Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
www.Goku.nl schreef op 26 november 2002 @ 20:12:
Ik heb wel gelezen dat er een MPEG versie in de maak is... maar ik wil gewoon die 5 gb versie voor Windows... zo lang is die toch nog niet uit??
Maar als het dus zo is dat 5GB iPod in zijn EOL zit dan betekend dat dus dat er een nieuwe komt of dat de 10GB goedkoper wordt en er een nieuw high-end model bijkomt. Zou allebei wel leuk zijn eigenlijk. :Y)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Op het moment kostte de 10GB versie gewoon nog 499 euro... en dat kan ik niet betalen... 399 is wel genoeg. Bovendien vind ik 5 GB wel genoeg :)

@ El Gravedigger: Korting via het onderwijs??? Kan je wat meer info geven aub? Klinkt interessant :) Telt studeren hier ook als op school zitten? :)

Edit: laat maar... zie het al staan op de apple website. Scheelt toch zo'n 30 euro :) Maar iemand ervaring met bestellen bij apple? Creditcard nodig bijvoorbeeld, en levertijd?

Edit 2: hmmm.... onder de 1000 euro alleen credit card... jammer :(

[ Voor 31% gewijzigd door Captain N op 27-11-2002 23:03 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
www.Goku.nl schreef op 27 November 2002 @ 22:57:
Op het moment kostte de 10GB versie gewoon nog 499 euro... en dat kan ik niet betalen... 399 is wel genoeg. Bovendien vind ik 5 GB wel genoeg :)

@ El Gravedigger: Korting via het onderwijs??? Kan je wat meer info geven aub? Klinkt interessant :) Telt studeren hier ook als op school zitten? :)

Edit: laat maar... zie het al staan op de apple website. Scheelt toch zo'n 30 euro :) Maar iemand ervaring met bestellen bij apple? Creditcard nodig bijvoorbeeld, en levertijd?

Edit 2: hmmm.... onder de 1000 euro alleen credit card... jammer :(
Ja dat met die 800 euro dat klopt, maar moet je effe apple bellen, dan sturen ze je een mailtje waarin meer info staat, en dan kan je gewoon met de bank je geld over maken. Heb ik ook gedaan en ik krijg m'n podje deze week binnen :7

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Ik las op een ander forum dat de Ipod moeite heeft met afspelen van grote mp3's. Het schijnt dat er een hapering in zit na ongeveer 17,5 minuut.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik wil namelijk veel gemixte cd's erop zetten.

Anders geen Ipod voor mij :'(

[ Voor 4% gewijzigd door FreakR op 28-11-2002 18:08 ]

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Hmmmmm... ja dat vind ik ook wel belangrijk om te weten ja!

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Fr3aKER schreef op 28 November 2002 @ 17:56:
Ik las op een ander forum dat de Ipod moeite heeft met afspelen van grote mp3's. Het schijnt dat er een hapering in zit na ongeveer 17,5 minuut.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik wil namelijk veel gemixte cd's erop zetten.

ja volgens mij moet ie dan de buffer gaan volgooien... ennuh hapering... hmm tja als ff een halve seconde geen muziek zo'n ramp is dan moet je vooral een andere mp3 player kopen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FreakR
Phusebox schreef op 28 November 2002 @ 18:36:
[...]

ja volgens mij moet ie dan de buffer gaan volgooien... ennuh hapering... hmm tja als ff een halve seconde geen muziek zo'n ramp is dan moet je vooral een andere mp3 player kopen
Ik vind dat je van een apparaat van 500 euro wel mag verwachten dat het "perfect" werkt.

Misschien dat het in een nieuwe firmwareupdate wel wordt verholpen.

• Phusebox
Fr3aKER schreef op 28 November 2002 @ 18:55:
[...]

Ik vind dat je van een apparaat van 500 euro wel mag verwachten dat het "perfect" werkt.

Misschien dat het in een nieuwe firmwareupdate wel wordt verholpen.
vind jij maar eens mp3 speler die tot 20gb kan opslaan en die nooit ff moet "laden"... forget it

Verwijderd

hij moet af en toe ff zijn buffer laden
om de zoveel nummers moet je 1 sec langer wachten! en dat went wel na een tijdje.

en bij grote mixes merk je het eigenlijk niet!! Daarvoor had ik ook een i-pod aangeschaft en het werkt perfect!! :9

Noem nog maar eens een mp3-speler op waar je mixes van bijna 2 uur op kan laten draaien?? :7 en dan wel meer dan 3 mixes he!!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Dan kan je je afvragen waarom die die buffer daarzit.
Net als een brander met een buffer geheugen die er voor zorgt om de gegevens stroom continue te houden, mag je dat bij de ipod ook wel verwachten....maar nee dus

• FreakR
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 19:10:
om de zoveel nummers moet je 1 sec langer wachten! en dat went wel na een tijdje.

en bij grote mixes merk je het eigenlijk niet!! Daarvoor had ik ook een i-pod aangeschaft en het werkt perfect!! :9

Noem nog maar eens een mp3-speler op waar je mixes van bijna 2 uur op kan laten draaien?? :7 en dan wel meer dan 3 mixes he!!
Dat wilde ik dus weten. Je hebt er dus weinig last van bij lange nummers (livesets, complete albums)?

Ik heb nu een MD maar een Ipod lijkt me toch wel erg handig.
Net als een brander met een buffer geheugen die er voor zorgt om de gegevens stroom continue te houden, mag je dat bij de ipod ook wel verwachten....maar nee dus
Precies. Ik had ook ergens gelezen dat dit best mogelijk is maar dat Apple hiervoor wel de firmware moet aanpassen.

[ Voor 27% gewijzigd door FreakR op 28-11-2002 19:17 ]

Verwijderd

enrico schreef op 28 November 2002 @ 19:13:
Die buffer zorgt ervoor dat de HD niet steeds hoeft te draaien maar af en toe een paar sec opspint!!

dat scheeld de levensduur en het batterij gebruik en de warmteontwikkeling voel maar eens aan je HD in comp!!
dat wil je niet steeds in je broekzak hebben!!! naja mischien in de winter ;) lekker warm :P

Verwijderd

Fr3aKER schreef op 28 November 2002 @ 19:14:
[...]

Dat wilde ik dus weten. Je hebt er dus weinig last van bij lange nummers (livesets, complete albums)?

Ik heb nu een MD maar een Ipod lijkt me toch wel erg handig.

[...]

Precies. Ik had ook ergens gelezen dat dit best mogelijk is maar dat Apple hiervoor wel de firmware moet aanpassen.
Ik heb er geen last van, tenminste het is niet storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

Fr3aKER schreef op 28 november 2002 @ 17:56:

Lijkt me sterk,hij heeft een buffer van 32mb en ja lijkt me gewoon sterk geen verder onderbouwing

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Weer geen Ipod omdat Dixons niet weet waar ze mee bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
koop m dan ook bij een echte zaak, zoalz RAF ;) Besteld en 3 dagen later in huis, dit in tegenstelling tot Dixons die hier in Lelystad, ruim 1,5 week erover durft te doen :(

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had geen probleem bij de dixons binnen 9 dagen had ik mijn i-pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm wat ik me nou afvraag. in the VS kost die iPod $299 en als je hem in europa koopt dan is ie ineens €399. € en $ zijn bijna gelijk. Denken jullie dat de iPod in europa nog goedkoper wordt?

want als ie $299 koop ik hem :) (prijzen zijn volgens apple.com en apple.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 21:44:
hmm wat ik me nou afvraag. in the VS kost die iPod $299 en als je hem in europa koopt dan is ie ineens €399. € en $ zijn bijna gelijk. Denken jullie dat de iPod in europa nog goedkoper wordt?

want als ie $299 koop ik hem :) (prijzen zijn volgens apple.com en apple.nl)
Voor mij geld hetzelfde. Als de 10GB versie €399 wordt dan koop ik 'm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48

soap

diskoers.

_
Ik heb de iPod 10gb Windows besteld voor €489 bij Mobileplaza.nl
Eens even kijken wat de TPG-man mij gaat brengen, ik heb de archos en de Zen ook afgewogen tegen de iPod. Maar design, gewicht, functies wonnen het toch bij deze apple-schoonheid. :)

Ik bedoel: Welke halve zool gaat er nu op een LCD-scherm van 2 bij 3 een DivX kijken? (Archos jukebox)
En met creative heb ik zulke slechte ervaringen qua service&driver support dat ik het met dat bedrijf helemaal heb gehad.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met de windows iPod je mp3's ook terughalen op een of andere manier? Als dit kan ga ik me er ook eentje hale. maar ik kan er ni meer goed anuit of het nu wel of niet kan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

http://www.dataviz.com/EphPod/
Wie test of heeft dit stukje software getest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
lijkt me wel geinige software, eerst maar is zon Ipod kopen.

Zit alleen even te denken waar ik hem moet kopen... iemand suggestie?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

`Waar?, nou ik heb hem bij Dixons besteld,4 weken geleden,dus dat vlot niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
beste is gewoon via www.apple.nl

en dan als je student bent ga je naar shop en dan onderwijs.. krijg je ook nog eens dikke korting ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 21:49:
Kan je met de windows iPod je mp3's ook terughalen op een of andere manier? Als dit kan ga ik me er ook eentje hale. maar ik kan er ni meer goed anuit of het nu wel of niet kan. :?
Je MP3's komen in een aantal verbrogen mappen te staan, maar niet per album!!
Als je ze op een handige manier een naam geeft kun je ze er het gemakkelijkst afhalen (WinXP kan ook in de explorer je tags lezen, dus je kunt op Album/Artiest/etc sorteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Phusebox schreef op 05 December 2002 @ 07:47:

en dan als je student bent ga je naar shop en dan onderwijs.. krijg je ook nog eens dikke korting ook
5% idd. Lees dit eens:

http://www.chipmunk.nl/rotstreek.html
Voor wie student of leraar is (of een buurjongen heeft...) is het
uiterst lucratief om daar te bestellen want de educatieve korting is
maar liefst 5%.
Heee ?! Vijf procent, die kwamen wij eerder in dit verhaal ook
al tegen! En ja hoor, het klopt precies. De educatieve prijs is precies
(nou ja, op een cent na) gelijk aan onze inkoopsprijs. Dus als u
voor een student kunt doorgaan kunt u bij Apple tegen onze inkoopsprijs
inkopen! Wat wilt u nog meer?
Best weinig he, 5% marge inkoopprijs voor dealers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

BaRF

bijna kerst

hey wil iemand een Marware Sportsuit van me kopen? Kep mn Ipod nooit gekregen, dus de Suit is nooit gebruikt... http://www.tweakers.net/aanbod/75675 :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:14

PanMan

Spun!

Ff een klein vraagje, wat ik niet kan vidnen op de Apple site: Heeft een Ipod een HOLD schuifje, oid?? Ik hoop het.
* PanMan denkt erover om morgen (vandaag eik) er een te gaan kopen.
Hrmz, al gevonden :)
Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/4034778568ae42/www.apple.com/ipod/images/specs_callouts07112002.jpg
Jepz dus :)

[ Voor 30% gewijzigd door PanMan op 21-12-2002 02:55 . Reden: Antworod gevonden :) ]

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

wat een mooi ding man, heb het geld er nu even niet voor, dure tijden zijn het. Tis erg duur inderdaad, maar ik neem aan dat het z'n geld dubbel en dwars waard is niet?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Nitai schreef op 21 december 2002 @ 10:49:
wat een mooi ding man, heb het geld er nu even niet voor, dure tijden zijn het. Tis erg duur inderdaad, maar ik neem aan dat het z'n geld dubbel en dwars waard is niet?
Geloof me hij is het waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 16:21
Een collega zocht afgelopen week stad en land af (bij wijze van spreken) om er 1 voor kerst te kopen. Blijkbaar gaan ze als warme broodjes over de (deels virtuele) toonbank! Ik twijfel nog steeds, blijft een hoop geld en zoals zoveel leuke speeltjes die ik in de loop van de tijd gekocht heb, blijft het te vaak werkeloos liggen. Nog langer nadenken dus maar... :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Kan je, als de Mac iPod hebt, en je haalt de bestanden en ook MP3's van een Mac, daarna nog de bestanden weer op een Windows bak of Mac bak zetten? En eventueel ook nog nummers van de windows bak halen?

Ik weet het bijna zeker dat het kan maar gewoon even voor de bevestiging. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34

Exirion

Gadgetfetisjist

furean schreef op 22 december 2002 @ 14:26:
Kan je, als de Mac iPod hebt, en je haalt de bestanden en ook MP3's van een Mac, daarna nog de bestanden weer op een Windows bak of Mac bak zetten? En eventueel ook nog nummers van de windows bak halen?
Ik zou gewoon deze topic nog even doorlezen want dit soort vragen zijn al TE vaak gesteld...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets anders, ik heb laatst een ipod aangeschaft, deze is helaas voorzien van Firmware 1.2.2, deze wil ik downgraden naar 1.2.1 aangezien dit aanzienlijk scheelt wat betreft het geluidsniveau, ik heb al aardig rondgekeken en alleen gevonden hoe je dit met de PC uitvoeirng kunt doen, maar is er hier ook bij iemand bekend hoe je het voor elkaar kunt krijgen bij de Mac versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

bdu

FF een TIP voor iedereen die zo een speler wil kopen.

Kijk eens bij de V&D daar kan je met airmiles korting krijgen.
1000 airmiles is 10euro korting bij besteding van 25 euro.

Ik heb de ZEN zaterdag gekocht en had 170 euro korting. Dus dat is zeker de moeite waard.

Moet je bij een V&D kijken met een electriccity (als ik het goed schrijf).

groeten

• El Gravedigger
Vraagje: Hoe kan je andere files dan mp3 files op m'n i-pod zetten. Ik gebruik nu Ehpod en ik kan met geen mogelijkheid andere files dan muziek files op m'n ipod zetten. Ik zou ook graag filmpjes en documenten op m'n i-pod willen zetten. Wie weet hoe ik dit kan doen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

El Gravedigger schreef op 26 december 2002 @ 18:35:
Vraagje: Hoe kan je andere files dan mp3 files op m'n i-pod zetten. Ik gebruik nu Ehpod en ik kan met geen mogelijkheid andere files dan muziek files op m'n ipod zetten. Ik zou ook graag filmpjes en documenten op m'n i-pod willen zetten. Wie weet hoe ik dit kan doen?
Als je een Windows iPod hebt dan is ie gewoon als drive in Explorer te zien, en anders kun je hetzelfde bereiken met X-Play.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
ff een vraagje over de windowsuitvoering van de ipod:

Op de ipod zit een agenda en kun jej ej contactgegevens kwijt,
kun je dit ook via outlook (express) synchroniseren ...

Dit vind ik toch wel erg belangrijk, omdat het bij mij om de Zen of de Ipod gaat,
die functie vind ik gemakkelijk en een plus punt voor de ipod, alleen zit er dan alleen maar 10gb, anders wordt ie te duur, het voordeel van de Zen is uiterraad de 20 gb.

Wie kan het mij bevestigen ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 11:43
Ik heb een Ipod 10 Gb. Is retestrak.... Alleen de oordopjes zuigen. 385 euro voor de 10 Gb versie is veel..... Laat het niet dat ik hem in me kerstpakket had zitten... Whoeoeiiiii!!!

www.digireflex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32
Ik weet niet of het met Outlook Express kan, maar met Outlook kan het zeker: http://iccnet.50megs.com/Products/iPodSync/

Als je de gegevens kan exporteren als vcards, dan kan je die gewoon overkopieeren naar de ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 16:21
Graaf_slis schreef op 28 December 2002 @ 09:31:
Laat het niet dat ik hem in me kerstpakket had zitten... Whoeoeiiiii!!!
Ik hoopte lang op een iPod als kerstpakket van mijn baas. Het werd "helaas" een Fuji A303 digicam. Ook leuk. ;)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Welke Codecs pakt de Ipod eigenlijk?

Mp3!
Mp3pro?
Wma?
Wav?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

mp3 en wav, AFAIK. En een soort audiobooks, voor de mac versie. Al vraag ik me af hoe hij wav's pakt, aangezien die geen ID3 tags hebben :?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

PanMan schreef op 30 December 2002 @ 10:32:
mp3 en wav, AFAIK. En een soort audiobooks, voor de mac versie. Al vraag ik me af hoe hij wav's pakt, aangezien die geen ID3 tags hebben :?
Wav geen ID3-tag?

Ja das dan lastig, misschien per file name?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 19:10:

laten we uitgaan van 128kbit/sec
das 16KB per seconde
960 per minuut
57.600 per uur, oftewel 56.25mb per uur
2 x 56.25 = 112.5mb voor een mix van 2 uur
3 x 112.5 = 337.5mb

koop een iriver ifp 195t, gooi die 3 mixes erop en luisteren maar, en reken maar dat ie niet hapert bij het laden(doen zowel de 180t als de 190tc niet)
en dan heb je nog 174.5mb vrij voor 3 uur en 6 minuten muziek op een apparaatje ter grote van een forse aansteker.
daar kom jij dan met je bewegende hdd :X

flame intended :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
bolleh schreef op 30 december 2002 @ 11:10:
[...]

laten we uitgaan van 128kbit/sec
das 16KB per seconde
960 per minuut
57.600 per uur, oftewel 56.25mb per uur
2 x 56.25 = 112.5mb voor een mix van 2 uur
3 x 112.5 = 337.5mb

koop een iriver ifp 195t, gooi die 3 mixes erop en luisteren maar, en reken maar dat ie niet hapert bij het laden(doen zowel de 180t als de 190tc niet)
en dan heb je nog 174.5mb vrij voor 3 uur en 6 minuten muziek op een apparaatje ter grote van een forse aansteker.
daar kom jij dan met je bewegende hdd :X

flame intended :+ ;)
Euhm hij zei meer dan 3 mixes, niet 3. En jij gaat uit van 128 kbit/sec ik dacht dat de meeste i-pod gebruikers 192 kbit/sec gebruiken.

Ga jij maar weer verder spelen met je 'aansteker' :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
El Gravedigger schreef op 30 december 2002 @ 12:07:
[...]

Euhm hij zei meer dan 3 mixes, niet 3. En jij gaat uit van 128 kbit/sec ik dacht dat de meeste i-pod gebruikers 192 kbit/sec gebruiken.

Ja idd, zo'n soort van aansteker is gruwelijk brak. Heb nu 2 maanden mun Podje. Gebruik m elke dag. Staat helemaal vol die 10 GB. Alleen mot k nog ff Sony E-888 dopjes halen want die standaard dingen zijn zoalz bekend een bietje brak. Das wel jmmr. Gebruik nu 2 iSkins en die bevallen ook goed. Ik wil echt nooit meer anders! Minpunten aan t ding zijn er niet, behalve 1 keer in de week opladen :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
El Gravedigger schreef op 30 december 2002 @ 12:07:
[...]

meeste mp3s die te downen zijn zijn nog steeds 128kbit dus niet zeuren, en 3 uur en 6 minuten over is toch anderhalve mix of niet soms? dus das 4.5 mix, wat zeur je dan? voldoet toch aan zijn eis?

veel plezier met die warme koelkast in je broekzak :Y)
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 30 December 2002 @ 12:16:
[...]

Ja idd, zo'n soort van aansteker is gruwelijk brak. Heb nu 2 maanden mun Podje. Gebruik m elke dag. Staat helemaal vol die 10 GB. Alleen mot k nog ff Sony E-888 dopjes halen want die standaard dingen zijn zoalz bekend een bietje brak. Das wel jmmr. Gebruik nu 2 iSkins en die bevallen ook goed. Ik wil echt nooit meer anders! Minpunten aan t ding zijn er niet, behalve 1 keer in de week opladen :)
tjah minpunten zijn natuurlijk persoonlijk en ik vind zon ipod toch echt een stuk te groot
ik wil gewoon zo klein mogelijk(ok wel dat je normaal een knopje in kan drukken, dus niet dat je met 1 vinger 6 knoppen indrukt zoals met steeds nieuwere telefoons). geheugen is wel belangrijk maar ik reis dagelijks ongeveer 2 uur, op 128kbit heb ik dan genoeg aan 128mb
erop zetten duurt 5 minuten, dus voordat ik wegga kies ik wat ik wil en klaar ben ik, ben ik gelijk een bietje wakker :)

[ Voor 48% gewijzigd door bolleh op 30-12-2002 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

bolleh schreef op 30 december 2002 @ 12:18:
[...]

meeste mp3s die te downen zijn zijn nog steeds 128kbit dus niet zeuren, en 3 uur en 6 minuten over is toch anderhalve mix of niet soms? dus das 4.5 mix, wat zeur je dan? voldoet toch aan zijn eis?

sorry, maar dat zijn argumenten die bol staan van de jaloezie

ten eerste zijn er vele honderdduizenden mp3's te downloaden op 192kb. p/s (en hoger) en ook wanneer je van een eigen cd mp3's gaat maken doe je dat niet op 128kb. p/s hoop ik...

je hoort het verschil goed tussen een 128kb. en 192 kb. mp3 als je daar de juiste appatuur voor hebt....
een iPod met E888 dopjes is geschikt om het verschil goed te horen (vooral in de echt hoge en lage gebieden)

als jij 500 euro had liggen, zou jij ook een iPod (of soortgelijke harddisk-speler kopen)....iedereen heeft ruimte voor ding ter grootte van een pak kaarten

het is wel zo dat wanneer iemand lagere eisen stelt een mp3-speler is de iRiver of MuVo natuurlijk prima is...
tjah minpunten zijn natuurlijk persoonlijk en ik vind zon ipod toch echt een stuk te groot
ja het is een keuze...
of een klein ding elke dag moeten aansluiten en moeten kiezen welke nummer je wil....of een wat groter ding in je jaszak stoppen en er niet meer naar hoeven omkijken...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
bolleh schreef op 30 december 2002 @ 12:18:
[...]

