Icephase schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:52:
[...]
Aan de andere kant snap ik wel dat ze juist nu een sprintrace doen, dan kun je direct kijken waar de pijnpunten liggen en dit meenemen bij eventuele regelwijzigingen. Als je pas wacht tot halverwege het seizoen kun je niks meer aanpassen.
En alsof de FIA de grote boosdoener is... de teams hebben zelf al ingestemd met deze regels járen geleden. Die hebben zich dus echt wel goed genoeg kunnen voorbereiden. Ik ben ook niet blij met hoe coureurs nu niet meer volle bak kunnen gaan - zelfs in de kwali - maar het is voor iedereen hetzelfde en de crux zit 'm er dus in om er het meeste uit te halen. Da's ook erg interessant en leuk om naar te kijken wat mij betreft!
Ik vraag me wel af of alle teams al genoeg reserve onderdelen hebben? Zo’n sprintrace en extra kwalificatie zijn natuurlijk een extra risico op crashes t.o.v. 2 vrije trainingen. Hoeveel auto’s hebben we zo dadelijk aan de start staan bij de hoofd race? Verder is in de huidige situatie maar één vrije training wel erg weinig om de auto’s goed af te stellen. In het verleden hadden de teams in zo’n weekend nog data van voorgaande jaren. Dit jaar hebben ze alleen data uit de simulators. M.a.w., ik had de eerste sprintrace pas later in het seizoen ingepland.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm