BaSsDruM schreef op 19 August 2003 @ 20:44:
Met Ephpod maakt ie gewoon voor elke dir die je ernaartoe sleept een aparte afspeellijst aan hoor. Werkt stukken makkelijker dan op artiest ofzo zoeken of al je id3 tags aanpassen....
Ja, maar Ephpod maakt er een zootje van op het moment dat je, in plaats van een platte, "diepere" directorystructuren hebt, bijvoorbeeld in de vorm van:
.[Naam Artiest]
.... <Albumnaam>
.... <Albumnaam>
Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in om al mijn MP3's te lopen retaggen. Bij het retaggen (om voor iPod geschikt te maken) gaat informatie verloren die ik helemaal niet wil verliezen. Ik spaar onder andere veel albums met filmmuziek, en heb er geen zin in om voor de artiestnaam de filmnaam in de plaats te zetten omdat dit makkelijker zoekt op de iPod. Je raakt dan de oorspronkelijke artiestnaam kwijt.
Hoe sla je bijvoorbeeld het volgende op de iPod op?
.[Startrek]
.... <Voyager>
........ {Album1}
........ {Album2}
.... <Enterprise>
........ {Album1}
........ {Album2}
.... <Deep space 9>
........ {Album1}
De iPod bied hier geen mogelijkheden voor, tenzei je [Startrek] verheft tot "Genre", en <Voyager> tot "Artiest", iets wat ik een verkrachting van het ID3 systeem vind (nog afgezien van dat je zoals gezegd informatie verliest). Voor een nog diepere dir. structuur (slechts 3 lagen!) bied de iPod al helemaal geen mogelijkheden.
Ik ben zelf een iRiver MP3 CD speler gewend, en moet zeggen dat ik het daar gebruikte systeem, waarbij zowel gebruik kan worden gemaakt van MP3's
en een eigen voorgedefinieerde directorystructuur veel beter.
Ik ga altijd direct voor een eigen directorystructuur, want ik weet hoe ik mijn MP3's op mijn HD opsla en het snelst terug kan zoeken. Ik vind het Apple systeem wat dat betreft - sorry - ronduit waardeloos.
Ik was ernstig teleurgesteld toen ik enkele dagen geleden de overstap wilde maken na een aankoop van een paar honderd euro.
Iemand toevallig al een manier gevonden om de eigen directorystructuur mee te nemen zonder de ID3's te vernaggelen?
Al is het een programma dat de eigen directorystructuur (ipv ID3) gebruikt als basis voor de vulling van de iPod database...
Daar zou ik al heel gelukkig mee zijn, ondanks alle bovengenoemde "onhandigheden". Zolang de oorspronkelijke ID3's maar niet veranderd hoeven te worden...
[
Voor 31% gewijzigd door
Cheetah op 26-08-2003 17:35
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz