Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Deel 1: [rml][ MP3]Nogmaals, Ipod of anders?[/rml]

werd een beetje groot, het is gewoonte om bij 1000 een nieuw topic te starten, bij deze.

laatste post:

LuNaTiC schreef op 12 november 2002 @ 19:02:
oke ben maar weer met een schone lei begonnen, maar xplay is eigenlijk een veredelde windows explorer :?

Nouja het is wel handig, maar ik had gehoopt dat er functies waren zoals het multi-taggen OP je iPod. Net zoals bij Tag&Rename zeg maar... maar helaasch, dat wordt dus gewoon voortaan goed van te voren taggen en anders pech :P

Enneee weet iemand nou iets voor mp3pro support?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de compaq pa-2 speeld bij mij mp3 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
ik ben eigenlijk meer geinteresseerd of de iPod dat gaat ondersteunen :P

overigens doet xplay hetzelfde met het ordenen van mn losse singles als ik ze in een map stop... niet op alfabetische volgorde ;(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik wil ook weleens weten welke l337 mp3/storage device zich het beste doet hier :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 22:55

Erw

Iemand al een ipod (win versie) by dynabyte besteld?, zo ja hoelang duurde het?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Erw schreef op 12 november 2002 @ 20:37:
Iemand al een ipod (win versie) by dynabyte besteld?, zo ja hoelang duurde het?
Sorry ik bedoelde Dixons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 19:07:
de compaq pa-2 speeld bij mij mp3 pro?
offtopic:
wat is mp3 pro? gewoon mp3 met betere kwaliteit of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dezelfde kwaliteit maar de filesize is ongeveer 2x zo klein.

Ik wil zelf ook een harddisk mp3-player gaan halen. Ik zit zwaar te twijfelen tussen de Ipod 10 gig en de Creative Zen 20 gig. Ik neig zelf eigenlijk naar de Zen, want je krijgt meer voor minder. De Zen is €420 en de Ipod €475,-.

Wat vinden jullie?

Creative Zen
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00006LHO7.01.MZZZZZZZ.jpg

Apple Ipod
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00006FDRB.01.MZZZZZZZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
pff, de Zen ziet er ook wel tof uit met zn blauwe display :) en voor die 20 gigs..das ook chill..maar kan je er alleen mp3 op zetten of nog meer? en wat is de speel tijd van dat ding?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus wat zijn die dingen duur! :(
wel mooi, maar wel 1000 gulden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 15:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 21:52:
Ik neig zelf eigenlijk naar de Zen, want je krijgt meer voor minder.
Meer ruimteverspilling en gewicht ja :)

De Zen lijkt een leuk ding, maar hij is gebaseerd op een doodnormale 2,5" notebook harddisk. De iPod is zo klein, licht en zuinig omdat er gebruik wordt gemaakt van speciale 1,8" Toshiba schijven. Die zijn zo klein dat ze in een PCMCIA behuizing passen.

Verder heeft de iPod een hele goeie accu, en is de afwerking van ALLES bij de iPod perfect. De afstandsbediening is van metaal, inclusief de knopjes. Andere dingen zijn ook heel erg mooi en goed afgewerkt.

Kortom, het is een boel geld, maar ik heb geen moment spijt gehad van die iPod. Hij is elke euro waard :)

Even opgezocht: het gewicht van de Zen is 268 gram, terwijl de iPod 185 gram is. Verder is ie 2,5cm dik terwijl de iPod 1,8cm dik is. Als je 'm veel onderweg in je binnenzak wilt gebruiken dan is de iPod gewoon veel beter.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil ook heel graag is iets nieuws, want mijn minidisc(zonder net md) doet het ook niet echt lekker meer. Maar dat ding is zo klein dat hij gewoon lekker in de broekszak kan en heb en daarom altijd bij me heb. Ik zit ik erg te twijfelen tussen een minidisc met net md/zen/ipod

hier een rijtje + en - voor mij

net md:
+punten:
Klein
goedkoop
-punten:
beperkte opslag
(slechte kwaliteit geluid?)

Ipod:
+punten:
kan veel meer muziek op dan wat ik nu heb op minidisc
-punten:
formaat
ik heb geen firewire
en ik vind de afstandsbediening er niet geweldig uitzien, wil ook graag backlight erin

zen:
+punten
20 gig
-punten:
formaat

Of valt dat format van de ipod wel mee en kan die makkelijk in je broekszak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Firewire kaartje kost echt geen drol, daar hoef je het niet voor te laten (kost je evenveel als een paar pakjes MD's ;))

Enneeee formaat... heb je hem al eens in je handen gehad? Oke hijs groter dan een dure MD speler, maar ik vind hem erg dun, klein en licht voor een mp3speler met harde schijf...

Ik zal morgen eens een foto maken met mn Creative Jukebox, en een 8 cm mp3 speler er naast maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

LuNaTiC schreef op 12 November 2002 @ 19:13:
ik ben eigenlijk meer geinteresseerd of de iPod dat gaat ondersteunen :P

overigens doet xplay hetzelfde met het ordenen van mn losse singles als ik ze in een map stop... niet op alfabetische volgorde ;(
Maak je toch gewoon een playlist en zet je ze daar fijn alfabetisch.. ?
Wat betreft het taggen.. je kunt gewoon meerdere files selecteren en de eigenschappen wijzigen.. of bedoel je dat niet..? Tis sowieso veel handiger gewoon met Tag&Rename te werken. Iets beters ben ik niet tegen gekomen iig. Het wordt bijna leuk om te doen ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
OzBoz schreef op 13 November 2002 @ 11:38:
[...]

Maak je toch gewoon een playlist en zet je ze daar fijn alfabetisch.. ?
Wat betreft het taggen.. je kunt gewoon meerdere files selecteren en de eigenschappen wijzigen.. of bedoel je dat niet..? Tis sowieso veel handiger gewoon met Tag&Rename te werken. Iets beters ben ik niet tegen gekomen iig. Het wordt bijna leuk om te doen ;)

Hmm mja moet ik dat dan maar eens gaan doen he ;)

OVerigens, kun je dan die playlist automatisch laten synchroniseren, als je er bv eens een mp3tje van die map erbij gooit (en dus automatisch ook die playlist bijwerkt), of moet je dat steeds ook apart toevoegen aan de playlist?

En dat van die eigenschappen had ik gezien ja, heel mooi :) En tag&rename is zeker een handig progje, gebruik al lange tijd en is _zeer_ nuttig, zeker met die variabelen waarmee je an ID3 naar file name en andersom kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Roy

Hobbies?

ik denk toch dat ik ga voor de Zen, voornaamste reden is dat ik vaak bestanden uit moet wisselen, en niet iedereen heeft firewire.
Maar ik vind het wel een verschrikkelijk moeilijke keus

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35

YellowCube

Wait...what?

LuNaTiC schreef op 12 november 2002 @ 23:26:

Ik zal morgen eens een foto maken met mn Creative Jukebox, en een 8 cm mp3 speler er naast maken :)
Da's volgens mij een vergelijking die zonder foto's ook wel kan...hetzelfde als een suikerklontje vergelijken met een baal suiker (de ipod met de jukebox bedoel ik) :)

Ben wel jaloers op je...heb nu een NetMD, maar ga zeker ook voor de iPod. Vind 'm te mooi om niet te hebben

heb de hebziekte...ook wel bekend als het gimmigimmi-virus

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

aKra

Intentionally left blank.

Apple iPod van 5Gb heb ik al zo'n jaar lang, en ik ben er geweldig blij mee!

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

LuNaTiC schreef op 13 november 2002 @ 12:18:

[...]

Hmm mja moet ik dat dan maar eens gaan doen he ;)

OVerigens, kun je dan die playlist automatisch laten synchroniseren, als je er bv eens een mp3tje van die map erbij gooit (en dus automatisch ook die playlist bijwerkt), of moet je dat steeds ook apart toevoegen aan de playlist?
Volgens mij zijn playlists niet te synchroniseren omdat die juist bepaald worden door een gebruiker. Das het idee achter playlistst, horen wat je wilt horen en niet de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

aKra schreef op 13 november 2002 @ 13:37:
Apple iPod van 5Gb heb ik al zo'n jaar lang, en ik ben er geweldig blij mee!
Baal jij niet dat je 550,- hebt betaald en voor een losse remote ook nog eens 50,- moet lappen.. en mocht je nog een hoesje willen, daar ook weer 50,- voor kan neerleggen? Ik heb er iig een mailtje over gestuurd naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Hmmm als ik ff er beter naar kijk, dan wordt ie alfabetisch gerangschikt naar Artiest.... is dat te veranderen ergens :? min of meer staat nu alles wel alfabetisch, maar aangezien de titels worden getoond zie je het dus allemaal door elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk binnen bij de Dixons..

heeft wel een aantal maanden geduurd, maar dan heb je ook wat....

meestal duurt het niet zo lang, maar ze hadden een foute bestelling gedaan bij de Dixons en dus alleen 10 en 20gig versies besteld...

Maar het is het wachten zeker wel waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 14:29:
eindelijk binnen bij de Dixons..

heeft wel een aantal maanden geduurd, maar dan heb je ook wat....

meestal duurt het niet zo lang, maar ze hadden een foute bestelling gedaan bij de Dixons en dus alleen 10 en 20gig versies besteld...

Maar het is het wachten zeker wel waard :D
Dus mijn bestelling zal er ook wel snel zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn i-pod 3 weken geleden besteld en ik had hem binnen 1week !! erg snel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

bij dixons?, ik heb hem vorige week besteld en ik heb hem volgens hun vrijdag dus! :-) kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 15:41
heb net bij RAF de iPod besteld heb 100 euro aanbetaald dus nog 399,- te betalen :D 2 iSkins erbij gekocht ;) 1x white frost en 1x mist blue. Skins komen als t goed is volgende week en de iPod a.s. dinsdag, dus ga heel voorzichtig spelen met mun Podje om de krassen vingerafdrukken zo beperkt mogelijk te houden!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

ja ja, en toen was er een gerucht . . .
More Info On iPod II

The highend iPod II to be released at MWSF will combine the strengths of the original iPod with integration (through iSync) to iPhoto - but will also have full MPEG-4 support. This doesn't mean it will run anything like Mac OS X and QuickTime, but rather the inclusion of a custom DSP that is able to decode MPEG-4 video, AAC and MPEG-1 (for MP3 playback mainly). At its introduction, there will only be one iPod II (with 20G Toshiba harddrive, a reflective TFT colour screen at a slightly improved resolution over the iPod) along with the 'normal' iPods at 10G and 20G. Windows compatibility won't be there at first, but as with the iPod, clever people will find ways to put files from Windows & Linux onto the iPod II. (fryke)
Read more at: iPod II Article on macnews.net.tc

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Neuros wel interessant: http://www.neurosaudio.com

Afbeeldingslocatie: http://www.neurosaudio.com/images/proddetail_128.jpg

Dit is de gewone versie, upgradeable naar hd-versie :)
Features

Intuitive navigation
20GB hard drive holds up to 5,000 songs (encoded at 128kbps)
Digitally enhanced FM tuner
Recording to MP3 format from internal microphone, FM tuner, and line input
High resolution, backlit LCD display and button controls
5 programmable preset buttons
10 hours of continuous playback with rechargeable Lithium Ion battery
Automatic firmware and software upgrades
Neuros comes with earphones, car power adapter, wall power adapter, USB cable and Neuros Synchronization Manager Software
Hd versie 399 dollars met 20gig hdd
Gewone versie met 128mb ram 249 dollars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

LuNaTiC schreef op 13 november 2002 @ 14:01:
Hmmm als ik ff er beter naar kijk, dan wordt ie alfabetisch gerangschikt naar Artiest.... is dat te veranderen ergens :? min of meer staat nu alles wel alfabetisch, maar aangezien de titels worden getoond zie je het dus allemaal door elkaar
Begrijp niet waarom je niet gewoon in twee tellen ff playlist freubelt.. denk dat een oplossing voor jou probleem eerder in de firmware zal zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zr0 schreef op 12 November 2002 @ 21:46:
[...]

offtopic:
wat is mp3 pro? gewoon mp3 met betere kwaliteit of...
ehm nee is mpeg 2 :D en helft kleiner 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, mp3 is mpeg 2 -> Mpeg 2 layer 3
MP3 pro is een andere variant, volgens mij ook ontwikkeld door fraunhofer & thompson...
Maar ik denk dat ogg vorbis een prima opensource alternatief is, maar gaan ze bij de iPod of Ipod II hier nog ondersteuning inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 11:24
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 21:14:
Nee, mp3 is mpeg 2 -> Mpeg 2 layer 3
MP3 pro is een andere variant, volgens mij ook ontwikkeld door fraunhofer & thompson...
Maar ik denk dat ogg vorbis een prima opensource alternatief is, maar gaan ze bij de iPod of Ipod II hier nog ondersteuning inbouwen?
mp3 = mpeg 1 layer 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
OzBoz schreef op 13 november 2002 @ 19:44:
[...]

Begrijp niet waarom je niet gewoon in twee tellen ff playlist freubelt.. denk dat een oplossing voor jou probleem eerder in de firmware zal zitten..

ik HEB een playlist ervan gemaakt... en daar is dat probleem dus (hij laat de titels zien, maar sorteert op artiest... kortom je ziet alle titel door elkaar, terwijl ik ze gewoon op alfabetische volgorde wil zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Jullie kennen de Osyssey toch wel? Die komt binnenkort uit geloof ik...Behoorlijk geil spelerdje :) Stond laatst een post van op de fp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 13 November 2002 @ 18:01:
heb net bij RAF de iPod besteld heb 100 euro aanbetaald dus nog 399,- te betalen :D 2 iSkins erbij gekocht ;) 1x white frost en 1x mist blue. Skins komen als t goed is volgende week en de iPod a.s. dinsdag, dus ga heel voorzichtig spelen met mun Podje om de krassen vingerafdrukken zo beperkt mogelijk te houden!
ik heb m'n iPod vorige week vrijdag gekregen (via Apple Store)...ik heb ook een iSkin in bestelling staan (via IA)...om e.e.a te beschermen tot de skin er is heb ik het volgende gedaan...

