Het grote (oude/nieuwe) IPod topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Dat van die wetgeving is dus niet waar! Hier op GoT was er nog een topic over en uit eindelijk is er met een paar documenten van rechtshulp geloof ik de conclusie gekomen dat een apparaat het nog naar behoren hoort te doen na 1 jaar en dat als er iets kapot is de fabrikant service moet verlenen, dat doet Apple dus ook, maar niet gratis! ;)

En Chillmeister, bel gewoon met Apple, waarschijnlijk komen ze dan je AB ophalen en krijg je hem binnen een bepaalde tijd weert terug. Waarschijnlijk binnen 4 dagen ofzo.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:46
Het is zeker leuk om te lezen... (beetje lang maar de moeite waard).

Eh, je moet twee jaar garantie krijgen minimaal, dat is europese wetgeving. En het is heel makkelijk, Apple geeft een jaar garantie en dan is DIXONS verantwoordelijk voor het tweede jaar. Zij zijn immers de verkoper. En als zij dan niet terug kunnen vallen op Apple is dat hun probleem.
Helaas is het bij Dixons helaas errug moeilijk om ook echt garantie te krijgen. Ze zeggen veel, maar doen weinig. Ik heb overigens ook extra garantiegekocht. Maar als ik al zie hoe het gaat binnen de gewone garantieperiode, denk ik dat het erg moeilijk word om buiten garantie periode garantie te krijgen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07
w-k-pieters schreef op 01 december 2003 @ 19:18:
Het is zeker leuk om te lezen... (beetje lang maar de moeite waard).

Eh, je moet twee jaar garantie krijgen minimaal, dat is europese wetgeving. En het is heel makkelijk, Apple geeft een jaar garantie en dan is DIXONS verantwoordelijk voor het tweede jaar. Zij zijn immers de verkoper. En als zij dan niet terug kunnen vallen op Apple is dat hun probleem.
Helaas is het bij Dixons helaas errug moeilijk om ook echt garantie te krijgen. Ze zeggen veel, maar doen weinig. Ik heb overigens ook extra garantiegekocht. Maar als ik al zie hoe het gaat binnen de gewone garantieperiode, denk ik dat het erg moeilijk word om buiten garantie periode garantie te krijgen.
2 jaar zo te lezen. Maar hoe zit het dan als je het via de apple store hebt gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm probleempje met iTunes, net geinstalled, iPod maar ff geupdate naar 1.3 (hele schijf geformat) maar als ik iTunes opstart en dan mn iPod connect ziet iTunes niks verschijnen.
Bij Deze Computer staat mn iPod wel, dus de pc herkent hem wel.. :)

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15
oi ik wil de ipod 1.3 software downloaden om mijn ipod ff helemaal te cleanen... maar de links op apple.nl zijn dood?

iemand een andere download locatie?

/edit lamaar, vanaf de US site werkt het wel gewoon

en nu nog "ff" wachten tot die 10 gb gesynched zijn

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 02-12-2003 00:13 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sorry, maar als mijn iPod (2e generatie) het over een jaar gaat begeven krijgen ze hem (vergezeld van een baksteen of wat) linea recta terug en is dat teven het laatste wat ik ooit van Apple aanraak.

Absoluut onacceptabel dat een mp3 speler, die de duurste in zijn soort is, zo beperkt meegaat. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 01 december 2003 @ 23:42:
oi ik wil de ipod 1.3 software downloaden om mijn ipod ff helemaal te cleanen... maar de links op apple.nl zijn dood?

iemand een andere download locatie?

/edit lamaar, vanaf de US site werkt het wel gewoon

en nu nog "ff" wachten tot die 10 gb gesynched zijn
Uhm, de 2.1 drivers zijn al uit hoor... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 17:21:
[...]

Uhm, de 2.1 drivers zijn al uit hoor... :?
B) ...

1.3 drivers zijn voor eerste en tweede gen iPods,
2.1 drivers zijn alleen voor de nieuwe derde gen. iPods

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 10:08
Jarno schreef op 02 december 2003 @ 11:15:
Sorry, maar als mijn iPod (2e generatie) het over een jaar gaat begeven krijgen ze hem (vergezeld van een baksteen of wat) linea recta terug en is dat teven het laatste wat ik ooit van Apple aanraak.

Absoluut onacceptabel dat een mp3 speler, die de duurste in zijn soort is, zo beperkt meegaat. Punt.
Apple repareert hem voor 99euro las ik, dus dat vind ik nog best een redelijke prijs. Voor een beetje Nokia accu ben je ook een berg geld kwijt. Je kunt natuurlijk ook altijd nog zelf aan de slag voor 45euro. Een batterij heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven. Vind dat gezeur over die batterij wel wat overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Waslijn schreef op 02 december 2003 @ 19:59:
[...]
Apple repareert hem voor 99euro las ik, dus dat vind ik nog best een redelijke prijs. Voor een beetje Nokia accu ben je ook een berg geld kwijt. Je kunt natuurlijk ook altijd nog zelf aan de slag voor 45euro. Een batterij heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven. Vind dat gezeur over die batterij wel wat overtrokken.
Een Nokia batterij kan ik zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
En de iPod update 1.3 staat gewoon op www.apple.com/nl/ipod/download

Dat van die batterij dat schijnt dus best mee te vallen, ik ga er in ieder geval wel van uit dat het meevalt aangezien wel meer fabrikanten deze batterijen soort gebruiken. :P
Jarno schreef op 02 december 2003 @ 20:01:
[...]

Een Nokia batterij kan ik zelf vervangen.
Dat zegt Waslijn toch ook, voor 45 euro kan je zelf aan de slag. Dat betekend dus dat je een batterij besteld en deze er vervolgens in zet, zelf dus. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Sage op 02-12-2003 20:03 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Trouwens:
Een iPod-eigenaar is een campagne begonnen tegen Apple, omdat het bedrijf hem $255,- (ongeveer € 220,-) zou rekenen om de batterij te vervangen.
En me dunkt dat je de garantie wel kunt vergeten als je zelf gaat prutsen met batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Jarno schreef op 02 december 2003 @ 20:12:
Trouwens:
[...]
En me dunkt dat je de garantie wel kunt vergeten als je zelf gaat prutsen met batterijen.
Dat zal best, maar na 2 jaar heb je al geen garantie meer. Die $255 zal wel een misverstand zijn, want hier staat toch echt $99 voor de battery service: http://www.info.apple.com...service/ipod_service.html

Bovendien doet net iedereen of dit alleen bij een iPod zo is, ik ken genoeg PDA's die precies hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 18:16
Waslijn schreef op 02 december 2003 @ 19:59:
[...]
Apple repareert hem voor 99euro las ik
Ik d8 dat dit dollar moest zijn want alleen apple in Amerika biedt deze batterij vervanging service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ook problemen met de Belkin voicerecorder? (en weet een oplossing?)

Sinds een paar weken heb ik er namelijk een, maar heel vaak wil mijn iPod mijn opgenomen memo's niet afspelen. Ik druk dan op afspelen, maar hij 'schiet' dan steeds weer een scherm terug en speelt dan niks af. Wanneer ik hem reset doet hij het wel weer.
Volgens mij gaat het mis omdat ik én een iTrip heb én een voicerecorder heb. De software wordt erg instabiel wanneer je ze afwisselend gebruikt. De music quiz werkt dan soms niet meer en ook heb ik vaak problemen met het instellen van de tijd en datum. En dan dus het probleem met het afspelen van de memo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Er zijn wel meer problemen met de Voice Recorder geconstateerd. Hopen dat Apple daar een update voor utibrengt! :(

En voor de mensen die zweren bij twee jaar garantie, laat mij maar eens een link zien van de overheid of EU waar dat dan in staat. Op jullie woord geloof ik jullie iig niet aangezien wel meer mensen dit beweren. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Sage op 03-12-2003 12:05 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
dimitio schreef op 02 december 2003 @ 20:54:
[...]

Ik d8 dat dit dollar moest zijn want alleen apple in Amerika biedt deze batterij vervanging service.
En wat doe je dan als Europeaan als je batterij de geest geeft? :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Jarno schreef op 03 december 2003 @ 12:10:
[...]

En wat doe je dan als Europeaan als je batterij de geest geeft? :{.
Apple heeft service over de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
alleen apple in Amerika biedt deze batterij vervanging service.
O.D.Smolik schreef op 03 december 2003 @ 15:54:

Apple heeft service over de hele wereld.
Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik ben inderdaad bang dat die service inderdaad alleen nog maar in de US werkt. Zowiezo heeft Apple het altijd op product release meer over de US dan Europa. Europa is een beetje achtergesteld altijd, is wel jammer. Komt wel verbetering in trouwens. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 02 december 2003 @ 19:50:
[...]

B) ...

1.3 drivers zijn voor eerste en tweede gen iPods,
2.1 drivers zijn alleen voor de nieuwe derde gen. iPods
Ah, vandaar ;). Weet ik dat ook weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Jarno schreef op 03 december 2003 @ 15:57:
[...]

[...]

Wie het weet mag het zeggen.
Ew, heb verkeerd opgevat. Wat ik bedoelde is dat Apple overal te wereld service verleend...als het binnen garantie periode valt. Heb zelf ooit problemen gehad met mijn oordopjes, binnen 1 week nieuwe gekregen. Ik heb er dus alleen goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even los van de discussie over de batterij, maar ik zag vandaag in 't bijenkorf magazine een Ipod staan met kleurenscherm? Ook al een vriend over gehoord. Nog niks in zien staan in dit topic. Behlave de prijs ( 400 euro ) weet ik er niet veel van. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:28:
Even los van de discussie over de batterij, maar ik zag vandaag in 't bijenkorf magazine een Ipod staan met kleurenscherm? Ook al een vriend over gehoord. Nog niks in zien staan in dit topic. Behlave de prijs ( 400 euro ) weet ik er niet veel van. Iemand?
Lol dat is gewoon een normale 20GB ipod met o.a. een exclusief nummer van Elvis bovendien is hij genummerd en gesigneerd. In de folder is er gewoon een kleurenplaatje op de plek van het scherm afgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zie je welke versie firmware je hebt op je ipod 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:11
Lees de handleiding door!

