[Import] Mp³speler importeren, hoe zit dat met douane¿

Pagina: 1
Acties:
  • 1.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb gisteravond mijn Rio Riot MP³speler besteld in de US of A voor $299.
Daar komt dan $76 verzendkosten bij.

Maar hoe zit dat met de douane, daar komt dan toch nog 19% BTW en 4,5 importbelasting overheen, hoe word dat in rekening gebracht?
Word dat via een acceptgiro meegstuurd of word dat in een keer afgerekend met de MP³speler [CreditCard]¿

Gaat wel lekker snel btw:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Datum Tijd Vestiging Activiteit 
6 sep 2002 
1:35 's middags APLEDOORN, NL PACKAGE IN CLEARANCE PROCESS;RELEASED BY CUSTOMS. NOW IN-TRANSIT   
9:23 's morgens APLEDOORN, NL PACKAGE IN CLEARANCE PROCESS    
2:32 's morgens LOUISVILLE EXPORT, KY, US HUB SCAN 

5 sep 2002 
6:38 's middags US BILLING INFORMATION RECEIVED   
6:15 's middags GARDENA, CA, US ORIGIN SCAN  
5:26 's middags GARDENA-AVIATION, CA, US PICKUP SCAN   
4:05 's middags GARDENA-AVIATION, CA, US PICKUP SCAN

Hij is dus nu al in apeldoorn
Volgens site van UPS word hij maa, 9 sep, 2002 afgeleverd ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

Blauw

De Schreeuw

Ik wist niet dat er in Apeldoorn zo'n overslag plaats is voor dit soort dingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je automatisch binnen 2 maanden van de douane (19% BTW en 4.5% invoerechten zijn over het hele bedrag dus incl. verzendkosten). Totaal betaal je dan 480,- euro incl. BTW (1057,- Gulden !) das redelijk voor een Rio Riot maar het blijft een bom duiten.

Ik heb op dezelfde manier een digital camera gescoord.Maar achteraf had ik hem liever in nederland gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 22:34:
Krijg je automatisch binnen 2 maanden van de douane (19% BTW en 4.5% invoerechten zijn over het hele bedrag dus incl. verzendkosten). Totaal betaal je dan 480,- euro incl. BTW (1057,- Gulden !) das redelijk voor een Rio Riot maar het blijft een bom duiten.

Ik heb op dezelfde manier een digital camera gescoord.Maar achteraf had ik hem liever in nederland gekocht.
SJah, de Rio Riot word officieel niet gereleased in europa, dus ik had geen andere keus dan hem in USA te halen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2002 @ 22:34:

He? Douane? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb een maand geleden zo'n spelertje gekocht via ebay. Wel gewoon een nieuwe speler. Maar het lijkt me sterk dat ik straks iets van de douane ga horen. Ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 23:26:
[...]

He? Douane? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb een maand geleden zo'n spelertje gekocht via ebay. Wel gewoon een nieuwe speler. Maar het lijkt me sterk dat ik straks iets van de douane ga horen. Ofwel?
Dit was zeg maar best wel een oud topique. Maar goed, op je vraag:

als het ding uit bijv. de VS komt, dan betaal je gegarandeerd douanekosten (9.5% voor MP3-producten). Dit komt dan bovenop de 19% BTW die er sowieso al bijgeteld gaat worden.

Echt aantrekkelijk is het kopen van MP3-producten in het buitenland (buiten Europa) dan ook niet echt.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 23:26:
[...]

Wat ik meestal heb meegemaakt is dat de factuur er gewoon bij zat of dat het bedrag zelfs aan de deur voldaan moest worden. Achteraf heb ik gelukkig nog nooit gehad :)

@ Jozzz: dat zit daar inderdaad. Het enige pakketje dat ik ooit via UPS heb laten bezorgen kwam ook langs Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weleens wat gehaald uit de USA. Ik kreeg enkel een rekening van UPS, die hoefde ik pas in twee weken te betalen.

Ik weet helaas niet meer waarvoor ik moest betalen maar het was ongeveer 18 Euro op een bedrag van rond de 200 Dollar.