De iPod is verpakt in transparant folie...gewoon erin laten zitten en klaar..alle knoppen werken gewoon en je iPod is veilig voor krassen en vuil..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zork schreef op 13 November 2002 @ 21:53:
Jullie kennen de Osyssey toch wel? Die komt binnenkort uit geloof ik...
Dat zeiden ze een halfjaar geleden ook al ja :z ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Karel2001 schreef op 13 november 2002 @ 23:44:
De iPod is verpakt in transparant folie...gewoon erin laten zitten en klaar..alle knoppen werken gewoon en je iPod is veilig voor krassen en vuil..
Wat gaat iedereen hier toch hysterisch om met z'n iPod? Het is een _gebruiksvoorwerp_ en geen breekbaar sieraad ofzo. Als je er gewoon zuinig mee bent dan blijft ie vrij van krassen. Ik heb nooit GSM hoesjes en toch blijven m'n GSM's als nieuw. Ik gebruik een minidisc hoesje voor m'n iPod en verder zal het me worst wezen dat er vingerafdrukken op komen. Krassen zullen er op den duur misschien ook wel op komen maar bij mij ligt ie gewoon altijd op een zachte ondergrond. Ga geen 100 piek voor een lapje plastic dokken.

• OzBoz

OzBoz

* OzBoz Totally agrees..

Mijn iPod ziet er dan ook behoorlijk gebruikt uit. En dat geldt al helemaal voor de uiterst onpraktische achterkant. Lekker belangrijk. Tis niet dat ik um 10x op de dag laat stuiteren, maar om nou een partij gestresst te doen om wat krassen.. overigens ontkom je daar toch niet aan >:)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

hier een tip voor de mensen die krassen op het display hebben (zoals ik)...

stel de backlight van je iPod in op 5 sec (of wat je ook prettig vindt)
als je 'm aanraak om er iets mee te doen spring de backlight aan en zie je de reflectie van je krassen niet meer...

goed hééééé!!!! :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Even rondgekeken naar andere HD-spelers dan de iPod en het volgende gevonden:http://www.edigital-store.com/treo15.html

The Treó 15 is a lightweight, pocket-sized, digital music jukebox with the capacity to store over 4,500 songs - that's over 225 hours of music - all reproduced with extraordinary sound quality. The Treó 15 features a stylish case, a rechargeable lithium-ion battery and a large, easy-to-read LCD display. One of the smallest digital jukeboxes available, the Treó 15 can literally put your entire music collection in your pocket.

15 GB embedded hard drive
8-minute anti-skip protection
Rechargeable Li-Ion battery
Pocket-sized and lightweight
Large, easy-to-read LCD display
Supports MP3 and Windows Media™ files
Fully upgradeable firmware
USB interface

Dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Dit is trouwens ook de fabrikant van de Odyssy 1000, die nog niet verkrijgbaar is. Deze heeft zelfs een HD van 20 GB! En lijkt heel veel op de iPod. Maar goed dit 15GB model is nu dus al leverbaar voor 189 dollar. Echt geen geld voor zo'n ding!! Ik vraag me af, waar zit de catch. Ik heb nergens anders iets soortgelijks voor die prijs gezien. Wat ook gek is: daaronder van de zelfde fabrikant staat een model met 128 MB vor 179 dollar. Vraag ik me af: wie koopt er dan nog zo'n ding als je er voor 10 dollar meer een opslagcapaciteit van 15 gig voor kan krijgen?!!? Ik snap dat niet...

• Erw

Erw

!

[ Voor 0% gewijzigd door Erw op 14-11-2002 16:52 . Reden: weg wegens stomme vraag ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Erw schreef op 14 november 2002 @ 16:29:
wat is nou het verschil tussen de oudere Ipod's en de nieuwe Ipods
aaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhh my eyes :(

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Choeso jei >:)

• OzBoz

OzBoz

LuNaTiC schreef op 13 november 2002 @ 21:51:

[...]

ik HEB een playlist ervan gemaakt... en daar is dat probleem dus (hij laat de titels zien, maar sorteert op artiest... kortom je ziet alle titel door elkaar, terwijl ik ze gewoon op alfabetische volgorde wil zien)
Je kreeg zeker geen handleiding bij XPlay >:) Zet bestanden in juiste volgorde door bovenaan 1 van de kolommen in balkje te klikken. Klik rechts op een song. Kies re-order as shown. Soepkip :)

• RekZ
  • Niet online
YellowCube schreef op 13 november 2002 @ 13:16:
[...]

Ben wel jaloers op je...heb nu een NetMD, maar ga zeker ook voor de iPod. Vind 'm te mooi om niet te hebben
Welke? en hoe is de geluidskwaliteit?

Verwijderd

de catch is waarschijnlijk dat het een gewone USB interface is en dus behoorlijk langzaam!

• RekZ
  • Niet online
Allemachtig... ik weet het allemaal niet meer.

Dacht ik eindelijk dat ik eruit was toen ik een goedkope Net-md zag, ga ik een beetje reviews lezen en zie ik dat er nogal problemen zjin met het snel overzetten van mp3's naar md.

Iemand ervaring daarmee?

• Erw

Erw

Ja NetMd is niet echt top,duurt lang het overzetten,en in MDLP4 is het maar 66Kb/s dus stukken minder dan de Mp3 standaard 128Kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Erw schreef op 13 november 2002 @ 15:43:
bij dixons?, ik heb hem vorige week besteld en ik heb hem volgens hun vrijdag dus! :-) kan niet wachten
Nou niet dus, kan weer een week wachten :(, wie weet waar ik hem """meteen""" kan halen?! ( een windows 20gig versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Nu heb ik dit topic en t vorige wel goed gevolgd, maar sommige dingen blijven nog erg onduidelijk! Ik heb volgende week een 10 Gb Win Pod, en wil me PC Pod ready maken. En dus vooral ook me MP3 files. Nu mot ik alle TAGS opnieuw gaan renamen, en daar is gloof ik een handig tooltje voor, heeft iemand een adres hiervoor?

En welke Windows drivers gebruiken jullie voor jullie Pod :? XPlay toch oid? En Ephod is duz het beste proggie om de playlists aan te maken voor de Pod, want MM suxt echt!

Correct me plz, if i'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 15 November 2002 @ 15:26:
Nu heb ik dit topic en t vorige wel goed gevolgd, maar sommige dingen blijven nog erg onduidelijk! Ik heb volgende week een 10 Gb Win Pod, en wil me PC Pod ready maken. En dus vooral ook me MP3 files. Nu mot ik alle TAGS opnieuw gaan renamen, en daar is gloof ik een handig tooltje voor, heeft iemand een adres hiervoor?
http://www.softpointer.com/tr.htm (beste imo, Tag & Rename)
En welke Windows drivers gebruiken jullie voor jullie Pod :? XPlay toch oid? En Ephod is duz het beste proggie om de playlists aan te maken voor de Pod, want MM suxt echt!
Ik zou XPlay gebruiken. Je gebruikt -of- XPlay -of- Ephod, combinatie is vragen om problemen. Maar ik zou serieus Xplay gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft sinds gisteren ook een ipod 20 gieg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
is het niet een optie om d.m.v. compressie van je 5,10 en 20Gb drive een 7,5/15/30GB te maken ??? maar een ideetje

het is tenslotte gewoon een HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 16:12:
/me heeft sinds gisteren ook een ipod 20 gieg :)
Waar heb jij hem gehaald dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Karel2001 schreef op 15 november 2002 @ 17:00:
is het niet een optie om d.m.v. compressie van je 5,10 en 20Gb drive een 7,5/15/30GB te maken ??? maar een ideetje

het is tenslotte gewoon een HD
MP³valt niet verder losless te compressen, dus ook niet met doublespace oid....

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erw schreef op 15 November 2002 @ 17:01:
[...]

Waar heb jij hem gehaald dan?
Sorry, 10 gieg, gehaald bij RAF in Amsterdam. Ze hadden ze gewoon op voorraad...

Heb alleen een probleem: M'n IPod doet helemaal niks meer :( Hij reageert nergens meer op: Opladen, knopjes drukken, helpt allemaal niet, scherm blijft gewoon uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 20:04:
[...]

Sorry, 10 gieg, gehaald bij RAF in Amsterdam. Ze hadden ze gewoon op voorraad...

Heb alleen een probleem: M'n IPod doet helemaal niks meer :( Hij reageert nergens meer op: Opladen, knopjes drukken, helpt allemaal niet, scherm blijft gewoon uit
ff stroom op zetten m.b.v. adapter, dan moet-ie weer doen :)
zo niet, dan ff de Updater draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stroom opzetten met adapter helpt ook niet... Aan m'n powerbook vastknopen heeft ook geen resultaat. Dus dan neem ik aan dat ik dan ook geen updater kan draaien... Ziet ernaar uit dat m'n ipodje dood is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
resetten helpt ook niet :? menu knop + play knop tegelijk inhouden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thenks LuNaTiC! Had weer eens het boekje niet goed genoeg gelezen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
:(:(:( vandaag is mun Pod bij RAF, alleen me salaris van AH is 2 weken te laat :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ik heb vandaag de Sony MZ-N707 net md minidisc besteld bij videopartner.nl

de prjis gaf uiteindelijk de doorslag bij mij want zat hevig te twijfelen tussen een i-pod en net md, maar vond de i-pod toch iets te duur.

Kreeg net ook een telefoontje van die zaak dat ie waarschijnlijk morgen al wordt gebracht :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Nou veel plezier met je NetMD,ik was er niet erg blij mee toen ik hem had,maar smaken verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
ach, zie ik morgen dan wel.

Ik heb uuh had nu nog een gewone minidisc, maar die is helaas dood.
Net md kan alleen maar een verbetering zijn denk ik, en als dat niet werkt kan ik altijd nog op de "oude" manier opnemen

Belangrijkste voor mij is dat ik weer muziek heb als ik naar school ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

MDLP4 mode is maar 66Kb/s dus erg mindere kwalitiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ik heb zo gauw mn vraag nietin het andere topic gezien, dus here goes:

ik heb net een format c: achter de rug, heb Xplay er weer opgezet en als ik nu mn G: (=ipod) wil benaderen, zegt ie: The disk in G is not formatted. Do You Want To format it now?

:'(

betekent toch niet dat ik weer alles moet formatteren wil ik er iets mee kunnen, heb echt geen zin om alles er weer opnieuw op tezetten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Een uurtje geleden is me NetMD gebracht.

Net ff uitgeprobeert, heb 15 mp3's in 15 minuten erop gegooit met MDLP2, ik vin het goed klinken en ben er dus zeker wel blij mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RekZ schreef op 19 November 2002 @ 13:57:
Net ff uitgeprobeert, heb 15 mp3's in 15 minuten erop gegooit met MDLP2, ik vin het goed klinken en ben er dus zeker wel blij mee :Y)
Bij m'n iPod zet ik er 15 nummers in 15 _seconden_ op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15
RekZ schreef op 19 november 2002 @ 13:57:
Een uurtje geleden is me NetMD gebracht.

woehoe wat snel zeg.. nee ik heb minidisc ook afgezworen...
was wel fijn... totdat ipod er was

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ach ik was een normale MD gewend en daar duurde het 74 minuten....
Ik had ook liever een ipod gehad maar het bedrag is voor mij iets te hoog, heb dat er niet voor over.
Ik ben blij met me MD en daar gaat het nu ff om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Tell sell mode]
het het geld erook niet voor over maar als je er eenmaal een hebt ben je verkocht.

vrienden van mij verklaarde me voor gek om er een te kopen omdat ie zo duur was.
Nu lopen 2 vrienden van mij ook met een i-pod rond :P

[/Tell Sell mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Wie weet waar ik de Ipod commercial can downloaden, op www.ipod.nl kun je hem streaming zien,ik wil hem graag op mn hdd,wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:48
Erw schreef op 20 november 2002 @ 22:16:
Wie weet waar ik de Ipod commercial can downloaden, op www.ipod.nl kun je hem streaming zien,ik wil hem graag op mn hdd,wie helpt?
Na het zien van die reclame begin ik toch wel heel erg te twijfelen of ik m'n minidisc speler ga vervangen door een IPOD :9~ Ik zat er al aan te denken maar de altijd het-beste-willen-hebben-koorts is nu pas echt toegeslagen :D

Morgen maar even langs de Dixons om te kijken hoe hij er IRL uit ziet :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Ibidem
XPlay kost dus geld? En als ik de Pod voor de 1e keer ga gebruiken, moet ik hem dan 4 uur opladen voordat ik hem volgooi?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 21 november 2002 @ 10:10:
En als ik de Pod voor de 1e keer ga gebruiken, moet ik hem dan 4 uur opladen voordat ik hem volgooi?
Het is met nieuwe accu's altijd goed om ze helemaal op te laden.