Instellingen -> Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
O.D.Smolik schreef op 03 december 2003 @ 19:59:
Ew, heb verkeerd opgevat. Wat ik bedoelde is dat Apple overal te wereld service verleend...als het binnen garantie periode valt. Heb zelf ooit problemen gehad met mijn oordopjes, binnen 1 week nieuwe gekregen. Ik heb er dus alleen goede ervaringen mee.
Ew, volgens mij snap je het nog steeds niet. Wereldwijde service betekent dat je in feite met je ipod overal terecht kan, maar als je in Nederland woont wordt je gewoon geacht je ipod naar een service punt in Nederland te sturen.
Dit lijkt me ook gewoon logisch aangezien de kosten van internationale zendingen niet goedkoop zijn.
Aan die wereldwijde garantie service heb je dus in feite alleen wat aan als je bijv. op vakantie in Amerika een iPod koopt, en als ie kapot is dat je um gewoon ergens in Nederland naartoe stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
dimitio schreef op 04 december 2003 @ 00:08:
[...]

Ew, volgens mij snap je het nog steeds niet. Wereldwijde service betekent dat je in feite met je ipod overal terecht kan, maar als je in Nederland woont wordt je gewoon geacht je ipod naar een service punt in Nederland te sturen.
Dit lijkt me ook gewoon logisch aangezien de kosten van internationale zendingen niet goedkoop zijn.
Aan die wereldwijde garantie service heb je dus in feite alleen wat aan als je bijv. op vakantie in Amerika een iPod koopt, en als ie kapot is dat je um gewoon ergens in Nederland naartoe stuurt.
maakt het uit dan? ik heb bijvoorbeeld mijn apple ipod via de engelse Apple store gekocht omdat ik toen in engeland zat. Nu mijn afstandsbediening kapot is kan ik hem toch gewoon in nederalnd opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Chillmeister schreef op 04 december 2003 @ 09:25:
[...]
maakt het uit dan? ik heb bijvoorbeeld mijn apple ipod via de engelse Apple store gekocht omdat ik toen in engeland zat. Nu mijn afstandsbediening kapot is kan ik hem toch gewoon in nederalnd opsturen?
Ja dat zeg ik toch ook, je kan um alleen niet vanuit nederland naar engeland (of amerika) opsturen en um dan weer hier laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
oh ok ik volg je nu, maar dat boeit mij helemaal niet waar ik het opstuur, als het maar gefixed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Woeha! Ik heb de iTrip gekregen van de lieve Sint! :P

Damn, ik dacht eerst dat ik mijn kamer (3 bij 4) niet kon verlaten omdat hij dan teveel signaal verlies zou hebben maar ik kan ook gewoon twee verdiepingen lager staan zonder dat het al teveel stoort! Je moet alleen wel ff een beetje schoon stukje FM op zoeken. In mijn geval, Zuid-Holland Rijswijk, 97.1MHz

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Hmmm mijn sint vond de iskin wat lastig te vinden ;(

Een CD van Elvis Presley is ook leuk ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben volledig nieuw. Morgen heb ik mijn Ipod, is trouwens mijn eerste en was al lang achter eentje op zoek. Het is er eentje van de 2e generatie, 10gb. Het enige wat ik spijtig vindt is dat het een MAC versie is.
Ik had hem graag gebruikt met Music match jukebox. Alleen denk ik dat het programma mijn ipod niet zal herkennen. En hoe kan ik hem dan laten herkennen? Want als hij niet herkend wordt door mijn pc zal ik er ook geen veranderingen aan kunnen doen zoals updaten en dergelijke.
Weet er soms iemand een winkel in belgie waar ik een kabeltje kan kopen voor mijn ipod? Want bij de mac versie zit er een Firewire kabel, ik heb firewire maar enkel 4 polig. Het kleine firewireplugje... Het mag ook eventueel naar USB 2.0 zijn

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nou aan mij of is de volume sterkte van ipod niet echt geweldig hoog . Want bij mij kan dat ding niet eens zo hard als mijn md speler!!! btw ik heb een 20gig 3g 2.1 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Out-put problemen heb ik nog nooit van gehoord over Ipod, ik neem dan ook aan dat het aan iets anders ligt. Zijn je files niet zacht, heb je al andere head-phones geprobeerd, of heb je misschien gewoon een super-luide MD ;)?
Een paar opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Het geluid is idd wat zacht bij de Europese iPod's, volgens mij een of andere maffe wet van de EU ;) Er was zoiets als EUpodBoost ofzo, want het geluid per file omhoogkrikt.

Zelf geen behoefte naar, je moet anders maar even kijken op iPodlounge :)

Hier is mijn iPod trouwens (Beetje/Heel erg beschadigd, maar dat komt wel goed ;)).
Afbeeldingslocatie: http://switch.mgb-originals.nl/ipod.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Switch op 07-12-2003 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

EU iPods zijn gelimiteerd vanwege Franse wetgeving omtrent maximum geluidsniveau. Bij de 1e en 2e generatie kun je die begrenzing verwijderen door de Limit file weg te halen uit de verborgen ipod_control map, maar bij de 3e generatie gaat dat helaas niet zo makkelijk (voor zover ik weet).

Je zult dus inderdaad moeten terugvallen op het versterken van je eigen audio-files, wat de geluidskwaliteit meestal niet ten goede komt.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier vind je de handleiding hoe je de eu firmware moet vervangen door de us firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 19:40:
Hallo,

ik ben volledig nieuw. Morgen heb ik mijn Ipod, is trouwens mijn eerste en was al lang achter eentje op zoek. Het is er eentje van de 2e generatie, 10gb. Het enige wat ik spijtig vindt is dat het een MAC versie is.
Ik had hem graag gebruikt met Music match jukebox. Alleen denk ik dat het programma mijn ipod niet zal herkennen. En hoe kan ik hem dan laten herkennen? Want als hij niet herkend wordt door mijn pc zal ik er ook geen veranderingen aan kunnen doen zoals updaten en dergelijke.
Weet er soms iemand een winkel in belgie waar ik een kabeltje kan kopen voor mijn ipod? Want bij de mac versie zit er een Firewire kabel, ik heb firewire maar enkel 4 polig. Het kleine firewireplugje... Het mag ook eventueel naar USB 2.0 zijn

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je die nu gekocht? Zoja voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

CyberSnooP schreef op 07 december 2003 @ 05:03:
EU iPods zijn gelimiteerd vanwege Franse wetgeving omtrent maximum geluidsniveau.
Oké tot hier en niet verder.........
Ik wordt de laatste tijd een beetje onpasselijk van die Fransen, omdat hun in een of andere wet omtrend geluidsniveau een max. hebben zijn wij als Ipod gebruiker in NL en de rest van Europa hier de dupe van ?!! Dat ze dan een speciale Franse firmware ontwikkelen, maar om nu heel de EU van deze wet de dupe te maken gaat wel heel erg ver :(

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hoe hard wil je dat geluid echt hebben :? Ik vind het op half volume meer dan luid genoeg :P
En dan heb ik een redelijk grote koptelefoon er aan hangen, wat in een lager volume resulteert. (Ja, getest :P )
Ik heb een 2e gen ipod met 1.3 er opstaan :)

Het is imo wel goed dat het volume gelimiteerd wordt, je zou absoluut gehoorbeschadiging/verlies oplopen als je continu het hoogste volume gebruiken zou en al zeker als dat nog hoger kon. En dat is gewoon extreem zonde! Nu kan je nog goed naar muziek luisteren, maar in de nabije toekomst zou dat dan wel eens kunnen veranderen.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

met de sennheiser mx500 met volumeregeling kan ie wel hard genoeg iig...maar dat komt omdat op die mx500 het 'zachtste' eigenlijk de standaardmaat is van earbuds zonder volumeregeling.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 19:40:
Hallo,

Blaat ..... Blaat

Alvast bedankt
RTFAQ, STFW :O

Echt die vraag is al zoooooo vaak langs gekomen begin bij de startpost en lezen maar. :)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geraak niet echt uit die andere posts uit.
ik heb dus eentje van de tweede generatie. Welk bestand moet ik downloaden om het om te vormen naar een windows versie?
En met welk programma moet ik deze flashen?
Weet er iemand soms waar ik zo'n kabeltje kan kopen?
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 14:22:
Ik geraak niet echt uit die andere posts uit.
ik heb dus eentje van de tweede generatie. Welk bestand moet ik downloaden om het om te vormen naar een windows versie?
En met welk programma moet ik deze flashen?
Weet er iemand soms waar ik zo'n kabeltje kan kopen?
Groeten
Je hebt het dus niet goed gelezen want het staat duidelijk in de startpost :)
ga om te beginnen eens op de apple site rond kijken. Je moet dan deze hebben.
En over je firewire, je moet ff een 4-naar-6-pens omzettertje kopen maar waarschijnlijk krijg je die bij de ipod er al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk mdat iik beter maar bij de europese firmware hou want als ik dat verander en mijn ipod gaat stuk ben ik de sjaak ,want dan kan ik niet terugflashen en ipod wil m natuurlijk niet fixen omdat het een illegale setting is om je EU ipod te veranderen naar een US ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja wie weet hoe je een ipod als hardeschijf in je windows xp kan laten verschijnen want bij bij device manager zegt dat er geen driver is geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

je kan er al wel muziek opzetten?

je moet iig eerst schijfmodus aanzetten...maar waar pcies? oei dat weet ik ook niet meer :D

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan muziek opzetten met itunes maar hij herkent hem niet als ex. hardeschijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het laat maar!!! thks anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Het is dus een optie in iTunes zelf. Tenminste op de Mac dan. ;)

En over flashen van de software doet Apple niet moeilijk, je behoud dan ook gewoon garantie. Het enigste op de Apple site is dat er dus geen ondersteuning word gegeven op het flashen van de iPod. Je behoud dus gewoon je garantie. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus mijn ipod falshen met het programma EPHOD, is het mogelijk van eerst de muziek van de MAC-IPOD af te halen, dan te flashen naar WINDOWS-IPOD?
Want er staat 18,5 GB muziek op van de vorige, en het is toch wel geen slechte muziek
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier ervaring met het flashen van een eu firmware naar een us firmware!!!????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dan zul je Macopener moeten kopen, daarmee kun je i.c.m. Ehppod ook een Mac-iPod op windows gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:25
CyberSnooP schreef op 07 december 2003 @ 05:03:
EU iPods zijn gelimiteerd vanwege Franse wetgeving omtrent maximum geluidsniveau. Bij de 1e en 2e generatie kun je die begrenzing verwijderen door de Limit file weg te halen uit de verborgen ipod_control map
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ dat wist ik dus nog niet!
werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
je bedoelt die media connector?

vet ding, daar zat ik nu op te wachten :D
eindelijk geen extra compact flash meer kopen voor lange vakanties!!!

:( :'( huil snif... werkt alleen met de nieuwe ipods...

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 08-12-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 08 december 2003 @ 17:43:
[...]

je bedoelt die media connector?

vet ding, daar zat ik nu op te wachten :D
eindelijk geen extra compact flash meer kopen voor lange vakanties!!!

:( :'( huil snif... werkt alleen met de nieuwe ipods...
iid, memory stickje erin, en overpompen die fotos maar :D
werkt idd alleen met iPods met dock connector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ja en kost maar 130 euro!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
130 euro had ik er wel voor over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Hmm, Apple Store is aan 't updaten? :P

En serieus, ik weet niet hoe mensen het klaar spelen. Maar als je de begin post door leest dan weet je ongeveer alles al. Ik denk dat veel mensen hier dyslectisch zijn. :?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
offtopic:
Wordt trouwens bijna tijd voor deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hé, ik wil niet dat de batterij wordt opgeladen zodra ik em op m'n computer aansluit (FireWire), want dat is meestal voor maar een paar minuutjes. Dát gaat tenkoste van de batterij (het is toch een lithium-ion batterij?).

Btw, ik heb een 3G iPod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

sylvesterrr schreef op 08 december 2003 @ 23:48:
Hé, ik wil niet dat de batterij wordt opgeladen zodra ik em op m'n computer aansluit (FireWire), want dat is meestal voor maar een paar minuutjes. Dát gaat tenkoste van de batterij (het is toch een lithium-ion batterij?).

Btw, ik heb een 3G iPod. :)
De enige manier om dat voor elkaar te krijgen, is door de 6-naar-4 pins FireWire-converter te gebruiken en de iPod op een 4-pins FireWire-poort aansluiten, of als je dat niet hebt, daarna weer een 4 => 6 pins converter gebruiken.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Maar die is dus niet standaard meegeleverd. Dus dat kost je weer 25,- ofzo. :(
Ik sluit hem eigenlijk alleen op de computer aan als hij al bijna leeg is, dan doe ik pas mijn extra liedjes erbij en sorteren etc. Niet de meest ideale oplossing denk ik, maar ach. Zo vaak hoeft hij ook weer niet op de computer aangesloten te worden?

Het is trouwens sowieso beter om hem aan te sluiten op net stroom omdat hij dan beter wordt opgeladen. Dit stond in het iPod boek, ik weet niet hoe het heet, maar er waren dus een paar tips online gezet. Waaronder deze. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb er wel een 6->4 pins verloopstekkertje bijgekregen, helaas heb ik geen 4-pins aansluiting: :(
Ik moet dus ergens een 4->6 pins verloopstekkertje zien te vinden... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 13-08 12:12

Flappiewappie

Hier nog meer

ik heb nu ook een i-pod, heel mooi dingetje en alles, maar ik word helemaal gek van die batterij, ik lees overal dat je hem heel voorzichting moet opladen, en niet overchargen, niet under chargen.., ik word helemaal gek! stoppen die lui van apple het nieuwste van het nieuwste erin.., kan je er nog niks mee doen.

Tis nu al zover bij mij, dat ik hem niet meer durf aan te zetten omdat dan de accu opgaat.., accufobie :P

iemand hier dus een site, die echt duidelijk verheldering oplevert, wat betreft de ipod accu?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Overchargen kan volgens mij niet. Dat ding stopt met laden zodra ie volledig is opgeladen (je krijgt ook een melding te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een hoesje voor mijn Ipod G3. Heeft iemand hier een beetje kennis van? De onderstaande vind ik erg mooi maar 29 pond is vind ik wel erg duur. Zijn de originele hoesjes niet goedkoop verkrijgbaar of iets dergelijks?

Afbeeldingslocatie: http://www.iskin.com/store/images2/exo2/Arctic.jpg

(http://www.iskin.com/stor...&Product=I2shop_exo2.tpl#)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 17:51:
Ik ben opzoek naar een hoesje voor mijn Ipod G3. Heeft iemand hier een beetje kennis van? De onderstaande vind ik erg mooi maar 29 pond is vind ik wel erg duur. Zijn de originele hoesjes niet goedkoop verkrijgbaar of iets dergelijks?

[afbeelding]

(http://www.iskin.com/stor...&Product=I2shop_exo2.tpl#)
Ik heb de exo iskin voor de nieuwe ipod. Je kan um op www.iskinworld.com kopen voor 32 euro (inclusief verzendkosten). (is ongeveer 22 pond)
Erg pretting dingetje, nooit meer krassen en hij glijd niet meer uit je hand.
Ja 32 euro is ook niet goedkoop, maar toch, hebt er wel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Dat van die batterijen is alleen zo als je dus bijvoorbeeld elke keer als je hem hebt gebruikt, en de batterij zit nog op bv 90%, je hem dan gelijk weer gaat opladen. Dit is niet goed voor een batterij. Geen enkele batterij trouwens.

Als je er gewoon een beetje normaal mee omgaat, dus gewoon als hij bijna op is pas opladen, tenzij je op een reis gaat natuurlijk, en zorgen, als je 4 pins FireWire hebt, dat je hem niet gebruikt als HD waar je van boot. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo ontzettend slim geweest om m'n Ipod te laten stuiteren op de grond :'( (tapijt gelukkig...). Maar ik vertrouw het niet helemaal; als ik de hele dag luister, dus zo een 6 uur achter elkaar (werken op school is anders zo saai ;) ) slaat ie wel eens over. Het lijkt of als de hardeschijf even pauze neemt voor 1 sec en weer verder gaat. Ook viel me op dat als ik een nummer afspeel, de HD een kort kraak/laad geluidje maak. Er werd in dit topic al eerder gesproken over een tikkend tijdbom geluid maar of dat het zelfde is......... :?

Ik ben er niet zeker van ben dat deze gebeurtenissen plaats vonden voor de val, maar ik vind het wel heel verdacht. Is het normaal dat de HD een hoorbaar geluidje maakt als je een nummer start en de iPod in je hand hebt (dus zo een 50 cm van je oor, voor de rest is het dan stil in de ruimte waar ik dan aanwezig ben).

En slaat hij bij jullie ook wel eens over als je lang speelt achter elkaar?

btw ik heb een geflashde 2ndGen 10 Gig Win ipod met 1.3 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dat geluidje maakt elke iPod, als het goed is kan je dit wel horen van 50cm afstand maar alleen als het 100% stil is, tenminste dat is zo bij mijn 3G iPod.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Dat geluid is inderdaad het geval als de HDD opstart en weer in de 'parkeerpositie' (vergrendelen lees/schrijfkop) gezet wordt. Dit is dus normaal. ;)

Dat overslaan had ik precies hetzelfde en dat begon toen ik firmware 1.3 erop had gezet. Het werd steeds irritanter, en ik vermoedde al dat het aan 1.3 lag. :? Toen ik 1.2.6 er weer op gezet had was het helemaal verdwenen. :)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snabuurs740
  • Laatst online: 25-03 10:40
Chris10 schreef op 10 december 2003 @ 09:36:
Dat overslaan had ik precies hetzelfde en dat begon toen ik firmware 1.3 erop had gezet.
Mijn Ipod (2nd gen, 20Gb) heeft het ook. Volgens mij stopt de muziek heel even op het moment dat de batterij-indicator van status verandert, dus als er een streepje bij komt of er een streepje af gaat.

Bug or feature? I have no idea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Om de een of andere reden heeft Firmware 1.3 wel meer problemen. Zo staat mijn verlichting standaard op 10 seconden aan, maar soms blijft hij permanent aan.

Ik heb zelfs tijden gehad dat alle knoppen normaal werktte (geen hold dus) maar de verlichting niet uit te zetten was door menu in te houden. (alleen door de menu optie verlichting.. een van de weinig zinnige verbeteringen van 1.3)

Is het eigenlijk makkelijk mogelijk je firmware te downgraden, en waar kan ik de oude patchers vinden?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris10 schreef op 10 december 2003 @ 09:36:
Dat geluid is inderdaad het geval als de HDD opstart en weer in de 'parkeerpositie' (vergrendelen lees/schrijfkop) gezet wordt. Dit is dus normaal. ;)

Dat overslaan had ik precies hetzelfde en dat begon toen ik firmware 1.3 erop had gezet. Het werd steeds irritanter, en ik vermoedde al dat het aan 1.3 lag. :? Toen ik 1.2.6 er weer op gezet had was het helemaal verdwenen. :)
Waar kan je zien welke versie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54

Nietzman

Woei!

Ik ben waarschijnlijk heel er lui door niet alle pagina's door te lezen, (Internet is aan het puberen hier.) maar heeft iemand hier ervaring mee?
"The external battery pack will give you MANY hours of playing time, at least 40-50 hrs."
Dat lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.iskin.com/store/images2/exo2/eXo2LeftSide.gif

Een prachtig hoesje voor mijn ipod alleen er komt 16 dollar verzend kosten bij wat hem in totaal 45 dollar maakt. Weet iemand nog een shop waar je deze kan kopen?

Zo nee, waar kan ik het goedkoopst een transparante kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Nietzman schreef op 10 december 2003 @ 13:59:
Ik ben waarschijnlijk heel er lui door niet alle pagina's door te lezen, (Internet is aan het puberen hier.) maar heeft iemand hier ervaring mee?

[...]

Dat lijkt me wel wat.
Dacht gelezen te hebben dat de accu van de iPod 850 mAh levert, dus als er 4 batterijen van bijvoorbeeld 2100 mAh in zitten heb je grofweg 10 x zoveel speelduur als de originele batterij...
Op www.ipodbattery.com staat trouwens meer info over de gebruikte batterijen in de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 13:50:
[...]

Waar kan je zien welke versie je hebt?
sylvesterrr schreef op 03 december 2003 @ 22:41:
Lees de handleiding door!

Instellingen -> Info
....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ochoch schreef op 10 december 2003 @ 15:02:
[...]

Dacht gelezen te hebben dat de accu van de iPod 850 mAh levert, dus als er 4 batterijen van bijvoorbeeld 2100 mAh in zitten heb je grofweg 10 x zoveel speelduur als de originele batterij...
Op www.ipodbattery.com staat trouwens meer info over de gebruikte batterijen in de iPod.
4x2100 baterijen heeft niet 10 keer zoveel power, omdat het maar 1,2 volt per baterij is, en de ipod LiION baterij 3.7 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Z___Z schreef op 10 december 2003 @ 16:38:
[...]

4x2100 baterijen heeft niet 10 keer zoveel power, omdat het maar 1,2 volt per baterij is, en de ipod LiION baterij 3.7 volt.
Maar in serie klopt het wel 3*1.2 = 3.6V is dus OK en dan 2100mAh tegenover 850mAh is een factor 2 dus in theory gaat dat dan 2* zolang mee :9

[ Voor 8% gewijzigd door slybas op 10-12-2003 16:43 ]

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 14:22:

Zo nee, waar kan ik het goedkoopst een transparante kopen?
goedkoper dan 30 euro kan je um (nieuw) niet krijgen.
Zo als ik al zei: www.iskinworld.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 18:53
Ik heb een probleempje met mijn iPod (versie 1). Ik heb XP opnieuw geinstalleerd, en nu synched het ding niet meer met iTunes. Ik gebruik ipv een PCI kaart nu de onboard Firewire port, en de iPod wordt ook gewoon herkend als een IE1394 device. Sterker nog, iTunes roept dat er een iPod is aangesloten maar dat ik mijn iPod software moet upgraden. Ik weet niet precies over welke software het gaat, maar ik heb een iPod Software 1.2 van Apple geinstalleerd, al weet ik niet precies wat dat ding installeert. Daarnaast draai in 4.1.1 van iTunes.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dr. Strangelove schreef op 10 december 2003 @ 18:39:
Ik heb een probleempje met mijn iPod (versie 1). Ik heb XP opnieuw geinstalleerd, en nu synched het ding niet meer met iTunes. Ik gebruik ipv een PCI kaart nu de onboard Firewire port, en de iPod wordt ook gewoon herkend als een IE1394 device. Sterker nog, iTunes roept dat er een iPod is aangesloten maar dat ik mijn iPod software moet upgraden. Ik weet niet precies over welke software het gaat, maar ik heb een iPod Software 1.2 van Apple geinstalleerd, al weet ik niet precies wat dat ding installeert. Daarnaast draai in 4.1.1 van iTunes.
Je moet ff 1.3 installen... die heeft iTunes support. Die kun je hiero downen:
http://a1408.g.akamai.net....20030724.frcdw/setup.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry indien deze vragen al zouden beantwoord zijn, maar ik vond er niets van terug.

Ik ben van plan een ipod 40 gb te kopen maar ik vind het design van de nieuwe ipod eigenlijk verschrikkelijk lelijk en niet echt om aan te zien. Ik begrijp niet waarom het design eigenlijk veranderd is want de vorige versie vond ik perfect, maar die is nog amper verkrijgbaar en heeft minder opties. Maar nu to the point, is het mogelijk om de front van de nieuwe ipod te vervangen door een andere. Een soort case modding eigenlijk. Ik bedoel geen skins want dat vind ik ook niet mooi. Ik vind het design toch wel vrij belangrijk.

Alvast bedankt

Verwijderd

uhm nee de formaat van de nieuwe is niet hetzelfde als bij de ouwe dus zou de hardware los in de case zitten en de knoppen zitten ook niet op dezelfde plaatsen en waar haal je een ouwe case . Die zijn namelijk niet los te krijgen en er zijn natuurlijk nog andere problemen maar ja dit is al zat

Verwijderd

Ik lees in ander topics dat mensen vinden dat de Ipod nu al niet meer top-of-the-bill is...

Xclef?,Rio Karma? e.d zouden al beter zijn enzo.

Wat vinden jullie?

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 12:53:
Ik lees in ander topics dat mensen vinden dat de Ipod nu al niet meer top-of-the-bill is...

Xclef?,Rio Karma? e.d zouden al beter zijn enzo.

Wat vinden jullie?
waar lees je dat en wat is de motivatie?

Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik alleen de iriver iHP 120 meenemen.
Maar dat zou ik waarschijnlijk toch weer kiezen voor de ipod ivm gebruiksgemak, looks en accesoires (itrip bijvoorbeeld).

Ik denk eerlijk gezegd dat de ipod ene heel andere klasse is dan die 2 die jij noemt.

• Chillmeister
denk dat ik alleen de philips zou bedenken. maar als ik zo de reviews lees is de Philips toch een teleurstelling. Ipod is gewoon rete mooi en design speelt toch een belangrijke rol

• Sage
Ik zou gewoon weer een iPod nemen. :>

kleurbleur.nl

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Chillmeister schreef op 11 december 2003 @ 14:52:
denk dat ik alleen de philips zou bedenken. maar als ik zo de reviews lees is de Philips toch een teleurstelling. Ipod is gewoon rete mooi en design speelt toch een belangrijke rol
kan je ook een schilderij kopen ;)

Verwijderd

Largow schreef op 11 december 2003 @ 13:28:
[...]

waar lees je dat en wat is de motivatie?

Als ik nu weer zou moeten kiezen zou ik alleen de iriver iHP 120 meenemen.
Maar dat zou ik waarschijnlijk toch weer kiezen voor de ipod ivm gebruiksgemak, looks en accesoires (itrip bijvoorbeeld).

Ik denk eerlijk gezegd dat de ipod ene heel andere klasse is dan die 2 die jij noemt.
wat is er volgens jou gebruikersvriendelijker aan de iPod? Misschien is de IHP wel veel makkelijk. geen extra software nodig etc...

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

nou de navigatie op de ipod is echt ontzettend handig. Handiger dan bij andere mp3 spelers.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:22:
[...]

wat is er volgens jou gebruikersvriendelijker aan de iPod? Misschien is de IHP wel veel makkelijk. geen extra software nodig etc...
Met name de remote van de irivers vind ik minder (ik heb de slimx550 gehad, heeft dezelfde afstandbediening).
Verder zijn de ipod dock en de touch sensitive knoppen echt super.

• Chillmeister
leokennis schreef op 11 december 2003 @ 15:39:
nou de navigatie op de ipod is echt ontzettend handig. Handiger dan bij andere mp3 spelers.
alleen jammer dat alles met ID3 tags wordt gedaan, en toch jammer dat ik niet een "tree directory" kan gebruiken. je weet wel zoiets als NCD, norton commander maar dan voor de iPod. Maar hij is wel heel makkelijk in gebruik, maar ik ben dan niks anders gewend dus is het ook moeilijk om te vergelijken

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Largow schreef op 11 december 2003 @ 16:21:
[...]

Met name de remote van de irivers vind ik minder (ik heb de slimx550 gehad, heeft dezelfde afstandbediening).
Verder zijn de ipod dock en de touch sensitive knoppen echt super.
Iedereen is hier toch erg pro-ipod, een beetje té, denk ik. De objectiviteit gaat een beetje verloren.

Een IRiver afstandsbediening slecht? LCD display en alle functies erop! Daar kan een Ipod van drooomen!

Maargoed, een Ipod word het dus niet voor mij, X-Clef, RIo Karma of Rio Nitrus....

Die gaan tenminste een dag mee qua battery-life! :P

Ogg en FLAC ondersteuning voor deze speler? Goede batterij? Ext. HDD? Betere geluidskwaliteit? Gunstig geprijsd? Daarop: gunstig geprijsde accesoires?

Toch allemaal met: NEE! te beantwoorden.... Het is en blijft een mooi spelerke, maar als je kritisch gaat kijken heeft hij toch wel wat 'flaws'...
Maarja, omdat de Ipod een kleine revolutie heeft gestart, word hij toch als uitgangspunt gezien en word er toch te snel gegeneraliseerd over hoe goed hij dan is 'omdat zoveel mensen hem hebben'

Sofar.... :*)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op naar deel 2, 1000+ posts is wel weer genoeg :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.