Die Itrip voor gen 1&2 lijkt gewoon leverbaar. Ik heb 3rde dus moet wachten, maar Oeloe jij kan hem wel bestellen volgens mij.
Verwijderd
Maar kan die iTrip nou ook radio golven ontvangen en dan via oordopjes gewoon radio luisteren?? zonder dat je bij een radio zit?
Edit: jammer dat je niet radio kan luisteren zonder een radio in de buurt met iTrip anders had ik hem zeker gekocht, deze bewaar ik voor later en koop de belkinbatteriepack.
Edit: jammer dat je niet radio kan luisteren zonder een radio in de buurt met iTrip anders had ik hem zeker gekocht, deze bewaar ik voor later en koop de belkinbatteriepack.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 18:44 ]
Verwijderd
Ja, ik weet t ...Largow schreef op 25 September 2003 @ 17:05:
Die Itrip voor gen 1&2 lijkt gewoon leverbaar. Ik heb 3rde dus moet wachten, maar Oeloe jij kan hem wel bestellen volgens mij.
Dat is de iFM.Verwijderd schreef op 25 september 2003 @ 17:24:
Maar kan die iTrip nou ook radio golven ontvangen en dan via oordopjes gewoon radio luisteren?? zonder dat je bij een radio zit?
hey tweakers, ik heb vandaag zitten rondneuzen op de website van Apple voor een iPod.
Op de website ben ik naar store gegaan en toen naar "special deals" (links onderaan de pagina). Daar viel mijn oog op dit product:
"iPod 10GB MAC (prior version w/ touch pad, remote & carrying case) - Refurbished"
voor maar $169,-
Het leek me wel een aardige aanbieding, maar heeft er hier iemand ervaring met gerefurbishde iPods?
Volgens Apple zijn ze volledig getest en doen ze het gewoon, maar zien ze er wel goed uit? geen lelijke krassen enzo?
link: Special Deals
Op de website ben ik naar store gegaan en toen naar "special deals" (links onderaan de pagina). Daar viel mijn oog op dit product:
"iPod 10GB MAC (prior version w/ touch pad, remote & carrying case) - Refurbished"
voor maar $169,-
Het leek me wel een aardige aanbieding, maar heeft er hier iemand ervaring met gerefurbishde iPods?
Volgens Apple zijn ze volledig getest en doen ze het gewoon, maar zien ze er wel goed uit? geen lelijke krassen enzo?
link: Special Deals
Verwijderd
iPod 10GB WINDOWS (prior version w/ touch pad, remote & carrying case) - Refurbished
Staat wel in de lijst, maar er zit geen ad knop meer bij.
Ik denk dat die dus uitverkocht zijn...
De 20 GB heeft nog wel een ad knop, die is 269,-
Ik denk dus dat je pech hebt...

Ik heb een iPod 10GB (Win) of een 20GB (Mac) te koop. De 20GB Mac ga ik nog ff updaten naar de laatste Windows versie, en je krijgt er ook de Windows software bij.
Beiden zijn van de 2e generatie met "touch draaiwiel" en afstandsbediening. Ook heb ik de originele dozen / handleiding / software erbij.
1 van de twee gaat weg, afhankelijk van het bod dat ik op ieder van ze krijg.
Beiden zijn in prima staat.
Als je wilt bieden, doe dat dan per mail (andygeerlings@lycos.com), niet hier. Je hoeft me trouwens ook niet met de laagste pricewatch prijzen om de oren te slaan want die kloppen niet
Beiden zijn van de 2e generatie met "touch draaiwiel" en afstandsbediening. Ook heb ik de originele dozen / handleiding / software erbij.
1 van de twee gaat weg, afhankelijk van het bod dat ik op ieder van ze krijg.
Beiden zijn in prima staat.
Als je wilt bieden, doe dat dan per mail (andygeerlings@lycos.com), niet hier. Je hoeft me trouwens ook niet met de laagste pricewatch prijzen om de oren te slaan want die kloppen niet
[ Voor 27% gewijzigd door Cheetah op 26-09-2003 10:35 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Ik heb een 20gb pod aangeschaft en ben er heel erg blij mee. wat een apperaat! maar hoe werkt het tag system nou? Als ik met tag en rename wat tags bijwerk op mijn HD neemt ie via Ephod maar een gedeelte over... genre doet ie wel, bij sommige nummers het eengegeven album, maar artiest neemt ie helemaal niet over. Hoe werkt dat?
Je moet de startpost eens door gaan lezenVerwijderd schreef op 26 September 2003 @ 10:11:
Ik heb een 20gb pod aangeschaft en ben er heel erg blij mee. wat een apperaat! maar hoe werkt het tag system nou? Als ik met tag en rename wat tags bijwerk op mijn HD neemt ie via Ephod maar een gedeelte over... genre doet ie wel, bij sommige nummers het eengegeven album, maar artiest neemt ie helemaal niet over. Hoe werkt dat?
Ik heb een tutorial geschreven om je leven wat te vergemakkelijken zodat je niet de hele zooi hoeft te gaan retaggen.
Kijk hier maar eens
Als je ff wacht dan werk ik hem nog iets bij. Het kan nl. nog mooier
[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 26-09-2003 10:29 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Verwijderd
Ik heb je tutorial gelezen maar ik denk niet dat dat gaat werken bij mij, ik heb namelijk niet echt een ordening in mijn mp3 folder...
Het ging mij er meer om dat wanneer de pod zou crashen dat ik de hele zooi opnieuw moet gaan taggen omdat ie de tags niet overneemt van de mp3`s op mijn HD... of kan je de DB back-up maken?
Het ging mij er meer om dat wanneer de pod zou crashen dat ik de hele zooi opnieuw moet gaan taggen omdat ie de tags niet overneemt van de mp3`s op mijn HD... of kan je de DB back-up maken?
Hmja maar het ging mij meer om of er mensen ervaring hadden met dit soort producten. Zien ze er echt nog mooi uit, zonder krassen e.d. ?Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 22:25:
iPod 10GB WINDOWS (prior version w/ touch pad, remote & carrying case) - Refurbished
of is het zo'n bagger inelkaar gezet ding met verschillende onderdelen maar die het wel nog gewoon doet?
edit:
de "iPod 10GB MAC (prior version w/ touch pad, remote & carrying case) - Refurbished" staat er weer op.
[ Voor 9% gewijzigd door Dude86 op 26-09-2003 14:29 ]
Verwijderd
ik heb begrepen dat er een nieuwe behuizing om heen komt dus ze zouden er weer als nieuw uit moeten zien. beste is natuurlijk gewoon effe mailen en vragen...
Je kunt denk ik beter je mp3 files op je HD op orde brengen dan in je Ipod alles te taggen.Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 11:05:
Ik heb je tutorial gelezen maar ik denk niet dat dat gaat werken bij mij, ik heb namelijk niet echt een ordening in mijn mp3 folder...
Ik denk dat het sowieso niet uitmaakt, tenzij je je momenteel in de VS bevind...dimitio schreef op 26 september 2003 @ 14:10:
Hmja maar het ging mij meer om of er mensen ervaring hadden met dit soort producten. Zien ze er echt nog mooi uit, zonder krassen e.d. ?
of is het zo'n bagger inelkaar gezet ding met verschillende onderdelen maar die het wel nog gewoon doet?
edit:
de "iPod 10GB MAC (prior version w/ touch pad, remote & carrying case) - Refurbished" staat er weer op.
Uit de Apple store FAQ:
Vrij duidelijk helaas...Where does the Apple Store sell and ship products?
The Apple Store sells and ships products only within the United States. No shipments can be made to APO or FPO addresses, U.S. territories, or addresses outside the United States. You may not export products purchased at the Apple Store.

Full Specz
Verwijderd
Ik heb net voor mij en ReseTTim een iTrip besteld... 
In de loop van volgende week in huis al t goed is...
Als ik m getest heb zal ik mijn bevindingen melden in dit topic...
In de loop van volgende week in huis al t goed is...
Als ik m getest heb zal ik mijn bevindingen melden in dit topic...
Ah dan houdt het op natuurlijkFirefoxAG schreef op 26 September 2003 @ 16:33:
[...]
Ik denk dat het sowieso niet uitmaakt, tenzij je je momenteel in de VS bevind...
Uit de Apple store FAQ:
Where does the Apple Store sell and ship products?[/b]
The Apple Store sells and ships products only within the United States. No shipments can be made to APO or FPO addresses, U.S. territories, or addresses outside the United States. You may not export products purchased at the Apple Store.
[ Voor 4% gewijzigd door Dude86 op 26-09-2003 19:12 ]
dimitio schreef op 24 september 2003 @ 16:48:
Shit! net gebeld naar http://www.achtr.nl voor de iPod 5 GB van €199,- uit de op=op actie, maar ze hebben ze niet meer!!Net te laat...
Ik had de laaste zeiden ze, Ik had hun winkel in Naarden gebeld en die hebben hem voor me bestelt (want via dat nummer op de site werd ik niet echt geholpen), morgen ga ik hem ophalen.
Ik heb me net aangemeld op GoT omdat ik jullie toch wel even wil bedanken voor al die informatie die jullie hier hebben gepost over MP3 spelers "HULDE"
Door jullie heb heb ik lang geleden geen Napa380 gekocht (dus bedankt) en nu dus deze oude ipod wel.
Mijn oude trouwe Jazzpiper

is deze maand overleden na 4 jaar trouwe dienst, dus ik zocht een nieuwe mp3 speler eerst keek ik alleen naar flash based spelertjes zoals de Ibead en de iFP-190 maar die xcelf leek me ook wel een goede koop alleen hij was de heletijd uitverkocht. En nu heb ik een ipod 5gb voor de prijs van een flashspelertje dus ik ben een tevreden persoon.
PS: Nu mijn vraag welk programma'tje werkt fijner Xplay of Ehpod ?
[ Voor 4% gewijzigd door Deacon op 26-09-2003 20:54 ]
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Ehpod ruleert gewoon !
/edit
Ik heb 1 Map op mijn schijf staan met direktorie R&B
In die map heb ik zo een 20 tal MP3`s staan die ik met Tag&Rename allemaal het genre R&B heb meegegeven.
Ik zet die over op mijn Ipod met (ephod2)
Als ik dan op mijn Ipod kijk moet ik door heel wat menus doorlopen voordat ik uiteindelijk bij mijn R&B map ben, de maps zijn : Blader - Genres - Alle - Alle/MP3 - Alle/R&B - en dan krijg ik pas mijn MP3 R&B lijst.
Kan ik hier niet een paar direktories uit wegpakken zodat ik rapper bij mijn doel ben ?
Ik wil die Ipod ook toegankelijk maken voor vrienden of familie, denk als het direkter was bv Blader - Genres - R&B het hun rapper zouden leren...
(Ephpod 2 en Tag&rename zijn geconfigureerd zoals deze link : http://members.ams.chello...od_DirectoryStructure.htm
/edit
In die map heb ik zo een 20 tal MP3`s staan die ik met Tag&Rename allemaal het genre R&B heb meegegeven.
Als ik dan op mijn Ipod kijk moet ik door heel wat menus doorlopen voordat ik uiteindelijk bij mijn R&B map ben, de maps zijn : Blader - Genres - Alle - Alle/MP3 - Alle/R&B - en dan krijg ik pas mijn MP3 R&B lijst.
Kan ik hier niet een paar direktories uit wegpakken zodat ik rapper bij mijn doel ben ?
Ik wil die Ipod ook toegankelijk maken voor vrienden of familie, denk als het direkter was bv Blader - Genres - R&B het hun rapper zouden leren...
(Ephpod 2 en Tag&rename zijn geconfigureerd zoals deze link : http://members.ams.chello...od_DirectoryStructure.htm
[ Voor 80% gewijzigd door C00P op 28-09-2003 00:42 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Er worden op www.compusa.com 5GB iPods verkocht voor $150,- Ik weet niet of ze ook leveren aan het buitenland maar misschien is dit wel iets voor diegene die nog een 5GB iPod zoeken voor een schappelijke prijs.
Je moet trouwens even zoeken op de site naar iPod.
Je moet trouwens even zoeken op de site naar iPod.
Ja die had ik ook gezien, heb vrijdag een mailtje gestuurd of ze de iPod's ook naar Nederland kunnen sturen maar ik heb nog geen reactie gehad.
Kan niemand mij uitleg geven over mijn bovenstande probleem ? (2posts hoger)
zit er toch wel mee
zit er toch wel mee
[ Voor 14% gewijzigd door C00P op 29-09-2003 12:27 ]
Als je je MP3 bestanden opvoert met mp3 tag kan dat wel.C00P schreef op 29 September 2003 @ 12:26:
Kan niemand mij uitleg geven over mijn bovenstande probleem ? (2posts hoger)
zit er toch wel mee
Ik heb bijvoordbeeld al mijn hip-hop bestanden in dir hiphop. Ik selecteer alle bestanden met tag&rename in deze dir en zet het genre op hip-hop, net als jij.
Als je dit upload naar je ipod krijg je wel de genres te zien, i.t.t. de methode die je aangeeft. !!
Bij die methode delete je namelijk alle v2 tags en geef je nadrukkelijk aan dat je de directory structuur als indeling wil. Je tags hebben dus geen invloed meer.
Je moet dus kiezen: of volgens de directory struct, of volgens mp3 struct.
[ Voor 24% gewijzigd door Largo op 29-09-2003 12:51 ]
Verwijderd
Is er ook al een soort GoogleGet alleen dan met Tweakers.net nieuws? dat je het nieuws naar je iPod download zoals GoogleGet?
Als je niet weet wat GoogleGet is moet je hier maar even kijken
erg handig progje
erg handig progje
Verwijderd
Ja is erg handig idd. Weet mischien iemand dat je ergens nederlands nieuws kan krijgen gewoon hetzelfde als googleget?Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 16:59:
Is er ook al een soort GoogleGet alleen dan met Tweakers.net nieuws? dat je het nieuws naar je iPod download zoals GoogleGet?
erg handig progje
Ik zou het op een van de volgende manieren doen:C00P schreef op 27 september 2003 @ 12:30:
1. Genre: R&B > Artist: Various R&B > Album: Various R&B
of
2. Genre: Various ("Other") > Artist: Various R&B > Album: Various R&B
De eerste optie heeft als voordeel dat je vanuit alle ingangen (Genre, Artist en Album) je nummers terug kunt vinden.
De tweede optie heeft als voordeel dat je al je losse nummers (ook "Various Pop" en "Various Rock") kunt groeperen onder genre "Various" (of "Other") en vervolgens middels Artist & Album aangeeft wat het precies betreft.
Als je naamgeving goed is kun je trouwens ook altijd direct op "Album" zoeken (hoef je niet door de Genre & Artist menu's heen).
Ik gebruik zelf de 2e optie. Het "Genre" gebruik voor mijn eigen groepering:
-Gewone muziek (Genre: "Vocal")
-Gamemuziek (Genre: "Game")
-Filmmuziek (Genre: "Soundtrack")
-Animemuziek (Genre: "Anime")
-Verzamelalbums (met verschillende artiesten) & losse nummers (Genre: "Other")
etc.
Ik vind het zelf erg onhandig om allerhande gewone genres bij te houden. Het maakt het mijns inziens juist moeilijker om bepaalde muziek terug te vinden. Het is regelmatig erg moeilijk een specifiek genre per album te bepalen.
Classificeer bijvoorbeeld een "Celine Dion": Klassiek? Vocaal? Pop? 't is vaak alle drie. Daarom hangt Celine bij mij dus onder "Gewone muziek" > Artist
[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 30-09-2003 22:55 ]
Full Specz
Ik heb hier nog de oude iPod 20 Gb. liggen en ik vindt deze echt mooier dan de nieuwe. Jammer dat de nieuwe lichter is en meer functies heeft
Verder probeer ik een radiozender aangeschaft via een IA aan te sluiten op mijn iPod. Ik laat ervaringen even weten.
[ Voor 81% gewijzigd door Spider.007 op 01-10-2003 13:09 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
bedankt FirefoxAG, ik heb het ondertussen al opgelost, op een manier die bevredigend is, alhoewel ik niet van alle mogelijkheden profiteer, maar voor het moment is dit het gebruiksvriendelijkst.
Ik heb 7 mappen : Trance - Dance - Pop - R&B - Rock - Slows trage muziek - Rap
Dan heb ik die met Tag&rename ontdaan van alle eigenschappen(tags)
Zodat hij de info moet halen uit de mapnaam.
Na het overzetten op mijn IPOD kom ik na "blader" "Artiest" direkt op mijn 7 mappen uit.
Dit is de meest direkte manier.
Echter 1 probleem, ik heb op mijn harde schijf ook een map Full Albums staan, met daarachter maps van 1 cd, bv : Christina Aquilera - Striped
Die map Full albums kan ik niet op mijn IPOD gooien, want dan komt bij mijn 7 mappen(met genres) alle full albums te staan, terwijl ik maar 1 map wil (full albums) en daarachter de eigenlijke mappen met mp3`s erin, dus "blader" "artiest" "full albums" en dan de mappen met mp3`s erin.
IS hier een manier voor, of hoe zou ik dat best aanpakken ?
Ik heb 7 mappen : Trance - Dance - Pop - R&B - Rock - Slows trage muziek - Rap
Dan heb ik die met Tag&rename ontdaan van alle eigenschappen(tags)
Zodat hij de info moet halen uit de mapnaam.
Na het overzetten op mijn IPOD kom ik na "blader" "Artiest" direkt op mijn 7 mappen uit.
Dit is de meest direkte manier.
Echter 1 probleem, ik heb op mijn harde schijf ook een map Full Albums staan, met daarachter maps van 1 cd, bv : Christina Aquilera - Striped
Die map Full albums kan ik niet op mijn IPOD gooien, want dan komt bij mijn 7 mappen(met genres) alle full albums te staan, terwijl ik maar 1 map wil (full albums) en daarachter de eigenlijke mappen met mp3`s erin, dus "blader" "artiest" "full albums" en dan de mappen met mp3`s erin.
IS hier een manier voor, of hoe zou ik dat best aanpakken ?
@COOP:
Gezien je persoonlijke structuur zou ik het volgende doen:
Eerst alle ID3v1 tags van de map "Full Albums" weghalen. Geen genre definieeren.
Als je je directorystructuur er uit ziet als "...\Full Albums\<Albumnaam>\xyz.mp3" zal EphPod hem als volgt inladen:
Artist: "Full Albums"
Album: "Christina Aquilera - Striped", "Mariah Carey - Butterfly", "Michael Jackson - History" etc.
Er komt dan in dus de rij "Trance - Dance - Pop - R&B - Rock - Slows trage muziek - Rap" een map "Full Albums" bij.
---
Algemeen:
EphPod laad (bij gebrek aan tags uiteraard) directory "...\ABC\GHI\xyz.mp3" altijd als volgt in:
* MP3 name = "Xyz"
* Album = "GHI"
* Artist = "ABC"
EphPod kijkt dus vanaf de MP3 bestanden naar de directory waarin de MP3's zich bevinden (wordt "Album" op de iPod) en de directory waar deze directory zich weer in bevind (wordt "Artist" op de iPod). Alle hogere niveaus worden niet meegenomen.
Gezien je persoonlijke structuur zou ik het volgende doen:
Eerst alle ID3v1 tags van de map "Full Albums" weghalen. Geen genre definieeren.
Als je je directorystructuur er uit ziet als "...\Full Albums\<Albumnaam>\xyz.mp3" zal EphPod hem als volgt inladen:
Artist: "Full Albums"
Album: "Christina Aquilera - Striped", "Mariah Carey - Butterfly", "Michael Jackson - History" etc.
Er komt dan in dus de rij "Trance - Dance - Pop - R&B - Rock - Slows trage muziek - Rap" een map "Full Albums" bij.
---
Algemeen:
EphPod laad (bij gebrek aan tags uiteraard) directory "...\ABC\GHI\xyz.mp3" altijd als volgt in:
* MP3 name = "Xyz"
* Album = "GHI"
* Artist = "ABC"
EphPod kijkt dus vanaf de MP3 bestanden naar de directory waarin de MP3's zich bevinden (wordt "Album" op de iPod) en de directory waar deze directory zich weer in bevind (wordt "Artist" op de iPod). Alle hogere niveaus worden niet meegenomen.
[ Voor 61% gewijzigd door Cheetah op 01-10-2003 16:06 ]
Full Specz
Heeft iemand al de Anapod Explorer aangeschaft?
Met name omdat ik een backup wilde maken van mijn mp3 bestanden ging ik op zoek naar alternatieven.
Anapod kan blijkbaar van en naar windows transferren, dus hoef ik alleen maar de rest van de collectie (die niet op de ipod staat) op data dvd te zetten.
Met name omdat ik een backup wilde maken van mijn mp3 bestanden ging ik op zoek naar alternatieven.
Anapod kan blijkbaar van en naar windows transferren, dus hoef ik alleen maar de rest van de collectie (die niet op de ipod staat) op data dvd te zetten.
[ Voor 27% gewijzigd door Largo op 03-10-2003 14:32 ]
Ziet er zeer goed uit moet ik zeggen. Alleen voor de beste functies moet je wel betalen. Ook al is $15,- niet veel. Lijkt me wel een fantastisch alternatief voor EphPod in ieder geval!
Verwijderd
Ik wacht gewoon tot iTunes voor windows beschikbaar is, zal wel rond half Oktober zijn, daar kun je echt vanalles mee
Is inderdaad ook beter, maar ik zoek juist iets met flexibele mogelijkheden.
Itunes heeft veel "voorgeprogrammeerde" mogelijkheden.
Itunes heeft veel "voorgeprogrammeerde" mogelijkheden.
Ik heb problemen met Ephpod 
Ik vind het veel lekkerder werken dan MusicMatch, maar het herkent mijn tags gewoon niet.
Mijn hele MP3-collectie is netjes geordend in directories van artiesten/albums/ en ook hebben ze allemaal ID3v1 en ID3v2 tags met gelijke informatie, minstens titel, artiest en genre.
Helaas weigert ephpod mijn genre-tags te lezen en krijg ik in de iPod dus ook geen genre's te zien bij bladeren op genres. Als ik dezelfde nummers toevoeg via MusicMatch(walg walg) werkt het echter wel zoals het zou moeten.
Hoe de fuck kan dit?
Ik vind het veel lekkerder werken dan MusicMatch, maar het herkent mijn tags gewoon niet.
Mijn hele MP3-collectie is netjes geordend in directories van artiesten/albums/ en ook hebben ze allemaal ID3v1 en ID3v2 tags met gelijke informatie, minstens titel, artiest en genre.
Helaas weigert ephpod mijn genre-tags te lezen en krijg ik in de iPod dus ook geen genre's te zien bij bladeren op genres. Als ik dezelfde nummers toevoeg via MusicMatch(walg walg) werkt het echter wel zoals het zou moeten.
Hoe de fuck kan dit?
Tja
Verwijderd
Ik heb dit ook jah.. heb je al de optie 'attempt to read IDv2 tags' aan staan?
Bij mij werkte het trouwens bij sommige bestanden wel en sommige niet...
Bij mij werkte het trouwens bij sommige bestanden wel en sommige niet...
Verwijderd
zijn er nu nog nieuwe oude 10 gb moddelen verkrijgbaar. Snapt iemand me :PP ? (dus het oude model, maar niet 2ehands). In pricewatch wordt je daar niet veel duidelijker over aangezien er bij de moddelen niet staat of het de oude of nieuwe betreft.
Het is ook niet aan te raden om voor een iPod te kijken in de PriceWatch. Je kan beter zelf even zoeken onder de Nederlandse dealers. Op www.mailamac.nl hadden ze twee weken geleden nog wat modelen liggen dacht ik. Misschien dat ze op www.machouse.nl ook nog wat hebben.
Anders hebben ze ze nog wel bij Dixons, voor een stevig prijsje.
Anders hebben ze ze nog wel bij Dixons, voor een stevig prijsje.
Zojuist toch ook maar een iTrip besteld; die inkoopactie die ik eerst wilde gebruiken schiet ook niet op.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
hmm ik loop ook tegen wat vreemde problemen aan met ephpod. (mp3's die gedelete zijn die er nog op staan, mp3's die er 2 x opstaan etc.etc) ik hoop dat apple opschiet met die itunes voor windows
Weet iemand of Compusa ook naar nederland zendingen doet? Ze hebben daar namelijk een nieuwe 2e gen. 10GB iPod voor $229,-
Ik heb ze al anderhalve week gemaild maar nog steeds geen antwoord
Ik heb ze al anderhalve week gemaild maar nog steeds geen antwoord
Daar had ik ook veel last van. Ik dacht dat het eerst misschien aan mijn iPod lag omdat iedereen het zo de hemel in prees, maar het blijkt nogal wat vage mankementen te hebben zo nu en dan.Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 10:20:
hmm ik loop ook tegen wat vreemde problemen aan met ephpod. (mp3's die gedelete zijn die er nog op staan, mp3's die er 2 x opstaan etc.etc) ik hoop dat apple opschiet met die itunes voor windows
Ja, maar het is stukken beter dan MusicMatch JukeBox; het is niet te geloven dat Apple niet gewoon wat geld in ephpod heeft gestoken om die voortaan mee te leveren....Sage schreef op 06 October 2003 @ 19:21:
[...]
Daar had ik ook veel last van. Ik dacht dat het eerst misschien aan mijn iPod lag omdat iedereen het zo de hemel in prees, maar het blijkt nogal wat vage mankementen te hebben zo nu en dan.
in het uiterst theoretische geval dat je niet kunt raden waar compUSA is gevestigd; is Google ook behulpzaamVerwijderd schreef op 06 October 2003 @ 20:15:
dimitio das wel een flex prijsje waar is compusa gevestigd?
CompUSA.com - Where America Buys Technology
CompUSA.com, America’s Online Computer Superstore is the nation’s
leading reseller of over 35000 computer-related products. ...
Description: Retailer of desktops, laptops and peripherals.
[ Voor 39% gewijzigd door Spider.007 op 06-10-2003 20:31 ]
---
Apple steekt al geld vanaf de tweede versie van de iPod in een versie van iTunes voor Windows. Stond trouwens pas geleden een interresant artikel op chaosmint.com over iTunes voor Windows.
Verwijderd
stukken beter? nou sorry, maar met dit soort wazige problemen vind ik het niet stukken beter.
tis jammer dat je voor Xplay moet betalen want die scoorde toch wel goed. maar ja ik wacht itunes af, ben benieuwd. als dat niks is kan ik altijd nog voor X betalen.
tis jammer dat je voor Xplay moet betalen want die scoorde toch wel goed. maar ja ik wacht itunes af, ben benieuwd. als dat niks is kan ik altijd nog voor X betalen.
Verwijderd
Heet is idd een zeer mooie speler, heel klein enzo maar toch wel een beetje te duur voor mij. 350 € voor een mp3-speler is mij een beetje teveel.
Als ik voor een speler met harde schijf zou gaan dan zou ik voor de Xclef gaan die heeft ook 20 Gb en die kost ongeveer 280€. Das toch een heel pak minder dan de Ipod.
Er zullen volgens mij wel veel mensen zijn die deze gewoon te duur vinden en voor een andere HD player gaan of gewoon voor een flsh speler dat is dikwijls ook al genoeg
Kan er overigens iemand mij de lengte en breedte van het LCD-scherm eens geven in mm ik heb dit nergens gevonden.
Als ik voor een speler met harde schijf zou gaan dan zou ik voor de Xclef gaan die heeft ook 20 Gb en die kost ongeveer 280€. Das toch een heel pak minder dan de Ipod.
Er zullen volgens mij wel veel mensen zijn die deze gewoon te duur vinden en voor een andere HD player gaan of gewoon voor een flsh speler dat is dikwijls ook al genoeg
Kan er overigens iemand mij de lengte en breedte van het LCD-scherm eens geven in mm ik heb dit nergens gevonden.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 09:20 ]
Sja, een opel is geen mercedes, maar je kunt in allebei prima rijden....als je begrijpt wat ik bedoel........Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 09:18:
Heet is idd een zeer mooie speler, heel klein enzo maar toch wel een beetje te duur voor mij. 350 € voor een mp3-speler is mij een beetje teveel.
Scherm is trouwens 2 inch diagonaal.
Ik gebruik Xplay omdat ik niet meer nodig heb aan functies en Ephod niet werkte nadat ik mijn Mac Ipod had omgezet naar een windows versie (logisch natuurlijk maar wel jammer)Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 21:29:
Dus gelijk een vraagje kan je zonder macopener ook gebruik maken van Ephpod ? en hoe ?
PS: Enzo moeilijk is het nou ook weer niet om aan een "gratis" versie van Xplay te komen.
Verwijderd
jep das waar een "gratis" versie is ook mogelijk, maar wilde eerst de andere mogelijkheden checken.
ik hem mijn win-ipod gewoon geconnect met ephpod niks bijzonders gedaan. ephpod geinstalleerd en ipod geconnect.
ik hem mijn win-ipod gewoon geconnect met ephpod niks bijzonders gedaan. ephpod geinstalleerd en ipod geconnect.
Nog even terugkomend op Anapod: er zijn in 1 week al 2 fixes gereleased....misschien ff wachten of dit product uberhaupt stabiel wordt.
Hmm, je hebt gelijk nu doet ephpod het welVerwijderd schreef op 07 October 2003 @ 12:59:

Anyway ff kijken of het een relaxed progje is.
BTW: Itunes voor de PC
http://homepage.ntlworld.com/spidercrab/itunes3_4_qcd.html
Verwijderd
hmmm, ik kon hem ook na dat ik hem helemaal leeg had gemaakt mijn ipod direct aansluiten.... vreemd.
maar ja, kom maar op met itunes en hopelijk een makkelijk manier om aac files op je pc te bakken.
maar ja, kom maar op met itunes en hopelijk een makkelijk manier om aac files op je pc te bakken.
Ik denk wel dat 'iTunes for Windows' dezelfde features heeft als 'iTunes for Mac' aangezien ze iTunes ook gebruiken voor de iTunes Music Store. Daarom zijn ze erbij gebaat dat veel mensen het proggie gebruiken en die krijg je natuurlijk mee door het een goed programma te maken en te zorgen dat mensen het gebruiken voor hun standaard MP3 progamma.
Verwijderd
Als iemand nog een iPod skin nodig heeft voor de nieuwe modellen, ik heb hier nog een nieuwe liggen omdat ik toch maar heb besloten om de nieuwe Zen NX te kopen. Ik heb 10 euro betaald en dat is wat ik er ook voor vraag.
http://www.speckproducts....nsnew/details/details.htm

Verwijderd
Waarom de ZEN NX kopen, ga voor de Xclef zou ik zeggen of bekijk hem in ieder geval eens. Echt een mooi ding 
http://www.xclef.com/
http://www.inkoopacties.net/ia/k3spg2x0
http://users.pandora.be/spaasy/xclef.htm
Xclef HD500 mini-review! Deel 2
http://www.xclef.com/
http://www.inkoopacties.net/ia/k3spg2x0
http://users.pandora.be/spaasy/xclef.htm
Xclef HD500 mini-review! Deel 2
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 20:29 ]
Is er iemand nog op=op aanbiedingen van de ipod 5GB tegen gekomen? Ik wil heel graag een nieuwe 5GB maar heb ze niet meer gevonden.
Ik heb wel interesse. Welke kleur is 'ie?Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 17:44:
Als iemand nog een iPod skin nodig heeft voor de nieuwe modellen, ik heb hier nog een nieuwe liggen omdat ik toch maar heb besloten om de nieuwe Zen NX te kopen. Ik heb 10 euro betaald en dat is wat ik er ook voor vraag.
[afbeelding]
Heb sinds gisteren een iPod, ben er erg blij mee... Maar ik heb nog nooit een apparaat meegemaakt dat zo snel krast. Vooral op het beeldscherm is het erg irritant.
Heeft iemand ervaring met de SportSuit Sleeve van Marware? De koop bij atstore.
http://www.marware.com/sleeve3G.html

[ Voor 19% gewijzigd door Nick|IA op 08-10-2003 18:31 ]
Denk niet dat je die nog gaat vinden bij een webshop in NL, wat ik je kan aanraden is om winkels waar ze apple spul (speciaal zaken BV) verkopen te bellen, en ze te vragen of ze nog 5gb ipods hebben liggen. Ik heb pas nog een oude ipods in een vitrine zien staan en misschien verkopen ze die wel.dimitio schreef op 07 October 2003 @ 22:26:
Is er iemand nog op=op aanbiedingen van de ipod 5GB tegen gekomen? Ik wil heel graag een nieuwe 5GB maar heb ze niet meer gevonden.
Verwijderd
De kleur is wit transparant, als je hem wilt hebben roep je maar.Nick|IA schreef op 08 October 2003 @ 18:25:
Ik heb wel interesse. Welke kleur is 'ie?
Heb sinds gisteren een iPod, ben er erg blij mee... Maar ik heb nog nooit een apparaat meegemaakt dat zo snel krast. Vooral op het beeldscherm is het erg irritant.
Stuur me even een mailtje op m'n spambox nicklenten@hotmail.com.Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 22:23:
[...]
De kleur is wit transparant, als je hem wilt hebben roep je maar.
Voor mensen die nog interesse hebben in een originele iSkin. Ik heb er nog 1 over, het gaat om versie voor de 2e gen. wit/transparant.
Ook ik ben nu in het gelukkige bezit van een iPod (v3) 15GB.
Echter, er zijn me toch wel wat dingen opgevallen.
Ten 1e: How the hell zet ik een nummer echt op STOP, dus niet op pauze? Enigste manier die ik heb gevonden is om de iPod te resetten (menu + play/pauze).
2e: Kraakt de equalizer ook zo bij jullie, en dan voornamelijk in de bassen als je hem hard zet? Of ligt dat aan mn oordopjes (Pioneer SE-CL30)? Als ik namelijk de equalizer uit zet, komen de bassen wel zonder kraken door op hoge volumes.
Dat was het eigenlijk wel weer. Verder, een erg erg erg geil ding, en zo klein he
Ten 1e: How the hell zet ik een nummer echt op STOP, dus niet op pauze? Enigste manier die ik heb gevonden is om de iPod te resetten (menu + play/pauze).
2e: Kraakt de equalizer ook zo bij jullie, en dan voornamelijk in de bassen als je hem hard zet? Of ligt dat aan mn oordopjes (Pioneer SE-CL30)? Als ik namelijk de equalizer uit zet, komen de bassen wel zonder kraken door op hoge volumes.
Dat was het eigenlijk wel weer. Verder, een erg erg erg geil ding, en zo klein he
Het is even wennen; maar waarom zou je hem stop willen zettenWeppel schreef op 09 October 2003 @ 18:53:
Ook ik ben nu in het gelukkige bezit van een iPod (v3) 15GB.
Yup, common problem dat de oortjes beginnen te kraken bij teveel bass. Tijd voor een Sennheiser MX5002e: Kraakt de equalizer ook zo bij jullie, en dan voornamelijk in de bassen als je hem hard zet? Of ligt dat aan mn oordopjes (Pioneer SE-CL30)? Als ik namelijk de equalizer uit zet, komen de bassen wel zonder kraken door op hoge volumes.
---
Verwijderd
ik zie ook niet in waarom je hem stop zou willen zetten. pauze is toch voldoende?
ook handig om te weten:
als je wil dat de ipod verder gaat waar je gebleven bent kun je dat doen door hem op pauze te zetten als je klaar bent met luisteren, na een x aantal seconde gaat hij dan uit. als je hem dan weer aan zet door de play knop in te drukken en direct de play knop weer in drukt dan gaat hij verder op de plek waar je gebleven bent. (resume)
ook handig om te weten:
als je wil dat de ipod verder gaat waar je gebleven bent kun je dat doen door hem op pauze te zetten als je klaar bent met luisteren, na een x aantal seconde gaat hij dan uit. als je hem dan weer aan zet door de play knop in te drukken en direct de play knop weer in drukt dan gaat hij verder op de plek waar je gebleven bent. (resume)
En echt stop is dan daardoor weer het gewoon uitzetten van de iPod door de play knop een aantal seconden ingedrukt te houden. Logisch eigenlijk, het nummer laten stoppen door op play te drukken. 
Op 16 Oktober is er een event van Apple! Ze zeggen dat er de iTunes voor Windows word aangekondigd en dat er eventuele nieuwe devices zijn voor de iPod. Genoemd worden zijn camera's, card readers, bleutooth ondesteuning, opname functionaliteit en nog wat dingen.
Ook word er gezegt dat iTunes ondersteuning krijgt voor WMA.
bron: www.macrumors.com & www.maccentral.com
Op 16 Oktober is er een event van Apple! Ze zeggen dat er de iTunes voor Windows word aangekondigd en dat er eventuele nieuwe devices zijn voor de iPod. Genoemd worden zijn camera's, card readers, bleutooth ondesteuning, opname functionaliteit en nog wat dingen.
Ik heb sinds kort de 20 gig versie en euh... niks anders dan lof!
Toch klopt er 1 ding niet bij mij.
Als ik de iPod op mijn firewire aansluit dan werkt alles prima, behalve het laden dat doet hij dus niet! Ik los het op door hem verder in het stopkontakt te stoppen maar kent iemand dit probleem?
Ik heb een sony laptop met zo'n i-link connector (die kleine) dus ik heb het verloop er tussen en i-link is gewoon firewire dus laden zou moeten werken d8 ik zo...
Iemand een id?
Oh jah! Weet iemand waar ik een beetje betaalbaar die externe battery-pack kan kopen? Ik kan hem alleen op de macshop vinden voor 65 euro en das wel heel duur voor zo'n ding!
Als ik de iPod op mijn firewire aansluit dan werkt alles prima, behalve het laden dat doet hij dus niet! Ik los het op door hem verder in het stopkontakt te stoppen maar kent iemand dit probleem?
Ik heb een sony laptop met zo'n i-link connector (die kleine) dus ik heb het verloop er tussen en i-link is gewoon firewire dus laden zou moeten werken d8 ik zo...
Iemand een id?
Oh jah! Weet iemand waar ik een beetje betaalbaar die externe battery-pack kan kopen? Ik kan hem alleen op de macshop vinden voor 65 euro en das wel heel duur voor zo'n ding!
gebruik je de 6>4 pins aansluiting? of zitten in de firewire aansluiting van de laptop maar 4 pinnen?-A3AAN- schreef op 10 October 2003 @ 00:57:
Iemand een id?
kgeloof dat die 4 pins versie dus hetzelfde is als 6 maar dan niet kan opladen
kan me voorstellen dat ze dat op een laptop doen, immers batterij gaat dan nog sneller leeg
Die blijven dus niet hangen in mn oren. Vandaar dat ik speciaal deze pioneers heb laten over komen uit Japan (Audiocubes bedanktSpider.007 schreef op 09 October 2003 @ 20:53:
[...]
Het is even wennen; maar waarom zou je hem stop willen zetten![]()
[...]
Yup, common problem dat de oortjes beginnen te kraken bij teveel bass. Tijd voor een Sennheiser MX500
En dat stop willen zetten, tsja, het is gewoon het idee. Vroeger bij mn discman draaide die cd door als hij op pauze stond, en dat kostte dus batterijen. Vandaar dat ik mn ipodje nu ook op stop wil zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Weppel op 10-10-2003 08:19 ]
Verwijderd
Nee dat werkt niet. laden werkt alleen via een "grote" firewire aansluiting(6 polig), en dus niet met de kleine 4 polige die op je laptop zit. (helaas)-A3AAN- schreef op 10 oktober 2003 @ 00:57:
Iemand een id?
Verwijderd
hmmm, wie zit er nou op WMA te wachten.... niemand hoop ik toch, laat ze maar werken aan een OGG support! Of de Windows ITunes. Lijkt mij meer prio hebben dan WMASage schreef op 09 October 2003 @ 22:57:
Mail mij maar even. Anders word dit zodadelijk een V&A =PVerwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 13:28:
en wat mottie kosten?
Een cardreaderfunctie zou ik erg interessant vinden: op vakantie fijn je foto's op je iPod stallen, dan hoef ik geen XS-drive of laptop aan te schaffenSage schreef op 09 October 2003 @ 22:57:
En echt stop is dan daardoor weer het gewoon uitzetten van de iPod door de play knop een aantal seconden ingedrukt te houden. Logisch eigenlijk, het nummer laten stoppen door op play te drukken.
Hopelijk dat dat zowel met de oude als de nieuwe gaat werken dan.. als
En OGG-ondersteuning zou op zich ook wel geinig zijn
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Wat heeft iedereen toch met OGG support? Het enige wat ik heb zijn MP3's, allemaal op 192Kbit. Wat is er zo superieur/speciaal aan OGG t.o.v. MP3?
Verwijderd
de files zijn simpelweg een stuk kleiner. dus zelfde kwaliteit als 192 op OGG levert je kleinere files op, dus meer albums op je ipodWeppel schreef op 10 October 2003 @ 08:57:
Wat heeft iedereen toch met OGG support? Het enige wat ik heb zijn MP3's, allemaal op 192Kbit. Wat is er zo superieur/speciaal aan OGG t.o.v. MP3?
en OGG is in principe gapless wat ook wel erg prettig is,
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 09:00 ]
Blijft het feit dat natuurlijk alles wat je down.. euh.. koopt nog steeds MP3 is. Tenminste, waar ik mijn spullen "koop" dan..Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 08:58:
[...]
de files zijn simpelweg een stuk kleiner. dus zelfde kwaliteit als 192 op OGG levert je kleinere files op, dus meer albums op je ipod
en OGG is in principe gapless wat ook wel erg prettig is,
Verwijderd
das waar,
maar ik rip zelf ook een hoop omdat ik veel cd's krijg. en dan zou het wel handig zijn als ik dat meteen in een goed formaat kon doen.
maar ik rip zelf ook een hoop omdat ik veel cd's krijg. en dan zou het wel handig zijn als ik dat meteen in een goed formaat kon doen.
Ook weer waar.Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 09:12:
das waar,
Ga jij mekkeren voor OGG support, ga ik mekkeren voor een stopknop op mn iPod
Heeft er iemand eigenlijk nog tips/tweaks/extraatjes voor een nieuwe iPod gebruiker (v3)?
Bijvoorbeeld die headlines binnen halen, en meer van die grapjes. Ik heb de laatste paar weken mezelf helemaal suf gelezen hier op GoT over de iPod, en zie nu door de bomen het bos niet meer
Mocht je wat leuks weten, posten maar
Bijvoorbeeld die headlines binnen halen, en meer van die grapjes. Ik heb de laatste paar weken mezelf helemaal suf gelezen hier op GoT over de iPod, en zie nu door de bomen het bos niet meer
Mocht je wat leuks weten, posten maar
Ok... dan ligt het dus aan het verloopstukje dat ik niet kan laden via de pc.
Weet iemand waar ik zo goedkoop mogelijk die externe batttery-pack (met 4 AA batterijen) kan kopen??
Weet iemand waar ik zo goedkoop mogelijk die externe batttery-pack (met 4 AA batterijen) kan kopen??
grrr de laatste tijd heb ik steeds meer problemen met de accu
hoe lang ik hem ook laat opladen, steeds als ik mn ipodje daarna gebruik dan houdt ie het niet langer vol dan 2 uur ofzo (laatst zelfs na een nacht opladen kapte ie al na een half uur) en dat terwijl hij nog wel 3 streepjes aangaf 
Ik las wel hier dat dat meer met accu's was van de 1e generatie ipods, maar dit lijkt me toch wel AL te gortig
Iemand die dit ook heeft/had, zijn er misschien toch nog updates die ik over het hoofd gezien heb, of is het toch maar even beter om terug te gaan naar de winkel...?
Ik las wel hier dat dat meer met accu's was van de 1e generatie ipods, maar dit lijkt me toch wel AL te gortig
Iemand die dit ook heeft/had, zijn er misschien toch nog updates die ik over het hoofd gezien heb, of is het toch maar even beter om terug te gaan naar de winkel...?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Ola!
Dank voor alle tips en trucs hier!
Sta op het punt op een 20gb iPod te kopen maar hoor zeer weinig mensen die de dingen in de VS bestellen (behalve eBAY). Heeft dit een reden: zijn er maar weinig zaken die buiten de VS zaken doen en zitten er dan (hoge?) invoerrechten bij?
Want als ik op Froogle kijk dan kom ik 20 gig 3rd gen ipods tegen voor 295 euro..!
zonder invoerrechten wordt dit interessant toch?
Thanks
Sta op het punt op een 20gb iPod te kopen maar hoor zeer weinig mensen die de dingen in de VS bestellen (behalve eBAY). Heeft dit een reden: zijn er maar weinig zaken die buiten de VS zaken doen en zitten er dan (hoge?) invoerrechten bij?
Want als ik op Froogle kijk dan kom ik 20 gig 3rd gen ipods tegen voor 295 euro..!
zonder invoerrechten wordt dit interessant toch?
Thanks
Het is bekend dat de batterij het na een tijdje begeeft. Maar dit is het geval bij alle accu's van dat type, Sony geeft er dan ook ongeveer 1000 rechargecycle's aan.
Bij verschillende punten kan je voor, dacht ik, zelf een kit kopen voor een nieuwe batterij met instructie's etc. voor ongeveer $30,-
Bij verschillende punten kan je voor, dacht ik, zelf een kit kopen voor een nieuwe batterij met instructie's etc. voor ongeveer $30,-
Verwijderd
Otin: denk vooral dat het met service te maken heeft.. en garantie. Een in de US gekochte I-Pod zal moeilijk zijn garantie in Nederland kunnen opeisen...
Ik weet niet of je onder die invoerrechten uit kan komen als je bij ebay besteld, maar bij gewone bedrijven betaal je iig nog BTW(, en afhankelijk van het product douane rechten).Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 12:46:
Ola!
Thanks
Ikzelf heb hem overigens bij Apple.nl besteld (ivm 1 jaar garantie)
Jongens?
Niemand die weet waar ik zo cheapo mogelijk die battery pack kan kopen??

Verwijderd
Ik heb hem bij de apple store gekocht voor 65 euro eigelijk wel erg duur voor zoiets maar hij past echt bij je ipod en gaat echt niet meer op.-A3AAN- schreef op 10 October 2003 @ 15:00:
Jongens?Niemand die weet waar ik zo cheapo mogelijk die battery pack kan kopen??
Jah
65 euro inderdaad.
Hoe lang kun je nu in totaal dan gebruik maken van je ipod met zo'n ding er bij??
Is het dus wel een aanrader?
Hoe lang kun je nu in totaal dan gebruik maken van je ipod met zo'n ding er bij??
Is het dus wel een aanrader?
hoe zit het trouwens met garantie op die batterij?
je mag van een apparaat als de ipod(en zeker deze prijs) verwachten dat hij toch minstens 2-3 jaar zonder problemen meegaat, ook de batterij dus. dus die moet apple dan toch kosteloos vervangen?
iig als mijn tft buiten de "garantie" ergens kapot gaat ga ik echt niet zelf zitten kloten, hup samsung bellen, ze sturen maar iemand langs
staat zo in de wet dus gewoon proberen lunatic
je mag van een apparaat als de ipod(en zeker deze prijs) verwachten dat hij toch minstens 2-3 jaar zonder problemen meegaat, ook de batterij dus. dus die moet apple dan toch kosteloos vervangen?
iig als mijn tft buiten de "garantie" ergens kapot gaat ga ik echt niet zelf zitten kloten, hup samsung bellen, ze sturen maar iemand langs
Ik heb ook net de 20 gig, en idd-A3AAN- schreef op 10 October 2003 @ 15:01:
Oh jah.. Otin. Scoor inderdaad die 20gig iPod.
Het apparaat is gewoon perfect, ik heb hem zelf voor 450 gehaald en hij is elke euro waard!
Zó!
.
Zojuist mijn iPod 10GB (3e Gen) besteld + USB kabeltje (21,-. Schandalig imho). Binnen 2-5 werkdagen, ik hoop het
. 371 Euro... Best veel, maar ik denk wel dat hij alle euro's waard is
.
Zojuist mijn iPod 10GB (3e Gen) besteld + USB kabeltje (21,-. Schandalig imho). Binnen 2-5 werkdagen, ik hoop het
Dat staat dus niet! in de wet. Wat er wel staat is dat er minimaal 1 jaar garantie op de spullen moet zitten en dat er gedurende 5 jaar, dacht ik, service moet worden gegeven. Maar daar kunnen kosten aan worden door gerekend aan de klant. Wat natuurlijk ook wel vaak zal gebeuren in dit soort gevallen.bolleh schreef op 10 October 2003 @ 22:07:
hoe zit het trouwens met garantie op die batterij?
Maar ik heb uitgerekend hoe lang de batterij van iPod mee gaat op elke dag opladen, er van uitgaande dat Sony ook daadwerkelijk die 1500 charges kan waar maken. Na een simpel sommetje kom je er dan achter dat hij minstens 4 jaar mee gaat. Je moet er natuurlijk wel opletten dat je de batterij alleen maar oplaad als hij echt leeg is en niet als hij nog half vol is. Dit is namelijk slecht voor de batterij en verkort de levensduur van de batterij, alle batterijen hebben hier trouwens last van.
Verwijderd
hmmja, maar als je elke dag weer een nieuwe CD op je iPod wilt zetten gaatie automatisch opladen vanwege de firewire met stroom.... mijne word dus steeds alsie half vol is opgeladenSage schreef op 11 October 2003 @ 17:22:
[...]
Dat staat dus niet! in de wet. Wat er wel staat is dat er minimaal 1 jaar garantie op de spullen moet zitten en dat er gedurende 5 jaar, dacht ik, service moet worden gegeven. Maar daar kunnen kosten aan worden door gerekend aan de klant. Wat natuurlijk ook wel vaak zal gebeuren in dit soort gevallen.
Maar ik heb uitgerekend hoe lang de batterij van iPod mee gaat op elke dag opladen, er van uitgaande dat Sony ook daadwerkelijk die 1500 charges kan waar maken. Na een simpel sommetje kom je er dan achter dat hij minstens 4 jaar mee gaat. Je moet er natuurlijk wel opletten dat je de batterij alleen maar oplaad als hij echt leeg is en niet als hij nog half vol is. Dit is namelijk slecht voor de batterij en verkort de levensduur van de batterij, alle batterijen hebben hier trouwens last van.

En ik dacht dat dat nou juist niet zo erg was met die nieuwe batterijen, maar ik kan het mis hebben
Het is nog steeds zo dat de batterij, ook al is het een lithuim-ion, of iets dergelijks, hij heeft nog steeds last van het geheugen effect. Maar als je per se een nieuwe batterij wilt dan kan je gewoon online een setje kopen compleet met instructie's om je iPod open te maken en de batterij te vervangen.
Het duurt minder lang om de nieuwe batterij op te laden maar hij gaat minder lang mee dan de originele.
Het duurt minder lang om de nieuwe batterij op te laden maar hij gaat minder lang mee dan de originele.
Verwijderd
Niemand meer interesse in de iPod skin (3d generation) die ik op de vorige pagina te koop aan heb geboden?
Verwijderd
Apple werkt met WorldWide Service.. Mijn Ipod komt van Singapore ofzo.. (ben de naam kwijt) De persoon die hem daar gekocht heeft had eerst ff Apple gecontacteerd om te horen of hij deze hier in garantie mocht doen indien nodig...Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 13:03:
Otin: denk vooral dat het met service te maken heeft.. en garantie. Een in de US gekochte I-Pod zal moeilijk zijn garantie in Nederland kunnen opeisen...
Ze vragen trouwens niet naar een kooppunt of iets dergelijks. Ze vragen alleen naar de registratiecode die in je iPod staat.
Verwijderd
ik zou ook wel een ipod willen bestellen, wat is een betrouwbare site waar ik het kan bestellen?
ik heb de mijne bij machouse besteld en ging perfect kreeg een belletje wanneer ze de ipod hadden verstuurd en met een paar dagen had ik de ipod al
Dit topic is gesloten.