• Erw

Erw

Erw schreef op 20 november 2002 @ 22:16:
Niemand een idee?,bestaan er progjes voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Erw op 21-11-2002 21:28 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:54

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Graag geen warez-req. plaatsen.
Deze worden (en zijn) verwijderd :)

[ Voor 78% gewijzigd door Oscar the Grouch op 21-11-2002 23:46 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 13:55
Erw schreef op 20 November 2002 @ 22:16:
Geen idee hoe lang Lycos het laat staan, maar hier staat 'ie (31MB): http://members.lycos.nl/shirsipod/assets/ipod.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

ben hem aan het downen thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Hoe is de kwaliteit van de oorspeakers van de Ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij een adres te mailen waar ik een goeie werkende versie van xplay op de kop kan tikken, want echt waar... dat jukebox dat kunnen ze me niet aandoen :P

ruben_goeiebuur@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 16:40
Erw schreef op 22 november 2002 @ 20:57:
Hoe is de kwaliteit van de oorspeakers van de Ipod?
Vindt ze persoonlijk aan de matige kant :(. Het rendement is niet echt hoog, met wat andere dopjes haal ik er meer volume uit :7. Om echt doof te worden moet je een ipod niet kopen. Het geluidsniveau is met maximaal volume nog om aan te horen (met de standaarddopjes).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sigma01 schreef op 22 November 2002 @ 23:15:
Vindt ze persoonlijk aan de matige kant :(
Da's niet waar. Ik ken geen discman/walkman waarbij standaard betere dopjes worden geleverd. Voor standaard dopjes zijn ze goed.
met wat andere dopjes haal ik er meer volume uit :7. Om echt doof te worden moet je een ipod niet kopen. Het geluidsniveau is met maximaal volume nog om aan te horen (met de standaarddopjes).
Ook dat is niet waar. De iPod kan per kanaal 30mW leveren, en het hangt er natuurlijk ook af van hoe hard de MP3 tracks zijn opgenomen. Als ik hard opgenomen muziek draai dan kan ik m'n MDR-E888 dopjes moeiteloos laten clippen. Dat geldt ook voor andere typen dopjes die ik heb liggen. In ieder geval kun je met de iPod veel harder draaien dan goed voor je oren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kwaliteit van de dopjes is wel goed maar ze zitten niet fijn in je oren.
Mischien dat het aan mijn oren ligt ;)

Ook het draad vindt ik iets te dun ant er zetten steeds zo knopen in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sigma01 schreef op 22 November 2002 @ 23:15:
[...]

Vindt ze persoonlijk aan de matige kant :(. Het rendement is niet echt hoog, met wat andere dopjes haal ik er meer volume uit :7. Om echt doof te worden moet je een ipod niet kopen. Het geluidsniveau is met maximaal volume nog om aan te horen (met de standaarddopjes).
hoog volume is natuurlijk geen kenmerk van goede dopjes...
het volume wordt geleverd door de mp3speler zelf (aantal mW)

de dopjes van de iPod vind ik best goed, ze zijn ze vergelijken met middenklasse Sony dopjes van zo'n 25/30 euro...

als je je mp3's hebt in 160kb. en hoger en je wil alles eruit halen, dan raad ik de Sony E888 aan (verschil met goedkopere dopjes merk je goed bij de hoge en lage tonen en de zuiverheid...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 23 november 2002 @ 12:17:
dan raad ik de Sony E888 aan (verschil met goedkopere dopjes merk je goed bij de hoge en lage tonen en de zuiverheid...)
Jij hebt ze dus ook... Tipje: Equalizer op 'Treble Reducer' zetten :)
Bijna alle dopjes hebben gepiekt hoog, maar vooral de 888 zijn behoorlijk helder. Veel mensen houden er wel van, maar met deze instelling heb je wat genuanceerder hoog dat niet gaat schreeuwen als je 'm hard zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Exirion schreef op 23 November 2002 @ 12:51:
[...]

Jij hebt ze dus ook... Tipje: Equalizer op 'Treble Reducer' zetten :)
Bijna alle dopjes hebben gepiekt hoog, maar vooral de 888 zijn behoorlijk helder. Veel mensen houden er wel van, maar met deze instelling heb je wat genuanceerder hoog dat niet gaat schreeuwen als je 'm hard zet.
ik heb de eq. altijd uit staan, ik vind het geluid echt bagger...
of te schel of krakerige bass...

eq. moet echt worden verbeterd met een nieuwe firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLein beetje off-topic, maar vult toch goed aan op sommige
berichtjes over de Net-MD.

Ik was zeer onder de indruk van de positieve dingen op het internet
over dit apparaat. Dus had ik hem gekocht vorige week. En net weer
terug gebracht. Het apparaat heeft een groot aantal minpunten:

1- digital rights management. (erg onhandig - heen en weer swappen van
muziek kost veel HD ruimte)
2- Het gaat hierdoor ook erg traag, - converteren - en wegschrijven.
3- De software is erg brak, liep meerdere keren vast (kan ook aan hier liggen)
...hoewel dat praktisch nooit voorkomt))

Er zijn vast wel manieren om dit ding beter te laten functioneren, maar ik heb
het aantal dagen aangekeken, en kom toch tot de conclusie dat dit ding,
niet meekomt met de huidendaagse andere gadgets (zoals i-pod..etc)

