Vanmorgen met een goed ontbijt samen de race teruggekeken. Helaas was de uitslag al verklapt door een maatje van me, iets waar ik vorig jaar echt nog wel boos om kon worden. Dit jaar doet het me een stuk minder.
De start was nog wel aardig, wat beweging en hier en daar iemand die het probeerde. Maar daarna werd het al snel vrij gecontroleerd. Veel managen van energie en banden, waardoor het allemaal wat vlak aanvoelt.
Je ziet het ook in de gevechten. Ze komen wel dichterbij, maar echt doorpakken is lastig. Het blijft vaak bij een poging en daarna zakt het weer in. Grote snelheidsverschillen ontstaan ineens, en dat maakt het ook een beetje rommelig om naar te kijken.
De crash van Bearman is daar in mijn ogen wel een duidelijk voorbeeld van. Colapinto reed voor hem en had op dat moment simpelweg geen energie meer, waardoor je ineens een groot snelheidsverschil krijgt. Bearman komt er dan op snelheid aan en kan eigenlijk nergens heen. Dat soort situaties vind ik eerlijk gezegd juist gevaarlijker geworden door hoe het nu werkt.
Voorin af en toe nog wel een momentje dat je denkt: nu gebeurt er iets, maar dat zakt dan ook weer snel weg. Achterin nog wat gevechten, dat houdt het nog een beetje levendig.
Al met al prima om zo terug te kijken met een ontbijtje erbij, maar het blijft allemaal wat voorspelbaar. Hopelijk komt daar nog wat verandering in gedurende het seizoen..
[
Voor 11% gewijzigd door
G_Dragon op 29-03-2026 11:32
]