De mushroom inhaalacties echter...
Ik heb het idee dat Max er wel heen kan rijden. Maar puntje bij paaltje trekt de merc motor weer wegHippocampus schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:15:
Max voorbij aan GAS?
12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |
Het zal aan mij liggen hoor maar ik dacht dat hij er voorbij was in de esses....epicfailguy23 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:17:
[...]
Ik heb het idee dat Max er wel heen kan rijden. Maar puntje bij paaltje trekt de merc motor weer weg
Misschien tijd voor een tweede bakkie koffie.
Geen accu probleem deze keer? Of stiekem tochWe had to retire Lance’s car due to a suspected water pressure issue which we are investigating.#JapaneseGP pic.twitter.com/OfgcfHNKAV
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 29 maart 2026
Leek geen normala regeneratie
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Jojo-racing misschien? Ik heb het niet gezien, maar ben ook niet heel aandachtig.Hippocampus schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:18:
[...]
Het zal aan mij liggen hoor maar ik dacht dat hij er voorbij was in de esses....
Misschien tijd voor een tweede bakkie koffie.
De ferrari's met elkaar aan het battlen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het ziet er heel gek uit, maar komt opeens power te kort op de rechte stukken.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Of hij denkt slim te zijn en wil ergens anders inhalen? Degner net?Hupske schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:24:
Russel lijkt een paar kapotte cellen in de batterij te hebben.
Het ziet er heel gek uit, maar komt opeens power te kort op de rechte stukken.
Power of Boost Mode,DarkSide schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:23:
Gelukkig gaan we nu even kijken naar het beste van F1 2026
De ferrari's met elkaar aan het battlen
(this message has been sponsered by Duracell (tm))
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
hahaloekf2 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:25:
[...]
Power of Boost Mode,
(this message has been sponsered by Duracell (tm))
Had toch verwacht dat williams een oneerlijke voorsprong zou hebben met deze nieuwe regels
Vraag me ook of bv Varta nu staat te popelen om een F1 team te sponsoren.
:strip_exif()/f/image/IPYV5awd0Nq6FwnKJdaztcdQ.png?f=user_large)
Of Home Wizzard
[ Voor 32% gewijzigd door DarkSide op 29-03-2026 08:30 ]
Heeft zijn momentje afgewacht. Ben benieuwd.Hippocampus schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:25:
[...]
Of hij denkt slim te zijn en wil ergens anders inhalen? Degner net?
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Rondetijden voor ronde 44
| 1 | ANT | 1:32.570 |
| 2 | PIA | 1:33.431 |
| 3 | LEC | 1:33.304 |
| 4 | RUS | 1:33.053 |
| 5 | HAM | 1:33.636 |
| 6 | NOR | 1:33.362 |
| 7 | GAS | 1:34.457 |
| 8 | VER | 1:34.215 |
Lijkt mij dat er ook een water gasket (in en uit) door de batterij loopt om die niet te heet laten worden door het continu op en ontladen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
29 Mar 2026, 08:29:27, Lap 45
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 29-03-2026 08:30 ]
"When you grow up your heart dies"
Die optie wordt het denk ik. Gewoon een sympathie stem.
Nee, dat is de poll voor de Brokkenpiloot of the Race!
*sowieso
Zeker een mogelijkheid ja. Waterlekkage in de accu zou een groot probleem zijnloekf2 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:29:
[...]
Lijkt mij dat er ook een water gasket (in en uit) door de batterij loopt om die niet te heet laten worden door het continu op en ontladen.
[pedant]
een gasket is een pakking, het koellichaam zelf is een water jacket
[/pedant]
Jammer dat we dit dan weer niet te zien krijgen..StefanVerkerk schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:35:
HAHA, VER wordt op het rechte stuk weer ingehaald door GAS en VER is volop aan het zwaaien. LOL.
*sowieso
De FOM gaat zoiets toch niet uitzenden, VER die op het rechte stuk met groot snelheidsverschil ingehaald wordt door superclipping.DonJunior schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:37:
[...]
Jammer dat we dit dan weer niet te zien krijgen..
De regie is weer als vanouds...DonJunior schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:37:
Jammer dat we dit dan weer niet te zien krijgen..
Max slaat gefrustreerd op het stuur.
*sowieso
Ik heb gestemd
Echt dit soort reacties..sjaool schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:39:
Dit soort racen doet mijn race hart pijn. Het is nog net geen hartinfarct.
Zet je tv uit en ga iets leuks doen met je leven. Alleen maar negatieve posts.
✌
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is wennen dat nieuwe rijden. Waar vroegere racewetten er niet meer toe doen.sjaool schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:39:
Dit soort racen doet mijn race hart pijn. Het is nog net geen hartinfarct.
(ernaartoe is één, er voorbij is iets anders) nu moet je een rondje wachten of de overtake ook echt geslaagd is.
*sowieso
Ja, ze zijn snel in vrije lucht, maar in gevechten konden Ferrari en McLaren vandaag goed meedoen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ja, en? Vind jij dit dan leuk om te kijken? Ik kijk in de hoop dat er nog wat mooie acties komen. Die komen ook wel maar worden meteen teniet gedaan door een opgeladen accu.MJHH93 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:41:
[...]
Echt dit soort reacties..![]()
Zet je tv uit en ga iets leuks doen met je leven. Alleen maar negatieve posts.
Dat is geen racen. Maar dat houdt niet in dat ik mijn mening niet mag geven. Dit is een forum, vergeet dat niet. Je mag mij verder gewoon negeren. Dat is ook een kleine moeite. Maar dat het hier heel rustig is geworden zou genoeg moeten zeggen over welke richting de F1 is ingeslagen.
Ik ben wel heel erg benieuwd naar RUS' zijn interview. Blimey!
優勝!! 🏆🐺🇯🇵 KIMI WINS THE JAPANESE GRAND PRIX! pic.twitter.com/d0ovLQ6QOi
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 29 maart 2026
Replay van de turbo boost crash van BearmanHere’s the moment Bearman went into the barriers at Spoon #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/XmurXApWkp
— Formula 1 (@F1) 29 maart 2026
Nah, ik heb al saaiere races gezien. McLaren en Ferrari die meedoen, toch met het tempo van Russell.hoevenpe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:41:
Goedemorgen, net wakker. Is het echt zo saai als de stand doet vermoeden?
Dus er is wel wat competitie, alleen de gevechten zijn niet meer zo op het scherpst vsn de snede.
Suzuka Sunday: complete ✅
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 29 maart 2026
Max battles hard to claim P8, with Isack outside the points after the Safety Car impacted his race 💙
🏁 | ANT, PIA, LEC, RUS, NOR, HAM, GAS, Max 👊, LAW, OCO.#F1 || #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/QCqftudnk2
Verstappen waving to Gasly after his battery died 💀
— F1 TROLL (@f1trollofficial) 29 maart 2026
pic.twitter.com/yhTnFlxwnq
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dan zet je de tv toch uit?autje schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:47:
Inhaalacties zijn meer een tactisch spelletje geworden, of een four bij het opladen van degene die voor je rijdt, in plaats van de grens opzoeken. Dat heeft veel minder met racecraft te maken.
Maar goed, ik ben benieuwd naar de reacties op de social media. Eens zien hoeveel FOM weer gaat bannen/verwijderen.
3 verschillende teams op het podium, benieuwd wat jij dan als een niet saaie stand ervaart..hoevenpe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:41:
Goedemorgen, net wakker. Is het echt zo saai als de stand doet vermoeden?
Haha, dit moment ja. VER blijft lachen.
Hij ziet er ook uit alsof hij 12 is :-)
Wat ook meespeelt is dat een hoop 'alternatieve kijklocaties' niet meer lijken te werken en met de huidige regels ik geen betaald F1 abbo ga aanschaffen wat ik vorig jaar zeker gedaan zou hebben.sjaool schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:44:
Maar dat het hier heel rustig is geworden zou genoeg moeten zeggen over welke richting de F1 is ingeslagen.
Benieuwd hoe druk het wordt op Zandvoort, de organisatie is er precies op tijd mee gestopt.
Natuurlijk mag het wel, jouw mening is evenveel waard als ieder ander. Maar ik snap niet zo goed wat nu de drijfveer is. Als je iets niet leuk vindt, waarom blijf je het dan doen?sjaool schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:44:
[...]
Ja, en? Vind jij dit dan leuk om te kijken? Ik kijk in de hoop dat er nog wat mooie acties komen. Die komen ook wel maar worden meteen teniet gedaan door een opgeladen accu.
Dat is geen racen. Maar dat houdt niet in dat ik mijn mening niet mag geven. Dit is een forum, vergeet dat niet. Je mag mij verder gewoon negeren. Dat is ook een kleine moeite. Maar dat het hier heel rustig is geworden zou genoeg moeten zeggen over welke richting de F1 is ingeslagen.
Ik kijk ook geen tennis omdat ik dat niet leuk vind om te kijken. Waarom zou ik de TV aanzetten tijdens Roland Garros om vervolgens een forum te openen om daar te gaan klagen hoe stom het is? Mensen lopen al weken te klagen, terecht wellicht, maar blijven wel vroeg opstaan om te kijken?
*sowieso
Het gaat niet om het podium maar om de reis ernaar toe.Gynnad schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:50:
[...]
3 verschillende teams op het podium, benieuwd wat jij dan als een niet saaie stand ervaart..
Hoe kun je op basis van de stand iets zeggen over de reis?sjaool schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:53:
[...]
Het gaat niet om het podium maar om de reis ernaar toe.
De enige reden is omdat ik van de F1 als sport hou.DonJunior schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:53:
[...]
Natuurlijk mag het wel, jouw mening is evenveel waard als ieder ander. Maar ik snap niet zo goed wat nu de drijfveer is. Als je iets niet leuk vindt, waarom blijf je het dan doen?
Ik kijk ook geen tennis omdat ik dat niet leuk vind om te kijken. Waarom zou ik de TV aanzetten tijdens Roland Garros om vervolgens een forum te openen om daar te gaan klagen hoe stom het is? Mensen lopen al weken te klagen, terecht wellicht, maar blijven wel vroeg opstaan om te kijken?
De andere reden is dat ik een F1TV Pro abonnement heb waar ik niet vanaf kan komen.
Gelukkig zijn er ook nog races in het archief die wel de moeite van het terugkijken waard zijn.:p
Yep. Varta, Bosch en Exide.DonJunior schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:43:
Toch drie constructeurs op het podium.. dat is wel tof.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Door dit soort superclipping kun je random racers met spectaculaire klappen in de muur zetten en breekt de wedstrijd weer open, waardoor het spannend wordt en kijkers blijven kijken, doet de fia dus wel goed.
sjaool schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:56:
De andere reden is dat ik een F1TV Pro abonnement heb waar ik niet vanaf kan komen.
Is het abo automatisch verlengd? Dan aanhalen / blijven hameren op dat je als Nederlandse consument bij stilzwijgende verlenging ten alle tijden kunt opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Vervolgens moeten ze voor het restant gewoon het geld teruggeven.
Heeft mij vorige week na 3x mailen €90 "opgeleverd" (abo was ik meen 4 maart verlengd, in ieder geval in de week voor GP Australië).
het voelde iets meer als racen en niet zo gemaakt als race 1 en 2 met al die inhaal acties.
Is het nu in eens goed nee. want je ziet zeker nog de problemen met geen power enzo maar het voelde iets meer echt aan deze race (of iedereen had het ongeveer op het zelfde moment)
De duels met elkaar zijn wel geinig om naar te kijken. Je moet hierbij wel redelijk je verstand uitzetten, want het is vaak duidelijk dat de actie komt doordat iemand zijn boost heeft ingezet of omdat de batterij van de ander leeg is. Een voorbeeld is Leclerc die buitenom gaat bij Russell, maar zelfs Leclerc rijdt daar niet op maximale grip om de bocht te houden; hij had gewoon meer batterij over.
Verder is het nog wel goed dat Mercedes iedere race een slechte start heeft, anders vliegen ze er elke race vandoor. Nu moeten ze er gelukkig nog een beetje voor werken.
Wat het ook minder aantrekkelijk maakt, is dat Max niet meedoet vooraan. Daardoor mis je ook de spanning. Maar ze hebben ook gewoon een verschrikkelijk slechte wagen gebouwd. De auto’s vooraan zijn een stuk stabieler en dat heeft niets met de motor te maken.
Ach ja, al met al heb ik me nog best wel een beetje vermaakt. Wat moet je anders zondagochtend kijken?
Volgens mij ben je een /s vergetenBloodclot schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:00:
Kunstmatige gecreëerde vermakelijke race af en toe. Ook mede door de kunstmatige gecreëerde (bijna horror) crash van bearman.
Door dit soort superclipping kun je random racers met spectaculaire klappen in de muur zetten en breekt de wedstrijd weer open, waardoor het spannend wordt en kijkers blijven kijken, doet de fia dus wel goed.
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
Het is zo niet leuk
Cogitationis poenam nemo patitur
Freak accident, dit gebeurt normaal nooit. We rijden in de veiligste auto's ooit, ze zijn gemiddeld namelijk 50km/h langzamer in de bochten. Had ik daar gereden was ik op de baan geblevenRichard117 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:19:
Ik ben benieuwd wat Mr. Safety George Russell na de crash van Bearman over de veiligheid van deze regels te zeggen heeft. Of past dat niet in zijn (Mercedes) straatje?
Ik verwacht iets in die strekking
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
---RAWE CEEK!!!---
Mjaa, volgende keer schroeft Toto de motor iets verder open...Gynnad schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:44:
3 verschillende teams op het podium, tot zo ver de dominantie van Mercedes.
Ja, ze zijn snel in vrije lucht, maar in gevechten konden Ferrari en McLaren vandaag goed meedoen.
Ze willen er voor zitten, maar zo veel zodat ze de concurrentie vrijstelling te geven voor aanpassen v/d motor.
Zo kunnen ze het kampioenschap eenvoudig veilig stellen, maar kan het wel eens gebeuren dat het niet merc p1/p2 is.
Da’s een valse vergelijking. Bij Tennis zijn de regels en daarmee essentie van de sport niet veranderd.DonJunior schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:53:
[...]
Natuurlijk mag het wel, jouw mening is evenveel waard als ieder ander. Maar ik snap niet zo goed wat nu de drijfveer is. Als je iets niet leuk vindt, waarom blijf je het dan doen?
Enige wat je kan doen als fan is van je laten horen. Hoewel ik betwijfel of de FIA hier meeleest.
Op Reddit kan ik t ook niet laten. Hoewel ik snap dat al dat zuurpruimen de sfeer ook niet beter maakt.
FIA, wat doe je?! Dit is Suzuka!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Conclusie: Mercedes lijkt het sterkst, McLaren en Ferrari kunnen redelijk meestrijden.Gynnad schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:53:
Naast dat de 3 snelste teams de top 6 bezetten, zijn er 4 teams die de top 10 volledig maken. Daar zitten de teams deze race dus ook redelijk dicht bij elkaar.
[Afbeelding]
RBR zit ergens vooraan van de middenmoot met Alpine. Dan zit je als RBR met de 4e/5e snelste auto atm. Woops.
Voor mij voelt het een beetje als de Olympische Spelen van Parijs in 2024.. Ik ben zelf redelijk ‘fan’ van Hip Hop en de cultuur eromheen (break dancing). Ik reis er de wereld niet voor af maar check af en toe wel wedstrijden en luister naar de muziek.DonJunior schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:53:
[...]
Toen de Australische Rachael Gunn (Raygun) haar opwachting maakte werd er mij en vele andere liefhebbers ‘iets afgepakt’. Deze dame heeft het ‘Breaken’ wereldwijd te kakken gezet en sinds die tijd is break dancing een soort karikatuur geworden van wat het ooit was. Natuurlijk niet voor de dansers maar bij iedere clip die je tegenwoordig ziet komt haar naam als eerste in de comments naar voren en valt de zin om verder te kijken weg maar tóch blijf ik kijken..
F1 doet in mijn optiek een ‘Raygun’ en denkt (net als Rachael Gunn) dat de wereld hier op zit te wachten. Alle mensen die niets met breaken hebben/hadden vonden het ‘wel grappig/leuk/dan kijk je toch niet’…..
En de liefhebbers uit de jaren ‘80 en mensen die passie hebben voor de scène..? Die moeten niet zo zeuren
YOUNGEST CHAMPIONSHIP LEADER IN F1 HISTORY!
✨ Kimi Antonelli ✨#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/6jTtxZMaio
19 years, 216 days#F1 #JapaneseGP
:strip_exif()/f/image/pZdJA51ETT64eWmBANFmMarL.jpg?f=fotoalbum_large)
NEW CELEBRATION UNLOCKED 😤⚡️ pic.twitter.com/ZmUBxUMRwR
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 29 maart 2026
https://www.formula1.com/...crash.1860976375210884720
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/J3B9ojdpZ6vMkI4yvCN98Q3M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wnhc3fdHDlZ4Qi3VLu1ubCYn.jpg?f=fotoalbum_large)