Dixons, gaf mij gelukkig zonder enige problemen mij geld terug (ding is niet goedkoop ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooooody schreef op 23 November 2002 @ 13:02:
of te schel of krakerige bass...
Schel? Waarschijnlijk heb je die dopjes nog niet zo lang dan. Pas gekocht? Ze moeten wel goed inspelen om optimaal te worden. Na een maandje regelmatig gebruik klinken ze pas echt goed. Die van mij zijn nu 4 jaar oud en met de genoemde instelling klinkt het super op de iPod. Niks schel, en gewoon goeie bass. Niet overdreven maar gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Exirion schreef op 24 November 2002 @ 01:43:
[...]

Schel? Waarschijnlijk heb je die dopjes nog niet zo lang dan. Pas gekocht? Ze moeten wel goed inspelen om optimaal te worden. Na een maandje regelmatig gebruik klinken ze pas echt goed. Die van mij zijn nu 4 jaar oud en met de genoemde instelling klinkt het super op de iPod. Niks schel, en gewoon goeie bass. Niet overdreven maar gewoon zoals het hoort.
ik heb ze al 2 jaar :)

ik vind (vooral de bass) op eq. settings als rock niet goed, niet door de dopjes, maar door de eq. setting zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtopic]

ff een offtopicpost. Ik zag net op TMF de nieuwe clip van jennefer lopez en daar loopt ze met ze af en toe met een ipod te zwaaien O+ O+ erg relaxed

Wat een lekkerding is dat toch!!!!

die I-pod ;)

[offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:45
ik vind het normale geluid van een Ipod ook niet mooi, ik zet de EQ op deep. Normaal gebruik ik nooit EQ's maar de IPOD dwingt je gewoon anders geen natuurlijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

menn0 schreef op 24 November 2002 @ 15:41:
ik vind het normale geluid van een Ipod ook niet mooi, ik zet de EQ op deep. Normaal gebruik ik nooit EQ's maar de IPOD dwingt je gewoon anders geen natuurlijk geluid.
Koop een betere hoofdtelefoon en er gaat een wereld voor je open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik houd dit draadje al een tijdje in de gaten, want zo'n Ipod lijkt me ook wel wat. :) Maar nu ging ik net even kijken bij Dixons hoe duur de 5 Gig versie nu precies bij hen is, zegt die kerel dat die niet meer gefabriceerd wordt, en dat alleen de 10 en 20 gig er nog zijn. :? :? Klopt dit, of ligt het gewoon aan de gebrekkige technische kennis van Dixons?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ik denk dat er, of een update aankomt, of dat die man van dixons er niet zoveel vanaf weet en dixons ze gewoon niet meer besteld heeft.

Laatste lijkt me waarschijnlijker, ook al hoop ik op die eerste....:)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb wel gelezen dat er een MPEG versie in de maak is... maar ik wil gewoon die 5 gb versie voor Windows... zo lang is die toch nog niet uit??

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
www.Goku.nl schreef op 26 November 2002 @ 20:12:
Ik heb wel gelezen dat er een MPEG versie in de maak is... maar ik wil gewoon die 5 gb versie voor Windows... zo lang is die toch nog niet uit??
www.apple.nl staat ie gewoon, en als je op school zit effe via onderwijs korting kopen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:02

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:02:
KLein beetje off-topic, maar vult toch goed aan op sommige
berichtjes over de Net-MD.

Ik was zeer onder de indruk van de positieve dingen op het internet
over dit apparaat. Dus had ik hem gekocht vorige week. En net weer
terug gebracht. Het apparaat heeft een groot aantal minpunten:

1- digital rights management. (erg onhandig - heen en weer swappen van
muziek kost veel HD ruimte)
2- Het gaat hierdoor ook erg traag, - converteren - en wegschrijven.
3- De software is erg brak, liep meerdere keren vast (kan ook aan hier liggen)
...hoewel dat praktisch nooit voorkomt))

Er zijn vast wel manieren om dit ding beter te laten functioneren, maar ik heb
het aantal dagen aangekeken, en kom toch tot de conclusie dat dit ding,
niet meekomt met de huidendaagse andere gadgets (zoals i-pod..etc)

Dixons, gaf mij gelukkig zonder enige problemen mij geld terug (ding is niet goedkoop ook)
-Ik heb de N1 gehad maar om zelfde redenen terug gebracht. (nou is dat met die rechten--> hoe vaak je muziek heen en weer mag transferren wel goed te omzeilen hoor). Voor die 400 euro had ik eem Ipod kunnen kopen. Ik w8 het even af, komen een aantal interessante producten op de markt binnenkort.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste