RobertMe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:10:
[...]
Russell os uitgesproken titelkandidaat met als enige concurrent zijn eigen teamgenoot. En vervolgens gaat die vragen waar de teamgenoot zijn herstart gaat doen.
Als Russell daar ("bevestigend") antwoord op krijgt is dat dus niet alleen in het voordeel van Russell maar ook in het nadeel van zijn enige concurrent die ook nog eens zijn eigen graf graaft. Daarom wordt het opgeblazen.
En het is echt niet alleen nu. Kijk alleen maar naar hoe er vorig jaar op papaya rules werd gereageerd. En de meest directe vergelijking "als jullie deze straf ook oneerlijk vinden, kunnen we dan terug wisselen?

".
En F1 is niet alleen een teamsport, maar ook en individuele sport. Waarbij de teamgenoot, zeker als het om de knikkers gaat (Russell en Antonelli nu, Norris en Piastri vorig jaar) ook direct de grootste concurrent is. Dus waarom zou Antonelli zijn grootste concurrent helpen? En als het omgekeerd was, zou Russell Antonelli dan wel helpen? Ik durf het te betwijfelen.
Zijn eigen graf graven, is toch wel zwaar overdreven. Daarom dat ik in een eerdere post ook zei "je teamgenoot en jij rijdt niet op tweede positie". Zeker weten dat Russell dat nooit zou vragen als ie op de tweede plaats reed.
Je spreekt over de papaya rules. In een vorige post zei ik ook dat het nu Russell is maar vorig jaar was het Norris (bij uitbreiding McLaren) en nog ervoor was het Hamilton (en bij uitbreiding Mercedes).
Zeer kort door de bocht (ik geef toe dat het net iets te kort door de bocht is), als er iemand anders dan Verstappen op kop rijdt, dan is die de geslagen hond. Vervang Bearman door Verstappen en we zaten zeker al 50 pagina's verder met screenshots hoe Colapinto verdedigend rijdt en van de ideale lijn afwijkt. Nu zijn de posts daarover op twee handen te tellen en zijn er er meer reacties op een vraag van Russell. Nogmaals, is zeer kort door de bocht ("overdrijven om een punt te maken" en geen woordspeling bedoeld) en zeker niet op jou persoonlijk gericht.
Ik wil gewoon zeggen "je kunt het maar vragen als piloot". Zaken zoals Papaya rules gaan ook wel bij andere teams voorkomen maar geen haan die daar naar kraait.
Ergens nog een geluk dat Russell die vraag stelde. We gingen anders nooit aan 30 pagina's geraakt zijn

alexbl69 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:22:
[...]
Dat zou een verklaring kunnen zijn inderdaad. Want de helft is wel heel radicaal.
Mocht diezelfde beperking op F1TV hier komen dan gaat hij er ook direct uit (en komt er niets voor in de plaats). De enige reden dat ik dat abbonement (nog) heb is het feit dat je oude races terug kunt kijken.
Het volgende ben ik niet helemaal meer zeker maar ik dacht dat je bij Canal+ geen apart abonnement voor F1 kon afnemen maar dat je een "sport-pakket" moest afnemen met nog andere sporten. Als die andere sporten je niet interesseren, is het opeens een zeer duur abonnement per maand om beetje F1 te kijken. Maar dat moet ik nog eens navragen als ik die persoon nog eens zie
[
Voor 15% gewijzigd door
Kenhas op 31-03-2026 09:52
]