[...]

ik wil gewoon zo klein mogelijk(ok wel dat je normaal een knopje in kan drukken, dus niet dat je met 1 vinger 6 knoppen indrukt zoals met steeds nieuwere telefoons). geheugen is wel belangrijk maar ik reis dagelijks ongeveer 2 uur, op 128kbit heb ik dan genoeg aan 128mb
erop zetten duurt 5 minuten, dus voordat ik wegga kies ik wat ik wil en klaar ben ik, ben ik gelijk een bietje wakker :)
Als je een beetje de kwaliteit van de mp3 speler wilt gebruiken download/encode je ze in 192 kbit/sec, dus zit niet te zeuren dat de meeste mp3's in 128 kbit/sec zijn te downloaden (zeg dan gewoon dat je aansteker dan te snel vol zit).

Volgens mij heb jij nog nooit zelf een i-pod gebruikt, ik zou nooit m'n ipod willen ruilen voor die aansteker waarop je nauwelijks wat op kwijt kan. Zit je elke dag nieuwe tracks erop te zetten want je niet steeds hetzelfde wil horen. Aansteker is klein maar er past in vergelijking met m'n podje helemaal niks op, en je kan er niet even een film op zetten zodat je die mee kan nemen e.d. Sorry maar die aansteker is echt niet te vergelijken met een i-pod. (128 mb versus 20 GB :z )

En ik weet niet als jij je mp3 speler op vakantie wil meenemen maar ik zou niet graag de hele vakantie dezelfde mp3's willen horen die op je aanstekertje passen (of neem je je computer ook mee op vakantie om er elke dag nieuwe mp3's op te zetten |:( ). Met de 4000 nummers die ik op m'n podje kwijt kan hoef ik niet steeds dezelfde muziek aan te horen. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door El Gravedigger op 30-12-2002 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zit jullie gewoon een beetje op te fokken en het werkt ;)

Moet wel zeggen dat ik mijn aanstekertje niet zou willen ruilen voor een iPod. (nou ja, eilijk wel, want dan zou ik gewoon een nieuw aanstekertje kopen van de opbrengst van de ipod en had ik nog wat geld over ook :))
Wat ik bedoel te zeggen is dat het een keus is van wat jou aanspreekt. Ik ben helemaal verliefd op dat leuke kleine dingetje O+ en daarom heb ik hem.

Nog ff een tip voor *ben naam kwijt*, die die sony e-888 wil gaan halen. De sennheiser mx500 schijnen een gelijkwaardige geluidskwaliteit te hebben en zijn 4x zo goedkoop. Er is wel wat minder aandacht besteed aan de looks. Ze zien er simpel uit.
Dat je weet dat je keus hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 12:54:
Nog ff een tip voor *ben naam kwijt*, die die sony e-888 wil gaan halen. De sennheiser mx500 schijnen een gelijkwaardige geluidskwaliteit te hebben en zijn 4x zo goedkoop. Er is wel wat minder aandacht besteed aan de looks. Ze zien er simpel uit.
Dat je weet dat je keus hebt :)
de sennheiser mx500 zijn dus niet zo goed als de Sony E888's

mijn vriendin heeft de Mx-500 dopjes en ik de E888's en je hoort dus echt wel een wereld van verschil :)

het is wel zo dat de Mx-500 de beste dopjes zijn voor dat geld (< 30 euro) qua geluidskwaliteit, maar helaas zitten ze voor geen meter :/

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 30-12-2002 13:09 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
El Gravedigger schreef op 30 December 2002 @ 12:35:
[...]

Als je een beetje de kwaliteit van de mp3 speler wilt gebruiken download/encode je ze in 192 kbit/sec, dus zit niet te zeuren dat de meeste mp3's in 128 kbit/sec zijn te downloaden (zeg dan gewoon dat je aansteker dan te snel vol zit).
ik vind 128kbits gewoon genoeg, kan dat niet? ik hoor het verschil wel, maar niet storend ofzow
Volgens mij heb jij nog nooit zelf een i-pod gebruikt, ik zou nooit m'n ipod willen ruilen voor die aansteker waarop je nauwelijks wat op kwijt kan. Zit je elke dag nieuwe tracks erop te zetten want je niet steeds hetzelfde wil horen. Aansteker is klein maar er past in vergelijking met m'n podje helemaal niks op, en je kan er niet even een film op zetten zodat je die mee kan nemen e.d. Sorry maar die aansteker is echt niet te vergelijken met een i-pod. (128 mb versus 20 GB :z )
kheb em nog nooit gebruikt nee, wel in mn handen gehad van de zomer, bijna gekocht maar vind em gewoon te groot
En ik weet niet als jij je mp3 speler op vakantie wil meenemen maar ik zou niet graag de hele vakantie dezelfde mp3's willen horen die op je aanstekertje passen (of neem je je computer ook mee op vakantie om er elke dag nieuwe mp3's op te zetten |:( ). Met de 4000 nummers die ik op m'n podje kwijt kan hoef ik niet steeds dezelfde muziek aan te horen. 8)
ik ga niet op vakantie ;) en als ik ga ga ik om te luieren, dan wil ik echt geen mp3 speler of laptop of computer zien

in maart ga ik wel op vakantie en dan neem ik em wel mee omdat ik naar mn tante in amerika ga, dan doe ik gewoon 2/3 cd's in mn tas en dan kan ik ze daar ook gewoon over zetten, maar ik verwacht em niet veel te gebruiken.
4000 nummers, tjah zoveel heb ik niet eens...kheb 2.5gb aan mp3 nu, vrijwel alleen maar live sets van tiesto en wat andere dj's, elk zijn ongeveer 50-120mb elke dag een andere dus.

oh en die 5 minuten overzetten? ik kleed me ondertussen aan en hijs klaar, no problem dus

en een film ff meenemen? al mn films staan op cds, en als ik iets groots mee wil nemen brand ik het wel op een cd, daar is die brander tenslotte voor ;)

naja dit is een eindeloze discussie, jullie zijn van het type ik wil veel shit meenemen, ik ben van het type dat ik em zo klein mogelijk wil, en een goed uiterlijk(hoewel dat persoonlijk is en de ipod ook niet echt lelijk is maar echt mooi vind ik em niet)
btw zelf weleens een iriver 180/190/195t icm senheisser mx500 gehoord? die ipod klinkt vast niet beter hoor, bovendien heb ik geen bewegende delen, en zal ie dus never nooit niet overslaan, dat kun jij niet zeggen, hoeveel buffer ie ook heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
bolleh schreef op 30 december 2002 @ 13:09:

kheb em nog nooit gebruikt nee, wel in mn handen gehad van de zomer, bijna gekocht maar vind em gewoon te groot
[...]

ik ga niet op vakantie ;) en als ik ga ga ik om te luieren, dan wil ik echt geen mp3 speler of laptop of computer zien

in maart ga ik wel op vakantie en dan neem ik em wel mee omdat ik naar mn tante in amerika ga, dan doe ik gewoon 2/3 cd's in mn tas en dan kan ik ze daar ook gewoon over zetten, maar ik verwacht em niet veel te gebruiken.
4000 nummers, tjah zoveel heb ik niet eens...kheb 2.5gb aan mp3 nu, vrijwel alleen maar live sets van tiesto en wat andere dj's, elk zijn ongeveer 50-120mb elke dag een andere dus.

oh en die 5 minuten overzetten? ik kleed me ondertussen aan en hijs klaar, no problem dus

[...]
en een film ff meenemen? al mn films staan op cds, en als ik iets groots mee wil nemen brand ik het wel op een cd, daar is die brander tenslotte voor ;)

naja dit is een eindeloze discussie, jullie zijn van het type ik wil veel shit meenemen, ik ben van het type dat ik em zo klein mogelijk wil, en een goed uiterlijk(hoewel dat persoonlijk is en de ipod ook niet echt lelijk is maar echt mooi vind ik em niet)
btw zelf weleens een iriver 180/190/195t icm senheisser mx500 gehoord? die ipod klinkt vast niet beter hoor, bovendien heb ik geen bewegende delen, en zal ie dus never nooit niet overslaan, dat kun jij niet zeggen, hoeveel buffer ie ook heeft
Dat is jouw mening, ik vind m'n podje klein genoeg (veel kleiner dan een cd speler) en ik kan em gewoon ik m'n jas of broekzak meenemen zonder dat ik er last van heb. Voor de mensen die gewoon een aansteker willen hebben nemen die Iriver en moeten genoegen met maar 128 mb nemen, en de mensen met een i-pod hebben een mp3 speler zo 'groot' als een pakje kaarten maar hebben veel meer mb's (5, 10 of 20 GB). Ik zie het gewoon als een hele andere keuze, de i-pod en Iriver aansteker zijn nou niet echt hetzelfde en worden op een andere manier gebruikt door de gebruiker.

Ik wil in het vliegtuig/bus of auto wel graag wat muziek horen (lekker luieren met relaxing music) 8) en daarvoor hoef IK geen computer mee te nemen, ik zet gewoon m'n podje lekker vol (20 GB krijg ik ook nog niet vol, maar wacht maar tot over een jaar) en dan kom ik de hele vakantie wel door.

Lol jij vindt een mp3 speler ter groote van een pakje groot :X , naja ik vindt het gewoon klein genoeg. Het is de kleinste oplossing om al je mp3's mee te nemen en ik zelf haat het om elke dag andere mp3's op een mp3 speler te zetten. Ik moet toegeven die aansteker ziet er nice uit (heb er een tijdje terug over nagedacht 1 te kopen, maar ik vindt 128 mb gewoon te weinig), maar ik vindt m'n podje toch een stuk nicer :9

Mijn I-pod heeft nog nooit gehapperd of wat dan ook, ondanks dat ik em elke dag meeneem naar school en er zelfs gewoon mee kan joggen zonder dat er iets gebeurd.

Conclusie: Iriver en i-pod zijn totaal verschillend en niet te vergelijken. Worden gebruikt door 2 verschillende user groups (mensen die weinig mb's genoeg vinden en een aansteker groote mp3 speler willen hebben en de mensen die veel muziek willen meenemen en wel een mp3 speler ter groote van een pakje kaarten kunnen tillen).

[ Voor 4% gewijzigd door El Gravedigger op 30-12-2002 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
btw kleine note: er zijn ook 256 en 512mb versies van de iriver nu ;)
en idd 128mb is krapjes maar voor mij nog genoeg en zelf wil ik gewoon _geen_ bewegende delen in dat ding hebben, maar das weer persoonlijk, zelfde als met kwaliteit van oordopjes btw, de een vind die goed, de ander vind ze weer minder en vind een ander weer goed. als je er zelf maar happy mee bent :) en voor mij is dat een iriver, voor jou dus een ipod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
bolleh schreef op 30 December 2002 @ 13:57:
btw kleine note: er zijn ook 256 en 512mb versies van de iriver nu ;)
en idd 128mb is krapjes maar voor mij nog genoeg en zelf wil ik gewoon _geen_ bewegende delen in dat ding hebben, maar das weer persoonlijk, zelfde als met kwaliteit van oordopjes btw, de een vind die goed, de ander vind ze weer minder en vind een ander weer goed. als je er zelf maar happy mee bent :) en voor mij is dat een iriver, voor jou dus een ipod ;)
Lol denk je dat i-pod gebruikers een grommende hond in hun zak zouden willen hebben ;) . Ik heb nooit last van dat er een HDD in de i-pod zit, je voelt em alleen een heel heeeel klein beetje trillen als je hem op je blote hand hebt (om de 15 min ofzo draait ie 2 sec ofzo), maar ik voel em niet als ik hem in m'n binnenzak van m'n jas heb.

Inderdaad het is gewoon een persoonlijke keuze wat het beste bij iemand past (en natuurlijk wat iemand kan besteden, want ik heb lang moeten werken als student om m'n podje te kunnen kopen). Ik ben blij met mijn mp3 speler en jij met die van jouw, dus ik zie het probleem niet. Volgens mij moeten we het hier maar bij laten.... u happy,we happy everyone happy :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
El Gravedigger schreef op 30 december 2002 @ 14:13:
[...]

Lol denk je dat i-pod gebruikers een grommende hond in hun zak zouden willen hebben ;) . Ik heb nooit last van dat er een HDD in de i-pod zit, je voelt em alleen een heel heeeel klein beetje trillen als je hem op je blote hand hebt (om de 15 min ofzo draait ie 2 sec ofzo), maar ik voel em niet als ik hem in m'n binnenzak van m'n jas heb.

Inderdaad het is gewoon een persoonlijke keuze wat het beste bij iemand past (en natuurlijk wat iemand kan besteden, want ik heb lang moeten werken als student om m'n podje te kunnen kopen). Ik ben blij met mijn mp3 speler en jij met die van jouw, dus ik zie het probleem niet. Volgens mij moeten we het hier maar bij laten.... u happy,we happy everyone happy :7
je vergeet de ongelukkigen die nog niet genoeg gespaard hebben, die zijn vast niet zo happy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
bolleh schreef op 30 December 2002 @ 14:30:
[...]

je vergeet de ongelukkigen die nog niet genoeg gespaard hebben, die zijn vast niet zo happy :+
Neey de helft van het plezier is de gedachte aan een i-pod ;) en als je em :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
El Gravedigger schreef op 30 december 2002 @ 14:51:
[...]

Neey de helft van het plezier is de gedachte aan een i-pod ;) en als je em :9~
en als je em ...? onderkwijlt? dan? dan heb je een pak natte kaarten? :+
tlijkt wel HK worden hier :/

naja hoe zijn btw de standaard earphones van de ipod?
om toch een bietje ontopic te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 30 December 2002 @ 14:57:
[...]

en als je em ...? onderkwijlt? dan? dan heb je een pak natte kaarten? :+
tlijkt wel HK worden hier :/

naja hoe zijn btw de standaard earphones van de ipod?
om toch een bietje ontopic te doen ;)
iedereen zegt dat de oordopjes zuigen, maar ik wil nou welles weten wat er dan precies mis mee is..?

someone enlighten me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het geluid wat uit de dopjes komt is niet slecht maar die dingen zitten voor geen meter in je oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Verwijderd schreef op 31 December 2002 @ 17:50:
het geluid wat uit de dopjes komt is niet slecht maar die dingen zitten voor geen meter in je oor
Hoezo niet? lijkt me toch totaal niets mis mee als ik es op dit plaatje kijk...
Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/4e464ab58bcd79/www.apple.com/ipod/images/index_top07112002.jpg
Ik heb dat soort dingen ook voor muh discman, maar dan van Philips... zitten perfect hoor :? Of bedoel je misschien dat ze er snel uit vallen ofzow? (Niet dat ik daar last van heb maarja :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 17:04

Exigence

dnkroz

RekZ schreef op 12 November 2002 @ 23:18:
Of valt dat format van de ipod wel mee en kan die makkelijk in je broekszak?
Valt wel mee, is ongeveer zo groot als een pakje kaarten en dat past wel in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de iPod nu ook sinds 3 dagen en ik moet zeggen dat ik niet heel veel hinder ondervind van de oordopjes. Ik krijg in ieder geval geen last van mijn oren ofzo :)

Maar ook al zou ik dat probleem wel hebben, het zou niets aan mijn mening over de iPod veranderen. Het is echt een supermooi spelertje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 05 december 2002 @ 07:47:

Hoeveel scheelt het voor het goedkoopste model iPod of geldt het alleen voor de computersystemen die ze leveren?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 13:50:
[...]

Hoeveel scheelt het voor het goedkoopste model iPod of geldt het alleen voor de computersystemen die ze leveren?
ik dacht dat de korting 5% was. Ook voor iPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Laatst online: 02-08 21:48
ik heb nu sinds een paar dagen ipod de eerste die ik had gehaald was na 2 dgn om een vreemde reden kapot dus terug naar bijenkorf en zo een nieuwe gekregen en ding is echt superb heerlijk ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarrrr iPod II is in aantocht... Als het goed is komt hij vandaag uit. Met MPEG-4 mogelijkheden oa. Niet verkeerd. Ik w8 deze ff af. Waarschijnlijk zal de prijs van de iPod I dan wel ietsjes omlaag gaan. Hopen dat iPod II niet te duur is, maar anders zal ik de eerste zijn die hem in zijn bezit heeft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 00:36:
Maarrrr iPod II is in aantocht... Als het goed is komt hij vandaag uit. Met MPEG-4 mogelijkheden oa. Niet verkeerd. Ik w8 deze ff af. Waarschijnlijk zal de prijs van de iPod I dan wel ietsjes omlaag gaan. Hopen dat iPod II niet te duur is, maar anders zal ik de eerste zijn die hem in zijn bezit heeft :*)
Ow dat is zekers beter! Die MPEG-4 mogelijkheden interesseren me toch geen moer. Dus misschien schaf ik nog wel een iPod 1 aan als ie wat goedkoper wordt :D

Waar haal je die info vandaan btw? Ik zie op geen van de fansites/apple site info staan?

nieuws: MacWorld Expo mogelijk bron van nieuwe producten

heb 't al ;)

[ Voor 13% gewijzigd door FreakR op 07-01-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 12:54:
Mooooody schreef op 30 december 2002 @ 13:08:
de sennheiser mx500 zijn dus niet zo goed als de Sony E888's

mijn vriendin heeft de Mx-500 dopjes en ik de E888's en je hoort dus echt wel een wereld van verschil :)
Ik ben al jaren een fan van de E888's, maar puur uit nieuwschierigheid heb ik onlangs ook de MX400 gekocht omdat ik benieuwd was of ik ze moest afkraken of dat ze serieus zo goed klinken als velen zeggen ;)

Ik moet zeggen dat ik m'n E888's eigenlijk nooit meer gebruik :D Ja, ze zijn beter dan de MX400/MX500 (identiek, op de volumeregeling van de MX500 na) maar ik vind de MX400 erg lekker klinken. Het voordeel is ook dat ze iets minder helder hoog hebben dan de E888's want die zijn redelijk gepiekt tussen de 6KHz en 8KHz, en dat klinkt niet altijd helemaal lekker.

Bovendien clippen de E888's sneller dan die MX400's. De iPod kan ik voluit zetten, en bij m'n minidisc met de hoogste bass boost clippen die MX400's nogsteeds niet. Al met al is de prijs van die dingen (16 euro) een lachertje. Ze klinkt super voor die prijs. De E888's klinken wat subtieler en 'opener' maar de extra kwaliteit staat in geen enkele verhouding tot de hogere prijs (factor 5 tot 6 keer zo hoog). En als ze het een keer begeven, dan baal je minder omdat je 16 euro kwijt bent ipv de 80 a 90 euro die de E888's momenteel kosten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 07-01-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 00:36:
Maarrrr iPod II is in aantocht... Als het goed is komt hij vandaag uit
Broodje aap :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

woei ik heb ook net een ipod gekocht >:)

ik kwam bij de dixons. ah de ipod kan ik die bestellen?
- nee hij is op voorraad :).

ok doe maar :P >:)

10gb windows versie ofcourse :)

ik heb een vraagje. ik heb nog niet de tijd gehad op deel 1 ff door te lezen.

is Xplay de nou de beste software voor je ipod op windows?
zo ja waar te krijgen :P. of moet je het kopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Tripp op 08-01-2003 18:34 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

executor schreef op 08 January 2003 @ 18:21:
is Xplay de nou de beste software voor je ipod op windows?
zo ja waar te krijgen :P. of moet je het kopen.
Lees deze topic even door aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ikvind die kregen nog te duur..ik dacht even dat ze tegen de 235 aanzaten ofzow ... 100 euro verschil :r

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Gitaarwerk schreef op 08 januari 2003 @ 19:11:
ikvind die kregen nog te duur..ik dacht even dat ze tegen de 235 aanzaten ofzow ... 100 euro verschil :r
Kwaliteit en design heeft een prijs :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 14-09 14:03
Handig hoor zo'n iPod, 20 GB aan mp3's altijd bij je, ideaal....alleen het design vind ik nog niet zo super. Echt superlelijk vind ik m nou ook weer niet maar het design van minidisc spelers vind ik persoonlijk vele malen mooier. Ook zijn die veel kleiner en lichter, en doe je veel langer met de accu. Vergelijk voor de grap dit:

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/4e464ab58bcd79/www.apple.com/ipod/images/index_top07112002.jpg

met dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cc.jyu.fi/minidisc/images/sony_mzn10_mo1.jpg

Tja en het oog wil ook wat :9~

Ben benieuwd hoe die iPod 2 eruit gaat zien, hopelijk wat mooier dan de huidige iPod (alhoewel mooi erg persoonlijk is natuurlijk). Als je nou eens de opslagcapaciteit kon combineren met het design van mindisc spelers... ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Blijkbaar ken jij de iPod alleen maar van plaatjes? Je moet 'm eens in het echt bekijken. Chrome met plexiglas is schitterend. Bovendien, waarom vergelijk je een iPod met een minidisc? Ik had/heb ook een minidisc walkman maar de iPod is zooooooooveel beter dat ze niet met elkaar te vergelijken zijn.

Ik reis veel en ik heb geen zin om vantevoren te gaan bepalen wat ik wil luisteren, dat dan helemaal van de PC op minidisc zetten (of erger nog: 1 op 1 opnemen). Ik heb gewoon op 10GB een dikke 80 albums en losse nummers staan en dan nog heb ik zat ruimte over. Maar klooi jij maar lekker verder met schijfjes ;) Ik bepaal onderweg wat ik wil horen.

Overigens voel je die iPod helemaal niet in je zak zitten, dus dat gewicht vind ik niet echt een argument. En een reis duurt maar zelden langer dan 10 uur dus dat vind ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
waarom vergelijk je een iPod met een minidisc?
Ik heb op dit moment een minidisc speler, vandaar. Ik zit soms ook te twijfelen om een mp3 speler te kopen met 10/20 GB aan ruimte erop, maar als ik dan een beetje ga rondkijken naar die spelers knap ik altijd zo af op dat design.
Overigens voel je die iPod helemaal niet in je zak zitten, dus dat gewicht vind ik niet echt een argument. En een reis duurt maar zelden langer dan 10 uur dus dat vind ik genoeg.
Je voelt em niet, tot je lichter gewend bent. Hiervoor had ik een discman van 180 gram, vond ik ook niet zo zwaar maar mijn minidisc weegt minder dan 100 gram dus dat verschil merk je dan wel degelijk. Een reis duurt inderdaad nooit 10 uur maar het is wel irritant om elke 3 dagen de batterijen te vervangen/op te laden.
Ik reis veel en ik heb geen zin om vantevoren te gaan bepalen wat ik wil luisteren, dat dan helemaal van de PC op minidisc zetten (of erger nog: 1 op 1 opnemen). Ik heb gewoon op 10GB een dikke 80 albums en losse nummers staan en dan nog heb ik zat ruimte over. Maar klooi jij maar lekker verder met schijfjes ;) Ik bepaal onderweg wat ik wil horen.
Daar heb je gelijk in hoor, 10 GB aan ruimte is veel makkelijker dan losse schijfjes waar 160 min op staat (lang leve long play) en ik van te voren moet uitzoeken wat ik wil horen.
Alleen zolang dat design van mp3 spelers niet verbeterd (nogmaals, dit is persoonlijk) blijf ik nog even doorklooien met mijn minidisc ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Morpheus_ schreef op 08 January 2003 @ 20:20:
[...]

Ik heb op dit moment een minidisc speler, vandaar. Ik zit soms ook te twijfelen om een mp3 speler te kopen met 10/20 GB aan ruimte erop, maar als ik dan een beetje ga rondkijken naar die spelers knap ik altijd zo af op dat design.

[...]
Je voelt em niet, tot je lichter gewend bent. Hiervoor had ik een discman van 180 gram, vond ik ook niet zo zwaar maar mijn minidisc weegt minder dan 100 gram dus dat verschil merk je dan wel degelijk. Een reis duurt inderdaad nooit 10 uur maar het is wel irritant om elke 3 dagen de batterijen te vervangen/op te laden.

[...]

Daar heb je gelijk in hoor, 10 GB aan ruimte is veel makkelijker dan losse schijfjes waar 160 min op staat (lang leve long play) en ik van te voren moet uitzoeken wat ik wil horen.
Alleen zolang dat design van mp3 spelers niet verbeterd (nogmaals, dit is persoonlijk) blijf ik nog even doorklooien met mijn minidisc ;)
Die md-speler hierboven is dat de n10? Dies toch nog niet uit? Mooi ding hopen dat de verbeteringen net zo goed zal tov van de n1.
(sorry ipod fans)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Morpheus_ schreef op 08 januari 2003 @ 20:20:
Sja, is inderdaad persoonlijk. Ik vind juist al die minidisc gevallen er hetzelfde uitzien ;) Als er iets niet gemiddeld is dan is de iPod het wel. Je zou er eens een uurtje mee moeten spelen, want de iPod is wat ergonomie en gemak het toppunt. Beter dan welke minidiscspeler dan ook :)

edit:
overigens had ik de iPod ook wel gekocht als ie er als een bruin kartonnen doosje uitzag ;) hij is gewoon ontzettend goed, gemakkelijk en handig

[ Voor 14% gewijzigd door Exirion op 08-01-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
MaDLiVe schreef op 08 January 2003 @ 21:20:
[...]

Die md-speler hierboven is dat de n10? Dies toch nog niet uit? Mooi ding hopen dat de verbeteringen net zo goed zal tov van de n1.
(sorry ipod fans)
Ja das idd de N10, is hier nog niet uit, wel in Japan. Meer info kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Exirion schreef op 08 januari 2003 @ 19:29:
[...]

Kwaliteit en design heeft een prijs :z
niet altijd :Y)
ik heb een heel mooi cd rek,..die heb ik GRATIS :P
hehe

maar inderdaad
design is duur

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

hij idd lekker. Net even wat lopen pielen. MMJ erop gezet. wat een buttprogramma :/
Tag & rename heb ik al :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

ik vind de bass beetje tegenvallen :/. is er geen koptelefoon die de bass wat meer naar voren brengt op dit apparaat?. Ik heb nu sonydoppen van 85 gulden(toendertijd).

Mijn MD van sony(ook nog een oude bak :P) had altijd een vette bass erin zitten. dat mis ik hier nu een beetje :'(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

executor schreef op 09 January 2003 @ 16:43:
ik vind de bass beetje tegenvallen :/. is er geen koptelefoon die de bass wat meer naar voren brengt op dit apparaat?. Ik heb nu sonydoppen van 85 gulden(toendertijd).
Koop voor 16 euro Sennheiser MX400's, zet de equalizer op 'Small Speakers' of ' Treble Reducer' en je hebt een heel lekker geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik heb 2 sony's
een studio headphone (voor mixen)
en een in-ear
en de bas is bij beide goed, zeker bij de studio headphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Laatst online: 02-08 21:48
waar kan je die sennheisers kopen ik heb gekeken op tweakers.net kon ze niet vinden en de site van sennheiser heeft geen internetshop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Megapool? Wouda? Expert? In dit soort winkels zijn ze altijd wel te koop. Overigens heb ik zelf ook de Sennheiser MX400 gehad, vond ze eerlijk gezegd nauwelijks beter dan de standaard Sony dopjes die bij m'n MD zaten. Besteed liever iets meer geld voor bijv. Sony Groove doppen, die geven pas een lekkere bass (zover dat kan bij doppen :P. Kosten bij de MediaMarkt € 27,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Exirion schreef op 09 januari 2003 @ 17:18:
[...]

Koop voor 16 euro Sennheiser MX400's, zet de equalizer op 'Small Speakers' of ' Treble Reducer' en je hebt een heel lekker geluid.
zei je ook al op icq :P
[inmiddels overbodig] waar koop je die? bij de locale hifi-boer? of een speciaalzaak :?[/inmiddels overbodig]

Met die sonydoppen die ik nu heb had ik altijd best wel veel bass erin zitten. Misschien ben ik ook wel verwend met dat geluid hoor dat ding gewoon een heel stuk minder is...

Of is het zo dat de sony-doppen die ik nu heb gewoon niet goed passen bij de ipod. Dus dat ze als het ware te zwaar zijn en daardoor minder lage tonen uit komen.

Kzal es ff rondkijken naar die sennheisers :).

Hmmm heb al 499 uitgegeven aan die ipod. Is het verstandig om extra garantie af te sluiten? (79 euro voor 3 jaar)?

[edit]pff anders kijk ik even naar meer posts dan alleen die van exirion |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Tripp op 10-01-2003 13:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Morpheus_ schreef op 10 January 2003 @ 12:17:
Megapool? Wouda? Expert? In dit soort winkels zijn ze altijd wel te koop. Overigens heb ik zelf ook de Sennheiser MX400 gehad, vond ze eerlijk gezegd nauwelijks beter dan de standaard Sony dopjes die bij m'n MD zaten. Besteed liever iets meer geld voor bijv. Sony Groove doppen, die geven pas een lekkere bass (zover dat kan bij doppen :P. Kosten bij de MediaMarkt € 27,-
Ik heb die groovedoppen ook dus :). Maar volgens mij passen die niet goed bij de ipod(bij de MD iig wel :P) en die mx400 wel :?

Ik denk gewoon dat wij verwend zijn met die die lage tonen van een MD(sony) en exirion het mindere bass ook wel goed genoeg vindt.

edit:
inmiddels firmare versie 1.2.1 erop gezet. stond 1.2.2 op. die ging nie zo hard :+. klinkt al stuk beter zo :)

[ Voor 21% gewijzigd door Tripp op 10-01-2003 17:19 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:29
ik wil me ook een ipod kopen, maar hoe werkt dat kopieeren naar de ipod nou precies ???
is het gewoon een hdd bij deze computer en kopieeren maar ????
en kun je hem gebruiken voor andere data opslag ???

[ Voor 5% gewijzigd door Rudoo op 10-01-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Rudoo schreef op 10 January 2003 @ 21:38:
ik wil me ook een ipod kopen, maar hoe werkt dat kopieeren naar de ipod nou precies ???
is het gewoon een hdd bij deze computer en kopieeren maar ????
en kun je hem gebruiken voor andere data opslag ???
Godsamme... Waarom kijk je niet ff op www.apple.com of lees je deze topic gewoon door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Tja, het duurde ook even voor mij dat helemaal duidelijk was, hoor.
Je moet de mp3's er met een speciaal programma opzetten. Musicmatch wordt bijgeleverd, ik gebruik Ephpod, en Xplay doet het hier niet, maar schijnt ook te kunnen :).
Je kan ook dingen direct op de HD zetten, maar dan staan ze niet in de mp3 lijst, en kan je ze dus niet op de ipod afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb de mijne donderdagavond (gisteren) in applestore besteld.

deze morgen kreeg ik om 7u een mailtje aan dat hij al verscheept is. (zo snel :o )

volgens de site nog 2-5 werkdagen wachten na verscheping.

maw: dinsdag kannem der al zijn

:wahoo:

btw: tis den win 10gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 22:38:
kheb de mijne donderdagavond (gisteren) in applestore besteld.

deze morgen kreeg ik om 7u een mailtje aan dat hij al verscheept is. (zo snel :o )

volgens de site nog 2-5 werkdagen wachten na verscheping.

maw: dinsdag kannem der al zijn

:wahoo:

btw: tis den win 10gb
Toen ik hem haalde lag hij op voorraad :z :7 >:)
Exirion schreef op 10 januari 2003 @ 21:47:
[...]

Godsamme... Waarom kijk je niet ff op www.apple.com of lees je deze topic gewoon door?
ruusstig jongen :P.

En dat voor een ex-mod :/ :+.

[ Voor 24% gewijzigd door Tripp op 11-01-2003 19:56 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Mijn ideale muziek-apparaatje van die moment is de iPod en daarom overweeg ik er eentje te kopen, maar: Er zijn al veel geruchten over de introductie van een iPod II. Ik vind het lastig om te peilen binnen welke termijn je zo'n ding kunt verwachten.
• Zodra hij wordt aangekondigd, hoelang duurt het dan ongeveer voordat hij leverbaar is in Nederland?
• Zal de iPod II zo snel mogelijk de iPod 1 vervangen, of wordt hij gepresenteerd als een Pro-versie en de iPod 1 als de goedkopere variant.
• Zal de iPod II door z'n (ongetwijfeld) uitgebreidere functieomvang duurder worden als de huidige iPod of keldert de prijs van de iPod?

Ik snap dat mensen die deze vragen proberen te beantwoorden voor een deel ook maar gokken, maar misschien met iets meer kennis dan ik heb. Al met al de vraag: Denken jullie dat het interessant is om te wachten?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
Ik denk dat het weinig zin heeft om te wachten.

Het zal nog zeker een hele tijd duren voordat de iPod II in Nederland te koop is. Ga maar na: Hij is nog niet eens echt aangekondigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zijn die veel kleiner en lichter, en doe je veel langer met de accu. Vergelijk voor de grap dit:
Persoonlijk vind ik de iPod mooier / completer in vergelijking met die minidisc speler, de voordelen van de iPod zijn imho:

- een strakker design zonder fratsen, geen bijhangende plastic knopjes
- multifunctioneel display (ook voor bijhouden van kalender / adreslijst icm iCal)
- 1:1 werking met iTunes / Musicmatch (PC) .. echt 'letterlijk' plug & play
- vernieuwende bediening
- systeem updates waarmee je in 1 klap een groot aantal nieuwe features kan toevoegen
- Firewire = mp3's overzetten met een snelheid van +/- 1 seconde per bestand
- Externe HD - bij aankoppelen wordt ie ook als HD herkend zodat je ook eens wat anders kan meenemen dan muziek,
- De bestanden op de externe HD en de Mp3's blijven gescheiden

en zo kan ik nog wel ff doorgaan,

Ik hoop btw dat firewire en externe HD's dé standaard van de toekomst wordt zodat je heel makkelijk ff een HD kan ontkoppelen en meenemen in je binnenzak.
Mijn ideale muziek-apparaatje van die moment is de iPod en daarom overweeg ik er eentje te kopen, maar: Er zijn al veel geruchten over de introductie van een iPod II. Ik vind het lastig om te peilen binnen welke termijn je zo'n ding kunt verwachten.
Er zit nog lang geen dalende lijn in de verkopen van de iPods. Pas als het iets minder gaat is het verstandig om een opvolger te lanceren en dat kan nog wel even gaan duren. Hoewel Apple er geloof ik zelf nog niks over bekend heeft gemaakt weet ik bijna wel zeker dat er een ooit opvolger komt. Het concept is gewoon zo sterk dat je er alle kanten mee uitkan.

Je kunt er iig vanuit gaan dat zo'n apparaat nog flinker geprijsd zal worden dan een gewone iPod want de prijs van de HD die gebruikt wordt zakt nogal langzaam en voor een redelijke opslag van films heb je toch al snel zo'n 40 - 120 gig nodig.

Maar ik verwacht uiteraard dat zo'n evt movie-iPod ook weer een hit gaat worden, lijkt me ideaal voor onderweg.. en thuis hang je 'm natuurlijk zo aan je TV :)

ow ja.. ben zelf ook (sinds gisteren) eigenaar van een iPod, heb de 5 gig versie maar gekocht. Mp3's sparen doe ik niet echt, dus de 1000 is nog een eind weg en als ie vol is zijn er áltijd wel mindere tracks die eraf kunnen :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Er zijn inderdaad volop geruchten! :P
De site met de laatste geruchten, deze heeft het trouwens niet vaak bij het rechte eind....
www.macosrumors.com

kleurbleur.nl

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste