[F1 2026] Race 3 GP van Japan Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:20
Niet de meest boeiende race, maar een stuk beter dan vorig jaar wel. Ik blijf tevreden met de nieuwe regels in de race, het levert een stuk meer spanning op (even los van de onderlinge verschillen).

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je Max hoort in zijn interview bij viaplay, klinkt het alsof hij gaat stoppen in F1.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Top 6 battle vond ik wel aardig. Met ook lang kleine verschillen.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zou het wel waarderen als Max er per direct mee kapt, prima statement.

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:47
Ik heb denk moeite met loslaten. Als ik sommigen hier moet geloven, zou ik "de tv moeten uitzetten en naar buiten gaan".

Ik kijk de race, ik zie de actie, maar het is kunstmatig accu gedoe. VER die naar GAS zwaait omdat zijn accu leeg is, denk dat dat genoeg zegt: 'racecraft' is vervangen door 'batterij strategie'.

Het is dus 'anders'. Maar ik denk dat ik liever de saaie races van vroeger heb met soms een extreem spannende race tussendoor, dan elke week jojo inhaal acties en onboards waar je denkt: 'ai die gaat kapot' wat dan clipping blijkt te zijn.

Ieder z'n ding, maar ik baal wel dat de nieuwe regels niks voor mij zijn schijnbaar.

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:05
Deze race viel me eigenlijk best mee. Iets minder jojo effect dan vorige races en een aantal acties die gewoon racen zijn, zoals Leclerc in bocht 1 buitenom Russell. Het stukje ervoor is wellicht batterij, maar hem er zo naast laten staan is naar mijn idee gewoon racen.

Jammer dat ze niet meer lieten zien van Lindblad en Hadjar, volgens mij werd daar ook een potje geracet, met minder invloed van de batterij. Het was alleen picture in picture te zien, maar die Lindblad bijt wel van zich af. I like >:)

De crash van Bearman is toch wel extreem leip. Als ik het goed zag dan gingen de waarschuwingslampen niet eens aan op de auto van Colapinto toen hij ging harvesten, dus zo’n crash kunnen we nog wel vaker gaan zien |:(

Door de slechte start van de Mercedessen hebben we nog wat actie gehad. Trekken zij weg vanaf de start dan verdwijnen ze.

Om het positief af te sluiten: de auto’s en banden lijken beter te zijn als ze elkaar strak volgen. Dat zal over 1 a 2 jaar natuurlijk wel weer anders zijn, maar voor nu ziet dat er wel goed uit.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10

Animal_X

Rodin

ParaDroid2 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:05:
Niet de meest boeiende race, maar een stuk beter dan vorig jaar wel. Ik blijf tevreden met de nieuwe regels in de race, het levert een stuk meer spanning op (even los van de onderlinge verschillen).
Die spanning is bij mij totaal niet aanwezig wetende dat dit niet meer gaat om een combinatie van beste rijder en beste auto maar enkel om wie het meeste accu capaciteit heeft. Ik vind het leuk om Antonelli te zien winnen vanwege de gunfactor en de beide Ferrari's omdat ze met het zelfde materiaal tegen elkaar rijden, maar verder boeit het mij totaal niet meer. Het is dat ik nog een jaar vast zit aan F1TV Pro...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:49
Exocet schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:06:
Als je Max hoort in zijn interview bij viaplay, klinkt het alsof hij gaat stoppen in F1.
Jammer niet meteen, pas einde van het seizoen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Robkazoe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:49:
[...]

Conclusie: Mercedes lijkt het sterkst, McLaren en Ferrari kunnen redelijk meestrijden.

RBR zit ergens vooraan van de middenmoot met Alpine. Dan zit je als RBR met de 4e/5e snelste auto atm. Woops.
Ze hadden zelf van tevoren ook aangegeven dat ze niet gelijk mee zouden doen om de prijzen? Ik had niet verwacht dat ze met hun nieuwe motor gelijk vooraan mee zouden doen.

Je ziet het aan Alpine hoeveel invloed de motor heeft. Van goed achteraan naar goed meedoen vooraan het middenveld.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:05:
Echt?

Was een prima race vorig jaar:
YouTube: Race Highlights | 2025 Japanese Grand Prix

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:11

backupdevice

No Risk , Full Push

Dit is het eerste seizoen sinds decennia dat ik nog geen 1 wedstrijd gekeken heb. Ik heb 1 test dag gekeken en was er toen wel klaar mee. Dit heeft niks met F1 te maken , op de techniek na dan.

Iedereen mag vinden wat hij wilt , maar ik heb al verschillende evoluties meegemaakt , maar imho is deze van dien aard dat ik niet meer kijk.

Treurig , maar ja .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:33

Blokker_1999

Full steam ahead

Lynx schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:24:
Waar er werd gewezen naar de super verbrandingsmotor van MB heb ik nu toch twijfels. Als de motor zo top zou zijn was russel er wel doorheen gesneden. Gezien de pace die antonelli in schone lucht heeft, en het gebrek er aan bij Russel, lijkt het toch meer een factor van superieure en vooral optimale deployment icm een erg goede aërodynamica.
Ik snap dat ook niet. Als die motor zo goed was, dan zat McLaren ook ver voor Ferrari en deed Williams ook gewoon mee voor de punten. Het is duidelijk dat Mercedes gewoon weer heel goed werk heeft geleverd bij de wijzigingen in het aero gedeelte. In 2022 hadden ze het volledig mis met hun 0 sidepod design, deze keer is het raak.

En ook zo spijtig dat mensen het nu weer op de wagen beginnen steken. Want in een jaar dat Max 21 van de 23 races won mocht je hier niet zeggen dat dat (mede) door de wagen kwam. Nu dat de wagen hem in de steek laat en er 1 team met kop en schouders bovenuit steekt lees je hier weer volop dat het toch echt gewoon de beste wagen is die wint en dat de persoon in die wagen er minder mee te maken zou hebben. Oh, de ironie.

We kunnen een spannend jaar krijgen, net zoals vorig jaar waarbij het minstens een 2-horse race zal worden voor het kampioenschap. En dat is het laatste decennia ook wel anders geweest, en dan maakt het me zelfs niet uit of je kijkt naar het Verstappen of Hamilton tijdperk.

Daarnaast zien we nu dat de wagens elkaar goed kunnen volgen. Ook in de vuile lucht, die vermoedelijk minder vuil is, wat een race interessant kan houden tot op het einde.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:33

Blokker_1999

Full steam ahead

Als ik die highlights terug kijk dan is het een race waarin heel weinig gebeurt is vorig jaar, behalve dan een overwinning voor Verstappen. En als ik me niet vergis zelfs de eerste keer dat de top 6 gefinisht is in dezelfde volgorde dat ze gestart zijn. 1 van de weinige interessante momenten was het moment dat Lando even over het gras ging bij het verlaten van de pits.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Blokker_1999 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:28:
[...]

Daarnaast zien we nu dat de wagens elkaar goed kunnen volgen. Ook in de vuile lucht, die vermoedelijk minder vuil is, wat een race interessant kan houden tot op het einde.
Zolang een inhaalactie pas geslaagd is in de volgende ronde , kan het mij geen reet schelen dat er minder vuile lucht is . Het heeft niks met drivers input te maken .

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Blokker_1999 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:30:
[...]

Als ik die highlights terug kijk dan is het een race waarin heel weinig gebeurt is vorig jaar, behalve dan een overwinning voor Verstappen. En als ik me niet vergis zelfs de eerste keer dat de top 6 gefinisht is in dezelfde volgorde dat ze gestart zijn. 1 van de weinige interessante momenten was het moment dat Lando even over het gras ging bij het verlaten van de pits.
Maar toen was het al duidelijk dat de auto van RB van een ander niveau was dan de MCL. En toen maakte de driver wel het verschil. En die driver is dan nu Max , maar je weet precies wat ik wil zeggen .

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:00
Ik heb het drie races de kans gegeven maar heb her abonnement stopgezet. Natuurlijk werd er ook voorgaande jaren gekunsteld om het er interessanter uit te laten zien, maar het wisselen van camera op straights, topsnelheden (bijna) niet laten zien en de onnavolgbare inzet van de batterij hebben bij mij kennelijk het plezier ontnomen.

Ik zal vast in het jaar ergens weer een maand afsluiten, maar voor nu is het even genoeg☹️

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Leuk voor ANT, leuk voor PIA, leuk voor LEC! Minst leuk voor mezelf :+

per aspera ad astra

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Ik leef mee met de coureur die dit jaar kampioen wordt,
je gaat de geschiedenisboeken in als, kampioen van een Mickey Mouse-F1 jaar

• toolkist
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:56:
[...]

Voor mij voelt het een beetje als de Olympische Spelen van Parijs in 2024.. Ik ben zelf redelijk ‘fan’ van Hip Hop en de cultuur eromheen (break dancing). Ik reis er de wereld niet voor af maar check af en toe wel wedstrijden en luister naar de muziek.

Toen de Australische Rachael Gunn (Raygun) haar opwachting maakte werd er mij en vele andere liefhebbers ‘iets afgepakt’. Deze dame heeft het ‘Breaken’ wereldwijd te kakken gezet en sinds die tijd is break dancing een soort karikatuur geworden van wat het ooit was. Natuurlijk niet voor de dansers maar bij iedere clip die je tegenwoordig ziet komt haar naam als eerste in de comments naar voren en valt de zin om verder te kijken weg maar tóch blijf ik kijken..

F1 doet in mijn optiek een ‘Raygun’ en denkt (net als Rachael Gunn) dat de wereld hier op zit te wachten. Alle mensen die niets met breaken hebben/hadden vonden het ‘wel grappig/leuk/dan kijk je toch niet’….. -O-

En de liefhebbers uit de jaren ‘80 en mensen die passie hebben voor de scène..? Die moeten niet zo zeuren |:(
Maar ligt dat dan uiteindelijk niet gewoon aan jezelf, als zoiets simpels al de reden is om iets niet meer te willen kijken?
Je kunt die comments ook niet lezen en je focussen op wat je wel leuk vindt, de clips zelf....

• ArcticWolf
  • Niet online
backupdevice schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:33:
[...]

Maar toen was het al duidelijk dat de auto van RB van een ander niveau was dan de MCL. En toen maakte de driver wel het verschil. En die driver is dan nu Max , maar je weet precies wat ik wil zeggen .
Dat was wel pas in de 2e helft van het jaar, maar de spanning was er nog steeds voor mijn gevoel... nu is er geen spanning (no pun intended :+ ) meer want je weet toch dat ze er niet voorbij kunnen of juist wel als de batterij leeg is.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:20
Ja, ik kan me van vorig jaar weinig meer herinneren, behalve dat het echt een optocht was. Dan vind ik de race van vandaag een stap in de goede richting, hoewel er zeker wel verbeteringen mogelijk zijn, voornamelijk wat betreft de batterij en het gebruik.
Verder vond ik het opvallend hoeveel sneller Piastri was dan Norris dit weekend en eigenlijk de eerdere twee races ook al. Hoewel het misschien niet helemaal te vergelijken is vanwege de problemen die beide coureurs hebben gehad in de 3 weekenden.
Ik ben benieuwd hoe alle teams terugkomen na de onvoorziene stop van 5 maanden en vooral ook hoe Mercedes ermee omgaat zodra ze op banen komen die minder uit lange rechte stukken bestaan, want met hun starts zie ik het ze daar wel echt moeilijk krijgen.

