 @ 20:57:
Ok...dit moet je eventjes doen:
-Kijk of je iPod uberhaubt herkend wordt in Windows (hij verschijnt in Deze Computer)
-Flash je iPod naar versie 1.2.6 Windows (kan nooit kwaad)...is vrij makkelijk en je weet meteen of je Firewire verbinding top is
-Als je MusicMatch hebt flikker je die er meteen (eerst iPod plugin verwijderen :)) af en installeer je ephPod for Windows Only
-controlleer of de verborgen directory iPod_Control op je iPod staat
-als dat zo is, controleer dan deze directorystructuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
--iPod_Control
        |
        |---Device
        |---iTunes
        |---Music
                |
                |---F00 t/m F19

Indien alleen de dirs F00-F19 missen, dan maak je die eventjes. Mist een van de andere dirs, dan moet je je iPod aansluiten en ephPod starten. Daar moet je dan iPod Tools->Rebuild DB from iPod doen....daarna nog even directory-structuur controleren en eventueel F00-F19 maken.

Hoop dat het helpt.
toon volledige bericht
Thnx ga het zo even proberen, is die kennis ook weer blij. Mijn eigen iPod doet het gewoon fantastisch. Op die ipod van die kennis staat 1.2.6 al en hij word herkend, ik ga zo ff met die mappen proberen :)

thnx again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
ik weet 99% zeker dat het aan de directory-structuur ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu ff te kijken en die hele music map zit er gewoon niet in, alleen iTunes en Device :{

ff aanmaken met die F00 F01 F02 t/m F19 mapjes dan maar ;)

edit: het werkt, heb vanmiddag ook nog ff wat leuke foto's van die iPod's gemaakt, zal ze strax es posten :)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 11-06-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
hoeft niet hoor :) ik weet hoe een iPod eruit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon_2k1 schreef op 11 June 2003 @ 21:34:
hoeft niet hoor :) ik weet hoe een iPod eruit ziet ;)
hier toch :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/iPod/ipod1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/iPod/ipod2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/iPod/ipod4.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 11-06-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon_2k1 schreef op 11 June 2003 @ 20:44:
Ehm...ben ik nou gek? Volgens mij is de laatste firmware update versie 1.3 en die is volgens mij ook voor de nieuwe...lijkt me een beetje gaar als de laatste versie een downgrade is :)
iPod Software 1.3 Update
The iPod Software 1.3 Update provides iTunes 4 support, including playback of AAC encoded audio files (Mac-only). Additional enhancements include audio playback and user interface improvements, increased playback time on scroll-wheel iPods, and longer stand-by time for all iPods.

Important Note
iPod Software Update 1.3 is only compatible with touch-wheel and scroll-wheel iPods without a dock connector. The recently introduced iPods (April 28, 2003) do not need this update.

Download the iPod Software 1.3 Updater (5.2MB)
Select the download for your platform (Windows version available soon):
duidelijk nog geen longterm user die armageddon_2k1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Anoniem: 84105 schreef op 12 June 2003 @ 20:25:
[...]

[...]

duidelijk nog geen longterm user die armageddon_2k1 ;)
Ok, maar er staat dus niet dat de nieuwe iPod's versie 2.0 hebben :) Misschien staat daar wel 1.3 op wie weet....

Ga nou maar hard leren voor je her, i.p.v. je kostbare tijd aan GOT te verspillen. (sorry, dat was onder de riem }:O O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Op de nieuwe iPods staat versie 2.0. Er komt binnenkort trouwens 2.01 uit omdat er toch wel wat bugjes in blijken te zitten. ;) www.thinksecret.com en op de apple site zelf hebben ze het ook over de 2.0 versie.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Inderdaad 2.0 en wat is ie lief.. mooier dan op de plaatjes. Heb um gisteren gekregen uit handen van een aardige TPG-man :) Line-Out op dockingstation is ook wel praktisch.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.