Mja maar vaak gaan dit soort dingen sneller dan je denkt. Met hardware is het ook vaak zo dat het snel geïntroduceerd kan worden. Ben in ieder geval benieuwdFr3aKER schreef op 17 januari 2003 @ 19:42:
Ik denk dat het weinig zin heeft om te wachten.
Het zal nog zeker een hele tijd duren voordat de iPod II in Nederland te koop is. Ga maar na: Hij is nog niet eens echt aangekondigd
De iPod was een trendsetter in 2001 en een paar maanden geleden was de nieuwe Windows versie nog niet aan te slepen in Nederland. De iPod is nogsteeds in alle opzichten een topper en verkoopt prima. Ik verwacht dan ook zeker voor de herfst van dit jaar geen nieuw model (dat wil zeggen: daadwerkelijk leverbaar in Nederland).Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 10:49:
Mja maar vaak gaan dit soort dingen sneller dan je denkt. Met hardware is het ook vaak zo dat het snel geïntroduceerd kan worden. Ben in ieder geval benieuwd
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hoe zit het eigenlijk met dat 'besetellen als student' in het onderwijs gedeelte van de Apple store, ik ben op dit moment zelf tijdelijk geen student (volgend jaar weer), maar kan ik hem bijvoorbeeld door een kameraad die wel student is daar laten bestellen en heeft hij daar verder geen last van?
Never mind, ik zie net deze tekst staan:
" Ik ga ermee akkoord dat Apple contact met mij opneemt met als doel mijn status te controleren en ik zal bewijs van deze status overleggen als hierom wordt gevraagd"
Weet genoeg, thanks
" Ik ga ermee akkoord dat Apple contact met mij opneemt met als doel mijn status te controleren en ik zal bewijs van deze status overleggen als hierom wordt gevraagd"
Weet genoeg, thanks
[ Voor 31% gewijzigd door TangLeFuzZ op 18-01-2003 12:48 ]
Verwijderd
Deze tekst zegt nog weinig, want ik had he via mijn moeder besteld die in het onderwijs zit, maar er is nooit contact of iets anders opgenomen. Ik weet niet of ze het dus wel checken
k... stom trouwens dat ik daar nog niet aan gedacht, mijn ma is ook leraresVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 13:24:
Deze tekst zegt nog weinig, want ik had he via mijn moeder besteld die in het onderwijs zit, maar er is nooit contact of iets anders opgenomen. Ik weet niet of ze het dus wel checken
Ik las in een review in het Hardware.info blad dat als je op de iPod een mp3tje met redelijk slechte kwaliteit beluisterd, je dat erg goed merkt.
Nu vraag ik me af of livesets (die dus zijn opgenomen van de radio) wel goed klinken op de iPod aangezien ik die het meeste luister
Nu vraag ik me af of livesets (die dus zijn opgenomen van de radio) wel goed klinken op de iPod aangezien ik die het meeste luister
Hieruit blijkt wat mij betreft dat Hardware.info de ballen verstand van audio heeft als ze dit als nadeel noemen. Als een slechte opname slecht klinkt en een goeie opname goed klinkt, dan betekent dat dat het geluid wordt weergegeven zoals het opgenomen is. Zo hoort het ook! Zonder flatterende veranderingen aan het geluid. Overigens ben ik het niet eens dat een iPod altijd slecht klinkt met matige opnames, want er zijn een aantal equalizer settings die allerlei opnames een wat voller geluid kunnen geven. De iPod zelf klinkt perfect. Met een goeie hoofdtelefoon erbij heb je optimaal geluid.TangLeFuzZ schreef op 19 January 2003 @ 17:57:
Ik las in een review in het Hardware.info blad dat als je op de iPod een mp3tje met redelijk slechte kwaliteit beluisterd, je dat erg goed merkt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hmmm ok, maar als ik op de PC een liveset luister, of deze op cd brand en hem in m'n discman stop, dan heb ik niet het idee dat het geluid klote is.
Zou niet fijn zijn als dat ineens bij die iPod wel zo zou zijn
Zou niet fijn zijn als dat ineens bij die iPod wel zo zou zijn
Verwijderd
livesets op ipod = evengoed als pc niet beter want dat kan vanzelf niet en slechter ook niet
Ok mooi 
Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat het display er hier blauw uit ziet? (stukken mooier dan wit
):
http://www.timestretch.com/site/ipod_pictures/
Schijnt geen gemodificeerde iPod te zijn...
Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat het display er hier blauw uit ziet? (stukken mooier dan wit
Is dat niet met backlight aan?TangLeFuzZ schreef op 19 januari 2003 @ 22:49:
Ok mooi
Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat het display er hier blauw uit ziet? (stukken mooier dan wit):
(ik heb zelf nogsteeds geen iPod, twijfel nog steeds
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Heeft hij een blauwe backlight dan?Fr3aKER schreef op 19 januari 2003 @ 23:01:
[...]
Is dat niet met backlight aan?
(ik heb zelf nogsteeds geen iPod, twijfel nog steeds)
Zou wel erg stoer zijn
Edit: dit is misschien wel interessant:
http://www.kainjow.com/pod2go/website/screenshots.html
[ Voor 16% gewijzigd door TangLeFuzZ op 19-01-2003 23:14 ]
Pod2go is alleen interessant als je een Mac hebt. Die heb ik niet
.
Backlight is idd blauwachtig.
Backlight is idd blauwachtig.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Verwijderd
dat is mét backlight, zo standaard als 't maar kan. Het is idd een stuk mooier, maar overdag is het niet echt nodig.Fr3aKER schreef op 19 January 2003 @ 23:01:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 00:32 ]
Verwijderd
dat is standaard backlight maar erg van de zijkant genomenFr3aKER schreef op 19 January 2003 @ 23:01:
[...]
wtf?
Ik lees hier het volgende:
Ik lees hier het volgende:
Dat is toch niet serieus zo neem ik aan?Cons:
- Nonreplaceable battery lasts about a year
Da's onzin ja. Sony (de fabrikant) geeft als levensverwachting 5 jaar of ongeveer 1000 chargecycles. Als je 'm 2 keer per week oplaadt dan zit je op 100 cycles per jaar, dus gaat ie makkelijk 5 jaar meeTangLeFuzZ schreef op 20 January 2003 @ 15:39:
Dat is toch niet serieus zo neem ik aan?
K, maar toch vind ik het raar.Exirion schreef op 20 januari 2003 @ 15:46:
[...]
Da's onzin ja. Sony (de fabrikant) geeft als levensverwachting 5 jaar of ongeveer 1000 chargecycles. Als je 'm 2 keer per week oplaadt dan zit je op 100 cycles per jaar, dus gaat ie makkelijk 5 jaar mee
Je koopt voor bijna 1000 gulden een produkt dat een beperkte levensduur heeft? Belachelijk eigenlijk....
(op zich boeit het niet aangezien je hem over 3 jaar toch niet meer zult gebruiken, maar toch...)
Da's een kromme denkwijze. Er zijn heel veel dingen die korter dan 5 jaar meegaan en daar hoor je niemand over. Bovendien kan die accu vervangen worden dus het is ook maar deels waar. De harddisk is echter ook een beperkende factor want harddisks hebben niet het eeuwige leven.TangLeFuzZ schreef op 20 januari 2003 @ 16:45:
Je koopt voor bijna 1000 gulden een produkt dat een beperkte levensduur heeft? Belachelijk eigenlijk....
Je kunt het ook nog zo zien: als je nu 1000 gulden aan computeronderdelen koopt dan kun je dat spul over 3 jaar weggeven omdat er weinig mensen nog geld voor zullen geven. Over 3 jaar koop jij een iPod met vele GB's aan chips aan boord en ben je dit logge en ouderwetse ding al lang weer vergeten
w00t heb de sennheiser mx400 gekocht voor 12,50 
veeeel beter zo
veeeel beter zo
kan je ook even zeggen waar?executor schreef op 20 januari 2003 @ 20:08:
w00t heb de sennheiser mx400 gekocht voor 12,50
veeeel beter zo![]()
De bas van m'n Sennheiser MX500 is aan een kant kaduuk
[ Voor 3% gewijzigd door FreakR op 20-01-2003 20:40 ]
Waar? Ik heb er maar liefst 15,95 voor moeten betalen
neef van me werkt bij de ******Exirion schreef op 20 January 2003 @ 21:39:
[...]
Waar? Ik heb er maar liefst 15,95 voor moeten betalen

Verwijderd
M'n iPod 5 gig is er vandaag spontaan mee gekapt, de accu was leeg en hij weigert nu om op te laden
Meer bekend met dit probleem...
Zal eerst de Applecare database nog ff doorzoeken...
edit: opgelost met de play & menu toetsencombinatie
Zal eerst de Applecare database nog ff doorzoeken...
edit: opgelost met de play & menu toetsencombinatie
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 18:17 ]
Iemand toevallig onlangs een 10Gig IPod aangeschaft via de Apple-store? Ik vraag me af of ze de versies met scroll wheel of met touchwheel leveren.
Lijkt me toch dat ze de nieuwste (touchwheel) leveren? Ik kan zo snel niet het e-mailadres van Apple voor more info vinden.
Lijkt me toch dat ze de nieuwste (touchwheel) leveren? Ik kan zo snel niet het e-mailadres van Apple voor more info vinden.
AFAIK IS er helemaal geen 10 gb versie met scrollweel. Alleen met touch dus. Alleen de 5 Gb versie werd geleverd met scrollwheel.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Om maar meteen je argumenten te ontkrachtigen, als je doorscrollt kom je het Apple IPod Scroll/Touch distinguish tabel tegen. Maar het lijkt mij ook dat tegenwoordig (en zéker via de Apple-store) alleen maar touch wordt geleverd.
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
Er is weldegelijk een 10GB versie van het oude type, maar die zijn inmiddels wel uitgestorven. Apple zelf levert absoluut alleen nog maar het nieuwe model.PanMan schreef op 31 January 2003 @ 00:29:
AFAIK IS er helemaal geen 10 gb versie met scrollweel. Alleen met touch dus. Alleen de 5 Gb versie werd geleverd met scrollwheel.
Verwijderd
zit er een erg nadeel aan het scrollwheel op lange termijn? Ik heb nl de 5 gig mét scrollwheel
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 18:37 ]
Schijnt te slijten, toch?Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 18:37:
zit er een erg nadeel aan het scrollwheel op lange termijn? Ik heb nl de 5 gig mét scrollwheel
dat was t argument waarmee ze overstapten op dat touchwheel, dacht ik ieg
Ik heb overigens t "nieuwe" model nog nooit in handen gehad, dus ik weet niet of dat touchding lekker werkt, die scrollfrutsel was ieg erg fijn
[ Voor 20% gewijzigd door Okyah op 31-01-2003 18:48 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Het probleem was dat er snel zand tussen kwam en dan gaat het wel sneller sluiten ja. 
Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat ze nog steeds de 5GB met de scrollwheel leveren. Vind het een beetje vreemd om de rest wel te updaten en dan vervolgens de 5GB lekker zonder die extra's te zitten!
Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat ze nog steeds de 5GB met de scrollwheel leveren. Vind het een beetje vreemd om de rest wel te updaten en dan vervolgens de 5GB lekker zonder die extra's te zitten!
Het is ff wennen maar het werkt lekker als je het gewend bentOkyah schreef op 31 januari 2003 @ 18:45:
Ik heb overigens t "nieuwe" model nog nooit in handen gehad, dus ik weet niet of dat touchding lekker werkt, die scrollfrutsel was ieg erg fijn
Verwijderd
Oké, ff mijn verhaal:
Voor mijn verjaardag zou er een iPod 10 Gig aankomen van de Apple winkel hier in groningen. mijn vader had er eentje besteld en zodra die binnen zou zijn dan werd er ff gebeld.
Nu worden wij vanochtend gebeld door apple met de mededeling dat apple geen één iPod meer leverd. de importeur kan dus niets meer krijgen. Volgende mac winkel hier kan dat betekenen dat er een NIEUWE iPod op komst is. Ja je hoort het goed.
Nou ik dus vet balen omdat ik graag voor mijn verjaardag zo'n ding wil hebben. Dus zegt mijn vader. Nou dan bel ik de mac winkel in amsterdam wel. (mn vader komt geregeld in amsterdam dus ophalen is geen probleem) De mensen in amsterdam schijnen van niets te weten en vertellen ons dat er nog wel een winPod op voorraad ligt en dat me vader die zo kan ophalen.
Maarjah. wat moet ik nu. Stel dat er een nieuwe iPod komt en ik heb nog een oude 10 gig terwijl er misschien wel een spik splinter nieuwe komt... dan voel ik me misschien best wel klote
als daar hetzelfde prijskaartje aan hangt ( wat apple meestal doet )
argh! ik weet het niet meer
Voor mijn verjaardag zou er een iPod 10 Gig aankomen van de Apple winkel hier in groningen. mijn vader had er eentje besteld en zodra die binnen zou zijn dan werd er ff gebeld.
Nu worden wij vanochtend gebeld door apple met de mededeling dat apple geen één iPod meer leverd. de importeur kan dus niets meer krijgen. Volgende mac winkel hier kan dat betekenen dat er een NIEUWE iPod op komst is. Ja je hoort het goed.
Nou ik dus vet balen omdat ik graag voor mijn verjaardag zo'n ding wil hebben. Dus zegt mijn vader. Nou dan bel ik de mac winkel in amsterdam wel. (mn vader komt geregeld in amsterdam dus ophalen is geen probleem) De mensen in amsterdam schijnen van niets te weten en vertellen ons dat er nog wel een winPod op voorraad ligt en dat me vader die zo kan ophalen.
Maarjah. wat moet ik nu. Stel dat er een nieuwe iPod komt en ik heb nog een oude 10 gig terwijl er misschien wel een spik splinter nieuwe komt... dan voel ik me misschien best wel klote
argh! ik weet het niet meer

Ik heb net één besteld. Kan me weinig boeien of er een nieuwe uit gaat komen.
Als er een nieuwe uitkomt is die ongetwijfeld een stuk duurder, en de huidige 10Gb versie kan alles wat ik er mee wil. Belachelijke dingen als video kijken op een eventuele nieuwe IPod zit ik echt niet op te wachten.
Als er een nieuwe uitkomt is die ongetwijfeld een stuk duurder, en de huidige 10Gb versie kan alles wat ik er mee wil. Belachelijke dingen als video kijken op een eventuele nieuwe IPod zit ik echt niet op te wachten.
Verwijderd
waar heb je je iPod besteld dan..? hier zeggen ze dat ze niet meer leverbaar zijn en dat je ze alleen uit voorraad kan kopen.Cochrane schreef op 01 februari 2003 @ 12:51:
De nieuwe Ipods zullen waarschijnlijk niet met video enzo zijn. Op de meeste macsites is te lezen dat er een 40GB iPod uitkomt. Dus dan zullen alle prijzen weer worden aangepastCochrane schreef op 01 februari 2003 @ 12:51:
* FreakR wacht dan ook op de 40GB en neemt dan een 20GB
-
[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 23-03-2017 08:58 ]
Ik heb 'm rechstreeks van de Apple.nl site. Zou binnen een paar dagen aan moeten komen volgens die site. Aangezien die paar dagen nu om zijn komt ie maandag of dinsdag... theoretisch
Verwijderd
Het goedkoopste kaartje wat ik vond was €31 in een winkel. Op internet zijn ze wel iets goedkoper maar met verzendkost net zo duur of duurder.
Het is een 3 ports dynalink kaartje en werkt uitstekende met mijn ipod
Het is een 3 ports dynalink kaartje en werkt uitstekende met mijn ipod
Op www.macrumors.com is het bericht over de nieuwe HD's van Samsung, de 20GB, 30GB en 40GB. De 20GB is nu even groot als de 5GB en 10GB. De 30GB en 40GB zijn ietsje dikker, 8mm van plaats 5mm. Er is een goede kans dat deze ook in de nieuwe iPod's verschijnen, behalve de 40GB dan want das wel erg groot!
Mensen mensen. Probleempje hier met Ipod. Misschien dat jullie het weten?
Ik heb dus de Ipod na een lange tijd weer op de PC aangesloten en hiervoor heb ik 'm aan de Ibook gehangen en de firmware geupdate. Nu heb ik 'm geformateerd omdat ik 'm ga verkopen(Ja ja ik weet het! waarom verkoop ik mijn Ipod in hemelsnaam. Laten het hier even niet over hebben). Ik heb nu dus de Ipod geformateerd en even een nummer erop gezet als demo maar als de Ipod weer in gewoon modus gaat als ik 'm heb gedisconnect van de PC dan geef ie zo'n plaatje weer van een foldertje met een uitroepteken.
Mijn vraag is dus: WHAT IS UP WITH THAT?!
Ik heb dus de Ipod na een lange tijd weer op de PC aangesloten en hiervoor heb ik 'm aan de Ibook gehangen en de firmware geupdate. Nu heb ik 'm geformateerd omdat ik 'm ga verkopen(Ja ja ik weet het! waarom verkoop ik mijn Ipod in hemelsnaam. Laten het hier even niet over hebben). Ik heb nu dus de Ipod geformateerd en even een nummer erop gezet als demo maar als de Ipod weer in gewoon modus gaat als ik 'm heb gedisconnect van de PC dan geef ie zo'n plaatje weer van een foldertje met een uitroepteken.
Mijn vraag is dus: WHAT IS UP WITH THAT?!
Assume there are no rules and it's one big free for all
Dat betekent dat er een schijffout op de HD zit. Heb net een nieuwe iPod gekocht en heb hetzelfde probleem gehad. Wat een zaadzooi trouwens om iPod goed te kunnen beschrijven met MP3's.
1: Ontkoppel de iPod van je PC
2: Met combinatie "Play"+"Menu"-toets iPod handmatig resetten
3: PC opstarten
4: iPod aansluiten, PC laten zoeken naar iPod
5: Firmware updaten (of "herstellen")
6: Aanwijzingen volgen en geduld hebben
7: iPod configureren (op toestel zelf)
8: Nummer uploaden, zou moeten werken!
PS Wie heeft er nog meer zo ongelooflijk veel problemen met MusicMatch? Heb EphPod erop gezet, werkt stukken beter! MusicMatch synchroniseert een paar nummers (van de 2000
en loopt dan snoeihard vast (en trekt daarbij FAT-tabellen aan stront))!
Verder geen kwaad woord over de iPod! Wat een machtig ding! De software zuigt gewoon heel hard, das het enige nadeel.
Iemand ervaring met X-Play? Of zelfde problemen met MusicMatch gehad? Post ze!
PS Wie heeft er nog meer zo ongelooflijk veel problemen met MusicMatch? Heb EphPod erop gezet, werkt stukken beter! MusicMatch synchroniseert een paar nummers (van de 2000
Verder geen kwaad woord over de iPod! Wat een machtig ding! De software zuigt gewoon heel hard, das het enige nadeel.
[ Voor 26% gewijzigd door SquareHugo op 06-02-2003 22:50 ]
Thanks voor de @dvice. Hij is weer gereset en al. Music match vind ik totaal niet overzichtelijk. Er zit zoveel toeters en bellen in Musicmatch dat ik niet eens weet hoe ik een mp3 over moet zetten naar mijn ipod binnen 1min.SquareHugo schreef op 06 February 2003 @ 16:15:
Dat betekent dat er een schijffout op de HD zit. Heb net een nieuwe iPod gekocht en heb hetzelfde probleem gehad. Wat een zaadzooi trouwens om iPod goed te kunnen beschrijven met MP3's.
PS Wie heeft er nog meer zo ongelooflijk veel problemen met MusicMatch? Heb EphPod erop gezet, werkt stukken beter! MusicMatch synchroniseert een paar nummers (van de 2000en loopt dan snoeihard vast (en trekt daarbij FAT-tabellen aan stront))!
Voor de mensen die de inkoopactie van de Iskin hebben gemist heb ik nog wel een Iskin die ik weg doe. Als je meer wil weten mail me dan even.
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
woei ik heb woensdag mn iPod gekregen! ik ben er erg blij mee. ik gebruik nu Xplay en k moet zeggen dat het erg makkelijk werkt.
iPod is trouwens een 10 Giga
woei!
iPod is trouwens een 10 Giga
Ik kocht een Mac versie iPod omdat ik het na 2 maanden lang 'volgende week zal ie wel komen' genoeg vond om op de Windows versie te wachten. Dus ook meteen XPlay erbij, en XPlay doet gewoon precies wat je wilt en op de makkelijkste manier.SquareHugo schreef op 06 February 2003 @ 16:15:
Ik heb MusicMatch even geprobeerd maar na 5 minuten weer gewist. Wat een troep programma. Ik krijg er echt van die Real Player visioenen van

Verwijderd
Apple gaf zelf ook al aan dat Musicmatch het niet haalde bij iTunes, maar het toch een redelijk alternatief voor de PC was. XPlay zal uiteraard veel beter zijn maar dat programma is volgens mij iets minder grafisch waardoor het net iets minder gebruiksvriendelijk is voor de beginnende gebruiker.Exirion schreef op 07 February 2003 @ 15:25:
[...]
Ik kocht een Mac versie iPod omdat ik het na 2 maanden lang 'volgende week zal ie wel komen' genoeg vond om op de Windows versie te wachten. Dus ook meteen XPlay erbij, en XPlay doet gewoon precies wat je wilt en op de makkelijkste manier.
Ik heb MusicMatch even geprobeerd maar na 5 minuten weer gewist. Wat een troep programma. Ik krijg er echt van die Real Player visioenen vanEphMod heb ik even bekeken maar XPlay blijft favoriet
Ik heb een paar jaar geleden Musicmatch eens gedraait en vond het wel een mooi programma, maar intussen zal er wel weer overbodige zooi bijgekomen zijn. Ook Realplayer is was vroeger beter. Ik heb nog een hele ouwe versie voor BeOS liggen, die speelt alleen Real Media bestanden. Geen reclame, automatische updates of weet ik wat.. alleen een videovenster en verder helemaal niks.
zo hoort het
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2003 16:57 ]
Absoluut niet waar. Elke hork die met Windows kan werken, kan ook met X-Play werken. Het integreert gewoon naadloos in Windows Explorer dus simpeler kan het niet. Juist die feestelijke grafische programma's zijn een ramp om mee te werkenVerwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 16:52:
XPlay zal uiteraard veel beter zijn maar dat programma is volgens mij iets minder grafisch waardoor het net iets minder gebruiksvriendelijk is voor de beginnende gebruiker.
Verwijderd
Op die manier.. heb 't zelf nog nooit gebruikt omdat ik m'n iPod alleen op de Mac gebruik.Exirion schreef op 07 februari 2003 @ 16:57:
[...]
Absoluut niet waar. Elke hork die met Windows kan werken, kan ook met X-Play werken. Het integreert gewoon naadloos in Windows Explorer dus simpeler kan het niet. Juist die feestelijke grafische programma's zijn een ramp om mee te werken
thnxExirion schreef op 31 januari 2003 @ 21:19:
[...]
Het is ff wennen maar het werkt lekker als je het gewend bentIk heb geproefd van de iPod met een 5GB versie en zelf heb ik de 10GB nieuwe uitvoering gekocht. Eerst vond ik het zonde dat er geen echt draaiwieltje op zit, maar dit is eigenlijk mooier omdat het geen bewegende delen heeft.
Ik kocht een Mac versie iPod omdat ik het na 2 maanden lang 'volgende week zal ie wel komen' genoeg vond om op de Windows versie te wachten. Dus ook meteen XPlay erbij, en XPlay doet gewoon precies wat je wilt en op de makkelijkste manier.
Mhm, je mist dus voornamelijk de koel,-het-draait!-heidsfactor
Nja, ik had dus een duex gekocht -> problemen -> nieuwe -> problemen en ik denk dat ik em nu ga terugsturen, m'n geld terugvraag en ga sparen voor een iPod
Maar i ga dan voor de 10gig versie, omdat die t kleinst is, redelijk wat kan herbergen en wel een knopjesding heeft
Maar met musicmatch zijn er dus problemen?

En Xplay krijg je enkel bij de mac-versie (is ook een koopprog?).
Wat is dan t voordeel van t kopen van een pc versie tov een macversie?
Want als Xplay fijner is en je verder niets hebt aan de pc versie (afgezien van musicmatch), dan neem ik toch lekker een macversie
Alone at last
Just nostalgia and I
klopt wel...Okyah schreef op 07 February 2003 @ 18:12:
Wat is dan t voordeel van t kopen van een pc versie tov een macversie?
Want als Xplay fijner is en je verder niets hebt aan de pc versie (afgezien van musicmatch), dan neem ik toch lekker een macversie
maar je kan een mac ipod binnen 10 sec. converteren naar een pc ipod en andersom
gewoon de pc ipod-updater gebruiken als je van Mac->PC wil en de mac updater als je van PC->Mac wil......helemaal zelf uitgevonden
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dus t maakt niet uit wat je kooptMooooody schreef op 07 February 2003 @ 18:15:
[...]
klopt wel...
maar je kan een mac ipod binnen 10 sec. converteren naar een pc ipod en andersom
gewoon de pc ipod-updater gebruiken als je van Mac->PC wil en de mac updater als je van PC->Mac wil......helemaal zelf uitgevonden
Ze zijn slechts anders geformat..
mkae
Nja, dan ga ik dus voor een macversie, omdat je daarbij xplay krijgt, kheb idd geen zin in Real-dingen

Alone at last
Just nostalgia and I
Dan kan je dus beter gewoon een mp3-cdspeler kopen. je brandt lekker je mp3 op een disc en ik denk dat dat niet echt veel problemen moet opleveren
en dan in je speler gooien en luisteren maar.
trouwens ook veel goedkoper dan een ipod.
ok, je loopt wel met een aantal cd's als je je collectie wilt meenemen
Indigo schreef op 07 February 2003 @ 18:22:
Dan kan je dus beter gewoon een mp3-cdspeler kopen. je brandt lekker je mp3 op een disc en ik denk dat dat niet echt veel problemen moet opleverenen dan in je speler gooien en luisteren maar.
mwoh heb het beiden, maar als je eenmaal een iPod heb gehad dan wil je echt niet meer terug naar een MP3CDspeler hoor
Oke de prijs blijft uiteraard een dingetje waar veel mensen van terugschrikken, maar de rest van de voordelen wegen wel tegen die prijs op; geld is het absoluut driedubbel en dwars waard
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Bij de Mac versie krijg je geen X-Play hoor, je krijgt iTunes3. Dat programma is dus voor de mac en werkt niet op een windows bak.Okyah schreef op 07 February 2003 @ 18:17:
[...]
Nja, dan ga ik dus voor een macversie, omdat je daarbij xplay krijgt, kheb idd geen zin in Real-dingen
Je moet xplay kopen en dat kan hier
Trouwens ik heb zelf een 5 gig ipod en gebruik ehpod. Werkt vlekkeloos en als het goed is is die ook te gebruiken met een mac versie. Je moet dan geloof ik wel Macopener erbij kopen
Mkae, ik vatte dat "meteen xplay erbij" op als dat je xplay bij je iPod kon gebruikenVerwijderd schreef op 07 februari 2003 @ 19:54:
[...]
Bij de Mac versie krijg je geen X-Play hoor, je krijgt iTunes3. Dat programma is dus voor de mac en werkt niet op een windows bak.
Je moet xplay kopen en dat kan hier
Trouwens ik heb zelf een 5 gig ipod en gebruik ehpod. Werkt vlekkeloos en als het goed is is die ook te gebruiken met een mac versie. Je moet dan geloof ik wel Macopener erbij kopen
Maarja, dan probeer ik wel een pcversie te krijgen, want itunes heb ik al
en dan xplay aanschaffen
Alone at last
Just nostalgia and I
Op de 1 of andere manier loopt mijn iPod 10GB (v1.2.2) niet lekker! Heb nu zo'n 1300 nummers erop geknald met Ephpod, en als ik ga shuffelen en bladeren en een nummer activeer, dan begint het nummer soms ietsjes verder (soms wel 30s) in het nummer!Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 19:54:
[...]Trouwens ik heb zelf een 5 gig ipod en gebruik ehpod. Werkt vlekkeloos en als het goed is is die ook te gebruiken met een mac versie. Je moet dan geloof ik wel Macopener erbij kopen
Rare zooi, veel nummers doen het perfect, maar zelfs zelfgerippte nummers doen het niet helemaal lekker (die op PC wel lekker draaien).
PS. Geludscontrole AAN/UIT heeft geen invloed! Iemand ideeën? Volgens mij ligt het probleem bij Ephpod (v2.60e).
Ga nu aan Xplay beginnen... kijken of 'ie dan wel werkt.
[Update] Geen van de programma's kan mijn nieuwe iPod goed beschrijven! Ga er maar es mee terug naar de winkel. Foutbeschrijving: als de (vers met Updater 1.2.2 geformatteerde) iPod HD wordt aangesproken om muziek erop te zetten gaat alles goed, totdat ik een klein 'tikje' van de HD af hoor komen, en de foutmelding
"The operation could not be completed: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)"
(PS. WinXP Pro NL (geen SP1), iPod 10 G v1.2.2, Ephpod v2.60e, WinMediaPlayer 9.0 NL, Xplay 1.0.6 Eng)
krijg! WTF! Elk programma loopt zo vast op mijn iPod. Hoewel het Ephpod eens is gelukt mijn iPod in 1 keer netjes vol te schrijven. Zie vorige post.
"The operation could not be completed: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)"
(PS. WinXP Pro NL (geen SP1), iPod 10 G v1.2.2, Ephpod v2.60e, WinMediaPlayer 9.0 NL, Xplay 1.0.6 Eng)
krijg! WTF! Elk programma loopt zo vast op mijn iPod. Hoewel het Ephpod eens is gelukt mijn iPod in 1 keer netjes vol te schrijven. Zie vorige post.
[ Voor 5% gewijzigd door SquareHugo op 09-02-2003 17:40 ]
Verwijderd
Ik heb nu een paar dagen een iPod en ik zit er dus de hele tijd een beetje mee te klooien
dat wil zeggen dattie vaak connect en disconnect met de firewire, nu vraag ik me af of dit wel goed is voor de batterij. Aangezien die steeds gaat opladen zodra die connect....
Kun je opladen ook in/uit schakelen? of hoeft dat niet omdat het niet slecht is voor de batterij.
ohja.. Stel dat de batterij een keertje kaduuk gaat, kun je dan een nieuwe kopen...? of moet je dan meteen een helemaal nieuwe iPod aanschaffen?
dat wil zeggen dattie vaak connect en disconnect met de firewire, nu vraag ik me af of dit wel goed is voor de batterij. Aangezien die steeds gaat opladen zodra die connect....
Kun je opladen ook in/uit schakelen? of hoeft dat niet omdat het niet slecht is voor de batterij.
ohja.. Stel dat de batterij een keertje kaduuk gaat, kun je dan een nieuwe kopen...? of moet je dan meteen een helemaal nieuwe iPod aanschaffen?
Vraagje: heb je ook dezelfde problemen net als ik? Of niet? Dan weet ik zeker dat ik terug moet naar de winkel. Of eerst Apple bellen op 020 - 34 69 104!Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 19:41:
Ik heb nu een paar dagen een iPod en ik zit er dus de hele tijd een beetje mee te klooien
Accu zit in apparaat, misschien dat de garantiebepaling binnen een jaar een nieuwe iPod schaft, of in ieder geval een reparatie.
Verwijderd
ik heb eigenlijk geen problemen.. ik gebruik Xplay en alles loopt als een treinSquareHugo schreef op 09 februari 2003 @ 19:47:
[...]
Vraagje: heb je ook dezelfde problemen net als ik? Of niet? Dan weet ik zeker dat ik terug moet naar de winkel. Of eerst Apple bellen op 020 - 34 69 104!
Accu zit in apparaat, misschien dat de garantiebepaling binnen een jaar een nieuwe iPod schaft, of in ieder geval een reparatie.
edit: de geluidscontrole aan/uit heeft bij mij volgens mij ook geen invloed.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 20:07 ]
Heb jij de mac of de pcversie?Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 20:06:
[...]
ik heb eigenlijk geen problemen.. ik gebruik Xplay en alles loopt als een trein
En heb je xplay gewoon online besteld, of is die ook in een winkel te koop? (kheb geen cc, dus online aanschaffen gaat niet echt..)
Nog een klein vraagje -> kheb wel een mac, dus zou ik beter de ipod kunnen updaten via m'n mac, t lijkt me dat dat gigantisch veel makkelijker is nl
Maar kan dat ook als ik een pcversie zou hebben?
Kga dus een iPod aanschaffen denk ik, omdat ik nogal teleurgesteld ben in m'n duex ( die VEEL kuren heeft

Alone at last
Just nostalgia and I
Oke, en als je dus enorme hoeveelheden MP3's erop knalt, geeft je iPod dan om de 4 á 5 nummers even een zacht klikje? Alsof de naald van de HD even tikt oid? Want dat doet de mijne sowieso (als ie geen errors geeft) en dan gaat ie weer 'vrolijk' verder.Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:06:
[...]
ik heb eigenlijk geen problemen.. ik gebruik Xplay en alles loopt als een trein
edit: de geluidscontrole aan/uit heeft bij mij volgens mij ook geen invloed.
Verwijderd
ik heb de PC versie... en uhm Xplay dat wasehh... *kuch* gedownload *kuch*
met een mac naar een winpod connecten kan volgens mij niet....
met een mac naar een winpod connecten kan volgens mij niet....
Verwijderd
ehm ja. hij maakt wel geluid ja.. maar dat hoort ook zo omdat ie de buffer moet opslaan van 25 MB. dan hoor ik het geluid van een krekeltje.. dus HDD geluidjeSquareHugo schreef op 09 February 2003 @ 20:47:
[...]
Oke, en als je dus enorme hoeveelheden MP3's erop knalt, geeft je iPod dan om de 4 á 5 nummers even een zacht klikje? Alsof de naald van de HD even tikt oid? Want dat doet de mijne sowieso (als ie geen errors geeft) en dan gaat ie weer 'vrolijk' verder.
Liev heVerwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:50:
dan hoor ik het geluid van een krekeltje.. dus HDD geluidje
[/HK]
Erg lieve geluiden inderdaad, maar ik heb nog geen 1 programma lekker met mijn iPod kunnen laten draaien,...
alles al geprobeerd, firmware update, formatteren, resetten, op de kop houden
,...
Vind erg jammer, morgen Apple bellen en daarna laten maken/ruilen! Is erg mooi apparaatje, ben er nu al dik tevreden mee, want het geluid dat eruit kwam.... wauw.
Welke koptelefoon gebruiken jullie? (Of anders link naar koptelefoontopic?) Ik heb Sennheiser MX400 op de iPod, maar die vind ik persoonlijk niet echt lekker klinken. Heb dit weekend geproefd van de Bose TriPort, die lag bij de BCC om te proberen, en damz, echt een superstrak geluid! Mooie bass, etc!
PS. Bose koptelefoon kostte wel rond de €200,- niet echt een standaard-GoT-budgettoereikendekoptelefoon, maar ach, als je een iPod kan aanschaffen, mag er ook wel een dikke koptelefoon bij! Ja toch, niet dan?
alles al geprobeerd, firmware update, formatteren, resetten, op de kop houden
Vind erg jammer, morgen Apple bellen en daarna laten maken/ruilen! Is erg mooi apparaatje, ben er nu al dik tevreden mee, want het geluid dat eruit kwam.... wauw.
Welke koptelefoon gebruiken jullie? (Of anders link naar koptelefoontopic?) Ik heb Sennheiser MX400 op de iPod, maar die vind ik persoonlijk niet echt lekker klinken. Heb dit weekend geproefd van de Bose TriPort, die lag bij de BCC om te proberen, en damz, echt een superstrak geluid! Mooie bass, etc!
PS. Bose koptelefoon kostte wel rond de €200,- niet echt een standaard-GoT-budgettoereikendekoptelefoon, maar ach, als je een iPod kan aanschaffen, mag er ook wel een dikke koptelefoon bij! Ja toch, niet dan?
[ Voor 16% gewijzigd door SquareHugo op 09-02-2003 23:27 ]
Verwijderd
Download eens ephpod 2.58 die loopt niet vast.SquareHugo schreef op 09 februari 2003 @ 17:40:
[Update] Geen van de programma's kan mijn nieuwe iPod goed beschrijven! Ga er maar es mee terug naar de winkel. Foutbeschrijving: als de (vers met Updater 1.2.2 geformatteerde) iPod HD wordt aangesproken om muziek erop te zetten gaat alles goed, totdat ik een klein 'tikje' van de HD af hoor komen, en de foutmelding
2.60 is een beta en die loopt bij mij ook erg vaak vast en met 2.58 nergens last van.
Ook moet je de optie use firewire disk aanvinken anders wordt je i-pod na een minuut gedisconnect
IK heb de Sony MDR-E888 en de Sennheiser MX400. Die Sony's zijn al vele jaren het summum op het gebied van oordopjes, maar voor een fractie van de prijs van de Sony vind ik de Sennheiser MX400 akelig goed klinken. Ze kosten maar 16 euro terwijl de Sony's 5 jaar geleden al 169 gulden waren.SquareHugo schreef op 09 February 2003 @ 23:25:
Welke koptelefoon gebruiken jullie? (Of anders link naar koptelefoontopic?) Ik heb Sennheiser MX400 op de iPod, maar die vind ik persoonlijk niet echt lekker klinken.
Je moet ze ook niet beoordelen als ze net nieuw zijn, onthoud dat heel goed. Speakers en hoofdtelefoons moeten altijd een paar weekjes lekker inspelen voordat ze echt goed klinken. Toen ze nieuw waren vond ik die Sony's zwaar tegenvallen en na een paar weken was de bass losgekomen, was het hoog niet schril meer en klonk het gewoon lekker. De Sennheisers hebben ook een tijdje moeten inspelen voordat ze goed klonken ik ben er ERG tevreden over.
Probeer eens de EQ presets: Small Speakers, Bass Boost en Treble Reducer. Afhankelijk van de opname klinken die stuk voor stuk goed.
Verwijderd
weet iemand dit..? of kan me ff inlichten ofzo?Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 19:41:
Verwijderd
Er is volgens mij sowieso nog geen mogelijkheid om dit opladen uit te schakelen, of je moet een firewire poort hebben met 4 pins, die geven geloof ik geen stroom mee. Maar ik denk niet dat het erg veel kwaad kan. Ze zullen er bij Apple vast wel over hebben nagedacht
Verwijderd
heb net een ander probleem gevonden.
Had een liveset van dik 3 uur 300mb en 256KB en mijn ipod trok het niet
Hij bleef stotteren enz.
heeft iemand dat nog meer gehad?
Had een liveset van dik 3 uur 300mb en 256KB en mijn ipod trok het niet
heeft iemand dat nog meer gehad?
Die harddisk spint tijdens het afspelen ook steeds op en neer, want hij laadt steeds 32MB aan MP3 in z'n geheugen en zet de harddisk dan uit om stroom te besparen. Verder is de accu van de iPod een lithium polymeer accu die in tegenstelling tot oudere typen accu's (inclusief lithium-ion) absoluut geen geheugen effect meer heeft. Het regelmatig bijladen is niet schadelijk.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 16:29:
weet iemand dit..? of kan me ff inlichten ofzo?zou wel mooi zijn
Exirion -> jij gebruikt xplay en een macversie, he, maar weet je of xplay ook te gebruiken is met een pc-versie? 
En waar kan je een goede uitleg vinden over hoe t werkt met folders en doorzoeken van files op je iPod?
Want dat vraag ik me beswel af, als t niet zo werkt als ik t wil word ik namelijk gek
En waar kan je een goede uitleg vinden over hoe t werkt met folders en doorzoeken van files op je iPod?
Want dat vraag ik me beswel af, als t niet zo werkt als ik t wil word ik namelijk gek
Alone at last
Just nostalgia and I
http://www.mediafour.com/products/xplayOkyah schreef op 10 February 2003 @ 19:07:
Exirion -> jij gebruikt xplay en een macversie, he, maar weet je of xplay ook te gebruiken is met een pc-versie?
ja dus
[ Voor 27% gewijzigd door FreakR op 10-02-2003 20:52 ]
Xplay werkt ook met PC-versie! En goed ook, het intregeert zich in je verkenner/explorer. Heel makkelijk te benaderen enzo!Okyah schreef op 10 February 2003 @ 19:07:
Maar jah, mijn oude iPod was inderdaad vergraft, heb em vandaag terug gebracht, en ik kreeg een nieuwe mee! Probleem opgelost
Verwijderd
mooizo!SquareHugo schreef op 10 February 2003 @ 20:54:
[...]
Xplay werkt ook met PC-versie! En goed ook, het intregeert zich in je verkenner/explorer. Heel makkelijk te benaderen enzo!
Maar jah, mijn oude iPod was inderdaad vergraft, heb em vandaag terug gebracht, en ik kreeg een nieuwe mee! Probleem opgelostAlles werkt perfect!
oja en Xplay voor PC is echt vet relax je hoeft nix te doen.. alles staat er binnen een mum van tijd op
Mkae, thnx, fijn dat de jouwe weer werkt btwSquareHugo schreef op 10 februari 2003 @ 20:54:
[...]
Xplay werkt ook met PC-versie! En goed ook, het intregeert zich in je verkenner/explorer. Heel makkelijk te benaderen enzo!
Maar jah, mijn oude iPod was inderdaad vergraft, heb em vandaag terug gebracht, en ik kreeg een nieuwe mee! Probleem opgelostAlles werkt perfect!
Maar ik las in een review van de pc-versie (bij tom geloof ik) dat Xplay misschien niet zou werken met de pc-versie, vandaar..
Kben vandaag even langs de dixons gefietsd om te kijken -> 500 euro
Nog steeds

Maarja, had ik kunnen weten natuurlijk, maar ik hoop nog steeds op een spoedige prijsdaling
Ik durf neit eens te denken aan de 20 gig versie want die is nog eens 150 euro duurder

Ze hebben daat btw zowel de pc als mac versie liggen, welke zal ik nemen?
En ja, ik weet dat je t ergens anders goedkoper kan krijgen en datje t beter bij een winkel kan halen waar ze er veel verstand van hebben (deze dixons (in amsterdam) is btw zo slecht niet volgens mij
Er is hier ook wel ergens een raf, kan ik ook wel kijken, als t te lang zou duren bij de dixons..
Maar mijn grote vraag -> kan je xplay ook in een winkel krijgen, ipv op internet, want ik heb geen creditcard
Alone at last
Just nostalgia and I
Geen idee, ik heb alleen de trialversie van Xplay geprobeerd. Iemand anders nog ervaring? Ik wil desnoods best meedoen met een 'grootscheepse' inkoop van Xplay-pakketten.
Nja, dit kan toch niet 
Kheb vanmiddag een iPod gehaald, nadat ik 2 keer een duex heb gehad en met beiden problemen had..
En nu probeer ik muziek op m'n net nieuwe iPod te zetten :
The operation could not be completed: Data error (cyclic redundancy check)

Waarom ik nou weer, ik heb echt geen geluk met mp3spelers
En ik had me er zo op verheugd
Kheb dus tzelfde als SquareHugo vrees ik, nja, morgen terug naar raf, maar ik denk niet dat ze er nog een hebben
Ik ben zo teleurgesteld..

Kheb vanmiddag een iPod gehaald, nadat ik 2 keer een duex heb gehad en met beiden problemen had..
En nu probeer ik muziek op m'n net nieuwe iPod te zetten :
The operation could not be completed: Data error (cyclic redundancy check)
Waarom ik nou weer, ik heb echt geen geluk met mp3spelers

En ik had me er zo op verheugd
Kheb dus tzelfde als SquareHugo vrees ik, nja, morgen terug naar raf, maar ik denk niet dat ze er nog een hebben

Ik ben zo teleurgesteld..
[ Voor 19% gewijzigd door Okyah op 12-02-2003 19:15 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Wat gebruikte je voor je firewire, hier?SquareHugo schreef op 09 February 2003 @ 17:40:
Want ik heb dezelfde error, met een audigy als firewirekaart en iemand dacht dat het aan die audigy kon liggen...
En nu hij wel werkt (de nieuwe dus) gebruik je hetzelfde?
Alone at last
Just nostalgia and I
Bekend probleem met die Audigy 1394... Search even want iemand had er een oplossing voor.Okyah schreef op 12 February 2003 @ 21:00:
Want ik heb dezelfde error, met een audigy als firewirekaart en iemand dacht dat het aan die audigy kon liggen...
Kheb gesearched net, maar niets gevonden eerlijk gezegd, afgezien van het feit dat er gezegd werd dat iemand een oplossing had 
Nja, nog een keer zoeken dan, maar kheb net al 20 topics doorgenomen
hier dus, een post van jou btw
Exirion in "Ipod, doet het niet?"
Exirion, ik kan t niet vinden, hoor

[ Voor 30% gewijzigd door Okyah op 12-02-2003 21:41 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Verwijderd
ff vraagje.. als ik mn iPod vannacht laat opladen... is dat dan niet slecht voor de batterij? aangezien hij na drie uur al vol zit...?
Het ligt aan mijn Audigy-kaart? Dat zou verdomd veel verklaren, aangezien ik bij ontzettend veel toeval een andere FireWirekaart erin heb geknald toen ik mijn nieuwe iPod kreeg! Daar heb ik geen problemen mee gehad.Okyah schreef op 12 February 2003 @ 21:21:
Kheb gesearched net, maar niets gevonden eerlijk gezegd, afgezien van het feit dat er gezegd werd dat iemand een oplossing had
Heb net getest en het ligt inderdaad dus aan die

Wel, dus...?SquareHugo schreef op 12 februari 2003 @ 22:21:
[...]
Het ligt aan mijn Audigy-kaart? Dat zou verdomd veel verklaren, aangezien ik bij ontzettend veel toeval een andere FireWirekaart erin heb geknald toen ik mijn nieuwe iPod kreeg! Daar heb ik geen problemen mee gehad.
Heb net getest en het ligt inderdaad dus aan dieAudigy-1394-poort! Zoekende naar GoT-topic met de oplossing. Nog niet gevonden.

En ik heb wel ergens een firewirekaart, maar kan em neit vinden

Dus je hebt een error over cyclic redundancy check met je audigy?
Want dan ga ik morgenvroeg een goedkope firewire kaart halen...
btw, ReseTTim zei in een ander topic dat bij hem de audigy wel werkte met een iPod en OzBoz schijnt te weten hoe je het probleem kan verhelpen...
[ Voor 22% gewijzigd door Okyah op 12-02-2003 22:23 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Nog niet met je iPod door de kamer heen smijten! Ik lach me ziek nu, heb dus een halve week lang met een eigenlijk goed werkende iPod zitten klooien. Fijn is dat. Koop morgen bij je PCboer op de hoek een (goed) werkende FireWirekaart zou ik zeggen. Kom anders met je iPod naar me toe nu, biertje erbij, en knallen met dat dingOkyah schreef op 12 februari 2003 @ 22:22:
[...]
Wel, dus
En ik heb wel ergens een firewirekaart, maar kan em neit vinden
Waar woon jeSquareHugo schreef op 12 februari 2003 @ 22:24:
[...]
Nog niet met je iPod door de kamer heen smijten! Ik lag me ziek nu, heb dus een halve week lang met een eigenlijk goed werkende iPod zitten klooien. Fijn is dat. Koop morgen bij je PCboer op de hoek een (goed) werkende FireWirekaart zou ik zeggen. Kom anders met je iPod naar me toe nu, biertje erbij, en knallen met dat ding
En waar verkopen ze

Bij de mycom zie ik t neit op de site, bij de computerland niet, misschien bij de dynabyte of vobis? meer zit er niet hier in de buurt

Kword er neit blij van, zeg

Maar khad ook problemen met t updaten van t ding, maar dat zal dan ook wel aan m'n audigy liggen
Maar ik heb hier ergens zo'n kaart!
Bij een externe maxtor gehad, maar waar issie!?!?

Iemand anders heeft hier opgeruimd en nu kan ik niets vinden

[ Voor 16% gewijzigd door Okyah op 12-02-2003 22:28 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Het probleem ligt dus bij de Audigy! Heb mijn vorige iPod ten onrechte weg gedaan!SquareHugo schreef op 09 februari 2003 @ 17:40:
(PS. WinXP Pro NL (geen SP1), iPod 10 G v1.2.2, Ephpod v2.60e, WinMediaPlayer 9.0 NL, Xplay 1.0.6 Eng en met een Creative Audigy-kaart waarvan ik de 1394poort gebruikte)
Verwijderd
Dynalink Firewire kaart 3 poorts €31.43
die heb ik en die werkt perfect
kost niet zoveel dus om van alle problemen af te komen zou ik maar ff zo'n soort kaartje aanschaffen 
btw weet iemand of ik mn batterij gewoon de hele nacht kan laten opladen?
die heb ik en die werkt perfect
Volgens mij kan het geen kwaad em in t stopcontact te laten.. Klaat m'n telefoon ook de gehele tijd aan de oplader en die stopt automatisch alsie vol is.Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 22:31:
Dynalink Firewire kaart 3 poorts €31.43
die heb ik en die werkt perfectkost niet zoveel dus om van alle problemen af te komen zou ik maar ff zo'n soort kaartje aanschaffen
Ik neem aan dat de iPod dit ook doet
Waar heb je die kaart gekocht btw?
Alone at last
Just nostalgia and I
Je kan volgens mij je batterij de hele nacht laten opladen. Lees maar es in het artikel van Ome Tom die ergens zegt dat je de batterij beter niet kunt laten leeglopen.
Ik zie op verschillende pagina's FireWirekaarten voor nog geen €40 te koop. Op zowel Informatique als op MyCom kom ik al wat kaartjes tegen. Elke lokale PCboer heeft ze op voorraad.
En het bier staat koud
Ik zie op verschillende pagina's FireWirekaarten voor nog geen €40 te koop. Op zowel Informatique als op MyCom kom ik al wat kaartjes tegen. Elke lokale PCboer heeft ze op voorraad.
En het bier staat koud
Waar staat t dan bij mycom? Bij welke categorie?SquareHugo schreef op 12 February 2003 @ 22:39:
Je kan volgens mij je batterij de hele nacht laten opladen. Lees maar es in het artikel van Ome Tom die ergens zegt dat je de batterij beter niet kunt laten leeglopen.
En het bier staat koud
kkan t neit vinden op de site..
Waar woon je dan?
Alone at last
Just nostalgia and I
FireWirekaart voor nog geen €29,00. Krijg je ook nog es softwarezooi voor een eventuele videocamera erbij
Weet niet of 'ie goed es, volg anders Nyrox' advies op met die DynaLink kaart. Die doet het sowieso!
Verwijderd
hehe, nou ergens anders in dit topic zei iemand ook dat de Dynalink kaart perfect werkte.. toen had ik nog geen iPod dus k heb dat kaartje maar gekocht en idd hij werkte goedSquareHugo schreef op 12 februari 2003 @ 22:46:
FireWirekaart voor nog geen €29,00. Krijg je ook nog es softwarezooi voor een eventuele videocamera erbijWeet niet of 'ie goed es, volg anders Nyrox' advies op met die DynaLink kaart. Die doet het sowieso!
ik had trouwens wel ff een raar probleem want eerst liep mn pc steeds vast met dat kaartje erin.. toen heb ik em in een ander slot gepleurd en daarna werkte die als een zonnetje
ik pleur mn iPod nu gewoon in de lader en ik zie morgen wel wat er van geworden is.. is vast niet erg.
Ja, kga gewoon morgen om 9 uur de stad door racen op m'n oude fietsje en ergens een kaart zoeken..
Eerst nog even dt huis overhoop halen btw
Als ik morgen blij ben en alles werkt, meld ik t wel
Dank voor de hulp mensen
Eerst nog even dt huis overhoop halen btw
Als ik morgen blij ben en alles werkt, meld ik t wel
Dank voor de hulp mensen
Alone at last
Just nostalgia and I
Prima, slaap lekker allen, en nog even reagerend op Nyrox:
let op de IRQ's op je moederbord, zorg ervoor dat je kaart in een PCIslot met een vrij IRQ terecht komt anders loopt je PC in het ergste geval zoals bij Nyrox vast.
let op de IRQ's op je moederbord, zorg ervoor dat je kaart in een PCIslot met een vrij IRQ terecht komt anders loopt je PC in het ergste geval zoals bij Nyrox vast.
Ehm, ksta op het punt om het huis uit te gaan (brrrr...
) om een firewirekaart te halen, maar ik had nog een paar (pietluttige
) vraagjes over m'n iPod...
-M'n firewire-klepje blijft niet echt dicht, hij gaat er steeds uit, is dit normaal?
-Als ik schuin op m'n scherm kijk (met backlight uit) zie ik een soort olieachtige halvemaanvormige vlekken op het scherm, is dit normaal?
-Op m'n touchwheel zit een klein plekje aan de rand dat niet mat is, moet ik me hier zorgen over maken?
(teken van slijtage? Al eerder gebruikt? (paranoide Okyah
))
-Hoor je de drie lichtjes die het licht over het scherm gooien heel duidelijk te zien en dus een soort vervorming van het licht te zien (als de backlight aan is dus)?
Dit waren m'n vragen voor nu
Kga nu een firewirekaartje halen en ik hoop dat hij daarna werkt (kvrees t ergste, want hij tikte gisteravond heel naar en hij geeft zelf aan dat er 2 mp3s opstaan, maar die zijn niet afspeelbaar
)
-M'n firewire-klepje blijft niet echt dicht, hij gaat er steeds uit, is dit normaal?
-Als ik schuin op m'n scherm kijk (met backlight uit) zie ik een soort olieachtige halvemaanvormige vlekken op het scherm, is dit normaal?
-Op m'n touchwheel zit een klein plekje aan de rand dat niet mat is, moet ik me hier zorgen over maken?

-Hoor je de drie lichtjes die het licht over het scherm gooien heel duidelijk te zien en dus een soort vervorming van het licht te zien (als de backlight aan is dus)?
Dit waren m'n vragen voor nu

[ Voor 5% gewijzigd door Okyah op 13-02-2003 09:29 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
Als de plug er net uit is moet je het klepje even dicht drukken en de constructie is zodanig dat ie dan dicht geklemd hoort te blijven.Okyah schreef op 13 February 2003 @ 09:28:
Bij TL verlichting zie ik vaag wat kleurenvlekjes maar verder niet eigenlijk.-Als ik schuin op m'n scherm kijk (met backlight uit) zie ik een soort olieachtige halvemaanvormige vlekken op het scherm, is dit normaal?
Die van mij was en is (na 4 a 5 maanden gebruik) helemaal mat. Hij hoort egaal te-Op m'n touchwheel zit een klein plekje aan de rand dat niet mat is, moet ik me hier zorgen over maken?(teken van slijtage? Al eerder gebruikt? (paranoide Okyah
))
zijn. Bij de oude iPod met mechanische draaischijf was de schijf overigens glanzend wit.
Nee, dat denk ik niet. Mijn display is mooi egaal wit verlicht.-Hoor je de drie lichtjes die het licht over het scherm gooien heel duidelijk te zien en dus een soort vervorming van het licht te zien (als de backlight aan is dus)?
Het kan zijn dat z'n filesystem gewoon vernaaid is door firewire problemen. Ik heb er zo'n Sitecom firewire kaart met Via chipset bij (jaja, Via...) en die werkt echt helemaal perfect. Hij laadt de iPod goed op en ik heb nog nooit problemen met de communicatie gehad.Dit waren m'n vragen voor nuKga nu een firewirekaartje halen en ik hoop dat hij daarna werkt (kvrees t ergste, want hij tikte gisteravond heel naar en hij geeft zelf aan dat er 2 mp3s opstaan, maar die zijn niet afspeelbaar
)