Van de douane nooit een briefje gehad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Het ligt er ook aan wat je besteld.
Dat staat heel duidelijk uitgelegd op http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
Jozzz schreef op 06 September 2002 @ 17:01:
Ik wist niet dat er in Apeldoorn zo'n overslag plaats is voor dit soort dingen? :?
Dat dat pakketje in appeldoorn is geweest heeft er waarschijnlijk mee te maken dat daar de douane is gevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Jozzz schreef op 06 September 2002 @ 17:01:
Er zijn een stuk of 20 tussenstations in NL, ligt er maar net aan waar het pakketje vandaan komt en waar-ie naar toe moet...
Er zit ook zo'n hal in Enschede, 200m. van mijn huis, zal er vanavond ff een kijkje nemen :)

maar goed...de btw wordt meestal achteraf berekend, tenminste, in de 2 gevallen dat ik ermee te maken had wel...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kreeg een telefoontje van de douane dat mijn digicams binnen waren (naja, 1 digicam van Phreak, de ander van mij) en dat ik 180 euro BTW moest betalen (digicams hebben geen invoerrechten). Ze hadden alleen een foutje gemaakt en wel de invoerrechten doorgerekend omdat ze niet hadden gezien dat het digicams waren :) En nu, bijna een half jaar later wacht ik nog op de rekening over de BTW :X

Ze vroegen mij dus door de telefoon of ik akkoord ging met hun berekening van de BTW :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit zeg.. dat valt even tegen. Ik heb er al 1tje binnen. En krijg er binnenkort weer 2 voor de verkoop. Maar dan blijft de marge relatief dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nog nooit iets van gemerkt van die BTW en andere kosten. Ik heb voor mijn studie toch al enkele studieboeken vanuit amerika laten overkomen (nieuw) en heb een palm in de VS tweedehands gekocht. Dit heb ik in de laatste 3 jaar gedaan en ik heb nog nooit een rekening van de douane gezien.
Het kan zijn dat tweedehands goederen hier niet onder vallen en dat amazon bijvoorbeeld een truukje gebruikt om dit soort extra kosten te omzeilen (door de zending niet vanuit amerika maar vanuit engeland te verzorgen).

Het hoe en wat weet ik niet, maar ik heb nog nooit wat gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

op boeken hoef je ook geen invoerrechten te betalen en op een palm ook niet, daar komt alleen de btw bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De bedrijven die verzenden zijn verplicht de waarde voor de douane op de buitenkant te zetten. Sterker nog: zelfs over de verzendkosten moet je BTW betalen :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Sterker nog, ze zijn "verplicht" om de waarde en de inhoud van het pakket op de buitenkant te vermelden. Doen ze dat niet dan moet het pakketje open gemaakt worden en dan gaat de douane bekijken wat het precies is en hoeveel het waard is volgens hen.

Dus stel dat je een boek koopt voor €21 in amerika en daar wordt het bedrag niet op vermeld, en de douane taxeert het op €23 dan komt er nog eens 6% BTW (nb. op boeken geld een BTW tarief van 6%, op alle overige artikelen 19%) op.
Terwijl als de prijs erop vermeld had gestaan dan had je vrijstelling gekregen en geen BTW hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
volgens mij gebeurd dit alleen als ze toevallig je pakje eruit pikken

zoiets is i.i.g. met dvd's die ik in australie bestel
ze zetten dan een lagere prijs op de envelop en hopen dat de douane hem niet pakt
alleen nu heb ik de bob box besteld dus dat is wat riskanter :(

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

ViperGTS schreef op 09 april 2003 @ 13:49:
volgens mij gebeurd dit alleen als ze toevallig je pakje eruit pikken
Nee, dat gebeurt ook als ze niet aan de doos c.q. factuur kunnen zien wat de inhoud van het pakket is. Ze moeten nl. weten wat er in de doos zitten voordat ze er invoerrechten over kunnen berekenen, invoerrechten zijn namelijk verschillend voor bepaalde producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ooit een 512mb CF card vanuit australie besteld, 200 euro, hoefde geen invoerrechten te betalen..., nou past zo'n ding ook wel in een envelop

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23-07 13:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 15:43:
ik heb ooit een 512mb CF card vanuit australie besteld, 200 euro, hoefde geen invoerrechten te betalen..., nou past zo'n ding ook wel in een envelop
Dat is dan puur geluk hebben. Zelfs met mijn dvd's uit australie moest ik gewoon 22 euro aan extra kosten betalen (gelukkig was het dan nog de moeite waard). Nee, bestellen uit het buitenland is lang niet zo aantrekkelijk als het op het eerste gezicht lijkt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
marshal schreef op 09 April 2003 @ 13:57:
[...]

Nee, dat gebeurt ook als ze niet aan de doos c.q. factuur kunnen zien wat de inhoud van het pakket is. Ze moeten nl. weten wat er in de doos zitten voordat ze er invoerrechten over kunnen berekenen, invoerrechten zijn namelijk verschillend voor bepaalde producten.
vandaar dat die site waar ik bestel altijd iets anders op de verpakking zetten met lagere prijs.....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
En waarom hoeft er over een digicam geen invoerrechten betaald te worden? Gezien het gigantische prijsverschil van bijvoorbeeld de nieuwe Canon 10D digitale spiegelreflex tussen de USA en ripoff-land Nederland lijkt het zeer de moeite waard om hem daar te bestellen. Alleen zou Canon moelijk kunnen gaan doen wanneer hij kapot gaat en je hier de garantie wilt claimen. (wat zou het voor hun eigenlijk uitmaken, ik koop hem dan toch uiteindelijk ook van dezelfde club ganaamd Canon?)

Ik hoop echt dat er eens wat gedaan wordt aan die absurde prijsverschillen tussen Amerika en -vooral- Nederland. het is gewoon niet leuk meer om op Internet die mooie prijzen te zien van een produkt dat je graag wilt hebben, maar waar je hier in nederland de helft meer voor moet dokken :( Grrr.

[ Voor 18% gewijzigd door Tranquility op 09-04-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar volgens mij mag je wel ergens de vat(amerikaanse btw ) terug vorderen aangezien je een buitenlander bent, dit is tenminste wel zo in europa(ook geen eu landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb een zakmes (Leatherman) gekocht via www.backcountryequipment.com. Zij geven op hun site aan wat de kans is dat je pakje eruit gepikt wordt. Nu waren ze ook wel zo slim om mijn Leatherman Juice XE6 aan te geven als een setje "pliers" van $15 en een "sheat" voor $6 ;)

http://backcountry-equipment.com/policy/duties_taxes.html

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:38
JazzySOB schreef op 09 April 2003 @ 17:33:
Alleen zou Canon moelijk kunnen gaan doen wanneer hij kapot gaat en je hier de garantie wilt claimen. (wat zou het voor hun eigenlijk uitmaken, ik koop hem dan toch uiteindelijk ook van dezelfde club ganaamd Canon?)
Canon heeft geen reden om daar moeilijk over te doen. De inkoopsprijs voor winkeliers is in Amerika en Nederland hetzelfde. In Nederland betaal je meer BTW dan in de Verenigde Staten. Bovendien hanteren Nederlandse winkeliers een hogere winstmarge dan hun tegenhangers/ concurrenten in de Verenigde Staten.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker vaag die Belastingdienst-pagina:
> Goederen die ons land niet in mogen: kopieën van cdŽs, dvdŽs vcdŽs en software

Kennis uit Sierra Leone: "Ik heb een hele slechte internetverbinding hier, ik zend je de meetgegevens (4GB) wel per DVD-R..." - oh nee dat kan niet, want gebrande CD's mogen niet :(

Ik heb wel eens CD's/Tapes van Nasa ontvangen, maar die waren altijd voorzien van meerdere stickers, 1 voor waardebepaling, 1 voor studiedoeleinden, 1 voor gevoelige materialen, 1 voor spoed/expresse etc. Het kartonnen doosje zat helemaal ondergeplakt met stickers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal

marshal

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 00:57:
Lekker vaag die Belastingdienst-pagina:
> Goederen die ons land niet in mogen: kopieën van cdŽs, dvdŽs vcdŽs en software

Kennis uit Sierra Leone: "Ik heb een hele slechte internetverbinding hier, ik zend je de meetgegevens (4GB) wel per DVD-R..." - oh nee dat kan niet, want gebrande CD's mogen niet :(

Ik heb wel eens CD's/Tapes van Nasa ontvangen, maar die waren altijd voorzien van meerdere stickers, 1 voor waardebepaling, 1 voor studiedoeleinden, 1 voor gevoelige materialen, 1 voor spoed/expresse etc. Het kartonnen doosje zat helemaal ondergeplakt met stickers...
In dat soort gevallen zullen er wel uitzonderingen gemaakt worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Toch belachelijk dat Nederlandse winkeliers er zonodig een (veel) grotere winstmarge op moeten hebben dan Amerikanse retailers... De Nederlandse sukkels van consumenten mogen het allemaal weer lekker betalen... Een klein prijsverschil is zou niet zo erg zijn en was wel te verteren, maar op sommige produkten (zoals die Canon 10D) zit meer dan 1000 gulden (ja, ik reken nog steeds in guldens) verschil! Dergelijke verschillen zijn gewoon niet meer goed te praten... :(
Pagina: 1