Het grote (oude/nieuwe) IPod topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.590 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
hmm het is ff wennen hoe de ipod de mp3tjes indexeerd enzow, en het was ff een gedoe met die id3 tags maargoed alles werkt nu :)

als heb ik nu wel een enorme waslijst met songs van tiesto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dan even niet snap dat die Ipod van 10 gig duurder is als die van 20 gig bij The Machouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

die 20gb is 2de generatie ipod. Die 10gb is 3de generatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha oke nu snap ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
overigens ze zijn allebei even duur, ik kreeg die van mij voor 299 ex btw(er stond in de computer 327 oid maar dat veranderde zij tot mn verbazing tot 299, wie gaat er dan klagen ;)) en de 20gb ipod 2e generatie staat ook vor 299 in de lijst, ik heb dus gekozen voor de nieuwere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ook de nieuwere de 15 of de 20 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
overigens gebruikt iemand ook echt die notes reader?
ik ben zelf nu mn album tracklists aan het opslaan in txt vorm en die gooi ik in die notes folder, niet dat je ze nou altijd gaat kijken maargoed is toch handig imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er al een iSkin gekocht voor de nieuwe iPod? Bij welke online winkel kan ik het beste kopen? Zag dat je bij www.lajo.biz Skins kan bestellen.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar word die nieuwe ipod van 20 gig voor 449 euro eigenlijk verkocht?
en hoe werkt dat navigeren tussen alle nummers nou? want dat snap ik nog niet helemaal

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 17:01:
Waar word die nieuwe ipod van 20 gig voor 449 euro eigenlijk verkocht?
en hoe werkt dat navigeren tussen alle nummers nou? want dat snap ik nog niet helemaal
je kan playlists maken
of je kan navigeren dmv de id3 tags, dus dan krijg je een scherm:
artists-albums-songs-genres-composers
en daarin heb je weer submenus enzow
bijv als je naar artists gaat zul je eerst een folder zien van de albums van die artist en met een druk verder krijg je de losse nummers. tis heel erg wennen maar als je alles eenmaal goed invult dan werkt het wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Op www.ipod.nl staat het originele promotiefilmpje nog waarin je o.a. de menustructuur en bediening kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de info!, ik denk dat ik toch maar voor de ipod ga, want dat ding werkt wel heel makkelijk zo te zien, en hij zietr er ook nog es heel mooi uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:38:
Thnx voor de info!, ik denk dat ik toch maar voor de ipod ga, want dat ding werkt wel heel makkelijk zo te zien, en hij zietr er ook nog es heel mooi uit :D
Roger that! :P

he, heeft iemand hier al eens geprobeerd linux erop te zetten?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Iskins verkopen ze ook bij: http://www.atstore.nl/

22 euro incl. btw, excl. verzendkosten...

zelf zou ik het liefste zo eentje hebben:
http://www.xtrememac.com/...ds/ipod_case_detail.shtml
maar die heb ik nog niet gevonden in NL.

Verwijderd

ik zag net op de apple site dat de 40 gig ipods nu officieel zijn

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 11:08 ]

• bolleh
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 11:06:
ik zag net op de apple site dat de 40 gig ipods nu officieel zijn

vraagje (is waarschijnlijk al gesteld, sorry..): zijn die docks met line-out uitgang ook geschikt voor de oude ipods?
nee, de nieuwe ipods hebben een speciale firewire aansluiting, omdat hij dunner is geworden moest er een dunnere aansluiting dan de standaard firewire poort

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik vraag me af, nu is die remote van de standaard iPod wel okay, maar zijn er nog andere soorten? Bij bijv. verschillende cd-spelers zie ik de prachtigste remotes compleet met LCD enzo, kunnen die gewoon op de iPod, en zo ja, waar kan ik die kopen/hoe worden ze meestal genoemd?

Verwijderd

Ik had ook ergens gehoord dat je voor de nieuwe iPod games kon downloaden en overzetten naar je iPod? weet iemand daar meer over?

Verwijderd

Is the Machouse een betrouwbare winkel? Ik wil het even weten want daar ga ik waarschijnlijk de new Ipod 20gig kopen.

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
En alweer een zeer positieve review te lezen bij ome tom
http://www.tomshardware.com/mobile/20030911/index.html

[ Voor 4% gewijzigd door ochoch op 11-09-2003 17:25 ]

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
mac house is een betrouwbare winkel ik heb mijn ipod er ook gekocht en had hem in een paar dagen thuis

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

moet je (bij de nieuwe versie uiteraard) nou voor USB 2.0 ondersteuning nou ook een Dock hebben? Of kan het direct via deze kabel?
En zit USB 2.0 ondersteuning dan standaard bij die Dock, of heb je én de Dock én de kabel nodig?

Dus werkt iPod + USB 2.0 nou
-via Dock?
-via USB 2.0 kabel?
-via Dock + USB 2.0 kabel?

Aangezien ik ook voor de afstandsbediening ga, is kan het namelijk handiger/voordeliger zijn direct de 20gb versie te bestellen (incl dock en afstandsbediening) ipv de 10gb versie... als ik dan niets extras voor USB hoef aan te schaffen!

• bolleh
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 16:08:
Is the Machouse een betrouwbare winkel? Ik wil het even weten want daar ga ik waarschijnlijk de new Ipod 20gig kopen.
zeer betrouwbaar, tenminste als ik afga op de vestiging in woerden, ik was er maandag en het zag er(net als de producten van apple) pico bello uit
schaduw schreef op 11 September 2003 @ 21:10:
moet je (bij de nieuwe versie uiteraard) nou voor USB 2.0 ondersteuning nou ook een Dock hebben? Of kan het direct via deze kabel?
En zit USB 2.0 ondersteuning dan standaard bij die Dock, of heb je én de Dock én de kabel nodig?

Dus werkt iPod + USB 2.0 nou
-via Dock?
-via USB 2.0 kabel?
-via Dock + USB 2.0 kabel?

Aangezien ik ook voor de afstandsbediening ga, is kan het namelijk handiger/voordeliger zijn direct de 20gb versie te bestellen (incl dock en afstandsbediening) ipv de 10gb versie... als ik dan niets extras voor USB hoef aan te schaffen!
dock + usb 2.0 kabel

de kabel ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
                   Usb 2.0
                     /
IPOD connector -----<
                     \
                   Firewire

de ipod connector gaat in je dock of in je ipod, de usb 2.0 in je pc, en de firewire in je stopcontact aansluiting(hoeft niet)
en je kan natuurlijk ook gewoon via firewire aansluiten ipv usb 2.0

[ Voor 65% gewijzigd door bolleh op 11-09-2003 23:50 ]

• bolleh
quote ipv edit :X

[ Voor 101% gewijzigd door bolleh op 11-09-2003 23:50 ]

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 16:08:
Prima winkel.
Heb er een tijdje geleden m'n computer gekocht, allemaal netjes afgehandeld. :)

Iemand ervaring met het openen van een iPod? Mijn lieve Abby (:o :p) heeft een stofje ónder het display zitten... ff opereren dus. :)

PS: Het is dat wel "het grote iPod topic", maar dan zijn jullie nóg in staat de naam fout te spellen. Foei. :p

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

ik haat me nieuwe 10gig iPod... :| hijs dunner dan me oude 5gig iPod.. hierdoor kan ik me hoesje van 100 gulden dus niet goed klemmen als me iPod erin zit..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ReseTTim schreef op 12 september 2003 @ 00:25:
ik haat me nieuwe 10gig iPod... :| hijs dunner dan me oude 5gig iPod.. hierdoor kan ik me hoesje van 100 gulden dus niet goed klemmen als me iPod erin zit..
hoesje voortaan meeverkopen? :+

soms zijn de oplossingen ook zo simpel he :P
trouwens, je kan altijd nog een stukje hout eronder plakken ofzow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

hoe krijg ik mijn eigen equalizer settings in de ipod?
het schijnt dat het kan, maar hoe?

(windows icm. ephpod / ipod 10 gig (oude)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

bolleh schreef op 11 September 2003 @ 23:41:

dock + usb 2.0 kabel

de kabel ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
                   Usb 2.0
                     /
IPOD connector -----<
                     \
                   Firewire

de ipod connector gaat in je dock of in je ipod, de usb 2.0 in je pc, en de firewire in je stopcontact aansluiting(hoeft niet)
Als ik het goed lees, kun je die kabel dus ook gewoon zonder dock gebruiken toch?
Dan heeft die Dock eigenlijk meer een 'cosmetische' functie (?), t is gewoon een bureauhoudertje?

(wil t ff zeker weten, t is natuurlijk een errug grote uitgave... voor mij wel iig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
schaduw schreef op 12 september 2003 @ 10:37:
[...]

Als ik het goed lees, kun je die kabel dus ook gewoon zonder dock gebruiken toch?
Dan heeft die Dock eigenlijk meer een 'cosmetische' functie (?), t is gewoon een bureauhoudertje?

(wil t ff zeker weten, t is natuurlijk een errug grote uitgave... voor mij wel iig :))
ja kan gewoon zonder dock
en die dock is gewoon voor de gebruiksvriendelijkheid, kbedoel je zet je ipod erop en je bent klaar, geen lelijke draden op je bureau(tenzij je hem recht voor je zet aan het begin van je bureau ;))
gewoon erin zetten en klaar is schaduw

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

bolleh schreef op 11 september 2003 @ 23:41:
[...]

zeer betrouwbaar, tenminste als ik afga op de vestiging in woerden, ik was er maandag en het zag er(net als de producten van apple) pico bello uit

[...]

dock + usb 2.0 kabel

de kabel ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
                   Usb 2.0
                     /
IPOD connector -----<
                     \
                   Firewire

Jah maar die usb2 kabel krijg je niet standaard erbij. Moet je apart bijkopen, is iets van 20 euro.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

ff een simpele vraag met een even simpel antwoord:

kan een ipod die zonder dock verkocht wordt (10gig), aangsloten worden op een PC zonder firewire (alleen USB)???

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

leokennis schreef op 13 september 2003 @ 01:01:
ff een simpele vraag met een even simpel antwoord:

kan een ipod die zonder dock verkocht wordt (10gig), aangsloten worden op een PC zonder firewire (alleen USB)???

Leo
als ik t goed begrepen heb, lukt dat dus alleen met die USB 2.0 kabel (lees de berichten hierboven ff) van +/- 22 euro

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Als ik het goed begrijp zijn de M9244 versies dus de nieuwste (verkrijgbaar in 10. 20 en 40 GB). Zoals de ipods die hier staan: http://www.mailamac.nl/sh...rd]=&VID=DEyuk5liitHVrp42

Het is maar goed dat ik de hele thread heb gelezen want ik was nu dus wel ff confused tussen de oude v3 ipod en de nieuwe. Op de site van apple staat namelijk ook dat hij verkrijgbaar is in 10, 20 en 40 GB terwijl ik hem bij veel winkels alleen in 10, 15 en 30 GB zag. Maarja.. dat was dus de oude :)

Ik wilde eerst de 15 GB versie gaan kopen maar nu snap ik dus dat dat de oude v3 is. Nu ga ik dan maar voor de 20 GB versie (V3) omdat je dan gelijk een dock en carrying case en remote erbij krijgt en die krijg je niet bij de 10 GB.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Verwijderd

Bij de 15 gig krijg je ook een dock en een carrying case en remote.

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

hmmmmm ik heb bij mijn XClef zo'n kabel gekregen van USB naar Firewire. Die zou dus moeten werken op de Ipod??

Leo

leoaq.fm // Jeune Loop

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Ik ben nu bezig om RSS feeds op m'n iPod te krijgen. Tot nu toe gaat het heel aardig, ik zet ze om naar vCards (want ik heb een 5gb iPod die geen Notes aan kan).
Ik heb dan elke ochtend een verse lading nieuws van tweakers, webwereld, php.net en nog ca. 10 sites.
Als iemand tzt interesse heeft kan ik de 15 regels tellende PHP code hier wel neerzetten :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

leokennis schreef op 13 September 2003 @ 18:35:
hmmmmm ik heb bij mijn XClef zo'n kabel gekregen van USB naar Firewire. Die zou dus moeten werken op de Ipod??

Leo
Die zou mogelijk werken op de 1e 2e gen iPod, maar de 3e gen heeft een "speciale appleuitgang" op de iPod zelf.

Verwijderd

chem schreef op 13 september 2003 @ 18:41:
Ik ben nu bezig om RSS feeds op m'n iPod te krijgen. Tot nu toe gaat het heel aardig, ik zet ze om naar vCards (want ik heb een 5gb iPod die geen Notes aan kan).
Ik heb dan elke ochtend een verse lading nieuws van tweakers, webwereld, php.net en nog ca. 10 sites.
Als iemand tzt interesse heeft kan ik de 15 regels tellende PHP code hier wel neerzetten :)
zou heel erg mooi zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 17:34:
Bij de 15 gig krijg je ook een dock en een carrying case en remote.
Dat weet ik, maar ach, scheelt maar 30 euro voor 5 gb ofzo.. is wel de moeite waard. Meer dan 20 gb heb ik in ieder geval echt niet nodig en daar heb ik zeker voorlopig genoeg aan (bovendien hebben de nieuwste v3 ipods wel interne upgrades gekregen oid?? dus ik denk dat ik iig beter de 20 gb dan de 15 gb kan nemen) :)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

Heeft hier iemand een v2 Pod?

Hoelang gaan deze nou in de praktijk mee kwa batterij?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

HIValicious schreef op 14 september 2003 @ 01:31:
Heeft hier iemand een v2 Pod?

Hoelang gaan deze nou in de praktijk mee kwa batterij?
als je hem continu aanhebt?
weet ik niet..
1 tot 1.5 uur per dag?
zo'n 5 dagen..

dit had ik op vakantie..
waarbij ik alke dag ong. 1 tot 1.5 uur aan het strand lag en 5 dagen niet had opgeladen..
weinig manueel van nummer veranderd..
of anders via de afstandsbediening..

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een iPod 15 gig nu heb ik volgens mij een probleem. Als de iPod helemaal leeg is en ik hem oplaad komt er het teken van Apple te staan en dan doet ie verder niets meer, ik moet hem dan resetten en dan doet ie het weer. Het lijkt mij dat dit niet normaal is? En kan ik hier nog iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ik heb dus een v2 iPod en heb hem eignelijk constant aan, heb hem nu ongeveer 5 maanden en hij gaat nog steeds 12 uur mee. Moet je trouwens niet 1.3 er opzetten maar 1.2.7. Die 1.3 vreet veel meer batterijen dan 1.2.7 en bij ging de iPod ook overslaan en nog meer vreemde kuren vertonen. Je kan met 1.3 verder niks extra's behalve AAC afspelen.

En Chem, ik ben ook zeer geintresseerd in die 15 regels php code. :)

[Edit]
Je kan even kijken bij de Knowledge Base van Apple. Staat geloof ik een link in naar de openingstopic. Die trouwens ook niet heel erg mee up to date is. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sage op 14-09-2003 14:37 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

http://www.ipoding.com/

zijn gisteren ook wat leuke proggies voor verschenen om iets soortgelijks te doen voor news.google.com

http://mesmerized.org/teki/uploads/googleget/

verder heb ik vroegah wel eens een soortgelijk proggie gehad waarmee je die RSS feeds kon gebruiken, en die sloeg ie dan in je kalender per dag op (en per dag kon je dus dat nieuws lezen)

[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 14-09-2003 14:39 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Sage schreef op 14 September 2003 @ 14:35:
Ik heb dus een v2 iPod en heb hem eignelijk constant aan, heb hem nu ongeveer 5 maanden en hij gaat nog steeds 12 uur mee. Moet je trouwens niet 1.3 er opzetten maar 1.2.7. Die 1.3 vreet veel meer batterijen dan 1.2.7 en bij ging de iPod ook overslaan en nog meer vreemde kuren vertonen. Je kan met 1.3 verder niks extra's behalve AAC afspelen.

En Chem, ik ben ook zeer geintresseerd in die 15 regels php code. :)

[Edit]
Je kan even kijken bij de Knowledge Base van Apple. Staat geloof ik een link in naar de openingstopic. Die trouwens ook niet heel erg mee up to date is. :P
Heb je dat zelf getest ofzo. En ik kan btw 1.2.7 niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Laatst online: 18-09-2024
O.D.Smolik schreef op 14 September 2003 @ 15:45:
[...]

Heb je dat zelf getest ofzo. En ik kan btw 1.2.7 niet vinden?
Nee, die is volgens mij ook nooit uitgebracht :) Er wordt 1.2.6 bedoeld. Sinds 1.3 slaan nummer ineens af en toe over, daarvoor nog nooit gehad. Ik ga 1.2.6 er dus maar weer even opzetten.
Is dit meer mensen opgevallen? (of nog andere probs met 1.3 Win versie)?

UPDATE:
En wat ik al dacht: de 1.2.6 updater doet het niet (Update button ge-disabled) omdat er een nieuwere versie op de Ipod (1.3) staat :(
Hoe kom ik hier omheen?

[ Voor 17% gewijzigd door Chris10 op 14-09-2003 21:37 ]

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 14:32
Ik heb er net 1 gekocht op eBay! :9
$240 (excl. verzenden) voor een 10GB iPod (3rd gen) in staat 4 uit 5. Kan niet wachten tot ik 'em binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

LuNaTiC schreef op 14 September 2003 @ 14:39:
http://www.ipoding.com/

zijn gisteren ook wat leuke proggies voor verschenen om iets soortgelijks te doen voor news.google.com

http://mesmerized.org/teki/uploads/googleget/

verder heb ik vroegah wel eens een soortgelijk proggie gehad waarmee je die RSS feeds kon gebruiken, en die sloeg ie dan in je kalender per dag op (en per dag kon je dus dat nieuws lezen)
Dat per dag is wel een leuk idee, eens zien wat ik daar mee kan doen!

Het scriptje werkt nu OK, ik heb andere tools gezien die min-of-meer hetzelfde kunnen, maar die pakken eigenlijk alleen headlines, en geen content (of description).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

bolleh schreef op 08 September 2003 @ 19:24:
[...]

voor usb moet je de ipod > firewire/usb kabel kopen, is dus een kabel die je in ipod knalt en dan splitst in een firewire en een usb kabel(usb laadt de ipod niet op, die firewire gooi je dan in de stopcontact dinges om op te laden)
Hm, dat had ik even over het hoofd gezien bij het bestellen van mijn 20gb ipod.

Dezen zitten er standaard bij:
FireWire-kabel
FireWire-adapter voor de pc

Ik dacht dat die laatste een usb adapter zou zijn. Maar niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een verloopstukje van 6 pins firewire naar 4 pins firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Chris10 schreef op 14 September 2003 @ 21:27:
[...]
Nee, die is volgens mij ook nooit uitgebracht :) Er wordt 1.2.6 bedoeld. Sinds 1.3 slaan nummer ineens af en toe over, daarvoor nog nooit gehad. Ik ga 1.2.6 er dus maar weer even opzetten.
Is dit meer mensen opgevallen? (of nog andere probs met 1.3 Win versie)?

UPDATE:
En wat ik al dacht: de 1.2.6 updater doet het niet (Update button ge-disabled) omdat er een nieuwere versie op de Ipod (1.3) staat :(
Hoe kom ik hier omheen?
Ik bedoelde inderdaad de 1.2.6, dank je. :) Maar ik heb het inderdaad getest en de batterij duur is echt een stuk minder. Ik weet niet meer precies hoeveel, alweer een tijdje geleden, ik heb een Mac iPod, en ben het vergeten.

En inderdaad, dat probleem had ik toen ook met het terugflashen van de player. Ik heb het maar gewoon makkelijk gedaan. Zorgen dat alle playlists goed staan en alle nummers op je comp staan. Daarna gewoon alles wissen op de iPod en de update er op ketsen. Dan de nummers er weer op en klaar! Gebruik je je FireWire tenminste een keer echt intensief. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:51
heb het al gevonden, sorry

[ Voor 83% gewijzigd door C00P op 16-09-2003 16:48 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Verwijderd

Ik wou nog ff weten hoe de geluidskwaliteit van de ipod nou is

• bolleh
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 18:30:
Ik wou nog ff weten hoe de geluidskwaliteit van de ipod nou is
dik in orde

Verwijderd

ik vind het geluid ook goed. heb wel een nieuwe kop telefoon aangeschaft, maar dat is meer omdat ik oordoppen bijvoorbaat al irritant vind.

Verwijderd

mooi :)

Maar ik weet niet of het al gezegt is (dus niet flamen als het wel gezegt is ;) )
Maar op deze site kun je iskins kopen voor 17 euro inclusief btw :D
http://www.voorjegemac.nl/

Verwijderd

das het goedkoopste dat ik tot nu toe gezien heb... thanks! die ga ik bestellen :)

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

ik heb mijn iskin via ebay besteld samen met een cassette adapter, kwam op totaal $26 voor een forst iskin, cassette adapter van xtrememac en verzendkosten :)

Verwijderd

dat is zeker geen geld. heb het alleen niet zo op ebay, en heb ook echt alleen maar een iskin nodig...

Verwijderd

Ik was van plan een nieuwe pod 10 gb te halen bij de apple shop, maar nu heb ik gelezen dat er een 15 gb versie met extra's is voor niet veel meer geld.
Op de appel pagina staat de 10 gb pod met studentenkorting voor EUR 322,- Ik kan echter de 15 gb versie niet vinden, ook op de apple.com site niet. Kan iemand mij vertellen hoeveel apple voor de 15 gig versie vraagt?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 21:52 . Reden: typo :( ]

Verwijderd

Apple zelf verkoopt de 15 gig versies niet meer, alleen de 10, 20 en 40 versies

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 22:00 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 21:59:
Apple zelf verkoopt de 15 gig versies niet meer, alleen de 10, 20 en 40 versies
ik heb net een 15GB besteld bij een applestore hier in groningen. Die zei dat de hij nog gewoon geleverd werd door de leverancier en dat de prijs tussen de 10 en de 20 zit, ik heb er dus 399 voor betaald.

die 5 GBextra heb ik toch niet nodig, en deze is PRECIES hetzelfde als de 20, dus ik ben er erg tevreden mee :) hij gaat hem morgen bestellen (donderdag avond kon niet) en dinsdag kan ik hem ophalen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

399 maar?
Weet je mischien of er ook een applestore in de buurt van almere is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af welke software jullie gebruiken om windows te syncen met je ipod.
ik heb Media Center 9 gebruikt voor een maand, maar heb weinig zin om te betalen dus ga vandaag ephpod gebruiken. (wil nie betalen omdat itunes voor windows er aan komt...)

MC 9 is overigens wel een goed pakket, werkt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Heb mijn iPod 10GB 3G nu ook binnen ($275 incl. verzenden, 2ehands, zeer goede staat, via eBay gedaan) Mooi ding! :9
Zoek alleen nog een goede iSkin/hoesje. Enig idee waar die goedkoop te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

Tarin

Just plain weird.

Phreak schreef op 19 september 2003 @ 12:18:
Heb mijn iPod 10GB 3G nu ook binnen ($275 incl. verzenden, 2ehands, zeer goede staat, via eBay gedaan) Mooi ding! :9
Zoek alleen nog een goede iSkin/hoesje. Enig idee waar die goedkoop te krijgen zijn?
Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 19:36:
mooi :)

Maar ik weet niet of het al gezegt is (dus niet flamen als het wel gezegt is ;) )
Maar op deze site kun je iskins kopen voor 17 euro inclusief btw :D
http://www.voorjegemac.nl/
:>

ligt het trouwens aan mij of ziet de iSkin er daar anders uit? Het lijkt alsof de knoppen ook 'beschermt' worden :?.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je de goede link aanklikken. er staan 2 iskins op,
1 voor de 1&2 generatie
en 1 voor de 3de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
Thanks Tarin. Maar eens even kijken :)

Heb trouwens net geprobeerd om mijn iPod aan te sluiten op de FireWire van de Pinnacle DV500 videobewerkingskaart maar de iPod wordt niet herkend. Daar wil het dus niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op 19 September 2003 @ 12:26:
[...]

[...]

:>

ligt het trouwens aan mij of ziet de iSkin er daar anders uit? Het lijkt alsof de knoppen ook 'beschermt' worden :?.
Ja ik zie ook net dat het geen Iskins zijn, maar Ipod skins :P (lijkt nogal op elkaar)
En deze zijn inderdaad iets anders, maar ze zijn wel van hetzelfde materiaal denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Hey man,

'k heb vandaag m'n ipod 10gb 3rd gen gekregen en ik ben er echt helemaal verliefd op. Echter wil ik 'm wel zo mooi houden en zoek ik dus een hoesje die er wat minder lomp uitziet als die iskin's, die uiteindelijk best duur zijn (16 euro ja, maar dan nog 15 euro rembours, misschien geen gek idee om een inkoopactie te doen?). Is de leathercase beter dan die iskin? En heeft iemand al die iSee voor 3rd gen ipod en waar heeft diegene 'm dan ook gekocht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euuhm ze spreken toch wel degelijk hier en daar over iskin. vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Neej dat zijn wel hele andere skins, dan de originele iSkin.

• E-jey
  • Niet online
Ik heb sindskort een Ipod 5gig. Eerste versie.
Meestal als ik een liedje op me ipod wil zetten krijgen ik deze error:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ipod-error.gif

Ik krijg deze error zowel bij grote sets als bij een album met kleine nummers.

Iemand een id wat het kan zijn?

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

E-jey schreef op 20 September 2003 @ 00:07:
[afbeelding]

Misschien is je schijf fucked? Format should fix it?

• Daan
Phreak schreef op 19 September 2003 @ 13:50:
Heb trouwens net geprobeerd om mijn iPod aan te sluiten op de FireWire van de Pinnacle DV500 videobewerkingskaart maar de iPod wordt niet herkend. Daar wil het dus niet mee?
Nogmaals, dat wil dus niet?

Ik sluit 'em aan op de firewire poort van de DV500 maar iPod manager kan geen iPod vinden, evenals Ephpod en MusicMatch. Ik moet dus per se een losse firewire kaart kopen?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

E-jey schreef op 20 September 2003 @ 00:07:
[afbeelding]

Ja.. je zult wel een firewire poort van je Audigy gebruiken. Koop maar apart kaartje.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• E-jey
  • Niet online
OzBoz schreef op 20 September 2003 @ 14:26:
[...]

Ja.. je zult wel een firewire poort van je Audigy gebruiken. Koop maar apart kaartje.
Nope, ik heb een apart kaartje ;)
Ik heb het probleem al opgelost door hem te restore en de firmware versie 1.3 erop te zetten.

edit:

Weet iemand waar je een bescherm hoesje kan kopen voor niet al te veel geld?
Ik heb wel een paar winkels gevonden maar daar waren ze allemaal zo duur :/

[ Voor 21% gewijzigd door E-jey op 20-09-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb al een aantal malen vragen gesteld over het emuleren van m'n eigen (logische) directorystructuur voor MP3's op de iPod, i.p.v. het retaggen van mijn hele zooi MP3's en het bijhouden van de boel in een of ander MP3 managementprogramma. Ook anderen vragen/vroegen zich af of dat kon.
Met EphPod in combinatie met Tag&Rename heb ik een snelle en simpele methode gevonden die de directorystructuur omzet in "Genre", "Artist" en "Album" op de iPod. 'K heb gisteren ff een kleine guide in elkaar gedraaid :)

Hij is hier te bekijken.

Als je nog vragen/opmerkingen/aanvullingen hebt kun je altijd ff mailen.
Misschien trouwens ook een idee om dit op te nemen in de 1e post van dit topic ;)
Veel plezier ermee :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Startpost bijgewerkt! Thanx FireFox

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik denk dat de openingspost eigenlijk in het algemeen een klein onderhoud beurtje nodig heeft. ;)

Zo is er bijvoorbeeld al een grotere iPod en is Audible ook voor Windows. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel uur halen jullie ongeveer met de accu in de nieuwe ipod?
Want ik las dat hij bij somige mensen al na 4 uur op was? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Hey ik ben opzoek naar een iPod 5 GB maar ik kan ze echt nergens meer vinden (ja ik weet dat ze niet meer gemaakt worden). 2e hands vind ik eventueel ook goed.
Weet iemand een paar site's/winkels waar ze de 5 GB versie nog verkopen?
Ik wil niet meer dan 250,- euro uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij http://www.achtr.nl zijn ze in de op=op aanbieding voor 199 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
hm ja maar die zijn voor Mac...

Edit: Ik heb een Mac Ipod. Kan ik hiervan zonder problemen een Windows Ipod maken (en viceversa)?
Ja, dit is vreselijk makkelijk en er kan praktisch niks fout gaan, tenzij je tijdens het updaten je IPod eruit rukt.

was ik ff tjes vergeten :Y)

[ Voor 81% gewijzigd door Dude86 op 22-09-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

is het op enige manier mogelijk om een oude Ipod (dus met alleen Firewire) op een PC ZONDER firewire aan te sluiten? (Via USB verloopstekkertje, andere kabel oid.)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 22 September 2003 @ 17:18:
Hey ik ben opzoek naar een iPod 5 GB maar ik kan ze echt nergens meer vinden (ja ik weet dat ze niet meer gemaakt worden). 2e hands vind ik eventueel ook goed.
voor 250 kocht ik onlangs een 10gb... gewoon effe de online mac shops in de gaten houden voor aanbiedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
dimitio schreef op 22 September 2003 @ 17:18:
http://www.x-alt.nl/pagesNederland/NLindex.html
daar is de Ipod te koop voor 250.

Die had ik bijna gekocht, totdat ik voor 150 euro een 5 gig van een vriend kon overkopen :)

Heeft iemand een idee waar ik een bescherm hoesje voor me 5gig ipod kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
kijk op ebay.com daar hebben ze het wel

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

Je zou eventueel hier kunnen kijken. Deze verkoper heeft iskins voor $11.75, ik heb mijn iskin ook van hem gekocht. Verzendkosten zijn ook aardig laag, maar $6

Verwijderd

Net gebeld met X-alt.

De Apple iPod 10 GB voor 249,- ex. btw is NIET meer leverbaar.... :(

Weet iemand waar ik een 10 of 20 GB iPod kan kopen (met afstandsbediening) voor een redelijke prijs... :)

(jaja, pricewatch, maar die is niet echt up-to-date) ;)

edit:

Heb net een mail gestuurd naar MacHouse, die hbb een 20 GB iPod 2e generatie staan voor 299,-
Is dit een goede prijs... :?

Dahm, MacHouse heeft die 20 GB ook niet meer... :/

Weet iemand waar er nog 2e generatie Ipod's te koop zijn...??? :'(

Bijna niemand heeft ze meer.... |:(

(of anders spotgoedkope 3e generatie) ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 14:06 ]

• Dude86
Shit! net gebeld naar http://www.achtr.nl voor de iPod 5 GB van €199,- uit de op=op actie, maar ze hebben ze niet meer!! :'( Net te laat...

Weet iemand nog meer winkels die de 5 GB versie voor 199 euro ( of minder) verkopen?

• Sage
Ik denk dat je 2e hands ook aardig wat kan vinden. Nieuw lijkt me erg moeilijk aangezien de 5GB al een hele tijd niet meer gemaakt/verkocht word en er toch wel snel door heen ging. De 10GB en 20GB zijn denk ik nog wel te vinden. Vooral de 20GB is wel lekker pijs voordelig zag ik laatst. Maar dat was inderdaad bij MacHouse. ;)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Even over die iTrip, ik begrijp dat je dus in je auto draadloos je ipod kan aansluiten maar kan je er ook gewoon radio mee luisteren gewoon met je oordopjes? En waar kan je hem kopen in nederland? Ik heb al op de apple site gekeken maar daar kan je hem alleen kopen via america

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 21:46 ]

• Master__R
  • Laatst online: 14:38
Ik heb een klein vraagje:

Ik wil ook een hdd mp3 speler gaan kopen, maar welke?!

Mijn eisen zijn:
- minimaal 15gb ruimte
- het liefst wil ik hem ook gewoon gebruiken als externe harddisk (kunnen ze dit allemaal?)
- afstandsbediening bij de oordopjes (in het snoer dus)
- aansluiting met firewire aangezien ik geen usb 2.0 heb
- goede geluidskwaliteit
- min 10 uur draaien na 1x opladen

Welke spelers komen dan in aanmerking?
Ik dacht zelf aan de Ipod, maar die heeft weer een slechte accu(?!), of aan de Philips HDD100 (achterhaald?)

De kosten tussen deze 2 liggen vrijwel gelijk dus das niet zo'n probleem.

• Nick|IA
  • Laatst online: 16-03-2018
Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 20:45:
Even over die iTrip, ik begrijp dat je dus in je auto draadloos je ipod kan aansluiten maar kan je er ook gewoon radio mee luisteren gewoon met je oordopjes? En waar kan je hem kopen in nederland? Ik heb al op de apple site gekeken maar daar kan je hem alleen kopen via america
In Nederland zijn FM-transmitters illegaal. Ik weet dat de LineX Digital FM-Transmitter een tijd lang in Nederland is verkocht, maar uit de handel is genomen. Je zou kunnen kijken of er ergens nog restvoorraden zijn. De iTrip is bij mijn weten nog nooit via de normale winkels in Nederland verkocht.
Master__R schreef op 24 September 2003 @ 22:06:
Ik heb een klein vraagje:

Ik wil ook een hdd mp3 speler gaan kopen, maar welke?!

Mijn eisen zijn:
- minimaal 15gb ruimte
- het liefst wil ik hem ook gewoon gebruiken als externe harddisk (kunnen ze dit allemaal?)
- afstandsbediening bij de oordopjes (in het snoer dus)
- aansluiting met firewire aangezien ik geen usb 2.0 heb
- goede geluidskwaliteit
- min 10 uur draaien na 1x opladen

Welke spelers komen dan in aanmerking?
Ik dacht zelf aan de Ipod, maar die heeft weer een slechte accu(?!), of aan de Philips HDD100 (achterhaald?)

De kosten tussen deze 2 liggen vrijwel gelijk dus das niet zo'n probleem.
Voor deze vraag kun je beter terecht in dit topic.

Maar het korte antwoord: de iPod voldoet aan alle wensen behalve twee: het gebruik als externe harddisk en de batterijlevensduur, die wordt geschat op 8 uur. En oja, USB 2.0 is ook compatible met de 'oude' USB-standaard, maar het gaat lang niet zo snel. Het is dus niet nodig om USB 2.0 te mijden - bovendien zijn er goedkope USB 2.0-kaarten beschikbaar.

De Philips HDD100 is korter op de markt dan de iPod, dus achterhaald kun je 'm niet noemen.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 20:45:
Stukje trug staat www.voorjegemac.nl, maar die heeft hem nog niet.
Ik wacht er zelf ook op. Als je er een te pakken krijgt....laat het me weten!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat de iTrip in nederland niet verboden is, het mag maximaal 10 mw ongewenste uitstraling hebben.

Verwijderd

Zo'n iTrip lijkt me ook wel wat, ik heb al zo'n verloop voor in de auto (casettebandje) maar dit is wel een stuk stoerder.. 8)

/me Heeft binnenkort een iPod 20 GB 2nd generation *D
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.