http://www.mailamac.nl daar heb ik hm vandaanVerwijderd schreef op 12 October 2003 @ 12:41:
ik zou ook wel een ipod willen bestellen, wat is een betrouwbare site waar ik het kan bestellen?:)
Ik heb effe een paar vraagjes:
- Is het dock handig ?
- Is het bijgelverde hoesje fijn ?
Dit is het verschil tussen 10 en de 20 GB versie ik krijg 20 toch niet vol dus daarom vraag ik dit
- Is het dock handig ?
- Is het bijgelverde hoesje fijn ?
Dit is het verschil tussen 10 en de 20 GB versie ik krijg 20 toch niet vol dus daarom vraag ik dit
Verwijderd
Dit is niet het enige wat je krijgt, je krijgt namelijk ook nog een Afstandsbediening bij de 20, en die zit niet bij de 10.Bartjeee schreef op 12 October 2003 @ 19:55:
Ik heb effe een paar vraagjes:
- Is het dock handig ? Ja
- Is het bijgelverde hoesje fijn ? Ja
Maargoed, ik snap je twijfels. En om eerlijk te zijn als mijn 15 GB geen aanbieding was had ik ook een 10 genomen, gewoon omdat die dingen die je erbij krijgt wel handig zijn, maar niet noodzakelijk
hopelijk ben je hiermee een beetje opweg
Verwijderd
Ik heb een 2e generatie naar windows geupgrade Ipod 20gb (zo heb ik hem gekregen), ik gebruik WinXP en een Sweex firewirekaart, maar wanneer ik m aansluit krijg ik "OK to disconnect" en ik krijg nooit "Do not disconnect", tot een paar uur geleden, toen herkende m'n computer de ipod opeens wel, maar nu opeens niet meer, zonder instellingen te hebben veranderd. Waar kan dit aan liggen? Ik heb m al meerdere malen proberen te resetten
Verwijderd
hmmm, ik heb dat ook in het begin gehad. bij mij lag het aan de volgorde van het insteken van de kabel.
eerst de kabel in de firewire en dan in de ipod, dat werkte bij mij goed. andersom gaf af en toe vreemde meldingen...
eerst de kabel in de firewire en dan in de ipod, dat werkte bij mij goed. andersom gaf af en toe vreemde meldingen...
Dan spaar ik effe door voor de 20 GB versie want dat dock lijkt me eigenlijk wel handig.
En op de fiets is een afstanbediening toch wel fijn maar het tasje lijkt me niks
En op de fiets is een afstanbediening toch wel fijn maar het tasje lijkt me niks
Tasje is helaas een must denk ik. De ipod is nogal krasgevoelig, and glad. Dat hoesje maakt het een stuk robuuster.Bartjeee schreef op 12 oktober 2003 @ 22:26:
... maar het tasje lijkt me niks
Is er hier iemand die zijn ipod zonder hoesje meeneemt?
Verwijderd
dat werkt niet helaas:( ik krijg sowieso geen vreemde meldingenVerwijderd schreef op 12 October 2003 @ 22:11:
hmmm, ik heb dat ook in het begin gehad. bij mij lag het aan de volgorde van het insteken van de kabel.
That would be me. Ik heb een zachte binnenzak in mn jas, en daar gaat hij mooi in. Moet zeggen dat het hoesje opzich ook wel OK is (de harde, de zachte gebruik ik om mn lader + kabel in te doen als ik ergens heen ga). Plus, het staat niet pimpin' stoer als je een nummer wil verzetten, en eerst dat complete hoesje dr af moet halenLargow schreef op 12 October 2003 @ 22:30:
[...]
Tasje is helaas een must denk ik. De ipod is nogal krasgevoelig, and glad. Dat hoesje maakt het een stuk robuuster.
Verwijderd
ik, kheb een 5gb, maar kga dinsdag een iSkin kopen als er een apple store in Den Haag is (zal eens ff kijken..)Largow schreef op 12 October 2003 @ 22:30:
[...]
Tasje is helaas een must denk ik. De ipod is nogal krasgevoelig, and glad. Dat hoesje maakt het een stuk robuuster.
edit: Er is geen apple store in Den Haag geloof ik (of ik heb verkeerd gezocht..)
Weet iemand een adresje in Den Haag waar ze iSkin's voor 5gb iPoc's hebben?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 22:53 ]
Verwijderd
klop het dat AAC alleen op de Mac versie van de ipod ondersteund wordt en dus niet op de windows versie?
heeft iemand daar al ervaringen mee?
heeft iemand daar al ervaringen mee?
Verwijderd
Mijn Ipod 3 g deed raar omdat ik die software had geinstalleerd, die updater software. Weg ermee en weg problemen...Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 21:40:
Ik heb een 2e generatie naar windows geupgrade Ipod 20gb (zo heb ik hem gekregen), ik gebruik WinXP en een Sweex firewirekaart, maar wanneer ik m aansluit krijg ik "OK to disconnect" en ik krijg nooit "Do not disconnect", tot een paar uur geleden, toen herkende m'n computer de ipod opeens wel, maar nu opeens niet meer, zonder instellingen te hebben veranderd. Waar kan dit aan liggen? Ik heb m al meerdere malen proberen te resetten
Volgens CompUSA kunnen zowel de Win als Mac iPod AAC files aan. Ik heb alleen nog niemand gehoord die dat heeft geprobeerd.
Verwijderd
ik heb het ook nooit geprobeerd. maar zover ik weet kun je met beide pods aac files aan. alleen is een aac file aanmaken op een windows machine wat lastiger.Sage schreef op 13 October 2003 @ 12:13:
Volgens CompUSA kunnen zowel de Win als Mac iPod AAC files aan. Ik heb alleen nog niemand gehoord die dat heeft geprobeerd.
Verwijderd
Precies, als je hier wat meer over wilt weten moet je dit maar ff lezen *klik*. Dit komt van het Forum van iPodlounge.comVerwijderd schreef op 13 October 2003 @ 14:26:
[...]
ik heb het ook nooit geprobeerd. maar zover ik weet kun je met beide pods aac files aan. alleen is een aac file aanmaken op een windows machine wat lastiger.
A joh, nog 3 dagen en dan hebben jullie ook allemaal iTunes tot jullie beschikking. Denk dat daar ook wel AAC ondersteuning, voor het rippen dan, bij zit. Kan ik ook eindelijk eens syncen met iemand anders zo als ik het gewent ben op de PC.
/edit sorry hier stond onnozel geblaat, het is idd goedkoper om gelijk de 20GB versie te kopenBartjeee schreef op 12 October 2003 @ 22:26:
Dan spaar ik effe door voor de 20 GB versie want dat dock lijkt me eigenlijk wel handig.
[ Voor 42% gewijzigd door Mobie op 14-10-2003 16:03 ]
Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time
Verwijderd
Mobie schreef op 13 October 2003 @ 18:27:
[...]
volgens mij kan je hier gewoon de 10 gb versie kopen en verdere benodigheden zoals afstandsbediening dock enz er los bijkopen. Klik maar eens op de versie die je wilt en aan het eind van de rit vragen ze of je er nog accessoires bij wilt hebben. (scheelt toch aanzienlijk in de kosten lijkt mij)
Juist niet, want als je bij een 10 GB een tasje een dock en AB bijkoopt dan kost je dat €488,23 terwijl de 20GB versie €449 kost.
Dus dan heb je een tasje,dock,AB en 10GB extra (!) voor minder geld.... dus ik zou dan 100% zeker voor de 20 gaan....
Verwijderd
van http://www.apple.com/nl/ipod/ :Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 14:26:
[...]
ik heb het ook nooit geprobeerd. maar zover ik weet kun je met beide pods aac files aan. alleen is een aac file aanmaken op een windows machine wat lastiger.
"Perfecte geluidskwaliteit
Bovendien is de iPod de enige draagbare digitale-muziekspeler die de AAC-structuur ondersteunt (uitsluitend op de Mac). AAC-bestanden zijn van cd-kwaliteit en zijn nog kleiner dan MP3-bestanden. Hierdoor passen er nog meer nummers op je iPod"
Is dit opgelost met de volgende itunes voor windows versie die binnenkort uitkomt???
Klopt, ze vragen een beetje absurd veel voor de oordopjes en de AB. Ik geloof €40,- of iets in die richting.
OMG dat is wel heel stom van mijVerwijderd schreef op 13 October 2003 @ 18:45:
[...]
Juist niet, want als je bij een 10 GB een tasje een dock en AB bijkoopt dan kost je dat €488,23 terwijl de 20GB versie €449 kost.
Dus dan heb je een tasje,dock,AB en 10GB extra (!) voor minder geld.... dus ik zou dan 100% zeker voor de 20 gaan....
Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time
Verwijderd
Jep, maar dat is de logica van Apple => think differentMobie schreef op 14 October 2003 @ 16:01:
[...]
OMG dat is wel heel stom van mijik ging er eigenlijk al automatisch vanuit dat het zo goedkoper was zonder te kijken... vergeet mijn geblaat dus maar en ga voor de 20GB versie
Apple vraagt echt exorbitant hoge bedragen voor losse onderdelen, dus het is meer => think stupid
Verwijderd
Oke, even voor alle duidelijkheid. Hoe zit het nou precies met de batterij van de 1e generatie ipod's. Hoe lang gaat die mee? En heb je écht helemaal niets meer aan je ipod als de batterij naar de klote is?
Verwijderd
Volgens mij heb ik ook een probleempje met mn iPod, hij maakt namelijk een heel hoog piepje als hij aanstaat en muziek afspeelt. Als je een knopje aanraakt dan begint hij nog hoger te piepen.
Dit is overigens niet zomaar hoorbaar, je moet wel in een stille omgeving zijn om het te horen, maar het is alsnog best wel irritant en ik heb het gevoel dat het steeds een beetje harder gaat. Maar dat kan ook aan mij liggen
Dit is overigens niet zomaar hoorbaar, je moet wel in een stille omgeving zijn om het te horen, maar het is alsnog best wel irritant en ik heb het gevoel dat het steeds een beetje harder gaat. Maar dat kan ook aan mij liggen
De eerste generatie iPod's gaan redelijk lang mee met hun batterij, ongeveer 12 uur met normaal gebruik, en de batterij kan je vervangen. Dat is geen probleem op zich.
Volgens mij staat er op de start post genoeg info over de vragen van de meeste mensen.
Volgens mij staat er op de start post genoeg info over de vragen van de meeste mensen.
Ooit zei iemand eens tegen mij: 'Fokkie, je kunt beter een laatbloeier zijn dan helemaal geen aardappels poten' Ik kan jullie dan ook mededelen dat ik vanaf morgen ook mee kan praten in dit topic 
Als FedEx opschiet natuurlijk
Als FedEx opschiet natuurlijk
Verwijderd
Ik bedoel dan niet hoe lang als hij 100 % vol zit, maar in maanden / jaren. De tijd dus voordat de batterij 'op' is.Sage schreef op 15 October 2003 @ 13:06:
De eerste generatie iPod's gaan redelijk lang mee met hun batterij, ongeveer 12 uur met normaal gebruik, en de batterij kan je vervangen. Dat is geen probleem op zich.
Zoals ik al eerder zei ook, dat is denk ik, volgens Sony die de accu levert dus, 5 jaar als je hem elke dag oplaad opde goede manier. Dit is niet minder dan andere producten die gebriuk maken van een Lithium Ion accu.
Ik meen 2-3 jaar bij gewoon gebruik.Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 17:04:
[...]
Ik bedoel dan niet hoe lang als hij 100 % vol zit, maar in maanden / jaren. De tijd dus voordat de batterij 'op' is.
Daarna kun je een nieuwe patterij kopen, zie startpost!
Edit
Sage: dat is toch bij de nieuwe ipods?
Die oude hadden het probleem al wel eerder...
[ Voor 16% gewijzigd door Largo op 15-10-2003 18:05 ]
Het komt de levensduur van de accu aardig tegemoed wanneer je pas weer oplaad wanneer je de accu helemaal hebt leeggebruikt. Op deze manier behoud je de capaciteit van je accu en gaat hij in de meeste gevallen het langste (jaren) mee. Nadeeltje natuurlijk dat je iPod automatisch wordt opgeladen wanneer ie met Firewire aan je pc geknoopt zit..
Dit zal voor de meeste mensen al bekend zijn, maar goed:
Dit zal voor de meeste mensen al bekend zijn, maar goed:
Ook kwam ik dit tegen: iPod Battery UpdateToday we are going to learn how to get the most usage out of your iPod's battery.
1 - Update your iPod to the newest software.
2 - Remember to set the hold switch on your iPod and on its remote control to the hold position whenever you are not using it. Even though its off or asleep you could jar it and wake it up and start playing songs and running down your battery.
3 - Make sure to keep iPod warm. The iPod's battery works best when its at room temperature, somewhere near 70 *F. If you have let your iPod freeze to death let it warm up to room temperature before trying to wake it from its frozen sleep.
4 - The iPod will fast charge the battery to about 80 percent of capacity in an hour or so. But, it can take up to three hours to fully recharge the battery. So make sure to charge it to its full capacity.
5 - When using backlighting it uses a lot of battery power. If you don't need to use backlighting, turn it off.
6 - Try to avoid changing song tracks by pressing the Previous / Rewind or Next / Fast-Forward buttons. Your iPod uses memory to open a few songs for you to listen to without always accessing the iPod's hard drive. This WILL use lot's of battery power.
7 - Your iPod's memory works best with songs of average file sizes around 6 to 8mb or less. If you use audio files are large or uncompressed you will want to compress them. The small the file size the longer your iPod will run without using the hard drive.
8 - Turn off the alarm feature in your iPod. This always keep sucking power, even when you have it turned off. Turn it off and SAVE POWER
Will I hope this will help you keep your iPod running a LONG time between charges.
[ Voor 81% gewijzigd door F0kke op 16-10-2003 05:50 ]
Verwijderd
Ik heb van de week twee iSkins besteld bij iSkinworld. Ik moest er twee bestellen om boven een bepaald bedrag uit te komen, want anders moest ik portokosten betalen. Vandaag zijn ze aangekomen.
Ik hoef er echter maar 1, dus ik heb een iSkin kleur Tropical Mist (lichtblauw) in de aanbieding. Erbij zitten ook een beltclip, raampje en een zo'n doorzichtig ritstasje.
kosten €16.
Wie heeft intresse?
stuur een mailtje naar kesselvanmaaike@hotmail.com
Ik hoef er echter maar 1, dus ik heb een iSkin kleur Tropical Mist (lichtblauw) in de aanbieding. Erbij zitten ook een beltclip, raampje en een zo'n doorzichtig ritstasje.
kosten €16.
Wie heeft intresse?
stuur een mailtje naar kesselvanmaaike@hotmail.com
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 10:37 ]
Verwijderd
Woei, het is 16 Oktober en ik denk dat deze dag veel goeds zal brengen voor de posters en lezers van deze thread. Misschien geef ik nu informatie die al gegeven is, maar ik wil het graag even op een rijtje zetten
(btw dit is allemaal niet 100% zeker, maar dit is iig de bron: Think Secret
16 Oktober 2003:
- Launch iTunes voor Windows ! iTunes 4.1 (ook update voor Mac)
hoewel we in europa nog niet gebruik zullen kunnen maken van iTMS (de music store ingebouwd in iTunes) denk ik dat veel europeanen dit programma zullen downloaden aangezien het een betere support levert voor hun iPod.
- Nieuwe iPod software: 2.1
meestal is het zo dat de update niet zoveel voorstelt, maar deze is weldegelijk ietsje opmerkelijker:
- On-The-Go playlists worden verbeterd
- beter batterij gebruik
- beter contrast instellingen
- Nieuw spelletje! : Music Quiz
- betere backlight
- natuurlijk iTunes 4.1 support
- ondersteuning voor de microfoon (oftwel record functie op je iPod)
- flashcard reader (zodat je je fotos kan storen en niet meerdere kaartjes mee hoeft te nemen op vakantie, maar gewoon je fotos op je iPod kan pleuren)
bedankt Kessel79
(btw dit is allemaal niet 100% zeker, maar dit is iig de bron: Think Secret
16 Oktober 2003:
- Launch iTunes voor Windows ! iTunes 4.1 (ook update voor Mac)
hoewel we in europa nog niet gebruik zullen kunnen maken van iTMS (de music store ingebouwd in iTunes) denk ik dat veel europeanen dit programma zullen downloaden aangezien het een betere support levert voor hun iPod.
meestal is het zo dat de update niet zoveel voorstelt, maar deze is weldegelijk ietsje opmerkelijker:
- beter batterij gebruik
- betere backlight
- flashcard reader (zodat je je fotos kan storen en niet meerdere kaartjes mee hoeft te nemen op vakantie, maar gewoon je fotos op je iPod kan pleuren)
bedankt Kessel79
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 15:00 ]
Verwijderd
Dit staat ook nog op Think Secret. Is ook erg interessant
"Sources said the peripherals will include an iPod-compatible microphone as well as an image card reader. Through the firmware update, iPod Software 2.1, users will be able to use the new accessories to record voice memos and store digital photos."
"Sources said the peripherals will include an iPod-compatible microphone as well as an image card reader. Through the firmware update, iPod Software 2.1, users will be able to use the new accessories to record voice memos and store digital photos."
Verwijderd
Is dat voor alle generaties ipod's?Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 14:37:
- beter batterij gebruik
- betere backlight
bedankt Kessel79
Nee alleen voor de nieuwe iPods. Kan je ook zien aan de versie van de software voor de iPod.
En nog over dat batterij gebruik. Je kan het beste als iPod gebruiker van generatie 1 en 2, iPod Software 1.2.6 gebruiken. 1.3 biedt alleen maar AAC als meerwaarde en de batterij gaat miner lang mee. Ik zelf had ook problemen met de buffer die niet helemaal en op sommige punten totaal niet meer werkte. Misschien dat niet iedereen hier last van heeft maar 1.2.6 restoren heeft bij mij het probleem volledig opgelost.
En nog over dat batterij gebruik. Je kan het beste als iPod gebruiker van generatie 1 en 2, iPod Software 1.2.6 gebruiken. 1.3 biedt alleen maar AAC als meerwaarde en de batterij gaat miner lang mee. Ik zelf had ook problemen met de buffer die niet helemaal en op sommige punten totaal niet meer werkte. Misschien dat niet iedereen hier last van heeft maar 1.2.6 restoren heeft bij mij het probleem volledig opgelost.
Verwijderd
het lijkt mij van wel xxxPimxxx.
alleen de firmware dus niet.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 16:01 ]
Verwijderd
hmm, dat is nog maar de vraag. Want ik denk dat er een firmware update nodig is om te zorgen dat ook de 1st en 2nd gen iPods geschikt zijn voor iTunes.Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 15:59:
het lijkt mij van wel xxxPimxxx.
Dus misschien komt er wel een firmware 1.4 voor oudere iPods, maar daar heb ik nog nix over gehoord.
Verwijderd
Ik zou het vreemd vinden als er een firmware update nodig is maar oke.
op ipodlounge.com kun je een verslag volgen van het evenement, dus mocht je erg nieuwschierig zijn....
op ipodlounge.com kun je een verslag volgen van het evenement, dus mocht je erg nieuwschierig zijn....
De speciale features die in iTunes 4 zitten zin ook ondersteund op de 1e en 2e generatie iPod's. Daar was software update 1.3 voor. Eigenlijk is dit alleen maar voor de AAC, verdere features zijn er namelijk niet echt bij gekomen.
Misschien met de WMA ondersteuing door iTunes for Windows dat er weer een 1.4 komt met WMA ondersteuning. Misschien.....
Op ww.macrumors.com is er ook een verslag te volgen.
Misschien met de WMA ondersteuing door iTunes for Windows dat er weer een 1.4 komt met WMA ondersteuning. Misschien.....
Op ww.macrumors.com is er ook een verslag te volgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Sage op 16-10-2003 18:35 ]
Als dat waar is, koop ik direct een 40 Gb iPod en dump ik mijn oude (5 Gb) model.Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 14:37:
bedankt Kessel79
Damn, dat wordt de ultieme gadget: handig, klein en ook bruikbaar voor de andere dure hobby.
Verwijderd
Ga maar vast sparen, ik ben er 99% zeker van dat die cardreader er komt:Ecteinascidin schreef op 16 October 2003 @ 18:35:
[...]
Als dat waar is, koop ik direct een 40 Gb iPod en dump ik mijn oude (5 Gb) model.
Damn, dat wordt de ultieme gadget: handig, klein en ook bruikbaar voor de andere dure hobby.
het nieuws erover
Plaatje met duidelijke aanwijzing
Of check gewoon nu www.macrumors.com
Dit dient van onder naar boven gelezen te worden.
- Previewing Audio Books - Hillary Clinton, and others...
- genre pages have "really blossomed"
- biography information now
- Now can sort albums by album name, or best sellers on artist pages, or Original release dates.
- Playing Hey Mama, buying songs, playing songs
- Now demoing the store on a PC
- iTunes Radio Stations
- Playing Songs with visualizer on PC, smart playlists
- Launching iTunes for Windows
- Do something, I've never done before... give a demo on a PC
- Can mix and match your 3 authorized computers (Mac or PC)
- Apple is the "gold standard for personal use rights"
- Playing Songs
- Also the Best Music Store "on the Planet". Exactly the same as Mac store. Identical.
- iPod now comes with iTunes
- Music Match limits burn speeds unless you pay $20.
- Compares it to WMP and MusicMatch. iTunes has full speed encoding, MP3 CDs, iPod compatible. Others are limited in features or prevent it altogehter. iTunes shares Music up to 3 computers via Rendezvous. The others don't. No upgrade costs for iTunes. Free.
- Jobs says it is the best jukebox on the PC
- Runs on XP and 2000
- Probably the best Windows app ever written.
- Windows iTunes - exactly the same thing
- One more thing... "Hell froze over"
- Celebrity Playlists. Music lists from celebs - Sting, Dave Brubeck, Herbie Hancock, Michael Stipe etc.
- Allowance - instead of giving your kids your CC#. Can give an allowance (recurring monthly gift certificate basically). No need for credit card for the accounts. Perfect for kids.
- You get an email with a Redeem Now, and gives you a Credit in your iTunes account. Can by anythingin the iTunes Store.
- Gift Certificates - most requested - select between $10-$200 to send to anyone.
- Perfect "round tripping" - syncs and knows where it stopped off. So, when you sync, the mac or ipod will remember where you left off
- One click shopping for iTunes Book Store
- Showing iTunes Book pages
- Free previews of Audio Books
- Audio Books, alongside the music. Deal with Audible.com. Multiyear exclusive deal. Over 5000 books on iTunes.
- Over 200 indie lables.
- # could be higher if they let in every song. Claims these are quality songs
- More Music - Today at 400,000 tracks by end of the month
- Today, 2nd generation of iTunes
- iTunes Market share - 70% last week of all legal downloads
- 600,000 songs a week
- 13 million songs
- People don't want to rent music.
- Good integration, 99cents, unlimited iPods, 3 Macs
- Talking about iTunes Music Store
- new iPod Ad previewed. Rock and Roll iPod Ad.
- Showing the iPod Ad that's been on TV - Hey Mama
- Photo Storage - $99 Accessory. Connects to bottom of iPod. syncs with iPhoto.
- $49 Microphone and speaker, syncs into new version of iPods. Record 670 hours.
- Marketshare of iPod is 31% - #1.
- First thing - the iPod. It's amazing. These third gen iPods are as thin as two cd jewelcases, now up to 10,000 songs in 40GB iPods.
- there's a grand piano on the stage
- "Please turn off all cell phones and pages"
- Music playing.
Dit dient van onder naar boven gelezen te worden.
- Previewing Audio Books - Hillary Clinton, and others...
- genre pages have "really blossomed"
- biography information now
- Now can sort albums by album name, or best sellers on artist pages, or Original release dates.
- Playing Hey Mama, buying songs, playing songs
- Now demoing the store on a PC
- iTunes Radio Stations
- Playing Songs with visualizer on PC, smart playlists
- Playing Songs
- Also the Best Music Store "on the Planet". Exactly the same as Mac store. Identical.
- iPod now comes with iTunes
- Music Match limits burn speeds unless you pay $20.
- Compares it to WMP and MusicMatch. iTunes has full speed encoding, MP3 CDs, iPod compatible. Others are limited in features or prevent it altogehter. iTunes shares Music up to 3 computers via Rendezvous. The others don't. No upgrade costs for iTunes. Free.
- Jobs says it is the best jukebox on the PC
- Runs on XP and 2000
- Probably the best Windows app ever written.
- Windows iTunes - exactly the same thing
- One more thing... "Hell froze over"
- Celebrity Playlists. Music lists from celebs - Sting, Dave Brubeck, Herbie Hancock, Michael Stipe etc.
- Allowance - instead of giving your kids your CC#. Can give an allowance (recurring monthly gift certificate basically). No need for credit card for the accounts. Perfect for kids.
- You get an email with a Redeem Now, and gives you a Credit in your iTunes account. Can by anythingin the iTunes Store.
- Gift Certificates - most requested - select between $10-$200 to send to anyone.
- Perfect "round tripping" - syncs and knows where it stopped off. So, when you sync, the mac or ipod will remember where you left off
- One click shopping for iTunes Book Store
- Showing iTunes Book pages
- Free previews of Audio Books
- Audio Books, alongside the music. Deal with Audible.com. Multiyear exclusive deal. Over 5000 books on iTunes.
- Over 200 indie lables.
- # could be higher if they let in every song. Claims these are quality songs
- More Music - Today at 400,000 tracks by end of the month
- Today, 2nd generation of iTunes
- iTunes Market share - 70% last week of all legal downloads
- 600,000 songs a week
- 13 million songs
- People don't want to rent music.
- Good integration, 99cents, unlimited iPods, 3 Macs
- Talking about iTunes Music Store
- new iPod Ad previewed. Rock and Roll iPod Ad.
- Showing the iPod Ad that's been on TV - Hey Mama
- Photo Storage - $99 Accessory. Connects to bottom of iPod. syncs with iPhoto.
- $49 Microphone and speaker, syncs into new version of iPods. Record 670 hours.
- Marketshare of iPod is 31% - #1.
- First thing - the iPod. It's amazing. These third gen iPods are as thin as two cd jewelcases, now up to 10,000 songs in 40GB iPods.
- there's a grand piano on the stage
- "Please turn off all cell phones and pages"
- Music playing.
[ Voor 132% gewijzigd door Sage op 16-10-2003 19:43 ]
Verwijderd
kloptSage schreef op 16 October 2003 @ 19:22:
Of check gewoon nu www.macrumors.com
Daar hebben ze live coverage van de show die nu bezig is. Kost $99,- en synct met iPhoto. Ook is er een mic voor $49,-
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar iTunes voor windows. Wel mooi dat ie het gaat vergelijken met MusicMatch, wat ie eerst zelf meeleverde.
Verder baal ik een beetje dat die accesoires alleen voor 3rd-gen uit lijken te komen. Zit ik met m'n l33t 2nd gen dingetje. Gelukkig blijft die nog lief omdat het liedjes spelen vast niet snel verleerd en daar heb ik hem voor gekocht!
Verder baal ik een beetje dat die accesoires alleen voor 3rd-gen uit lijken te komen. Zit ik met m'n l33t 2nd gen dingetje. Gelukkig blijft die nog lief omdat het liedjes spelen vast niet snel verleerd en daar heb ik hem voor gekocht!
|_____vakje______|
Ik zit erover te denken om een Ipod aan te schaffen, nou las ik een hele tijd geleden, dat er radio-unit is zodat je er radio op kan luisteren.. klopt dit?
Ten tweede, ik zou deze graag willen aansluiten op mijn boxen of een tuner of een versterker etc.
Is het geluid dat over de uitgang van de Ipod komt dan nog steeds mooi of is dit ten strengste af te raden?
Ten tweede, ik zou deze graag willen aansluiten op mijn boxen of een tuner of een versterker etc.
Is het geluid dat over de uitgang van de Ipod komt dan nog steeds mooi of is dit ten strengste af te raden?
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Damn dat iTunes is wel sloom
Heb liever ephpod denk ik
Verwijderd
sloom? bij mij valt dat best mee.
ik vind het er ook effe wat gelikter uitzien als ephpod. + aac direct rippen. + makkelijker in gebruik dan ephpod. + geen wazige dubbele files zoals ephpod wel had.
ik vind het er ook effe wat gelikter uitzien als ephpod. + aac direct rippen. + makkelijker in gebruik dan ephpod. + geen wazige dubbele files zoals ephpod wel had.
Ik weet het allemaal nog niet, maar die nieuwe firmware klinkt ERG lekker. Die verbeterde battery support kan ik goed gebruiken, en wat is er nou eigenlijk te upgraden aan je backlight? Gaat hij feller branden, ofwat?
En als ik dat nieuwe spelletje zo hoor, lijkt me ook erg lache. Music Match, zou dat zoiets zijn dat je iPod een fragmentje laat horen, en dat hij dan 3 opties geeft om welk nummer het gaat? Lijkt me kicke voor in de trein
En als ik dat nieuwe spelletje zo hoor, lijkt me ook erg lache. Music Match, zou dat zoiets zijn dat je iPod een fragmentje laat horen, en dat hij dan 3 opties geeft om welk nummer het gaat? Lijkt me kicke voor in de trein
[ Voor 35% gewijzigd door Weppel op 17-10-2003 09:02 ]
Humz.. beetje jammer dat die media reader niet werkt met de oldgen-iPod.. maar goed hij is ook stevig aan de prijs, en voor slechts het dubbele heb je een 40GB XS-drive, ik denk dat ik daar maar voor ga kijken als ik aan de D-SLR ga.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Erm... maak je een grapje? MusicMatch.com is de bijgeleverde brakke synchronisatie software.Weppel schreef op 17 oktober 2003 @ 09:01:
[...]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
roflWeppel schreef op 17 oktober 2003 @ 09:01:
Ik weet het allemaal nog niet, maar die nieuwe firmware klinkt ERG lekker. Die verbeterde battery support kan ik goed gebruiken, en wat is er nou eigenlijk te upgraden aan je backlight? Gaat hij feller branden, ofwat?
het heet Music Quiz, je krijgt 4opties (1 is de juiste duh
Ohja en er komt ook geen einde aan
Verwijderd
weet iemand al hoeveel het batterijverbruik verbeterd is?
Zit het al weer boven de 10 uur?
Zit het al weer boven de 10 uur?
Manman, eindelijk ook mijn iPod
Ephpod geinstalleerd want musicmatch trekt me totaal niet. Toen ik hem kreeg heb ik hem gelijk opgeladen en daarna volgepropt met 2000 mp3's. De accu ging alleen wel erg snel leeg, ik denk dat ik hem ongeveer 2 a 2,5 uur heb gebruikt. (Mijne laad niet wanneer ie aan mijn notebook geknoopt zit ivm 4pins firewire) Is het normaal dat ie zo snel leeg is? (Ik weet dat ik natuurlijk veel energie verbuikt heb tijdens het overzetten van al die muziek) Schrok er een beetje van. Ben hem nu voor de 2e keer aan't opladen, ik hoop dat ie wat langer meegaat wanneer ik enkel muziek afspeel...
[ Voor 9% gewijzigd door F0kke op 17-10-2003 17:35 ]
Fokke:
Hoe is het met je rijbewijs?
http://www.apple.com/ipod/specs.htmlBattery life Over 8 hours
Hoe is het met je rijbewijs?
[ Voor 3% gewijzigd door Pizzaman op 17-10-2003 17:54 ]
Energiebesparing zit 'm in die 32 Mb. De HD spint op, leest muziek en vult de 32 Mb's en gaat weer slapen. Dus, als je HD-activiteit vraagtn (liedjes zoekt), dan zuipt 'ie gewoon de energie op. Da's dus precies wat er gebeurt als je zoiets aan een laptop hangt met 4 draden firewire.
2.5 uur lijkt me dan normaal, gewoon opladen en in de trein slapen of zo
Music Quiz bedoelde ik dusSpider.007 schreef op 17 October 2003 @ 13:34:
[...]
Erm... maak je een grapje? MusicMatch.com is de bijgeleverde brakke synchronisatie software.
Hebben jullie allemaal de nieuwe Belkin iPod accessoires al gezien?? Zeer interesant 
www.belkin.com
Belkin media reader
Een Flash reader die je kan aansluiten op je iPod om tijdens de vakantie al plaatjes te dumpen op je iPod in plaats van 60 flash kaartje bij je te hebben ofzo. Deze handige accessoir heeft mij overgehaald om weer een ipod te halen.
Hier vind je de rest van de nieuwe accessoires
www.belkin.com
Belkin media reader
Een Flash reader die je kan aansluiten op je iPod om tijdens de vakantie al plaatjes te dumpen op je iPod in plaats van 60 flash kaartje bij je te hebben ofzo. Deze handige accessoir heeft mij overgehaald om weer een ipod te halen.
Hier vind je de rest van de nieuwe accessoires
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
Leuk hoor die nieuwe iTunes voor windows...
Ik HAD dus 3000 nummers op mijn iPod staan allemaal mooi in categorieën.
iTunes vraag: wil je synchroniseren?
ikke: jah
iTunes: K, dan is nu alles weg...
ikke:
Ik had dus nog geen muziek in me iTunes staan, nu heeft ie al mijn muziek van me iPod gepleurd, ben ik mooi klaar mee
Naja, alles er maar weer lekker opzetten.
(getdataback rulez)

Ik HAD dus 3000 nummers op mijn iPod staan allemaal mooi in categorieën.
iTunes vraag: wil je synchroniseren?
ikke: jah
iTunes: K, dan is nu alles weg...
ikke:
Ik had dus nog geen muziek in me iTunes staan, nu heeft ie al mijn muziek van me iPod gepleurd, ben ik mooi klaar mee
Naja, alles er maar weer lekker opzetten.

(getdataback rulez)
Had je kunnen verwachten.
.
En is het echt zo dat iTunes zoveel geheugen slurpt? Ik zit hier thuis nog met versie 2.0.4 en dat slurpt maar 8.8MB op MacOS9 voor meer dan 1300 individuele nummers. Ik had gehoord dat dit op Windows 50!MB was?
En is het echt zo dat iTunes zoveel geheugen slurpt? Ik zit hier thuis nog met versie 2.0.4 en dat slurpt maar 8.8MB op MacOS9 voor meer dan 1300 individuele nummers. Ik had gehoord dat dit op Windows 50!MB was?
[ Voor 80% gewijzigd door Sage op 17-10-2003 20:53 ]
Verwijderd
Nee, nu wordt ie nog leuker. 
Ik heb van mijn MP3 directory mijn iTunes directory gemaakt.
Opzich geen probleem, alleen iTunes kopieerde dus alle muziek ook in die map als ik het in de playlist gooide.
Gevolg: Alles dubbel.
Ik: ok, dan maar de playlist leeg.
Gevolg: Alle mp3's weg....
Dus nu heeft Oeloe een iPod maar geen muziek meer.
/me had 15 Gb aan muziek mooi voor op zijn iPod
Het is een complot van de muziekindustrie, dat zeg ik je...
Dus voorlopig ga ik lekker genieten van de stilte die uit mijn iPod komt...

Ik heb van mijn MP3 directory mijn iTunes directory gemaakt.
Opzich geen probleem, alleen iTunes kopieerde dus alle muziek ook in die map als ik het in de playlist gooide.
Gevolg: Alles dubbel.

Ik: ok, dan maar de playlist leeg.
Gevolg: Alle mp3's weg....
Dus nu heeft Oeloe een iPod maar geen muziek meer.
/me had 15 Gb aan muziek mooi voor op zijn iPod
Het is een complot van de muziekindustrie, dat zeg ik je...

Dus voorlopig ga ik lekker genieten van de stilte die uit mijn iPod komt...
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 20:59 . Reden: typo ]
Gelukkig, ik dacht dat ik weer iets met een rotte batterij had gekochtEcteinascidin schreef op 17 oktober 2003 @ 17:54:
Energiebesparing zit 'm in die 32 Mb. De HD spint op, leest muziek en vult de 32 Mb's en gaat weer slapen. Dus, als je HD-activiteit vraagtn (liedjes zoekt), dan zuipt 'ie gewoon de energie op. Da's dus precies wat er gebeurt als je zoiets aan een laptop hangt met 4 draden firewire.
offtopic:
Pizzaman: ik haal eerst mijn permit. (ivm verzekering)
Pizzaman: ik haal eerst mijn permit. (ivm verzekering)
Verwijderd
ik snap echt al die problemen niet. waarom leest men meldingen niet eens als ze op het scherm staan ipv overal "yes" / "ja" te klikken.
het eerste wat ik doe is het menu doorlopen en de preferences checken, en eerst de applicatie instellen zoals ik dat wil. zo te zien zijn er wel wat meer mensen die dat zouden moeten doen voor ze echt beginnen....
het eerste wat ik doe is het menu doorlopen en de preferences checken, en eerst de applicatie instellen zoals ik dat wil. zo te zien zijn er wel wat meer mensen die dat zouden moeten doen voor ze echt beginnen....
Verwijderd
Je kent het he, nieuw speeltje, vlug testen en later zeuren...Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 21:16:
ik snap echt al die problemen niet. waarom leest men meldingen niet eens als ze op het scherm staan ipv overal "yes" / "ja" te klikken.
Maar verder geen kwaad woord over iTunes hoor, alleen het werkte ietsiepietsie anders dan verw8 zeg maar...

Vriend van me heeft een "backup" van bijna al mijn mp3's, dus @ volgende lan maar weer ff "backuppen"...

Maar ik snap eignelijk niet hoe je het voor elkaar krijgt om met iTunes al je liedjes te verdubbelen? Ik kan slepen naar welke playlist dan ook en geen enkel nummer word dubbel?!
Verwijderd
Oeloe, balen zeg, maar sorry voor dit offtopic geblaat, ik heb ECHT dubbel gelegen van je posts...sorry, je bent echt goed in het vertellen....dank je wel
2.1 firmware: http://www.apple.com/nl/ipod/download/
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
/me moet ook maar een iTunes downloaden, mn moeder heeft net een 10GB gekocht en ik heb al een tijdje een 5GB, mooie dingetjes die nieuwe iPod's
hoe kun je in godsnaam de files van je ipod naar je hdd kopieren? kzit nu al een tijdje te kloten maar het lukt gewoon niet?
Verwijderd
Een advies voor de mensen die de dir structuur emulatie methode gebruiken...
Ga niet met itunes aan de gang...
Ga niet met itunes aan de gang...
Verwijderd
Kep em vandaag eindelijk gekregen!!!
Whoei!
de 10GB versie! Werkt perfect via mijn firewire! en iTunes!
Ben helemaal blij nu!
Alleen dat opladen duurt zo lang he als jem meteen wilt uitproberen
Whoei!
de 10GB versie! Werkt perfect via mijn firewire! en iTunes!
Ben helemaal blij nu!
Alleen dat opladen duurt zo lang he als jem meteen wilt uitproberen
HmkayWeppel schreef op 17 October 2003 @ 17:58:
[...]
Music Quiz bedoelde ik dusniet zo snel gebeten zijn joh
overigens zojuist de iTrip binnengekregen; een aardig dingetje; geluidskwaliteit is niet perfect; maar redelijk. Werkt op maximaal een metertje of 3/4.
[ Voor 50% gewijzigd door Spider.007 op 18-10-2003 15:37 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Ik had een map met MP3's voor mijn ipod, iTunes had ik ingesteld om dezelfde map te gebruiken. Daarna heb ik iTunes geopend en al mijn muziek uit die map in mijn playlist gezet, maar hij slaat zeg maar alle muziek uit je playlist op in diezelfde map waar de originelen al stonden.Sage schreef op 18 October 2003 @ 00:52:
Maar ik snap eignelijk niet hoe je het voor elkaar krijgt om met iTunes al je liedjes te verdubbelen? Ik kan slepen naar welke playlist dan ook en geen enkel nummer word dubbel?!
gevolg: Alles dubbel...

Dus, ik gooi playlist weer leeg...
gevolg: Alles weg...
Tja, t is niet zo'n ramp, alleen wel lastig.
/me Oeloe heeft een 20 GB ipod maar geen muziek...

Ehm, bedankt voor het compliment dan maar...Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 02:37:
Oeloe, balen zeg, maar sorry voor dit offtopic geblaat, ik heb ECHT dubbel gelegen van je posts...sorry, je bent echt goed in het vertellen....dank je wel
Weet iemand of Apple ook een update gaat uitbrengen voor de oudere (1e en 2e generaties) iPod's met AAC ondersteuning?
AAC is namelijk vet handig
Ik heb een vraagje ik heb net in de Apple store gekeken en zag bij accesoires staan een apparraatje dat foto's op je ipod zet van een geheugenkaart.
Maar nu staat er bij foto's van de Ipod halen dat je of Iphoto nodig hebt of in de Explorer moet zoeken. Ik heb een windows pc dus geen Iphoto maar kan je de Ipod in de explplorer zien ?
Maar nu staat er bij foto's van de Ipod halen dat je of Iphoto nodig hebt of in de Explorer moet zoeken. Ik heb een windows pc dus geen Iphoto maar kan je de Ipod in de explplorer zien ?
Verwijderd
http://www.apple.com/nl/i...ipodsoftwareupdate13.htmldimitio schreef op 18 October 2003 @ 19:35:
Weet iemand of Apple ook een update gaat uitbrengen voor de oudere (1e en 2e generaties) iPod's met AAC ondersteuning?
Deze
Nee AAC ondersteuning voor Windows iPod's op de oude iPods. Die 1.3 geeft alleen AAC ondersteuning bij Mac ipods
Verwijderd
Als het goed is zie je je iPod als een drive, bijvoorbeeld G:/ in mijn geval.Bartjeee schreef op 18 October 2003 @ 19:47:
Ik heb een vraagje ik heb net in de Apple store gekeken en zag bij accesoires staan een apparraatje dat foto's op je ipod zet van een geheugenkaart.
Via de explorer kan je dan naar je iPod gaan, en ik denk dat je dan wel een dir kan vinden met alle photo's erin.
tis altijd mogelijk geweest volgens mijBartjeee schreef op 18 October 2003 @ 22:36:
Oke ik dacht dat het niet mogelijk was om de Ipod in de Explorer te krijgen.
je kan alleen de music files die je met explorer erop zet NIET beluisteren op je ipod, je kan ze dan wel weer gewoon naar je hdd kopieren
Verwijderd
Ik heb ff een vraagje:
Ik zit er aan te denken om een 10GB Ipod te kopen, maar nu hoorde ik dat als ik een audio cd/liveset die uit bijv. 12 nummers bestaat omzet naar mp3 en deze vervolgens op een Ipod set, ik tussen ieder nummer 1 a 2 sec. pauze heb.
Dit is voor mij echt een reden om een discman te blijven gebruiken aangezien ik dit probleem niet heb als ik een audio cd brand in Nero. Hier kan ik de pauze op
"0 sec." zetten.
Ik heb namelijk nogal wat livesets en die deel ik zelf op in stukken van bijv. 5 min. zonder pauze ertussen.
Is het mogelijk de pauze tussen nummers weg te laten op een Ipod, zonder er een complete set van te moeten maken.
Ps: ik weet dat er verscheidene topics zijn over pauzes tussen mp3's, maar hier staat niets over de Ipod.
Ik zit er aan te denken om een 10GB Ipod te kopen, maar nu hoorde ik dat als ik een audio cd/liveset die uit bijv. 12 nummers bestaat omzet naar mp3 en deze vervolgens op een Ipod set, ik tussen ieder nummer 1 a 2 sec. pauze heb.
Dit is voor mij echt een reden om een discman te blijven gebruiken aangezien ik dit probleem niet heb als ik een audio cd brand in Nero. Hier kan ik de pauze op
"0 sec." zetten.
Ik heb namelijk nogal wat livesets en die deel ik zelf op in stukken van bijv. 5 min. zonder pauze ertussen.
Is het mogelijk de pauze tussen nummers weg te laten op een Ipod, zonder er een complete set van te moeten maken.
Ps: ik weet dat er verscheidene topics zijn over pauzes tussen mp3's, maar hier staat niets over de Ipod.
Verwijderd
dat is een beperking van het mp3 formaat, niet van de ipod. helaas is de enige oplossing 1 grote mp3 maken. (misschien dat het ooit opgelost word in firmware maar ik zie het voorlopig niet gebeuren).
Nudat iTunes voor windows aanwezig is ( http://www.apple.com/itunes/download/ ) vraag ik me af of aac of aiff niet beter is dan mp3 als encoding. Weet iemand dat?
Verwijderd
AAC is qua kwaliteit zeker beter. 128 op AAC is ongeveer te vergelijk met 160 op MP3.
Ik ben nu ook veel cd's opnieuw aan het coden op 160. scheelt me een stuk ruimte en het klinkt nog beter ook.
--
"Nee AAC ondersteuning voor Windows iPod's op de oude iPods. Die 1.3 geeft alleen AAC ondersteuning bij Mac ipods"
AAC werkt ook op windows iPod. Ik gebruik ook 1.3 op mijn windows ipod en AAC files werken perfekt.
Ik ben nu ook veel cd's opnieuw aan het coden op 160. scheelt me een stuk ruimte en het klinkt nog beter ook.
--
"Nee AAC ondersteuning voor Windows iPod's op de oude iPods. Die 1.3 geeft alleen AAC ondersteuning bij Mac ipods"
AAC werkt ook op windows iPod. Ik gebruik ook 1.3 op mijn windows ipod en AAC files werken perfekt.
Verwijderd

iemand ervaring met deze speakers? Staan voor 99 $ op amazon.com en voor 129 $ bij de apple store. Lijkt me wel vet staan bij je IPOD in je kamer (als het geluid tenminste wat is
weet iemand hoe je simpel _alle_ muziek op je ipod naar een hdd path kopieert?
ephpod kan het wel maar je kan niet de hele lijst van songs selecten omdat bij scrollen de "selected" file ook mee naar beneden rolt
en itunes kan helaas niet naar hdd kopieren(of ik zie het nergens)
ephpod kan het wel maar je kan niet de hele lijst van songs selecten omdat bij scrollen de "selected" file ook mee naar beneden rolt

en itunes kan helaas niet naar hdd kopieren(of ik zie het nergens)
Met EphPod: Gewoon naar Songs gaan (zodat je alle songs ziet) en dan op Control+Alt+C rammen
Zorg er wel voor dat je hebt ingesteld hoe EphPod de bestanden moet noemen, anders wordt het een zooitje
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
gaat het geluid van die dingen niet toevallig via usb? dat is namelijk wel met de oude boxjes zo.Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 12:40:
[afbeelding]
iemand ervaring met deze speakers? Staan voor 99 $ op amazon.com en voor 129 $ bij de apple store. Lijkt me wel vet staan bij je IPOD in je kamer (als het geluid tenminste wat is)
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Dit topic is gesloten.