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bushie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:39:
Alleen dit jaar? :X

• toolkist
  • Niet online
backupdevice schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:27:
Dit is het eerste seizoen sinds decennia dat ik nog geen 1 wedstrijd gekeken heb. Ik heb 1 test dag gekeken en was er toen wel klaar mee. Dit heeft niks met F1 te maken , op de techniek na dan.

Iedereen mag vinden wat hij wilt , maar ik heb al verschillende evoluties meegemaakt , maar imho is deze van dien aard dat ik niet meer kijk.

Treurig , maar ja .
Dus je hebt nog geen race gezien en weet nu al dat je het niet leuk vindt, apart. Misschien toch wat minder afgaan op het geroep van anderen en het wel zelf een kans geven?

• ArcticWolf
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:41:
[...]

Ja, ik kan me van vorig jaar weinig meer herinneren, behalve dat het echt een optocht was. Dan vind ik de race van vandaag een stap in de goede richting, hoewel er zeker wel verbeteringen mogelijk zijn, voornamelijk wat betreft de batterij en het gebruik.
Verder vond ik het opvallend hoeveel sneller Piastri was dan Norris dit weekend en eigenlijk de eerdere twee races ook al. Hoewel het misschien niet helemaal te vergelijken is vanwege de problemen die beide coureurs hebben gehad in de 3 weekenden.
Ik ben benieuwd hoe alle teams terugkomen na de onvoorziene stop van 5 maanden en vooral ook hoe Mercedes ermee omgaat zodra ze op banen komen die minder uit lange rechte stukken bestaan, want met hun starts zie ik het ze daar wel echt moeilijk krijgen.
Eerlijk de enige races die ik kan herinneren zijn Barcelona 2016 en de clashes tussen Verstappen en Hamilton in 2021... de rest ben ik al lang weer vergeten.

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:49
Bushie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:03:
Nog meer statistieken, de eerste kunstmatig gecreëerde 50G+ crash in formule 1 historie,
https://www.formula1.com/...crash.1860976375210884720
Die van Max was toch 53G? Ook kunstmatig veroorzaakt door Lewis voorwiel ;)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
We kijken nog maar wat een crash van Bearman! :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOB9vDzvYvG1umG_xvsOf5xS-IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDx7pcTPebbDaH4Y13GsHuoH.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:07
Bushie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:39:
Ach, die van afgelopen jaar staat ook niet echt in de boeken als de beste coureur ooit.

En als het dan toch zo moet dan Antonelli maar. die gun ik het echt.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

toolkist schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:40:
[...]

Maar ligt dat dan uiteindelijk niet gewoon aan jezelf, als zoiets simpels al de reden is om iets niet meer te willen kijken?
Je kunt die comments ook niet lezen en je focussen op wat je wel leuk vindt, de clips zelf....
Als je enthousiast over iets bent is het altijd leuker om dat met een community te bespreken en te delen. Dus die comments kunnen wel degelijk een toegevoegde waarde hebben.

Net zoals hier op GoT. Leuk om elkaars hobbies met elkaar te kunnen delen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Bvanham
Robkazoe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:49:
[...]

Conclusie: Mercedes lijkt het sterkst, McLaren en Ferrari kunnen redelijk meestrijden.

RBR zit ergens vooraan van de middenmoot met Alpine. Dan zit je als RBR met de 4e/5e snelste auto atm. Woops.
Ach voor een team wat voor het eerst met een eigen motor meedoet valt dat nog mee. Was het motorreglement niet op de kop gezet door die stomme batterijen dan hadden ze verder vooraan gezeten. Verder blijft het vreselijk kunstmatig om naar te kijken, de zgn. problemen van Russell zijn meer in de categorie, ik moet toch een smoes bedenken waarom ik niet vooraan rijd.

• sanderb
  • Laatst online: 11:21
Ik heb nog hoop dat ze gedurende het seizoen wat aanpassen wat het beter maakt.
Die kunstmatige inhaalacties is nog tot daaraan toe. Het super clippen is gewoon ruk.
Ik weet alleen niet hoe ze dit op korte termijn kunnen fixen, het enige dat ik kan bedenken is de lange rechte stukken inkorten door er chicanes in te leggen. Het zal hoe dan ook een kunstmatige ingreep zijn met als risico dat je nog meer een fake race gevoel hebt.

Wat mij betreft heeft de FIA simpelweg de verkeerde afslag genomen met deze engine formule. Ik had liever gezien dat ze vol ingezet hadden op niet fossiele brandstof in een ICE. Maar dat is achteraf geleuter…

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:40:
[...]

Tuurlijk! Ik overdrijf het ook een beetje om een punt te maken.. Lang verhaal kort: “Het voelt alsof ‘ze’ F1 van ons hebben afgenomen” ;)

Feitelijk is dat natuurlijk niet zo maar ik probeer met het voorbeeld aan te geven dat de sport voor velen niet meer ‘de sport is’ die ze met zoveel passie keken/kijken. De ziel is eruit.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Vanmorgen met een goed ontbijt samen de race teruggekeken. Helaas was de uitslag al verklapt door een maatje van me, iets waar ik vorig jaar echt nog wel boos om kon worden. Dit jaar doet het me een stuk minder.

De start was nog wel aardig, wat beweging en hier en daar iemand die het probeerde. Maar daarna werd het al snel vrij gecontroleerd. Veel managen van energie en banden, waardoor het allemaal wat vlak aanvoelt.

Je ziet het ook in de gevechten. Ze komen wel dichterbij, maar echt doorpakken is lastig. Het blijft vaak bij een poging en daarna zakt het weer in. Grote snelheidsverschillen ontstaan ineens, en dat maakt het ook een beetje rommelig om naar te kijken.

De crash van Bearman is daar in mijn ogen wel een duidelijk voorbeeld van. Colapinto reed voor hem en had op dat moment simpelweg geen energie meer, waardoor je ineens een groot snelheidsverschil krijgt. Bearman komt er dan op snelheid aan en kan eigenlijk nergens heen. Dat soort situaties vind ik eerlijk gezegd juist gevaarlijker geworden door hoe het nu werkt.

Voorin af en toe nog wel een momentje dat je denkt: nu gebeurt er iets, maar dat zakt dan ook weer snel weg. Achterin nog wat gevechten, dat houdt het nog een beetje levendig.

Al met al prima om zo terug te kijken met een ontbijtje erbij, maar het blijft allemaal wat voorspelbaar. Hopelijk komt daar nog wat verandering in gedurende het seizoen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKXn1vgCSIZ9C4GnkFXHFvcTQNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PUqBgnC3UbVVQmKlGGziULP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2026 11:32 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Statement vanuit de FIA over de crash van Bearman;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJ6YWQFWG_OAdlGTMTeBdAcL2kY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtMbKDcANYJ82zUUaizrPkZl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2026 11:33 ]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:23
G_Dragon schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:26:

Al met al prima om zo terug te kijken met een ontbijtje erbij, maar het blijft allemaal wat voorspelbaar. Hopelijk komt daar nog wat verandering in gedurende het seizoen..
Hoe groot is die kans eigenlijk? Kijkend ook naar eerdere regelwijzigingen en de ontwikkelingen/aanpassingen in dat seizoen?
Ik heb op het moment geen plezier meer in F1 en merk dat ik het veelal op de achtergrond aan heb staan en met andere dingen bezig ben (zoals nu eigenlijk de race via dit topic gevolgd ipv op tv). Ik deel m'n abonnement met m'n vader, dus betaal maar de helft (€47,- zoiets), maar het wordt bijna een principekwestie om te annuleren en geld terug te eisen (wat schijnbaar gewoon kan als Nederlander zijnde). Echter als de kans op verbetering best aanwezig is, wil ik dat ook best afwachten en bekijk ik einde van het jaar wel wat ik er mee doe.

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:46
F1 in handen van Liberty Media heeft maar 1 doel: groeien in in kijkersaantallen. Die moeten vooral gevonden worden bij jongeren en bij voorkeur wereldwijd, niet alleen in Europa.
De races van de afgelopen jaren waren vaak niet spannend genoeg, ookal kijken wij als Nederlanders daar misschien anders naar vanwege de Verstappen factor.
Liberty Media wil continu actie op de baan, veel inhaalmomenten en wheel-to-wheel racing. Daar is dit nieuwe reglement voor gemaakt. Er zal wsnlk nog wel wat aan gesleuteld gaan worden maar er is wel een kans dat types als Verstappen zullen afhaken omdat ze meer plezier beleven aan oldschool racen. Als je het voor het geld niet meer hoeft te doen en je hebt niks met al die verplichte media- en sponsoractiviteiten dan is het wellicht ook wel een verstandige keuze. Max kan ook het GT racen een enorme boost geven door hier permanent aan deel te gaan nemen, en misschien neemt hij wel een paar collega’s in zijn kielzog mee.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:41
Morales79 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:36:
F1 in handen van Liberty Media heeft maar 1 doel: groeien in in kijkersaantallen. Die moeten vooral gevonden worden bij jongeren en bij voorkeur wereldwijd, niet alleen in Europa.
Maar is dit wat jongeren willen?
Wat kijkcijfers doet exploderen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
LA-384 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:35:
[...]

Hoe groot is die kans eigenlijk? Kijkend ook naar eerdere regelwijzigingen en de ontwikkelingen/aanpassingen in dat seizoen?
Ik heb op het moment geen plezier meer in F1 en merk dat ik het veelal op de achtergrond aan heb staan en met andere dingen bezig ben (zoals nu eigenlijk de race via dit topic gevolgd ipv op tv). Ik deel m'n abonnement met m'n vader, dus betaal maar de helft (€47,- zoiets), maar het wordt bijna een principekwestie om te annuleren en geld terug te eisen (wat schijnbaar gewoon kan als Nederlander zijnde). Echter als de kans op verbetering best aanwezig is, wil ik dat ook best afwachten en bekijk ik einde van het jaar wel wat ik er mee doe.
Ik denk dat het gedurende het seizoen best nog wel iets beter kan worden, dat zie je vaker na grote regelwijzigingen. Teams krijgen er meer gevoel mee en vinden altijd nog wel wat.

Maar als de basis van het probleem echt in deze reglementen zit, verwacht ik eerlijk gezegd geen wonderen. Dan kan het wat minder slecht worden, maar niet ineens weer voelen zoals F1 hoorde te voelen.

Dus ik snap heel goed dat je er zo in staat. Zeker als je merkt dat je het nu al meer op de achtergrond volgt dan echt kijkt. Dan zou ik zelf ook zeggen: nog even aankijken, maar niet te veel verwachten en aan het eind van het jaar de balans opmaken.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

toolkist schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:43:
[...]

Dus je hebt nog geen race gezien en weet nu al dat je het niet leuk vindt, apart. Misschien toch wat minder afgaan op het geroep van anderen en het wel zelf een kans geven?
Als je met geroep van “andere” , coureurs en pundits bedoelt , ben ik het met je eens . Ben al bijna 2 jaar op de hoogte van de downside van deze regels . En na het veelvoudig inlezen was de eerste testdag van dit jaar een bevestiging voor mij.

En dat zou moeten mogen toch? Of zitten daar bepaalde richtlijnen aan vast ?

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 29-03-2026 12:04 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Net de race teruggekeken en mam man man... Moet er echt een mega ongeluk gebeuren voor de FIA inziet hoe gevaarlijk de regels zijn? Met deze crash van Bearman hebben ze in ieder geval een flinke praktijk waarschuwing gehad daarvoor, want vocale waarschuwingen komen sowieso niet binnen.

Het scheelt wel veel tijd nu, F1 kijken op een halfbakken manier. Geen FP's, Q wat door zappen, geen pre race, race wat zappen en bij de finish kan de tv gelijk weer uit.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:15
Net de samenvatting maar eens gekeken en een hoop inhaalacties waar in de chicane de een word ingehaald die heeft vervolgens de accu leeg en word op het rechte stuk weer ingehaald door de ander. Lekker man! /sarcasm

Ik merk ook dat ik er weinig mee heb dit seizoen. En nondeju, wat heeft RB weer een misstap gemaakt.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:00

JB

Cédric roelt!

Enige mooie zo te zien;

Het podium

:D

Sterkte allemaal…

Mijn boefje is liev!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:04

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:00:
[...]
offtopic:
Is het abo automatisch verlengd? Dan aanhalen / blijven hameren op dat je als Nederlandse consument bij stilzwijgende verlenging ten alle tijden kunt opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Vervolgens moeten ze voor het restant gewoon het geld teruggeven.
Heeft mij vorige week na 3x mailen €90 "opgeleverd" (abo was ik meen 4 maart verlengd, in ieder geval in de week voor GP Australië).
Via de Google Play Store met Playstore Tegoed betaald. Dus weinig nut om het op te zeggen want dat Playstore Tegoed doe ik dan niets mee. ;)

"When you grow up your heart dies"

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12:37
Dit was de reden van de uitgestelde start trouwens. Hadden doden kunnen vallen eerder op de dag.

• Bvanham
hoevenpe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:40:
[...]

Jongeren kijken niet, die flashen er doorheen. Die hebben de aandachtsspanne niet om 1,5 uur strategie te volgen dan zijn ze al 40 clips verder.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Max Verstappen asked on Ollie's accident:

"Yeah, that's what you get with these regulations. One driver is essentially without power, while the other is using the mushroom [from Mario Kart]. That can make a difference of 50 to 60 kilometers, so those are huge differences."

Carlos Sainz has called on the FIA to make changes to the current F1 regulations following Oliver Bearman’s huge Japanese Grand Prix shunt.

The Haas driver had a closing speed of 45km/h to the Alpine of Franco Colaptinto on the approach to the Spoon Curves and had to take avoiding action which resulting in him spearing off into the barrier.

Fernando Alonso: “There is no fun… overtakes now are unintentional, you find yourself with a superior battery to the car in front and either you crash into them or overtake them — it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.” #

ollie on his crash:
"This is something we spoke about on Friday with the drivers & stewards, that we need to be more prepared for these huge speed deltas. As a group, we warned the FIA what can happen, & this is an unfortunate result [of the regulations]."

[ Voor 67% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2026 12:51 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:15
TheBrut3 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:46:
Het scheelt wel veel tijd nu, F1 kijken op een halfbakken manier. Geen FP's, Q wat door zappen, geen pre race, race wat zappen en bij de finish kan de tv gelijk weer uit.
Dat is bij mij dus niks veranderd!
Ik keek eerder toch al geen FPs, Q & Pre-Post race. Ik kijk de race en dat is het!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Fernando Alonso: "t’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

Bedankt, dat wordt m'n nieuwe sig :)

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:41
Bvanham schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:15:
Jongeren kijken niet, die flashen er doorheen. Die hebben de aandachtsspanne niet om 1,5 uur strategie te volgen dan zijn ze al 40 clips verder.
Maar wie denkt Liberty Media hiermee te plezieren? Niet de hardcore fans, niet de rijders, niet de sponsors...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Palmer heeft denk ik op zijn kop gehad?

Denk niet dat hij het woord JoJo-racing vandaag gebruikt heeft :+

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:16
Ook die starts zijn gevaarlijk en clownesk. De een heeft het het niet op orde, dus komt heel traag weg en de ander juist wel dus heeft daar structureel voordeel bij. Maar met skill heeft het dus niks meer te maken….

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:22

Major_ton

Shoot!

hoevenpe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Maar wie denkt Liberty Media hiermee te plezieren? Niet de hardcore fans, niet de rijders, niet de sponsors...
Zolang je iets 'Instagammable' kan maken, levert het geld op. Daar gaat het om. Iedereen wilt dan een stukje van de taart omdat het 'likes' oplevert en dat definieert tegenwoordig hoe succesvol je leven is. Je weet tog...

Some infinities are bigger than others.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:59
Sineplex schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:16:
Ook die starts zijn gevaarlijk en clownesk. De een heeft het het niet op orde, dus komt heel traag weg en de ander juist wel dus heeft daar structureel voordeel bij. Maar met skill heeft het dus niks meer te maken….
Want voorheen was iedereen altijd goed weg?

En is het op een bepaalde manier in de formation lap naar de startgrid rijden om de accu zoveel mogelijk op te laden niet een skill? Blijkbaar kan de ene het wel en de andere het niet. En als het een technisch mankement is zal dat zich waarschijnlijk in de loop van het seizoen wel stabiliseren.

Net zoals het commentaar dat iets kunstmatig is, dat snap ik ook nooit, in die zin is het gaspedaal intrappen net zo goed 'kunstmatig'. Anders moeten ze in flinstone auto's rondrijden dat het spierkracht is ;)

Net zoals dat iets 'chemisch' smaakt, alles is 'chemisch'.

Het vergt andere skills, en zeker voor de coureur is het denk ik minder leuk omdat het minder op de grens rijden is.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37
G_Dragon schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:33:
Statement vanuit de FIA over de crash van Bearman;

[X]
[Afbeelding]
Typische management lingo. Jadda jadda jadda er zijn opties en mogelijkheden en we gaan erover praten. :X

Ollie klapte gewoon met 50G de muur in. Door regels gemaakt door een instantie die "Road safety" voorop heeft staan. Maar geen woord erover in het persbericht.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:46
hoevenpe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:40:
[...]

Weet ik niet. Ze zullen dit wel een tijdje willen aankijken en dan evalueren. Misschien nog wat kleine aanpassingen .

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:02
Zijn er ook kijkcijfers bekend van de races tot nu toe?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

Drials schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:46:
Ik vermoed dat Liberty Media die niet gaat delen, gaat een veel te negatief beeld geven.

---RAWE CEEK!!!---

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:47:
[...]

Ik vermoed dat Liberty Media die niet gaat delen, gaat een veel te negatief beeld geven.
De circuits zelf (Europese in ieder geval) gaan dat op zeker wel delen met de wereld als dat tegenvalt. Dus nog even afwachten ;)

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Hier duidelijk het snelheidsverschil tussen beide correurs..

"helaas niet normaal horizontaal gefilmd"

[ Voor 52% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2026 14:20 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inkoppertjes voor Conor ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:19

SomerenV

It's something!

Drials schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:46:
Als je dit topic vergelijkt met vorig jaar: vorig jaar 1200+ reacties, en nu vooralsnog nog geen 700. Ik heb de race niet gekeken. Gezien wie eerste is geworden en waar Verstappen is geëindigd (want Nederlandse media) en wat quotes gezien van diverse coureurs over hoe kut het gesteld is met de wagens en regelementen.

Ik mis het niet in ieder geval.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Bvanham schreef op zondag 29 maart 2026 @ 12:15:
[...]

Ik vraag me toch af hoe die jongeren dat bij foebal doen.

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik vraag me toch af hoe die jongeren dat bij foebal doen.
[/quote]
Die zitten constant op hun smartphone en de voetbal staat op de achtergrond op.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
hjs schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:03:
Palmer heeft denk ik op zijn kop gehad?

Denk niet dat hij het woord JoJo-racing vandaag gebruikt heeft :+
Je merkt inderdaad dat hij niet altijd in zijn hype rol blijft, dat in tegenstelling tot die andere clown.

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Wie is er machinist of the day geworden?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord